Thursday 14 April 2016

SIKAP GELOJOH RAFIZI BAKAL MENYAKSIKAN PKR BERPECAH DAN PAKATAN HARAPAN MAU TAWAN PUTRAJAYA TINGGAL HARAPAN.



Deklarasi Rakyat yang diumumkan Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, bagi mendesak Datuk Seri Najib Tun Razak meletakkan jawatan merupakan deklarasi tergesa-gesa disamping terselit agenda politik peribadi.


Bekas Pengarah Eksekutif Perikatan Wartawan Asia Tenggara, Gayathry Venkiteswaran menggariskan empat sebab mengapa deklarasi tersebut perlu ditolak oleh rakyat.


Sebab pertama digariskan Gayathry merupakan deklarasi tersebut dibentuk oleh orang kuat UMNO sendiri untuk menumbangkang pemimpin parti tersebut agar mereka boleh menggantikan pucuk pimpinan tersebut.


"Kenyataan Mukhriz membuktikan mereka sangat mahukannya (deklarasi rakyat), dan ianya merupakan untuk menggulingkan peneraju (UMNO), supaya beliau boleh berkuasa. Oleh sebab itu, mereka boleh menganjurkan petisyen bersama penyokong kuat Mahathir dalam UMNO dan buat sesuka hati mereka.


"Jadi saya tidak akan menandatangani deklarasi untuk memberi Mukhriz, Muhyiddin dan Mahathir apa-apa kuasa," katanya.


Tambahnya, proses rundingan deklarasi rakyat dibuat dengan tergesa-gesa dimana ianya merupakan proses paling kritikal dalam mana-mana rundingan.


"Tetapi bukan dokumen Mahathirian ini yang dibuat dengan terburu-buru dan senyap. Saya tidak akan tandatangan deklarasi dengan input rakyat yang sedikit dan tidak dibuka secara langsung," katanya.


Katanya, Mahathir meletakkan Deklarasi Rakyat sebagai satu-satunya pilihan atau inisiatif menukar kerajaan lantas mengecilkan jalan lain seperti tekanan politik, kempen dan sebagainya.


"Jadi saya menentang mereka yang menyokong inisiatif deklarasi dan mendakwa baki kami yang lain tidak berbuat apa, mendakwa mereka yang meletakkan kepada proses pilihan raya tidak akan berlaku.


"Mengecilkan sekutu kamu dan, lebih teruk rakyat jelata bukanlah satu ciri sebuah masyarakat yang kuat.

Deklarasi ini mungkin sebuah jalan kepada sesetengah pihak tetapi tolong jangan sampaikannya sebagai satu-satunya pilihan yang ada ketika ini. Saya tidak akan tandatangan deklarasi kerana saya akan ambil jalan lain yang ada untuk saya," ujarnya.


Ujarnya lagi, mungkin mudah bagi sesetengah pihak memaafkan kesilapan lampau Dr Mahathir namun ramai juga yang sengsara dengan salah tadbir bekas Perdana Menteri itu, maka beliau juga perlu dihukum diatas kesalahan yang telah dilakukannya.


"Satu mekanisma akauntabiliti diperlukan bagi mereka yang menjadi mangsa salahlaku dan mencari keadilan.

Memaafkan perlu ditukar kepada sebuah kebertanggungjawapan kepada mereka yang berkuasa. Proses perdamaian formal diperlukan kepada mereka yang terlibat dimasa lampau. Perkara tersebut belum terjadi dan dilihat tidak ditawarkan.


"Mahathir perlu bertanggungjawab diatas tindakannya. Tidak mencukupi untuk mendengar beberapa orang mengatakan mereka memafkan beliau hanya untuk mewajarkan deklarasi Mahathirian. Saya tidak akan tandatangan," katanya lagi. ....   CHEGUBARD


KUPASAN OMAK KAU:-


Memiliki kelayakan akademik cemerlang dari universiti terbilang tidak bermakna apa jua tindak tanduk dan perancangan akan berhasil dengan penuh bergaya, cemerlang, gemilang dan terbilang jua.

Sudah ada sejarah betapa Langkah Kajang menyebabkan Pakatan Rakyat yang suatu ketika dulu gabungan pembangkang yang cukup kuat dan ampuh dalam sejarah negara sejak merdeka terus hancur berderai.

Diikuti dengan kemelut MB Selangor yang memberi gambaran yang sudah terbentuk dalam minda dan jiwa rakyat betapa PKR adalah sebuah parti yang sanggup lakukan apa sahaja hatta menipu dan memfitnah sesama pemimpin demi pelahap kuasa dan membalas dendam kesumat.

Muafakat Selamatkan Malaysia cetusan idea Rafizi ini tidak mustahil akan berakhir dengan perpecahan teruk PKR dalam masa terdekat ini. Suara-suara bantahan dan berang sudah mula kedengaran diakar umbi.

PKR langsung tidak memiliki apa-apa pilihan selain memastikan dua pemimpin PKR iaitu Rafizi Ramli dan Saifuddin Nasution Ismail tidak lagi memegang apa-apa jawatan penting dalam parti jika mau PKR terus relevan dan diterima umum.

Jika mau ubah kerajaan, terlebih dahulu lakukan perubahan dalam struktur organisasi parti terlebih dahulu.

Rakyat amat dahagakan pemimpin yang komited, jujur dan ikhlas bukannya kaki gurau senda jiwa penuh dengan hasad dengki dan dendam kesumat.

Paling utama pilihlah pemimpin menawal dan mentadbir PKR tergolong dari mereka yang cukup mesra dan diterima PAS jika masih menyimpan hasrat mau tawan Putrajaya.

78 comments:

  1. rafizi masih relevan ... percayalah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. TONY PUAKA KENA "SEKOLAH" DENGAN RAKAN DAPigs!!!

      Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Awam Negara (PAC), Dr Tan Seng Giaw membidas rakan DAPnya, Tony Pua berikutan pelbagai dakwaan Pua terhadap 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

      Menurut laporan akhbar New Straits Times (NST), Tan berkata apa jua tuduhan diutarakan Pua perlu disokong bukti dan bukan sekadar cakap sahaja.
      “Kalau anda tiada bukti untuk menyokong apa yang anda katakan, tak usah bercakap. Jika ada tuduhan, orang yang menuduh itu perlu kemukakan bukti,” katanya kepada NST semalam.
      Dr Tan berkata wujudnya jawatankuasa itu adalah bagi mencari kebenaran bersandarkan kepada bukti dan fakta yang dibentangkan, bukan bergantung kepada dakwaan dan spekulasi semata - mata.
      “PAC adalah mencari kebenaran. Jika ada sesiapa keluarkan kenyataan, tunjukkan bukti dan kita akan melakukan siasatan,” katanya.
      Pua telah membuat pelbagai tuduhan terhadap 1MDB kononnya tidak telus dalam pelbagai urusniaga dengan kehilangan wang, pecah amanah dan penyelewengan. Pua, sebagaimana disebutkan Dr Tan, gagal mengemukakan sebarang bukti.

      Ditanya mengenai pembocoran maklumat PAC yang dibuat kepada media asing, Dr Tan berkata Pua perlu berdepan dengan tindakan undang-undang jika dia melakukan kesalahan itu.

      Selasa lalu, Dr Tan meminta bukti agar ianya dapat dikemukakan sebelum sebarang dakwaan dilontarkan terhadap anggota PAC kerana membocorkan maklumat PAC mengenai 1MDB.

