KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 16 June 2016

PKR SAHKAN SEORANG KETUA CABANG PKR YANG JUGA BEKAS AHLI PARLIMEN DITAHAN PIHAK SPRM BERKAITAN KES RASUAH.



Parti Keadilan Rakyat (PKR) mengesahkan bekas Ahli Parlimen Kapar, S Manickavasagam ditahan berkaitan kes rasuah, malam Rabu.

Naib Presiden PKR, Tian Chua berkata, bagaimanapun pemimpin parti itu dibebaskan dengan ikat jamin oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pagi Khamis.

“Pimpinan tertinggi parti akan bertemu dengannya secepat mungkin untuk meminta penjelasan.

“Setakat ini laporan mengenainya masih samar, tak tahu apa sebabnya dan beliau pun masih dalam siasatan jadi kita tak mahu membuat penilaian awal,” katanya kepada pemberita di sini, Khamis.

Pada masa sama, Tian Chua menggesa supaya SPRM menjalankan tugas dan menyiasat kes ini dengan telus
tanpa mengaitkannya dengan pilihan raya kecil (PRK).

“Jika penahanannya dikaitkan dengan Pakatan Harapan dan calonnya ia akan dilihat sebagai bersifat politik,” katanya.

Ditanya bilakah pimpinan tertinggi parti akan bertemu dengan Manickavasagam, katanya mungkin selepas PRK.

Beliau berkata, pimpinan tertinggi parti tidak akan menutup sebarang salah laku yang dilakukan oleh mana-mana ahli atau pemimpin parti itu.

Pada Rabu, dilaporkan bekas ahli parlimen PKR itu didakwa kerana menerima RM30,000 rasuah daripada seorang kontraktor.

Sumber mendedahkan Manickavasagam turut disiasat kerana didakwa menipu wang caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) beberapa Orang Kurang Upaya. – mstar

247 comments:

  1. Bagus..tangkap ikan bilis, jerung kita biar lepas. RM30k mana cukup nak beli beg kulit buaya rosmah. Dpt beli tali beg je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin Parti politik apa ni, hinggakan oku pun sanggup ditipunya. Ni kes bukan pemimpin parti pemakan dedak, tapi pemimpin pemakan taik.

      Delete
    2. Najib tipu 1 malaysia. Tunku abdul rahman bapa kemerdekaan, najib bapa penyamun..

      Delete
    3. Bapak ko penyamun tarbus ko tak nak komen ke anon 16:17...haha

      Delete
    4. 16 sept jgn lupa 1 malaya kena kelentong dgn bang non...hehehe
      nak kelentong duit tak blh..
      kelentong air liur pun jadi la...haha

      Delete
    5. INFO DANA GAIB...
      JIKA ANDA BANYAK HUTAN ATAU MASALAH
      EKONOMI KELUARGA DAN ANDA BINGUNG UNTUK
      MENYELESAIKAN,ANDA JANGAN KWATIR,
      DULU SYA JUGA SEPERTI ANDA MENPUNYAI
      BANYAK HUTAN DAN MASALAH EKONOMI,
      NAMUN SEKARANG SYA MENDAFATKAN REJEKI
      DANA GAIB DARI K.H. SANJAYA // JIKA ANDA
      INGIN SEPERTI SYA TELPON K.H. SANJAYA DI 085328880180
      ATAU KLIK WEBSITE http://kyaisanjaya.jw.lt/ INI KISAH NYATA SYA SENDIRI,DANA GAIB ITU BETUL BETUL ADA
      KALAU NGAK PERCAYA BUKTIKAN SENDIRI....

      Delete
    6. PENGAKUAN SAYA BERSAMA KELUARGAKU INI BUKAN CERITA ATAU PUN REKAYASA BENER-BENER TERBUKTI SAMA SAYA.

      Terima kasih sebesar-besarnya yang kami ucapkan kepada mbah warjoh yang telah memberikan keberhasilan dan keberuntungan bagi keluarga saya.berkat bantuan beliau saya sekarang sudah hidup tenang karena suamiku sudah punya usaha tambak yang luasnya sekitar 5 hektar kurang lebih. begitupun juga saya dirumah buka warung sembakau dan sekarang pun saya sekeluarga tidak di kejar-kejar hutang lagi. mulanya keluarga Kami di berikan angka gaib hasil ritual dari mbah warjoh yang sangat Jitu 100% dijamin tembus.sehingga keluarga saya sekarang merasa tenang lagi.sekali lagi terima kasih mbah jasamu dikeluarga saya tidak akan terlupakan.Jika anda butuh angka gaib hasil ritual mbah warjoh silahkan Tanyakan aja Pada mbah dinomer hp beliau di: 0851 4534 4218 atau silahkan KLIK DISINI Terima kasih.


      Delete
  2. Berita macam ni boleh buatkan najib, zahid & pak menteri umno ketawa pecah perut. Kahkahkah....30 ribu shj?? Diorang 30 ribu celah gigi. Tak pandang langsung. Apa standard menteri umno jika dibandingkan dgn bekas ahli parlimen pkr ni makan rasuah 30 ribu? Nak cedok lain kali kenalah makan juta2...kalau standard najib, billion. Sorok sana sorok sini akhirnya ex-ceo jgn balik malaysia sampai bila2. Jho low pun menyorok. AG & Gabenor bnm kena berehat. Ingat tu...jangan rasuah/curi 30k..curilah billion. Baru senang anak cucu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nmpak sgt pemimpin kau bodoh.

      Delete
    2. 30k pun dah juling mata...
      30 bilion mau meroyan pikir mcmmana nak sebat...pemimpin haprak sampai ke usus...

      Delete
    3. ahli majlis rawang dan pengerusi sg.choh dari pkr bermasalah minta tukarkan yang lebih amanah...

      Delete
  3. Mat Sabu kini 'berkiblatkan' DAP.

    Presiden Parti Amanah Negara (PAN) Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu sebelum ini mendakwa bahawa Majlis Amanah Rakyat (MARA) merupakan satu agensi yang memusnahkan kehidupan orang-orang Melayu.

    Ekoran dakwaan Mat Sabu itu, beberapa pemimpin serta orang ramai mengecam bekas Timbalan Presiden Pas itu dengan mengatakan Mat Sabu kini 'berotak parti cina kiasu' atau bahasa mudahnya terpengaruh dengan ajaran DAP.

    Hmm... Sebenarnya dah muak nak cerita mengenai Mat Sabu ni.... Orang pun dah tahu Mat Sabu ni 'khadam' seumur hidup DAP.... Sebab tu Mat Sabu berani memecah-belahkan Pas sehingga menubuhkan sebuah parti baharu.

    Mat Sabu ni sebenarnya bukan 'berotak DAP'.... Tetapi otaknya telah dikawal oleh DAP.... Apa yang dibuat atau dilakukan Mat Sabu sebenarnya telah diarahkan oleh 'abang long'.... Mat Sabu bukan boleh bertindak sesuka hati.

    Lagipun Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Mohd Amar Nik Abdullah telah mengesahkan bahawa PAN ni sebuah parti yang 'nanar' atau bahasa mudahnya 'bengong'... Memang betul pun PAN merupakan parti yang bengong.

    Tengok jelah dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Kuala Kangsar dan Sungai Besar.... PAN masuk bertanding pun atas arahan sapa... Bukannya atas arahan Pakatan Harapan.... Tapi atas arahan DAP!!

    Pakatan Harapan sebenarnya tak nak bertanding pun dalam PRK ni.... Sebab nak bagi laluan kepada Pas kerana kedua-dua kerusi ini merupakan kerusi tradisi parti Islam itu... Tak naka ada pertembungan 3 penjuru.

    Tapi, disebabkan dendam kesumat DAP terhadap Pas.... PAN diarahkan untuk masuk bertanding supaya menghalang laluan Pas untuk memenangi dua kerusi yang diramalkan mampu dirampas oleh Pas.

    Bila PAN masuk bertanding PRK ni... Jelaslah otak-otak PAN telah dikawal oleh DAP.... Lagipun, PAN masuk bertanding ni semuanya ditaja oleh DAP... Dari wang deposit sehinggalah wang perbelanjaan berkempen, semuanya ditaja oleh DAP. -AndyBolat/Utaranews.com-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini tulisan orang mabuk

      Delete
    2. Siapa mat sabu tu? Sikepala taik yg perut buncit yg kuat makan tu ke? Tanya jer.

      Delete
    3. Manyak makan itu deDAP...itu pasai jadi ini macam

      Delete
  4. PRK sg besar, kk ni kalau pas jatuh no 3..elok diadakan egm suruh hadi letak jawatan. Bagi pihak umno pulak, kalau kalah 1 dari 2 parlimen ni, salahkan kak mah sebab calon dia yang pilih. Hahaha..menteri jadi keldai ikut cakap big mama

    ReplyDelete
  5. Terbaru sekumpulan pelajar Malaysia di Britain yang menggelarkan diri mereka sebagai Harapan Baru - UK Eire mengeluarkan kenyataan media bertajuk
    'Pengundi PRK Sungai Besar Dan Kuala Kangsar Wajib Baca Pesanan Ini' Berikut adalah kenyataan media pengerusi HB-UK Eire, Dr Asrar Abu Bakar:
    Tahun lalu Amanah muncul dalam arena politik negara sebagai parti politik Islam generasi kedua yang bermatlamat membawa Islam "Rahmatan Lil Alamin" iaitu Islam sebagai rahmat seluruh alam.

    Amanah menjunjung obor keadilan Islam sejagat melalui pendekatan politik yang beramanah, progresif, terbuka, inklusif, dan peduli rakyat serta menekankan konsep tatakelola yang baik (good governance) dalam kerajaan.

    Kini Amanah semakin dikenali ramai setelah turut serta bertanding dalam PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar bagi mewakili Pakatan Harapan (PH).

    Pengundi PRK Sungai Besar Dan Kuala Kangsar Wajib Baca Pesanan Ini

    Harapan Baru-UK Eire turut terasa bahang kehangatan PRK SB & KK ini dan kami ingin menyeru seluruh penduduk di kedua-dua kawasan Parlimen berkenaan agar keluar mengundi pada 18 Jun nanti dan menaruh harapan serta kepercayaan kepada calon-calon Amanah demi masa depan negara.

