KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 10 June 2016

PENDEDAHAN OLEH KETUA PENERANGAN PAS DAP AKAN MERAYAKAN JIKA PAN DAPAT UNDI LEBIH DARI PAS PRK KUALA KANGSAR DAN SG BESAR DENGAN YAMSENG ... ADUN DAP SEKINCHAN NAIK ANGIN SATU BADAN.



ADUN Sekinchan daripada DAP, Ng Suee Lim mempertahankan kenyataannya untuk meraikan kejayaan dengan menimun arak sekiranya Parti Amanag Negara (PAN) mendapat undi lebih banyak berbanding PAS dalam PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar.

Katanya, beliau cukup kesal dengan tindakan Ketua Penerangan PAS, Nasrudin Hassan Tantawi yang mempersoalkan hak beliau sebagai orang bukan Islam untuk minum arak, kerana perkara itu jelas bertentangan dengan perlembagaan negara.

Jelas Suee Lim lagi, kenyataannya untuk meraikan kejayaan dengan meminum arak langsung tidak ada kaitan dengan orang Islam.

“Saya cukup kesal kerana mereka (PAS) mempersoalkan hak saya sebagai bukan Islam untuk minum arak. Saya ada hak untuk minum arak bersama rakan-rakan saya yang bukan Islam, mereka tidak sewajarnya mempertikaikan hak saya untuk minum.


“Itu hak saya mengikut perlembagaan dan harus dihormati hak saya bukan Islam untuk minum, sama seperti orang Islam meminta bukan Islam menghormati hak orang Islam.

“Saya minta dalam konteks ini, saya tidak pernah menjemput orang Melayu Islam datang bersama saya untuk minum (arak), itu saya tahu tidak boleh, orang Islam minum (arak) tidak boleh…hukumnya haram,” katanya hari ini.

Semalam, Joceline Tan melalui kolumnya di akhbar The Star mendedahkan Suee Lim dalam sebuah ceramah di Sungai Besar berkata jika PAN memperoleh undi lebih banyak daripada PAS, “kami boleh raikan dengan Carlsberg, Tiger dan or kau (Guinness Stout)”.

Hari ini, Nasrudin melalui Facebooknya membidas Suee Lim angkuh dan menegaskan ADUN Sekinchan itu tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan berkenaan memandangkan calon PAN yang bertanding di kedua-dua PRK itu adalah umat Islam.

29 comments:

  1. Salam Ramadan Mubarak.

    Adakah Saudara-Saudari ingin menjadi jutawaaan segera?

    Adakah Saudara-Saudari mahu Raya 2016 gilang-gemilang?

    Kan baik kita cari untung duit berbanding berpolitik????

    Sila panggil/sms/whatsapp saya pada 0102883052

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sujud syukur saya ucapkan kepada ALLAH SWT dan saya sekeluarga sangat berterima kasih banyak kepada KI WARA atas bantuannya saya bisa mendapatkan dana ghoib dan alhamdulillah BENAR2 berhasil karna sekarang ini kehidupan saya jauh lebih baik dari sebelumnya dan semua utang2 saya sudah pada lunas semua,,!!! jika anda mau bukti bukan rekayasa silahkan hubungi KI WARA 085242894584 ini lah kisah nyata dari saya…beliau juga memberikan pesugihan,jual tujul,uang ghaib,bulu perindu.ATAU BUKA BLOK KI WARA

      Delete
  2. Salam Ramadan Mubarak.

    Adakah Saudara-Saudari ingin menjadi jutawaaan segera?

    Adakah Saudara-Saudari mahu Raya 2016 gilang-gemilang?

    Kan baik kita cari untung duit berbanding berpolitik????

    Sila panggil/sms/whatsapp saya pada 0102883052

    ReplyDelete
  3. Tunggu komen para pemuja DAP...

    ReplyDelete
  4. Komen mende..dap bos besar..kecut telur la..sembah lg ada..memalukan sungguh..sanggup ketepikan islam semata2 nakkan habuan dunia

    ReplyDelete
  5. Padan muka PAN jd tukang cebok DAP

    ReplyDelete
  6. Bula tegur jangan minum arak. Pandai pulak kata tak ada kena mengena dengan islam. Tapi bila orang islam.nak naik taraf undang2 syariah bising satu dunia.. dasar Dap memang kafir laknat.

