KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 5 May 2016

SEBAB MUSABAB RAKYAT SAMARIANG WAJAR MEMILIH AL FADHIL USTAZ YUSUF ASSIDIQ AHMAD SHARQOWI. CALON PAS DUN N07 SAMARIANG.SEBAGAI WAKIL RAKYAT MEREKA.



Al Fadhil Ustaz Yusuf Assiddiq Ahmad Sharqowi. Merupakan anak jati Sarawak Darul Hana. Memiliki diploma dalam bidang al-Quran di Darul Quran JAKIM, Kuala Kubu Bharu, Selangor.

Seterusnya menyambung pengajian di peringkat Sarjana Muda Al-Quran dan Qiraat di Maahad Qiraat Al- Azhar as -Syariff, Shoubra, Mesir.

Beliau pernah menuntut dan memperolehi ijazah dan sanad bacaan Al-Quran daripada guru-guru di Shoubra.

Berpengalaman memimpin solat tarawikh di masjid sekitar Shoubra, Mesir. Pada tahun 2012, beliau telah dijemput oleh pihak Kedutaan Besar Malaysia di Abu Dhabi, Emiriah Arab Bersatu (UAE), untuk memimpin solat Tarawikh di sana.

Setelah menamatkan pengajian di Mesir. Beliau dijemput memimpin solat tarawikh di berberapa masjid sekitar Lembah Klang. Selain daripada menjadi imam tarawikh dan khatib jemputan.

Beliau juga dijemput untuk mengimamkan/khatib solat fardhu Jumaat dan solat fardhu di masjid dan surau sekitar Kuching, Sarawak.

50 comments:

  1. Thank you for sharing in this article
    I can learn a lot and could also be a reference
    I hope to read the next your article updates

    [-] KLG

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan ibrahim tuan man eloklah gantikan hj hadi cpt2..dah makin merapu kenyataan presiden pas. Mcm minum ketum campur dedak.

      Delete
  2. Soalan????

    APAKAH HUKUMNYA KALAU MENONTON SEKS SEBAB SAYA SUDAH KETAGIH MENONTON VIDEO SEKS.BAGAIMANA MAHU ATASI MASALAH BEGINI? APAKAH AZAB BAGI ORANG YANG MENONTON VIDEO LUCAH ATAU SEKS?

    Jawapan>>>>>>>>>>>>>>>>>

    Waalaikum ussalam,

    Menurut Islam Hukum menonton video seks itu adalah haram.Perasaan ketagih ini timbul disebabkan anda terlalu kerap menonton videa seumpama itu.Dalam waktu yang sama anda gagal untuk mendidik diri dan iman anda daripada perkara-perkara yang dilarang oleh syarak.

    Bagi mengatasi perkara tersebut para sarjana dan ulamak fekah telah menyediakan kaedah yang paling praktikal untuk diikuti iaitu:
    1.Berkahwin bagi yang telah bersedia dari segi fizikal,kewangan,mental dan emosi
    2.Jika tidak dapat laksanakan yang pertama anda perlu berpuasa bagi tujuan untuk mengendurkan nafsu
    3.Melibatkan diri dengan aktiviti sukan dan rekreasi
    4.Melibatkan diri dengan usrah atau persatuan-persatuan yang sekaligus fikran anda tidak akan tertumpu kepada seks dan gambar lucah.

    Azab @ kesan bagi yang menonton video lucah ialah:

    1.Allah tarik seri di wajahnya
    2.Rezki disempitkan
    3.Allah bentuk titik-titik hitam di hatinya setiap kali dia tengok video seks
    4.Tayangan Gambar seks akan dipancarkan di padang mahsyar ketika berhimpun di hari Qiamat kelak.
    5Kesan berdosa tetap ada sehingga doanya kurang dimakbulkan oleh Allah SWT.
    Justeru panel nasihatkan agar anda segera bertaubat nasuha (sungguh-sungguh) kepada Allah,mudah-mudahan niat anda diterima dan dosa anda diampunkan.Wallahu a'lam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawaban!!!!