      Manakala 1MDB pula dalam kenyataan balasnya semalam, menggesa Dr Tan mengamalkan prinsip yang sama terhadap rakan seperjuangannya, Tony Pua dalam isu yang dibangkitkan.
      “Tindakan Pua mencari populariti ialah mengitar semula segala tuduhan tidak berasas terhadap 1MDB. Dan apabila jawapan diberikan bersama fakta, jelas dapat membuktikan tuduhan dilontar Pua adalah salah sama sekali.
      “Tetapi Pua tetap tidak mengendahkan fakta, mengubah topik dan berdiam diri untuk seketika sebelum mengitar semula tuduhan yang sama tanpa asas,” jelas 1MDB.
      Apa yang jelas, tindakan Tony Pua mempersoalkan laporan Jawatankuasa PAC itu membuktikan bahawa Ahli Parlimen DAP itu bukan sahaj seorang pemimpin yang tidak bertanggungjawab, malah dia juga tidak mempunyai prinsip dalam menegakkan kebenaran!!!

      Delete
    2. ZAKIR NAIK BELUM DAPAT AMPUNKAN GUAN ENG!!!

      Benar! Isu yang sengaja dijadikan hangat oleh puak DAPigs mengenai kehadiran Dr. Zakir Naik tidak mungkin dapat membuatkan rakyat lupa dengan isu yang kini sedang menghantui Guan Eng.

      Tindakan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang menjadikan isu kehadiran Dr. Zakir Naik jga turut dilihat sebagai salah satu taktik untuk mengalih perhatian rakyat dari isu Si Guan Eng tu.

      Rakyat sudah pasti dapat melihat, penghinaan yang dibuat oleh Si Ramasamy merupakan salah satu taktik untuk membuatkan rakyat lupa kes yang melibatkan Ketua menteri Pulau Pinang.

      Bagi sesetengah pihak, mereka agak curiga kenapa tiba - tiba Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang tu berkokok pasal isu Dr. Zakir Naik sedangkan dia bukannya 'Alim' sangat dalam agama Hindu.

      Maka sebab itu mereka berpendapat, tindakan Si Ramasamy tu menghina Dr. Zakir Naik dan menggelarkannya 'Satan' hanya satu helah untuk membuatkan rakyat lupa tentang kes Guan Eng.

      Guan Eng yang sebelum ini hangat dengan kontroversi pembelian rumah banglow mewah dan penjualan tanah Taman Manggis menjadi isu utama yang diperkatakan dikalangan rakyat.

      Rata - rata, mereka masih mempertikaikan tindakan Guan Eng yang membeli rumah dibawah harga pasaran yang didakwa turut mempunyai konflik kepentingan bagi dirinya sendiri.

      Ianya berikutan pendedahan demi pendedahan yang dibuat mengaitkan pemilik rumah banglow tersebut dengan syarikat yang membeli tanah Taman Manggis di Pulau Pinang didedahkan secara umum.

      Maka kesimpulannya, tak perlu la Si Ramasamy tu nak susah - susahkan diri dan cuba nak mengalihkan isu dengan membangkitkan soal kehadiran Dr. Zakir Naik ke Malaysia pada ketika ini. Hakikatnya, itu semua hanya sekadar 'Wayang Kuntau' DAPigs belaka!!!

      Delete
    3. PKR ni dah nak reput gara2 perangai tak tentu hala dan tak ada pendirian rapiji poyo...tahniah

      Delete
  2. Apa kata PAN? Apa kata Mat Sabu, khalid Samad dll. Adakah Dr Zakir boleh dihina semata2 kerana beliau terbabit dalam dakwah Islamiyah.

    Mat Sabu, khalid Samad, Mujahid, Nizar hanya berani dgn PAS tapi gerun dengan DAP yg anti Islam. Sewaktu Ramasamy panggil Dr Zakir Satan, semua orang Islam bersuara tanpa ada halangan politik. PAS, UMNO, ISMA dll bersuara menentang Ramasamy dari DAP.

    Mungkin lepas tarik balik baru Mujahid dan Mat Sabu dari PAN nak bersuara. Mungkin lutut jadi lembek takut DAP maki.


    Minggu ini DAP melalui Ramasamy memaki hamun Dr Zakir. Satu hari di masa depan mungkin DAP akan memaki hamun Imam Ghazali, Imam Ahmad dan Imam Bukhari.

    Apa PAN akan buat? Mereka hanya membisu kerana PAN adalah talibarut DAP.

    By the way mana itu Mujahid Yusuf Rawa. Adoiiiiiii G-25 punya talk sikit dia sokong ka pasal tolak hukuman khalwat. Apasal sampai Dr Zakir, Mujahid senyap macam berhala zaman Abu Lahab. Keras kematu, bibir tak bergerak.

    Balik la PAN. Kamu tu hanya talibarut DAP, Ramai pemimpin PAN pun sudah tak pakai kopiah. Mungkin kerana mahu dilihat Progressive, Inclusive dan Faham. Aku tak terkejut lepas ni kaum2 PAN ni pakai topi Cowboy dan pakai Boot. Mestilah kalau tak G25 tak hormat pulak kat PAN.

    Mat Sabu isu lain, siap baling mikrofon. Bila sampai ugamawan di maki hamun oleh DAP, Mat Sabu membisu.

    Jesse Labu
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
  3. Aktivis PKR Lapor Polis Dakwa Naib Presiden PKR Seleweng Dana Mangsa Banjir

    AIDCNews – 08/4/16 –Setiausaha PKR Kelana Jaya, S. Murali (foto) hari ini membuat laporan di Balai Polis Taman Sentosa, Klang mendakwa Naib Presiden PKR, Dr. Xavier Jayakumar menyeleweng dana untuk membantu mangsa banjir.

    Xavier yang juga ADUN PKR Sri Andalas didakwa telah menyeleweng dana berkenaan melalui proses manipulasi borang permohonan.

    “Kenapa dalam borang peruntukan (banjir) itu dia (Xavier) tulis jumlah bantuan banjir itu dengan pensil dan dia suruh mangsa turunkan tandatangan menggunakan pen. Jadi saya ragu adakah kemungkinan pejabat ADUN dia menukar jumlah itu selepas mangsa balik.

    “Saya bawa isu ini kerana pada saya PKR adalah satu parti yang adil dan tidak rasuah, membantu rakyat. Saya tidak mahu perkara ini berlaku kepada PKR sebab itu saya bawa ke balai polis sebab saya sudah bawa perkara ini diperingkat parti, tapi tidak ada apa-apa tindakan kerana dia adalah ADUN,” katanya, dilapor Antarapos.

    Mangsa banjir berkenaan, P. Nyanautayam juga turut hadir semasa laporan polis dibuat terhadap Xavier tersebut.

    “Tujuan saya ke premis tersebut adalah untuk berjumpa dengan Dr. Xavier Jayakumar untuk mendapatkan bantuan kewangan bagi membaiki rumah akibat banjir. Saya kemudiannya mengisi borang tersebut dan di arahkan untuk berurusan dengan pegawai yang bertugas yang dikenali sebagai Justin.

    “Selepas itu saya dibenarkan untuk mendapatkan bantuan sebanyak RM200. Ketika menerima bantuan berkenaan saya diarahkan untuk menandatangani satu borang dengan menggunakan pen namun ia lebih daripada nilai yang saya terima,” ujar Nyanautayam.

