Friday 3 January 2014

ISU BUGHAH ... MUFTI PERAK KECUT MENIKUS ENGGAN BERTEMU DENGAN PEMUDA PAS PERAK!!!


Berani Kerana Benar .. Lari Lintang Pukang Mencicit Sampai Tak Cukup Tanah Ertinya Berada Di Kelompok Yang Bersalah .... Itu Ikut Falsafah Hukum Akal Logik.

Kalau merasakan Fatwa Bughah itu betul .. Mengapa harus TS Harussani Zakaria SS Mufti Perak enggan bertemu dengan rombongan dari Dewan Pemuda PAS Perak.

Terlajak Perahu Boleh Berundur .. Terlajak Fatwa Songsang Terus Lari Lintang Pukang.

Apabila rakyat mulai sangsi dan hilang rasa hormat pada institusi Mufti jangan salahkan sesiapa .. salahkan seorang agamawan yang bernama Harussani.

Hasrat Pemuda PAS Perak bertemu dengan Mufti Perak, Tan Sri Harussani tidak kesampaian dengan alasan beliau tidak bersedia untuk bertemu. Timbalannya telah mewakili beliau bertemu kami. Pemuda PAS telah meminta penjelasan tentang isu bughah yang dibangkitkan itu. Pejabat Mufti akan mengeluarkan penjelasan dan kenyataan rasmi tentang isu tersebut.

Dr Raja Iskandar Al-Hiss
Ketua Pemuda PAS Perak

39 comments:

  1. Alih-alih akan didakwa wartawan/akhbar salah petik atau salah lapor!

    Di dunian ini bukan biawak saja yang lidah bercabang, banyak lagi spesis lain juga punya lidah bercabang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keluar fukwa dia berani. Keluar kenyataan balas dia berani. Jumpa rakyat yang nak tanya, dia tak berani. takut rakyat beritahu pekara sebenar. Takut kalau rakyat tanya hukum mereka keluar nak minta harga barang turun tu bughah atau bukan bughah.

      Delete
  2. Haluuuuuuu. ..........

    Alahai harus sana sini.....awat hang menyorok.....kata ilmu hang tinggi..mufti mesti hebat ilmu agama walaupun blajar setakat sijil agama saja. Klau di tempat aku kelulusan tu hanya layak jdi iman surau kampung@siak masjid daerah aja. Tu la mulut jgn longkang sangat...dh tau ko tu ilmu agama x brapa tahu jgn dok merapu nk kluar kenyataan lembu cam tu...buat malu institusi mufti....kalo di Zimbabwe rasanya ko tu belum tentu layak walaupun untuk jawstan iman kampung.....ssbar ya hj haru sani. ...ini mungkin dah kententuan Tuhan ko dilahirkan kurang cerdik....

    ReplyDelete
  3. DAJALMUFTI NI PUN PENDATANG YANG TUMPANG MENCARI REZEKI DINEGARA NI.KETERUNAN BANJAR YANG SANGAT KURANG AJAR SERTA LAKHANATULLAH..DATANG KEKAMPUNG MELAYU PUN KURANG HAJAR. KAMU HARUNSANI KALAU BETUL BETUL BERANI DATANG BUNUH SEMUA KAMI BERHIMPUN TEMPUH HARI.YANG KAMU KATAKAN HALAL DARAHNYA .KALAU ITU PUN KALAU KAMU BERANI.DATANG LAH DAJAL HARUNSANI. DENGAN KENYATAAN YANG KAMU TELAH LAKUKAN KAMI KAMU WAJIB DIHUKUM.

    ReplyDelete
  4. Jika yakin fatwa yang dikeluarkan itu benar, kenapa harus takut dan tidak bersedia untuk berjumpa rakyat unyuk memberi penjelasan? Adakah beliau takut untuk mengetahui bahawa perhimpunan itu bukan untuk menderhaka kepada pemerintah sebaliknya hanya ingin meminta supaya harga barang dan perkhidmatan diturunkan? Adakah beliau juga takut untuk menerima penerangan bahawa tiada senjata yang digunakan atau dibawa semasa perhimpunan aman ini?

    Jika yakin dengan fatwa yang dikeluarkan, keluarlah dari bilik mufti itu dan bersoaljawablah dengan rakyat jelata. Menyorok hanya akan menyebabkan rakyat jelata mengakui bahawa fatwa itu songsang serta memburukkan institusi mufti di negara kita secara amnya.

    ReplyDelete
  5. Tk perlu kita memaki hamun...biarlah org yg ada ilmu berhadapan dgn harusssni..kita yg kureng ni jgn buat stament yg bkn..takut tergelincir iman yg tak setebal mana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa sangat le ilmu kalau setakat sijil tinggi sekolah agama tu...

      Delete
    2. ilmu Azhar Idrus tinggi.. lulusan apa ntah..

      Delete
    3. ble pulok ustaz azhar jd mufti?dia x paksa pun org dengar ceramah dia,klu mufti lain la.