    HB-UK Eire menggariskan LIMA sebab mengapa perlu undi calon Amanah:

    1. Parti Amanah tampil dengan dimensi baru politik matang dalam kempen PRK SB & KK dengan menekankan sikap toleransi dan meraikan perbezaan, membawa manifesto yang bermatlamat membantu rakyat, serta menolak sikap menghukum, melabel atau memanggil dengan panggilan buruk, malah dengan lantang menolak sebarang unsur perkauman yang sering dimainkan oleh parti lawan.

    2. Calon-calon Amanah iaitu Ustaz Azhar Abdul Shukur dan Dr Ahmad Termizi Ramli adalah calon-calon anak tempatan yang mempunyai latarbelakang akademik yang hebat, berkemahiran tinggi dan berpengalaman luas dalam aktiviti kemasyarakatan, mudah didekati serta dilihat mampu menang untuk membawa suara penduduk dua kawasan berkenaan ke Parlimen bagi menuntut Kerajaan melaksanakan janji-janji yang telah dibuat dalam pilihanraya umum yang lalu.

    3. Amanah selaku parti komponen PH akan terus bersuara lantang di Parlimen bagi memantau dan menjadi agen semak-imbang urustadbir ekonomi negara. Ini adalah demi menjamin rakyat dan generasi akan datang tidak terbeban dengan dasar Kerajaan yang dilaksanakan tanpa mengambil kira kesannya kepada rakyat seperti perlaksanaan GST, kenaikan tol dan harga minyak, perjanjian TPPA, dan lain-lain.

    Pengundi PRK Sungai Besar Dan Kuala Kangsar Wajib Baca Pesanan Ini

    4. Amanah juga akan meneruskan misi “Selamatkan Malaysia” dengan meningkatkan tekanan terhadap DS Najib Tun Razak supaya berundur dari jawatan Perdana Menteri ekoran skandal 1MDB dan salahguna wang agensi kerajaan seperti Tabung Haji, LTAT, KWSP dan lain-lain. Amanah, PH dan Gerakan Selamatkan Malaysia mahukan siasatan segera terhadap skandal 1MDB yang telah menjerumuskan Malaysia ke dalam keberhutangan melampau dan menjejaskan kadar tukaran matawang negara, dan mereka yang terlibat dibawa ke muka pengadilan.

    5. Undi anak muda juga penting di mana komposisi pengundi berumur 21-39 berjumlah sekitar 40% di kedua-dua kawasan. Justeru, Amanah menjunjung aspirasi anak muda dalam usaha memajukan diri demi masa depan mereka, dengan mendesak Kerajaan menambah pusat peningkatan kemahiran tenaga kerja, dan peluang-peluang pekerjaan yang sesuai untuk mereka di bidang pelancongan, industri asas tani dan persisiran sungai yang masih banyak belum diteroka di Sungai Besar dan Kuala Kangsar.

    Pengundi PRK Sungai Besar Dan Kuala Kangsar Wajib Baca Pesanan IniHB-UK Eire menyeru penduduk di Sungai Besar dan Kuala Kangsar agar dapat mengundi dan memenangkan calon-calon Amanah sekaligus menghantar mesej jelas kepada Kerajaan Umno/BN bahawa rakyat terbanyak mahukan perubahan pentadbiran negara ke arah yang lebih telus, amanah dan adil.

    Selamat mengundi Sungai Besar dan Kuala Kangsar!
    Dr Asrar Abu Bakar
    Pengerusi
    Harapan Baru UK-Eire

    15 Jun 2016

    ReplyDelete
    Replies
    1. terlebih makan taik mat sabu dan kit sial.

      Delete
    2. Prrrooottt

      Delete
  6. Salah pilih parti..kalau mic/bn dah lama lepas. Rm30 ribu punya kes boleh settle. Takde hal

    ReplyDelete
  7. Perghhhh.xtahan tgk bibir omakkau merah menyala.nasib baik posa.tgk video German aje la.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. warna merah tu bkn lks yg pilih k...warna oren yea...lks dapt idea dari limau mandarin...kah kah kah

      Delete
  8. Aik.ini blog ug omakkau tp apasal pasumno plak byk kene bantai.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan kena bantai..tapi penyibok kat blog orang...cer pg komen blog greenbok bankai ko tu...awal2 komen kena blog..bacul tak bertempat...kurang2 omak ada gak brani tak mcm blog2 bangkai bacul korang tu...

      Delete
  9. Ramai ahlul pan, pkr, dap ambil alih kerja setan di bulan posa ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua blog di kontrol mereka. Panas hati kes hilang deposit di Sarawak kot...

      Delete
    2. Betul. Ketua pemuda pas hilang wang deposit di Sarawak. Kah..kah..kah..

      Delete
    3. Kesian pulak tengok walaon pis yg meroyan. Hari2 salak dap. Pelik betul. Dap x bertanding di SB tp hari2 menyalak dap.
      Tak pulak dengar pis persoal jet peribadi rosmah.( bukan rosmah punya pun)

      Delete
    4. bukan ambil kerja setan tapi ambil kerja taik...pakatan taik le katakan...kehkehkeh

      Delete
    5. warna oren pun lks yg suruh guna...lagi xnk ngaku khadam??? buah limau (makanan) dap jer korg ni

      Delete
  10. Hah 60 tahun pun deposit. Kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deposit hilanglah

      Delete
    2. Kes ini adalah untuk membuktikan bahawa kerajaan tidak akan bertolak ansur dan akan menghapuskan rasuah hingga ke akar umbi.Peeergh...depa ingat rakyat Malaysia ni bodoh dan bengap sangat la agaknya.Hang fikiaq la sendiri atau kita ni memang bengap kut dan suka di bengapkan.
      Jerung jerung tu bila lagi nak di serkap ye.

      Delete
    3. yamseng....dua hali lagi lorrr...kita yamseng...hidup pan...hidup pan...

      Delete
  11. Dlm pis byk unta dan baghal. Selebihnya harum manis. Keh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib baik lks pilih oren...klu la dia pilih pink..panpinpun la...auw auw auw

      Delete
  12. Menteri yang songlap juta2 tu taknak pula ditangkap.. hmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juta2.. senang je cakap kan..
      belion2...pun senang je cakap kan...teruskan bohong...

      Delete
  13. Sabo je la Sha. Nak buek camano? Dah ramai orang benci PAS.
    Pas ok, tapi Ada dua Tiga kerat yang syok sendiri.
    Lepas Tu dua Tiga kerat lagi jadi walaon.
    Sokong Najib Dan rosmah pulak Tu.
    Makan dedak lagi.....

    Miri, Sarawak. Far from a distance

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan deDAP la
      Warna pun lks pilih
      Bendera pun dap pacak
      Billboard pun dap pasang
      Ntah2...logo pun dap pilihkan tak
      Tu yg tergesa2 kuar logo...konon ada pertandingan

      Delete
    2. Jangan jadi PANmakan deDAP

      Delete
  14. Tak pe la Sha.....langit tak selalu cerah. Masa Ni parti pis tengah jatuh mendadak. Ceramah Hadi pun orang tak datang.
    Dengar cerita tukar strategi di saat akhir.
    Biar pis kalah asal BN MCA mic menang. Arahan di keluarkan untuk walaon pis pangkah MCA.
    Sha.....lepas prk Nanti Kita naik kan balik imej pis.
    Pis pun tak de Isu Nak dibangkit. Bincang pasal warna, harga beras, ikan etc.....
    Mana pergi cerdik pandai pis?
    Oooo....Dia orang semua dah tinggalkan pis, yang tinggal orang2 nanar (sopan sikit)

    Bye Sha, Nak Tidor dah Ni. Esok meeting kul 9.

    Miri, Sarawak. Far from a distance

    ReplyDelete
  15. Kesian pemimpin pis. Dalam ceramah isu yg dibawa berkaitan warna bendera Amanah. Teringin nak sentuh soal jet tp tak berani takut rosmah marah. Nnt duit poket kurang pulak. Selama ini pis byk ditaja olh bn.
    Imej pis merudum teruk dek kebodohan pemuda, muslimah dan presidengnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini semua salah DAP. Mengapa tinggalkn pis. Kini pis parti menjanda. Pis tengah berahi nak kawin. Calonnya parti tua bernama UMNO.

      Delete
    2. Nape Dap duda Pas ni meroyan ye..lantak le janda Dap ni nak kawin dgn sapa pun...dah lps edah kan...hehehe

      Delete
    3. Aku peduli apa pis nak kawin dgn sape pun. Jangan dok sorok2 nnt termengadung malu semua walaon pis. Dah pakai sedondon, tidur sebantal, impian pun sama ( pis untuk Melayu saja)..apa lagi kawin lah..

      Delete
    4. Sebelum kawin dating dulu la..ngok..
      mcm dgn Dap dolu2 tu...hehe
      dah ko meroyan sgt kenapa..org dah tak nak ler.bongok....hehehe

      Delete
    5. Pan pakai warna oren k...sexy...yum3

      Delete
  16. Dah 2 kali Mahathir turun ke KK dan SB. Isu besar yg dibawanya tak terjawab olh macai umno.
    Kita tunggu bila Hadi nak bongkar isu jet di Khazakstan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami dah ampunkan semua isu2 madey...forgive n forget

      Delete
  17. aku mmg sakit hati dkt DAP...
    tp kalau diberi pilihan utk dirodok perut dgn keris diantara PAN dan DAP , aku mmg pilih PAN...
    pengkhianat agama dan bangsa ...
    lepas bln puasa nie kalau tak dak wow factor utk Islam...
    mmg approach kekerasan...
    so obvious....
    tp aku yakin , hampa takkan ada apa2 yg menarik...
    tak dak maaf bagimu....
    melintang patah membujur lalu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yg sebenarnya pengkhianat? Yg kebas kayu balak tu pan ke?
      Yang biar mangsa banjir tidur dlm khemah tu pan ke?
      Yang beli rover hasil balak tu pan ke?
      Pengundi pis suruh lawan umno bn tp yg pakai sedondon dan berpeluk dgn umno tu siapa hah..?