      Besar dosanya membuat tuduhan tanpa bukti...krrja fitnah. Taubatla

      Delete
    2. Sama saja samada kamu nasihat atau tidak krn mrk ttp suka kpd fitnah2

      Delete
    3. Mmm..sapa yg difitnahnye tu? Maaf ye..menyibuk. sebab statement tu lebih kepada penerangan hukum hakam kan? Maaf la kalau silap. Tegurlah saya demi kebaikan.

      Delete
    4. Kalau nak tahu lebih lanjut lagi atau niat dihati tuan anon 23:15 itu ikhlas adalah dinasihatkan supaya tuan anon 23:15 menjejakkan kaki ke surau-surau atau masjid-masjid dan bertalaki dengan ustaz-ustaz disana bukan disini.


      Delete
    5. Kenapa semakin hari ustaz2 politik ni semakin di kecam...
      kerana..cakap tak serupa bikin..rasa terlalu maksum...semua salah orang...
      ponteng sidang...kafirkan sesama islam..
      Penyebab sembahyang dua imam ...
      perceraian suami isteri bahana baiah...
      gilo kau...

      Delete
    6. Paling tak blh tahan..doa KO KO....last2 sendiri KO punah ranah...hehehe

      Delete
    7. Jgn lupa babak ulamak jual kalimah Allah...lps tu U-turn nak beli balik...
      hehehe...donia2 semua nak jual demi politik...

      Delete
    8. Jgn lupa ulamak pun tau mcm nana nak gondol bukit rembat balak semusim pemerintahan kat kedah nun...hehehe

      Delete
    9. 23.15 Kutu umno bangang...

      Delete
  3. Waalaikumussalam Warahmatullah

    Semoga dirahmati Allah.

    Perbuatan mengumpat, memfitnah, mereka-reka cerita dilarang dan ditegah oleh Islam. Islam mengajar umatnya sentiasa bersikap baik kepada orang lain, tidak menyakiti hati orang lain, hormat menghormati, berlemah lembut dan sebagainya.

    Hindari Gosip dan Fitnah - Allah berfirman dalam Surah Al-Hujurat ayat 6 "Wahai orang-orang beriman, Jika seseorang yang fasik datang kepada kamu membawa suatu berita, maka telitilah kebenarannya agar kamu tidak mencelakakan suatu kaum kerana kebodohan yang akhirnya kamu menyesal atas perbuatan kamu itu".

    Tegahan Mengumpat - Allah berfirman dalm surah Al-Hujurat ayat 12 " janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya."

    Wallahu A'lam. Terima kasih

    ReplyDelete
  4. Cukup2lah dgn MP dan Adun2 ustaz2 PAS yg dah ada skrg spt Nik Abduh, Ustaz Nazruddin Tantawi dan banyak lagi maupun Presiden PAS sendiri. Kaki ponteng persidangan, langsung tak membawa apa2 isu kalau hadir sidang pun. Duduk kat dewan rakyat/negeri terkebil2 tak ada apa yg diusulkan. Yg riuh rendah bertegang urat berdebat mengemukakan isu semasa rakyat dan kebobrokan kerajaan hanya MP2 dari AMANAH, PKR dan DAP. Dari PAS klau tak ponteng "SCRATCHING BALL" dlm dewan. Rakyat Sarawak khasnya, rakyat Malaysia amnya serik2lah memilih ustaz2 SCRATCHING BALL ni semua.

    ReplyDelete
  5. Kalau setakat nak jadi penasihat umno kat sarawak..tak payah la. Buang masa saja. SBB UMNO RAK WUJUD DI SARAWAK
    Ha..ha..ha..

    Lebai2

    ReplyDelete
    Replies
    1. lbh baik jadi mcm kami...barua tokong...tokong buat apa pun maksum

      Delete
  6. Terbaik.. tak sia2 terbang ke Sarawak.

