Friday 13 May 2016

EDISI BIAR GAMBAR-GAMBAR MENJADI SAKSI BERBICARA .... LAGI CERAMAH PAKATAN HARAPAN DITERENGGANU LANGSUNG TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN DAN DIPEDULIKAN RAKYAT.



Suasana dan sambutan ini dirakam pagi ini 13hb Mei 2016 di Pasar Pagi Kampong Tiong, Kuala Terengganu.

Memandangkan hari ini di Terengganu cuti maka tempat ini menjadi tumpuan juga bagi warga Tionghua Kuala Terengganu unuk membeli barang-barang keperluan harian.

Seperti biasa aktiviti Pakatan Harapan ialah mengadakan ceramah berdiri atas pikap untuk menjalankan propaganda mereka.  Nak adakah ceramah secara tertib, teratur dan berdisiplin memang sudah menjadi rahsia umum tiada siapa nak datang dengar.

Dengam ambil kesempatan kehadiran orang ramai membeli belah dipasar pun masih juga Pakatan Harapan gagal untuk memikat, menambat apatah lagi memukau warga Terengganu untuk berhenti sejenak mendengar apa yang mau dicelotehkan oleh para pemimpin tertinggi Pakatan Harapan Terengganu.

Senario sebegini sebagai suatu mesej dan isyarat jelas, nyaring lagi terang berderang betapa Pakatan Harapan di Terengganu langsung tidak mempunyai masa depan malahan ramai para pemerhati politik menyatakan dan meramalkan jika mana-mana calon Pakatan Harapan masuk bertanding dimana-mana jua kerusi di Terengganu sama ada dua penjuru atau tiga penjurunya calonnya akan kalah teruk sampai hilang wang deposit.

Ramalan dan jangkaan ini amat berasas sekali.

166 comments:

  1. Kalau 13 deposit hilang masih belum memadai utk membuktikan kepandiran anda...jadikanla angka tersebut kpd 15. Pandir dulu kini dan selamanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit deposit jgn risau...kalau x dap...umno boleh tlg bayar...janji spin dan fitnah pas kaw kaw...klu umno dimenangkan silap2 pokok manggis boleh dihilangkan. Sedia membawa amanah ni?

      Delete
    2. Omakkau...penting ke ceramah tak ramai orang dijadikan bahan berita?? Kenapa dulu garang macam singa, skrg omakkau jd siput? Hentam la yg mereka yg melakukan penyelewengan, salahguna kuasa omakkau...bila omakkau siar berita remeh mcm di atas ni, penyokong parti msg2 jadi mcm beruk..mengejek mengalahkan budak2

      Delete
    3. Omakkau dh kenyang makan lendir najib..

      Delete
    4. ANON 15:58 ADALAH MACAI DAP. DAP PULA ANTI ISLAM. ITU SEBAB BAHASA KURANG AJAR. KALAO MAK DIA TAU DULU MAU DIA KENA BUANG DALAM LOJI

      Delete
    5. betul la kata anon 15.58 tu/ omak kau kekenyangan makan lendir. lendir najib. tapi yag sedap lendir org berserban. lebih pekat gitu

      Delete
    6. Kau suka lendir2 lantakla. Jgn igt krn kau suka lendir org lain pun suka lendir jgk

      Delete
    7. Omak jadi siput? Kah kah kah. Siput khinzir ke apa bro?

      Delete
    8. akhlak penyokong PAN mmg cam tu...bodoh dan low class, profesional la konon!!!!

      Delete
  2. apa kurangnya dgn pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang Kurang..PAS tak Kurang AJAR..tak KURANG ADAB..tak ada SEKULAR..LIBERAL..ASSOBIYAH dan KURANG SANGAT MENMAKI..yg memaki biasanya ahli dan pimpinan tak memaki..tapi kalau kata BODOH itu memaki..maka..ANDA MEMANG SAH TONGONGAN PANkhianat!!

      Delete
    2. Hudud kami tolak
      Janji kami kambingkan
      Kerusi buat apa pulang
      Alunan Quran kami melayukan
      Bible pun kami melayukan
      Islam kami liberalkan
      Tak ckp liberal kami demokratkan
      G25 kami dekati
      Nama Allah kami syiriki
      Pesta beer kami alu2kan
      Mahkamah syariah tolak tepi
      Selfie kami rapati
      Mike kami buang
      Logo kami imayamkan
      Mahafiraun kami mahasayang
      Murtad kami galakkan
      Syiah kami pejam mata
      Sesungguhnya hidup kami mati kami ibadah kami krn pakatan harapan...rahmat sekian alam

      Delete
  3. Saya penyokong AMANAH & PH, akan tetap undi PH tapi tak pernah pun ke ceramah mereka sebab sy ikuti melalui blog. Dunia semakin canggih, beb!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stuju.sy jgk prenyokong pas dulu.tp skrang penuokong ananah sbb tuang presiden nk jd penasihat umno konon nye..tp diri sendiri x bole tetima nasihat org lain.n

      Delete
    2. betul tu, dulu saya kesiankan PAN tp sekarang dah meluat dgn gelagat pemimpin dan penyokong yg mcm sial...

      Delete
    3. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-sokong-ketegasan-mufti-amaran-untuk-puak-dap/

      KATA PEDANG: Sokong ketegasan mufti, amaran untuk puak DAP

      INSTITUSI agama Islam sekali lagi diserang oleh pihak tidak bertanggungjawab.

      Kali ini khutbah Jabatan Mufti dan Jabatan Agama Islam Pahang menjadi sasaran berikutan isi kandungannya yang menjelaskan kebenaran sebagai panduan umat Islam.

      Malangnya, ada orang Melayu Islam sendiri yang membuat kenyataan mewakili puak kuffar dalam parti rasis dan cauvinis DAP.

      Lihat, beginilah cara orang Melayu dipergunakan oleh parti anti-Islam itu.

      Ketegasan Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman yang tidak mahu memohon maaf apatah lagi menarik balik khutbah itu amatlah dihormati.

      Pendirian itu disambut pula oleh mufti di negeri lain dan juga Isma sendiri.

      Inilah satu sikap yang kita mahu, saling menyokong antara satu sama lain apabila terdapat usaha yang mahu menjejaskan kedudukan Islam dan institusinya di negara ini.

      Kepada puak DAP sama ada Melayu atau tidak, berhenti daripada masuk campur urusan agama Islam jika tidak memahaminya dengan jelas.

      KATA PEDANG: Kalau berani, ambillah tindakan undang-undang! Saman jangan tak saman!

      Delete
  4. Lupa kan niat nak tumbangkan bn pd pru nanti. Syukur bn menang lg. Melayu,Cina,India,Kadazan,Imam,Paderi,Sami dan banyak lg elemen tetap bersatu dlm bn. Satu suara Satu hati. Pembangkang ada! Buttolah pemimpin korang asyik berebut bergaduh shj!

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2015/06/khutbah-jumaat-nasihat-umat-islam-waspada-ancaman-kristian/

      Khutbah Jumaat nasihat umat Islam waspada ancaman Kristian

      BANGI, Jumaat – Ketua Biro Dakwah Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) Shah Alam, Ir Haji Zaini Awang mengingatkan umat Islam agar sentiasa peka dengan ancaman terancang, penipuan dan gerak kerja licik Kristian yang bertujuan menjatuhkan umat Islam.

      Beliau berkata, penipuan dan penindasan yang dilakukan oleh puak Kristian ke atas umat Islam bukan hanya berlaku di zaman moden ini sahaja.

      “Penipuan ini telah bermula sejak zaman Islam di Andalus lagi. Mereka berpakat dengan golongan munafik dalam kalangan umat Islam sendiri untuk menjatuhkan kerajaan Islam.

