Friday 19 February 2016

PASCA INSIDEN LEMPAR MIKROFON DAN MELABELKAN ORANG-ORANG MELAYU SEBAGAI BODOH, BANGANG DAN BAHALOL ..... SIRI JELAJAH PRESIDEN PAN DI KUALA TERENGGANU AMAT HAMBAR SEKALI.

Hambar, dingin, tiada sambutan, longlai, lesu dan tidak bermaya .... begitulah gambaran sebenar acara siri jelajah Presiden PAN Muhammad Sabu @ Mat Sabu a.k.a Mike Sabu di Kuala Terengganu malam tadi.

Selain Mat Sabu, majlis anjuran bersama PAN/PKR/DAP Negeri Terengganu ini turut dimeriahkan dengan kehadiran dan ucapan para Pengerusi PH peringkat Terengganu.

Apakah ini suasana yang dikatakan Pakatan Harapan tanpa PAS memiliki harapan cukup tinggi menggunung untuk tawan Terengganu dari tangan UMNO/BN pada PRU ke-14 nanti dengan menobatkan Pengerusi PAN Terengganu sebagai MB Terengganu yang baru??????

Jika dilihat secara kasar dengan mengambil kira-kira laporan-laporan risikan dan kaji selidik jika berlakunya pertembungan 3 penjuru di Terengganu pada PRU ke-14 nanti jika kesemua calon PH terutamanya PAN dan PKR tidak hilang wang pertaruhan sudah dikira amat bertuah dan beruntung sekali.

Yang pasti malam tadi tiada insiden lempar mikrofon dan melabel orang-orang Melayu sebagai bodoh, bangang dan bahalol oleh Mike Sabu.

78 comments:

  1. Layakkah orang yang pernah ditangkap berkhalwat dengan bini orang di hotel, terlebih mesra dengan amoi dan mencintai pemimpin Syiah yang memusuhi Ahlus Sunnah wal Jamaah dan menjadi pengikut sifu roket yang menentang ajaran Islam, merelakan diri menjadi balaci roket memusuhi parti Islam dan ulama Islam, membiarkan 26 kampung Melayu dirobohkan di PP dan berlagak histeria di atas pentas menjadi pemimpin umat Islam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak jadi babi pun jangan fitnah orang???

      Delete
    2. Adakah balaci 10:06 merasa marah sebab balaci 10:06 adalah seekor babi???

      Delete
    3. Cukup2lah bergaduh..kau pan ke kau pas ke..tak payah bergaduh. Omakkau...kenapa takut nak bangkitkan hal kepincangan umno dan najib dlm soal mentadbir negara?? Bukan nak dekat pilihanraya baru nak bertindak.

      Delete
    4. Fitnah dr pemakan dedak macai umno. Org kata bangang x ngaku.Ni dlm konteks negara dwi parti. Melayu hebat sangatkah? Hanya bahasa kasar shj yg layak diguna pakai bg melayu yg telah lama makan dedak. Dasar melayu kampung tepi hutan sememangnya bodoh. Asal bukan umno. Standard bawah dr bangla pun tak sedar lg! Org kata bodoh marah. Itulah hakikat kamu wahai melayu. Hinanya kamu , hingga umno nak gulakan ganja pun tetap senyap membatu. Isu yg menyedarkan dan dwi maksud ucapan ini kamu lebih tersentap! Tak bodoh namanya.

      Delete
  2. PAN...Parti Angkut Najis untuk tokeh-tokeh DAPigs

    ReplyDelete
    Replies
    1. parti ajaran sesat ni lebel orang memang dibolihkan sbb nk makan dan hidup?????

      Delete
    2. Anon 10:09, hari Jumaat masih membuat fitnah?

      Ini bukan Rahmatan Lil Alamin. Mungkin Ikutan PAN Imayam adalah Rocketin Lil Alamein demi Abuya Sifoo Stalin Penang

      Delete
    3. Melayu penang? Hari-hari copy paste hal melayu penang, muka tak malu berpuluh tahun duduk atas tanah cina. Ada tu duduk atas tanah yg tak tau sapa pemiliknya. Tanah saudara pun main hijack je. Rujuk undang-undang, rujuk quran pun tetap salah. Melayu penang @ mamak hahaha

      Delete
    4. Anon 16;31 dah kata PAN akan maki melayu

      Delete
    5. Mamak mengaku melayu

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Memang dah sah PAKATAN tiada HARAPAN.

    ReplyDelete
  5. Orang pantai timur mengatakan tidak kepada parti racist anti Islam yakni DAP dan talibarut mereka PAN Imayam. Jika mereka dapat negeri2 pantai timur, habislah kampung2 tradisional akan dirampas


    Kampung Melayu dirobohkan di Pulau Pinang

    Mat Sabu dan Mujahid dari PAN Imayam, apa diorang peduli pasal nasib kaum melayu Islam. Walaupun keturunan mereka Penang mari Mungkin dalam hati mereka, lebih baik melayu Islam Penang makan pasir asalkan DAP yg anti Islam Happy.

    Satu Persatu Kampung Melayu Dirobohkan Sebaik Sahaja Lim Berkuasa Di Pulau Pinang

    https://aidcnews.wordpress.com/2015/12/17/satu-persatu-kampung-melayu-dirobohkan-sebaik-sahaja-lim-berkuasa-di-pulau-pinang/

    AIDCNews – 17/12/15 –Satu persatu kampung Melayu dirobohkan di Pulau Pinang sebaik sahaja Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mengambil alih pemerintahan kerajaan negeri sebagai Ketua Menteri.

    Perkara itu didedahkan oleh Syed Imran Syed Ahmad dalam blognya, Kuda Ranggi.

    Berikut tulisan Syed Imran bertarikh pada 4 September 2009 bertajuk “Tanjong To’kong – secebis kisah”

    Satu demi satu kampung Melayu hilang atas nama pembangunan. Projek-projek pembangunan yang dilaksanakan atas tapak bekas perkampungan Melayu di Pulau Pinang disempurnakan oleh kedua-dua pihak, iaitu pemaju swasta dan agensi pemerintah atau syarikat berkaitan kerajaan.

    Di kawasan bandar raya George Town, tiada lagi perkampungan Melayu dalam erti kata yang sebenar. Yang masih tegak tetapi tidak semestinya tidak akan rebah ialah beberapa buah kampung kecil seperti Kampung Makam (wakaf Sheikh Kassim) dan saki baki perkampungan Melayu di Tanjong Tokong.

    Di mukim Kelawai, umpamanya, kampung Melayu termasuk yang berada di sepanjang pantai yang kini terkenal dengan Plaza Gurney, Hotel G, Hotel Gurney dan Hotel Evergreen Laurel telah lama berkubur.

    Antara Kelawai dan Tanjong Bunga, kampung Melayu yang sebenarnya hanya wujud di Tanjong Tokong kerana beberapa buah kampung di Bagan Jermal, Bagan Atas dan Tanjong Tokong sendiri telah hilang ditelan pembangunan.

    Kampung Melayu Tanjong Tokong adalah antara perkampungan Melayu yang awal wujud di Pulau Pinang. Semasa nakhoda kapal Syarikat Hindia Timur atau East India Company (EIC) bernama Francis Light mendarat di Tanjong Penaga (dekat Padang Kota Lama), kampung Melayu Tanjong Tokong sudah pun wujud. Ia bukan sebuah kampung yang dibuka selepas kedatangan Inggeris pada tahun 1786 tetapi jauh lebih awal. Ia adalah warisan bangsa.

    Malangnya, atas nama pembangunan, satu demi satu kampung Melayu antara Kelawai dan Tanjong Bunga dilenyapkan. Kini nasib perkampungan Melayu Tanjong Tokong berada dihujung tanduk.

    ReplyDelete
  6. Mat Sabu maki melayu kata Melayu Bodoh
    Mat Sabu Lempaq Mic
    Mat Sabu Selfie Amoy
    Mat Sabu Puji Nasrullah
    Mat Sabu buat bukan kerana Islam dan bersetuju dgn Karl Marx ugama itu candu

    ReplyDelete
  7. Jgn sesuka hati kutuk mic sabu, nanti dia lempar mic kat muka kau, tak pasal2 masuk spital.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Relax Mat Sabu lempaq Mic tu gertak saja. Ada Amoy Selfie dgn dia lepas tu, sejuk la President Periuk Leper

      Delete
  8. didikan baru parti ajaran sesat fitnah dan maki hamun dah sama dgn umnogok?????serban buat kesat shitssssss!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. MashaAllah, hari Jumaat hari baik. Jangan maki2.

      Jom baca dakwah Islam dari ISMA. Hari Baik, pi solat awal, iqtiqaf, baca surah yassin dan sedekah kat masjid. Doakan yg terbaik kat arwah mak ayah hang (I know you by the way)

      http://www.ismaweb.net/2016/02/keadilan-wajib-ditegakkan-tapi-bukan-dengan-mensekularkan-negara/

      Keadilan wajib ditegakkan, tapi bukan dengan mensekularkan negara

      “…What each individual does, drinks, eats and wears is up to each individual to choose as long as there exists no criminal element. The state must divorce itself from religion. The country must go back to be secular and let religion be the choice of individuals…” (Ahmad Mustapha Hassan)

      Kenyataan ini sangat terpesong tetapi semakin disokong oleh segelintir golongan yang dikatakan “progresif” hari ini.

