Thursday 10 December 2015

AYAT "MENYEGAT" NAJIB DALAM UCAPAN PERASMIAN PAU 2015 DI PWTC.



Berikut adalah petikan kata-kata Presiden UMNO Datuk Seri Najib Tun Razak dalam ucapan dasarnya yang bertajuk ‘UMNO: Menyempurnakan sebuah perjuangan’ ketika merasmikan Perhimpunan Agung UMNO 2015 di sini hari ini.

(1)   Alang-alang mahu berjuang, walau langit turun menimpa, meski bumi terbagi dua, dengan cogan kata Bersatu, Bersetia dan Berkhidmat, UMNO ini satu-satunya, parti milik kita, pertahankanlah…pertahankan bersama.

(2)   Kita dalam perhimpunan ini, sewajibnya tidak lain dan tidak bukan, mesti terus menjulang kepentingan dan kedudukan bangsa serta keturunan Melayu dan Bumiputera, di tanah tumpah darah sendiri.

(3)   Pemimpin sebenarnya tidak lahir di bilik-bilik kuliah, sebaliknya pemimpin itu muncul di gelanggang dan di celah-celah kemelut supaya mampu menangani segala cabaran dan dugaan.

(4)   Biar menggunung cabaran menghalang, meski hebat apa pun tantangan yang tiba, saya tidak boleh sesekali menyerah kalah, bahkan dengan beraninya, harus berdepan bagi merungkaikan masalah dan menyelesaikannya untuk terus memimpin UMNO mara menuju kemenangan.

(5)   Kepimpinan itu bukan soal kebongkakan menongkat langit, bukan juga mengumpul orang di sana sini, untuk mengata dan menuduh sesuka hati.

(6)   I am a gentleman (Saya seorang budiman), apa-apa kekusutan pun, marilah berjumpa, duduk berbincang, kita selesaikan melalui saluran yang betul.

(7)   I can’t just abandon our cause and drop our mission (Saya tidak boleh tinggalkan perjuangan dengan begitu sahaja dan membiarkan misi kita), tanpa terlebih dahulu berikhtiar, mempastikan bukan sahaja isu-isu berbangkit dilangsaikan, malah keadaan parti dan jamaah ini hendaklah kembali dipulihkan seperti sediakala.

(8)   Saya tidak boleh menjadi seorang pengecut, bahkan, itu bacul namanya.Saya yakin, saya berada di pihak yang benar, dan kebenaran akan terbukti juga (mengenai isu 1Malaysia Development Bhd dan dana RM2.6 bilion).

BERNAMA

42 comments:

  1. Taik dia! Ckp saja lebih bila ajak bicara cabut lari, pahlawan bugis konon, pui

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ucapan dua tak penting.

      Kenyataan PASMA mengenai Syiah Dlm PAN imayam di Facebook mereka lagi jahat



      PASMA kata PAN ada syiah. Sila baca. PASMA kawan PAN sindri cakap. Bawah ni dia punya link


      https://m.facebook.com/permalink.php?story_fbid=723002507801932&id=563090267126491


      Haaaa INI benda ada Dlm Facebook PASMA. Sila baca kalau malas nal tengok link Facebook PASMA

      Alhamdulillah..
      Tuan Guru Ustaz Haji Mat Sabu sempat meluangkan masa menziarahi Ayatullah Imamiah Syiah untuk bertaqiah dan memaklumkan bahawa semua Syiah di Malaysia sudah menyertai Amanah dan bersedia untuk menawan Malaysia pada Pru akan datang. Inilah kehebatan Amanah yang tidak ada pada Parti lain. Jgn ingat syiah tidak reti berpolitik. Kami pun reti lah. Takdir

      Delete
    2. pergi main lanciao anjinglah dengan kau punya syiah! babi!

      Delete
    3. Kata najib lagi, usaha kerjasama dgn pas akan terus diperkukuh demi kesinambungan umno.

      Tahniah najib.