      Delete
    2. Makan dedak Dap tu pun pengkhianat ler...ini si kotol zaman moden..
      si kotol tu pengkianat le..tolol...

      Delete
  18. Pas nak bawa isu jet! Giler apa. Pas mana ada orang pandai. Kaki bodek ramai. Masa undi utk budget 2016 + gst pun Pas pilih berkecuali. Memang BODOH puak ni hanya mampu bawa isu warna baju, ikan dan beras shj. Isu negara jgn haraplah.
    ps isu ikan dan beras tu standard YDP shj.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi memedihkan bila dewan bersidang presiden gi jepun makan sushi..

      Delete
    2. Ada sorang lagi lebih teruk perangainya. Suka pergi German lepaskan tuntutan nafsu..

      Delete
    3. Kos paling murah..pegi je jamban ikut nasihat asamin...hehehe...hohoho

      Delete
    4. Atau pg cari bini kengkawan yg nama nya "Mah"...lagi murah...haha

      Delete
    5. Lastly paling cost down..depan lap top pun jadi la...kahkahkah

      Delete
    6. Spenda putih siap dgn video tak nak cerita ke?

      Delete
    7. Ohh..tertinggal..
      yg mcm saya tapi bukan saya.. bergomol sakan dgn amoi pun masuk skali ye..

      Delete
    8. Paling kokak dpt selfie amoi langgar2 dada pun jadik lah...free jer..hahaha

      Delete
  19. Pas nak bawa isu jet! Giler apa. Pas mana ada orang pandai. Kaki bodek ramai. Masa undi utk budget 2016 + gst pun Pas pilih berkecuali. Memang BODOH puak ni hanya mampu bawa isu warna baju, ikan dan beras shj. Isu negara jgn haraplah.
    ps isu ikan dan beras tu standard YDP shj.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau dengki ke sbb cuma dpt menyalak dari luar dewan je. Maklumlah kalah memanjang dan hilang deposit.
      Pemimpin parti rahmatan lil alamin hanya mampu menyalak dari luar je. Pengikut yg tiga org menyalak luar pagar masjid.

      Delete
    2. Klw nak pandai..belajar ngan tn presiden Pan..dia blh ajar cara2 nak songlap bini
      kawan...hehe..jaga2

      Delete
    3. Malam ni parti pis mesti pulun habis. Esok nak bertarung dgn musuh utama parti Amanah. Kalah dgn umno tak apa sbb teman sekatil tetapi jgn kalah dgn Amanah parti baru berumur 9 bulan.

      Delete
  20. Pada hari ini dalam tahun 1974, Muktamar Dewan Ulamak Pas Pusat meluluskan usul keharusan hukum untuk PAS menyertai BN sebagai sebuah pakatan politik bagi mencapai cita-cita untuk menegakkan Islam dalam kehidupan bermasyarakat dan bernegara.

    Barisan Kebangsaan (BN) dari sudut pembentukannya, tujuan-tujuannya dan memerhatikan dengan jauh dan cermat keadaan suasana negara kita Malaysia ini serta perkembangan-perkembangan politiknya dan politik negara sekitarnya, dipadankan dengan petunjuk-petunjuk daripada nas al-Quran dan as-Sunnah serta berpandu kepada kaedah-kaedah fiqh, maka kesimpulan dari muzakarah (muktamar ini) sepakat dari ijtihad kami bahawa penyertaan Pas ke dalam BN itu harus jua adanya.

    Pas menyertai BN sebagai satu strategi politik antara tahun 1974 hingga akhir 1977 adalah berpandukan keharusan syarak, bukannya bertindak di atas keperluan politik semata-mata sesuai dengan kedudukan Pas sebagai sebuah parti Islam.

    Ketua Pemuda Pas, Nik Mohamad Abduh Nik Aziz, mengesahkan, Pas bukan sahaja berniat tetapi berazam untuk bersatu dengan Umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak ingatkan jugak pd Pas ni...
      ketika lemah perlu kan sokongan..hukumnya harus menyertai BN..
      Bila dah kuat blh bangun..hukum dah jadi Haram sertai BN..BN kafir...ko ko BN...
      tapi tak mustahil krn pemimpin Pas masih org yg sama kafirkan Umno...
      aku masih ragu2 dgn Pas...

      Delete
    2. Dulu PIS kata UMNO kafir. Kini PIS kata PAN kafir. Semua orang kafir... siapa yg Islam?

      Klu kata PIS Islam... musykil juga. Orang Islam tak makan rasuah..tapi pemimpin PIS rembat kayu balak..rembat duit YIK..rembat bantuan mangsa banjir..
      Orang Islam tak sokong pemimpin rasuah..tp Hadi selamba je kata Najib bersih.
      Orang Islam tak sokong pemimpin zalim..tapi pemimpin pis dok sedondon dgn pemimpin zalim.
      Amalan Islam kah itu?

      Delete
  21. Malam ini aku tak tidur. Berjaga malam utk kemenangan parti pis. Klu pis kalah besarlah kemaluan Hadi.

    ReplyDelete
  22. AMANAH meletakkan calon yang tepat.

    Calon PIS dan strategi PIS hanyalah untuk mengekalkan sokongan pengundi mereka daripada beralih sokongan kepada AMANAH semata-mata.

    Sebab itu PIS hanya bawa isu oren saja.

    Tidak lebih daripada itu.

    ReplyDelete
  23. Sha, kesian kat pis. Tak pe, Kita tengok bola dulu. Jgn termenung sha. Senyum sikit. Ramai tak suka pis, sebab tu hentam pis cukup2. Tu pun pis tak sedar lagi. Focus sha, focus.

    ReplyDelete
  24. Selamat Mengundi Saudaraku di SB dan Kuala Kangsar. Matlamat kita satu untuk protes kezaliman dan pemborosan. Rakyat sangat menderita dgn kehilangan puluhan bilion ringgit dan GST.

    Dulu kita harap pada PIS. Tapi kini PIS dah bersama mereka yg zalim. Hadi dan Haron Din langsung tak berani sebut tentang 2.6b. Dulu kami percayakankan PIS. Tapi kini tidak lagi.Hanya Pakatan Harapan tempat mengadu nasib. Moga Allah rahmati hasrat kami untuk selamatkan saudara2 kami yg menderita akibat kesempitan hidup. Amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye..saudara2 kami yg kesempitan hidup??? dan tokong2 kami juga yg kesempitan hidup...ramai lagi dari tokong2 kami cuma jadi milionair.. blom jadi bilionair lagi....prrooottt

      Delete
  25. Kalau tengok pada komen2 diatas para macai yang dulu nya sekapal kini silih berganti menyerang antara satu sama lain.Ada macam2 perangai buruk pemimpin yang dulunya kita puja kini kita hentam kerana tak sekapal lagi.Ada pemimpin yang dulu nya tidak tapi kini kita akui spt yang suka main bini kawan ada yang kata lepas nafsu di German,ada yang beraiskrim dalam tandas,ada yang bergomol dengan amoy,ada yang ... depan laptop macam2,tu tak kira lagi yang curi balak tu atau yang beli rumah terlajak murah,bah kan macam2 ada.Tapi yang peliknya kita sembang bukan main lagi,mahu menjatuhkan pemimpim yang zalim la,yang korup la sedangkan pemimpin yang kita sokong sendiri tidak ada pun ciri-ciri bersih bahkan mungkin lebeh teruk dari pemimpin lawan yang kita tentang....satu saja jawapan mudah dari soalan ini sebenarnya, kerana apa kita mahu menjatuhkan mereka? kerana mereka TIDAK SEKAPAL dengan kita.Yang lain-lain tu sembang saja lebeh.

    ReplyDelete
  26. Batal… 32 Aje Hadir Ceramah Timbalan Presiden PAS
    Published on Jun 15, 2016


    Lazimnya sebut sahaja ceramah PAS, mesti terbayang dalam fikiran jumlah kehadiran cukup hebat atau paling tidak pun agak menggalakkan apatah lagi kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Kangsar.

    Dibandingkan sambutan ceramah anjuran serpihannya, Parti Amanah Negara (PAN) memang ibarat langit dengan bumi apabila sering kali jumlah petugas media dan pekerja parti itu sendiri jauh lebih ramai daripada penonton.

    Contoh terbaik ceramah di Kampung Ketior dihadiri Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada Isnin apabila lebih 500 orang hadir; iaitu selepas ‘ditolak’ pelanggan kedai makan, wartawan, pekerja parti itu dan anggota polis.



    Ini menyebabkan kesesakan di jalan utama apabila puluhan kereta diletakkan di bahu jalan waima berakhir lewat tengah malam berbanding ceramah PAN tidak jauh dari situ di Pekan Manong yang terpaksa ‘tutup’ awal 11 malam.

    Tinjauan Mynewshub ke program anjuran PAN itu mendapati hanya 50 orang hadir termasuk pejalan kaki, petugas media, aktivis parti dan anggota polis meskipun yang berucap ialah Timbalan Presidennya sendiri, Salahuddin Ayub.

    Malangnya momentum aura Abdul Hadi itu gagal diteruskan 24 jam kemudian apabila ceramah PAS di Dataran Manong pada Selasa mencatat sejarah terpaksa dibatalkan penganjur susulan sambutan dianggap amat luar biasa.

    Berita itu menjadi perbualan hangat penduduk Kuala Kangsar terutama penyokong parti lawan selain meluahkan rasa ‘simpati’ dengan nasib PAS apabila ceramah perdananya di kawasan cukup luas hanya dihadiri 32 orang.

    Pada kebiasaan, jumlah kecil tersebut sebenarnya sudah cukup memadai jika ceramah melibatkan parti lain seperti PAN yang baharu berusia belum setahun jagung tetapi tidak bagi PAS yang menetapkan ‘tanda aras KPI’ lebih tinggi.

    Keadaan ini mengingatkan kembali Mynewshub ketika pernah membuat liputan Pilihan Raya Sarawak awal Mei lalu apabila ceramah DAP gagal dapat sambutan waima penceramahnya ialah Pengerusi DAP negeri, Chong Chieng Jen.