      Ya, keadilan wajib ditegakkan. Namun biarlah ia ditegakkan dengan panduan daripada Tuhan Yang Maha Menciptakan.

      Secara zahir, sesetengah orang akan nampak idea negara sekular cukup menarik dan adil (agama dan negara dipisahkan, tetapi masyarakat boleh dan bebas mengamalkan pegangan agama masing-masing di dalam negara), namun hakikatnya, pemikiran ini jauh lari daripada kefahaman Islam yang syumul.

      Seolah mereka yang memperjuang idea tersebut tidak nampak keindahan kesyumulan Islam yang mencakupi seluruh bidang kehidupan termasuk politik dan negara. Seolah dianggap agama Islam itu seperti agama yang lain. Tidak patut dicampur dalam urusan negara seperti mana yang berlaku sebelum zaman renaissance di mana pihak gereja di Eropah sangat kejam. Menyeksa rakyatnya sendiri yang tidak sehaluan dengannya.

      sekular

      Adakah pernah kita saksikan dalam sejarah, pemerintahan Islam sangat kejam, sektarian, zalim sedemikian rupa? Sehingga patut menerima nasib yang sama, dipisahkan daripada politik dan negara?

      Pemikiran liberal dan sekular sebenarnya bukan berbahaya pada orang biasa sahaja, bahkan memberi ancaman kepada golongan agama juga. Lihatlah bagaimana Syeikh Ali Abdur Raziq dengan bukunya “Al-Islam wa Usul al-Hukum” yang diterbitkan sekitar tahun 1925 (tidak lama selepas jatuhnya Kerajaan Islam Turki Uthmaniyyah). Isinya membawa idea pemisahan agama Islam daripada urusan negara.

      Lantas ramai ulama’ bangkit menentangnya. Antaranya Al-`Allamah Al-Mujahid Muhammad Al-Khudhor Hussien, Syeikh Muhammad Tahir Ibn ‘Asyur, Syeikh Dr Emarah, himpulan Ulama’ Azhar, dan akhirnya status beliau sebagai Ulama’ Azhar dilucutkan.

      Imam Ibnu Qayyim juga pernah mengadu akan kejumudan Fuqaha’ pada zamannya (kurun ke-8 Hijrah) yang mendesak pemerintah supaya perbaharui undang-undang negara dengan memisahkan Syara’ daripadanya.

      Delete
    2. Anon 10.12 mmg confirm kapir celaka..

      Delete
  9. Wahai Penaksub PAN Imayam, Wahai PAN Iamayam Talibaroot DAP dan DAP itu anti Islam. Bacalah dakwah dibawah

    Di antara usaha2 utk. menghancurkan gerakan Islam yang telah mereka lakukan pada dekad ini ialah:

    1. Melabelkan pergerakan Islam sebagai golongan pengganas. Gerakan Islam dicap sebagai Komunis yang berbalut agama.

    2. Mentafsirkan fundamentalis Islam sebagai golongan anti tamadun dan cuba mengembalikan corak hidup ke zaman pra Islam yang tidak punya undang-undang.

    3. Mengugut, mengancam masyarakat secara perang saraf supaya jangan kembali ke jalan Allah atau kepada ajaran Islam yang tulen. Mereka momokkan bahawa kembali kepada Islam yang tulen itu akan membawa kemunduran. Menurut mereka usaha itu akan membawa manusia ke zaman unta. Segala tamadun yang telah dicapai akan hancur, kebebasan yang ada sekarang tidak dapat dinikmati lagi, wujud undang-undang keras yang memotong tangan kaki pencuri, merejam para penzina, mengembalikan wanita-wanita moden yang bebas dan merdeka ke dapur.

    4. Menuduh pendukung-pendukung pergerakan sebagai golongan yang sempit pergaulannya iaitu hanya terbatas di kalangan mereka saja, tidak campur gaul dengan orang lain. Mereka anggap pendukung gerakan Islam ialah orang yang beruzalah dengan mengasing diri ke gua-gua batu.

    5. Menuduh pendukung-pendukung pergerakan Islam sebagai golongan lemah berfikir dan ketinggalan dalam mengikuti arus-arus fikiran terbaru di tengah masyarakat. Mereka menganggap pendukung pergerakan Islam tidak peka dengan perkembangan fikiran yang bergerak-gerak dan berubah-uabh di tengah masyarakat.

    6. Mengirim agen-agen orang yang mereka anggap pintar ke dalam pergerakan Islam untuk menghilangkan perpaduan dengan melaga-lagakan antara pemimpin dan pengikut, pengikut sesama pengikut dan cuba menyuntik masuk fikiran yang bertentangan dengan Islam ke dalam anggota-anggota harakah Islam, misalnya, menghasut mereka supaya melakukan keganasan atau mencerca orang tertentu yang tak patut dicerca. Perkara ini dilakukan supaya ada alasan bagi penentang Islam menuduh “pergerakan Islam adalah pergerakan keganasan dan penabur fitnah”. Ini akan memberi alasan kepada mereka untuk menyekat orang ramai daripada mendekati Islam.

    7. Mengirim wanita-wanita jahat yang berpura-pura minta menyelesai masalah atau baru mendapat keinsafan, kesedaran ke dalam harakah Islam. Setelah berada di dalam harakah Islam, wanita-wanita itu bertugas meragukan muslimah-muslimah yang telah sekian lama berjuang atau cuba melemahkan mereka dengan berbagai perang saraf secara halus tapi tajam.

    8. Mengirim orang kafir yang berpura-pura memeluk Islam ke dalam gerakan Islam seperti Snouck Hunkgronje yang diutus ke Acheh. Tugas musang berbulu ayam ini ialah melemahkan semangat perjuangan Islam dengan menyelewengkan mereka daripada matlamat perjuangan Islam sebenar.

    ReplyDelete
  10. http://www.ismaweb.net/2016/02/musuh-guna-rahmatan-lil-alamin-perangkap-umat-islam/

    Musuh guna ‘Rahmatan Lil Alamin’ perangkap umat Islam
    Akhir-akhir ini sering muncul ungkapan Islam Rahmatan lil’alamin, suatu slogan yang diketengahkan untuk mempromosikan versi Islam yang ‘progresif’, ‘moderat’ dan liberal.

    Tanpa disedari dalam benak fikiran orang ramai telah tersemai bahawa terdapat banyak Islam, bergantung kepada pentafsiran masing-masing untuk mengamalkan versi yang disukainya.

    Sehingga golongan yang memusuhi Islam pun mempergunakannya untuk kepentingan mereka.

    Islam rahmatan lil’alalmin bagi mereka adalah Islam yang menerima sekularisasi dan liberalisasi agama, Islam yang meraikan LGBT, hak murtad, pluralisme agama, hak mengembangkan ajaran sesat dan lain-lain.

    Pendek kata Islam yang sentiasa berkembang menyantuni kemodenan ciptaan Barat.

    Ketahuilah bahawa ia adalah strategi untuk mengkotak-katikkan umat Islam, agar kita saling bertelagah sesama sendiri, pihak yang menentang dianggap menganut Islam yang jumud, konservatif dan fundamentalis.

    Umat Islam perlu berhati-hati agar tidak masuk ke dalam jerangkap samar ini, menggadaikan akidah dan jati diri sebagai seorang Muslim agar tidak merasa terasing dalam dunia yang semakin hilang arah.

    Islam adalah rahmat kepada seluruh umat manusia, bahkan kepada seluruh alam. Sifat rahmat ini telah sejak mula bersama Islam dan tidak pernah terpisah daripadanya.

    Ia adalah Islam yang sama yang dibawa oleh Rasulullah saw dan para pewaris baginda para ulama’ yang benar sehingga ke hari ini.

    Ia bukan Islam yang baru, yang dicipta oleh kaum modenis dan liberal, yang mencuba untuk merungkai yang lama untuk digantikan dengan yang baru yang dianggap lebih baik oleh mereka.

    Islam tidak berkembang, ia telah sempurna sedari awal lagi. Yang berubah adalah orang Islam, ada ketikanya mereka benar-benar mencerminkan keindahan Islam dan ada ketikanya mereka mengotorkan imej Islam.

    Prof Madya Dr Khalif Muammar A Haris

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg lawaknye najib terangkan maqasid pada pas...pas hangguk plak..kahkahkahkah

      Delete
    2. Anon 11:15 makilah orang Islam kerana yg suci hanyalah DAP yg racist

      Delete
    3. Bila DAP perlekeh ugama Islam, PAN Imayam gembira

      Delete
  11. Kita melihat selama 50 tahun Pas berada dalam kegagalan samaada sebagai sebuah parti politik atau sebagai jemaah Islam (al-Jama'ah al-Islamiah) sepertimana yang didakwa oleh pemimpin-pemimpinnya. Kejayaan Pas hanyalah kebolehannya untuk memakai dua kopiah. Satu kopiah berlabel parti politik dan satu kopiah lagi bernama jemaah Islam. Berbekalkan dua kopiah ini Pas bertahan selama 50 tahun.