    ReplyDelete
  7. Ingatkan OMK dah x mau update blog. N3 yg sama diguna sepuas-puasnya oleh macai pas. Dah puas membaruakan umat Islam lain lps tu bercita2 nak jd penasihat.
    Macam mane kami nak hormat pemimpin pas. Amanah diberi supaya hadir sidang dewan tp dok memonteng. Duit elaun diambil buat makan anak isteri. Islam apa kah ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PASTI MACAI PAS KATA INI SALAH PAN.

      Delete
  8. Dulu tak habis dengan UG sampai sekarang tak nampak lagi UG, kini timbul penasihat pulak, apa yang salahnya kalau nasihat kepada kebaikan, Mat Sabu, Lim Kit Siang, Azmin pun nasihatkan umno, umno pulak nasihatkan mereka, satu pentas dengan umno berpelukan, kesana kemari nasihat menasihati antara satu sama lain lepas tu berpegang tangan LKS dengan Madey, Mat Sabu berpeluk dengan Muhkriz, Azmin bertentang mata dengan Muhyuddin yang paling best Rafizi semacam nak berlutut depan Madey. Kesimpulannya nasihat menasihati kepada perkara kebaikan adalah satu perkara yang dituntut, tiada yang pelik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi 99% nasihat politik utk habuan...bukan ikhlas pun....termasuk le ustad2 politik ni..

      Delete
    2. begitula hidup barua...fitnah ug x mkn...fitnah balak x mkn...fitnah video x mkn...semua fitnah x mkn...yg mkn apa...mkn dedak tokong...

      Delete
    3. Mereka hidup pun kerana fitnah kalau tak fitnah tiada bekalan dedak.

      Delete
  9. macai pan bangang bukan tahu apa yang dia tahu nak hancurkan pas asal umno menang ok bagi pan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pembetulan...macai pan segi tiga

      Delete
    2. pembetulan...macai pan segi tiga x sama

      Delete
    3. pembetulan...macai segi tiga suku

      Delete
  10. Bahasa spin..

    Perjuangkan hudud, dikata menipu hudud.. Bagaimana pula dgn golongan yg sanggup menolak hudud jika konsesus pakatan mereka menolak hudud? Confirmed ahli syurga kah mereka ini?

    Menghentam org kafir guna SATAN kpd pendakwah, dituduh munafik pula.. yg dibolehkan hanya memuja dan menjadi khodam kpd mereka yg menghina para pendakwah islam yg telah terbukti berjaya mengislamkan beribu2 org2 kafir tidak termasuk org kafir yg memanggil beliau SATAN.. mungkin belum lagi kut..semoga Allah memberi hidayah..

    Biarlah Allah menentukan samada menyokong hudud itu munafik atau menolak hudud itu munafik...

    Wallahua'laam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hudud cuma 0.000001% je...tak caya tanya mr hardy

      Delete
    2. Klw nak hudud buat je...ini tidak...yg tahu buat alasan salah org lain...mcm mana nak nampak keikhlasan klw hanya cakap "aku ikhlas ni"...tindakan yillekkk

      Delete
    3. Nak seribu daya..
      tak nak seribu dalih...
      klw byk dalih maknanya tak nak hudud ler tu...

      Delete
    4. Sanggup baruakan sedara sesama Islam kerana terpengaruh hasutan umno. Akhirnya hudud tah kemana. Yg pasti hadi bepeluk dgn najib pengkhianat bangsa melayu.
      Hari2 ratib pan kaldai dap. Lupa yg tentang hudud adalah umno.

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. PAN cukup kecewa bila org PAS tetap istiqomah perjuangkan hudud.. kerana kalau PAS berhenti dari perjuangkan hudud barulah selari dgn perjuangan PAN yg diredhai DAP..

