Wednesday 6 November 2013

EDISI KANTOI!!!! .. PRODUK BIHUN YANG DI AJAK BOIKOT OLEH BLOGGER PRO UMNO KONONNYA KEPUNYAAN CINA DAP SEBENARNYA DIPENGERUSIKAN OLEH AHLI MAJLIS TERTINGGI UMNO!!!!

Dalam keghairahan nak wujudkan suasana benci DAP konon sampaikan desak dan ajak rakyat Melayu boikot barangan keluaran syarikat yang dituduh sebagai kepunyaan Cina DAP akhirnya makan diri apabila syarikat pengeluar bihun terbesar negara produknya juga terlibat diajak boikot dipengerusikan oelh seorang Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Dato' Sohaimi Sahadan.

Kini syarikat itu akan ambil tindakan mau menyaman blogger pro UMNO tersebut setelah selesai pemilihan UMNO 2013.

Kempen boikot produk bihun keluaran syarikat KBB Resources Bhd (KBB) telah berjalan agak lama juga tetapi dipercayai kerana pemilihan UMNO maka pihak syarikat hanya memekakkan telinga dan tutup mata sebelah.

Yan: Pengeluar bihun tempatan, KBB Resources Berhad (KBB) akan mengambil tindakan undang-undang terhadap pengendali laman blog yang memburukkan produk keluaran syarikat terbabit sehingga menyebabkan hasil perniagaan merosot sebanyak 20 peratus.

Pegawai Khas kepada Pengerusi KBB, Ahmad Zaffry Sulaiman, berkata pihaknya memberi tempoh 14 hari kepada pengendali laman blog ‘Boikot Barangan DAP’ bagi memohon maaf dan memperbetulkan kenyataan yang memburukkan produk syarikat itu.
Beliau berkata, pengendali laman blog berkenaan menyiarkan artikel mengenai barangan yang dikeluarkan syarikat itu yang didakwa sebagai produk syarikat yang diharamkan di Georgetown, Pulau Pinang.

“Kami adalah syarikat pengeluar bihun terbesar di negara ini dan mempunyai tujuh cawangan di seluruh negara, malahan syarikat kami mempunyai sijil halal dan beroperasi dalam kawasan perindustrian. Bagaimanapun perniagaan kami merosot sebanyak 20 peratus kerana fitnah blog berkenaan yang mendakwa produk kami di keluarkan kilang bersebelahan kandang babi dan kilang itu ditutup.

“Lebih mengejutkan, blog berkenaan mendakwa kilang yang ditutup itu beroperasi kembali dengan nama KBB dan ini adalah fitnah dan kita mahu mereka menarik balik dakwaan itu,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

KBB yang disenaraikan di Bursa Malaysia ditubuhkan 20 tahun lalu dan mengeluarkan kira-kira 30 produk seperti bihun jenama EKA, Ekonomi, Cap Naga dan Burung Layang-Layang

Pengeluar bihun terbesar di Malaysia, KBB Resources Bhd. (KBB) optimis untuk mengekalkan penguasaan pasaran domestik dan merancang memasarkan produknya ke luar negara bagi memenuhi permintaan yang makin meningkat terhadap makanan tersebut.

Pengerusinya, Datuk Sohaimi Shahadan berkata, pasaran eksport sasarannya adalah ke beberapa negara jiran, Asia Barat selain Guangzhou, China.

Menurutnya, projek pengembangan pasaran itu bakal direalisasikan menjelang akhir tahun ini dan syarikat kini sedang menyusun strategi, termasuk mengumpul modal tambahan menerusi terbitan hak tidak lama lagi.

"Kita menyasarkan untuk mengumpul RM20 juta menerusi terbitan hak untuk tujuan pelaburan tambahan.

"Sebahagian besar daripada modal tambahan itu akan digunakan untuk perolehan mesin pembuatan baharu dan seterusnya dapat meningkatkan kapasiti pengeluaran," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Ahli Lembaga Pengarah KBB di Kilang Bihun Bersatu Sdn. Bhd., di Kawasan Perindustrian Kuala Ketil, dekat sini, semalam.

Sohaimi yang juga Pengerusi Pelaburan Mara Berhad (PMB) dilantik sebagai Pengerusi baharu KBB berkuat kuasa 3 Oktober lalu.

