Tuesday 3 November 2015

DAP TERUS ASAK DAN DESAK AZMIN AGAR KERAJAAN SELANGOR DIKENALI SEBAGAI KERAJAAN PAKATAN HARAPAN SEPERTI KERAJAAN PULAU PINANG PIMPINAN LIM GUAN ENG



DAP meneruskan tekanan terhadap Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin dengan mendesak kedudukan Pakatan Harapan diiktiraf di negeri itu.

Penolong Bendahari DAP Selangor, Lau Weng San berkata, Azmin perlu mengaku bahawa Pakatan Harapan telah wujud di Selangor dan Parti Amanah Negara (Amanah) sebagai sebahagian daripada kerajaan negeri.

“Sesuatu kerja tidak akan lancar kalau namanya tidak betul. Sebab itu pengiktirafan sewajarnya harus diberikan kepada Pakatan Harapan dan Amanah.

“Tidak wajar kata Pakatan Harapan tidak wujud di Selangor kerana kerajaan negeri kini dipimpin oleh PKR, DAP, Amanah dan PAS.  PKR,DAP dan Amanah pula bergabung di bawah Pakatan Harapan,” katanya ketika sidang media di Lobi Dun Selangor.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kampung Tunku juga tidak menolak sekiranya PAS boleh bergabung dengan Pakatan Harapan. Bagaimanapun, PAS perlu menolak sebarang bentuk kerjasama dengan UMNO.

“Kalau ada rakan-rakan PAS yang ikhlas dan berjanji akan menentang kezaliman UMNO habis- habisan dan tidak ingin menjadi penasihat kepada UMNO maka tiada masalah untuk terus kekal dalam Pakatan Harapan.

“Saya ada kata juga, kerajaan Pakatan Harapan Selangor haruslah bersifat terbuka sekiranya ada ADUN PAS yang menyokong agenda perjuangan Pakatan Harapan dan tidak ingin bekerjasama dengan UMNO,” katanya.

20 comments:

  1. Jawatan mb selangor gaji, elaun ratus ribu sebulan..tak kisah pakatan mana, pakatan syaitan pun boleh. Hahaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. OMAK HAI....

      JGN BUAT FITNAH LAGI LA...BUKAN DAP YG CAKAP GITU. CUMA SORANG AJE WAKIL DIA YG CAKAP GITU. TAKKAN SORANG YG CAKAP, OMAK NAK SAPU HABIS RAPAT SAMPAI CELAH KELANGKANG.

      DOSA TAU BUAT FITNAH, OMAK...
      DOSA FITNAH AZMIN LULUSKAN 3 HIGHWAY HARI TU PUN BELUM MINTAK MAAF LAGI KAN....

      TQ OMAK
      BYE2

      Delete
    2. Mentaliti cam anon 1833 pun ada...patutla senang kene perdaya dek dap...

      Delete
    3. Peliknya bila sorang wakil Pas cakap boleh pula puak ni sapu habis seluruh Pas. Memang jenis mcm ni mudah diperguna oleh Dap. Kesian.

      Delete
  2. Pangkat buat manusia lupa kenyataan. Pkr bersama pas bermakna hilang selangor, tahniah mb. Pas boleh harapkah, ahli politik yg bersembunyi kelemahan diri dgn agama jangan percaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ckp kt siber gah la...tp kt padang...bg khemah bg kerusi pun xdak melayu nk mai...panggil fizi, panggil jijah, panggil janda available...pun xXmai...udahla...simpan la tenaga...

      Delete
  3. Kah kah gilo sungguh kjaan selangork.....kikiki...DAP punya taici pun hebat kat pulau pinang humban PAS dlm longkang...kat Sgork mintak DAP mintak PAS sokong Pakatan Harapan...kah kah kah...PKR pulak tak iktiraf Pakatan Harapan sbb nok jaga ati PAS....kah kah kah....masing2 dng ego bodoh masing2 dlm masa yg sama suma nak masyukkk duit projek dlm poket memasing.....rakyat Sgork yang jadi mangsa.....tiada majority mudah dlm kjaan Sgork skg ni...kuasa pemutus sebenarnya dari PAS ...apakan daya bila ego PAS ssgt tebal walaupun sanggup dibarua dan dihumban dlm longkang...bila agama...hukum hakam iman dan maruah PAS sudah dicampak ke longkang semata mata kuasa dan wang ringgit.....masih ada ati lagi PAS nak jadi penisehat kerajaan....puiiiiiii....ingat PAS ingat u turn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bayangkan jalan yg tak ada u-turn, mmg baguih u-turn ni, jimat minyak, masa dan tol. Aku sokong Pas u-turn, drp ikut bontot tak basuh berak.