      “Mereka berselindung di sebalik slogan-slogan indah seperti menegakkan keadilan, kebebasan bersuara, hak asasi manusia, hak minoriti dan kesamarataan agama dan sebagainya. Mereka juga pernah menipu rakyat Iraq yang kononnya bertujuan untuk menghapuskan senjata berat.

      “Sehingga sekarang tiada senjata berat di jumpai di Iraq. Tetapi yang pasti, semua jenis senjata berat yang canggih kini berada di Israel,” katanya ketika menyampaikan khutbah di Surau Al-Islah Seksyen 7, Shah Alam, hari ini. Teks khutbah beliau die-melkan kepada Ismaweb.net.

      Selain itu Ir Zaini berkata, peristiwa yang berlaku di Syria, Iraq, Yaman, Libya dan Mesir juga harus menjadi pengajaran buat umat Islam di Malaysia.

      Hakikatnya, tidak ada satu kesan positif pun yang dapat dikutip apabila berlaku campur tangan Amerika, Eropah dan Yahudi ke atas negara-negara Islam.

      “Kehancuran infrastruktur, kehilangan nyawa, kerosakan harta benda dan masa depan yang tidak menentu menanti beberapa negara Islam adalah kerana campur tangan Kristian dan Zionis Yahudi.

      “Campur tangan asing ke atas negara Islam adalah bala besar dan malapetaka semata-mata. Golongan munafiq di kalangan umat Islam sendiri juga memainkan peranan untuk memastikan agenda Barat berjalan lancar.

      “Golongan musuh Islam dari kalangan umat Islam sendiri ini adalah golongan yang berwala’kan Barat dan mendewakan Amerika. Sama ada memberi wala’ kepada Barat atau Sosialis dari Timur, semuanya akan membawa kehancuran kepada umat Islam,” ulasnya lebih lanjut.

      Justeru, ujar Haji Zaini, parti-parti politik, NGO dan tokoh-tokoh Islam mestilah meletakkan kesatuan dan kekuatan umat Islam dan pendaulatan syariat Islam sebagai agenda terpenting dalam gerak kerja mereka.

      “Kita sebagai umat Islam di Malaysia harus berasa bangga sekiranya kita adalah sebahagian daripada umat Islam yang bersatu padu, bersama-sama menegakkan syariat Islam dan menjadi benteng yang kukuh mempertahankan ajaran Islam daripada dihina dan dilanyak oleh musuh-musuh Islam.

      “Marilah sama-sama kita katakan tidak kepada campur tangan asing di negara kita. Hanya mereka yang dipengaruhi oleh agenda asing sahaja yang tidak mahukan kesatuan umat dan pendaulatan syariat Islam berlaku di Malaysia,” katanya.

      Delete
    2. Bodoh..dh kena tipu dgn pemimpin pun masih nk sokong lg..mmg x ada harga diri..harga cuma duit br1m jer..bongok

      Delete
    3. aNON 16:01 SILA MINTA MIKROFON YG MAT SABU LEMPAR TU. KAO CAKAP LAH KAT MIKROFON TU. MOGA2 KAO DAPAT RESTU ROCKET.
      BODOH PUNYA TAPIR. ADAKA MENOLAK DAP ITU TAK ELOK PADAHAL DAP ADALAH ANTI ISLAM

      Delete
    4. Umno pun tolak hudud..hang tiduq ka

      Delete
    5. Anon 21:27 sokong dap yg tolak hudud tolak islam..sokong lgbt sokong murtad...maaf lah..kamu kafir sememangnya begitu..

      Delete
    6. Kalau dah bodoh tahap gaban..pemimpin islam tp akhlak kapir pun sokong lah..redha jer lah..

      Delete
    7. Hudud kami tolak
      Janji kami kambingkan
      Kerusi buat apa pulang
      Alunan Quran kami melayukan
      Bible pun kami melayukan
      Islam kami liberalkan
      Tak ckp liberal kami demokratkan
      G25 kami dekati
      Nama Allah kami syiriki
      Pesta beer kami alu2kan
      Mahkamah syariah tolak tepi
      Selfie kami rapati
      Mike kami buang
      Logo kami imayamkan
      Mahafiraun kami mahasayang
      Murtad kami galakkan
      Syiah kami pejam mata
      Sesungguhnya hidup kami mati kami ibadah kami krn pakatan harapan...rahmat sekian alam

      Delete
  5. Betul tu. Mcmana nak perintah negara kalau moral Pemimpin Pembangkang taraf lantai! Asal dulu mengajak rakyat utk tumbangkan bn kerana korup dan menindas rakyat. Bila rakyat menyahut , pemimpin pembangkang tidak ambil pusing pengharapan yg diberikan rakyat! Malah menghianati! Ini bukan masa nya memutarkan isu Agama, Bangsa atau idealogi! Jika inilah masalah pemimpin pembangkang jangan mimpi untuk merampas putrajaya. Rakyat menilai sememangnya pembangkang tidak layak untuk memerintah kerana dari awal lagi telah menundukkan sikap tamak, egois dan tidak sefahaman! Bahaya kepada rakyat jika memberi peluang pembangkang memerintah kelak. Jangan salahkan pengundi bila kalah kerana semuanya salah perimpin pembangkang! Siapa ketua di barisan pembangkang? Kenapa BODOH sangat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa ketua di barisan pembangkang? 
      Aku tau...Dap ler..lain semua pak anggok..tapi paling malang pas yg jadi keldai...tapi Pan dah ganti Pas...dah cerdek sikit ler Pas skang..

      Delete
  6. Yeahaaaaa ...... ada ngak ada yg penting kita ketawa, sekarang pokay sapa tahu besok tokay !

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2014/11/persoal-sekolah-agama-dap-terlampau-merendahkan-melayu-dan-islam/

      Persoal sekolah agama – DAP terlampau merendahkan Melayu dan Islam

      BANGI, 5 Nov – Penubuhan sekolah agama yang dikelolakan oleh kerajaan negeri atau Kementerian Pendidikan mahupun persendirian merupakan hak keistimewaan Melayu dan kedaulatan agama Islam yang dijamin perlembagaan, demikian tegas Yang Dipertua Majlis Syura ISMA, Ustaz Sharipuddin Ab Kadir.

      Jelasnya, Kementerian Pendidikan Malaysia membenarkan penubuhan sekolah jenis kebangsaan (SJK) untuk bangsa lain hanya sebagai merai kehendak bangsa mereka.

      Jadi dalam hal ini, Ahli Parlimen DAP, Oscar Ling tidak perlu dan tidak ada hak untuk mempertikai sekolah agama.

      “Seharusnya dia memahami inspirasi kontrak sosial yang terkandung dalam perlembagaan yang menyatakan secara jelas kedudukan Islam dan bangsa Melayu dalam perlembagaan.

      “Kurikulum di sekolah agama tidak pernah mengajar murid-muridnya memusuhi bangsa dan agama lain di Malaysia kerana matlamatnya sentiasa untuk mendaulatkan perlembagaan.

      “Bahkan sekolah agama keseluruhannya menerima pakai kurikulum Kementerian Pendidikan Malaysia dan mengikuti pendidikan aliran perdana,” katanya sebagai respon kepada kenyataan Oscar Ling yang mendakwa bahawa sekolah agama turut menjadi punca pemisahan kaum di negara ini.

      Menurut Oscar dalam kenyataannya semalam, cubaan sesetengah pihak yang memburukkan sekolah jenis kebangsaan (SJK) sebagai perkauman turut boleh dikaitkan dengan sekolah agama.

      Jelas Ustaz Sharipuddin, DAP lebih suka untuk mengkritik, memburukkan dan mencabar apa yang berkaitan dengan Islam dan Melayu di Malaysia.

      Sepatutnya dalam isu ini, penubuhan SJK yang patut dipertikaikan.