    Murali yang juga bekas ketua cabang Puchong menggesa kerajaan negeri Selangor, dibawah kepimpinan Datuk Seri Azmin Ali agar lebih peka dan tidak meluluskan dana membuta tuli untuk mengelakkan mana-mana pihak mengambil kesempatan.

    “Saya nak parti ambik tindakan dan Kerajaan negeri yang beri sumbangan ini periksa betul-betul berapa yang diperuntukkan atas nama mangsa. Saya pasti ada berlaku penyelewengan,” kata Murali.

    Laporan itu dipercayai pertama kali dibuat melibatkan ADUN Andalas berkaitan dakwaan penyelewengan peruntukan kepada pengundi kawasan DUN Andalas.

    Difahamkan setiap ADUN menerima peruntukan kira-kira RM900,000 bagi membantu penduduk di sekitar kawasan mereka.

    Murali kemudiannya berkata beliau tidak kisah jika PKR akan menghukumnya berikutan tindakannya mendedahkan dakwaan penyelewengan membabitkan Xavier.

    Ujarnya, parti yang dipimpin Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail itu sendiri enggan mengambil tindakan ke atas aduan yang disuarakan pemimpin akar umbi sepertinya.

    ReplyDelete
  4. Dulu aku benci tengok omakkau post...... Sekarang baru aku sedar bahawa mahathir mempergunakan deklerasi rakyat untuk kepentingan diri dia..... PKR DAPigs dan PAN imayam terus menerus duduk di bawah mahathir..... 3 mangkuk ayun ni dah lupa apa yg dilakukan mahathir terhadap anwar...... 3 mangkuk ayun ni seolah2 percaya anwar memang meliwat...... Hanya PAS sahaja yg x masuk perangkap mahathir...... Tu pun dituduh plak oleh puak2 DAPigs pakatan harapan ni yg PAS nak berUG dgn UMNO......Lupakah mereka apa yg terjadi kepada Anwar......Skang ni sudah jelas bahawa hanya PAS sahaja yg x percaya fitnah keatas Anwar...... Sedangkan DAPigs PKR Dan PAN imayam seolah2 dah terima Dan percaya fitnah keatas anwar......Kesimpulannya PAS memang bijak dan matang berpolitik.......Tahniah PAS..... Terbaik omakkau...... Semoga post2 omakkau selepas ini dapat mengingatkan rakyat tentang kejahatan mahathir Dan tidak hanya menyerang najib semata2.....sesungguhnya najib hanyalah waris kepada sistem yg telah dirosakkan oleh mamak kutty bernama 'Mahafiraun'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak gayanya kem Wan Azizah terpaksa mengubah taktik selepas usaha mereka untuk memujuk Ezam Mohd Noor kembali ke pangkuan PKR menemui jalan buntu baru - baru ini.

      Dari beberapa sumber mendedahkan, hasrat untuk mengheret semula Ezam timbul apabila pengaruh dan dominasi Azmin Ali dalam PKR pada ketika ini dilihat mula bertambah semakin kuat.

      Nak pulak selepas Azmin dilihat mula mendapat sokongan dari Tun Mahathir melalui deklarasi yang diadakan baru - baru ini. Azmin dikatakan telah menggunakan peluang itu untuk kepentingan dirinya sendiri.

      Bahkan sehingga tahap dia sanggup melangkaui pendirian dan ketetapan yang dibuat oleh pucuk pimpinan parti yang diterajui oleh PKR untuk menolak sebarang kerjasama dengan Tun Mahathir.

      Pucuk pimpinan PKR sebelum ini tetap menegaskan bahawa sekiranya kerjasama itu mahu diteruskan, maka asas kepada perjuangan untuk membebaskan Si Ketua Penipu tu perlu diutamakan.

      Namun malangnya, pendirian yang dibuat oleh pucuk pimpinan PKR tu tidak lansung dipedulikan oleh Tun Mahathir yang hanya mahu menjatuhkan Perdana Menteri dan tidak mengiktiraf tuntutan yang dibuat.

      Maka terpaksa la pucuk pimpinan PKR yang diketuai oleh Wan Azizah tampil mempertikaikan tindakan Tun Mahathir yang jelas enggan mengakui kesilapannya terhadap Si Ketua Dr Facto tu.

      Wan Azizah dalam satu kenyataan yang dibuat jelas menyatakan kekesalan terhadap keputusan Mantan Perdana Menteri itu yang tetap menyerang Si Ketua Penipu tu melalui media.

      "Saya kesal Dr Mahathir memilih untuk terus meluahkan dendam dan racun ke atas Anwar Ibrahim. Ini berterusan walaupun kemurahan hati Anwar dalam mengampuni keterlaluan tindakan Mahathir sebelum ini.

      "Tetapi apabila beliau memilih untuk mengulangi serangan keji kepada Anwar menggunakan institusi sama yang dipilihnya untuk menyerang, saya berfikir bahawa ini tidak boleh diterima," katanya melalui halaman Facebook, gerakan Bebas Anwar.

      Terdahulu, Tun Mahathir dalam satu temu - bual bersama akhbar The Australian mendakwa Si Ketua De Facto tu sudah terlalu tua untuk menjadi perdana menteri yang seterusnya.

      Malah Bekas Perdana Menteri itu juga tetap berpegang teguh dengan keputusannya untuk memecat bekas timbalannya pada tahun 1998 dan mendakwa Si Ketua De Facto tu sebagai "Tidak Bermoral."

      Terkesan dengan dakwaan itu, Wan Azizah berkata suaminya bukan hanya berjuang untuk cita-cita peribadinya dan menjadi Perdana Menteri. Sebaliknya, dia mahu menuntut reformasi dalam pentadbiran negara.

      Dari satu sudut, tindakan Wan Azizah mempertikaikan kenyataan Tun Mahathir itu adalah sebagai satu sindiran kepada kartel Azmin yang kini dilihat semakin taksub dengan Mantan Perdana Menteri itu.

      Delete
  5. Ya.....rafizi masih relevan...selagi ada bulan bintang dan alam ini spesis setan berwajah manusia tetap relevan kerana itu kan janji puak2 iblis dan setan kepada Allah agar mereka diberi peluang...salah seorang jeneralnya rafizi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyonglap duit derma memang patut dijatuhkan. Tak kiralah dia tu najib, losmah atau tn guru hj pak pandir

      Delete
    2. Lagi satu PAN, korang kasi elaun kat kutu yg maki nama2 Ustaz dalam ruangan komen ini. Kerana mereka orang makin benci kepada PAN dan DAP.

      Kepada kepimpinan PAN dan DAP, tolong kasi elaun kilo kilo kepada blogger2 yg memaki hamun sesama Islam. Lebih banyak diorang maki, lagi kuat orang Islam tolak PAN dan DAP. Paling bagus bagi gaji selayaknya CEO syarikat lombong emas, supaya mereka akan kuat memaki hamun dan seterusnya menjahanamkan kepercayaan penyokong2 Islam yg sedia ada terhadap PAN dan DAP.