      Delete
    4. ilmu azhar idrus pun tak tau ke? lulusan goreng gitar. terer menggoreng sampi semua terlopong.kihkih

      Delete
  6. anon 15:12
    Ko tu lagi dajal. Ko yang layak di bunuh. Aku tak takut dengan ko.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon1612...ko yg patut kena bunuh dulu. Sebelum ko dibunuh aku sarankan ditenjangkan ko kemudian diikat lepas tu semua orang berak dan kencing atas muka ko dan lepas tu kelar badan ko bubuh garam kunyit lepas tu sula cucuk ngan batang buluh drp jobo ko sampai kepala...kih kih kih....ini undang2 purbakala di mexico ko nak tak? Kih kih kih.

      Delete
  7. orang cengini lar yg merosakkan nama baik islam..ckap ikut sdap mulut jer..nama jer mufti..rupa2 iblis brtopengkan manusia...jatuh martabat ISLAM..klu ade ramai lg yg jenis camnie.,.!!

    ReplyDelete
  8. Anon 16:12 kau ni mesti orang perak kan sebab tu bangga dgn mufti yg keluar dari sekolah Anglo Chinese parit buntar, dulu ada professor kangkong la ni ada pula species mufti kangkong, kangkong ni jenis sayuran tumbuh meliar kalau ambil 1 kilo kangkong buat goreng cuma dapat sejemput saja sebab dia cepat layu. Kalau dah kangkong tu bila keluar fatwa jadi fatwa kong kali kong. Nasib deme la yob!

    ReplyDelete
  9. Kangkong tak pe asal bukan mulut longkang macam ko. Aku bukan orang Perak tapi menetap di Perak. Cari rezeki di Perak. Apa masaalah dengan ko keluar sekolah mana pun. Ko ingat ko belajar tinggi suka2 hati ko le nak pelekeh orang. Puak2 haprak ko memang tak boleh di tegur bodoh sombong. Kerja ko fitnah orang maki orang. Habuk pun tarak.....puiiiiiiiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian kat Manjong 16:59 melalak mcm anjing.

      Delete
  10. Woi, manjung,tuu bkn fitnah la bodoo,mufti ko yg bangang la yg ckp..tu pn x ngaku lg..dasar anjing bn!!

    ReplyDelete
  11. Kesian angpa..

    ReplyDelete
  12. Kita sesama islam jagalah budi bahasa. Malu klu orang kafir baca. Bertepuk tangan lagi. ALLAH maha kuasa. Kta dah tegur.biar Allah tentukan. SENJATA MUKMIN adalah Doa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang dia gatal mulut keluar fatwa merapu tak tentu hala selama hari itu lagi memalukan agama dan menyesatkan orang islam.....

      Delete
  13. akhlak Islam pakatan rakyat.. kalau Islam UMNu memang dahtau camana buruknya.. tetapi yang mengaku pejuang Islam pun 2x5

    ReplyDelete
    Replies
    1. xde pulok ahli umno tegur harusani,ke dayus blake?

      Delete
  14. Yang mulakan mufti perak yang buat fatwa, bukan semua orang ni bodoh agama, jangan suka suka buat fatwa yang akan merosakkan negara, boleh tak polis suka suka tembak rakyat yang tak puas hati berkaintan harga barang naik, kerana ikut fatwa yang di keluarkan oleh mufti perak??? daripada orang pandang tinggi, dah jadi orang ramai pandang hina mufti perak.. Sekarang kita nak kata pula, penghinaan kepada mufti perak ini kerana takdir Allah, adakah penyokong mufti boleh terima dan ulamak umno boleh terima, kerana ulamak umno kata minyak naik adalah takdir Allah, deme kata mufti tegur kita tak leh terima, sekarang bukan mufti tegur mike, tapi kami rakyat yang tegur, mike boleh terima tak???

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa puak cina tak TURUN ek? hanya orang melayu aja terjerit2 bagai.. pelik..

      Delete
    2. kenapa melayu PR je turun,melayu umno xde telur ke?

      Delete
  15. Terlajak Perahu Boleh Berundur .. Terlajak Fatwa Songsang Terus Lari Lintang Pukang.


    terlajak seks songsang camne pulak? postpone
    ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terlajak seks songsang?
      kalau kau berani bersumpah mubahalah la kau tak buat.. ada berann?

      Delete
    2. Pala hotak ko aku nak bersumpah. tak berani aku wo. Dulu time aku kena pecat 98 satu negara baik PAS sembahyang hajat mintak tunjukkan kebenaran. Last2 Allah tunjukkan kebenaran. Ke lokap aku kena hukum sebab salahguna kuasa dan adanya akiviti meliwat. Gila ape ke nak suruh aku bersumpah dan mtkk semua rakyat sembahyang hajat balik-DSAI

      Delete
  16. Cakap main lepas je camni laa
    http://tuandirektor.blogspot.com/2014/01/cubaan-guling-kerajaan.html

