Thursday 7 May 2015

PEGAWAI KHAS NAJIB TEMPELAK BEKAS BOS NSTP SEBAGAI BLOGGER NIKAH KAHWIN.


Menerusi laman blog The Scribe, bekas ketua pengarang kumpulan News Straits Times Press (NSTP), Datuk Kadir Jasin telah  membidas Pegawai Khas Najib Razak,Rizal Mansor yang melabel dirinya sebagai tidak tahu adat budaya masyarakat Melayu dalam urusan perbelanjaan perkahwinan.

Sebagai orang lama yang berkecimpung dalam bidang kewartawanan, mungkin ‘terasa’dan tersinggung dengan jawapan balas pegawai terbabit menerusi laman sosial, A Kadir, 68 tahun; menyindir Rizal, 41 tahun; dalam tulisan terbaharu pada semalam 6 Mei yang bertajuk "Pejabat PM Kata Saya Tak Tahu Adat".

Isu asalnya hanyalah berkisar melibatkan majlis perkahwinan anak perempuan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak iaitu Nordayana Najwa dengan pengantin lelaki, Daniyar Kessikbayev dari Kazakhstan baru-baru ini.

A Kadir jelas cuba mencipta banyak spekulasi apabila mempersoalkan beberapa perkara sehingga ada antaranya terlalu bersifat peribadi dengan mengambil kira kedudukkan dirinya dalam masyarakat terutamanya kalangan pengamal media sosial dan penggiat blog adalah dianggap kurang sesuai untuk diperdebatkan menerusi alam siber dalam laman blog miliknya itu.

Kesal dengan dakwaan artikel berkenaan yang dianggap terlalu berbaur peribadi, Rizal menegur A Kadir sebagai keterlaluan serta menggelarkan penulis blog tersebut hanya layak disebut sebagai ‘Blogger Nikah Kahwin‘.

Dalam e-mel kepada Omak Kau, beliau turut menjawab beberapa pertanyaan A Kadir antaranya berhubung isu berapakah kos hantaran yang pada dirinya disifatkan adalah urusan peribadi keluarga Perdana Menteri.

Justeru, meskipun dia bertugas secara langsung dengan pemimpin negara tersebut, hakikatnya ujar Rizal lagi, dia sendiri tidak tahu dan mengambil pendirian tidak mahu tahu kerana itu adalah nyata urusan peribadi.

“Saya sendiri tidak tahu dan tidak mahu tahu. Itu urusan peribadi. Ada perkara yang boleh diceritakan dan ada perkara yang tidak perlu dikongsikan,” katanya dalam kenyataan berkenaan bagi menjawab tuduhan A Kadir.

Dia kemudian memberi contoh umum, kita memang perlu tahu bahawa seorang lelaki telah berkahwin dengan seorang wanita agar tidak timbul fitnah terhadap pasangan tersebut sebagai bersekedudukan.

“Begitu juga kita tidak mahu tahu sekiranya seseorang itu kahwin lebih. Itu urusan peribadi mereka,” tambah Rizal yang menempelak A Kadir sekali gus menyarankan penulis tersebut agar lebih berhati-hati apabila menulis agar tidak sampai bertindak terlalu peribadi.

Amat diharapkan isu ini dapat diselesaikan secara harmoni dan gelaran Blogger Nikah Kahwin terhadap A Kadir itu mungkin sekadar gurauan Rizal secara nada sindiran penghormatan.

13 comments:

  1. Bila ditegur....terima dgn hati terbuka....PA PM ke, MP BN atau PR ke....sama...semua kena terima dgn hati terbuka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. A KADIR JASIN NI BARUA ANWAR. DULU-DULU ZAMAN ANWAR ADA 4 SEKAWAN TERMASUK NAZRI ABDULLAH YG CONTROL MRCB & NSTP. SKRG MAJAL DAH SAMPAI, BANYAK MAKAN SEMUT, TU YANG MERAPU PERGI TULIS HAL PERIBADI ORG LAIN. DISYORKAN BELIAU BERKECIMPUNG DLM PENULISAN PORNO UNTUK MENGHILANGKAN STRESS BELIAU. SEKIAN. TERIMA KASIH.

      Delete
  2. PRK Permatang Pauh - Kemana perginya Barua-barua Dap & Pkr?..
    Rasa-rasanya kita semua masih belum lupa apa yang berlaku dari awalnya projek PKR iaitu Kajang Movie, pakat semua kena kelentong dan pakat basah lokoih kena kencing, tak selesai lagi, bawa pula kepada krisis MB Selangor, Tan Sri Khalid jadi mangsa kerakusan Azmin Ali, manakala Tuan Guru Haji Hadi Awang selaku Presiden Pas pun turut jadi mangsa maki hamun sumpah seranah dari barua-barua parti DAP dan PKR, ingatkut dah selesai, rupanya belum lagi....