    ReplyDelete
  7. Tahu pulak cina hampeh ni kata hak dia bukan islam untuk minum arak! Yang kau cina sial persoalkan dan menentang hak orang islam nak tegakkan hukum islam tak mengapa pulak??

    ReplyDelete
  8. Lagi satu. Mat Sabu, Khalid Samad dan Ustaz Ahmad Awang bokehlah berbuka puasa bersana cina Dap tu nanti. Ustaz2 dan pak2 haji Amanah jangan lupa pakai ketayap masa munum bersana. Mungkin juga DAP akan siapkan menu special, roasted pi*.* sebagai penambah selera.Jangan tak baca niat buka puasa ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau mat sabun dpt makan roasted pi** maka tercapailah cita2nya yg sanggup makan ba** dngn lge.

      Delete
  9. Lagi satu. Mat Sabu, Khalid Samad dan Ustaz Ahmad Awang bokehlah berbuka puasa bersana cina Dap tu nanti. Ustaz2 dan pak2 haji Amanah jangan lupa pakai ketayap masa munum bersana. Mungkin juga DAP akan siapkan menu special, roasted pi*.* sebagai penambah selera.Jangan tak baca niat buka puasa ye.

    ReplyDelete
  10. moga allah swt memberi hidayah pada mereka untuk menerima islam nscaya mereka akan menerima islam sekiranya allah berkehenkan. sama2 kita doakan sebab mereka dah ada ilmu arak haram bagi umat islam. bagi pemimpin pan berdakwahlah pada mereka jangan memenangkan mereka haram tetap haram. ditegah bersekongkol pada perkara yang haram.

    ReplyDelete
  11. PAS dah jenuh dakwah DAP tapi diarang melawan sampai cabar langkah mayat dulu. Sampai ada pdmimpin pas tertewas dgn dakyah DAP ini yg kmudian bertukar jadi PAN. Macm mana nak dakwah DAP kalau PAN jadi pak turut shj. Sama2 lah kita doakan org PAN tak terpesong akidahnya. Jgn tafakur pegang lilin lagi.

    ReplyDelete
  12. Bila dah ada kenyataan seperti itu. Semua pengundi Melayu/Islam wajib menolak calun PAN. Kerana jika mereka mengundi juga calun PAN ini bererti mereka bersubahat dengan DAP untuk membuat parti arak. Firman Allah yang bermaksud -" Jika kamu menyokong sesuatu kejahatan walaupun kamu tidak melakukan dosanya tetap sama seperti mereka yang melakukan." Bertaubatlah. Jangan nanti ibadat tuan/puan menjadi sia-sia.

    ReplyDelete
  13. Mana mungkin org Cina memerintah Malaysia. Raja2 nak buang kemana.Akhirnya yg keluar hanya fitnah dan dapat la kita pemimpin2 Melayu yang membesarkan tembolok saje. Hang fikiaq la sendiri.Jangan bebalkan minda Melayu dengan isu yg menumpulkan fikiran orang Melayu la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selama ni takde siapapun risau akan cina memerintah Malaysia kerana mmg benar ianya takkan berlaku.. juga tidak timbul kerisauan jika cina perintah sesuatu negeri seperti mana di Penang sejak sekian lama..tapi yg dikhuatirkan ialah cina akan memerintah Malaysia TAPI kaedahnya adalah melalui proksi melayu (ini pernah berlaku sbg cth di negeri Perak).. calon2 proksinya kini sudah pun ada.. harap2 para pengundi kuala kangsar dan sg besar faham akan maksud saya ini..

      Delete
    2. Mencari kekuatan dengan teknik menakutkan selama ini lah yang menimbulkan masaalah pemikiran jumud Melatu sampai tak daya menurunkan pemimpin yang lemah. Kekuatan perlu datang dari jati diri bukan dari tukang tilik nujum Pak Belalang yang membawa kisah masa depan yg tak tentu kebenarannya. Pegang perjuangan ikhlas dan bercakap betul atas nama Allah SWT, In sya Allah di berkati. Masa depan di tangan Tuhan.

      Delete
  14. politik umno dan pas sudah basi dan sudah jadi bangkai! ptuih! muka pun macam sampah! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
  15. Hidup parti GOLKAR!!!!

    Hidup Sang Rajawali!!!

    Hidup Indonesia!!!