Beliau, buat masa ini, kapasiti pengeluaran rangkaian kilang KBB adalah sebanyak 2,000 tan metrik sebulan.

Katanya, jumlah tersebut dijangka dapat ditingkatkan sebanyak 30 peratus selepas perolehan mesin pembuatan baharu tidak lama lagi.

"Dengan peningkatan pengeluaran, ia dapat menampung tempahan daripada pasaran domestik dan selebihnya dieksport ke luar negara," katanya.

Tambah Sohaimi, kilang keluaran rangkaian KBB di Kuala Ketil dan Bedong di Kedah; Sibu, Mukah dan Batu Pahat sekarang mengeluarkan bihun jenama EKA dan 30 jenama lain yang turut meliputi produk tepung, laksa serta mee segera.

"Antara produk terbaharu adalah bihun Vietnam yang mendapat sambutan sangat menggalakkan daripada kalangan pekerja Vietnam di negara ini," katanya.

Dalam perkembangan berkaitan, beliau memberitahu, KBB akan membuka peluang kepada usahawan yang berminat terutamanya bumiputera untuk membekalkan produk bihun dan laksa keluaran syarikat tersebut.

72 comments:

  1. tu la macai suka tabur fitnah.tah apa2 la macai.dalam kubur nanti macam manala korang ni tak takut dosa langsung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu lagi keluaran jenama oleh orang umnu tapi bukan bihun tapi air todi cap kepala rimau. Koh koh koh. Ni bukan cap kepala madey ngan anaknya. Satu lagi cop sauh ..tu umnu punya juga bro...yg ini si nazri sangat suka ni. Ko ko ko.

      Delete
    2. pehh contoh fitnah puak PR..

      Delete
  2. Ini lah tugas utama macai tabur fitnah sana sini..cukup bulan claim makan harta haram perangai pun dah macam yahudi..

    ReplyDelete
  3. Dato Sohaimi pun apa kurangnya dulu dalam kes BERSIH dan juga Kes Mahasiswa UPSI.....Allah SWT MAHA MENGETAHUI DAN MAHA BERKUASA....dikuis sedikit je 20% jualan merosot....sendiri buat orang sekarang sendiri tanggonglah.....ni baru didunia....

    ReplyDelete
  4. omakkau apa kes securiforce haritu.. tu lah omakkau main belasah aja.. mujur tak kena saman..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kes tu kecik je bro...macam sebesar taik palat rosmoh je bro...tapi kes besar banyak lagi yg dibuat tak tau je contoh kes kapal selam, kes altantoyo, kes lahat datu, kes beri ic percuma...dan banyak lagi bro...yg wa cakap ni semua kes besar2 bukan kecik sebesar taik palat rosmoh tapi besar macam borneo bro...ki ki ki

      Delete
    2. pehh.. banyak jugak contoh2 fitnah puak PR.. bertaubatlah..

      Delete
  5. hahaha apa la macai ni.korang punya fitnah lagi dasyat kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aik fitnah pun ada teruk dengan tak teruk.. agama mana ni?agama PAS kut..

      Delete
    2. Tu agama omono laknatullah bro hehe. Apa tak cop babi je bihun tu..kan omono suka makan babi hehe. Tengoklah kan pemimpin omono bela babi beratus ribu ekor sampai eksport keluar negeri. Klu tanya makan babi tak...dia cakap taklah tapi hasil babi berjuta2 tu habis disental. Omono ni memang lebih jahat drp setan.

      Delete
  6. patutlah kerajaan PR Selangor keluarkan belanja RM100 juta untuk projek ladang BABI.. untuk pasaran eksport rupanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan johor lagi best bro...bela babi secara senyap2 bro keseluruhan belanja babi jejak satu bilion henggit bro....ok lah tu...untung besar bro..sebab babi cepat membiak...

      Delete
    2. oklah bro.. Selangor pun bela babi.. boleh bertukar2 baka babi.. apa nak gaduh2..

      Delete
    3. Betul2 tu anon diatas. Saya dapt tahu pengerusi babi johor orang kuat ameno...datuk lagi. Ameno memang muka pun macam babi.

      Delete
    4. anon diatas.. sapa nama datuk tu? nak tau jugak.. ka fitnah aja? bertaubatlah..

      Delete
    5. dok asyik suruh org bertaubat jer.ko tu dah taubat ker.camner yer bro cara taubat nih.