      Syabas blogger2 PAN kerana membantu BN dengan ada gaya dan style. Mu ngkin korang dapat membeli rumah bungalow terlajak diskaun tanpa swimming pool

      Jesse Labu
      Keadilan Reform

      Delete
  6. Omak kau..dulu lambang ada Dap ada Pkr dan Pas...sekarang lambang omak kau tinggal apa ya...dan lagi satu...omak kau ni lahir dan asal bukan Malaysia...so omak kau bukan warga Malaysia dan kemungkinan tiada mykad cuma ada kad penduduk tetap...dan mungkin juga tak boleh mengundi....so kalau boleh...jangan batu api boleh...cukup2 lah selama ini omak kau berkomplot dengan pembangkang...cerita perihal keburukan Bn dan Umno...kalau tak suka jangan tinggal di Malaysia....balik tempat kelahiran kamu..,baru omak kau...tahu tinggi rendahnya..langit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. "HANTU KOPI" SEMAKIN BUAS, MEMO PEJABAT GUAN ENG TERDEDAH!!!

      DAP Insider mendedahkan, walaupun Guan Eng sering menafikan bahawa dia tidak terlibat dalam pemberian dan kelulusan projek KLIDC, dokumen ini membuktikan yang sebaliknya.

      Memo bertarikh 20 April 2012 yang dihantar oleh Dato Ng Wee Kok, Pembantu Khas kepada Lim Guan Eng, dihantar menggunakan kepala surat dari Pejabat Ketua Menteri sendiri.

      Ianyanya menunjukkan bahawa Guan Eng sendiri telah campur tangan untuk meningkatkan ketumpatan plot bagi pembangunan yang telah dirancang untuk tanah Taman Manggis.

      Tindakan itu dilakukan demi keuntungan KLIDC Sdn Bhd. Memo ini telah ditujukan kepada Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang dan Presiden Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP ) ketika itu.

      Memo tersebut menyatakan bahawa arahan yang ditulis sendiri (catatan) oleh Lim Guan Eng kepada Setiausaha Kerajaan Negeri dan MPPP pada surat permohonan daripada KLIDC telah dilampirkan.

      Walaupun tidak berjaya mendapatkan surat yang dilampirkan, sumber DAP Insider telah memberitahu bahawa ia adalah arahan khusus untuk meningkatkan nisbah kelulusan plot daripada 1:55 kepada 1: 7.

      Arahan itu juga turut memberikan kelulusan ruang lantai bangunan bersamaan dengan dua plot tambahan tanah Taman Manggis yang kini semakin menjadi kontroversi di Pulau Pinang.

      Pengiraan yang mudah menggunakan nisbah plot yang bertambah dan harga binaan komersial konservatif daripada RM300 kepada RM400 sekaki persegi akan menunjukkan bahawa campur tangan peribadi oleh Ketua Menteri.

      Seterusnya, tindakan itu juga akan meningkatkan lagi nilai komersial projek KLIDC daripada asalnya sebanyak lebih RM30 juta ke RM40 juta.

      Dokumen jualan yang ditandatangani dan dicop oleh KLIDC baru-baru ini yang telah didedahkan oleh Rahman Dahlan menunjukkan tanah dan projek kini bernilai RM70.6 juta, RM59 juta keuntungan besar, di atas RM11.5 juta yang dibayar kepada Kerajaan negeri enam tahun lalu walaupun tanah masih belum dibangunkan.

      Kami menyeru pihak berkuasa yang menyiasat untuk memanggil nama-nama dalam memo yang bocor ini untuk disoal siasat segera bagi menentukan kebenaran tentang memo tersebut.

      Dan jika campur tangan peribadi Ketua Menteri mengenai perkara yang melibatkan tanah dan kelulusan bangunan yang mungkin telah memberikan manfaat kepada KLIDC dan nilai tanah mereka secara tidak adil.

      Delete
  7. Celaru habis!

    Berita "Assalamualaikum,,,
    Baru baru ini terdengar seorang penyokong kuat PH berkata "celaru habis".Apa maksudnya tak pastilah pulak cuma yang saya faham dia semacam kecewa dengan kerjasama deklarasi rakyat dengan Mahathir, Mahyuddin dan Mukriz sebab terang terang ketiga tiga orang Umno ini mahu menyelamatkan Umno dari kerosakan yang mereka rasakan dibuat oleh Najib Razak.Itu barangkali celaru yang dimaksudkan itu kerana selama ini PH terutama DAP dan PAN begitu galak kata PAS mahu Ug dengan Umno, alih alih mereka yang terlebih dahulu bersengkongkol dengan Umno sebab hakikatnya Mahathir dan gengnya tetap orang Umno walaupun dia sekarang keluar Umno tapi akan masuk balik bila Umno diselamatkan dari Najib.



    Sementara itu celaru juga menular ke dalam DAP apabila Tony Pua kata dia memberi markah 80% kepada lapuran PAC yang membebaskan Najib dari skandal 1MDB.Tony Pua yang sebelum itu berkata kebenaran tentang 1MBD akan terbongkar apabila lapuran PAC dibentangkan dan kata kata Tony Pua ini diencko dengan rancak oleh pejuang rakyat tapi itu sebelum lapuran PAC keuar.

    Bila lapuran PAC keluar, lain pulak ceritanya,Tony Pua kata dia masih tidak berpuas hati sebanyak 20% kerana masih ada lapuran lapuran yang tidak disentuh.Namun 80% markah yang diberikan itu bermakna Najib lulus dan tidak boleh disabitkan bersalah kerana masalah 1MBD, terang terang lapuran itu meletakkan kesalahan kepada CEO 1MBD.

    Kecelaruan mula timbul apabila LKS melahirkan rasa tidak puas hatinya kepada Tony Pua yang katanya memberi markah yang terlalu tinggi kepada PAC.Pada LKS paling tinggipun hanya 60% yang boleh diberi.Tetapi LKS tidak sedar 60% itu juga bermakna Najib lulus, jadi kenapa nak serang Najib lagi?

    Kecelaruan yang terjadi ini adalah kerana kesungguhan mahu membuktikan Najib bersalah dan bakal menyebabkan rakyat marhain diperas lagi untuk bail out 1MBD dimana hutangnya dikatakan hampir 43 billion ringgit.Dalam kes ini teringat saya kepada kisah bail out korsotium perkapalan milik Mirzan Mahathir sebanyak 8 billion ringgit oleh Petronas semasa Mahathir masih lagi jadi Maha zalim dan Maha Firaun.Rasa semua setuju kalau saya katakan duit petronas itu milik rakyat marhain juga dan Mahathir dengan mudahnya mengambil duit marhain untuk menyelamatkan anaknya.Kalau dibandingkan nilai semasa 8 billion itu mungkin nilainya hampir sama dengan 43 bllion hutang 1MDB sekarang.jadi kenapa mudah sangat mahathir dimaafkan dan dilupakan saja duit 8 billion itu sedangkan mengaum gaum pasal 43 billion 1MBD?

    Apakah sebab sebenarnya? Sehingga Mahfuz juga bersungguh sungguh menuding jari kepada Najib kerana kehilangan duiu menerusi 1MBD tetapi selamba jer tentang duit yang dihabiskan oleh Mahathir sedangkan semuanya duit marhain.


