Sunday 12 April 2015

KESIANNNN!!!!! .... HIMPUNAN DERITA RAKYAT (HINDAR) ANJURAN DEWAN ULAMA PAS PUSAT MALAM TADI TIADA SAMBUTAN DAN HAMBAR?????





Sedih betul Omak Kau, sampaikan tidak perasan air mata meleleh apabila dikirimkan beberapa gambar mengenai Himpunan Derita Rakyat anjuran Dewan Ulama PAS Pusat malam tadi di Padang Merbok, Kuala Lumpur.

Lengang, sunyi sepi, lemau, layu, lesu longlai, hambar dan tidak mendapat sambutan langsung sepertimana yang cuba digambarkan oleh para pembenci kepimpinan ulama dalam PAS terutamanya dari kalangan NGO warna campur nombor serta pendokong menyokong keras hasutan DAP agar Tuan Guru Dato' Seri Hj Abdul hadi Awang diganti jika PAS masih menyimpan hasrat bersama-sama dengan DAP dan PKR dalam gagasan Pakatan Rakyat.

Realitinya, walaupun dalam masa singkat dan hebahan terhad sambutan diberikan jauh dari apa yang diwar-warkan oleh para laskar siber pendakap NGO warna campur nombor dan para pembenci ulama yang memimpin PAS terutamanya TGHA.


 

Setiausaha Majlis Syura Ulama Pas Pusat, Datuk Nik Zawawi Nik Salleh hari ini berkata Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang dikenakan oleh kerajaan terhadap rakyat adalah haram.

Katanya, dengan kedudukan negara yang mengalami masalah ketirisan dan rasuah, cukai itu tidak wajar dikenakan dan ianya bercanggah dengan syariat Islam.

"Cukai sebegini seolah-olah merompak rakyat secara sah ... walaupun Islam membenarkan kutipan cukai dalam negara, tetapi ia adalah haram apabila negara dipenuhi ketirisan dan rasuah," katanya kepada pemberita pada program 'Himpunan Derita Rakyat (HINDAR)' anjuran Dewan Ulama PAS Pusat, pada Sabtu.

Menurut beliau, di Singapura, meskipun kerajaannya mengenakan GST, tetapi ianya diganti dengan sistem pengangkutan awam yang efisyen serta harga kereta yang jauh lebih murah.

Selain itu, katanya negara Malaysia kaya dengan pelbagai sumber asli seperti petroleum dan kayu balak yang boleh dijadikan sumber pendapatan.

Terdahulu, dalam ucapannya, Nik Zawawi berkata Dewan Ulama PAS akan meneruskan agenda seperti program HINDAR ini membangkitkan kesedaran rakyat.

Ujarnya, ini adalah pertama kali Dewan Ulama turun untuk membantah kerana katanya pelaksanaan GST menzalimi rakyat dan bercanggah dengan syariat Islam.

"Kita Dewan Ulama bukan menentang secara membabi-buta, tetapi GST satu sistem percukaian yang tidak patut dilaksanakan di negara kita," katanya lagi.

Nik Zawawi juga berkata, beliau bersedia berdebat dengan mana-mana pihak termasuk menteri atau mufti tentang hukum melaksanakan GST.

"Saya hendak rumuskan bahawa dalam negara kita ini, dikenakan GST ini hukumnya adalah haram. Dan saya bersedia untuk bersemuka dan siapa sahaja dalam negara kita di kalangan ilmuan atau sesiapa pun saya sanggup untuk berdepan dengan mereka, tetapi dengan syarat dalam televisyen yang dibuka umum," katanya.

Ditanya mengapa Dewan Ulama memilih untuk turun membantah GST dan bukan cukai-cukai lain sebelum ini, katanya sebelum ini cukai yang dikenakan oleh kerajaan tidak begitu membebankan tetapi GST melibatkan semua rakyat.

"Dan kita rasa ini tanggungjawab Dewan Ulama untuk jelaskan dari segi hukum itu sendiri... itu yang menyebabkan bila adanya GST ini, kita turun," ujarnya.