    Suasana hening serta sunyi sepi dalam kegelapan malam di tempat ceramah tersebut jauh saujana mata memandang menimbulkan tanda tanya lucu di manakah silap perancangan PAS dan di manakah ‘hilang’ penyokong totoknya?

    Lihat gambar KLIK SINI

    ReplyDelete
  27. Calon Amanah K Kangsar terbukti sangat popular

    Lihat gambar-gambar KLIK SINI

    ReplyDelete
  28. KIH KIH KIH DUA KERIS DAH BERGADUH TANGAN DAN MULUT. SAMPAI ADA PEMUDA BN LEBAM LUKA RABAK AKIBAT PUKULAN ORANG PAS.
    KUAT LA PENANGAN ORANG PAS NIH SAMPAI BOLEH HANTAR PEMUDA BN KE HOSPITAL.
    KIH KIH KIH NAK BERPOLITIK KE NAK BER WWE.
    WOI RAZMAN JAGA ANAK BUAH KAU TU. OOOO DAH MAIN TANGAN NOO, JANGAN GUNA TANGAN PUKUL PEMUDA BN TP GUNA LA TANGAN TU MAIN LAYANG LAYANG UDAH LER.

    MULUT DEPA JAHAT KATA MOK CHIK TU, KACAU MARKAZ KAMI. APA MARKAZ MARKAZ, INGAT INI AFGHANISTAN KA.

    SAY NO TO PUKUL PUKUL PEMUDA BN TAUUUU

    ReplyDelete
  29. Mengumpat ialah menceritakan atau menyebut keburukan atau kekurangan seseorang kepada orang lain.

    Rasulullah S.A.W. menjelaskan mengenai mengumpat seperti sabdanya bermaksud :

    "Mengumpat itu ialah apabila kamu menyebut perihal saudaramu dengan sesuatu perkara yang dibencinya"(Hadis Riwayat Muslim)

    Mengumpat berlaku sama ada disedari atau tidak. Perbuatan itu termasuk apabila menyebut atau menceritakan keburukan biarpun tanpa menyebut nama pelakunya tetapi diketahui oleh orang yang mendengarnya.

    Memandangkan betapa buruk dan hinanya mengumpat, ianya disamakan seperti memakan daging saudara seagama. Manusia waras tidak sanggup memakan daging manusia, inikan pula daging saudara sendiri.

    Dosa mengumpat bukan saja besar, malah antara dosa yang tidak akan diampunkan oleh Allah biarpun pelakunya benar-benar bertaubat.

    Dosa mengumpat hanya layak diampunkan oleh orang yang diumpatkan. Selagi orang yang diumpatnya tidak mengampunkan, maka dosa itu akan kekal dan menerima pembalasannya diakhirat.

    Sabda Rasulullah S.A.W. bermaksud: "Awaslah daripada mengumpat kerana mengumpat itu lebih berdosa daripada zina. Sesungguhnya orang melakukan zina, apabila dia bertaubat, Allah akan menerima taubatnya. Dan sesungguhnya orang yang melakukan umpat tidak akan diampunkan dosanya sebelum diampun oleh orang yang diumpat" (Hadis riwayat Ibnu Abib Dunya dan Ibnu Hibbad)

    ReplyDelete
  30. UMNO dan PIS sama saja. Dimana ada
    dedak disitu mereka ramai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn lupa dedak carlsberg kat sekincan ye..yamseng

      Delete
  31. Kepada anak2 luar nikah di atas yang suka hentam Mat Sabu, kalu ko berani, kalu ko ada teloq panggil/sms/whatsapp saya 016 271 5067

    ReplyDelete
    Replies
    1. proooot preeek preeek ...prooooooott

      Delete
    2. Call tak dapat ler..ko ada telor ke tak nih...hehehe

      Delete
  32. INFO DANA GAIB...
    JIKA ANDA BANYAK HUTAN ATAU MASALAH
    EKONOMI KELUARGA DAN ANDA BINGUNG UNTUK
    MENYELESAIKAN,ANDA JANGAN KWATIR,
    DULU SYA JUGA SEPERTI ANDA MENPUNYAI
    BANYAK HUTAN DAN MASALAH EKONOMI,
    NAMUN SEKARANG SYA MENDAFATKAN REJEKI
    DANA GAIB DARI K.H. SANJAYA // JIKA ANDA
    INGIN SEPERTI SYA TELPON K.H. SANJAYA DI 085328880180
    ATAU KLIK WEBSITE http://kyaisanjaya.jw.lt/ INI KISAH NYATA SYA SENDIRI,DANA GAIB ITU BETUL BETUL ADA
    KALAU NGAK PERCAYA BUKTIKAN SENDIRI....

    ReplyDelete
  33. Selamat menjadi hamba BN/umno di 2 prk. Anda memang layak.
    Selamat bersahur dengan DEDAK
    TAHNIAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah buek hj hadoi, pati pis dan omak. pis mmg power sejak bersatu dengan ikatan @ menjadi pasik!

      Delete
  34. The people deserve the leaders they have

    ReplyDelete
  35. Bergaduh pd PRK
    Umno vs Pas (
    Racist Extremist vs religion fanatics, Mafia vs Teroris)


    ReplyDelete
  36. Kalah tu kalah la wahai macai2 sekelian orang malaysia dah naik menyampah dengan adu domba dan fitnah yang menjadi santapan wajib geng2 kamu.Itu hari orang Sarawak sudah bagi pukulan maut tapi kamu tidak pernah mahu belajar dari kebodohan sikap kamu.Akhirnya padan muka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sarawak bukan monyet & sakai je ke yg tinggal kt sana?

      Delete
    2. Kat bandar lagi banyak sajai dan monyet...terlompat2 guling2 meroyan kekurangan dedak...apa blh buat dah kalah...kehkeh

      Delete
  37. Jgn terberang.Bukan hukuman. Orang sarawak sudah biasa makan ulat sagu salut dedak. Tak gitu

    ReplyDelete
  38. kah kah kah kah masih lagi nak menghina orang walaupun sudah berkali-kali kalah.Ini lah sifat gerombolan ini yang sentiasa tidak mahu sedar.Helo dedak DAP tu tentu lebeh lazat kan sebab bersalut dengan apa ya?.pergi tidur la jangan pulak tokleh tidur malam ini

    ReplyDelete
  39. Pelajaran kepada yg mahu belajar:

    1. Kalau pembangkang tak mahu bersatu jangan la nak mimpi untuk jatuhkan BN. Buang masa pengundi dan para pengempen saje la. Harap2 pemimpin2 pembangkang dapat berfikir cara rasional dan jgn ikutkan keras kepala masing2 tu.

    2.Pas usahlah jadi setakat pengacau daun saje.Kalau tempat tu dah pasti anda akan kalah elok saje bagi pada orang yg ada harapan menang. Jangan buang masa pengundi untuk mission impossible anda.Membazir masa dan tenaga saje.

    3. DAP pulak please faham Islam tu ugama org Melayu. Apa yg depa nak buat takde kena mengena dengan anda.Isu ugama Islam untuk org Islam sama juga isu ugama anda untuk anda. Apa pasal anda nak sibuk. Tak menjejaskan org bukan Islam pun.Cuba la dengar dan faham sikit tentang Islam ni.Jangan nak sibuk. Jgn la asyik tunjuk keras kepala membuta tuli.

    Jika takde pertukaran pradigma ini anda boleh la berkokok sampai hari kiamat dan usah mimpi la nak menang.Tq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. u can win the battle but u will lose the war...
      actually u never win.... huhu....
      better win the war....
      Islamic state is our goal...
      khilafah is the best....
      proposal aku dh siap....
      aku ada calon khalifah.....
      Laksamana Pertama Bersama Hj Imran Abd Hamid....
      tgh2 parade dia sampaikan... innadina indallahilislam...
      aku percaya initial movement could be archive...

      Delete
  40. Ketakutan pengundi untuk memberikan kuasa kepada pembangkang menjadi kerajaan adalah reality.Latarbelakang mereka yang sering bergaduh dan tidak ada pengalaman menguruskan negara adalah kebimbangan yang nyata.Hubungan mesra sesama mereka hanya sementara selepas tu berkecamuk dengan perbalahan yang tak berkesudahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembangang2 semua geng gadoh..keras kepala..tidak blh berkompromi...cam mana nak perintah..jgn mimpi ler..

      Delete
  41. Terbaiklah Amanah setanding dgn parti klasik(60 thn) Pas. Pas bukan kuat cuma tak di serang oleh umno pd prk kali ini (Khadam)
    Jangan izinkan Pas rujuk balik bersama Pakatan Harapan. Pergi mampus dasar bebal!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PANtat busuk adalah khadam setia dapig laknatullah terkutuk sebab tu tak boleh menang..hehehe..

      Delete
    2. 99% yg mengundi Pan adalah pengikut Dap...tanpa ahli Dap...alamat Pan bungkus...

      Delete
  42. Dap tu berlagak lg , pru 14 kasi bungkuslah sama dgn pemakan dedaknya.pakatan haprak nak lwn pas pun mcm dah nak hilang nyawa inikan pulak umno.jwb nya tanpa pas hanya bermimpi disiang hari n berlagak sj la.pas will be survive.pan tanpa bertempek pd dap n pkr mcm siput babi will be ban.itupun lg nak bangga juga.memalukan sj.let contineu the batle people

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya kaum PANdir bodoh yg mudah dibodohkan dan ditaikkan oleh dap shja yg sokong dap dan tokong taik.

      Delete
  43. Puak Pas Bodo kalah dgn Pan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaupun pas bodoh tapi tidak lah sebodoh sebangang sebebal mat sabu yg mudah dibodohkan dan diperalatkan oleh mahafiraun dan tokong taik dapig laknat terkutuk.

      Delete
  44. Undi yang diperolehi oleh PAS pada PRK semalam dan PRU 13. kita akan dapati PAS kehilangan undi yang begitu ketara.