    Isu kemuncak TG Haji Hadi kena belasah paling teruk yang aku rasakan bila beliau nak bawa RUU Hudud ke Parlimen,, lagi teruk beliau kena, malah yang paling celaka bila KM Pulau Pinang Lim Guan Eng pun turut jadi mulut Cibai.. Mereka-mereka ini terlampau...
    Tetapi dalam sehari dua ni Tuan Guru ada lagi mengeluarkan kenyataan mengenai mengundi di PRK Permatang Pauh,,, terkejut akut, dah 3-4 hari aku tunggu, mana suara-suara yang sebelum ini begitu labun dan rabung membelasah Tuan Guru dah hilang ditelan zaman ka,, senyap sunyi membisu tiada suara,,, dah pakat mampoih belaka dah agaknya,,, ada seorang sahabat FB aku kata masing-masing tersangkut tulang babi di kerongkong..

    Apa pun aku ingin mengambil kesempatan diatas keberanian Pas Kawasan Permatang yang bertindak secara matang dan anak jantan.. Tahniah, moga-moga Allah S.W.T bersama-sama anda kerana berani bertindak diatas kemuliaan islam yang perlu sama-sama kita jaga.

    kalau aku, tak perlu lagi nak tanya keputusan Tuan Guru Presiden,, terus aja boikot dan meminta semua pengundi ahli dan penyokong Pas jangan mengundi pada PRK Permatang Pauh,,
    Pada pendirian aku, Pkr dan Dap mesti diajar oleh kita semua yang mengamalkan ajaran islam yang syumul, baru depa akai,,, biar mereka-mereka ini ada akai pada Pas, dan akan jadi satu pengajaran kalau nak duduk dalam satu pakatan..
    Mereka-mereka ini masih belum sedar dengan kekalahan Dap di PRK parlimen Teluk Intan sebelum ini, dimana calon Dap Dyna Sofia sendiri mulut celupar,,,,
    Jadi, Pkr dan dap mesti di ajar sekali lagi di Permatang Pauh.
    Ada pimpinan Pas kata, kena juga undi PKr supaya jangan entah apa aku tak ingat,,sebabnya aku malas nak baca seterusnya dah.. pemimpin tu sebenarnya serba salah,, nak selamat serba serbi didunia ni jadi kenalah pilih playsafe...

    menang atau kalah calon Pkr tiada apa-apa erti buat rakyat malaysia, GST tetap kena juga,, cuma yang bernasib baik duit caruman Kwsp bila najib dah buat U-turn 360 darjah.

    bagi aku kalau Pkr kalah di permatang pauh, baru pemimpin Pkr dan dap ada akai, dan akan timbul balik semangat pakatan rakyat macam mula-mula ditubuh dahulu, sekarang masing-masing dah bongkak, sebabnya,, Dap ada Pulau Pinang, Pkr dah ada Selangor walaupun dengan jumlah 13 kerusi, itu pun masih tak sedar diri, masih nak tamak dengan kuasa yang baru dapat, kerusi exco milik Pas dari 4 dipotong jadi 3,,, yang sedih nya pimpinan pas Selangor masih juga terima,,, kenapalah sebegitu teruknya kemaruk dengan jawatan exco tu,,,,
    Jadi ko orang dah nampak kan,, nak harap pimpinan pas nak bertegas dengan Pkr dan Dap tak mungkin,, cuma kita sebagai ahli-ahli bawahan akar umbi ni lah yang boleh bertindak sesuatu, peluang yang ada tak seharusdnya dilepaskan... mereka-mereka ini WAJIB diberi satu Pengajaran,, moga-moga dengan pengajaran tak sampai satu penggal lagi pun akan membuahkan kembali Pakatan Rakyat yang dapat membawa kemenangan Islam di bumi malaysia.

    ReplyDelete
  3. Tahniah kepada bn rompin atas kemenangan prk kecil...ini menunjukkan rakyat percaya kepada parti bn...kepada parti pkr sila belajar dari kesilapan...jangan asyik berdemo dan sesi touch de hanjing dan bakar de lilin....kehkehkeh...

    Sekian terima kasih
    anal gangbang

    GST maju dan membangun bersama.