    Apabila pemimpin-pemimpinnya melihat Pas ditolak oleh rakyat atas sifat sebagai parti politik di dalam pilihanraya mereka akan cepat-cepat memakai kopiah jemaah Islam. Dengan memakai kopiah jemaah Islam Pas boleh menarik sokongan orang Melayu yang menyangka mereka akan menjadi lebih Islam jika menyokong Pas. Pada sesetengah keadaan wujudlah golongan yang merasakan mereka lebih Islam daripada orang lain sehingga timbulnya fahaman mengkafirkan orang yang tidak satu parti dengan mereka.

    ReplyDelete
  12. Sebagai hanya satu contoh untuk renungan kumpulan yang merasakan hanya Pas sebuah jemaah Islam, pada tahun 1993 kerajaan Kelantan telah menubuhkan satu jawatankuasa yang diketuai oleh Datuk Seri Abdul Hadi Awang bagi merangka dan membuat draf Kanun Jenayah Syariah II Kelantan yang digelar hukum hudud oleh pemimpin Pas.

    Turut serta dalam jawatankuasa ini ialah seorang peguam Pas yang kini menjadi Exco Kerajaan Negeri Terengganu.

    Betapa kartunnya perjuangan Pas ialah apabila Abdul Hadi menerajui kerajaan Terengganu, beliau dan Exconya tidak mengguna pakai `hukum hudud' yang didraf oleh jawatankuasanya dan diluluskan oleh DUN Kelantan pada November 1993. Kerajaan Terengganu memilih untuk menerima pakai apa juga undang-undang yang sedia ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam berwalikan DAP dan DAP pula Anti Islam. Bila Khatib, Mufti dan Khutbah di maki hamun. PAN hanya senyap kerana PAN Imayam adalah talibarut DAP. Yg Presiden PAN tau adalah memaki hamun orang melayu

      http://www.ismaweb.net/2015/09/khutbah-aidiladha-kita-tak-akan-mohon-maaf-daripada-dap-kata-mufti-pahang/

      Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      BANGI, Ahad – Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman berkata Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) tidak akan memohon maaf daripada parti rasis dan cauvinis DAP berhubung isi kandungan khutbah Aidiladha yang dibaca di masjid-masjid negeri itu pada Khamis lalu.

      “Kita tak akan minta maaf kerana kita bercakap hal agama. Hal agama ini (pihak luar) tak boleh campur tangan, apatah lagi dalam khutbah.

      “Kita tak akan tarik balik khutbah (ini). Kita ada hak untuk menyatakan tentang kebenaran Islam,” katanya kepada Antarapos semalam.

      Khutbah Aidiladha yang disiarkan dalam versi PDF di laman web Jabatan Mufti Negeri Pahang untuk kegunaan para khatib antara lain menyebut:

      “Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara.

      “Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti parti Umno, Pas, PKR dan ditambah parti baru yang di namakan Gerakan Harapan Baru (GHB) malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terang menentang Islam.

      “Sepatutnya umat Islam bergabung dan bersatu suara walaupun berlainan dasar politik mereka,” kata khutbah itu.

      Teks khutbah ini masih boleh diakses di pautan berikut:
      http://mufti.pahang.gov.my/images/khutbah/2015/rumiseptember/aidiladha.pdf

      khutbah pahang

      Pada hari yang sama, portal liberal The Malaysian Insider menyiarkan artikel yang ditulis oleh ahli DAP berbangsa Melayu, Sheikh Omar Ali yang mengutuk teks khutbah itu.

      “Saya mencabar agar Jabatan Mufti Pahang mengeluarkan bukti-bukti kukuh yang menjadi asas berhubung dakwaan DAP menentang Islam,” tulis Sheikh Omar.

      Terkini, DAP Pahang dalam kenyataannya mengugut akan mengambil tindakan undang-undang ke atas JAIP dalam masa lima hari jika JAIP tidak memohon maaf secara terbuka dan menarik balik teks khutbah itu.

      “DAP Pahang akan hantar surat pada Jabatan Agama Islam Pahang atau bahagian mufti yang menuntut mereka menarik balik ucapan berbaur fitnah serta memohon maaf secara terbuka melalui media elektronik dalam masa lima hari dari hari ini.

      “Sekiranya tiada tindakan atau balasan dari pihak Jabatan Agama Islam Pahang, kami secara individu iaitu orang beragama Islam dalam DAP akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Jabatan Agama Islam Pahang yang keluarkan khutbah ini,” kata DAP Pahang.

      Delete
  13. Apa yang berlaku pada persidangan DUN Terengganu bulan Ogos lalu sebenarnya sudah cukup untuk menyedarkan penyokong Pas kepada kepura-puraan kepimpinan mereka. Mana boleh jemaah Islam menerima pakai undang-undang berhubung Islam yang dibuat oleh sebuah kerajaan yang dicap taghut, kafir, firaun, zalim dan murtad.

    Sebagai sebuah parti yang dilabel jemaah Islam kejayaan Pas bukannya menambah golongan yang memahami dan memeluk agama Islam tetapi lebih kepada menjadi jaguh untuk melahirkan golongan yang menafikan keislaman orang Islam lain sehingga wujud dari kalangan penyokong, ahli dan calon Pas yang secara terang-terang mengkafirkan ahli UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana kuasa PAN Imayam bersengkongkol dengan DAP. Bila DAP menghina Islam mereka senyap. Mungkin PAN Imayam pimpinan Mat Sabu setuju. Ya golongan periuk leper, bertaubatlah kamu

      http://www.ismaweb.net/2015/07/kemaruk-kuasa-mengundang-malapetaka-terhadap-islam/

      Kemaruk kuasa mengundang malapetaka terhadap Islam

      SEORANG muslim jelas sedari mula hidupnya bahawa ia ada misi besar dalam sebuah perjalanan yang panjang untuk menuju Allah SWT. Apa yang perlu dia lakukan untuk melalui kehidupan ini dengan baik adalah mengikut landasan Islam yang telah diwariskan oleh Rasulullah SAW.

      Islam itu bukanlah barang hiasan yang dia boleh pilih ikut suka hati. Islam adalah tanggungjawab yang dia mesti tunaikan sebaiknya dan dikebumikan bersama jasadnya.

      Rasulullah membawa sebuah perubahan besar dalam tamadun kemanusiaan. Perubahan itu mengubah cara berfikir, cara makan minum, cara berkahwin dan cerai, cara jual-beli dan hutang, cara mengurus dan mentadbir negara dan cara menjalani kehidupan ini berasaskan syariat Allah.

      Suatu perubahan menyeluruh dalam setiap aspek kehidupan dalam tempoh 23 tahun telah berjaya dibuktikan oleh Rasulullah dan para sahabat baginda. Perubahan ini menterjemahkan terus teori nas-nas kepada bukti hidup di atas bumi yang dicatat kemas oleh sejarah.

      Dalam konteks politik di Malaysia, seorang muslim wajib menilai semua peristiwa dan juga krisis politik berdasarkan neraca Islam dalam membuat pendirian yang jelas. Kita menilai dan mengukur individu dan juga parti-parti itu mengikut kaedah fiqh Islam dan juga Siyasah Syariah untuk membina pendirian berkawan mahupun bermusuh.

      Halal dan haram bukan hanya pada makan minum maupun hubungan lelaki dan perempuan. Hubungan politik pun ada hukum halal dan haramnya yang terang. Kaedah dan menilainya jelas digariskan oleh Syarak.

      Politik Islam memiliki objektif utama iaitu menegakkan Islam dan mengurus tadbir dunia dengan berpandukan Islam. Ini adalah maslahah dalam penglibatan politik mana-mana parti Islam. Maslahah yang Islam ambil kira dan diletakkan sebagai pemutus adalah maslahah yang membawa kebaikan kepada umat Islam secara keseluruhan.

      Maslahah bukan hanya menang pilihan raya dan membentuk kerajaan baru yang didakwa lebih adil dan cekap. Maslahah adalah memastikan kedaulatan Islam terpelihara dengan sempurna tanpa sebarang cubaan untuk mencemarinya.

      Jika mana-mana individu mahupun parti dan gerakan yang tersilap langkah dalam perhitungan ini maka itu merupakan paku terakhir di atas kerandanya. Kemaruk dengan kemenangan palsu atas nama menjatuhkan kezaliman, sedangkan mereka sedang membantu musuh membina sebuah kota tirani yang lebih zalim dan mereka kelak akan dikuburkan dalam kota gelap itu.

