Friday 27 June 2014

NAMPAKNYA YANG DIHARAM MUTLAK MASUK KENEGERI SARAWAK IALAH UMNO DAN IBRAHIM ALI.



"Hari ini saya balik ke Kuala Lumpur. Bila saya hulurkan "Special Pass" saya kepada pegawai imigresen di Sibu, beliau pandang pada saya dan kata "Ibrahim Ali memang tidak boleh dibenarkan masuk ke Sarawak. Dia mesti letak top on the list. Kamu masih boleh datang ke Sarawak atas alasan hadir funeral, tetapi dia memang tak boleh masuk dengan apa-apa alasan pun!!"

Kenyataan daripada pegawai ini menunjukkan betapa marahnya orang Sarawak, termasuk anak negeri Sarawak terhadap jaguh Melayu ini. Ha Ha!! Apakah pandangan kamu?"

Begitulah ayat YB Teresa Kok di akaun laman sosial FBnya.

Sebelum itu mantan Ketua Menteri Sarawak telah memberi amaran kepada penggantinya akan memastikan UMNO tidak dibenarkan masuk ke Sarawak.

Tan Sri Abdul Taib Mahmud meninggalkan jawatan ketua menteri Sarawak dengan satu nasihat kepada penggantinya - sesiapa pun menggantikannya harus memastikan politik rasis Umno tidak masuk ke negeri itu.

Kenyataan Taib semasa mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Barisan Nasional (BN) semalam memberi indikasi jelas bahawa penggantinya "harus tegas dan tidak berpaling" apabila berurusan dengan Putrajaya mengenai perkara yang melibatkan kepentingan Sarawak.

Setiausaha Agung BN Sarawak, Datuk Dr Stephen Rundi, berkata Taib mengatakan penggantinya  perlu bersungguh-sungguh melindungi hak negeri seperti yang dijanjikan dalam Perjanjian Malaysia 1963.

"Kita mesti berpegang kepada Perjanjian Malaysia dalam melindungi hak negeri ini," kata Rundi mengenai mesej Taib ketika ditanya apa yang berlaku dalam mesyuarat MT BN negeri di Kuching selain memberi ketua menteri itu mandat untuk memilih penggantinya.

Rundi berkata, bertegas dengan Putrajaya termasuk menghalang Umno masuk ke Sarawak yang dilihat tidak begitu mengendahkan perjanjian 20 perkara yang menjamin kepentingan dan hak Sarawak dan penduduknya apabila mereka bersetuju membentuk Malaysia bersama Malaya, Sabah dan Singapura.

Katanya, tiada sebab bagi Umno untuk melebarkan sayapnya ke Sarawak kerana Parti Pesaka Bumiputera (PBB) Taib cemerlang dalam menguruskan negeri dan hak rakyat Sarawak seperti termaktub dalam Perjanjian Malaysia.

Rundi berkata, sosio-etnik negeri berbeza daripada Semenanjung Malaysia dan lebih baik ia dikendalikan oleh rakyat Sarawak yang memahaminya dengan lebih baik.

MORALNYA .. BETAPA HINANYA UMNO DAN INDIVIDU BERNAMA IBRAHIM ALI DIKACA MATA KERAJAAN BN SARAWAK.

11 comments:

  1. INGAT TAK MASALAH CETAK ROMPAK DI MALAYSIA TAHUN 80-90an.

    RAMAI ARTIS AJAK LAWAN LANUN CETAK ROMPAK.

    M.NASIR SIAP BERLAKON FILEM KEMBARA SENIMAN JALANAN.

    M.NASIR PANGGIL LANUN CETAK ROMPAK SEBAGAI LANUN MATA SEPET.

    SIAPA LANUN MATA SEPET DI MALAYSIA??

    LANUN MATA SEPET MANA CETAK ROMPAK ALBUM ARTIS MELAYU??

    LANUN MATA SEPET MANA CURI MAKAN HASIL KERJA ARTIS MELAYU??

    KORANG TAK PAYAH PERCAYA SGT LA DGN PUAK LANUN MATA SEPET.

    LANUN MATA SEPET HANYA MAHU DUIT DUIT DUIT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "PKR = Parti Keling Rakyat".....haktuihhhhh!!!!!27 June 2014 at 10:55

      "PKR = Parti Keling Rakyat". Sebab tu budaya gangster kuat. Paling byk makan duit puak keling ni la.

      Jika jumpa ular dan jumpa keling, maka ketuklah keling itu dulu.

      Delete
  2. Masalah la ni ialah yang dok rompak harta Malaysia bukan sahaja lanun mata sepet, lanun melayu "mamak", lanun melayu "indon", lanun melayu "cina", ... semuanya terletak di bawah bendera BN.
    Cetak rompak memang salah. Tapi kalau takat cetak rompak orang "seni", aku setuju sebab majoriti orang seni ni membawa mala petaka kepada orang ramai. Lihat sekarang apa dah jadi dengan puak melayu. Asyik dok tayang kehebatan suara, kehebatan bentuk badan, ... dari kanak-kanak sampai ke usia emas. Hebatnya depa dok "rompak" cara hidup Islam daripada orang Islam.
    Jangan dok asyik salahkan mata sepet sebab yang dok bekerjasama dengan mata sepet pun orang kita juga. Tak percaya ......... kalau tak percaya, memang buta hati, buta perut, buta minda, ....

    ReplyDelete
  3. sumber maklumat petik dari mana? sumber dari jamban ke? klau tak tau apa2 pasal Seghawak jgn sembang..lu bukan orang seghawak u diam!

    ReplyDelete
  4. jangan terkejut nanti bila ternampak kepala yang dikeringkan kat pintu rumah panjang tu milik Perkasa kah kah kah ...

    ReplyDelete
  5. Sarawak dan sabah keluar la dari malaysia-org sarawak dan sabah jangan la keje kat semenanjung-buat menyemak je datang semenanjung cari keje-org sarawak n sabah blacklisted kat semenanjung ni-hidup perkasa!

    ReplyDelete
  6. dulu masuk msia sbb tak pandai dan tak mampu tadbir negeri Skg umno bole go to hell Tp tak apa asalkan umno ada deposit utk pru

    ReplyDelete
  7. Horeyyyyy hari raya dah dekat...

    ReplyDelete
  8. Ini semua salah faham saja..orang serawak bukan tak suka sama itu Ibrahim Ali Perkasa..sebenarnya pihak berkuasa di Serawak sayang sangat kepada Ibrahim Ali, mereka binbang kepala Ibrahim kena salai kat muka pintu rumah panjang.. itulah cara menyelamatkan Ibrahim, maka diharamkan Ibrahim ke sana..

    Dayak rumah panjang dah lama kecor iar lior akan Ibrahim tu kerana Ibrahim pada pandangan dan fahaman mereka adalah BAPAK KATAK yang sangat sedap isinya..

    Orang semenanjong salah faham cara pihak berkuasa di Serawak demi keselamatan Ibrahim

    Harap selepas ini tiada siapa lagi memandang serong perkara ini, akan tetapi tetaplah Ibrahim itu seorang BAPAK KATAK

    ReplyDelete
  9. Horeyyyyy hari raya dah dekat...

    ReplyDelete
  10. Yeaayy..!! Dpt BR1M thun dpn nk simpan sikit wat beli Gambir Srwk

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...