Wednesday 9 December 2015

SEMPENA PAU 2015 BEBERAPA PERWAKILAN KELIHATAN MASIH MEROKOK DALAM PWTC.


Merokok dalam bangunan masih menjadi satu masalah di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), dengan bermulanya Perhimpunan Agung Umno (PAU) 2015, semalam.

Perwakilan-perwakilan dilihat terus merokok, tanpa menghiraukan papan tanda dilarang merokok yang diletakkan di dinding dalam bangunan itu.

Masalah yang dibangkitkan ketika perhimpunan agung tahun lalu nampaknya masih berterusan, apabila perokok meneruskan tabiat mereka tanpa mempedulikan kehadiran orang lain.

Perbezaan tahun ini adalah tambahan individu-individu yang menghisap rokok elektronik atau vape.

Seorang pelayan yang enggan dikenali berkata, masalah itu kekal sama, kerana perokok tidak sedar akan amaran dilarang merokok dalam bangunan.

“Kami telah cuba, tetapi ‘pakcik-pakcik’ ini tak dengar, ia seperti mereka tak tahu baca papan tanda yang diletakkan di depan mereka.

“Ini adalah kawasan larangan merokok dan zon merokok hanya terletak beberapa kaki jauhnya, tetapi mereka masih hendak merokok dalam bangunan.

“Malah, kami letak amaran di setiap meja, bagi melarang mereka merokok, tetapi ia tidak dihiraukan,” katanya.

Pada Perhimpunan Agung Umno 2014, Ketua Penerangan parti itu, Datuk Ahmad Maslan telah menasihatkan perwakilan supaya merokok di kawasan ditetapkan.

“Saya akan membuat pengumuman untuk mengingatkan mereka tidak merokok di kawasan awam,” katanya.

Berdasarkan pemerhatian, peringatan pemimpin itu bagaimanapun tidak diendahkan.

13 comments:

  1. Sedangkan orang nombor satu UMNO pun xboleh nk terima teguran, ini kan pulak orang bawahannya. Tak kiralah parti apapun skrg ni kat Malaysia. Inilah Menteri yang dikatakan cerdik pandai. Seperti "Dunia Ana Yang Punya"

    ~Jazakallah~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hisap rokok Dlm bangunan ITU salah.

      Tapi Dr Dzul PANkan cakap PAN akan menyantuni golongon LBGT. INI lagi gila menyantuni gang jantan hisap rokok HIDUP.

      PKR, PAS Dan DAP boleh komen IAU rokok ni.PAN Imayam Kao aenyap saja la sebab kao irrelevant

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform
      Ahli Parti Keadilan Rakyat

      Delete
    2. Abang Jeff skodeng Mak Meh tengah berak Ok ker?

      Abang Jeff curi coli Nenek Jeh ok ker?

      Tanya diri dulu bang Jeff sebelum fitnah diri.

      sekian,

      Ina

      Delete
    3. Hahaha....hanya org bodoh je dgr dan ikut undang2 manusia itu sdr. Mrk buat undang utk senangkan kerja dan cetak duit sebab tu byk undang2 dan denda kalau tak siapa nak bayar gaji pdrm !!! Apalg yg sgt bodoh percaya kata2 manusia mrk beragama islam suci murni baik dll sedangkan yg suci baik itu adalah agama islam bukanya manusia apalg bangsa melayu itu islam!! Tidakkah berasa diri begitu bodoh sekali!! Jadi adanya mrk yg tak guna ini memimpin negara boleh baikkah negara ini???

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Ada ka hisap rokok dalam.bangunan. Tak senonoh

    Aku harap jgn PAN Imayam buat konvensyen ada perwakilan yg sebat belakang sgn cemati untuk mengingati hari Karbala.