    ReplyDelete
  16. yang syok tonton filem porno german tu siapa ye? kah! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
  17. kalau dap parti yamseng...pas parti filem lucah dari german! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di bulan puasa ni eloklah belajar berhenti memfitnah.. Tak takut ke kena jawab di akhirat nanti?

      Delete
  18. Mengumpat ialah menceritakan atau menyebut keburukan atau kekurangan seseorang kepada orang lain.

    Rasulullah S.A.W. menjelaskan mengenai mengumpat seperti sabdanya bermaksud :
    "Mengumpat itu ialah apabila kamu menyebut perihal saudaramu dengan sesuatu perkara yang dibencinya"(Hadis Riwayat Muslim)

    Mengumpat berlaku sama ada disedari atau tidak. Perbuatan itu termasuk apabila menyebut atau menceritakan keburukan biarpun tanpa menyebut nama pelakunya tetapi diketahui oleh orang yang mendengarnya.

    Memandangkan betapa buruk dan hinanya mengumpat, ianya disamakan seperti memakan daging saudara seagama. Manusia waras tidak sanggup memakan daging manusia, inikan pula daging saudara sendiri.

    Dosa mengumpat bukan saja besar, malah antara dosa yang tidak akan diampunkan oleh Allah biarpun pelakunya benar-benar bertaubat.

    Dosa mengumpat hanya layak diampunkan oleh orang yang diumpatkan. Selagi orang yang diumpatnya tidak mengampunkan, maka dosa itu akan kekal dan menerima pembalasannya diakhirat.

    Sabda Rasulullah S.A.W. bermaksud: "Awaslah daripada mengumpat kerana mengumpat itu lebih berdosa daripada zina. Sesungguhnya orang melakukan zina, apabila dia bertaubat, Allah akan menerima taubatnya. Dan sesungguhnya orang yang melakukan umpat tidak akan diampunkan dosanya sebelum diampun oleh orang yang diumpat" (Hadis riwayat Ibnu Abib Dunya dan Ibnu Hibbad)

    ReplyDelete
  19. Kepada anak2 luar nikah di atas yang suka hentam Parti Amanah, kalu ko berani, kalu ko ada teloq panggil/sms/whatsapp saya 016 271 5067

    ReplyDelete
  20. PAS is the way to Allah. Yang lain is the way to Hell and Syaiton

    ReplyDelete
  21. SALAM KENAL SEMUA,…!!!
    INI CERITA KEHIDUPAN SAYA YANG BENAR BENAR TERJADI(ASLI)BUKAN REKAYASA!!!

    Saya Sangat BerTerima kasih Atas Bantuan Angka Ritual AKI…Angka AKI KORO Tembus 100%…Saya udah kemana-mana mencari angka yang mantap selalu gak ada hasilnya…sampai- sampai hutang malah menumpuk…tanpa sengaja seorang teman lagi cari nomer jitu di internet…Kok ketemu alamat AKI KORO..Saya coba beli Paket 2D ternyata Tembus…dan akhirnya saya pun membeli Paket 4D…Bagai di sambar Petir..Ternyata Angka Ritual Ghoib AKI KORO …Tembus 4D…Baru kali ini saya mendapat angka ritual yang benar-benar Mantap…Bagi saudara yang ingin merubah Nasib anda seperti saya…Anda Bisa CALL/SMS Di Nomer AKI KORO 0852-2284-6347.(((Buktikan Aja Sendiri Saudara-Saudari))) {{= KLIK DISINI CARA MENDAPAT ANGKA RITUAL AKI KORO DI JAMIN 100% TEMBUS =}}﷯















    SALAM KENAL SEMUA,…!!!
    INI CERITA KEHIDUPAN SAYA YANG BENAR BENAR TERJADI(ASLI)BUKAN REKAYASA!!!