    ReplyDelete

  8. Dr. Mahathir Mohamad, Lim Kit Siang dan Mohamad Sabu antara yang menjadi perhatian apabila perseteruan berdekad lamanya antara Lim Kit Siang dan Mat Sabu terhadap Dr Mahathir padam melalui kesepakatan mereka dalam Deklarasi Rakyat. 
    Cybertroop umno tengah mengelupur ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. deklarasi taik yg dibuat oleh mahataik, kit sial taik dan mat sabu kepala taik tetap tak laku no matter how they try..dan kau lah yg nenggelupur dan mengelebah kepanasan dn kegelapan dlm tong taik sebab kau adalah macai taik..keh keh keh

      Delete
    2. Mana macai najib nak lari kalau najib kena dakwa lps ni...

      Delete
  9. Aku tak suka pas letak calon kristian di Sarawak. Sudah habis ke umat Islam di Sarawak sampai pas nak bertuankan budak kristisn tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak tahun 1982 bapak aku dah mengundi pas. Kini giliran aku memilih pemimpin. Aku sanjung tinggi pendirian TGNA.
      PRU 14 ni aku tak pilih pas. Rasa meluat dgn hj hadi buat aku pilih Amanah.

      Delete
    2. DULU PAS ADALAH MUSUH UTAMA UMNO. KINI DAP ADALAH MUSUH UTAMA PAS. DOSA UMNO SUDAH DIAMPUNKAN. KINI PAS DAH JADI PEJUANG MELAYU GANTI UMNO. PERJUANGAN TEGAK HUDUD DAH DILUPAKAN. MATLAMAT PAS SEKARANG NAK TONJOLKAN PEMIMPIN PAS KRISTIAN.

      Delete
    3. Seluruh jentera PAS dikerah untuk tumbangkan PAN. Mat Sabu merupakan musuh yg mesti dihapuskan.

      Delete
    4. Pas bertanding bukan untuk menang. Strategi pas sekarang utk pecahkan undi. Bila berlaku 3 penjuru pasti bn akan menang. Pas kalah tidak mengapa. Jawatan glc bakal diberi kpd pemimpin pas. Pas berjuang bukan utk agama. Zaman pas berjuang demi agama dah lama berkubur

      Delete
    5. Walaupun hadi boroi dan mat sabu buncit ni bodoh bebal bahlol tapi mereka tak pernah buat kerja yg paling bodoh menjubor lubang bontot sesama jenis mcm sheikh aljubori.

      Delete
    6. Dalam kjaan islam turki osmaniah ada dari kalangan mentrri org nasrani dan yahudi...so apa pelik klu pas letak calon kristian...lain kali x belajar sejaraj duk diam2...nnt terserlah kePANdiran

      Delete
  10. Ulasan omak paling relevan. Yg len merapu. Keh keh keh

    ReplyDelete
  11. Satu2 nya YB yg banyak mengambil berat hal ehwal nasib rakyat ialah YB Rafizi. Lihatlah perbahasan beliau di parliment dan ceramah2 beliau. Smuanya mengenai nasib rakyat.
    TAHNIAH YG RAFIZI

    ReplyDelete
    Replies
    1. YB yang banyak cerita bab agama ialah nik abdoh. Tp satu sen pun tak berguna.

      Delete
    2. Cerita rekaan bunglo LGE 2.8 juta mendapat liputan meluas ternasuk lebai pas tp duit 2800 juta macai pas buat bodoh je..

      Delete
    3. Semua itu salah DAP kata tontawi..

      Delete
    4. walatokong2 sedang beraksi

      Delete
    5. Tahniah rafizi.. setelah berjaya menghumban dsai ke penjara melalui langkah kajang kini bersekongkol pula dgn Tun M..

      Delete
  12. HAJI HADI TIDAK AKAN KE PERMATANG PAUH UNTUK BANTU WAN AZIZAH!

    Haji Hadi sengaja ke Sabah dan berkata beliau uzur dan kena terima rawatan padahal semua tahu dia akan bertanding sebagai Presiden PAS dan dengan izin Allah dia memang sihat walafiat.

    Hadi Awang berkata beliau tidak mengetahui secara pasti golongan yang membuat protes terhadap calon PKR bagi pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

    Ketika ditanya sebab beliau tidak turun berkempen di Permatang Pauh, Abdul Hadi berkata beliau sibuk dengan program parti yang diatur lebih awal selain terpaksa berulang ke hospital untuk menerima rawatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada WAWI n PKR gi tolong PAS kempen kat rompin? padan muka korang...terhegeh2 nak pertolongan drp PAS tp tak nak tolong PAS berkempen...

      Delete
    2. skrg pkr dah tunjuk sombong kt serawak

      Delete
  13. Menantu presiden PAS sudah bersuara. Kalau nak tau dalang kecelaruan kerusi Kota Damansara orangnya menantu presiden PAS. Zaharuddin Muhammad nama diberi.

    Din Ayam gelaran dari para ahli Rusila. Buat kerja sama macam Khairi buat kerja masa Pak Lah jadi PM dulu. Din Ayam ini cakap PAS nak laksanakan Islam. Tp di kota damansara BN yang menang. Puncanya pecah undi. Kalau PAS tak masuk calon PKR akan menang besar.

    Dia buat alasan PSM itu sosialis. Dia cakap Sosialis itu tidak islam. Mungkin dia nak kata BN tu islam kot Islam cara Din ayam boleh khianat kerusi kawan. Haram PKR khianat kerusi PAS.

    Tp halal PAS khianat kerusi PKR. Islam cara Din Ayam adalah haram untuk orang lain. Islam orang lain semua tidak betul. Tp halal jika din ayam yang buat. Islam cara Din Ayam laksanakan hudud dan Qisas sahaja. Masa PAS perintah Kedah dia tak pernah pun paksa laksana hudud dan Qisas.

    Berjuta-juta alasan dia bagi nak kata Kedah terkecuali laksanakan hudud dan Qisas. Din ayam nak bagitau kita, wajib itu bila dia kata wajib. Kalau dia tak kata wajib, ia tak jadi wajib.

    Islam kroni cara Islam Din Ayam sang menantu Hadi. Mungkin Din Ayam nampak islam itu hanya hudud dan Qisas. Rasuah, tindas, ISA itu bukan larangan islam. Mungkin bila PAS perintah nanti, Din Ayam akan digunakan seribu satu dalil nak halalkan rasuah kot? Nak halalkan tindas kot? Nak halalkan ISA kot? Almaklumlah, Islam hanya sah dari tafsiran Din Ayam.

    Selain Din Ayam adalah Islam tak benar (?) PSM yang lawan ISA itu tidak sah pada pandangan Islam cara Din Ayam. PSM lawan Rasuah itu tidak sah.

    Dr Jayakumar gunakan duit AP-nya untuk buat jambatan rakyat itu tidak sah. Tetapi yang sah adalah Hashim Jasin ambil AP-nya buat beli kereta pocher untuk anak.

    Hebat Islam cara Din Ayam ni rupa-rupanya. Din ayam kata UMNO menang itu lebih baik dari PSM menang. Mungkin menantu presiden tu nak kata bahawa rasuah itu lebih baik, ISA itu lebih baik, tipu duit rakyat itu lebih baik. UMNO yang lansakan benda ni.

    PSM konsisten lawan semua ni. Sebenarnya Kota Damansara tu kerusi PKR. Bukan kerusi PAS. Tahun 2004 PKR bertanding di DUN Paya Jaras. Kota Damansara pula PAS bertanding. Haji Arif calon PAS Kota Damansara masa tu.