    SUNGAI BESAR:

    PRU13 = 18,296
    PRK = 6,902
    Merosot = 11,394 (62%)

    KUALA KANGSAR

    PRU13 = 13,136
    PRK = 5,684
    Merosot = 7,452 (57%)

    Bakal tutup kedai

    ReplyDelete
    Replies
    1. tanpa sokongan penyokong PAS, PRU14 selangor bakal jatuh ke BN..bersedialah wahai puak2 bodoh, sombong, terlaknat..

      Delete
  45. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  46. Kekalahan ph adalah krn faktor dap yg ingin membina ketuanan cina tokong lge.faktor pkr n pan juga yg merupakan kump liberal yg hanya mementingkan kemenangan tanpa ambil kira hal bangsa n agama @ sangup jd barua dap.selagi faktor ini masih dgn ego sendiri .selagi itulah pembangkang tak akan sgt disokong oleh rakyat.momok dap tamak kuasa lebih ditakut oleh rakyat drpd momok rasuah najib.pas tak perlupun bersekongkol dgn kump taik ini cuma mungkin hanya tahaluf ringan dgn pkr krn ia masih baik utk parti n rakyat.pan adalah faktor siput babi yg perlu menempek pd dap utk terus hidup.menumpang banga dgn sokongan dr dap n pkr padahal merekapun tahu sokongan itu nanti akan membawa rebah.ia hanya sokongan sementara alas kaki masih diperlukan.lone ranger do win.apa yg penting adalah keihlasan hati.islam itu bermula dagang ia akan bergemilang nanti.yg batil tokong dap akan tetap kalah yg benar pas akan tetap mng

    ReplyDelete
  47. Kita laga laga mereka2 itu seperti dinegara arab supaya mudah
    kita kuasai untuk selama lamanya
    Terima kasih apco dan ajen kita yang setia
    Amin...amin....amin ya. Robbal al amin...

    ReplyDelete
  48. Pas cuba membentuk Islamic State (IS) di asia.
    Terbaik





    ReplyDelete
  49. Tolak yg berfahaman liberal , sekular dan kapir. Hidup Pas
    Tolak Umno,Mca, Mic, Gerakan, Ikatan, Pbs, Pkr, Amanah, Dap & Pbs
    Hanya Pas yg layak memimpin Malaysia dan manjadikan Islamic State (IS)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kecuali lah kat malaysia ni ko sorang2 jer duduk..blh lah nak tolak semua...nabi pun hidup bersama2 kaum2 kafirin...

      Delete
  50. Tak perlu dilaga-lagakan kerana mereka pasti akan berlaga.Sebab apa? sebab mereka hanya satu pakatan dan tidak mempunyai sejarah khusus pembentukan sebagaimana BN.Mereka berlawanan ideologi dan parti masing2 dibentuk atas tujuan yang sangat berbeza cuma kemahuan saja yang sama iaitu sama2 ingin berkuasa.Percaya lah kalau dalam keadaan mereka masih belum berkuasa pun mereka bercakaran apatah lagi jika mereka sudah diberikan kuasa kelak. Sudah tentu penggal pertama pemerentahan mereka tidak akan berkesudahan dengan siri perebutan harta-harta rampasan perang sahaja kalau begini cara nya.Selain tidak ada parti tonggak dan pemimpin utama yang dihormati sebagaimana Umno dalam BN akan memungkinkan negara berada dalam ketidak stabilan jika mereka dipilih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat sekali...di mata2 mereka hanya dibayangi ketamakan "harta rampasan perang" selainnya hanya retorik semata2

      Delete
  51. KEPADA AHLI2 DAN PEMIMPIN PAS PUSAT DI SINI SAYA SEBAGAI AHLI PAS MENCADANGKAN..........

    1, BERGABUNGLAH DENGAN UMNO DAN BN SUPAYA MISI DAN VISI PARTI
    DAPAT DI LAKSANAKAN....
    2, KEPADA PEMIMPIN ATASAN PAS MESTILAH MELIHAT KE DALAM DIRI
    SENDIRI...DAN BERSATULAH BERSAMA MAJLIS FATWA KEBANGSAAN
    3, LUPAKAN TENTANG AMANAT HADI DAHULU.......
    4, YAKINLAH DENGAN KEMPIMPINAN DATO SERI NAJIB SEKARANG....
    ISTIKOMAH MENUJU KEMENANGAN DAN MENSEJAHTRAKAN RAKYAT YG
    BER BILANG KAUM DAN MEMPERJUANGKAN ISLAM AGAMA RESMI.....
    5, YAKIN DAN PERCAYALAH BAHWA PERJUANGAN UMNO DAN PAS
    ITU ADALAH SAMA IAITU ISLAM, MELAYU DAN SISTEM RAJA MESTILAH
    DIKEKALKAN....
    6, SERAHKAN KELANTAN KEPADA UMNO DAN BN PERINTAH.....
    NASIB ORANG2 MELAYU KELANTAN AKAN DAPAT DI BELA DI BAWAH
    SLOGAN MELAYU CEMERLANG,TERBILANG GEMILANG DAN
    WASSATIAH PEMACU UMMAH...

    SEKIAN DARI SUARA AHLI AKAR UMBI PAS SE MALAYSIA..
    AMIN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti pas lemah,lesu pasrah dan gagal dalam menangani isu
      Semasa..."anda cepat tewas "......
      Bersatulah dengan umno bn supaya ekonomi ahli2 pas lebih
      Terjamin di masa yg akan datang......
      1 pantun dahulu kala untuk orang2 parti pas....

      PERGI BERBURU DI TANAH DATAR....
      DAPAT RUSA BELANG KAKI......
      BERGURU BERPANTANG AJAR....
      BAGAI BUNGA KEMBANG TAK JADI.........

      Delete
    2. Nak lupa cam mana amanat hadi kafirkan umno...kecuali lah Hadi jilat balik ludah nya...
      nasib baik nik ajis dah takde...klw tidak bertempek tempek muka org umno kena ludah nik ajis sebab ajak bergabung...
      masa kan blh dilupakan ...
      Tempat jatuh lagi dikenang..
      ini kan pulak tempat penghinaan...

      Delete
  52. Masalah kita adalah org kapir zaman rasulullah tunduk kpd rasulullah.org kapir zaman najib nak org islam duduk bawah ketiak depa supaya senang diatur n hanya mengikut arahan mcm geng mat sabu tu.baru nak bentang ruu sudah riuh sekg.jika hudud rasanya ada yg putus kepala dulu.yg peliknya demi politik ada yg nak membela puak mcm ni pula.sudah puak yg ingin menegakkan islam pula yg dikutuk n dicerca habis habisan.tunggulah balasan dr Allah tgok org cinapun sudah spt bosan dgn politik terowong kotor.semoga puak puak itu akan tertimbus dgn terowong angan angan yg mereka ingin bina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dedak demi kehiduPAN keluarga..apa blh buat....nak hidop mewah segera

      Delete
  53. Tak payah nak peningkan kepala sangat la. PM adalah ketua yg memerintah negara. Kalau rakyat majoritinya baik maka dapatla PM yg baik. Kalau rakyatnya kuat makan dedak maka dapat la PM yg kuat makan dedak. Kalau rakyatnya dayus maka dapatla PM yg dayus. Mana mungkin kambing mmemimpin gerombolan serigala.Takkan berlaku kerana itu Sunnah Allah atau peraturan alam.Tapi kita perlu jaga diri sendiri supaya diri selamat dalam masyarakat serigala ni. Kena usaha,doa dan berpegang teguh pada Islam yg benar2 waras.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akan berlaku diakhir zaman...menegakaan islam itu spt menggenggam bara api yg tidak terperi sakitnya...

      Delete
  54. Nampak gayanya terpaksalah terima hakikat bahawa kelayakan pembangkang untuk jadi kerajaan masih jauh lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS BERTANDING BUKAN UNTUK MENANG. PURA2 TERKEJUT DGN KEKALAHAN TERUK DITANGAN PAN TTP BELAKAMG TABIR BERKENDURI BESAR DPT MENANGKAN UMNO.

      Delete
  55. Aduhhhh...sakit perut. Nak berak kat muka najib kejapp...prottttttttt. ahh...lega

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pesakit hospital tanjong rambutan terlepas...minta bantuan...

      Delete
  56. Kesimpulannya seluar dalam koyak warna oren perlu dibuang.hanya buat semak saja.nak ganti pas konon.kalau setakat nak hiduppun perlu bertempek dgn dap n pkr tak payah nak ckp besarlah.talibarut dap selamanya akan ditolak org melayu.satu hal yg pasti spt yg dikatakan awl awal dulu ph tanpa pas hanya jd pakatan haprak.dap perlu berkorban beri ruang pd pan utk kerusi mereka baru dpt lihat keihlasan mereka.kerusi pas tak perlu diusik.pas ternyata punya kekuatan sendiri.withlout pas you will have no way out to fight bn.it only one vs one will make it happen n there must be a strong leader ganti mat nuar yg kedalam.apa cerita husam dah sihat.husam harum manis kalau dpt bertahan dlm pas n tautkan semula perpecahan barangkali mmg boleh jd bakal pm tp kalau setakat nak huru harakan pas jwbnya pm dlm angan angan sj.

    ReplyDelete
  57. Kesian macai PAN semenjak selepas dua prk sg besar dan kuale kangsar telah terkena wabak cirit birit yang kronik asyik terkincit dan terberak merata-rata kik kik kik kik....memang betul-betul pengotor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian walaon pis sejak kalah dgn parti budak 9 bulan terus terkedu. Ngaku kuat tp prestasi macam taik palat.

      Delete
    2. 99% yg mengundi Pan adalah pengikut Dap...tanpa ahli Dap...alamat Pan bungkus...

      Delete
  58. siapa2 yang tak sokong PAS masuk neraka. Bertaubatlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa2 yg sokong PAN masok tong taik

      Delete
  59. Sokong PAS, Ikut Tuhan

    Tak-Sokong PAS, Ikut Syaitan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong Hadi PAS jadi tungang langang.

      Delete
  60. Sokong PAS, ikut Nabi SAW,

    Tak-sokong PAS, ikut babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong PANdapig ikut taik babi

      Delete
    2. Sokong Pas blh maki org babi...hehehe

      Delete
  61. Sayang PAS hindari Syaitan

    Tak-Sayang PAS jadi kawan Syaitan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sayang Hadi kokok berderai

      Pas musnah hancur berderai

      Delete
    2. Dah gadoh cakap syaitan...
      Masa bercinta berpelokan dgn Dap syaitan....hehehe...
      u-turn corner baring dah tak laku...