      Delete
    4. cakap dia tak hebat lagi.tipu pasal rm2.6b lagi hebat.presiden obama us pun penderma yak bagi banyak tu.hebat hebat meleleh air lior ahli umno

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Cakap macam orang tengah high ganja! lanciaolah! umno tetap pukimak memilih presiden bodoh macam nie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn risau. Hadi boleh bagi nasihat...... Cuma hubungan pas-umno perlu dikukuhkan. Itu perlunya UG.

      Delete
  3. cakap saje! lepas tu tangkap orang! curi duit! itu saje kerja umno! buat pakatan dengan israel. kemudian tuduh anwar, cina yang salah! ptuih! siapa yang pilih umno lagi memang bodoh macam baghal! memang terencat akal pemilih tu semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn risau. Selagi hadi ada, najib akan selamat.

      Delete
    2. Batul hussam kata.
      UG memang wujud.

      Delete
  4. ahli umno memang bangsat semuanya. mana tahu penat lelah orang main rampas dan curi sahaja. lepas tu salahkan yahudi, anwar dan cina! dah memang puak pengemis yang terbangsat dan hina atas muka bumi nie! PTUIH!!!

    ReplyDelete
  5. Menyengat kepala hotak la...
    Dgn bini pun takut...pegi mampoosss la

    ReplyDelete
  6. pahlawan bugis bangsat, paria, haprak, anjing kurap sedang minta nyawa! kah! kah! kah! kah! kah! kah! ahli umno mesti setuju sebab sama sewaktu dengan anjing kurap tepi jalan bugis bangsat tu! kah! kah! kah! kah! samapai orang boo di tepi jalan pun masih tak perasan. kah! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
  7. Cam siiaal je....anak ajak yg paling bangang sekali...
    Tuuuiihh
    Mampoosss la cepat...

    ReplyDelete
  8. ketua lanun dan kongsi gelap sedang bersabda! kah! kah! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
  9. kalau tahi anjing serta tahi babi digaul serata tidaklah sebusuk dari makhluk yang bernama najib dan rosmah! syaitan pun resign apabila terbau kebusukan makhluk perosak yang bernama rosmah dan najib. sekian!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu mcm pun ada tuang presdeng parti X nak berUG. Ngong betul tuang presdeng parti X turrr

      Delete
  10. tahi anjing kurap tepi jalan yang tercirit pun tidak sebusuk najib dan rosmah! ptuih! sampai sabah dan sarawak pun boleh terbau busuknya walaupun mahkluk perosak ini ada di pwtc! ahli umno tak terbaukah? kah! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn kutok la. Nanti hadi kasi barua kat ko kang...

      Delete
  11. pemimpin yang paling bangsat dalam sejarah umno! najib tun razak. ayah dia pun sama bangsat sebab mainkan isu perkauman. kalau tak ada semua tu, najib serta keluarga jadi pengemis di tepi kaki lima. ptuih!

    ReplyDelete
  12. umno patut tukar nama jadi parti pengemis tak tau malu, bangsat serta haram jadah!

    ReplyDelete
  13. kita patut berbangga sebab mempunyai perdana menteri pengemis yang pertama di dunia jenis tak tau malu, bangsat dan haram jadah! anjing kurap serta babi hutan pun lari lintang pukang melihat dia sebab tahap kebusukan melebihi bangkai. ptuih!

    ReplyDelete
  14. Saya selaku walaon, nak dengar apa ulasan yg keluar dari mulut tn hj hadi. Nak dengar sangat2.

    ReplyDelete
  15. Bila dah tersepit, pas jugak yg boleh bantu. Untung la nik amar

    ReplyDelete
  16. Pergi jahanam la dgn ko punya syiah dan ug tu....

    ReplyDelete
  17. Untung betul nasib perompak sibaju merah nun...dpt derma berbillion lagi...
    Ini filem komedi ke apa ni..kahkahkah....lawak lawak...

    ReplyDelete
  18. Ahli2 umngok pun dah sama busuk, dah tk terhidu dgn kebusukan najib dn loosemah
    Dah lali dah...

    ReplyDelete
  19. Kenapa perlu sanjungi Najib sebegini rupa. Jangan jadi macai Umno!

