Tuesday 12 November 2013

INILAH WAJAH SEBENAR PEMILIK MYKAD "ANGGOTA RELA" YANG DI GUNAKAN OLEH PENDATANG ASING!!!



Heboh gegak gempita satu dunia individu berstatus pendatang tanpa izin, PATI, warga Indonesia, Arshanikum Endeyn, layak menjadi ahli RELA Wilayah Persekutuan dengan menggunakan MyKad palsu kepunyaan individu bernama Hamdan bin Hamid.

Difahamkan, pemilik MyKad disalahgunakan itu beralamat di Kampung Air, Kota Kinabalu, Sabah. Jadi tidak hairan jika dia tidak pernah bertugas dan menjadi ahli RELA Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

Kini ternyata, RELA telah dikelirukan oleh pengawal keselamatan pemilik MyKad palsu, Arshanikum Endeyn.

Sebelum ini kita di gemparkan dengan pembongkaran, pengawal keselamatan menembak mati pegawai operasi AmBank di Subang Jaya, Selangor,  Laode Ardina Laode Rasila, 35 tahun, memaparkan di laman facebooknya, dia mempunyai akaun bank di Malaysia.

Dalam terma perbankan, Mykad dikenali sebagai Government Multi Purpose Card, GMPC.

Pada tahun 2007, Bank Negara telah mengarahkan semua institusi perbankan di Malaysia menggunakan biometric scanner atau pengimbas cap jari untuk setiap individu ingin membuka akaun bank.

Tujuannya untuk memastikan individu membawa MyKad terbabit, pemilik sebenar dokumen itu.

Justeru, rakyat menjadi keliru  bagaimanakah Laode Ardina, pengawal keselamatan yang menembak mati pegawai operasi AmBank Subang dan merompak RM450,000 disahkan menggunakan MyKad PALSU terlepas daripada melalui proses pengimbasan cap jari di bank sehingga melayakkan dia membuka akaun simpanan?

Dimana silapnya .. Dan siapa harus dipersalahkan dan menerima tanggung jawab akan kesilapan yang amat memalukan ini!!!!!



10 comments:

  1. Ini semua ketentuan Allah kata ulamak muda kawen lari kat siam..kahkahkah

    ReplyDelete
  2. tengok muka sure penyokong macai tegar pKR merangkap anjing suruhan DAP. Muka2 yg dibayar oleh puak pr panjat gantung bendera.

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi haramjadah,lg mau main main.bodoh tak sudah sudah.tu pasai hangpa semua rela dihina lg diperbodohkan pemimpin haprak hangpa.bangang tak habis habis.slogan bukan main lg....sayangi negara.kepala but hangpa.masalah nie pun pemimpin hang begitu baghal nak atasi.pencacai bodoh plak main main isu nie.gampang betoi hangpa semua.

      Delete
  3. Tengok dari muka ada kot..tapi bila chek ic,mamat ni warga projet ic palsu madey kutty..kahkahkah

    ReplyDelete
  4. Pelik aku tengok ahli umno ni.....sikit2 ....cakap PAS dan PKR anjing suruhan DAP...yang Umno jadi Lembu kat Cina tu boleh pulak?....kenapa aku cakap macam tu?....sebab kau tengoklah berapa banyak projek kerajaan yang dapat oleh orang melayu tapi total sub kat cina?...bila kau check kat syarikat melayu tu...mesti ada OKU (Orang Kuat Umno) dalam syarikat tu....yang kelakarnya...staff syarikat tu 5 orang aje...tukang despatch , tukang lobi dan tukang masuk mesyuarat....BQ tender...semua cina yang buat...betul tak anon 11.12?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape sal ko bocorkan rahsia ni bro.....nacai2 umnongok tu budak x blh ngundi ag ler...bedohnyer tahap bangang lg

      Delete
  5. JIKA mereka berjaya berjaya melepasi segala jenis tapisan keselamatan dan Biometric thumb reader untuk beurusan dengan bank dan lain-lain maka IC tu BUKAN IC PALSU ia adalah IC sebenar dan sah.
    Setkat pengesanan dua individu ini ADAKAH KEBETULAN kedua IC itu originated dari Sabah? Kemungkinan satu dalan sejuta.
    JADI MUNGKINKAH IC INI SAH DIKELUARKAN DALAM PROJEK IC YANG KINI DALAM SIASATAN komisyen Di Raja?
    Tetiba sebelum pembunuh ini ditangkap dah keluar dari mulut seorang tahap executive IC itu telah dibeli dengan harga "couple of hundred RM" .
    Apakah tidak bemungkinan data KP / IC PROJEK inimula dipurge dari System JPN,
    Persoalan yang perlu dilihat dan ditangani secara profesional bukan secara murahan menyalahkan PR, PAS, DAP & PKR atau UMNO.
    INGATLAH SAHABAT-SAHABAT INI NEGARA KITA YANG DIROMAPAK BUNUH RAKYAT KITA. KESILAPAN DARI MANUSIA YANG RAKUS KUASA.

    ReplyDelete
  6. Mungkin juga ya IC tu sah,
    Tapi perolehan danpemberian yan tak sah.
    Teruklah unit IT JPN nak bersihkan data.
    Jika dah bersih maka ramai pemegang IC sah jadi IC palsu.....
    Jom bawa alat pengesanan cop jari ke sabah tengok berapa ribu IC palsu akan terwujud......

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebagai rakyat yg sah maka ingin aku bertanya.......bagaimana begitu mudah sekali mykad digunakan oleh pati.apa tindakan dari KDN dan JPN.jgn hanya pandai bercakap jer sebelum PAU.jika gagal bertindak ada baik nya letak jawatan.saban hari diberitakan betapa berkuasa nyer pendatang ading bermaharajalela di pasar borong,kota metropolitan KL dimusim cuti.APA TINDAKAN KERAJAAN.JIKA SETAKAT PANGGIL TB 3/4 UNTUK BERETORIK TAK PAYAH LER.KEBACULAN KERAJAAN BERTINDAK TERHADAP PATI AMAT MEMALUKAN LAGI MEMUALKAN.

      Delete
  7. Dihari cuti sedekad setengah lalu aku ke KLCC bersama anak-anak bersantai dan main air..... Nak pegi team park macam sunway Lagoon tak mampu.... MAHAL kini aku bercucu, TAK MAMPU pulak nak bawa cucu ke KLCC bukan mahal tapi tempat tu dah jadi Bangladesh, Nepal, Pakistan, Vietnam, Myanmar, Indonesia dan Afrika....
    APAKAH MEREKA INI SEMUA NYA LEGAL IMMIGRANT atau sama dengan penyangak dari SELEWESI????
    KITA DIJAJAH SEKALI LAGI LEBIH DAHSYAT DARI PENJAJAHAN INGGERIS
    Imegresyen, Polis, JPN dan rela inilah masanya untuk bertindak.....
    MARI KITA BEBASKAN DAN MERDEKAKAN BANDARAYA KITA DARI PENJAJAHAN JIJIK INI.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...