Wednesday 1 January 2014

PAGE LAMAN SOSIAL FB PDRM KENA SERANG KAW-KAW SEBAB GUNAKAN FOTO YANG TIADA MENGENA DENGAN ANGGOTA POLIS YANG CEDERA DI TANGAN SEMASA BERTUGAS PERHIMPUNAN GERAKAN TURUN KOS SARA HIDUP (TURUN) MALAM TADI!!!!



Page Laman Sosial FB PDRM kini diserang oleh rakyat kerana dikatakan tidak berpuas hati kepada individu yang mengendalikan page tersebut yang memuat naikkan gambar yang langsung tiada kaitan dengan kecedaraan anggota polis semasa bertugas di Perhimpunan Gerakan Turun Kos Sara Hidup (TURUN) di Dataran Merdeka malam tadi.

Gambar seorang lelaki cedera di kepala yang sedang memekap kepalanya yang sedang berdarah tidak konsisten dengan apa yang diberitahu oleh Ketua Polis Daerah Dang Wangi, ACP Zainuddin "bahawa 3 anggota polis cedera di tangan apabila peserta perhimpunan merempuh kawalan anggota polis di Dataran Merdeka pada 11 malam".

Rakaman gambar yang diguna oleh admin page PDRM sebenarnya diguna oleh macai-macai UMNO sebagai gambar kononnya seorang anggota polis cedera teruk kena belasah dan diserang oleh peserta TURUN sedangkan hakikatnya gambar tersebut ialah rakaman gambar seorang individu yang kena serang dengan parang oleh seorang lelaki India di Damansara Damai dan laporan polis telah pun di buat .. Difahamkan malam tadi lelaki India yang melakukan serangan tersebut telah pun kena cekup.
"Gambar Anggota PGA atau DBKL yang tersebar semalam bukanlah gambar dari dataran, dari maklumat yang kami terima dari Abang Mangsa Gambar tersebut adalah gambar adiknya yang ditetak oleh Lelaki India di Damansara Damai!!!"


Jika apa yang dikatakan ini benar betapa admin page PDRM telah mengelirukan rakyat dengan memuat naikkan gambar yang langsung tiada ada kena mengena dengan anggota polis yang cedera di tangan kena serang oleh peserta Perhimpunan TURUN maka wajar pihak atasan kena ambil tindakan tegas keatas dirinya demi menyelematkan nama baik PDRM dari tercalar!!!!!

Seekor kerbau membawa lumpur habis semuanya terpalit .. hanya disebabkan seorang anggota polis yang bertindak tidak profesional overzealous habis integriti institusi PDRM tercalar.

20 comments:

  1. Ni bukan pengikut Syiah ke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penipu betul.tapi biasa ler tu.udah tipu tipuan tu.makanan harian polis.polis kata ada bom masa himpunan turun.ada senjata tajam.menipu lagi.profesional betul ler polis malaysia.

      Delete
  2. saman...jgn x saman..!

    ReplyDelete
  3. Subhanallah.....jika benar inilah dikatakan pagar dah mula makan padi

    ReplyDelete
  4. Haluuuuuuu. ....

    Awat la lagu ni.x profesional lansung. Polis di zimbabwe pun mcm ni. X der intergriti sprti yg dok gantung pd seragam . Malu bro.....hrp admin dpt btulkan balik story ni...jgn kerana kerbau sekor akhirnya semua terpalit....

    ReplyDelete
  5. Apa punya terdesaknya PDRM ni? Macam mana nak jadi orang yang menyiasat perkara palsu sedangkan PDRM juga buat perkara palsu.

    ReplyDelete
  6. ni pun sama cerita mcm perempuan umno yg kena tumbok sblm mengundi... sume ni berlakon saja.

    ReplyDelete
  7. APA PUN tarak impak setelah hanya lebih krg 5 ribu pendemo turun. selebihnya pengunjung konsert..reporter,..blogger..student ikut2 nak sambut tahun baru.

    Minyak harini sama je pun harganya? gula pun sama?
    Anuwar tak pun ditabalkan jadi PM pun.

    Tak puashati lah. Malam ni semua turun lagi..demo haram kaw2. jgn lupa. kita pkr yg berketuakan DAP mesti berani mateyy.

    ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu kalau tak nak mengaku macai umno pun,jgn nak berlakon jd penyokong pr bai...lu duduk rumah tengok tv3 baca utusan saja dah la tak yah komen macam lu PIGi itu dataran k..lu ni mmg keturunan bodoh yang tak boleh di ajar la,ini demo untuk rakyat marhaen bai takde kena mengena nak tabal anwar pm ke.kalau semudah petik jari nak mintak minyak gula turun,lu pegi la tolong jentik telur najib suh dia turun..

      Delete
    2. rakyat marhaen kepala butoh hang. byk cara lagi nak bagi harga barang turun. Bukan menjerit2 sambil nak sambut new year tengok bunga api.bahlul punya anjing dap.

      Delete
    3. 15:57....sebagai anjing ameno ko tentu ada cara lain nak turunkan harga barang. Cuba ko senaraikan cara2 seekor anjing ameno hendak menurunkan harga barang..... aku nak tengok. Aku nak tengok macamana seekor anjing ameno yang kerjanya menyelongkar sisa makanan di dalam tong hendak menurunkan harga barang. Aku nak tengok. Aku nak tengok menteri ko tu menurunkan harga barang mengikut kaedah seekor anjing ameno menurunkan harga barang. Aku memang nak tengokkkkkkkkkkkkkkkk

      Delete
    4. Anon 15:57 ni conform bukan kaki mendirikan solat sebab tengok bahasa dah tahu dah, kalau hang tak solat hang lg teruk dari cina dap tu.

      Delete
    5. Anon 1557 ni anjing hasan malek,sbb tu bengong cm tuan tuan dia gak..

      Delete
    6. 19.03, aku setuju kat ko. orang kalu tipu akujanji pasal tol, tu dah kira masuk munafik.... anjing macai aje yang sokong munafik

      Delete
    7. Moga saudara Anon 15:11 diberi hidayah! Amin.

      Delete
  8. Gerakan Turun Kos sara Hidup (TURUN) telah mengisytiharkan perhimpunan malam tadi sebagai satu kejayaan dengan kehadiran seramai 10,000 ribu orang membanjiri Dataran Merdeka untuk membantah kenaikan kos sara hidup.

    Ini bermakna tipu muslihat PDRM dan macai UMNO Baru gagal mencegah tindakan gerakan itu dari terus membantah dan memprotes tindakan kerajaan pentadbir Barisan Nasional.

    Bagi menutup malu kini PDRM akan MENGUMPUL BUKTI dan keterangan saksi berhubung perhimpunan haram yang mengganggu sambutan ambang tahun baharu 2014 di Dataran Merdeka di Kuala Lumpur...

    Bukti tidak ada tapi sedang mencari...sedangkan peristiwa memprotes itu disaksikan lebih dari 10,000 orang.

    PDRM memang lawak !

    ReplyDelete
  9. PDRM jangan jadi Anjing kerajaan! Ko sanggup tipu rakyat semata2 nak backup kerajaan yang Korup watpe?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PDRM dari dulu masa Tun Abdul Razak pencetus 513, dah jadi anjing, anjing paria. Masa Tun Mamakhathir jadi pukimak anjing kurap dan sekarang masa Tun Najis Altan toya pula dah jadi kepala butoh anjing, kotor dan busuk pekong.

      Delete
  10. PRDM (Polis Raja Di Malaysia) kita harus hormat kerana dia raja kita . Kalau tidak kita susah.

    ReplyDelete
  11. Dah biasa makan taik.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...