    ReplyDelete
  17. Lebih bahaya dr syiah...
    Mana zahid hamidi?
    Kenapa tak tangkap harrussani yg terang2 memecahkan dan mresahkan keselamatan negara..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ntah la weiiii...camne org nak hormat agamawan mcm ni. Mufti ikut sedap mulut je kuar fatwa. Tuan Presiden ikut sedap mulut tuduh org jual pil kuda. Adakah kita kena je terima ketentuan Allah?. “Dan bacakanlah kepada mereka (Wahai Muhammad), khabar berita seorang yang Kami beri kepadanya (pengetahuan mengenai) ayat-ayat Kami. Kemudian dia menjadikan dirinya terkeluar dari mematuhinya, lalu dia diikuti oleh syaitan, maka dia dari kalangan yang sesat. Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami angkat kedudukannya dengan (berpegang) ayat-ayat itu, tetapi dia bermati-mati cenderung kepada dunia dan menurut hawa nafsunya; maka bandingannya adalah seperti anjing, jika engkau menghalaunya, ia menghulurkan lidahnya, dan jika Engkau membiarkannya, ia juga menghulurkan lidahnya. Demikianlah bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat kami. Maka ceritakanlah kisah-kisah itu supaya mereka berfikir (Surah al-’Araf: 175-176)..


      “Bukti (al-bayyinah) wajib atas orang yang mendakwa (menuduh) dan sumpah wajib bagi tertuduh (yang mengingkari.pent). HR. Tirmidzi no.1341. Dinyatakah Shahih oleh Al-Albani

      Delete
    2. Mudah sangat nak jadi penderhaka/bughah sehingga halal darah mereka itu. Umum tahu rakyat berdemo TURUN aritu datang dengan tangan kosong yakni tidak bersenjata, nawaitu pun jelas bagi menyatakan bantahan kenaikan kos sara hidup yang sepatutnya tidak berlaku jika ketua kerajaan komited kepada janji pilihanraya PRU 13. Semua ini adalah rentetan rasa tidak puas hati rakyat di atas sikap kerajaan yang mungkir dan mengabai kebajikan rakyat marhaen sebaik menang pilihanraya.

      Lebih malang dan menyedihkan apabila tetiba TokPeti pulak bengap, masa rakyat tengah tempered ni la dia merapu. Kalau rakyat berkumpul untuk menyatakan rasa tidak puashati terhadap kerajaan dituduh penderhaka/bughah, padahal rakyat hanya datang dengan tangan kosong rata rata hanya bawa batu pelio. Apa TokPeti tak jadi bughah ke? keluar rumah bawa batu pelio. Ke TokPeti tadak batu pelio????...

      Delete
  18. Sultan Perak tak malu ke punya mufti sebegini yang buat hukum ikut pertimbangan nafsu tanpa ilmu???
    malu la weii...

    ReplyDelete
  19. Kmi memohon dgn baik kpda sultan perak gunakn kuasa sultan untuk buang harussani dr jwtannya.. rakyt boleh terpesong dgn kenyataan fatwa itu..jtuhkn hukuman yg sewajarnya..

    ReplyDelete
  20. Anon 21: 24 boddoh nk mampuih.. ang bleh ka goreng gitar... goreng anjing bolehla tu yg dok menyalak mcm anjing..

    ReplyDelete
  21. KEPADA GENG BN YANG KOMEN KT SINI,TAKYAH LA BISING2 KT SINI,KAMU TU PENYOKONG SYAITAN,KN DR MAHATHIR CAKAP BN NI SYAITAN YANG DIKENALI,KAMU TU PENGIKUT SYAITAN HAHAHAHAHA,BKN AKU CAKAP,DR MAHATHIR HAHAHA...TAK MALU HAHAHA

    ReplyDelete
  22. Mufti harus sana sini. Maknanya semua jadi harus dan boleh buat walaupun benda syubhah. Mufti haramjadah. Mufti gila glamor. Mufti gila pangkat duit b.. it. Mufti hidup duniawi hebat dng TS kepala bapak haram tak tau apa. Keluar fatwa macam pelaq. Itulah mufti dari sebuah negeri zaman purba yg pakai hukum rimba sebagai rujukan hukum untuk rakyat tertindas. Mufti bengong ini dah tua nak mampos telah dikutuk oleh rakyatnya di negeri Darul Barang Naik. Al kisah lagi dengan mufti ini ialah sangat penakut. Bila ada satu rombongan dari sebuah kerajaan atas bulan datang untuk bertanya khabar ia terus lari lintang pukang kerana disangkanya mereka hendak menguji ilmunya yg tak setinggi mana itu. Akhirnya ia lari bersembunyi entah di mana tak dapat dicari hingga kini. Maka masyghullan akan sekelian pembesar DArul Barang naik itu.

    ReplyDelete
  23. kita bkn nk tanya fatwa tu, tp nk tanya siapa yg suruh dia ckp mcm tu dan apa ganjarannya. semudah tu je. takan PAS Tanya nk takut kot, bukan SB yg tanya atau agen bashar kafir yg tanya.... kalau mereka yg tanya memangla susah jadinya

    ReplyDelete
  24. Malaysia negara ku silap-silap di Malaysia khinzir pun boleh terbang!!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...