    Kalau buat cam tu memang kalah isu rokok Dlm PWTC

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu Jadi French Toast akibat kena renjatan karan Dari PASMA (Sepupu PAN Imayam) Versi 2



      PASMA kata PAN ada syiah. Sila baca. PASMA sepupu PAN sindri cakap

      Haaaa brader ni link Facebook.PASMA sindri baca la

      https://m.facebook.com/permalink.php?story_fbid=723002507801932&id=563090267126491


      Haaaa INI benda ada Dlm Facebook PASMA. Silap baca kalau malas nal tengok link Facebook PASMA

      Alhamdulillah..
      Tuan Guru Ustaz Haji Mat Sabu sempat meluangkan masa menziarahi Ayatullah Imamiah Syiah untuk bertaqiah dan memaklumkan bahawa semua Syiah di Malaysia sudah menyertai Amanah dan bersedia untuk menawan Malaysia pada Pru akan datang. Inilah kehebatan Amanah yang tidak ada pada Parti lain. Jgn ingat syiah tidak reti berpolitik. Kami pun reti lah. Takdir

      Delete
    2. Fatwa Kebangsaan Mengenai Syiah


      Membendung Pengaruh Syiah Di Malaysia
      1996/Khas Akidah
      Tarikh Keputusan: 15 Jan, 1997
      Keputusan:
      Mesyuarat Jawatankuasa Perundingan Hukum Syarak Wilayah Persekutuan kali ke yang diadakan pada telah membincangkan hukum. Mesyuarat telah memutuskan seperti berikut:


      i. Berdasarkan fakta-fakta yang dikemukakan, mesyuarat bersetuju menerima keputusan muzakarah khas Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia pada 3 Mei 1996 seperti berikut :
      a) Memansuhkan keputusan muzakarah Jawatankuasa Fatwa pada 24 dan 25 September 1984 yang menyatakan ' bahawa hanya mazhab syiah dari golongan Al-Zaidiah dan Ja"fariah yang diterima untuk di "amalkan di Malaysia ',


      b) Menetapkan bahawa umat Islam di Malaysia hendaklah hanya mengikut ajaran Islam yang berasaskan pegangan Ahli Sunnah Wal-Jamaah dari segi "aqidah, syari"ah dan akhlaq.

      c) Menyokong dan menerima cadangan pindaan perlembagaaan Persekutuan dan Pelembagaan negeri-negeri supaya memperuntukkan dengan nyata bahawa agama bagi persekutuan dan negeri-negeri hendaklah agama Islam yang berasaskan pegangan Ahli Sunnah Wal-Jama"ah dari segi "aqidah, syari"ah dan akhlaq.

      d) Memperakukan pindaan kepada semua undang-undang negeri yang berhubung dengan hukum syarak bagi menyelaraskan ta"rif "hukum syarak" atau "undang-undang" Islam seperti berikut :
      ' Hukum Syarak ' atau 'Undang-Undang Islam ' ertinya undang-undang Islam yang berasaskan pegangan Ahli Sunnah Wal-Jama"ah dari segi aqidah, syari"ah dan akhlaq.

      e) Memperakukan bahawa ajaran Islam yang lain daripada pegangan Ahli Sunnah Wal-Jama"ah adalah bercanggah dengan hukum syarak dan undang-undang Islam dan dengan demikian penyebaran apa-apa ajaran yang lain daripada pegangan Ahli Sunnah Wal-Jama"ah adalah dilarang.


      f) Menetapkan bahawa semua umat Islam warganegara ini adalah tertakluk kepada undang-undang Islam dan Hukum syarak yang berasaskan pegangan kepada ajaran Ahli Sunnah Wal-Jama"ah sahaja.

      g) Menetapkan bahawa penerbitan, penyebaran dan penyebaran apa-apa buku, risalah, filem video dan lain-lain yang berkaitan dengan ajaran Islam yang bertentangan dengan pegangan Ahli Sunnah Wal-Jama"ah adalah diharamkan.
      II. Bersetuju supaya keputusan fatwa ini diwartakan segera.

      Delete
  3. Apa tindakan pihak pengurusan pwtc.takkan biarkan saja kot sbb tu perwakilan parti umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada berani? Semua takut, nak tayang muka secara jelas dlm gambar di atas pun takut. Takut yg hisap rokok saman ke?
      Dunia kita hari ni dah tonggang terbalik, pihak yg melapor kesalahan kena cekup dulu. Yg buat salah relax je.

      Delete
  4. org UMNO mmg camtu, above the law ler katenya...

    ReplyDelete
  5. Dia rasa PWTC tu bangunan mak bhapak dia, dia punya sukala nk hisap apa pun...huhuhu

    ReplyDelete
  6. Semuanya mereka ini adalah pemimpin2 konon. Bolih harapkah orang2 macam ini untuk memimpin secara yg terbaik? Patutlah negara kita mengalami masalah2 besar. We have forms but no substance.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...