    Saya Sangat BerTerima kasih Atas Bantuan Angka Ritual AKI…Angka AKI KORO Tembus 100%…Saya udah kemana-mana mencari angka yang mantap selalu gak ada hasilnya…sampai- sampai hutang malah menumpuk…tanpa sengaja seorang teman lagi cari nomer jitu di internet…Kok ketemu alamat AKI KORO..Saya coba beli Paket 2D ternyata Tembus…dan akhirnya saya pun membeli Paket 4D…Bagai di sambar Petir..Ternyata Angka Ritual Ghoib AKI KORO …Tembus 4D…Baru kali ini saya mendapat angka ritual yang benar-benar Mantap…Bagi saudara yang ingin merubah Nasib anda seperti saya…Anda Bisa CALL/SMS Di Nomer AKI KORO 0852-2284-6347.(((Buktikan Aja Sendiri Saudara-Saudari))) {{= KLIK DISINI CARA MENDAPAT ANGKA RITUAL AKI KORO DI JAMIN 100% TEMBUS =}}﷯

    ReplyDelete
  22. Assalamu Alaikum Wr.Wb...
    Maaf sebelumnya jika lewat Tempat ini saya menceritakan kisah hidup saya niat saya hanyalah semata ingin berbagi tapi semua tergantung Anda percaya atau tidak yg jelasnya ini nyata tidak ada rekayasa……
    Syukur alhamdulillah kini saya bisa menghirup udara segar di indonesia karnah sudah sekian lama saya ingin pulang ke kampung halaman namun tak bisa sebab,saya harus bekerja di negri orang (MALAYSIA) karna ada hutang yang harus saya bayar di majikan yaitu 125juta untuk uang indo namun saya tidak pusing lagi sebab kemarin saya di berikan Info oleh seseorang yang tidak saya kenal,katanya kalau mengalami kesulitan baik dalam Kesehatan atau Ekonomi,Terlilit hutang silahkan minta bantuan sama
    AKI BROMO di Nomor telfon ((( 085 288 958 758 ))) di jamin bantuan beliau 100% …
    Jadi saya beranikan diri menghubungi beliau dan menyampaikan semua masalah saya dan alhamdulillah saya bisa di bantu,kini semua hutang saya sama majikan di Malaysia semua bisa terlunasi dan punya modal untuk pulang kampung,,,,
    Jadi buat yang pengen seperti saya silahkan hubungi AKI BROMO di nomor ((( 085 288 958 758 ))) Anda tidak usah ragu akan adanya penipuan atau hal semacamnya sebab saya dan yg lainnya sudah membuktikan keampuhan bantuan beliau kini giliran Anda trimah kasih banyak... dan untuk lebih jelas atau kurang percaya silahkan kunjungi

    http://angka-hancurkan-bandartogel.blogspot.co.id/

    Anda sudah ke mana-mana tetapi tidak menghasilkan solusi yang tepat.!!!
    Jangan Anda Putus Asa...Karna anda sudah berada di kata kata yang sangat tepat.!!!

    APAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???
    -BANTUAN DANA GAIB DAN UANG BALIK
    -MENAKLUKKAN LAWAN JENIS
    -PENGLARISAN DAN SANTET
    -PESUGIHAN TUYUL MELEK.-BANTUAN DANA GAIB DAN UANG BALIK
    -MENAKLUKKAN LAWAN JENIS
    -PENGLARISAN DAN SANTET
    -PESUGIHAN TUYUL MELEK.

    bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini silahkan..!!!
    HUB: AKI BROMO
    TLP / 0852-8895-8758
    ATAU KLIK

    http://www.ilmu-pesugihan.com

    KAMI MEMBERIKAN BUKTI DAN MENJAMIN KEBERHASILAN ANDA TERIMA KASIH
    WASSALAMUALAIKUM.WR.WB...???

    ReplyDelete
  23. perempuan kurang belaian atau SANGAP.

    ReplyDelete
  24. Alhamdulliah kami ucapkan banyak-banyak berterima kasih kepada MBAH SALEH atas bantuan beliaulah melalui jalan pintas dengan pesugihan uang goib atau UB dalam sekejap mata uang langsung muncul di depan mata,hanya bermodal 5jt yang tak pernah terduga uang ratusan juta muncul secara tiba tiba di dalam peti yang sudah di sediakan MBAH SALEH ,dan sekali lagi kami sekeluarga mengucapkan terima kasih yang sebesar-besarnya, tanpa beliau kami tidak ada apa apanya di banding sekarang berubah 100 derajat dan alhamdulillah sekarang kami dapat mempunyai usaha sendiri,ini semua berkat beliau dan sedikit kami informasikan bagi saudara yang membutuhkan bantuan MBAH SALEH CALL/SMS di no hp +6285247111647 dan Aki memang solusi tepat salam sukses...
    kunjungi LINK >>( http://rahasialamgaib.blogspot.co.id )<<

    ReplyDelete