Dalam pada itu beliau juga mencadangkan supaya kerajaan lebih agresif dalam usaha menarik pelabur asing dari negara-negara ASEAN untuk melabur di negara ini daripada mengenakan GST.

Himpunan yang menyaksikan kira-kira 3,500 perserta yang di Padang Merbok itu turut dihadiri Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu; Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob, dan pemangku Timbalan Dewan Ulama PAS Pusat, Datuk Dr Mahfodz Mohamed.

47 comments:

  1. Hangpa sembang kuat....hangpa talam dua muka....patut masa usul naik gaji MP Parlimen hangpa lawan habis2an....dalam keadaan hangpa datuk2 sekalian dah kaya....mat sabun yg dpt elaun pengarah syarikat kerajaan negeri penang berbelas ribu sebulan....aku cabar hangpa wakafkan gaji hangpa semua dalam tabung RAKYAT! Kalau hangpa tak buat, hangpa memang sama macam lembu umngok!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa hang buat utk rakyat plak...?!!! Get A Life Bitch!!!!!

      Delete
    2. apa ke hal pulak malaun ni? apa kau ingat kesemua elaun yg dapat digunakan sendiri ke? adakah setiap sumbangan kpd kebaikan Islam kena lapurkan kpd kau ke?
      ko sama aje macam Ahmad Mazlan, Hasan Malek dan AP Langkawi Ir Nawawi, patut dihantar keHospital Mental bagi menjalani ujian virus yg menyerang otak kau

      Delete
    3. Sumbangan utk kebaikan islam ke utk kebaikan perut buncit?

      Delete
    4. KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل




      ASSALAMUALAIKUM WR.WB KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA MBAH JAKA ATAS BANTUAN MBAH YANG MEMBERIKAN NOMOR 4D (6513) ALHAMDULILLAH BENAR2 TEMBUS,SEKARANG SAYA SUDAH MELUNASIH HUTANG2 SAYA,DAN KAMI BISAH USAHA LAGI JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA SILAHKAN HBG MBAH JAKA DI NO 085 294 451 125 TERIMAH KASIH


      ASSALAMUALAIKUM WR.WB KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA MBAH JAKA ATAS BANTUAN MBAH YANG MEMBERIKAN NOMOR 4D (6513) ALHAMDULILLAH BENAR2 TEMBUS,SEKARANG SAYA SUDAH MELUNASIH HUTANG2 SAYA,DAN KAMI BISAH USAHA LAGI JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA SILAHKAN HBG MBAH JAKA DI NO 085 294 451 125 TERIMAH KASIH


      Delete
  2. Hai baru sekarang nak berkempen? Hari tu sibuk sgt dgn hudud. Bukan main sombong dan angkuh konon umno akn bersama. Sekarang hudud entah kemana kawan lari tinggalkan kita. Mampukah PAS tentang GST tanpa PKR dan DAP?

    PAS lupa dgn izin Allah pengundi bukan Islam sama2 pangkah calon PAS. Ini byk berlaku di Selangor Perak Melaka Johor Pahang. Mampukah PAS pujuk pengundi bangsa lain dlm PRU 14 nnt? Kita lihat sejauh mana kata2 Hj Hadi PAS boleh bergerak bersendirian.....

    Aku bukan benci PAS tp sikap pemimpin yg mudah lupa diri. Betul kata pepatah Melayu Yang di kejar tak dpt Yang dikendong berciciran....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini yang payah dengar macai pkr dapigs mengomel ni. pkr dapigs tikam belakang tski buat langkah kajang, yang salah PAS, pkr dapigs kutuk,kecam PAS terang2an, yang sombongnya PAS, pkr dapigs tolak hudud, yang berlagaknya PAS. pkr dan dapigs berpeluk bermesra bersama2, yang berUGnya PAS. Satu lagi yang engko kebulur sangat undi cina dan india sampai pkr sanggup jadi anjing belaan dapigs belasah PAS cukup2. Habis tu kau ingat lepas ni orang melayu muslim nak sangat ke undi pkr anjing belaan dapigs dan tuan babi korang dapigs??? fikir2kanlah macaiiiii!!!!!!!!!!!