      Delete
    6. oklah.. tak payah bertaubat.. bagi aja nama Datuk yang jadi pengerusi Babi Johor tu?

      Delete
  7. Macai ni tak tau fakta ke..kos 100juta tu diluluskan oleh umno yahudi sebelum pr rampas selangor..akai ada ka,.

    ReplyDelete
    Replies
    1. inilah ayat yang biasa didengar..

      Hudud tak boleh buat sebab BN halang.. padahal manifesto pun takdak..

      apa sahaja yang buruk UMNO.. tapi bila kononya hutang kurang oh itu kerja PR.. jadi kuasa sapa yang meneruskan projek kalau bukan PR.. kesian macai..mengaku ajalah PR pun bela babi.. apa pulak nak malu.. kahkahkah..

      Delete
  8. SHAH ALAM 6 April – Kerajaan campuran Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan Pas Selangor meluluskan projek mendirikan ladang penternakan babi bernilai RM100 juta di Sepang.Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) Selangpr, Teresa Kok (gambar) ketika dihubungi mengesahkannya dan memberitahu, keputusan itu dibuat pada mesyuarat Exco yang berlangsung Rabu lalu.Beliau juga Setiausaha Nasional Wanita DAP bagaimanapun eggan mengulas bila projek tersebut akan dimulakan.“Ladang ini akan didirikan di Sepang. Saya tidak boleh beritahu lebih lanjut mengenai projek ini kerana ia di bawah tanggungjawab Ahli Exco berkaitan”, katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.Teresa dalam laman blognya, berkata, Selangor berhasrat untuk menjadi contoh terbaik kepada kerajaan negeri lain dalam mengusahakan penternakan ladang babi secara moden.“Saya amat berbangga dengan keputusan kerajaan negeri meluluskan projek ini.Saya akan memaklumkan kepada semua Exvo dalam mesyuarat itu bahawa biarlah ladang penternakan babi di Selangor menjadi contoh kepada negeri-negeri lain,” katanya yang memegang portfolio Pelaburan, Perindustrian dan Perdagangan.Beliau memberitahu, setiap perkara berkaitan dengan ternakan babi atau daging babi seharusnya tidak dijadikan isu sensitif.Tersa memberikan contoh di mana beliah pernah melihat babi-babi berkeliaran di perkampungan orang Melayu di Tumpat, Kelantan sewaktu melawat negeri itu beberapa tahun lalu.“Saya betul-betul tidak faham kenapa segelintir orang amat sensitif jika menyentuh perkara berkaitan babi atau daging babi.Saya sering memberitahu Ahli-ahli Parlimen Barisan National (BN) di Dewan Rakyat bahawa babi juga adalah ciptaan Tuhan,” katanya dalam laman blog berkenaan

    ReplyDelete
  9. Hudud dah berapa kali nak dilaksanakan tp dihalang umno dan apco yahudinya itu fakta..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar: Hudud tak ada tempat dalam dasar PakatanNg Ling Fong | 12:28PM Nov 9 2011Walaupun PAS berkeras untuk melaksanakan undang-undang hudud di Kelantan, tetapi ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi jaminan kepada masyarakat Cina bahawa undang-undang kontroversi itu tidak ada tempat sama ada dalam konsensus atau dasar Pakatan Rakyat.

      HULU TERENGGANU - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata hukum hudud bukan sesuatu yang menjadi keutamaan walaupun ia akan dilaksanakan sekiranya Pakatan Pembangkang mengambil alih tampuk pemerintahannegara.

      KUALA LUMPUR - Pengerusi DAP, Karpal Singh menggesa Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berhenti mengeluarkan kenyataan bagi pihak Pakatan Rakyat.Karpal berkata, Abdul Hadi tidak berhak berbuat demikian terutama ketika menyatakan pakatan itu akan melaksanakan hudud jika berkuasa.Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu juga berkata kenyataan Abdul Hadi adalah retorik semata-mata dan tanpa sebarang justifikasi.

      Delete
  10. Kilang arak tak tutup salahkan BN,buat kilang babi salahkan BN,tak laksana hudud salah kan BN,rakyat miskin salah kan BN....padahal semua tu tempat diorang memerintah...manusia islam jenis aper dlm PR ni??? Suka buat fitnah lagi tu..,bangsat sungguh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg salah UMNO/BN...sbb dia adalah parti syaitan dikenali........Ya Allah lindungilah aku dari bisikan syaitan dan tentera2nyer.......