      Akhirnya, mana-mana parti yang berasaskan kepada ideologi sekular yang memerangi Islam dan syariatnya, atau kumpulan pendukung liberal yang menolak Allah sebagai pentadbir alam, maka parti dan kumpulan ini tiada langsung legitemasi untuk wujud di atas muka bumi maupun di bawah langit.

      Bersekongkol dan membantu mereka akan membawa kehancuran dan malapetaka kepada kepimpinan Islam. Malapetaka itu kelak bukan sekadar melanda kepada mereka yang gila kuasa sahaja, tetapi ianya turut meliputi kita seluruh umat termasuk mereka yang diam hanya memerhati.

      “Dan jagalah diri kamu daripada (berlakunya) dosa (yang membawa bala bencana) yang bukan sahaja akan menimpa orang-orang yang zalim di antara kamu secara khusus (tetapi akan menimpa kamu secara umum) dan ketahuilah bahawa Allah Maha berat azab seksa-Nya.” (Al-Anfal: 25)

      Ustaz Shuhaib Ar-Rumy bin Selamat
      Ahli Majlis Ulama ISMA (MUIS)
      www.muis.org.my

      Delete
  14. Apabila melihat Pas sewaktu memakai kopiah parti politik pula kejayaan Pas adalah pada tahap minimum.

    Dalam tempoh 50 tahun Pas gagal mengambil alih kepimpinan negara secara demokrasi dan gagal menjadikan Kelantan dan Terengganu negeri terbaik walaupun sudah dua kali diberi peluang memerintah dua buah negeri tersebut.

    Pas menang di Kelantan dan Terengganu pada pilihan raya tahun 1959 bermodalkan konsep nasionalisme Islam.

    Kerajaan Pas Terengganu tumbang dua tahun kemudian dan kerajaan Pas Kelantan rebah selepas 18 tahun.

    Pas menang lagi di Kelantan pada tahun 1990 tetapi kemenangan Pas bukanlah atas kekuatan sendiri sebaliknya kerana menumpang rezeki Tengku Razaleigh yang berbalah dengan Mahathir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mujur ada PAS, ISMA dan NGO Islam lain. PAN Imayam membiarkan DAP menghina khutbah

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-sokong-ketegasan-mufti-amaran-untuk-puak-dap/

      Sokong ketegasan mufti, amaran untuk puak DAP

      INSTITUSI agama Islam sekali lagi diserang oleh pihak tidak bertanggungjawab.

      Kali ini khutbah Jabatan Mufti dan Jabatan Agama Islam Pahang menjadi sasaran berikutan isi kandungannya yang menjelaskan kebenaran sebagai panduan umat Islam.

      Malangnya, ada orang Melayu Islam sendiri yang membuat kenyataan mewakili puak kuffar dalam parti rasis dan cauvinis DAP.

      Lihat, beginilah cara orang Melayu dipergunakan oleh parti anti-Islam itu.

      Ketegasan Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman yang tidak mahu memohon maaf apatah lagi menarik balik khutbah itu amatlah dihormati.

      Pendirian itu disambut pula oleh mufti di negeri lain dan juga Isma sendiri.

      Inilah satu sikap yang kita mahu, saling menyokong antara satu sama lain apabila terdapat usaha yang mahu menjejaskan kedudukan Islam dan institusinya di negara ini.

      Kepada puak DAP sama ada Melayu atau tidak, berhenti daripada masuk campur urusan agama Islam jika tidak memahaminya dengan jelas.

      Delete
  15. Kemenangan di negeri Terengganu yang pemimpinnya amat gah di pentas-pentas ceramah tetapi pada siangnya terpaksa menghantar wakil mencari wang di Kementerian Kewangan.

    Pas Trengganu tidak langsung mempunyai pemimpin yang berwibawa. Pemimpin Pas Trengganu hanya bijak bersembang di atas pentas tetapi gagal mentadbir.

    Rakyat Trengganu sedar pemimpin Pas hanya reti bertempik di atas pentas sahaja tetapi gagal menjaga kebajikan rakyat.

    Sebab itu rakyat Trengganu serik memberi kuasa kepada Pas dan membuang Pas pada PRU 2003.

    Sekarang ini Pas masih menyangka rakkyat Trengganu masih bodoh seperti dulu.

    Yang sebenarnya kemenangan Pas Trengganu bukan kerana kehandalan haji Hadi sebaliknya kerana rakyat Trengganu simpati kepada Anwar Ibrahim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2015/04/berzikir-lebih-baik-daripada-buat-komen-fitnah/

      Berzikir lebih baik daripada buat komen fitnah

      BANGI, 17 April – Timbalan Mufti Perak, Ustaz Haji Zamri Hashim menasihatkan umat Islam supaya mengutamakan zikir daripada menggunakan jari jemari untuk membuat komen dan menulis perkataan-perkataan fitnah dalam media sosial.

      Katanya, umat Islam perlu menyibukkan tangan dan jari jemari dengan mengamalkan apa yang Nabi Muhammad SAW telah ajar iaitu membaca 33 kali tasbih, tahmid dan takbir serta beberapa wirid lain.

      “Kita perlu mengamalkannya kerana ia dapat menyibukkan tangan kita untuk taat kepada perintah Allah.

      “Secara tidak langsung ia dapat mengelakkan diri daripada berterusan meraih dosa seperti memberi komen, menulis perkara-perkara yang fitnah dan belum pasti sahih dalam media massa dan sosial.

      “Apalah ertinya berzikir jika jari jemari kita berterusan menuai dosa,” katanya menyampaikan khutbah Jumaat di Masjid Abdul Rahman Auf di Ipoh, hari ini. Teks khutbah itu dihantar kepada ismaweb.net.

      Sehubungan itu, beliau mengajak umat Islam untuk memahami konsep sebenar berzikir, melakukannya dengan betul dan menjadikannya sebagai amalan harian.

      Beliau berkata, apabila polemik berzikir berlaku dalam masyarakat akan timbul dua pihak yang salah anggap mengenai konsep zikir.

      “Satu golongan memandangkan remeh perbuatan zikir dan satu lagi menganggap hadir dalam majlis-majlis zikir adalah kemuncak kelazatan beragama.

      “Sedangkan matlamat berzikir adalah lebih daripada itu iaitu mendaulatkan agama dalam kehidupan.

      “Untuk itu, sebagai umat Islam kita perlulah memahami konsep zikir dengan betul supaya tidak tersasar,” katanya.

      Ustaz Zamri berkata, berzikir mengingati Allah sama ada dengan hati mahupun lidah sebenarnya mampu menghasilkan kesan yang menakjubkan.

      “Ia bukan lakonan dan kosmetik, tetapi ianya akan membawa perubahan besar dalam tingkah laku seseorang dan umat dalam menghadapi cabaran semasa.

      “Lidah yang sibuk berzikir akan memelihara seseorang daripada mengumpat, menfitnah, mengungkap ucapan lucah, berbohong, mengadu domba dan menyanyi yang tak berfaedah dan lain-lain,” ujarnya.

      Beliau yang juga Yang Dipertua Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) Cawangan Ipoh berkata, generasi awal Islam telah memahami maksud mengapa kita digalakkan berzikir.

      “Islam menjadi kuat kerana zikir-zikir yang diungkap membekalkan kekuatan kepada umat, lembut di lisan tetapi menggegarkan lawan.

      “Maksiat dalam perbuatan seperti perlanggaran hukum syarak dan maksiat cara berfikir seperti menerima ideologi liberalisme dan pluralisme akan terpencil apabila berzikir.

      “Ia bukan sekadar diungkap di bibir mahupun alunan, tetapi ia merupakan semboyan perang untuk memerangi syaitan di dalam diri dan sistem hidup tajaan syaitan,” katanya.

      Delete
    2. Hahahaha anon 12.20..buta sejarah ker..pas menang kat trangganu thun 1998 dan anwar masih dlm umno la bhai...bangang

      Delete
  16. KEPUTUSAN pilihan raya umum ke-11 pada 21 Mac 2004 telah menyaksikan kekalahan besar Pas.

    Cita-citanya untuk merampas kuasa politik di negeri Perlis dan Kedah tidak kesampaian. Sebaliknya negeri Terengganu yang dimenanginya pada pilihan raya umum ke 10 telah jatuh dan negeri Kelantan yang diberi nama sebagai Serambi Mekah hampir kehilangan kuasa sehingga mendorong Datuk Nik Aziz Nik Mat memohon maaf secara terbuka atas kesilapannya sebelum ini.

    Bahkan tokoh-tokoh besar mereka kecundang di kawasan masing-masing dengan majoriti besar, iaitu sekitar 5,000 hingga 10,000 bagi kawasan Parlimen dan antara 3,000 dan 5,000 bagi kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN). Bahkan setiausaha agungnya tersungkur di Besut dengan majoriti sebanyak 8,200 undi dan Presidennya Datuk Seri Hadi Awang rebah di Marang, iaitu daerah kelahirannya sendiri dengan majoriti sebanyak 163 undi. Sedangkan keputusan pilihan raya sebelum ini Hadi memperoleh majoriti sebanyak 12,700 undi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2015/03/hudud-kelantan-buka-pekong-orang-kafir-di-malaysia/

      Hudud Kelantan buka pekong orang kafir di Malaysia

      BANGI, 28 Mac – Ketua Biro Dakwah ISMA Shah Alam, Ir Haji Zaini Awang mengingatkan umat Islam untuk bersatu mempertahankan agama daripada terus dilanyak, diperlekeh dan dipersenda oleh musuh-musuh Islam yang didukung oleh Zionis Yahudi.