    Tp tahun 2008 PAS minta tukar kerusi Paya Jaras dengan PKR. PAS nak bertanding di DUN Paya Jaras. Dun Kota Damansara pula PAS bagi kepada PKR. Tahu-tahu PKR menang di DUN kota Damansara. PAS kalah di DUN Paya Jaras.

    ReplyDelete
  14. Din ayam semakin tamak. Masa isu ADUN Bukit Lanjan. Gambar Elizabert wong tersebar. Menantu presiden PAS tu buat kenyataan minta DUN Bukit Lanjan itu diberikan kepada PAS. Bila datang tahun 2013. Din ayam sekali lagi pamerkan tamak. PAS kawasan Subang dah buat keputusan dah yang PKR bertanding di kerusi itu. masalah PKR nak bubuh calon PSM atau tidak, itu PKR punya pasal la. Sebab itu kerusi PKR. Macam PAS letak hasan ali dulu kat DUN Gombak setia. Kalau PKR masuk juga bertanding, mesti PAS pun marah. PAS nak letak hasan ali ke kat DUN Gombak tu, PAS punya pasal la.

    Bila PAS Kawasan Subang dah tau bahawa Dr Nasir bertanding di DUN Kota Damansara atas tiket PKR. Lawyer Razlan asalnya calon PKR pun dah tarik diri. Dia bagi laluan kepada Dr Nasir Hashim. PAS kawasan subang pun buat keputusan tak akan bertanding.

    Tp, malam penamaan calon lain pula jadinya. Watikah calon PAS pun sampai. Hadi yang tandatangan. PAS selangor dan PAS pusat tak tau. Timbalan presiden kata itu kerusi PKR. Semua Naib presiden pun kata benda sama. PAS selangor pun kata benda sama. SU Agong PAS pun kata benda sama. Tp Hadi sahaja yang diam.

    Rupa-rupanya Hadi dipengaruhi Din Ayam untuk tandatangan watikah. Lebih-lebih lagi Calon PAS Kota Damansara itu kawan baik Din Ayam masa belajar di Mesir dulu. Sama-sama dalam PMRAM. Masa hari penamaan calon. Dorang sekali lagi licik. Dorang tak datang awal. Dorang datang lewat.

    Bila dah selesai semua calon-calon DUN dalam Parlimen Subang masuk dewan penamaan calon baru dorang masuk. Selepas Khairuddin masuk. Selepas Sivarasa Masuk. Selepas Elizabert wong masuk.

    Tiba-tiba dengar takbir. Orang-orang PAS yang berada di bahagian hadapan terkejut. Dorang tengok calon PAS dah masuk dah. Ni calon mana pula. Dorang ingat calon ISMA. Rupa-rupanya calon PAS. Riduan Ismail.

    Pandai dorang buat strategi. Kalau dorang datang awal. Nanti sempat Khairuddin selesaikan lebih awal sebab Khairuddin tu setiausaha PAS Selangor. Tp dorang datang lambat supaya Khairuddin tak sempat nak selesaikan benda ni.

    Memang kerja dorang licik. Din ayam mastermindnya.

    Tahniah hadi ada menantu macam Din Ayam.

    Bila Din Ayam berhujjah. Dia guna hujjah lawak. Alasan dia 7 ribu undi PAS itu tak akan undi calon PKR. Kata Din Ayam 7 ribu tak akan keluar mengundi kalau PAS tak bertanding. Mungkin Din ayam nak pakai logik.

    Kalau PKR tak bertanding mungkin 14 ribu undi tak akan undi PAS. Hujjah intelek Din Ayam lebih hebat dari hujjah seekor kambing.

    Din Ayam ni sesuai sangat jadi penasihat Hizbut Tahrir atau ISMA.

    Din Ayam ni salah seorang Ahli majlis Syura Ulama.

    Dia buat keputusan. Dia dilantik sebab dia menantu Hadi.

    Kalau dia bukan menantu dia tak akan jadi Ahli Majlis Syura Ulama PAS punya. Majlis Syura Ulama PAS ni penentu dasar dan keputusan parti.

    Dia boleh buat desakan supaya PAS keluar dari PR dengan fatwa-fatwa dia. Islam Din Ayam, Islam kroni anak menantu Hadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senang jer aku nk jawab ni.. kerusi kota damansara hak PAS .. tapi dipinjamkan kpd PKR selagi tidak meletakkan calon sosialis..lupakah kita calon sosialis ditolak di kota bharu di zaman TGNA?.. Sekian..

      Delete
  15. Selepas berlangsung PRU-2008 yang menyaksikan BN gagal mendapat mandat dua pertiga di parlimen, ketika itu di kalangan kawan-kawan saya yang kuat UMNO semuanya sangat tahu saya kuat sokong PAS; tiba-tiba kawan-kawan UMNO memuji PAS di depan saya..... Kononnya PAS ok, yang jahatnya ialah Anwar dan PKR.... Kononnya ustaz-ustaz PAS sudah kena tipu dengan Anwar.

    Ketika itu, saya tidak terfikir langsung yang Haji Hadi, Mustafa Ali dan lain-lain ulamak bewok PAS telah membuat 'deal' secara senyap-senyap dengan pemimpin UMNO untuk mengkhianati Anwar..... Sikit pun saya tidak sangka.

    Ketika Mustafa Ali membuat sidang akhbar mengatakan 'Projek 16 September 2008' tidak berlaku, yang mengundang kemarahan Nik Aziz hingga Mustafa terpaksa bergegas ke Kota Bharu untuk meminta maaf, ketika itu pun saya tidak menyangka sama sekali bahawa tindakan itu adalah hasil dari perancangan jahat Haji Hadi, Harun Din, Hasan Ali, Nasharudin Mat Isa dan lain-lain.

    Bahkan ketika kecoh isu Hasan Ali mengutuk dan mengfitnah Anwar Ibrahim secara terbuka, yang mengakibatkan dia dipecat dari PAS, ketika itupun saya kurang minat untuk mengambil tahu hal politik, jauh sekali untuk berfikir bahawa Haji Hadi yang jadi mastermind kepada tindakan Hasan Ali dan Nasharudin Mat Isa itu.

    Sehingga berlangsung PRU-2013, saya masih berbaik sangka dengan Haji Hadi.... Semoga Allah mengampunkan kebodohan saya ketika itu.

    Betul-betul saya celik mata dan mula nampak yang Haji Hadi memang seorang politikus yang jilake ialah ketika berlaku krisis MB Selangor.... dan krisis itu pun berlaku kerana Haji Hadi lah yang menjadi penyebabnya.

    Bila melihat kerenah Haji Hadi yang macam lebai tiga suku gila iseng ketika itu, barulah saya teringat balik akan kata-kata kawan-kawan UMNO pada tahun 2008 dulu...... Dan ketika Anwar dijatuhkan hukuman penjara, saya yakin 100% bahawa Haji Hadi memang menyokong hukuman ke atas Anwar itu, bahkan dia bergembira dengan keputusan mahkamah itu.

    Alhamdulillah, mujur saya cepat sedar.... walaupun telah ramai orang Melayu yang tersesat dalam beragama kerana terpedaya dengan ajaran Haji Hadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuat nya spin dan menipu si macai PAN ni...tapi tak per la, itu pilihan ko, semoga dpt balasan setimpal dgn kerja buat ko tu...