      Delete
    7. anon 12.54, ko tak takut dosa ker? ato ko ni kapir menyamar

      Delete
    8. Bukan cerita dosa bro 18:22
      cer tanya mr hardy betul2 ke idok...
      hehehe...klw betol tak dosa le...hehehe

      Delete
    9. Oppp...terlupa lak...klw pakai sarban cakap hudud cuma 0.00001% tak dosa tau...hehehe

      Delete
    10. Lain kali klw nak jadi ulamak..belajar cakap serupa bikin...bukan belajar mcm mana nak spin temberang
      u-turn roundabout pun boleh ...hehehe

      Delete
    11. puak2 bghal ni kalu kata bodoh melompat marah..benda mudah pun tak dpt nak hadam, pasal banyak sangat makan babi..hudud wajib diperjuankan walaupun 0.000000000001%...ada paham ka...

      Delete
  11. Alhamdulillah.. lihatlah wahai PAN.. sdgkan husam musa pun PAS berani pecat inikan plk adun kubang rotan nak keluar PAS utk masuk PAN.. apa yg nak dibanggakan kalau PAS ada adun yg tergamak tunduk akur kpd TGPDR.. lebih baik keluar atau dipecat..

    Kenapa PAN?? Terkejut PANda ke?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. An Anony 14.13

      Berkata biar berfakta. Jgn jd spt babi dlm hutan. Asyik menyondol aje. Itulah akibat taksub pd hadi. Kan dah jd bengong.
      Ko ingat kami heran sgt dgn pas ke? Kita lihat pengaruh Husam dlm pru 14 nnt. Tak sabar nak lihat pas tumbang di Kelantan.Ayuh Husam Parti Amanah menunggu. Jon kita humban tok lebai pas yg gila harta dan sanggup nengadai agama kerana politik.

      Delete
    2. Berfakta ke anon 14:23? Babi tu haram buat apa nak sebut, daripada sedara bising2 kat sini lebih baik sedara nasihatkan LKS dan LGE supaya menjaga akhlak. Nasihatkan mereka supaya jangan makan babi, jangan minum arak dan jangan halalkan judi dan yang paling teruk jangan sembah berhala. semua perkara tu bukan larangan untuk muslim je ianya adalah larangan untuk semua manusia. Jangan diikut mereka yang rosak akhlak nanti akhlak kita yang rosak.

      Delete
    3. anon 14.23..sendiri menyondol dedak lge mcm babi tak ingat...aparaa

      Delete
    4. Anony 14:23.. kelihatannya anda tidak berada dlm negara.. sebab tu anda tak tahu yg ada org DAP TGPDRamasamy hina DZN dgn perkataan SATAN.. dan tak de seorg pun PAN tuntut TGPDR agar mintak maaf kpd DZN lantaran tunduk akur kpd DAP/TGPDR!!

      Delete
  12. mini cooper hijau & vellfire mmg terbaik

    ReplyDelete
  13. aku pikir nie semua salah UMNO sebab tak perjuangkan agama...
    PAS dok merepek Dan nk jahanam...
    tu pun tak sedaq lg , dok terleka dengan ujub...
    tak guna kalau ada banyak ilmu tapi ada ujub Dan sombong...
    mungkin baik sikit ahli maksiat yg ikhlas beribadat...
    aku tak nampak syiar Islam pun kat PAN...
    tak dak pendirian , penjulang Demokrasi...
    kita akan kalah...

    #belajar_jd_loser

    ReplyDelete
  14. Orang yang senantiasa menyebarkan fitnah atau mengumpat sesama muslim kelak dikubur akan mendapatkan siksa yang berat.


    “Mencela sesama muslim adalah kefasikan dan membunuhnya adalah kekufuran”

    ReplyDelete
  15. "kebanyakan" org sarawak tak main sentimen agama mereka main sentimen FULUS...FULUS ADA UNDI ADA....dah bubar parti politik tak yah lawan BN lah kasi jer mereka menang hahahaha perabih boras jo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..org Sarawak tak main sentiman agama...bukan mcm kau yg suka main lubang jubur sebab tu kau tak laku di Sarawak...hahahahaha...bodoh punya penjubur.

      Delete