      Beliau berkata, pembentangan hudud di Kelantan merupakan penanda aras mengenai hakikat sebenar orang kafir di Malaysia.

      “Peristiwa ini juga dapat membuka pekong di dada dan mendedahkan siapa sebenarnya mereka,” katanya ketika menyampaikan khutbah di Surau Al-Islah Seksyen 7 Shah Alam, semalam.

      Teks khutbah itu die-mel kepada Ismaweb.net hari ini.

      Haji Zaini berkata, orang kafir berada di dalam ikatan yang satu, mereka adalah musuh Allah dan musuh orang mukmin dari dulu hingga kiamat. isma-slv-front-29

      “Jadi peristiwa penentangan hudud oleh mereka ketika ini sudah cukup untuk kita memahami hakikat sebenar golongan kafir.

      “Lebih-lebih lagi mereka didalangi dan didukung oleh Zionis Yahudi untuk menguasai Malaysia dan seterusnya membuat kerosakan di atas muka bumi ini,” katanya.

      Haji Zaini berkata, sekiranya orang kafir sekadar tidak beriman dengan Allah, masih ada ruang untuk mereka mengenali dan memahami Islam dan tunduk di bawah pemerintahan Islam.

      “Tetapi, apabila mereka ditunggang, dibiayai dan didalangi oleh Yahudi, maka tidak ada sedikit pun kebaikan untuk bangsa Melayu dan Islam di Malaysia.

      “Jadi, tidak perlulah kita orang-orang Islam menolong mereka apatah lagi bersekongkol dengan mereka.

      “Kerjasama dengan golongan kafir tidak akan membawa kebaikan kepada umat Islam, bahkan lebih dahsyat lagi ia akan menjayakan agenda asing dan agenda Yahudi,” tegasnya.

      Beliau berkata, sudah jelas dari dahulu golongan kafir tidak pernah menerima Malaysia sebagai sebuah negara Islam, walaupun telah termaktub dalam Perlembagaan Negara, Islam adalah agama Persekutuan.

      “Mereka juga tidak dapat menerima Malaysia sebagai milik bangsa Melayu dan mereka secara terang-terangan menolak ketuanan Melayu.

      “Mereka amat tahu dan sedar tetapi buat-buat lupa kepada kontrak sosial yang telah mereka setujui menjelang kemerdekaan pada 1957.

      “Jadi kita mesti sedar bahawa pertembungan ini bukanlah di antara bangsa-bangsa, bukan di antara parti-parti politik.

      “Sebenarnya pertembungan ini adalah pertembungan di antara golongan yang ingin menegakkan Islam dan golongan kafir, pertembungan di antara hak dan batil, pertembungan di antara penyokong agama Allah dan penyokong ajaran syaitan,” ujarnya.

      Delete
    2. Buat apa merapu cerita pru10? Wei, awak masih tidur ke? Ni dah nak masuk pru14 dah, dah hilang ingatan ke? Ini tentu penangan yam seng dengan Lim Kit Siang sambut Tahun Baru. Inilah contoh melayu bodoh, bangang, bahlol yg Mat Sabu kata. Rupa2nya sifat2 itu memang ada pada pengikut2 dan pemimpin PAN, termasuk presiden nya sekali.

      Delete
  17. Orang-orang politik bertanding bukan merebut agama, tetapi merebut jadi pemimpin. Tidak adil rasanya mereka mahu jadi wakil rakyat, mahu hidup mewah, mahu kereta besar dan rumah besar, tetapi kepada rakyat ditawarnya syurga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampaknya orang Islam di Malaysia ini mendapat syurga dengan mudah kerana ada pilihan raya dan ada Pas.

      Delete
    2. http://www.ismaweb.net/2015/02/bangkit-umatku-kita-diserang-bertalu-talu/

      Bangkit umatku, kita diserang bertalu-talu


      Tahun 2015 sudah menjengah ke bulan kedua. Bermacam-macam isu melibatkan hak umat Islam dibangkitkan oleh puak-puak yang ekstrem lagi rasis.

      Jangan sudah diberi betis mahukan paha pula. Itu peringatan yang sewajarnya terhadap puak-puak itu. Sedarlah, di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung.

      Sejak Januari lalu, banyak ‘serangan’ dilakukan terhadap bangsa Melayu dan Islam. Antaranya:

      1. Tindakan Vincent Leong melukis gambar Yang di-Pertuan Agong dan Raja Permaisuri Agong secara belakang;
      2. Tindakan DAP mempetikaikan peraturan dalam Maktab Rendah Sains Mara;
      3. Menuduh Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebagai rasis;
      4. Sokongan terhadap pembukaan hooters/breastaurant;
      5. Tuduhan Eric Paulsen bahawa JAKIM mempromosi ektremisme dalam khutbah setiap Jumaat;
      6. Usaha DAP untuk melaksanakan pilihan raya PBT, walaupun sudah diputuskan oleh mahkamah;
      7. Tindakan Jurucakap Kumpulan Tokoh Melayu (G25), Datuk Noor Farida Ariffin berkaitan isu hudud (dia bukan kaum lain tetapi Melayu Islam liberal);
      8. Tindakan seorang ekstremis Cina melempar daging babi ke dalam kawasan surau; dan
      9. Campur tangan S Ambiga dalam isu gadis Melayu Islam dipeluk oleh penyanyi KPOP.

      Saya menjangkakan puak-puak rasis dan ekstrem Cina terutama yang di dalam DAP akan terus memainkan isu Melayu dan Islam sampai bila-bila selagi objektif mereka tidak tercapai.

      Apakah ertinya semua ini sedangkan kedudukan Islam dijamin oleh perlembagaan?

      Namun dari sudut pelaksanaan, tidak nampak kesungguhan sebagaimana bersungguhnya kerajaan mengejar gelaran negara maju menjelang 2020.

      Kita berharap indeks syariah yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak bukan hanya projek tempelan.

      Sebagai isyarat untuk ‘puak-puak’ di sana, sedarlah bahawa umat Islam tidak akan duduk diam berpeluk tubuh.

      Masih ada iman dan rasa ‘cemburu terhadap agama’ dalam hati mereka.

      Ustaz Mohd Firdaus Salleh Hudin
      Pengarang ISMAweb

      Delete
  18. Kekalahan Pas di seluruh negara dan kemenangannya dengan majoriti yang kecil di Kelantan hendaklah diterima dengan dada terbuka. Sikap Nik Aziz yang memikul tanggungjawab kekalahan itu dan meminta maaf kepada penyokongnya adalah merupakan sikap terpuji dan patut menjadi contoh kepada pemimpin-pemimpin lain.

    Tetapi Hadi masih juga membuat tuduhan bahawa kekalahan itu adalah kononnya disebabkan oleh pengundi hantu. Apakah boleh diterima akal begitu ramai hantu yang dimaksudkan itu sehingga majoriti kekalahan mereka banyak sekali perbezaannya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu bukan salah umum tapi berniat memuji2 Syiah. Syiah sudah difatwakan sesat di Malaysia Mat Sabu memuji HIZBULLAH SYIAH. Tidak lama lepas memuji Syiah Nasrullah Mat Sabu kata Melayu Bodoh

      Sila Tengok Video ini. Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah

      https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA


      Waspada dengan ancaman liberalisme, pluralisme dan Syiah

      http://www.ismaweb.net/2013/08/waspada-dengan-ancaman-liberalisme-pluralisme-dan-syiah/

      KUALA KANGSAR, 14 Ogos – Timbalan Mufti Perak, Hj Zamri Hashim menyeru kepada seluruh umat Islam agar berhati-hati dan berwaspada dengan gerakan licik golongan liberalis dan pluralis yang tidak jemu berusaha untuk merubah wajah Islam dalam negara.

      Beliau berkata, golongan itu hanya mempromosi Islam sekadar untuk penyeri majlis dalam acara-acara rasmi sahaja.

      “Sedangkan penagih-penagih maksiat yang tegar, peminat-peminat LGBT, peminat pertandingan ratu cantik, peminum arak di khalayak ramai terus bermaharajalela.

      “Oleh itu, untuk menghadapi cabaran aliran pemikiran ini, setiap individu muslim wajib bersungguh-sungguh untuk mempelajari agama Islam demi memperkukuhkan ummah yang sedang sakit,” katanya.

      Beliau berkata demikian dalam khutbah Idil Fitri di Masjid Ubudiyyah Kuala Kangsar, Perak baru-baru ini.

      Tambah Hj Zamri yang juga YDP Ikatan Muslimin Malaysia Ipoh, umat Islam turut diseru agar berhati-hati dengan fahaman dan amalan-amalan yang menyimpang dari ajaran Islam khususnya ajaran Syiah.