      Delete
    2. 1.mmg salah BN...sebab kalau ada kejayaan je, diorang yang tampil mengatakan " NI SEMUA HASIL USAHA KERAJAAN BN" ...
      Profit u take and rugi u tanggung ler...

      2. Kalau dah tak larat dengo complaint, aduan... letak jawatan..meh sesama kita keja kilang, kelaut, sebab jawatan menteri ni memerlukan candidate yang "Tahan Maki"

      heheh

      Delete
  11. Oi macai cuba ko chek utusan dajjal tu dah brapa kali kalah saman fitnah,.paper yahudi lagi jujur dari utusan tu..projet dah dilulusan nak salahkan siapa..siapa yg luluskan projet babi tu gogle kat 'kenyataan kerajaan selangor mengenai projet babi'

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://teresakok.com/2008/04/07/selangor-lulus-projek-ternak-babi-rm100j/


      yang ni ka.. oh blog rasmi teresa pun tak jujur ka.. kahkahkah..

      Delete
  12. "biarlah ladang penternakan babi di Selangor menjadi contoh kepada negeri-negeri lain"

    patutnya puak PR berbangga.. kahkahkah..

    ReplyDelete
  13. Tak payah nak auta la..dh memang umno yang luluskan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://teresakok.com/2008/04/07/selangor-lulus-projek-ternak-babi-rm100j/

      Delete
  14. yahudi yg luluskan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://teresakok.com/2008/04/07/selangor-lulus-projek-ternak-babi-rm100j/

      Delete
  15. ada ulamak pun kebas duit zakat..ada ulamak muda pun g kawen lari kat siam..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. belum lagi ulama' yang tak ikut dewan ulama'..

      dewan ulama' cakap menjadi kafir berkongsi kuasa dengan bukan Islam.. tapi ulama' baru pi kongsi kuasa pulak..

      Delete
    2. Astghafirullah..fitnah lagi.Baru sambut maal hijrah dgn buat fitnah lagi.Kesian tengok kaum PR ni....

      Delete
  16. Kalau fitnah g la dakwa kat mahkamah..jgn dok baca kitab umno je..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stupid nyer respon anon 11:56 ni,,,hati mereka yg dah gelap dgn kebenaran...hahahaha

      Delete
  17. sape yg bodoh 3 generasi tu.bukan madey kutty ke yg cakap..jap lagi mintak bukti la tu..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpa buktikan yang laporan audit dulu..

      Delete
  18. elok teruskan boikot bihun keluaran syarikat tersebut dan lain2 produck keluaran syarikat umno siapa yg beli barangan keluar umno sama saja dengan beli barangan yahudi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. fatwa haji hadi.. sapa tak percaya kafir..

      Delete
  19. Bunuh org pun lepas ni kan setakat laporan audit..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Seorang laki-laki bercakap dengan satu perkataan, yang dia tidak melihat benda yang dia cakapkan, maka dia akan terjun ke dalam neraka selama 70 tahun"

      Delete
  20. "Seorang laki-laki bercakap dengan satu perkataan, yang dia tidak melihat benda yang dia cakapkan, maka dia akan terjun ke dalam neraka selama 70 tahun"

    ReplyDelete
  21. kes anwar tu sape yg tgk..dah tentu madey dan mat mongol masuk syurga 70 tahun..kohkoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah yang geng PR pun nak join sekali puak UMNO kenapa?

      Delete
    2. Fatwa aper pulak ni?!! Kalau ko anon 15:03 adalah red bean kapir harbi,maka tak per la,tapi kalau kau muslim maka cepat2 ler bertaubat.

      Delete
    3. anon 15:03 ni agama PAS.. agama PAS mbenarkan penganutnya mengumpat mencarut dan memfitnah..

      Delete
  22. ko ingat pr ni macam umno ke seleweng wang rakyat nk tubuhkan ciber trooper..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Seorang laki-laki bercakap dengan satu perkataan, yang dia tidak melihat benda yang dia cakapkan, maka dia akan terjun ke dalam neraka selama 70 tahun"

      Delete
  23. Setelah meneliti hujah ke dua dua
    Pihak saya mendapati puak lembu akan terus di lembukan oleh
    Pembela2 lembu... Pihak lembu juga di dapati sah berotak tp sebahagian sel aktif adalah terletak dikepala lutut... Mereka juga sering mengeluarkan bunyi lembu yg berlainan dari lembu feedlot...
    Bunyinya lembunya begini.....
    UMNOOOOOOOOOOOOOO.....