      Delete
    2. biarlah puak-puak kafir dan saudara mara Abdulah Ubai tak nak berkawan dgn PAS. berkawan dgn mereka-mereka ini pun lebih menyusahkan PAS.
      ....dan dgn keilmuan Allah juga PAS dpt mengentahuai yg mana kawan dan yg mana Munafiq.

      Delete
    3. Anon 0728 ni penjilat tski rupanya. Kenapa bodoh sgt. Kecik2 tak nak mampos.
      tski adun bebas mesra umno. pas jgn haraplah nak dpt simpati umno. ....jeng..jeng..kita lihat pru 14 nnt. Siapa yg jd anjing siapa? Pas yg jd budak suruhan umno atau terus kena kencing...kah..kah..kah...

      Delete
    4. Hahaha......
      Maaf berkata begini..... pas baik utk agama beramal ibadat tetapi utk perbangunan pas lemah malah tak berkemampuan. Tanpa dap dan pkr negara tak bisa berubah kalau hanya mengharapkan pas. Pas sdr tahu kelemahannya lihatlah kemajuan kelantan kuasa ditangan pas , malah umno tahu pas tak mampu dan sebab itu pas tidak pernah kata nak keluar pr hanya segelintir ahli pas yg tak tahu apa2 baik buruknya. Hanya pas dap pkr bergabung mampu mengubah dan menerajui negara ini kerana tiada pilihan lain yg ada. Pkr menyatukan party ,dap bangunkan negara, pas menerangi pengetahuan rakyatnya. Dan sebab itu pr tak akan berpecah kerana mrk tahu mrk saling memerlukan kalau nak ubah malaysia dan berkuasa dinegara ini.

      Delete
  3. Apa yang si Mat Sabu tu menyibuk kat situ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia carik janda muda...tp syg, yg hadir semua bertelur

      Delete
  4. Ulamak ni betui betui bagi pening sama pkr dan dap....pasma kena tunjuk benda yg sama utk menyaingi semula angkatan ulamak.....hampehhh.....hampehhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan ulamak tp ular dlm semak. Ulamak yg ketinggalan info. Anak muda dah buat demo byk kali tp baru ni ulamak bru tahu gst tu nyusahkan rakyat. Majlis Fatwa dah lama keluar kenyataan gst tu hukumnya HARUS. Masa tu kemana ustaz2 pas. Sibuk uruskan ceramah hudud ke?

      Delete
    2. Nampak sangat mamat ni ketinggalan kapalterbang...ulamak PAS dah lama kata hukum haram sebelum badutr badut berarak depan sogo dan dah berbuih mulut penerangan diberi dalam masjid serta surau...kalau setakat ko melalak tepi sogo berapa kerat sangat yang tahu keh keh keh

      Delete
    3. aku sokong anon 1019, mentaliti macai PKR sama aje dgn Ahmad Mazlan dan Hasan Malek, macaini hanya baca Suara Keadilan aje patutlah jadi tolol dan benggap.

      Delete
  5. Semata mata untuk dunia yang sedikit pkr sanggup jadi budak suruhan harbi dap. blogger2 pro pkr greenboc, alhussein,mountdweller siang malam pagi petang kutuk dan fitnah PAS tak henti2 semata mata untuk mendapatkan keredhoaan harbi dap. Habis tu kau ingat muslimin muslimat kat malaysia ni buta ke hape. habis tu kau ingat kau sedap2 puji harbi dap dan fitnah dan kutuk PAS orang2 Islam di malaysia ni semua setuju dan sokong korang? mungkin PAS tak dapat undi cina dan india TAPI pkr dan dap takkan dapat undi orang islam yang cintakan islam. and that is a fact!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR bukan budak suruhan DAP. Klu tidak kerana kebijaksanaan Anuar menyatukan PAS dan DAP masakan PAS dpt menang byk kerusi. Jgn angkuh sgt. Tahniah sbb PAS dah masuk perangkap umno.