      Delete
  62. Terimalah hakikat bahawa hayat pan sudah akan berakhir.aku sudah kata kedegilan melawan pas di prk hanya akan menempah keranda utk pengkebumian.kononnya nak tarik penyokong umno.penyokong pas spt yg ditugaskan dappun tak dpt buat.pas sekurangnya mereka dpt buktikan bahawa mereka masih berpengaruh hanya tunggu masa yg diizinkan Tuhan utk mng.ternyata bertapa pakatan haprak masih memerlukan pas utk mng atau terus bertahan.jika tdk jawabnya selangor akan melayang.

    ReplyDelete
  63. Sha.....kesian pis. Tak pe, dua prk Ni Kita Nak tengok apa jadi bila lawan 3 penjuru. dah puas hati kan?
    Tak pe, we are not monster, we are rasional fighter.
    Esok I pujuk la Hadi. Dia Ni manusia, Ada kelemahan. Tunggu Dia habis bersedih dulu. Lagi pun Dia masih terpinga pinga. We all ok je.
    Kita faham pis istiqamah dalam perjuangan. Walaupun kalah SEMUA kerusi, pis tak kisah. Redo Allah lebih penting. Tak de kerusi, Kita masih Ada parti. Ada parti Kita masih Boleh berkhidmat kepada rakyat. Beginillah Kita bermula dulu.
    It's all right.
    Kita Ada 2 tahun lagi Sha. You bantu la mana2 yang patut. Kalau u rapat dgn Hadi, you pujuk la Dia. Kita betul kan imej Hadi dulu. He is the key. We cannot go without him. Kalau Nak pujuk ahli2 pis, memang Boleh, tapi lambat. Pujuk Hadi sorang, SEMUA Ahli Ikut cakap Dia. Nak pujuk Dia kena cara IsLamic sikit. Walaupun Dia cakap tak berapa betul, Kita iakan je. Lama2 dua lembutlah.
    Kita atur strategi balik, Esok Kita bincang.
    K Sha, bola Nak start dah Ni. Selamat bersahur ya.
    Miri, Sarawak. Far from a distance

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tghh je yg ko dok sibuk.skru kepala lge nak tercabut tu tak nak chek.apasal letak minion dikawasan pas.sj nak cari gaduh.sekarang sapa malu 3 bergabung baru nak sama dgn pas yg satu.mana nak sorok muka tu.nak pangil tun m lg.itu dah tolak tun m kalau campur jd 4 tambah memalukan lagi.ckp besar lah lg.nak ganti pas konon.kalau setakat jd minion tu tak payahlah nak berlagak.

      Delete
    2. Aku ingat pis hilang wang pertaruhan. Nasib baik msh ada yg terpangkah pis.Kekalahan mmg sudah diduga. Inilah parti yg menjual Islam tp sombong dan angkuh.

      Delete
  64. Sokong Pas tolak golongan sekular. Tolak umno, bn, mca, mic, gerakan, pkr, dap, amanah. Mereka ini sekular dan kafir. Undi pas anda selamat. Ayuh kita bina Islamic State (IS) di Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua orang kafir. Yang Islam hanya walaon pis yg bersahabat dgn Ikatan. Ikatan terang2 tolak hudud.

      Pening pil kuda walaon pis ini. Mirip pening Hadi pil kuda.

      Delete
  65. Bonus raya - Hadiah pd Pemakan Dedak

    Rembat sana sini bilion-bilion, bagi kat staff, RM500.
    Kelantan tebang balak tarah gunung ganang bukit bukau, staff kerajaan negeri dapat RM500.00.
    Syukuuuuuur.
    Kah kah kah!

    Tau tak RM500.00 itu untuk apa?
    Itu untuk petrol, blk kampung & balik la kerja semula.
    Itu juga habuan, untuk PRU akan datang buat2 bodo je la undi HAMNO!
    Kah kah kah!

    Tapi jangan la samakan dengan dedak pulak.
    Kah kah kah! PAS = UMNO/BN

    BONUS RAYA KERAJAAN SELANGOR PKR = 1 1/2 BULAN GAJI
    BOLUS RAYA KERAJAAN P.PINANG DAP = 3/4 BULAN GAJI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wawww..banyak nye dedak selangor n penang...caya lah...almaklumlah untong rumah pelacuran kan banyak..hehehe

      Delete
  66. Baju sedondon, bonus raya pun sedondon.

    ReplyDelete
  67. Nite Sha. Mana berita terbaru. Jgn merajuk Sha. Pis akan kalah SEMUA pilihanraya. It's ok Sha, Kita redo JE lah. Maylamat kita islam. Tak de kuasa pun tak pe Sha. Janji Islam. MCA, mic, BN matlamat Dia menang pilihanraya bagi sikit kat totok Melayu, bagi dedak kat pis. Yang lain Dia song lap habis.
    Amanah pula tak tinggal Islam Dan Nak kuasa, Melayu tetap terjaga. Orang kata Rahmat untuk SEMUA. Ni la orang cerdik pandai. Pis tak la bodoh cuma kurang cerdik sikit. Janji Islam Sha.

    ReplyDelete
  68. Ikut Hadi Pas, Allah amat sayangmu,

    Tak-Ikut Hadi Pas, Syaitan kawan kamu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut mat sabu, rumah kata pergi...tong taik kata mari.

      Delete
  69. Ikut Sabu PAN, Nabi SAW suka sama mu,

    Tak-Ikut Sabu PAN, Syaitan suka sama mu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikutlah UMNO pejuang bangsa, agama dan negara.

      Allah cinta UMNO. Hidup UMNO! Hidup Najib!

      Delete
    2. Kita tak perlu parti PAS. Cukuplah dgn UMNO yg memperjuangkan Melayu.

      Delete
    3. Aduhhh sakit perut lg...tak tahan nak berak kat muka najibbb...prrotttttt. protttt ahhhhh...lega

      Delete
    4. Cukuplah 1 parti yg berak kat muka melayu

      Delete
  70. Pan telah melakukan kesalahan besar yg amat dasyat.niat penubuhan parti merekapun sudah busuk sejak mula.ingin mengantikan pas atau mencuri ahlinya.apa salah pas jika hanya ingin berpegang pd prinsip perjuangannya menegakkan islam termasuk dgn hukumnya sekali.jika begitu apa beza pas dgn umno atau dap berjuang utk kesenangan dunia semata.pas meletakkan kemenangan diatas keredhaan Allah yg paling utama.pan sepatutnya memilih utk jd ahli dap sj.itu lebih baik dr menjadi minion dap yg bercita cita merosakkan pas.ternyata penubuhan mereka tdk mendapat sokongan dr rakyat.hanya pekik terlolong yg syok sendiri.segala amal itu dgn niat jika niat mengekor tahi(dap) tahi lah yg akan kamu dapat.kata kata pas ingin berug hanyalah utk menutup niat busuk mereka yg rela menjadi pak turut kpd dap.parti yg tak punya asas layaknya akan hanyut mengikut nasib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sahur dgn air ketum ke?

      Delete
    2. Ayat spin jual agama. Kawan bow tie apa citer!

      Delete
  71. Sehebat mana pun macai Dap yang buat komen dan dok meracau disini yang terbukti ialah PAN hanya ada penyokong yang amat ciput dikalangan orang melayu atau dgn kata yang lebeh manis lagi ialah pemimpin lebeh ramai dari ahli hihi

    ReplyDelete
  72. Secara kasar analisis undi prk kk dan sb..BN 55 peratus vs blok pembangkang 45 peratus ( pan campur pas )dan Pan,pkr,dap 25 peratus vs pas 25 peratus...kesimpulannya undi penyokong dan penentang bn tidak jauh beza, tetapi bila pakatan harapan lawan pas atau 3 lawan 1..ph juga tetap kalah..sementelah lagi bila lawan bn...jika kawasan solid melayu pula maka pan pasti hilang deposit terus..jadi macai pan dan barua dap jangan perasan hebat dan jadi pengkhianat keh keh keh

    ReplyDelete
  73. PAS adalah satu parti yang paling konsisten dalam politik msia,tidak rasis,berintegriti dan semangat setiakawan tapi malangnya kebaikan pas diganti dengan pengkhianatan dap yang menjadi musuh dalam selimut dengan mencampuri rumahtangga pas dan menaja pan untuk menentang pas dan pkr pula kluk klek dengan agenda politik peribadi..bagi PAS biarlah mereka hilang sesuatu tetapi tidak kehilangan Allah dalam perjuangan dan bagi pan pula biar hilang Allah asalkan tidak hilang nafsu tamak...realitinya deposit pengundi pembangkang..PAS menyumbang kira kira 50 peratus di kawasan majoriti melayu muslim 50-70 peratus.Tanpa PAS siapa yang akan membantu jentera pkr dan amanah bila pru berlangsung...PAS tetap istiqomah dengan perjuangannya..memusuhi pas bukan sahaja menguntungkan bn malah akan turut merugikan ph dan ianya juga tidak memenangkan pas di negeri negeri tertentu keh keh keh

    ReplyDelete
  74. Ketamakan DAP sangat jelas dimana mereka cuba menguasai PAS dari dalam.Sejarah tidak pernah berbohong apabila mereka secara terang-terangan memberi sokongan padu kpd kumpulan Mat Sabu dalam muktamar yang lalu.Seandainya kumpulan Mat Sabu ini menang dlm pemilihan itu sudah tentu PAS bakal menjadi cabang islam dalam DAP.Campur tangan dalam hal ehwal parti rakan tak pernah terjadi dalam BN walau seteruk mana UMNO seperti mana yang selalu kita dakwa.

    ReplyDelete
  75. APA ITU DEDAK?

    Dedak merupakan limbah pengolahan gabah menjadi beras, sebagai negara yang telah berswasembada beras, tentunya dedak cukup banyak di Indonesia. Kecuali apabila panen gagal atau pada musim kemarau panjang, dedak pun berkurang dan harga absolutnya ikut naik.