      “Kenapa perlu ada SJK sedangkan SK telah ada dan bersedia untuk mewujudkan perpaduan kaum.

      “Tidak ada negara dan bangsa sebaik negara Malaysia dan bangsa Melayu yang terlalu bertolak ansur sebegini rupa.

      “Tetapi DAP terlalu melampau untuk merendahkan Melayu dan Islam di Malaysia.

      “Jadi mereka perlu tahu bahawa sekolah agama adalah antara keistimewaan untuk Melayu Islam di Malaysia,” katanya.

      Delete
  7. Putrajaya boleh runtuh dan terbakar Klu ph memerintah,terbukti mrk tamak haloba berebut kuasa,baru pegang beberapa negeri dah tunjuk taring !

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2014/06/ahli-parlimen-dap-mahu-orang-islam-hormati-hak-orang-murtad-amal-agama-baharu/

      Ahli Parlimen DAP mahu orang Islam hormati hak orang murtad amal agama baharu

      KUALA LUMPUR, 11 Jun – Saranan Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) agar umat Islam menghormati hak saudara seagama mereka yang murtad untuk mengamalkan agama baharu, dilihat sebagai sesuatu yang tidak wajar dan boleh menjejaskan keharmonian kaum dan agama.

      Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim berkata saranan itu dilihat amat menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.

      “Dalam urusan beragama, selain Perlembagaan Persekutuan, kita ada peruntukan di bawah kerajaan negeri, serta hukum dibuat oleh Majlis Agama atau Majlis Fatwa.

      “Dan perkara ini kita kena ambil kira. Dia bukan soal tengok satu perspektif sahaja,” katanya ketika ditemui Bernama di sini hari ini.

      Razali, yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno, berkata, adalah tidak adil sekiranya Ngeh hanya menggunakan Perkara 11 bagi menyokong hujah beliau, tanpa mengambil kira Perkara 3 iaitu Islam adalah Agama Persekutuan.

      Terdahulu, Ngeh menyatakan perkara itu adalah berdasarkan peruntukan Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu.

      “Saya berharap orang Islam boleh terima peruntukan 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu oleh orang perseorangan.

      “Kalau seseorang itu hendak meninggalkan agama dan dia berusia lebih 18 tahun, kita mesti menghormati hak yang sudah diberikan kepada mereka yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan,” katanya pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

      Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2014) 2014.

      Razali (BN-Muar), mengingatkan semua pihak agar tidak mengeluarkan sebarang kenyataan serta mempolitikkan isu sebegini bagi memastikan keharmonian kaum kekal terjaga.

      Datuk Tajuddin Abdul Rahman (BN-Pasir Salak) yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani pula berkata kenyataan itu sangat tidak wajar kerana mereka tidak faham hukum-hakam agama Islam.

      “Para ulama, pemimpin, dan umat Islam sendiri yang menguruskan soal ini… Bagaimana hukum orang murtad, hukum orang yang melanggar undang-undang Islam. Itu orang yang mengetahui sahaja.

      “Jadi kenapa dia nak masuk campur, kalau dia buat begitu, nanti timbulkan kemarahan umat Islam. Kita pun tak mahu masuk campur agama dia,” katanya.

      Sementara itu, Ngeh, yang juga penasihat DAP Perak berkata, sebagaimana orang bukan Islam perlu menerima hakikat bahawa undang-undang boleh digubal untuk menyekat mereka yang menyebar agama, orang Islam juga wajar menerima peruntukan Perkara 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama.

      Beliau juga meminta supaya penjaga yang mendapat hak jagaan diberi kebebasan mendidik kanak-kanak berusia 18 tahun mengikut mengikut agama yang dianutinya berdasarkan peruntukan Perkara 12(3) dan 12(4) Perlembagaan Persekutuan.

      “Perkara ini jelas supaya tidak ada perbalahan, jika sudah capai usia 18 tahun, kanak-kanak itu bebas menganut agama seperti yang dijamin oleh Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan,” kata beliau.

      Dalam pada itu, Ngeh turut mempertikaikan tindakan undang-undang yang dikenakan terhadap pengikut Syiah.

      “Saya berasa tidak selesa apabila Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ) dan Syiah tidak bersependapat dan saya tidak setuju undang-undang terhadap pengikut-pengikut Syiah ini,” tambahnya. – BERNAMA

      Delete
  8. Putrajaya boleh runtuh dan terbakar Klu ph memerintah,terbukti mrk tamak haloba berebut kuasa,baru pegang beberapa negeri dah tunjuk taring !

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAJI HADI DAN PIMPINAN PAS-IK LAINNYA WAJIB DICALONKAN JADI PRESIDEN NEGARA2 ARAB YG SENTIASA BERPERANG,ATAU PRESIDEN OPEC,OIC,ATAUPUN SETIAUSAHA PERTUBUHAN BANGSA2 BERSATU....SUPAYA AMAN DAMAI SELURUH ANAK BANGSA MAKNUSIA YG ADA DI BUMI INI.......WALAKKKK....YAKBIRR......HIDUP MELAYU.....MELAYU HIDUP.......

      Delete
    2. Pas itu adalah kepunyaan hadi sorang.....orang lain tidak boleh pertikaikan...deraka dan tidak walakk....

      Delete
    3. Pesetia pan kojo eh menyalak fitnah...nak lawan hujah x mampu...nak bwk bukti pun x mampu...kemahiran berfikir aras taik (kbat)

      Delete
    4. Sekarang pun dah runtuh bangang..nilai duit jatuh..hutang negara bertimbun..budak sekolah dah x ada biasiswa..rakyat kena bayar mcm2 cukai..pemimpin bermewah dgn duit rakyat..

      Delete
    5. Anon 21:22 cukai pun lari tak pernah bayar lagi mau cerita "duit rakyat"...hehehe proottt..

      Delete
  9. Yeahh.. lama sudah omakkau menyepi.. posting berita pun dah jarang2. Nak tau jugak kenapa. Xpa. Mgkn ada sebab lain. Apapun Omakkau.. tahniah atas perubahan banner blog omakkau dan perbanyakkan posting macam dulu2. Ingatkan blog Omakkau.blogspot.com dah tutup dah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HARI-HARI KUTUK PAN DAN DAP.TETAPI ANAK CUCU KERJA KULI KILANG CINA ZAMAN BERZAMAN ADA HITANG BERAS PUN TAK MAHU BAYAR.....CERITA ISLAM HARI2 ....TIPU BUSUK PUNYA ORANG....PORAHHHH....TUIHHH...

      Delete
    2. http://www.ismaweb.net/2015/07/isu-pakaian-dap-teresa-permain-syariat-islam-demi-politik/

      Isu pakaian: DAP, Teresa permain syariat Islam demi politik

      Oleh Siti Fatimah Ishak

      BANGI, Selasa – Semua komentar berkenaan kod etika pemakaian yang sengaja dicetuskan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) cauvinis DAP, Teresa Kok sejak akhir-akhir ini hanya merupakan agenda politik parti itu.

      Bercakap kepada Ismaweb, Ahli Majlis Ulama ISMA (MUIS), Ustaz Suhail Suffian berkata, puak-puak ini menjadikan syariat Islam demi kepentingan politik sempit mereka.

      “Mana tidaknya, Teresa pernah membuat kenyataan yang ‘JPJ is not a mosque’, ‘saya menghormati agama lain’ dan yang terkini “….saya memang tertarik dengan kostum lelaki Iban yang merupakan setengah bogel ataupun ‘tidak tutup aurat’ ini.

      “Dia mempermainkan syariat dan menggunakan hujah mempersendakan tradisi Iban untuk keuntungan politik.

      “Kalau pakai tudung dapat tarik undi, pakailah sebentar, kalau kritik syariat dapat keuntungan, maka kutuk habis-habisan tanpa moral mahupun sensitiviti. Semua ini hanya politik mereka,” katanya.