      Tegasnya, ajaran ini telah diwartakan sebagai sesat oleh kerajaan Negeri Perak pada 1 Mac 2012 kerana sangat berbahaya kepada aqidah dan keharmonian masyarakat.

      “Jika dibiarkan, sudah tentu ia akan mengocak ketenangan rukun kehidupan. Pergolakan berdarah antara mazhab yang berlaku di beberapa negara Islam seperti di Syria, Pakistan dan Iraq cukuplah sebagai iktibar kepada kita.

      “Syeikh Dr Yusuf al Qardhawi pernah berpesan ketika menziarahinya pada 26 Feb 2011 di rumahnya. ‘Anakku …pesankan kepada warga Malaysia dan Indonesia tentang bahaya ajaran Syiah ini,” jelasnya dalam khutbah tersebut.

      Ujar Hj Zamri, keghairahan mendekatkan diri kepada agama jika tidak menekuni terlebih dahulu ilmu aqidah dan syariat akan menjerumuskan mereka ke jurang bahaya.

      Justeru, beliau menyeru sekali lagi kepada semua umat Islam untuk bersungguh-sungguh menekuni ilmu asas aqidah dan syariat dan dalam masa yang sama hendaklah berwaspada dengan tipu daya segelintir pengasas- pengasas tarekat yang menyeleweng.

      Delete
  19. Banding dgn perut hadimaru, perut sapa lagi besor?

    Byk sgt makang ikang belukang, perut bole buncit

    ReplyDelete
    Replies
    1. BODOH SANGAT MELAYU NI RUPANYA!!

      Haduyai!!! Bodoh betul jadi Melayu ni rupanya. Sampai tahap Melayu ni dilabelkan 'Bangang Bin Bodoh Bin Bahlol' secara terang - terangan oleh Presiden parti Kuali tu baru - baru ini.

      Kenyataan Presiden parti Kuali tu melabelkan orang Melayu sedemikian rupa adalah satu langkah justifikasi terhadap tindakannya membaling mikrofon sewaktu menyampaikan ucapan.

      Bagi pendapat Presiden parti Kuali tu, orang Melayu golongan pertengahan, terutama dikalangan kakitangan Kerajaan yang masih enggan berubah membuatkan dia sangat kecewa.
      “Orang Melayu kenapa tak mahu berubah? Takutkah kalau UMNO jatuh, Cina perintah Malaysia? Kenapa bodoh, bodoh, bodoh?
      “Apabila orang Cina hendak ambil alih Malaysia melalui pilihan raya boleh atau tidak? Tetapi berapa ramai pegawai kerajaan boleh percaya? Bangang bin bodoh bin bahalol,” katanya.
      Dalam erti kata lainnya, orang Melayu ni patut tunduk kepada DAPigs seperti yang telah dilakukannya. Bagi dia, DAPigs ni Bersih, DAPigs ni Maksum. Maka sebab itu rakyat perlu memilih DAPigs.

      Selain itu, Presiden parti Kuali ni juga turut mendakwa kononnya Polis Cawangan Khas yang dok bawak Bekas Pegawai Khas Si Tokong DAPigs tu dan menjaja cerita pasal isu Dana Israel.
      “SB kerjanya itulah, bawa bekas ahli DAP, Razali (Mohamed Razali Abdul Rahman) diiringi oleh polis pergi berbohong pegawai kerajaan,” lapor akhbar itu.
      Soalnya, jika betul apa yang didedahkan oleh Bekas Pegawai Khas Si Lim Guan Eng tu menipu, kenapa puak - puak DAPigs tu sampai hari ini masih tak ambik tindakan dan saman dia?

      Tidakkah itu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs tu ada agenda yang tersembunyi sehingga membuatkan mereka Kecut Buah Kerandut untuk mengambil tindakan sedemikian?

      Hakikatnya, disebabkan puak - puak Pakatan Haprak tu Takut dengan Bayang - Bayang sendiri la yang membuatkan rakyat, terutama dikalangan orang Melayu tak percaya pada diorang. Tambah pulak pemimpin Pakatan ni kuat menabur Fitnah. Tu pasal la rakyat tak percaya!!!

      Delete
  20. Bodo natang puok2 parti kuali ni. Mintak tulung pd PRU 14 kekgi, letak calon di semua kerusi DUN/Parlimen Trg. Mat Sabu tanding di Parlimen KT, tapak dia pernah bertanding dulu.

    Wahai monyet2 parti kuali, silakan hantar calon nanti.

    ReplyDelete
  21. Kekalahan teruk Pas pada pilihan raya umum ke-11, khususnya kejatuhan Pas di Terengganu adalah kerana Hadi.

    Kenyataan merestui demonstrasi jalanan lebih sebenarnya didorong oleh rasa tidak puas hati, putus asas serta perasaan bersalah Hadi secara peribadi kerana era kepimpinannya telah menyebabkan sokongan terhadap Pas merudum.

    Lonjakan sokongan terhadap parti itu yang dicapai semasa era Allahyarham Datuk Fadzil Noor dan Datuk Tok Guru Nik Aziz Nik Mat kini semakin suram secara tidak langsung membawa masalah baru kepada Pas.

    Dari satu sudut kesuraman itu menyebabkan para pendukung dan penyokong yang tidak fanatik, akan mengkaji semula sejauh mana perlunya mereka menunjukkan sokongan terhadap parti yang mendakwa memperjuangkan Islam ini.

    Amanat Hadi, isu Suruhanjaya Pilihan Raya yang didakwa tidak telus, penipuan keatas parti PKR, Perlantikan Menteri Besar Selangor, berbaik-baik dan bekerjasama dengan Umno, perbalahan dan perpecahan sesama pemimpin antara yang sering dibangkitkan.

    Ia kini merupakan antara faktor yang dijadikan ukuran oleh para pengundi yang sudah matang dan berpengalaman berpolitik tentang kualiti minda, keilmuan, kepimpinan, keimanan, kejujuran, kebolehpercayaan dan ketakwaan sebenar tokoh-tokoh Pas.

    Ia sekali gus menjadi pertimbangan di kalangan para pengundi sama ada patut mengundi Pas atau menolaknya.

    Jika Pas mahu kembali diberi mandat sebagai barisan pembangkang yang kuat dan hebat, muhasabah perlu dibuat dengan memberi tumpuan kepada mencari kesalahan dan kelemahan sendiri.

    Pemimpin-pemimpin parti itu tidak boleh ghairah menuding jari ke arah Parti Amanah, PKR dan DAP kerana ketika sebatang jari dituding ke arah lain, empat batang jari lagi menuding ke atas muka Pas sendiri.

    Langkah terbaik ialah Hadi perlu berundur dari kepimpinan Pas secara terhormat sebagai tanda mengaku bersalah terhadap tindak-tanduknya.

    ReplyDelete
  22. BILA PAS KALAH DITERNGGANU HAJI HADI KATA:

    Presiden Pas yang juga Bekas Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan rakyat Terengganu yang mengundi Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum lalu sebagai `pengundi murahan' kerana sanggup membiarkan diri mereka dibeli demi menjatuhkan sebuah kerajaan Islam.

    Beliau berkata, pengundi-pengundi sedemikian sanggup dibayar menjadi pengundi hantu dan membutakan mata mereka daripada melihat kezaliman yang telah dilakukan oleh BN selama ini.

    ``Mereka yang mengundi BN adalah mereka yang murah harganya. Mereka yang dibeli ini sanggup menjadi hantu. Mereka yang dibeli ini juga sanggup menjatuhkan sebuah kerajaan Islam yang mendaulatkan syariat Allah.

    KAHKAHKAHKAH...ITU CERITA DULU....

    CERITA SEKARANG MACAM MANA TUANG PRESIDENG WEIHHHH...!!!!

    KAHKAHKAHKAHAK....!!!


    ReplyDelete
  23. Beliau percaya mereka yang mendapat kuasa dengan cara sedemikian akan menyalahgunakan kuasa yang diberikan oleh rakyat dan akan memejamkan mata atas penyelewengan yang dilakukan.

    ``Kita perlu ambil iktibar dari sejarah kejatuhan pemerintahan Presiden Suharto di Indonesia dan Presiden Marcos di Filipina. Kita beri nasihat kepada mereka (pemimpin BN) hendaklah memegang jawatan secara terhormat kerana mereka akan turun secara terhormat.

    ``Kalau pegang jawatan tidak secara terhormat, percayalah mereka akan jatuh secara tidak terhormat. Ini nasihat kita kepada mereka.

    ``Marilah kita yakin dengan keimanan dan kepercayaan kita. Kita mahu menang di atas kebenaran dan hak. Walaupun (Pas memerintah) dalam masa yang singkat, tetapi beri makna yang berkat,'' katanya.

    hahahaha....

    kuat sunggoh lebong mu Tuang Presideng...

    ler ning guaner citer...dengor kabor dah bertepuk tampor sangat doh dengan Tuang Pengerusi barisang Nasional......

    bab lebong melebong amik ke mung la Tuang Presideng....

    hahahaha....