      Delete
    2. Sumer bloger tur hanya spesis cacat akal dengan beranggapan bila menolak hukum Islam maka Allah akan buka hati non muslim supaya akan kasi undi...spesis cacat akal ini perasan mereka lebih tahu,lebih cerdik dan ingin mengajar Allah taala tentang keadilan,rezeki, mana yang sesuai mana yang tidak, padahal tak sampai 10 kesalahan sahaja yang tertakluk dengan hudud sedangkan yang lain diberi pilihan...hati si kafir dan puak puak munafiq nak jaga hati tapi muslim pi jahannam ler...bila kena potong tangan pandai pula persoal tidak masuk akal dan bagaimana nak buat kerja bila tangan kena potong..tapi persoalannya bagaimana pula dengan nasib tangan tangan mangsa yang dipotong oleh pencuri ,perompak atau penyamun dan lebih malang ada yang jadi duda,balu serta yatim piatu keh keh keh

      Delete
    3. Klu tuhan allah kau tolak tepi demi nk dpt undi kafir.....fikir2kan lah

      Delete
  6. Rasa terharu bila baca kenyataan Ustaz Ahmad Awang. Satu kenyataan yg berterusterang pd insan2 yg lupa pada pemimpin2 sebelum ini yg memperjuangkan ikatan perpaduan dlm PR, terutama dr Almahrom TGNA. Klu ada sesiapa mengatakan Almahrom TGNA bersetuju dgn perpaduan dgn UMNO aku pohon dia siarkan kenyataan dlm bentuk video dan bukan tulisan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat pengetahuan engkau, kalau allahyarham TGNA hidup lagi sekarang ni, dia pun tak kan bersetuju dengan pasma dan pkr jadi badut dapigs.

      Delete
    2. Anon 0843 jgn jd bangang. Arwah TGNA mmg dr mula tlh bekerjasama dgn dap. Byk majlis dap yg TGNA turut hadir. PAS FOR ALL.

      Delete
    3. Anon 10:10, anda tak faham ayat yg ditulis oleh Anon 08:43. Main serbu tak pakai halmet.

      Delete
    4. Hadir dgn jadi barua 2 akhlak yg berbeza...satu lg...bila masa plak pas nk jadi umno...pas skdr bekerjasama demi hudud mcm azmin nk kerjsama pusat utk selesai isu air...dh la barua...ngok plak...

      Delete
    5. Dari solat hajat baik bkr lilin....betul tak mad awang?

      Delete
  7. Jebon dn pasma tersengeh sengeh je le ...pasma dh daftar sbg politik ke ...kalu dh boleh la buat perhimpunan lak gerenti 10 x ganda ramainye ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jebon tak tersengeh tp Keparat kumpulan UG yg terlompat2 mcm beruk. Maklumlah usaha utk Kerajaan Perpaduang hampir pasti.

      Delete
    2. Lagak jer lbh jebon ni...nk tubuh parti konon...parti tupperware blhla...teluq xdak....yg nk buat kerja allah pun nk mintak izin kafir ka?

      Delete
  8. UG tur hanya imiginasi pkr dan dap kerana realitinya pas tak ingin terikut ikut perangai parti beruk yang gigit tuannya semasa mengawan kuasa dan dalam parti beruk tur mempunyai sejarah adun beruk yang meloncat ke dahan UBN ahakss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa setuju 10000% ...ini pkr dn dap x lama lg jd beruk tunggal la ..kita tengok nnti sapa lak yg nk ug ..kahkahkah

      Delete
  9. Demostrasi PAS dapat sambutan ? Alhamdulah.... Cuba siasat bangsa Cina dan Inda ikut serta tak ?

    Diharapkan jangan menang sorak orang melayu aje. UMNO Baru juga perlukan sokongan orang melayu.... Patut nya bangsa lain pun perlu ada dalam demostrasi itu sebagai ukuran ia dapat sambutan.

    Dalam pilihanraya undi bukan melayu amat diperlukan bagi memenangkan calon melayu yang bertanding.

    UMNO Baru sudah ada duit simpinan yang banyak melalui 1 mdb. Mereka boleh beli siapa saja yang berpengaruh untuk terus kekal berkuasa. PAS PKR DAP akan kekal jadi pembangkang kerana pembangkang cuma ada hukum hudud saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu jgn mau perli hukum hudud lak ...lu sapa? ...kalu kapir wa x hairan la ...tp kalu lebih2 sendiri mau kasi ingat la ha ...