    Dedak mempunyai harga absolut yang relatif rendah, tetapi kandungan gizinya mengecewakan. Dedak cukup mengandung energi dan protein, juga kaya akan vitamin.

    Tetapi kelemahan dedak adalah kandungan serat kasar yang cukup tinggi, kandungan asam amino yang tidak sempurna dan kandungan beberapa vitamin dan mineral yang juga kurang.

    Walaupun demikian dedak tetap digunakan sebagai bahan makanan pendamping jagung kuning, karena harga absolutnya yang cukup murah. Dedak umumnya digunakan antara 10 hingga 30 % dari total ransum. Ada penelitian yang dapat mempergunakan dedak hingga 80 % dari total ransum, tetapi dalam kondisi penelitian dengan campuran dan tambahan unsur gizi sintesis untuk menutup kekurangan gizi yang ada di dalam dedak.

    Selain untuk campuran ransum, dedak juga diberikan secara terpisah. Ayam kampung yang dipelihara dengan sistem semi intensif misalnya, begitu pintu terbuka biasanya sudah ada dedak yang diberikan. Di desa-desa dengan pemeliharaan diumbar, dedak juga sering diberikan pada pagi hari. Dedak walaupun masih banyak digunakan sebagai pakan ayam, tetapi karena kandungan seratnya yang kasar, bahan ini harus diberikan secara terbatas.

    Sebagai negara penghasil dan pengguna beras terbesar, potensi dedak tidak perlu diragukan. Ketersediaan dan harganya pun memenuhi persyaratan sebagai makanan ternak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa itu pemakan dedak? petikan dari FMT

      Menurut Wikipedia dedak merupakan campuran kasar dengan serpihan serkam-serkam kecil yang dimakan oleh ternakan.
      Dalam politik, pemakan dedak ini diistilahkan mereka yang mudah dibeli oleh individu demi menjaga kuasa pembelinya agar tidak jatuh ke tangan orang lain.

      Malah, pemakan dedak juga boleh dianggap mereka yang hanya mengiyakan sahaja perkara yang tidak betul meskipun ia diketahui salah.

      Oleh kerana telah menerima habuan, ada pemakan dedak itu mungkin sanggup menggadaikan maruahnya.

      Paling ditakuti, jika pemakan dedak seperti itu mempunyai sifat rakus tanpa mampu membezakan perkara benar dengan yang batil.

      Sejak kebelakangan ini, kita sering mendengar penentang Datuk Seri Najib Razak menggunakan istilah `pemakan dedak’ dalam setiap ceramah mahu pun kenyataan mereka.

      Ia dilihat sudah menjadi satu perkara yang sinonim dan boleh dianggap rempah ratus untuk menyedapkan ucapan-ucapan kepada para pendengar dalam satu-satu sesi ceramah yang mereka hadiri.

      Apa pun istilah pemakan dedak yang digunakan oleh Dr Mahathir, Muhyiddin dan beberapa orang lagi yang berjuang bersamanya sudah menjadi popular hingga menjadi bualan di mana-mana.

      Hakikatnya, perkataan dedak yang ironinya merujuk kepada makanan ternakan itu kini sudah mula digunakan kepada manusia dek kerana mahu memberi gambaran tentang betapa hinanya harga diri mereka yang mudah dibeli.

      FMT-

      Delete
    2. SIAPA PEMBERI DEDAK NO.1 DI MALAYSIA???

      Najib Bin Razak ekoran dakwaan Perdana Menteri mahu membeli mereka setelah beberapa isu berjaya dibongkarkan yang antaranya termasuk skandal utama melibatkan syarikat pelaburan milik kerajaan 1Malaysia Development Berhad (1MDB), SRC International dan dana derma RM2.6 bilion.


      Delete
    3. SIAPA TAK SUKA MAKAN DEDAK?

      Tun Dr Mahathir dalam ucapannya sering kali menggunakan istilah pemakan dedak bagi menunjukkan dakwaannya bahawa Najib memberi suapan kepada individu yang padanya mereka itu boleh dibeli.

      Delete
    4. SIAPA PEMAKAN DEDAK NO.1 DI MALAYSIA?? JAWAPAN: DATO SERI NAZRI

      Petikan dari Malay Mail online

      KUALA LUMPUR, 6 April ― Datuk Seri Nazri Aziz mengakui bahawa beliau memang mempraktikkan “makan dedak”, atau menerima ganjaran dari pemimpin untuk sesuatu kerja, sejak zaman bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad lagi.

      Oleh itu, menteri pelancongan dan kebudayaan itu hairan mengapa beliau diberi persepsi negatif apabila melakukan perkara yang sama dengan pemimpin sekarang, Datuk Seri Najib Razak pula.

      “Memang saya makan dedak. Sebab itulah dedak yang Tun Mahathir beri saya.

      “Kalau dulu dia bagi dedak, dia kata saya bagus. Kenapa Najib sekarang bagi saya dedak tak bagus pulak?” soal beliau dalam satu temuramah dengan akhbar Sinar Harian, merujuk kepada Dr Mahathir.

      “Saya memang makan dedak. Tak apalah saya makan dedak macam burung atau ayam. Kerana kita makan dedak itu untuk memperkuatkan parti,” tambahnya.

      Nazri merupakan antara pemimpin kanan Umno yang tampil mempertahankan Najib setelah diserang Dr Mahathir dalam cubaan beliau untuk menyingkirkan perdana menteri itu.

      Pada Mei lepas, Nazri juga mencabar Dr Mahathir untuk bertanding di kerusi parlimen Pekan milik Najib untuk membuktikan bahawa beliau masih mempunyai sokongan ramai.

      Delete
  76. Serangan DAP dan baruanya PAN dari satu sudut di lihat merugikan serta mengembalikan PAS ke era sebelum PR, namun ia juga tidak pula menguntungkan DAP atau PH kerana imej anti Islam dan melayu,rasis yang satu ketika PAS yang menolong mengurangkan jurang rasa curiga orang melayu terhadap DAP kerana thomahan UMNO nampaknya kembali menebal semula di kalangan melayu serta di lihat ada benarnya seperti yang umno katakan dan salah faham bukan Islam terhadap PAS dan Islam akibat fitnah DAP turut bertambah. DAP menyemarakkan semula jurang perkauman serta sikap suka mencampuri urusan agama lain dan urusan parti pas adalah satu kesilapan besar.Rakyat msia sepatutnya sudah lama membuang sikap rasis dan hidup tanpa perkauman tetapi para pemimpin politiklah yang menghancurkan perpaduan kaum demi agenda politik masing masing. PAS hadir dengan dasar yang melangkaui sempadan rasis dan melayan non muslim dengan saksama seperti sejarah di Kelantan , Terengganu dan Kedah dan pas adalah parti tunggal yang berjaya memerintah negeri paling lama di msia iaitu kelantan.Jangan terkejut jika di katakan Kelantan yang kekurangan hasil negeri, pada hari ini lebih maju dan kuasa beli rakyatnya pula lebih tinggi dari sesetengah negeri bn yang lebih kaya hasilnya...itu belum termasuk pemilikan hartanah oleh penduduk tempatan bukan seperti Johor yang tegar umno..menang sorak tanah tergadai..dan pemimpin pas tidak menimbun harta sepertimana umno dan pemimpin lain...lihatlah cara hidup arwah tgna,tghh sebagai contoh..DAP hilang 5 kerusi dalam PRN Sarawak dan jangkaan mereka memulakan permusuhan serta memutuskan hubungan dengan Pas akan melonjakkan sokongan tetapi keadaan yang terjadi adalah sebaliknya.Jika sikap tamak haloba pemimpin pembangkang berterusan maka usah bermimpi untuk ke putrajaya malah apa yang dikendong semakin keciciran...rakyat semakin bosan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Butolah siapa yg rasis dan ekstrimis.
      Kawan ko mca apa cite?

      Delete
    2. Dap bukan berniat sgt nak putrajaya..
      klw dpt itu bonus...
      Dap hanya berminat mengaut segala kekayaan depan mata sahaja selagi berkesempatan...

      Delete
  77. Oleh krn pas n dap tak bleh berkompromi maka eloklah jaga kawasan masing masing dr terus bergaduh sesama pembangkang yg hanya memberi kelebihan kpd bn.ada pulak org tua dap sedap sedap bg cadangan pas bertanding dinegeri tertentu sj negeri lain biar pan bertanding.byk buruk muka dia dia siapa yg nak menentukan penyokong pas ada dimana.lg pula apa kena mengena dia dgn pas yg nak buat aturan segala.sedarlah cinapun dah mula meluat dgn dap n gila kuasa n sibuk nak menangkan minion yg dah jelas tak ada gunanya itu.suka hati pas la nak bertanding dimana ada mintak sokongan mcm minion@pan tu.nak sokong sokong lah tak nak sokong diam sudahlah.ckp byk lg buat org menyampah.politik hikmah pas pasti akan mng.politik kianat pan ternyata tak disokong masyarakat bertamadun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen dangkal

      Delete
    2. Ko dangkal tak sedar ke anon 20:14

      Delete
  78. Selagi tidak ada parti tunggak yang besar dan kuat yang boleh jadi pemimpin dalam pakatan sebagaimana UMNO dalam BN jangan haraplah untuk jadi alternatif kerana memberikan kuasa kepada mereka ini bererti kita semua seolah-olah saja menempah bala.

    ReplyDelete
  79. Kalau DAP Itu Musuh Islam, Apasal PAS Masih Bekerjasama Dengan DAP Di Selangor?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syoooot....itu semua poket punya pasal...nanti syoru mis...pasal pendirian ketepi dulu...kami kan pakar u-turn...

      Delete
  80. Kalau DAP Itu Musuh Islam, Apasal PAS tidak menyebut MCA, GERAKAN DAN MIC BUKANKAH MEREKA MUSUH ISLAM JUGA? ATTACK MEREKA KALAU PAS ADA TELOR YANG BESAR! Kalau Pak Ustaz menyerang entiti DAP shj sedangkan entiti lain spt MCA, MIC dan GERAKAN juga wadahnya sama itu serupa MENJUAL AGAMA!
    JUAL AGAMA KE PAK USTAZ HARON

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 21:57..pg baca kitab hulu lah..tambah dosa jer..beza kafir zimmi dan harbi pun tak tau...