    ReplyDelete
  4. Saya selaku rakyat selangor saya merayu pada penduduk pematang pauh bantu kami dari kekejaman pkr ini, dengan tak menundi wan azizah anda telah menbantu kami dari kekejaman ds anwar ibraham ini..
    Ketika selangor menderita akibat banjir wan azzih lupa kami di kajang
    Ketika krisis air di selangor DS anwar sebuk melancong ke luar negara sehingga kami tak mandi dalam satu hari dan kami terpaksa berkejar ambil air ,orang selangor duduk flat 10tingkat langsung tak di hirau kan ahli pkr, malah mereka tak menghantar ahli pkr tolong kami angkat air ke tingkat 9, semua disebab ds anwar ibraham tak mahu berkeras tak menbina logi langgat dua..
    Ketika kahlid jadi menteri besar selangor beliau di fitnah oleh pkr konon beliau bankarap akibat main saham dekat luar negara pada hal beliau tak bankrap seperti gembargemburkan beliau paksa oleh ds anwar ibraham untuk meletak jawatan dan jawatan tersebut bagi pada bini Sendiri



    Dengan tak mengundi wan azizah anda telah menbantu kami dari menghalang kekejaman yg di lakukan oleh ds anwar dan ahli keluarga pada rakyat selangor itu. Luahan hati rakyat selangor akibat kekejaman pkr ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pkr mmg kuat fitnah. Dh jd darah daging mrk

      Delete
    2. Apa yang mengarut ni?? Masa TS Khalid jadi MB, hang kutuk di, tapi bila dia nak digantikan hang defend dia pulak? Perangai flipflop sungguh. Aku pun rakyat Selangor jugak, dan aku nak bagitau yg aku 100% lebih suka Pakatan Rakyat memerintah Selangor daripada kerajaan UMNO Khir Toyo dulu yang terang2 songlap duit rakyat. Jentera kerajaan negeri pun lebih efficient skarang ni bawah Pakatan Rakyat, apa2 permohonan lebih cepat diproses dan jika cukup syarat..mendapat kelulusan tanpa perlu bagi rasuah. Mmg aku puji kerajaan Selangor yg dipimpin Pakatan Rakyat. Tak kira lah TS Khalid ker, atau Azmin ker, dua2 labih bagus dari Khir Toyo UMNO tu.

      Delete
  5. Kepada pengundi berdaftar Permatang Pauh Selamat Mengundi dan laksanakan amanat tuan2 dgn sebaiknya. Tolak dan singkirkan parti yang menentang hudud dan yang hanya perjuangkan keluarga. 

    TAKBIR! ALLAH HUAKBAR!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sah2 UMNO menentang hudud dari hari pertama penubuhannya. Ada kuasa laksanakan hudud, tapi tak laksana pun! Keji sungguh.

      Delete
  6. Yg penting rakyat pematang pauh dapat halang nepotism utara itu.
    Bagi jawatan pada bini
    Bagi dun di jaga oleh bini
    Bagi jawatan mb pun pada bini

    Aku rasa pkr patut di iktiraf sebagai parti nepotism utara demokasi pertama dunia ini dan komunis pun ada parti nepotism korean utara


    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Original
    Ahli Keadilan since 1999

    ReplyDelete
    Replies
    1. Permatang Pauh tu mmg sudah sinonim dgn nama Anwar Ibrahim. Itu kawasan pimpinannya. Jadi bila dia dipenjarakan, maka baiklah isterinya menggantikan beliau untuk gulingkan kerajaan UMNO yang zalim ni.

      Delete
    2. APA Lan. Korea utara pun cakap macam tu. Habits Che Gu Bard, Nasution take kayak??

      Delete
  7. Saya ingin menyampaikan kepada seluruh Tki yang bekerja di negeri orang saya ibu SITI seorang TKI DI AUSTRALIA pengen pulang ke indo tapi gak ada ongkos sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan hamil gaji suami itupun buat makan sedangkan hutang banyak kebetulan suami saya buka-buka facebook mendapatkan nomor aki katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah jadi saya coba hubungi aki dan minta angka bocoran THAILAND angka yang di berikan 4D ternyata betul-betul tembus 100% bagi saudarah-saudara di indo mau di luar negri apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah anda hubungi aki wowo di nomor +6285328880180--/-085-328-880-180 silahkan buktikan sendiri aki tidak melayani SMS demi allah saya sudah membuktikan. untuk info lebih jelas Klik: KLIK DI SINI





    Saya ingin menyampaikan kepada seluruh Tki yang bekerja di negeri orang saya ibu SITI seorang TKI DI AUSTRALIA pengen pulang ke indo tapi gak ada ongkos sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan hamil gaji suami itupun buat makan sedangkan hutang banyak kebetulan suami saya buka-buka facebook mendapatkan nomor aki katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah jadi saya coba hubungi aki dan minta angka bocoran THAILAND angka yang di berikan 4D ternyata betul-betul tembus 100% bagi saudarah-saudara di indo mau di luar negri apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah anda hubungi aki wowo di nomor +6285328880180--/-085-328-880-180 silahkan buktikan sendiri aki tidak melayani SMS demi allah saya sudah membuktikan. untuk info lebih jelas Klik: KLIK DI SINI

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...