      Ini berikutan Teresa di Facebooknya kelmarin memberitahu bahawa dia menghadiri sambutan Gawai dan Kaamatan, dan dia tertarik dengan kostum lelaki Iban separuh bogel.

      Bagaimanapun dalam tulisannya itu, dia seolah menyindir mengatakan pakaian tradisi Iban ini memang akan dilarang masuk pejabat kerajaan dengan kod pakaian perkhidmatan kerajaan sekarang.

      Jelas Ustaz Suhail, aurat merupakan syariat Allah yang diturunkan dan menjadi suatu yang wajib dan sudah dimaklumi ianya syiar yang menunjukkan seseorang itu Islam.

      “Tiada siapa pun khilaf mengenai perkara ini. Cuma, adakah seorang muslim yang waras dan baik akan berdiam diri sahaja bila ‘syariat’ kita diperlakukan sebegini?,” katanya.

      Delete
    3. Hoi 1508...nabi dulu pun pinjam.duit dgn yahudi..tapi demi tegakkan syiar islam nabi x ikut kehendak yahudi...itu pun xblh fikir ke...kemahiran berfikir aras taik (kbat)

      Delete
    4. Hoi taik..ini bukan pinjam dah..bantai duit rakyat 2.6b bodoh..

      Delete
    5. Hoi kbat pi baca statemwnt 1508 dulu....pastu sblm nk siasat 2.6bil...siasat pokok manggis yg kene tarah dulu...pastu check kt mana terowong 300j plak...moral.sendiri lunyai nak betulkan org...chaiittt taik

      Delete
    6. Anon21:24..jauh ketinggalan bas nampak...hehehe

      Delete
    7. Kalau dah bodoh tahap gaban..pemimpin buat apa pun..redha jer lah..

      Delete
    8. Hudud kami tolak
      Janji kami kambingkan
      Kerusi buat apa pulang
      Alunan Quran kami melayukan
      Bible pun kami melayukan
      Islam kami liberalkan
      Tak ckp liberal kami demokratkan
      G25 kami dekati
      Nama Allah kami syiriki
      Pesta beer kami alu2kan
      Mahkamah syariah tolak tepi
      Selfie kami rapati
      Mike kami buang
      Logo kami imayamkan
      Mahafiraun kami mahasayang
      Murtad kami galakkan
      Syiah kami pejam mata
      Sesungguhnya hidup kami mati kami ibadah kami krn pakatan harapan...rahmat sekian alam

      Delete
  10. BIASA LA PARTI yg bayi lagi. Lain la parti tua kerepot yg dah lebih 50 tahun umur masih tak menang menang. Bahkan siap hilang deposit dlm PRN Sarawak.
    Tuhan pun tak nak perkenan kemenangan Pas dlm 50 tahun ni sebab apa. Tanya Lebai

    SEBAB Pas hati busuk pada Jemaah lain dan jemaahnya sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. SALAH TU SEBAB PAN ADALAH KHADAM IBN AL-DAP.

      http://www.ismaweb.net/2015/07/dap-takut-imej-islam-mekar-di-malaysia/

      DAP takut imej Islam mekar di Malaysia

      BANGI, Rabu – Sikap parti cauvinis DAP yang sering mempamerkan sifat anti-Islam dan menentang banyak perkara berkaitan agama Persekutuan memperlihatkan yang mereka sebenarnya takut imej Islam akan terus mekar di Malaysia.

      Menceritakan sikap DAP yang dipercayai mesra Evangelis ini, Naib Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Islam sederhana, Abd Rahman Mat Dali, berkata DAP sesekali tidak akan berdiam diri demi memburukkan imej Islam.

      “Mereka akan sentiasa mencabar apa sahaja usaha yang dapat meningkatkan imej Islam di Malaysia.

      “Mereka akan cuba merungkai dan meruntuhkan semua imej dan peraturan yang melibatkan Islam. Hakikatnya, kerana mereka tidak mahu Islam terus bertapak luas di negara ini,” katanya.

      Beliau berkata demikian mengulas sikap cauvinis DAP yang masih tidak berpuas hati dengan kod etika berpakaian yang dikenakan terhadap kakitangan atau orang ramai yang berurusan di semua pejabat kerajaan.

      Lebih-lebih semalam, ADUN DAP Kinrara, Ng Sze Han sengaja menyindir kod etika pakaian di pejabat kerajaan apabila memuat naik gambar di Facebook yang memaparkan notis cara berpakaian untuk berurusan di pejabatnya yang membenarkan sebarang bentuk pemakaian selagi tidak berbogel.

      Tegas Abd Rahman, itu tindakan biadab DAP dan kaum Cina serta kuncu-kuncunya mahu mengancam perpaduan dan keharmonian yang ada.

      “Hakikatnya DAP memang tidak suka Islam, mereka tidak suka Islam ini maju, jadi mereka cuba mencetuskan kontroversi dengan isu pakaian,” katanya kepada Ismaweb.

      Delete
    2. Aku cadangkan letak rambutan byk2 blkg pickup tu...kemudian letak tanda...masuk ahli pan dpt rambutan free sekilo...sponsor sorg ahli dpt lg free sekilo...aku gerenti rambutan x laku

      Delete
    3. Bayi apa dah tua bangka.belaka kt.dlm tu...kubur dh kata mari...tapi:
      Hudud kami tolak
      Janji kami kambingkan
      Kerusi buat apa pulang
      Alunan Quran kami melayukan
      Bible pun kami melayukan
      Islam kami liberalkan
      Tak ckp liberal kami demokratkan
      G25 kami dekati
      Nama Allah kami syiriki
      Pesta beer kami alu2kan
      Mahkamah syariah tolak tepi
      Selfie kami rapati
      Mike kami buang
      Logo kami imayamkan
      Mahafiraun kami mahasayang
      Murtad kami galakkan
      Syiah kami pejam mata
      Sesungguhnya hidup kami mati kami ibadah kami krn pakatan harapan...rahmat sekian alam

      Delete
  11. omak kau makan dedak ye.....
    hilang abis prinsip...
    keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN MAKAN BIHON SOP PASMACHA

      Delete
    2. Hilang prinsip bila masuk pas tp jd keldai dap...keluar pas plak jd lap dog dap...tu baru betul

      Delete
    3. Moh skrew melayu..ni ulang tahun 13 may ni...haha

      Delete
  12. http://www.utaranews.com/2016/02/ini-bukti-dap-dan-pan-anti-islam.html

    Ini Bukti DAP Dan PAN ANTI ISLAM!!

    Ahli Parlimen DAP Segambut Lim Lip Eng yang mewakili parti cina kiasu itu memaklumkan, DAP membantah keras usaha Malaysia menghantar barisan pertahanan negara menyertai latihan peperangan dengan pasukan tentera dari 20 negara Islam di utara Arab Saudi.

    Menurut Lim, bantahan keras ini dibuat DAP memandangkan penyertaan latihan ini tidak mempunyai motif utama dan satu pembaziran kerana Malaysia tidak terlibat dengan mana-mana konflik negara.... Atau bahasa mudahnya, Malaysia tidak mempunyai musuh dan tidak perlu membuat persiapan untuk berperang.

    "Jelaskan motif dan tujuan penglibatan negara dalam konflik di rantau asing, dan siapakah musuh-musuh yang mahu ditentang dalam operasi ketenteraan yang bakal berlangsung itu," kata Lim.

    Korang nampak tak ISLAMFOBIA yang dipamerkan pemimpin DAP... Mengapa mereka perlu takut sehingga mempertikaikan penyertaan barisan pertahanan negara ke latihan tersebut???

    Walhal, latihan ketenteran itu perkara biasa, belanja ketenteraan untuk negara ratusan juta setiap tahun walapun kita tak berperang.... Kalau tiada latihan, apa gunanya ada banyak unit dan rejimen.... Takkan nak duduk standby je??