      Delete
    2. ajalan sifoo manyak betoi...mali semua ikut sifoo...hidup aman talak hudud talak swimpool

      Delete
    3. Cukup penuh dgn pembohongan penulis PAN ini.. penulisan hanya berdasarkan khayalan penulis semata2 lantaran kecewa kerana PAS tidak mahu tunduk kpd DAP sebagaimama PAN tunduk!

      Sekian..

      Delete
  16. Demo DLP Berjaya Mengumpulkan hampir 100k Ahli Pas Mengalahkan Demo Anti GST

    Cuma ni aku nak komen pasal Ust Idris Ahmad bersama para Wal'auta yang tidak ketahuan ....Puak-puak ni jemput tokoh sasterawan negara, A. Samad Said sekadar untuk dimalukan dan dihina dihadapan puak mereka?

    Ust Idris Ahmad telah melalak "Tolak! Tolak! ..Tolak DAP! Jahanam! Jahanam! Jahanam DAP!


    Apa kaitan DAP dengan DLP ni? Adakah DLP ni angkara DAP atau Umno/BN?? Samada Idris Ahmad ni tersasul nak sebut DLP, dia tersebut DAP?? Kalau dia sengaja nak marahkan DAP, maka samada dia ni bengong atau bangang, itulah dia!

    Tindakan Idris Ahmad dan wal'auta memaki hamun DAP membuktikan Pas tidak tahu menghormati tetamu khas mereka sendiri , iaitu Pak A.Samad Said seorang anggota DAP adalah sangat-sangat dikesali.

    Apakah tujuan Pas menjemput tokoh Sasterawan Budaya ini hadhir dalam majlis mereka itu hanya untuk dimalukan dengan kata-kata kesat dan tidak beradap sebegitu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg patut DAP dan PKR kena bangsat pun..punca PR hancur..

      Delete
    2. cuba tanya orang PAS.......pas tu parti ke Agama????

      yang kita faham ISLAM tu lah agama.......

      Ajaran PAS kepada pecacainya supaya taksub pada PAS dan juga PEMIMPIN ATASAN mereka, sampai tak BOLEH bezakan parti Pas dan AGAMA ISLAM......

      Delete
    3. taksub tokong xper

      Delete
    4. Tak perlu pertikai PAS yg ada perlembagaan berpaksikan islam.. jika sesebuah parti tidak ada perlembagaan macam PAN, seolah2 berpaksikan tokong.. atau khodam tokong..

      Delete
  17. Seluruh rakyat malaysia sedang ingin menahan ketawa. Pakatan 2.0 bakal menjadi jerat dua hala untuk PAS. Jika PAS tidak sertai Pakatan 2.0 bermakna PAS bodoh. Tetapi jika PAS sertai, PAS lagi bodoh. Sekarang cakap cakap pemimpin siku dan lutut PAS pun dah nampak ala ala bodoh. Sedangkan orang mukmin tidak bodoh

    Masa rakyat berhimpun bersih PAS taknak amik bahagian, sebab itu la sebab ini la sebab sianu la sebab siani la sebab buat disinun la sebab buat disini la...macam macam. Tetapi tak lama lagi nak buat jugak kat kota bharu, nak berhimpun dan nak jemput semua orang yang dia tak hadir masa dia dijemput itu hari.

    Bab PR 2.0 Ketua panglima siku dan lutut, sekarang dia sebagai ketua penerangan so kira kira dia nak terang la sikit,katanya dia taknak terburu buru sertai gabungan pembangkang baru Pakatan 2.0 Banyak strategi yang nak kena fikir. Mungkin dia nak fikir macamana cara strategi nak jalankan hudud melalui vellfirenya.

    Atau mungkin aku dah salah faham, mungkin hudud telah dapat dijalankan sekarang. Kerana itulah dia sekarang dah boleh bersama sama dengan penentang hudud dalam PR 2.0 Dia mungkin dah hafal surah lain yang nak digunakan nanti supaya boleh je bersama para penentang hudud, syurga kan dia punya sebab tu boleh main tukar tukar ayat je.

    Alah apa susahnyaaa, kita gabunglah dulu. Supaya pembangkang kuat. Bila dah kuat nanti apa nak susah, suruh la dewan ulama usulkan supaya berpecah. Senang jer.

    Dia juga sudah boleh bersama sama dengan pengkhianat parti(yang sebenarnya pengkhianat Islam pada dia). Pengkhianata pengkhianat ini telah dibersihkan dari parti, jadi kalau bergabung sekarang dia tetap bersih dan tak kotor lagi. Dia pun dah beli kelambu sebab tu sekarang boleh je berkawan dengan nyamuk.

    Dalam duk dengar penerangan siku dan lutut, terdengar pulak aku bunyi halus halus je. Ingatkan bunyi kentut rupanya bunyi ngauman cakar harimau. Garangnya mengalahkan bunyi kentut je. Cakar harimau cakap PAS masih memerlukan gabungan pembangkang. Ades meleleh hingus betul bunyi ngauman macam tu. Itu hari macam garang je..siap baca amanat arwah ayah lagi...haha. Kejab je dah nak langgar amanat arwah ayah. Hudud belum terlaksana oiiii...napa nak langgar cakar sendiri? dah takda tempat ke nak cakar sampai depan orang di cakar diri sendiri?malu orang tengok oiii.

    Kalau nak citer banyakkk lagi bleh citer, tapi simpan lah sikit kebodohan diorang supaya generasi akan datang mengerti dan mengenang sejarah politik yang paling bodoh terpahat dalam sejarah negara.

    Aku cuma nak bagi amaran je, kalau tak gabung PR 2.0 memang bodoh sebab kamu dah kena sembelih dek UMNO.

    Tetapi kalau bergabung dalam PR 2.0, itulah bodoh yang paling bodoh di kalangan bodoh bodoh sedunia. Tak pasal pasal kamu kena bahagi kerusi bertanding nanti jadi pecah empat dengan AMANAH pulak. Oleh kerana kamu tidak amanah, tiba tiba orang lain dapat AMANAH. Habis tu kerusi deme makin banyak ke makin sikit bila gabung?

    Dan bila gabung, secara tersohor seantaro dunianya kamu telah mengitiraf dan mengangkat martabat AMANAH(gerombolan orang orang yang engkau hinakan dengan berbagai panggilan hina) Kamu tak rasa ke kalau kamu muliakan balik orang yang kamu hina,nanti kamu pulak yang nampak hina??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau seseorang itu jurukimpal kita kena panggil jurukimpal bukannya jurutera..

      Begitu juga kalau seseorang itu khodam kita kena panggil khodam bukannya AMANAH..

      Delete
    2. di hadapan Allah
      makhlok yg paling bodoh ialah makhlok yg bertohankan sesama makhlok

      makhlok yg mana satu

      makhlok yang tu la

      makhlok yg mengambil PERLEMBAGAAN LORD REID lebih dari wahyu tohan (Quran)

      mereka mengagungkan dan beramal dengannya SAHINGGA mereka meninggalkan sebahagian perentah Tohan

      Jadi

      mereka telah memilih ontok bertohankan sesama makhlok

      inilah sebodoh bodoh makhlok

      Delete
  18. Mmg sampah pun PAS ni. Dan mmg layak masuk tong taik

    ReplyDelete
    Replies
    1. lapat sikit amoiii nanti talak masuk dlm itu gambar...mali2

      Delete
    2. mmm...manyak busat uncle punye mike

      Delete
    3. pinkhorn mehhh

      Delete
    4. PAS...Parti Islam Se Malaysia..
      Tak macam Islam pun.
      Mengapa ambil penganut Kristian sbg calon PRN... dah nyanyok je?