      Delete
  81. Dah muak dgn pak ustaz yg cakap pandai hakikatnya mereka telah menjual agama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pan tak jual agama ka..berlagak warak konon..belakang dok kaut dedak..

      Delete
  82. Pan yg jual agama sebenarnya krn ingin tunduk kpd dap yg dirasakan hebat.mereka berkempen memburukkan ulama utk menutup niat jahat mereka.sudahlah tiada siapa pun sgt yg terpedaya dgn dakyah songsang.akibatnya niat buruk ingin menarik ahli pas sudah dpt dilihat.undi org melayu tdk berganjak dr pas n umno.undi org cina pula yg semakin kembali kpd bn.kerjasama bkn bererti perlu jd pak anguk.dap kata no hudud.pan pun kata ok no hudud.itu lah kerjasama diselangor krn masing masing punya kekuatan sendiri.knpa perlu pas mengorbankan kerusi mereka.dap yg perlu bertolak ansur disitu.bkn dgn angkuhnya mengantar minion.sekarang ternyata ph yg lebih memerlukan pas.pas terus berusaha utk kemenangan tanpa perlu tunduk kpd sesiapa.

    ReplyDelete
  83. Pas janji dgn pengundi nak tumbangkan meno/bn, tot2 lepas menang pre 2008, puok inilah yg mula2 BELOT/KHIANAT buat rundingan sulit dgn ameno sembunyi drp pengetahuan rakyat tungkus lumus nak tegakan krjaan campuran umno - Pas .... khianat kpd kepercayaan ahli pas, trgamak khianat kpd rakan parti dlm PR krn TAMAK kuasa! Meniaga agama lebih untung drp meniaga unta ya syeikh!

    ReplyDelete
  84. KULIM: Yang Dipertua (YDP) Pas Kawasan Padang Serai, Shaharuddin Ibrahim tampil membuat permohonan maaf kepada DAP dan kerajaan negeri Pulau Pinang berhubung kenyataannya mendakwa akan berlaku larangan azan di masjid-masjid jika DAP memerintah.

    Sekali lagi parti jual agama menghalalkan fitnah. Atas sesuatu niat telah menghalalkan cara. Takut terpesong oleh org yg konon hebat agamanya.

    ReplyDelete
  85. Fitnah mana yg dtg dulu tski atau ug atau puak puak liberal plural islam sebenar melalui jln kiri yg ingin menguasai malaysia tanpa mengira mengikut jln islam sebenar atau tdk.dipenjara krn ingin menguasai umno.dipenjara lg krn ingin menguasai pas.apakah akan dipenjara juga bila sudah terpaksa menjadi tunganan kpd dap.sedarlah ingin menjatuhkan kerajaan thagut biar dgn jln kebenaran jln yg dirhedai Allah bkn dgn srbarang jln.istiqamah dlm perjuagan samada kita syahid atau kita mng.

    ReplyDelete
  86. Bismillah.

    Hanya Datuk Seri Haj Abdul Hadi Awang dapat menyelamat bangsa Melayu dan negara ini.

    - Dewan Pemuda Pas Kawasan Sungai Besar, Sungai Besar -

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syok sendiri..kalah pilihanraya tapi tetap berbangga. Pas patut jadi NGO. Parti takde masa depan.

      Delete
  87. Pas hanya kalah pada BN tapi menang dengan PH.Tiga(PAN+PKR+DAP) lwn satu(PAS) Pas masih menang.Ini membuktikan jangan perkecilkan pengaruh PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Calculation orang bodoh

      Delete
    2. Kalau pandai kenapa perlu 3 parti utk lawan PAS berseorangan?

      Delete
  88. Kerana sentiasa perasan cerdik lah menjadikan blog pakatan haru biru dengan percakaran yang tak sudah-sudah tapi ada hati pulak nak perentah malaysia tu...fenin

    ReplyDelete
  89. Sha....senyap je. Pergi mana? Dah dah la tu. Pis dah kalah kat sungai besar Dan kuala. Sepatutnya kena menang kat sini. Tempat lain Tok sah mimpi Sha. Jadi rumusannya pis tak Boleh menang kat mana2 sekalipun hatta pasir mas Dan marang.
    Apa Nak buat Sha? Jadi Ustaz balik? Meniaga? Buat batik? Industri keropok? Pasar malam? Bela lembu? Atau.......join UMNO?
    Fikir fikirkan lah. Nitez Sha. Kalau u sakit I doakan u sempat sembuh. Kita berbaik secara professional sampai next prk or PRU k?
    Miri, Sarawak. Far from a distance

    ReplyDelete
  90. SALAM OMAK SHA DAN PEMBACA SEMUA.
    SAYA AMAT FAHAM DGN KEDUDUKAN OMAK SEKARANG.

    KALAU SAYA DI TEMPAT PUAN PUN BERSIKAP MENDIAMKAN DIRI JUGAKKKK.
    NAK BERI SUPPORT KAT PAS PUN MACAM TAK UMMMM JEE..

    SETIAP APA YG PAS BERHUJAH AMAT HUDUH UNTUK KITA SOKONG.
    AKHIRNYA TERKENA BALIK KAT KITA..

    INI YG BERLAKU PADA PAS SEKARANG..
    HUJAHNYA SAMA DGN BN SEMASA PAS CEMERLANG SEDIKIT MASA DULU..

    PAS MISTI LEBIH MESRA PERSEKITARAN ,BARU BLOGGER SEDAP SUPPORTS.
    SETIAP KEPUTUSAN YG DIBUAT PAS TAK KONGKRIT, LEMAH MUDAH DIPATAHKAN.
    UNTUK BLOGGER WANITA MACAM SHA SANGAT PERIT JIKA FAKTANYA TAK KUAT.
    KERANA MACAM BERI PELUANG PADA ORANG AWAM UTK MENCARUT...

    ReplyDelete
  91. Sy rasa penulis bloq ini adalah org yg pandai.dimana dlm keaadaan sekarang byk menulispun tdk sgt memberi nilai tambah kpd sokongan rakyat.bak kata org lg menulis lg org menyampah mcm puak puak pakatan haprak.rakyatpun sudah dpt menilai dimana duduk keaadaan parti parti politik itu.apa yg paling nampak sekali adalah pan yg ternyata wujudnya spt sj tdk wujud.begitupun sgt mendabik dada kononnya dpt mengantikan pas dlm pakatan haprak.pkr pula masih membara dgn cerita dua team.dap yg diagung agungkan itu pula spt sudah ingin tertimbus dgn terowong angan angan yg ingin dibena.sekarang puak puak itupun tak nampak sgt riuh mengutuk pas lg.barangkali merekapun sedar semakin mereka mengutuk semakin org meluat dgn mereka.semakin org membuka mata bertapa mereka itu telah terpesong krn sgt mengagungkan dap.sekarang mereka sibuk dgn hal mufti phg pula.islam itu sifatnya menerang kebenaran supaya masyarakat dpt menilai n memilih kebaikan.jika benar maka benarlah jwbnya.jika kapir harbi maka kapir harbi lah dia.sama juga dgn org org yg ingin jd barua atau minion dap.ia bkn sstu yg menghukum tp satu bentuk penerangan.sekongkolan di selangor tdk bererti pas tunduk kpd dap.itu yg paling penting.itu krna dap ini sifatnya ingin org tunduk kpd mereka.ia sama spt hudud juga ia hanya sesuatu yg menjadi tangungjawab n perjuangan yg perlu dibawa bersama.ia krn kita tdk bleh memilih apa yg perlu kita perjuangkan.jika tdk pas akan jd sama mcm umno n dap.zakat ok nikah kawin ok tp bila hudud knpa no.itu semua adalah idlam yg perlu disekalikan bkn dipilih ikut suka hati kita.mentang dap tak suka ok kita tubuh pan.ceritanya tak akan jd senang spt itu.islam yg menerang itu sudah lama dijalankan yg menyiar yg menyeru byk pihak senang utk lakukannya tp mana islam yg ingin menegakkan hukumnya.nobody dare selain pas yg bertungkus lumus sejak awal penubuhannya.nobody dare krn byk halangan byk org tak suka.namun sekarang terbukti mengikut jln yg dap suka pun buat byk org tak suka juga.jd jln pas tak ada kesalahanpun pdnya.tdk menyokong dap bk n bermakna akan menyokong umno.yg menjadi masalah ialah bila dap menghantar minion ke kawasan pas.itu sebenarnya yg memberi kelebihan kpd bn.secara tak langsung dap n minionnya lebih rela bn yg berkuasa drpd pas.dap n minionnya lah yg menyokong bn sebenarnya.

    ReplyDelete
  92. Kena berubah bro, Ikut keadaan semasa. Boleh kenang perjuangan lepas untuk Bakar Semangat, tapi kena Cari formula baru Dan pemimpin baru. Kau tengok la Hadi Tu.....Boleh ke Dia jadi menteri? Jadi menteri besar pun tak lepas.
    Teruskan perjuangan bro. Saya masih lagi kekal membangkang sampai BN jatuh. Ceruk mana yang saya tak pergi bila pis buat ceramah?
    Pis dah Berat bro. Orang ganu kata atau uai kata Berat Nanang mu.
    Tak de hala tuju Dan emotional sangat.
    Lupa Rakan seperjuangan Dan jahat dalam muktamar. Sanggup keluarkan professional yang sama berjuang dulu. Abang Mat, Makhfuz........
    Ok bro, Nak pergi Cari kurta sehelai. Tahun Kena jimat sikit

    ReplyDelete
  93. Ano 14.25 orang no2 Hadi.
    Cakap apa pun dah tak guna.
    Tapi itu tak penting.

    Yang pentingnya omak kena rasional.
    Nak sokong pas ..no prob.
    Tapi biarlah isu yang bernas supaya imej tak calar sangat..
    Omakkan perempuan..

    Lebihkan berfikir dari emosi...

    ReplyDelete