      Delete
    2. Ko igt cina dn pkr x perlu undi melayu ke Utk menang? Opsss sori...pasma ada 4juya ahli....

      Delete
  10. DUP ketinggalan bas. Nampak kebanganganya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup...hari ni dh hari ahad...kau sabtu lagi....mmg bangang...btw...1 mei ni demo apa ek? Itu lg bangang..sbb ikut akal sabtu...dh lewat nk demo...so...apa lagi alasan kau...ckp jerla hati tu dengki...kurang2nya dup buat solat hajat...bkn bkr lilin...xleh nk pikir lagi?

      Delete
  11. Aku tak pasti sedih Omak Kau, sampaikan tidak perasan air mata meleleh...itu benar-benar dari hati yang ikhlas atau pura-pura ikhlas.  

    Duduk bersila dan dengar ceramah yang dipanggil Himpunan Derita Rakyat anjuran Dewan Ulama PAS Pusat di Padang Merbok, Kuala Lumpur adalah untuk ahli PAS saje.

    Tiada kaitan dengan rakyat yang bukan ahli parti itu.

    Demostrasi dengan perhimpunan dengar ceramah adalah dua pekara yang berbeza.

    Dengar dan faham... Setiausaha Majlis Syura Ulama Pas Pusat, Datuk Nik Zawawi Nik Salleh hari ini berkata Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang dikenakan oleh kerajaan terhadap rakyat adalah haram. Najib kata halal. Dr. Maza kata halal. Mufti Kelantan kata GST halal.

    Perhimpunan itu untuk cari kebenaran atau menambah kekeliruan ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keliru amende ...mufti2 tu sape yg byr gaji dia ...

      Delete
  12. apa cerita ni...ulama pas declare gst haram...ulama umno kata harus...sampai bila golongan yg menggelar diri mereka sbg ulama pewaris nabi nak bersatu hati, bermuafakat..

    ReplyDelete
  13. Tak sabar aku nak tengok perhimpunan 1 mei pkr dan dapigs. confirm buat kat sogo. kalau orang tak datang boleh menyorok celah2 org ramai. lepas tu at the end of the day blame PAS for everything.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 14:46

      Kau sabar ke kau tak sabar...siapa kisah? Perhimpunan 1hb. Mei tu adalah untuk rakyat lahirkan bantahan perlaksanaan GST. Bukan perhimpunan dengar ceramah agama.

      Sesiapa nak datang dan sesiapa yang tidak mahu terlibat....tiada paksaan.

      Jadi barua kerajaan dan jadi pejuang untuk rakyat adalah dua status yang berbeza. Kau pilih status mana ?

      Untuk pengetahuan kau.... Tanpa kehadiran ahli dan penyokong PAS dalam bantahan itu demostrasi tetap diteruskan.

      Delete
  14. Nasib baik pkr tak datang, kalau tidak rosak majlis. masa time solat budak2 pkr entah solat ke tidak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sembahyang tu sembah apa bro ?

      Delete
    2. Anon 15.07 kau ni anak buah hishamudin rais ke? lain macam je bunyi nye. dah le korang permainkan hudud. pas tu solat pun kau nak pemainkan jugak ke

      Delete
  15. Apa kamu semua ni bodoh sgt, siapa musuh sebenarnya, pr atau umno, kalau pr buangje keputusan muktamar lepas ke laut.Ingat, perjuangan mesti jelas, peluru tembak pd musuh bkn rakan, rakyat bawahan memerhati anda, pas for all...

    ReplyDelete
  16. Apa kamu semua ni bodoh sgt, siapa musuh sebenarnya, pr atau umno, kalau pr buangje keputusan muktamar lepas ke laut.Ingat, perjuangan mesti jelas, peluru tembak pd musuh bkn rakan, rakyat bawahan memerhati anda, pas for all...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR pun dah bagi alasan tolak hukum Islam macam UMNO.... lu kencing tembak dinding dekat-dekat, kasi hancing satu badan... lepas tu lu salahkan PAS

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...