      Delete
    5. Ini semua salah DAP..

      ikhlas dr walaon pas

      Delete
    6. Sejarah kjaan uthmaniyaahbdan sblmnya menunjukkan ada dikalangan menteri mereka bkn dr kalangan org islam...so apa pelik...kjann bn pun ada menteri bkn islam...adakah klu ph menang maka tiada menteri bkn islam? Walatokong betul

      Delete
  19. Pas dah ada calon kristian? Hebat Islam pas.
    Sokong pas ambil ahli kristian. PAS = PARTI ANGKATAN SALIB

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengkilah tu bilamana kristian sanggup jd calon PAS.. yg PAN plk hanya mampu jadi khodam kristian DAP..

      Delete
  20. Cuma MELAYU UMNO Aje yang Layak memerintah negara Malaysia ini dengan memperbodohkan semua Melayu Lain.........kepada Melayu PKR kaki Juburi,,Melayu PAS kaki Putar Belit...Melayu PAN Pengkhianat pergi mampus dengan korang......kita Melayu UMNO akan terus memperkudakan dan mainkan kamu semua MELAYU KAYU....hahahahahah

    ReplyDelete
  21. Tu sbb pas xnk putrajaya, pas nk keredhaan ajer pastu jadi penasihat 25% ajer.kahkahkahkah

    ReplyDelete
  22. Maaf.....kami Umno tak pernah memperkudakan sesiapa....kami...Umno..berdiri teguh..demi Agama Islam..bangsa dan negara....sebagai contoh mudah..tengok dan lihat sendiri Sabah..bagaimana Sabah sebelum dan selepas kedatangan Umno di Sabah.,,dulu Sabah...sebelum Umno...kuat agama kristiannya di sana...masjid dan surau2 sukar dan amat payah nak jumpa...sekarang selepas Umno ada di Sabah..masjid dan surau .merata2 ....maknanya apa Umno ni..ldisamping membantu rakyat Sabah ,Umno juga menegakkan syiar Islam...so jangan kata Umno perkudakan Melayu....sebenarnya Pas,Pkr dan Pan yang rela mereka dikencingkan Dap...macam tu buta juga mata....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala but*h lah..

      Delete
    2. Pembetulan.. hanya PAN kuda DAP.. PKR dan PAS pernah beberapa kali menegur DAP.. tidak sesekali PAN berani buat benda yg sama..

      Delete
    3. kami...Umno..berdiri teguh..demi Agama Islam..bangsa dan negara
      PERATORAN LORD REID AWAK NAK TOHOK MANA ?????

      Delete
  23. Umno ramai calon Islam yg rasuah. Hidup Islam cara Umno menghalal kan rasuah.

    ReplyDelete
  24. Dah tak reti nak cakap bahasa kotor dan jijik si tanpanama tu luahkan...kesiann...ingat Umno.tu di wujudkan dengan doa. Airmata dan darah...bukan setakat dari rakyat biasa malah.ada alim ulama dan raja2 melayu...umno tidak pernah menghalalkan rasuah...cuma sebagai manusia biasa para pemimpin di Umno tidak lepas dari hasutan syaitan dan nafsu...pokok pangkal nak untung di dunia sahaja atau untung di dunia dan akhirat..tu je...sekadar nak tanya Pkr pas dap...suci sangat ke langsung tak ada rasuah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya kerana pkr pas dan dap belum tentu bersih dr rasuah, cukup utk dosa rasuah umno dilupakan begitu shj oleh rakyat?.. kita tunggu je lah PRN dan PRU akan datang.. buang masa berhujah dgn si buta mata dan hati.. jelas dan terang masih tak nampak.. spesis tarzan mana ni..? baru keluar dari hutan belantara ke?.

      Delete
  25. Jgn hina PAS..
    Nanti tak masuk syurga...

    ReplyDelete
  26. Jangan hina orang....sekadar nak tanya ....apa yang Pkr atau Pas buat untuk tolong orang Islam dan bangsa Melayu?Umno dah tubuhkan Jakim.Tabung Haji.Universiti,Bank Islam...pusat Islam...dan berbagai lagilah....isu rasuah ni ...di mana2 negara pun wujud bukan Malaysia je...so nak..selesaikan isu rasuah ni mudah...buat macam negara china salah je hukum tembak...ok tak....jangan cakap saya keluar dari hutan ...apa yang saya kata betul...macam kat dalam Pas dan Pkr Dap tak payah cakap lah tu parti gengster...dadah pelacuran .judi semua Dap balun..tak ada rasuah....cerita balak kat kelantan apa cer....cerita air kat selangor...cerita taman manggis....tu baru tadbir satu negeri...kalau seluruh malaysia...orang yang cakap saya baru keluatr hutan tu je yang hanya bercawat....kesiann....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerat tangan orang mencuri pun dah kira zalim, inikan pulak tembak terus mati lagi zalim, tak gitu
      hat ada sikit sikit tu biag pi depa dok angkut pi la

      Delete
  27. Ya ingat dulu ada slogan undi pas masuk syurga....syurgalah sangat....Pas dah kena kencing dengan Dap dan terkini bekas bekas ahli Pas iaitu Pan....macam tu pun tak mengaku lagi....dah kena kencing....nasihatkan Dap apa cerita...geli hati...pulak...ada Dap dengar nasihat Pas....bukan ke semua jkk Pas kat penang kena berhenti serta merta dan exco pun kena lucut...nasihat apanya...nak tipu sapa uolls ni...mengaku jelah kena kencing kaw2 dengan Dap...oh malu....ya lah dulu berpeluk sakan...sapa yang kata Guan aeng tu Umar Al Aziz....kih!kih!Kih,..umar Al aziz lah sangat.....dengan serban2 Pas sekali hayun..Guan eng buang ke laut ...malu ...betul...ada sorang muslimah tu tak ingat nama tapi dengan penuh confident..cakap tak lama lagi Guan Eng akan masuk Islam...kih!kih!kih islam ke benda...lawak lah orang Pas ni...

    ReplyDelete
  28. Ya..ya ingat calon pas dari dun bayan lepas asnah hasyim kata guan eng akan masuk Islam kalau menang pru 13....sekarang dah tinggal berapa bulan lg nak pru 14...guang eng tengah biul tu fikir banglo no swimming pool dan taman manggis...kit siang..mana...pujuk boboi kamu.tu..kami orang Pas tak boleh pujuk sebab dah kena kencing dengan Dap tapi itu oalang tak nak mengaku dia cakap Pas sudah nasihat....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua org berharap yg terbaik termasuk harapan agar LGE masuk islam.. semoga PAN berjaya melakukannya ... bukan sekadar jd khodam shj..

      Delete
  29. If you're looking to lose pounds then you certainly have to start using this totally brand new custom keto meal plan diet.

    To create this service, licenced nutritionists, fitness trainers, and chefs have united to provide keto meal plans that are productive, painless, price-efficient, and enjoyable.

    From their first launch in 2019, 100's of individuals have already completely transformed their figure and well-being with the benefits a certified keto meal plan diet can give.

    Speaking of benefits: in this link, you'll discover eight scientifically-proven ones given by the keto meal plan diet.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...