    ReplyDelete
  24. Dalam perkembangan yang sama, Abdul Hadi mendakwa kemenangan BN pada pilihan raya umum lalu disebabkan penyebaran maklumat program parti itu secara meluas oleh media arus perdana.

    ``Dengan menguasai media, BN telah menutup mata rakyat dengan penipuan dan penyelewengan.

    ``Sejak awal lagi, BN menggunakan media untuk berkempen dan kempen itu hanyalah sebelah pihak sahaja,'' ujarnya.

    Sementara itu, Abdul Hadi berkata, mereka yang menyokong Pas telah meraih kemenangan paling besar walaupun parti itu kalah pada pilihan raya umum lalu di Terengganu.

    ``Inilah kemenangan paling besar kerana tidak tergoda dengan godaan mereka (BN). Itulah kejayaan kita sebenarnya,'' tambahnya.
    ----------------------------------

    Sangatlah bodoh dan bangangnya Tuang Presideng...

    Takkan kali ni jah mung tengok pilihangraya.

    Takkang mung dok tahu sejak PRU pertama lagi Umno merentoh...

    Biler masenyer surat kabor utusang, beriter hariang ngepeng utk Pas?

    Berape seng Pas ada sahang utusang & nast?

    dok cakap pong-pang, pong-pang...ingat ker cerdik....rupenyer dok cerdik starang mung....

    kahkahkahkah......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Presiden Pas, Datuk Seri Tuang Guru Abdul Hadi Awang wajib belajar menerima hakikat kekalahan Pas di Terengganu pada pilihan raya umum ke-11 lalu.

      Dulu masa BN kalah di Terengganu tahun 1999, BN tidak marah kepada rakyat yang memilih Pas.

      Delete
    2. sebenarnya kekalahan Pas di Terengganu adalah atas kehendak rakyat sendiri yang telah muak dan bosan kepada haji Hadi yang hanya bijak berceramah tapi gagal menjadi menteri besar yang berguna untuk rakyat.

      Delete
  25. Ini ungkapan Haji Hadi sebaik Pas kalah di Trengganu:

    Sementara itu, Abdul Hadi berkata, mereka yang menyokong Pas telah meraih kemenangan paling besar walaupun parti itu kalah pada pilihan raya umum lalu di Terengganu.

    ``Inilah kemenangan paling besar kerana tidak tergoda dengan godaan mereka (BN). Itulah kejayaan kita sebenarnya,'' tambahnya.


    cer ramai-ramai pikir...apa maksud Haji Hadi...

    "mereka yang menyokong Pas telah meraih kemenangan paling besar walaupun parti itu kalah pada pilihan raya umum lalu di Terengganu."

    Menang kot mana bila kalah?

    mengong...mengong..!!!!

    ReplyDelete
  26. Kalau diamati kelakuan dan gelagat Pas suka-suka hati saja memaki hamun, membarua dan memfitnah pil kuda dan komunis baru-baru ini, umat Islam di negara ini telah sedar dan celik bahawa perjuangan Pas sudah tidak relevan dan hanya dipenuhi dengan jerit pekik dan lolongan kosong sahaja.

    Kalau setakat janji pangkah Pas masuk syurga, tapi tuan punya badan sendiri akhlaknya begitu buruk, pengundi berpikir berpuluh kali dan pasti akan tolak Pas.

    ReplyDelete
  27. Sikap angkuh kepimpinan Pas dari peringkat negeri sehingga ke akar umbi merupakan faktor yang mendorong rakyat mengubah pendirian sehingga membawa kejatuhan kerajaan Pas Terengganu pada pilihan raya umum Ahad lalu.

    Bekas Yang Dipertua Pas Kawasan Besut, Abdul Latif Mohamad berkata, gejala itu diburukkan lagi dengan campur tangan parti dalam pentadbiran negeri dengan mengetepikan para pegawai kerajaan yang dilantik untuk melaksanakannya.

    ReplyDelete
  28. Campur tangan parti dalam pentadbiran kerajaan menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan pegawai kerajaan negeri sehingga menyebabkan pentadbiran tidak berjalan lancar, sekali gus membawa kesan kepada rakyat.

    Ekoran kepincangan itu, menurutnya, timbul kemarahan rakyat dan kakitangan kerajaan, menyebabkan mereka menolak kerajaan Pas walaupun dilabelkan sebagai kerajaan Islam.

    ReplyDelete
  29. Mmg puak2 PARTI KUALI ADALAH BARUA, TALI BERUK DAN KOMUNIS.

    ReplyDelete
  30. Rakyat termasuk pegawai kerajaan mulai bosan dengan segala kerenah pentadbiran kerajaan kerana segala perancangan diatur dan disusun oleh parti politik dan bukannya pegawai kerajaan.

    kepincangan itu seolah-olah tidak disedari oleh pemimpin Pas sehingga rakyat menghukum mereka pada pilihan raya ini. Selama tiga tahun, YAT bergerak menggunakan jentera daripada bekas ahli dan pengikut Pas yang disisihkan untuk menyedarkan masyarakat.

    Program YAT berjaya mengumpul lebih 4,000 kalangan ahli Pas di semua peringkat untuk bekerjasama dengan UMNO bagi menumbangkan Pas Trengganu.

    ReplyDelete
  31. Parti Kuali - pemimpin 38 orang, pengikut 4 orang.

    ReplyDelete
  32. Bila dah kata melayu ni "bodoh bin bahlol bin bangang" dan mendapat tepukan paling bergemuruh oleh penyokong2 cina DAP ditambah rasa hormat dan kagumnya pada karl marx dan syiah aku kira tidak ada melayu yang gila dan tolol yang nak sokong mat sabu ni.Aku pasti hanya satu saja jalan untuk mengangkat mat sabu ni dengan LGE akan memberikan kerusi kws cina DAP untuk ditandingi mat sabu dan dia pasti menang.Jika ini terjadi akan bertambah-tambah tinggilah lagi darjah kemacaian mat sabu untuk seefulnya dan semakin terujalah lagi macai2nya kepada abg mat ni.Ini lah seni kemahiran mat sabu yang sebahagian besar kerjaya dan hidupnya nya hanyalah dipentas ceramah dan bermicrophone sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mat sabu makan dedak dap. makan dedak guan eng

      Delete
  33. Kenapa Pas mahu menyalahkan Umnolah...DAP lah apabila kalah. Salahkan saja pucuk pimpinan kerajaan mereka.

    Apabila berkuasa di Terengganu dulu, tidak buat apa-apa untuk rakyat.

    Siang malam gila berceramah saja.

    Bila rakyat sudah memilih untuk menolak mereka sehingga kalah, terima sajalah.

    kihkihkih.....

    ReplyDelete
  34. Keasyikan Pas kepada berceramah ke hulu ke hilir siang malam akhirnya mengakibatkan negeri berkenaan semakin hari semakin mundur malah nasib rakyat mereka tidak terbela.

    Lima tahun Pas tidak buat apa-apa biarpun Terengganu sebuah negeri yang bagus. Akibatnya, rakyat sudah loya, mual dan muntah hijau lalu buat keputusan dan mahukan perubahan kerajaan.

    ReplyDelete
  35. Dalam bukunya bertajuk Isu Hudud: Abdul Hadi Jawab Mahathir pada muka surat 2, beliau menyifatkan persoalan hudud adalah kecil dan hanya sebahagian daripada salah satu daripada tiga cabang undang-undang jenayah Islam selain qisas dan takzir.

    Seterusnya dalam buku yang sama pada muka surat 20-21, Abdul Hadi berkata, Islam mengetatkan syarat-syarat saksi supaya hudud tidak dilakukan sewenang-wenang, penekanan utama daripada hikmah hudud bukannya untuk menjatuhkan hukuman tetapi untuk menghindarkan maksiat dengan hukuman yang menakutkan.

    Bahkan kalau ada sedikit kekeliruan di dalam ikrar dan saksi, maka tidak boleh dijatuhkan hukuman hudud dan hakim berusaha untuk mencari hujah bagi membebaskan orang yang dituduh, kerana menurut kaedah perundangan Islam orang yang dituduh dikira tidak bersalah selagi belum dibuktikan.

    Selanjutnya dalam buku itu, Abdul Hadi menulis, kalau tidak ada bukti sekalipun, tetapi pada hakikatnya penjenayah itu sungguh-sungguh bersalah dan dia menyembunyikan kesalahannya dan disembunyikan oleh Allah, menurut Islam dia akan dihukum di akhirat. Kalau dia bertaubat dengan ikhlas memenuhi syaratnya nescaya Allah mengampuni dosa-dosanya.

    Menurut Abdul Hadi lagi dalam buku tersebut pada muka surat 16 bahawa seseorang yang bersalah, jika dia telah berikrar mengaku bersalah, tetapi setelah itu dia menarik balik pengakuan bersalahnya, maka dia tidak boleh dihukum, kerana Islam menetapkan bahawa bertaubat dan menyembunyikan dosa itu lebih afdal daripada ikrar (mengaku bersalah), kerana terdapat hadis menganjurkan menghindari hudud dan menyembunyikan rahsia kesalahan.