    ReplyDelete
  24. Rakyat wajib tumbangkan parti lembu yang zalim pada rakyatnya..patut la tak ada yang nak serang yahudi sebab kerajaanya tak zalim pada rakyatnya sendiri..bukan macam parti lembu tanah rizab melayu pun habis nak dijualnya..

    ReplyDelete
  25. Lembu 1530..cuba cari hadis yang mengatakan hukum menyokong kerajaan yang zalim..tak ada ayat lain lagi ke..patut la adnan mansor kata umno tak pernah gunakan ayat al-quran dalam urusan meraka.sampaikan najis mughallazah pun tak tahu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa kezaliman kerajaan kat hang?

      Delete
  26. Karpal Singh cadang batal pendaftaran parti politik berasaskan kaum, agama.

    abislah agama PAS .

    ReplyDelete
  27. nak tanya lagi zalim apa.dasar macai bertaraf otak lembu nfc..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa kezaliman kerajaan pada hang?

      Delete
  28. so lex kata hudud dapat mengurangkan kadar jenayah adalah satu pembohongan besar.mat telo najib cuma mampu senyum2 je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul.. hanya PR pejuang hudud.. sekarangni karpal singh dah terima hudud.. kalau PR menang pasti hudud akan dilaksanakan.. jika tidak kafir macam UMNO..

      Delete
  29. Dok hina hudud pun dah boleh jadi murtad..tak payah la nak bgtau kat org hang tu kafir..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau murtad automatik kafir.. kalau bab agama pun taktau jangan nak mengaku pejuang Islam.. kalau bab Hudud pun tak khatam jangan nak kata orang lain kafir sebab tak laksanakan hudud.. takut apa yang kita kata patah balik kat kita..

      contoh: berkongsi kuasa pemerintahan adalah kafir.. itu fatwa dewan ulama' PAS pada satu masa dulu.. dan sekarang apa yang PAS sedang buat?

      Delete
    2. Dewan Ulama PAS 1963:

      1. Orang Islam yang berkongsi kuasa dengan orang kafir untuk memerintah negara menjadi kafir atau haram;2. Sesiapa yang mengundi di atas parti-parti yang berkongsi ini maka dia menjadi haram juga. Jika mengundi dengan reda dan penuh kesedaran maka dia menjadi kafir tetapi jika tidak reda atau dipaksa, haram sahaja.

      Delete
  30. Semua org cakap ayah pin sesat tp pernah ke tgk dia hina hudud..siput babi pun tahu hukumnya..kahkahkah

    ReplyDelete
  31. Say no to hudud..mat telo..kahkahkah

    ReplyDelete
  32. hudud itu primitif dan perlu dikaji semula..madey kutty..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila PR memerintah pasti Hudud akan dilaksanakan seperti dalam manifesto..

      Delete
  33. dah jelas nampak kebodohan macai..murtad dgn kafir memang la spesis sesat yg sama..ulamak umno pula kata rembat duit zakat adalah halal..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. asyik duk ulang ayat yang sama.. berdebatlah secara bijak.. takkanlah tahap pemikiran puak PR tahap ni saja?

      Delete
  34. mak lembu curi lembu.mat telo makan komesin kapal selam.ulamak umno kata semua tu halal.bukan curi tp komesin..rakyat curi rm2 kena penjara 2 tahun..perompak juta2 lepas..kahkahkah

    ReplyDelete
  35. Bayangan Pak Pandir sentiasa terserlah dalam Omnu. Sekali peristiwa Pak Pandir cuba menenangkan Mak Andeh konon janganlah bersedih sangat bukan anak kita saja yang mati, di jalanan tadi aku nampak ada anak orang lain jugak mati.

    Hakikatnya anak yang mati ditemui semasa di jalanan tadi memang anak dia pun yang tercicir dari gulungan tikar mengkuang semasa dibawa ke kuburan

    Macai Omno sebijik Pak Pandir moden, barang yang kempen boikot konon produk orang lain tu memang barang UMNGOK pun.

    Nak buat macamana ceredik OMNO klon Pak Pandir
    Dasar Penyangak, NGONG, HAPRAK

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...