    Selain itu, korang ada perasaan tak masa barisan pertahan negara menyertai latihan yang dibuat oleh Amerika Syarikat, DAP langsung tidak membantah atau bersuara mengenai latihan tersebut??

    Kesimpulannya, bantahan ini jelas menunjukkan DAP sememang sebuah parti anti Islam... Dan tidak menolak kemungkinan Parti Amanah Negara (PAN) yang merupakan parti 'adik' DAP merupakan sebuah parti anti Islam.

    Untuk menguatkan lagi bukti PAN dan DAP parti anti Islam, mereka sebelum ini membantah keras pelaksanaan hukum Islam yang mahu dilaksanakan Pas sehingga sanggup memutuskan tali silaturahim antara parti tersebut. - AndyBolat/Utaranews.com

    ReplyDelete
  13. http://www.ibnuhasyim.com/2016/04/lagi-bukti-syaitan-dap-anti-islam.html

    Lagi Bukti Syaitan (?) DAP Anti Islam..

    KUALA LUMPUR: Meskipun DAP menafikan bahawa parti mereka sebagai anti-Islam, namun apa yang dilakukan Timbalan Setiausaha Agung parti itu, Prof Dr Ramasamy menunjukkan sebaliknya.
    Beliau di laman sosial Facebooknya telah menggelarkan pendakwah terkenal antarabangsa, Dr Zakir Naik sebagai ‘syaitan’ dan menghalau penceramah itu untuk kembali ke negara asalnya, India.
    Tindakan tersebut mengundang banyak reaksi negatif dari netizen yang rata-rata tidak bersetuju dengan kenyataan Ramasamy itu.
    Demikian Lapor Blog Semberono.

    “Mari kita bawa ‘Syaitan’ Dr Zakir Naik keluar dari negara ini! ‘Syaitan’ Zakir Naik berada di negara ini atas jemputan kerajaan negeri Terengganu.
    “Beliau adalah pendakwah dan penceramah beragama Islam yang tiada apa-apa melainkan kebencian dan menghina orang yang bukan beragama Islam,” katanya di dalam status Facebook beliau yang kemudiannya disunting dengan membuang perkataan ‘syaitan’.
    Ramasamy yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang itu menambah bahawa pihaknya akan membuat laporan polis di Pulau Pinang berhubung kehadiran Zakir di negara ini.
    “Beberapa kawasan di India telah melabel beliau sebagai pembohong, yang berkata hanya separuh dari kebenaran dan juga penyampai kepada kebencian.
    “Semua yang beragama Hindu dan juga NGO dari kaum India serta inidvidu perlu memainkan peranan utama dalam membuat laporan polis.
    Kita suruh dia balik ke India supaya dia berdakwah di sana,” katanya lagi di dalam status yang sama.
    Jelas tindakan daripada DAP ini menunjukkan bahawa parti itu sebenarnya memusuhi Islam dan hanya mengeruhkan lagi keadaan sedia ada.
    Awal pagi ini, forum yang melibatkan Dr Zakir telah diarahkan untuk dibatalkan oleh PDRM bagi mengelakkan berlakunya ketegangan dalam beragama.
    Lapor media itu lagi.

    ReplyDelete
  14. Gaduhlah kamu wahai ahli pembangkang sekelian. Dari pemimpin sampai ahli biasa ,itulah hobinya. Teruskan hobi ini sehingga pru nanti. Terbaik
    Laba istimewa untuk BN. Hidup BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tang ni bn kene ucapkan terima kasih pd pan@dap...

      Delete
    2. Geng gadoh mana reti berdamai...drama gurau2 tahu le...hehehe

      Delete
  15. Wp kita benci Umno tapi kenyataannya dia adalah parti dominan dan paling berwibawa di Malaysia.Mengetuai gabungan 14 parti dalam BN, Umno sangat dihormati oleh rakan dalam komponen.Sebab itu sebaik memperolehi kemenangan dalam PRU,malamnya mereka membentuk kerajaan dan besoknya terus melaksanakan t/jawab sebegai pemerentah.Tidak timbul perebutan kerusi dan perebutan jawatan dlm kerajaan.Sangat berbeza dengan pembangkang yang saling bercakaran dengan masing2 mahu jadi ketua.Ingat kerajaan Perak selepas PRU 12.Berbulan selepas PRU baru dapat dibentuk kerajaan.Selagi Pakatan masih gagal membentuk gabungan sebagaimana BN dan statusnya kekal spt hari ini memberi kuasa kepada mereka di peringkat persekutuan bererti mengundang bala yang besar kapada negara dan kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi rakyat selangor bijak2 belaka...memilih
      "pakatan tapi tidak berpakatan"
      sbg kerajaan...hehehe...10 thn lagi selangor jadi negeri paling mundur laa...bongok..

      Delete
  16. So jangan mimpilah nak rampas putrajaya. Mahadir kata hanya org bodoh shj dlm bn/umno rupanya dlm blok pembangkang tempat mereka berkumpul.Bagus2 gaduh jgn tak gaduh.

    ReplyDelete
  17. Pas masuk bertanding bukan untuk menang. Kami masuk untuk pecahkan undi. BN menang kami pemimpin PAS pun senang.

    ReplyDelete
  18. Kegemaran pemimpin pas mencerca sesama islam. Bodoh barua jebon itu ratib wajib ahli pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arwah nik aziz juga panggil barua pd musuh politiknya, knp kau tak sebut?

      Delete
    2. Ngaku pun jebon...thanks

      Delete
    3. mike sabu tak pernah cerca sesama islam ka?

      Delete
  19. Perkataan KHADAM adalah bahasa keji yang dilemparkan oleh pemimpin pas. Agama dikendong ke hulu ke hilir tapi akhlak KURANG AJAR. Memang pemimpin pas kurang ajar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahak dap makan....khadam
      Sbb apa?
      Dap xnk hdd kami tolak hdd
      Dap nk melayu murtad kami tolong hujah biar mudah murtad
      Dap.xnk.mahkamah syariah kami tlg hujah lagi
      Dap nak pesta arak kami tlg sorak
      Dap nk islam simple2 kami introduce liberal
      Dap nak nama Allah kami tlg celah
      Dap nk halau melayu dari p. pinang kami tenang
      Dap nk jauh dari quran kami melayukan
      Pandek kata...apa dap nak kami bantu apa yg dap xnk jgn lawan
      Skrg dap nk kami lawan pas di prk...apa yg penting dap suka

      Delete
  20. Aku sokong DM jadi calon PH di prk ini. Pasti pas ternganga mulut sbb x dapat undi cina. Harapan pas utk menang hancur berkecai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS tak heran dengan undi Cina PAS sangat kuat tanpa Cina pun pas boleh menang besar. Pengundi umno pasti pilih pas sbb pas dan berkawan dgn umno.

      Delete
    2. Cina mmg akan undi pan...talibarutkan...sayap melayu dap...tapi elok jgk.senang pas fokus pd undi melayu saja...hahahahaha...pandir2

      Delete
  21. Allah itu Maha Mengetahui. Kenapa BN/Umno masih diberi kemenangan sehingga kini. Kerana jika dilihat secara realiti barisan penuh dengan segala macam hasad dengki, caci memaki, tiada sifat bertolak ansur, sifat tamak dan tiada sifat hormat menghormati antara satu sara lain. Demi doa rakyat bagi mendapatkan perintahan yg baik maka diberi kemenangan kpd Bn/umno. Mudaratnya lebih besar jika pembangkang memerintah. Syukur Alhamdullilah dan merupakan kemenangan rakyat.Amin

    ReplyDelete
  22. CEHH ANON KAT ATAS, SEMUA SALAH CINA ITU CINA INI TAPI BERBELANJA BELI PAD DARAH HAID BINI DAN ANAK PEREMPUAN HAMPA PUN MASIH BELI KAT KEDAI CINA
    ITU TAK MASUK BELI HP, ;APTOP, TOP UP. TAK PAYAH LA HIPOKRIT SANGAT.
    MACAM LA PAS DAH LEBIH 60 TAHUN WUJUD, TAK MENANG-MENANG DAN TAK MAKBUL DOA AHLI PAS UNTUK MENANG. LAST LAST MENJEBON DAN MEMBARUA JAMAAH SENDIRI. MULUT RATIB ISLE ISLE TAPI KELAKU MEMALUKAN ISLAM.