    ReplyDelete
  20. Bini sendiri tak terarah..sembang lebey..tanyalah dia si najib tu apa saja...nanti tunggu zahid jawap...kakkakakakakak..tuhan bagi mulut tu free tau...kena bayar 2.6 bilyun pun tak bercakap..aduyai...payah kena pimpin kapir ni..payah....baik lantik babi terbang....kakkakakakakakaka...kalau dah stat mamat ni sembang agama...alamat babi nak terbang ler tu....BABI MEMANG HARAM..TAPI BABI TAK PERNAH SIMPAN 2.6 BILLION DALAM PERUT DIO....kakkakakakakaka

    ReplyDelete
  21. Dah sampai masanya UMNO kena ada Islamic Force..
    Kena ada very strong leader..
    Derma kat aku sepuluh dua..
    Cimb 08050002702205
    Terima kasih byk...

    ReplyDelete
  22. Hahaha. ..satu dunia satu bloger benci pemimpin umno yg dikatakan sgt gah baik berhati rakyat oleh ahli party umno!! Apalg umno party utk melayu dan islam dan katanya org islam harus bersatu bersama2 membantu sesama islam!! Org ada islam kah??? Bukan ke bangsa bagi org baik melayu cina iban dll dan islam adalah agama bagi penganutnya, dimana tak kira org bangsa apa pun punyai penganut islam!! Kenapa dimalaysia melayu ibarat islam asal melayu islam tidak kah tahu malu kata diri org islam sedangkan islam adalah agama penganutnya!! Memang patut mrk ni ikut ajaran sesat suka2 kaitkan islam utk kepentingan mrk bagi memdapat sokongan atas dasar melayu sebangsa pada mulanya umno dan kini atas dasar islam sebangsa utk menentang dap dari berkuasa memerintah !! Sedangkan dap punyai bangsa melayu dan beragama islam adakah mrk kafir yahudi??? Demokrasi kononnya sedangkan amerika kulit hitam pemimpinnya tiada masalah pun!! Ini semua kerana ingin terus berkuasa dan peluang terus menyamun wang rakyat.

    ReplyDelete
  23. Pemimpin Umno selalu bercakap macam munafiq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin pas pulak percaya apa saja pemimpin yg umno cakap...x cayo tanya hadimaru

      Delete
  24. Islam ke najib tu, najis munghallazah pun tak tau, bini sendiri pun tk tutup aurat Islam apa? tu...kahkahkah

    ReplyDelete
  25. Sebab inilah aku ajak saudara2 mulalah perjuangan Syiah di Meysia dan kembali ke jalan yang betul agak negara ini aman dan sejahtera..

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
  26. poooraaah ...
    cakap buat ayat sastera macam ayat surat cinta punya power.... punya nak pujuk ahli amano... hingga tenganga mulut meleleh air lior puak baju merah.. habis lentok jadi kesian kat najis tu...
    hei.. boleh caya ke.. lu banyak kali suduh bohong sama rakyat. cakap minyak, tol, cukai tarak naik..tapi tak sampi tahun baru semua sudah naik..
    lancau lu..
    lu ingat semua rakyat boleh cair hati sama lu ke.
    buju merah boleh la kau tipu wahai najis..
    hanya org bodoh dan bahlol sahaja yg tertipu dng ayat cinta lu najis....

    ReplyDelete
  27. Semua pun naik hanya lanciao sibaju merah je yg tk naik...huhuhu

    ReplyDelete
  28. kerana ayat2 tersebut hj hadi dah tertelan mata kail umno...tunggu masa aje najib nak gulong tali...mampus le kau tongong. 16 hb nanti korang tengok najib akan berdakapan dgn hj hadi...tunggu...

    ReplyDelete
  29. belum hadi dakap. mat sabu dah dakap amoi cina putih melepak lebih dulu..
    tok guru kepala cucu komunis pun seronok tak kata apa sebab umpan dah mengena.. tunggu nak gulung tali.. mampos le kau.. mat sabun kau bahlol.
    dia dlm proses ditendang oleh kawannya yg gila jwatan dan gian pondan lpbt.

    ReplyDelete
  30. wowww omakkau da jd penjilat la skrg

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...