      Delete
    2. Hidup klu x putar belit ckp ulamak atau ambik sekerat x sah...terang kot mana pun...nkbspin jgk...ada akal...tp dok guna jln yg salah....

      Delete
    3. Itu la dia minda pembankang selain pas yg suka tebar ckp org sekerat sekerat sbb nak buat spin last last tak da dapa datang dengar tak de sapa nak sokong.pas juga yg tetap berjalan dgn ceramah agamanya.umno juga yg untung dgn derma hebat nya

      Delete
  4. Kepada pascai....

    kamu semua bolehlah tidur dengan aman.

    Tak pperlu berlawan dengan umno lagi sebab Tuan Hadi resideng dah isytihar Pas tidak akan berlawan dengan Umno lagi sebab Pas telah melantik dirinya jadi penasihat umno.

    Kemungkinan besar Pas tidak akan bertanding dalam PRU14 atau kalau pun bertanding juga, Pas tidak akan melawan umno lagi.

    Takulan logiknya ialah penasehat tidak akan lawan orang yang dinasehatinya. Contoh: Din Ayam ialah penasehat Haji Hadi. Din Ayam tidak akan lawan Haji Hadi.

    Jadi Umno juga boleh tidur lena di 88 kerusinya yang ada sekarang, kerana Pas tak boleh lagi lawan umno.

    Sedia maklum, umno hanya bertanding dikerusi majoriti Melayu. Bagi kawasan majoriti Cina diserahkan kepada MCA dan Gerakan. Masaalahnya MCA, Gerakan dan MIC sahabat Umno.

    Jadi Umno akan arahkan penasehatnya iaitu Pas tidak bertanding melawan MCA, Gerakan dan MIC kerana ketiga-tiga parti ini adalah sekutu Umno dan dikira sahabatlah juga kepada Pas.

    Jadi dimana Pas akan bertanding kalau dah tak boleh lawan Umno, MCA,MIC dan Gerakan?

    Laaaa...patutlah baru-baru ini Haji Hadi umumkan akan meletakkan calon Pas di semua kawasan DAP dan Amanah.

    Rupanya Pas dah bersetia dah dengan Umno/BN. Dan kini pulak umumkan tak mau sokong pembangkang dalam usul tolak bajet. Logik juga tu.

    Dah tak boleh lawan Umno/BN, kena lawan DAP, Amanah dan PKR lah.

    Kalau tak lawan DAP, Amanah dan PKR, kat mana lagi nak bertanding?

    Mana boleh dengan 14 kerusi saja, tentu Umno tak akan jeling pun!!!

    Silap haribulan yang 14 itu boleh berubah jadi 4 sahaja.

    Kalau bermodalkan 4 kerusi saja, ada harapan kena ludah nanti....

    Nampak gaya cerita Lebai Malang dan Pak Kaduk versi modern arahan haji hadi boleh ditonton tak lama lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini tajuk DEIG, yg kau merapu tu aphal, itulah ikut sgt mat sabu, kalah hattrik PRU, mcm tu punya manusia pun kau boleh ikut.

      Delete
    2. Dh byk mkn pan cake tu yg merapu tu..

      Delete
    3. Dh byk mkn pan cake tu yg merapu tu..

      Delete
    4. MERAPU TAK APA BHAIIII ASAL JANGAN SAPU DUIT CIKGU YIK

      Delete
    5. PROJEK DIEG BELUM JALAN TAPI PROJEK KELENTONG DUIT POTONGAN GAJI CIKGU YIK SUDAH BERJALAN HINGGA 14 JUTA.

      Delete
    6. Projek DEIG blum jalan, tapi duit dah berjalan jalan... Muahaha.. Muahaha

      Delete
    7. Dey tambi pandikuty tghh kata kalau umno kembali kejalan islam sepenuhnya pas rela jd penasihat.apa yg ko tak faham sgt dah bahalol sgt nak spin cerita.spin spin jugak jgn nak nampak bodoh sgt.duit cg yik hutan korang ada bukti ke yg ada kelentong ke buat mcm biasa tebar fitnah dulu lepas tu mintak maaf mcm geng pemimpin korang dok selalu buat.perangai sama je mcm umno.mengata dulang paku serpih.mkn lg dedak ditabur dap byk byk.

      Delete
    8. Bangang punya geng putumayam ayat hj hadi yg simple tu pun tak boleh faham ptuiii

      Delete
  5. Umno kembali ke jalan islam pun adakah pas nak kembali ke jalan islam juga? Boleh cayakah sama pas.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...