    Apapun yg penting Omak kau tetap cantik lg manis. hi hi hi tak caya korang tenung lama2 ikon kebanggaan cai Pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org beli kata cina mca bkn dap..

      Delete
    2. 9 dari sepuluh cina pro Dap, bodo tak tau statistik. Cina mca tak meniaga la, jadi rela atau makan gaji ja

      Delete
    3. Anon 21:26..bising je lebih..pg le niaga senang org melayu nak beli dgn ko..ini tidak hari2 keja gentel tolo je..hehehe

      Delete
    4. Sekurang2 akidah x ikut cina mcm kau

      Delete
  23. PAN, Presiden Parti boleh bersuara spt bapak beruk.
    Dulu kena tangkap khalwat dgn bini org.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak kamu lagi hampehh, dok kampung, lesen kereta pun tak ada. mau kutuk orang beruk. Baik kau tolong bapak kau yg hidup sengkek kat kampung tu

      Delete
    2. Anon 8:17..bapak ko pun sengkek gak..cermin diri dulu la..hehe

      Delete
    3. Nak ke bini org dengan beruk tua perut buncit tu? Tanya jer...

      Delete
  24. Hahaha.. pengkomen pengkomen yg suka duk copy paste berita2 dalam ruangan komen ni mmg cam pantat pun ada.. bangang cam babi pun ada. Nak komen kalu.. komen pasal tajuk posting ni sudahlah. Kalau dh macam babi tu.. babi je lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang duk copy dpd blog org lain pastu duk paste dlm ruangan komen ni apahal? Bangang tahap Kote sungguh

      Delete
    2. Okla...boleh gak komen..
      Cer try komen kt blogger pan...cam greenprok...yong suka dap...mampuih xkuar...kata bn had kebebasan...rupanya kome pun lg tetuk...blogger syiokkk sendiri...omak at least open jgk

      Delete
    3. Blogger PR tu baru betul2 blogger babi..hehehe

      Delete
  25. Gaduh lagi terbaik. Lupakan jelah putrajaya
    HAHAHA

    ReplyDelete
  26. Dulu tgk PAN mcm kesian.rasa nak sokong pon ada. Sekarang dah menyampah. Sebab dah nampak halatuju org2 kecewa

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pyh kesian kat puak2 ni, talam 14 muka, patut ludah kahak hijau jer kat muka...spesis desperado

      Delete
    2. Jgn lupa..lidah pun bercabang..hehe

      Delete
    3. Hudud kami tolak
      Janji kami kambingkan
      Kerusi buat apa pulang
      Alunan Quran kami melayukan
      Bible pun kami melayukan
      Islam kami liberalkan
      Tak ckp liberal kami demokratkan
      G25 kami dekati
      Nama Allah kami syiriki
      Pesta beer kami alu2kan
      Mahkamah syariah tolak tepi
      Selfie kami rapati
      Mike kami buang
      Logo kami imayamkan
      Mahafiraun kami mahasayang
      Murtad kami galakkan
      Syiah kami pejam mata
      Sesungguhnya hidup kami mati kami ibadah kami krn pakatan harapan...rahmat sekian alam

      Delete
    4. Wow anon19:44..banyak nye perkara menegakan islam yg PH buat ye...hehehe..gila babi ke babi gila ni..hehehe

      Delete
  27. Omakkau.. takkan nak masukkan artikal mcm kalau pun nak kondemkan pH..kami masih ingat hampir pru13 pas berhimpun kat stadium kedah..apa jadi negeri kedah lepas tu..takpayah lah nak cerita hadir puluh ribu..tp jawapan kerusi yg di menangi tu kita handak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab masa tu ada ramai jebon dlm PAS.. sekarang dah ramai keluar masuk parti baru.. alhamdulillah..

      Delete
    2. Bila jebon dah keluar maka banyak calob pas yg hilang deposit kat Sarawak. Kekuatan pas dulu terletak ditangan jebon. Kini lebai suci serban besar langsung x boleh harap.
      7 orang calon pas hilang deposit. Cai pas apa cerita? Masih ngaku kuat lg ke?

      Delete
    3. Pas dah jadi parti sengkek, umur tua tapi hilang deposit, Dah 60 tahun berdoa pada Allah tapi tak makbul makbul untuk menang, KENAPA
      Kerana PAS hati busuk pada jemaah sendiri dan jamaah lain. Membarua ja tau

      Delete
    4. Pas pimpinan hadi nak bawa keadilan kpd semua lapisan masyarakat??? Jgn buat lawak. Nak berlaku adil kpd ahli2nya yg dah bersama puluhan tahun pd muktamar tahun lps x mampu. Cai sana cai sini..
      Semua ini salah DAP !

      Delete
    5. Pehimpunan Amanah di Tok Bali yg disetai oleh Datuk Husam mendapat sambutan pengundi Kelantan. Omakkau tak nak tulis ke?

      Delete
    6. Analisis Parlinen Sg Besar.
      Pas tewas tipis 399 undi ditangan BN.
      Undi Pas dari PKR dan DAP.
      Kini DAP dah jd musuh utama PAS.

      Adakah pengundi umno nak pilih Pas?

      Delete
    7. Suruh PAS cermin muka dulu. Perasan kuat tapi tak sedar parti dah berpecah dua. PAS dan Amanah. Dalam serpigan Pas pun dah berpecah lagi. Team Hj Hadi dan Team TITM. Team TITM tak setuju PAS berbaik dgn UMNO.
      Mereka masih ingat bgmama UMNO menyeksa pemimpin PAS. Ramai pemimpin Pas dipenjara. Rakyat Kelantan dinafi hak royalti minyak. Pengikut Pas tak lupa sejarah hitam seksaan Umno.

      Delete
    8. Pas duduk dlm umno kena seksa umno
      dlm PR kena seksa dgn Dap...
      sebab Pas parti nak makan kiri kanan konon2 bijak berpolitik..ni le akibatnya orang tamak...

      Delete
    9. Ramai lebai dah makan dedak...

      Delete
    10. Yg baca meter dpt elaun beribu2 tu kira dedak ke apa?

      Delete
  28. Mari2 gaduh ramai2. Tolak putrajaya.Kita taknak perintah.Kita nak gaduh shj. Sampai kini Allah masih izinkan BN/Umno memerintah Malaysia.Mungkin lebih baik kalau dibandingkan dgn pembangkang yg asyik bergaduh. Semakin dekat pru, semakin banyak pekung antara mereka, asyik bergaduh. Allah Maha Mengetahui.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syooohh...Dekat2 pru nanti kita buat drama gurau2 pulak...hehehe

      Delete
  29. Hot News !! Ter NOW !!
    Rahsia Besar Rosmah & Zeti Terbongkar !! ……
    >>> KLIK HERE !! <<<

    ReplyDelete
  30. Patut la bn boleh perintah malaysia..rupanya ramai yg makan dedak kat sini..harga diri cuma duit br1m..pm makan billion2..mmg bodoh tahap gaban..marah kat cina konon..jho low si cina yg songlap duit skali dgn najib tu sapa?..melayu ka..kalu dah bengap tu..bengap jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape ko merepek ni samdol...hehehe..prrooottt

      Delete
  31. Husam dipecat. Sorang lg pemimpin cerdik dlm pas dibuang. Mcmmana pas nak lawan umno. Semua yg yg cerdik dah keluar kini tinggal yg Abdoh2 saja. Fikirkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerdik2 pandir bang...akhirnya dicerdikkan dap jer

      Delete
    2. syukur, akhirnya pemuka DAP dah di nyahkan drp PAS....berambus la ko husam...