    Bagi menguatkan hujah itu Abdul Hadi memetik hadis sabda Rasulullah yang bermaksud: Wahai manusia! Sesungguhnya telah tibalah untuk kamu berhenti daripada hudud Allah (perkara yang diharamkan oleh Allah yang dihukum dengan hudud). Sesiapa yang mengenainya oleh kekotoran ini, maka hendaklah dia menyembunyikannya dengan ditutup oleh Allah rahsianya. Sesungguhnya siapa yang mendedahkan kesalahannya kepada kami (Rasulullah), maka kami akan sempurnakan kepadanya hukuman kitab Allah - riwayat at-Tirmizi.

    ReplyDelete
  36. Jadi dalam hal ini kita hairan kenapa Pas begitu beria-ia sangat untuk melaksanakan hudud, sehingga persediaan ke arah itu tidak diambil kira sangat.

    Ini menunjukkan isu hudud yang digembar-gemburkan oleh Pas lebih kepada tujuan politik semata-mata. Kerana kalau Pas benar-benar hendak menegakkan hukum Islam, kenapa hukum-hakam dalam persoalan hudud sahaja yang ditekankan, kenapa tidak dalam persoalan lain seperti muamalah, munakahah dan lain-lain.

    Kenapa Pas tidak pinda undang-undang keluarga Islam Kelantan yang mendenda (menghukum bersalah) ke atas orang berkahwin secara sah mengikut lunas-lunas Islam, seperti yang terjadi pada tokoh Pas dan juga tokoh UMNO di Kelantan baru-baru ini?

    ReplyDelete
  37. Berikut disiarkan bahagian pertama wawancara Abdul Hadi dengan Al-Jazeera:

    Ahmad Mansour: Pertamanya, saya ingin bertanya tentang kesan-kesan ekonomi ke atas Malaysia sebagai salah sebuah negara Harimau (Ekonomi) ekoran daripada apa yang berlaku di New York dan Washington pada 11 September lalu serta pengisytiharan perang oleh Amerika Syarikat (AS) ke atas Afghanistan pada 7 Oktober lepas. Apakah kesannya ke atas Malaysia dari segi ekonomi?

    Abdul Hadi: Pertama, saya mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada saluran Al-Jazeera kerana memberi peluang ini kepada saya.

    Jawapan saya kepada soalan tadi; sudah semestinya Malaysia menerima kesan daripada apa yang berlaku sekarang. Ini kerana, antara Malaysia dan Amerika Syarikat (AS) serta negara-negara Eropah dan begitu juga negara-negara seperti Jepun, Korea Selatan dan Taiwan mempunyai hubungan dengan Amerika, dari segi politik dan ekonomi.

    Dengan itu, tak dapat tidak, mesti memberi kesan yang besar ke atas ekonomi Malaysia, walaupun kejatuhan ekonomi Malaysia telah berlaku sebelum kejadian itu lagi. Dengan apa yang terjadi, sudah tentu ia akan memberi kesan yang lebih, lebih-lebih lagi hampir 20 peratus keluaran Malaysia diimport ke AS.

    (Ahmad Mansour membetulkan bahasa Abdul Hadi: Dieksport ke AS).

    Abdul Hadi: Ah, dieksport ke AS. Terdapat juga kilang-kilang di Malaysia yang bergantung kepada pakar-pakar dari Jepun, Taiwan dan Korea. Oleh kerana negara-negara ini mempunyai hubung kait dengan AS, sudah tentu ia akan memberi kesan yang amat besar (ke atas ekonomi Malaysia).

    Keduanya, dari segi penerbangan. Apabila sistem penerbangan di AS terjejas, maka sudah tentu ia akan juga memberi kesan kepada ekonomi dari segi pengangkutan barangan dan juga pelancongan. Ini bukan sahaja melibatkan pelancong dari Amerika, bahkan pelancong dari Eropah atau dari Jepun, Korea Selatan dan dari Taiwan. Sebab itu kita dapat lihat....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi oh hadi.terlebih candat sotong

      Delete
  38. Pelik omakkau.. Isu derma 2.6 bilion sikit pun x sentuh,ckit pun xberani..btl2 Macai sejati omakkau pemakan dedak tegar.kahkahkahkah.. Wsj br kuarkan statement 2.6bilion drp mdb..omakkau lgsung jg buta.kahkahkah..

    ReplyDelete
  39. Oi! Bangsat jangan tipu! Saya lapor Polis!

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
  40. PAS PEMIMPIN ANGKUT SAMPAH akan banyak hilang wang deposit dlm pilihanraya negeri sarawak pada april ini krn apa yang d lihat dari segi sambutan ceramah yang d buat oleh calon2 pas pada malam hari d setiap kampung tidak mendapat sambutan dari penduduk setempat dan kebanyakan yang mendengar ceramah mereka adalah dari AHLI2 pas dari semenanjung yang d bawa mereka ke sarawak dan ceramah pemimpin2 dari AMANAH PKR DAN DAP mendapat sambutan yang hebat dari setiap penduduk d setiap kampung

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama je cerita kau ni. makan dedak kit siang banyak lah tu

      Delete
  41. Tak kata org bodohpun org dah tak berapa nak gi jumpa org pan ini pula kata org bodoh.terjangkit sindrom najib agaknya.cina ganupun macam tak nampak nak jumpa mr mike sabu sgt.bg limau baru amau dtg selfei.buat lawak saja kekasih gelap dap tu.freemason nak mai penang lak.islam itu sudah sempurna apa lg nak dicari freemason liberal sekular segala.semua itu tanda tdk percayanya kita kpd islam.islam dan hudud berpisah tiada.pas utk islam baru keadilan dpt ditegakkan

    ReplyDelete
  42. Memang dasar pemimpin Pas, dimana sesiapa yang memberi pandangan yang berasas akan dianggap jahil dan bukan dilihat untuk pembaikan berterusan.

    Sebab itu lah hukum hudud di Kelantan menelan masa 22 tahun pun belum terlaksana lagi. Untuk mengelak malu, dipandang bodoh, terburu-buru dan dan tindakan tidak matang, maka terus Pas melabel pehak yang mempersoal tatacara Pas itu sebagai jahil.

    Orang tak pertikai hudud tetapi orang pertikai perangai Pas.

    ReplyDelete
  43. Melayu yang bodoh, bengong dan bangang serta bahlol adalah Melayu mike sabu serta yg saliran dengannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas matang tp asyik kene perbodohkan dek humno jer

      Delete
  44. Pas parti ajaran seks

    ReplyDelete
  45. Pemakan dedak macai umno. Org kata bangang x ngaku.Ni dlm konteks negara dwi parti. Melayu hebat sangatkah? Hanya bahasa kasar shj yg layak diguna pakai bg melayu yg telah lama makan dedak. Dasar melayu kampung tepi hutan sememangnya bodoh. Asal bukan umno. Standard bawah dr bangla pun tak sedar lg! Org kata bodoh marah. Itulah hakikat kamu wahai melayu. Hinanya kamu , hingga umno nak gulakan ganja pun tetap senyap membatu. Isu yg menyedarkan dan dwi maksud ucapan ini kamu lebih tersentap! Tak bodoh namanya.

    ReplyDelete
  46. Kuala Lumpur: Lelaki warga Bangladesh bermandi darah selepas dibelasah orang awam yang berang dengan tindakannya merogol remaja perempuan berusia 13 tahun di tandas pusat siber di Taman Sri Rampai, di sini, semalam

    Dalam kejadian 10.30 malam, mangsa menemani ayahnya ke pusat siber sebelum dia ditarik oleh warga asing berusia 30 tahun itu ke dalam tandas di pusat siber berkenaan

    Menurut sumber, anak bongsu daripada tiga beradik itu diraba di bahagian kemaluan sebelum dirogol

    Katanya, mangsa dipaksa diam sebelum kehilangannya disedari bapanya

    "Bapa mangsa yang menyedari anak tiada terus ke tandas dan mengetuk pintu sebelum mendapati lelaki Bangladesh itu merogol anak perempuannya

    "Berang dengan kejadian itu, bapa mangsa dan orang awam membelasahnya sebelum menghubungi polis," katanya

    Susulan itu, sepasukan anggota polis dari Balai Wangsa Maju ke lokasi kejadian dan menahan lelaki Bangladesh terbabit

    Menurutnya, remaja perempuan itu kini dirawat di Hospital Kuala Lumpur

    Sementara itu, Ketua Polis Daerah Wangsa Maju Superintendan Mohd Roy Suhaimi Sarif berkata, hasil siasatan mendapati, suspek tidak mempunyai dokumen pengenalan diri

    "Kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol," katanya ketika dihubungi, petang tadi

    "PERANGAI 1 BANGLA DIDARABKAN 1.5 JUTA "

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...