      Delete
  32. Cerdik memang cerdik husam tu.... org cerdik macam husam tak perlu dlm PAS.. cerdik macam tikus dengan labu....lagi lama dalam PAS boleh lingkup PAS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tikus lebuhraya husam batu asas ada je...hehehe

      Delete
  33. Cerdik memang cerdik husam tu.... org cerdik macam husam tak perlu dlm PAS.. cerdik macam tikus dengan labu....lagi lama dalam PAS boleh lingkup PAS...

    ReplyDelete
  34. Dah 60 tahun dlm politik calon PAS masih hilang wang deposit. Inikah dikatakan politik matang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah berpuloh tahun dgn perjuangan islam...akhirnya?

      Delete
    2. Dah berpuloh tahun dgn perjuangan islam...akhirnya jd KHADAM DAP@kapir...

      Delete
  35. Terus kan bergaduh Pas > PKR > PAN > DAP > PAS > dan seterusnya. Ini ke yg harus rakyat pilih boleh jahanam Malaysia. Bakal huruhara lebih teruk dari BN. Nasihat kpd rakyat tolak shj Pembangkang kerana tiada persefahaman walaupun belum diberi mandat memerintah Malaysia. Ini bukan isu dedak tetapi isu tidak layak dan memudaratkan. Sarawak telah menghukum - ini jelas !

    ReplyDelete
  36. HANYA ORANG YANG ADA RM10 BOLEH BACA!!!
    Cuba cek wallet anda, ada tak Rm10, kalau ada cuba kasi sailang itu Rm10 dalam ertikata lain, itu Rm10 tutup mata, kasi jadi duit lagi, YANG PERCAYA BOLEH JOIN, YANG RAGU-RAGU BOLEH KAJISELIDIK, YANG TAK PERCAYA ABAIKAN SAJA DAN JANGAN BUANG MASA BACA.
    Bagi setengah orang apalah sangat dengan Rm10 lagi-lagi kalau boleh buat duit dengan modal Rm10.

    PELUANG KEEMASAN MENJADI YANG TERAWAL. JANGAN LEPASKAN PELUANG..!!!
    Info di
    http://frenzprepaid.com/tawaufrenzter
    Call/Whatsapp: 0178984406
    #Orang yang ada RM10 boleh klik link diatas๐Ÿ‘†
    #Orang yang ragu-ragu, pilihan ditangan anda
    #Orang yang tak percaya jangan cuba-cuba klik link diatas kerana RM10 anda akan hilang dari wallet anda..๐Ÿ‘น๐Ÿ‘น๐Ÿ‘น

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini pleuang baik buat pandir2 dan blogger pandir2...buatla duit cara ni dari mkn dedak2 tokong

      Delete
  37. Berpolitik ialah satu perkara.Menguruskan kerajaan selepas kejayaan berpolitik adalah perkara yang lain.Kedua-duanya memerlukan parti politik yang jitu selain berpengalaman dalam urusan pentadbiran.keupayaan menguruskan saat ketidaktentuan negara sangat2lah dituntut.Populariti semata tidak menyumbang apa2 kelebihan pun pada rakyat.Sekadar pendapat, pembangkang perlukan lebeh banyak masa lagi untuk menggantikan BN.

    ReplyDelete
  38. BUDAK MELAYU MATI MERIMPIT DI J,RAYA YG SALAH CINA DAP JUAL MOTOR...........:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak melayu nk balik pd islam...yg dirisau pesta beer utk org cina

      Delete
  39. PAN menang atas tiket PAS...kemudian khianat pada parti dan ahli sendiri...kalau dah tiada amanah boleh harap ke nak jadi kerajaan...besar kemungkinan lebih teruk dari BN...macai pula macam mat tiga suku....marah sungguh pada tghh yang tak nak jadi barua macam mereka keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan bergaduh barisan pembangkang yg tidak matang dr pemimpin sampai ke ahli biasa. Cita2 besar nak perintah Malaysia..hahaha
      Ucapan Buto pd pakatan jenin

      Delete
  40. PAS+IKATAN=PASIK HATI DAN MINDA....PASIK ITU HANYA PARTI POLITIK BUKAN AGAMA....ADA FAHAM.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tinggikan syiar islam bkn agama...nak mudahkan murtad itu agama...nk hapus mahkamah syariah pun agama...otak pandir kau mamat...x.fhm2

      Delete
  41. pAKATAN HARAPAN MESTI BERTANDING DI KUALA KANGSAR DAN SG BESAR > LEBIH BAIK TIGA PENJURU KERANA KETEGASAN PADA PAS SEBELUM MEREKA KENCIN KITA PADA PRU14.
    PAS PERLU DIBUKTIKAN YANG

    1.SELAMA 60 TAHUN BERDOA TAPI ALLAH TETAP TIDAK BERI KEMENANGAN KERANA MEREKA TIDAK IKHLAS DANMENIKAM JEMAAH SENDIRI SERTA JAMAAH LAIN - MENJEBON AHLI

    2.MATI KAN KHAYALAN MEREKA YG MEREKA KUAT PADAHAL UMUR DAH 60 TAHUN TAPI HILANG DEPOSIT DI PRK SARAWAK. TUHAN PUN TAK RESTU LEBAI2 NI MENANG.

    ONE FOR ALL BIAR PAKATAN HARAPAN SATU CALON DAN BERITAHU PAS UNDI KAMI LEBIH BANYAK DARI KAMU PARTI YG DAH 60 TH USIA. BN MUNGKIN MENANG TP INI PRK DAN KAWASAN ITU MILIK MEREKA. BIAR LEBAI LEBAI YG TAK TAHU ERTI POLITIK TU DAPAT PELAJARAN. ISLE ISLE TAPI KELAKU PD JAMAAH MCM ..............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak bertanding silakan, biar 5 penjuru pun takpe, yang pasti BN akan menang, PH tak perlu bergantung sangat pada PAS. Jangan sebut PAS lagi bagus.

      Doa adalah satu-satunya senjata pada orang mukmin, doa bukan saja untuk kemenangan bahkan untuk kesejahteraan kita sebagai penerima nikmat, ada lagi perkara yang tertangguh, hanya Allah swt sahaja yang maha mengetahui lagi bijaksana.

      Doa yang dimakbulkan oleh Allah swt kekadang tidak dapat dirasai oleh manusia lalu menyebabkan terkeluarnya kata-kata seperti anon 11:48.

      DAP pun hilang deposit di prn Sarawak, tapi DAP telah menunjukkan sikapnya yang sebenar ketika berkempen " Kita undi kasi Aziz menang supaya Melayu DAP diperalatkan agar skrew masyarakatnya sendiri ".

      Ramai Melayu dah jadi kuda dan keldai kerana DAP, bukan satu Melayu bahkan satu Kuali melayu dikudakan agar Melayu ni skrew bangsa mereka sendiri.

      Melayu Kuali adalah satu kumpulan kuda-kuda perang DAP, mana-mana prk kalau majoritinya pengundi cina DAP akan bertanding meletakkan calun Melayu DAP yang dikudakan agar skrew bangsa sendiri.

      Kalau majoritinya Melayu, DAP akan melepaskan kuda-kuda perang yang berwarna oren disampingnya dibekalkan skrew yang berbagai.

      Dalam keadaan ini bukan saja DAP yang berjaya memperalatkan Melayu sebaliknya ramai Melayu yang sanggup diperkudakan oleh DAP demi sesuap dedak.

      Kepada Melayu yang telah berjaya diperkudakan elok lepaskan dulu kuda tu tak perlu beri perhatian kepada PAS kerana umum sudah mengetahui prinsip dan perjuangan mereka yang tidak pernah berubah walaupun seribu macam hujah yang dikemukan namun PAS tetap istiqamah. Allahuakhbar.

      Delete
    2. Pkr bila nk mintak kerusi lembik lidah dan leher...klu x bg tgkla nnt...guna ugutan...bab kata jijah...sempit parti
      Dap dan adiknya pan trrus main ugut..
      Harap pas jgn pedulikan mereka

      Delete
  42. keranamu guru, 

    aku d lahir tulis buku tapi hanya mampu tulis abc, 

    aku d lahirkan masuk oxford tapi hanya mampu masuk KU... cabok, 

    aku d lahirkan jadi engineer tapi hanya mampu jadi juruteknik, 

    semuanya kerana jasa guruku, dia sendiri setakat 1A spm upsr 4B dia p jadi guru, sbb nk hidup sng dia menyusahkan aku,

    sendiri x pndai gimana nk ajar org? Terima kasih cekgu. Tggu d akhirat nnt.

    ReplyDelete
  43. Terbaik sesangat 7:31.. ungkapan kata yg terindah buat PAN yg bisa membuatkan mereka tersedar dr lamunan terhenti..

    ReplyDelete
  44. Umno terus mara untuk rakyat Malaysia. Pas dah 60 tahun umur tapi hilang deposit di prk sarawak. Lps ni di sg besar dan k. kangsar alamat korek hidung la. Semoga amanah turut ada, baru menang mudah ya Lebai Pas (banyakkan berdoa) ya amanah, ya dap ya pkr ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah berpuloh tahun dgn perjuangan islam...akhirnya?

      Delete
  45. Ada umno gaduh dgn mca dan mic kedua-duanya parti uni-bangsa (kira rasis). Ada ? . Kenapa Pas bergaduh dgn Dap yg bukan parti uni-bangsa, malah Melayu yg menganggotainya dikatakan barua! Kenapa? Ini dikatakan bodoh politik! Pembangkang tiada satu parti yg uni-bangsa tetapi masih bersengketa? Ketahuilah Pembangkang gagal membentuk pakatan yang kuat. Harapan Pembanghang dalam Pru 14 untuk menang dan seterusnya mengambil-alih Putrajaya amat tipis. Sia-sia rakyat menyokong!
    Imam/Ustaz bersama Sami dan Paderi berjaya menjalinkan hubungan harmoni sesama mereka dalam BN. Ini dinamakan kematangan berpolitik. Oleh itu rakyat jangan menaruh harapan tinggi kepada Perbangkang kerana mereka tidak layak dan saling berbalah dalam banyak soal.
    Sudah muak dan rasa diperbodohkan!

    Dulu Pembangkang kini BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru ko tau makan dedak jadi bodo...hehehe..lain kali makan burger...hehehe

      Delete
    2. Memang bodo pun. Bodo mcm hadimaru..60 tahun berpolitik tp hilang wang deposit..
      Hari2 ratib PAN hilang deposit.
      Lupa pulak PAN baru berunur 8 bulan.

      Delete
    3. Pengkhianat sebenar umat Islam di Msia adalah PAS. Kerana kesombongannya peluang untuk lihat BN berkubur jd hancur. Harapan utk lihat pertandingan satu lwn satu hancur berkecai kerana keangkuhan PAS yg merasa mereka masih lg kuat spt dlm PR dulu.

      Delete
    4. Nak tinggi syiar islam khianat...langgar janji xplak khianat..tolak hudud utk org islam xplak khianat...nknliberalakn islam x khianat...nk mudahkan melayu murtad pum x khianat...dunia pandir betul

      Delete
  46. HAJI HADI,HAJI NAJIB,DAN PEMIMPIN PARTI PASIK SERTA B.N.ADALAH PEMIMPIN AKHIR ZAMAN YG TIADA CACAT CELANYA.....FAHAMMM.....MRSTI WALAKKKKKKKKKKKKKK.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya utk jadi punah-sehat bn saja,blok ke 3 lah....tak kemaruk kuasalah,ukur baju sendirilah....yg penting kuasa melobi dan gaji bulanan ribu2 masuk poket aku......

      Delete
    2. Serban mesti besar,jubah mesti labuh,mata mesti bercelak,dahi mesti di hitamkan,sapu minyak attar dan pakai capal baru tahu orang kampung......siapa aku.......

      Delete
    3. ULA-SEMAK DAN ULA-MAMAK NAIK PANGGUNG DAN MULA JADI PUNAH---SEHAT.......KERAJAAN UMNO /BN.........

      Delete
  47. Utk makluman tuan2.. rekod baru pilihanraya Malaysia telah tercipta jua.. yg mana undi rosak melebihi jumlah utk seorang calon bertanding.. Di manakah tempat itu?

    ReplyDelete
  48. Pelik betul dengan orang melayu sekarang ini.TGH.Hadi tak mahu jadi kuli DAP pun dimaki hamunnya.Dah buang tabiat ke atau dah gila orang melayu ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko cerita dlm konteks apa ya? Otak sempit walaun pas. Berkerjasama tidak bermakna menjadi barua atau kuli. Kalau nak ekstrim sangat jihad ke apa ke... pergi syria sana! Ini Malaysia negara majmuk. Kenapa walaun pas suka putarkan isu kuli, barua dap kepada sesama melayu dlm pakatan pembangkang? Kenapa tutup mata sedangkan umno juga berkerjasama mga dan mic? Bodoh apa 60 tahun bertapa dlm gua ke, sekarang baru sedar Malaysia negara majmuk..

      Delete
    2. Anon 1227 beli kondom dan kotex pun kat kedai cina lg mau gebeng psal perkauman...

      Delete
    3. Klu bekerjasama nk tinggikan syiar islam itubdh kira jihad...xyah gi syria
      Tp klu kejersama utk hapuskan mahlamah syariah...mudahkan melayu murtad...syirikkan nama Allah...pertahankan pesta beer bermati2an..galakkan lgbt...nk tambah liberal plak kt.islam...haaa itu betul2 barua
      Lagi satu nk beli kedai mana2 x kisah islam x larang...asalkan jaga akidah...bkn akidah pun ikut kapiaq

      Delete
  49. KASUT DAN SELIPAR HILANG DI TANGGA MASJID....YANG SALAH KEDAI CINA DAP JUAL KASUT.....MORAL CERITANYA PASIK MENYALAHKAN ORANG SAHAJA......KEPALA KENA BUKAK.....FAHAM......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi iktibarnya kalau nak beli barang di kedai cina kena jadi kuli DAP dulu.. ini hanya pendapat PAN sebenarnya.. sbb nya bila dia dah biasa jd khodam dia expect org lain pun kena ikut jd khodam DAP sama..

      Delete
    2. Nak buat hudud utk org islam...haiiip...mintak izin org cina dulu
      Nak halang pesta beer...haiik...kesian org cina
      Moralnya...masuk.jerla dap

      Delete
    3. Khadam melayu utk screw melayu...bravo

      Delete
    4. Nak jd khadam itu hak ekau...tapi jgnla.org lain pun kau nk suh ikut jd khadam cam kau...

      Delete
    5. Jadi iktibarnya kalau nak beli barang di kedai cina kena jadi kuli DAP dulu.. ini hanya pendapat PAN sebenarnya.. sbb nya bila dia dah biasa jd khodam dia expect org lain pun kena ikut jd khodam DAP sama..

      Delete
























  50. AKHBAR HARAKAH TIDAK LAKU LAGI DI SELURUH NEGARA DAN MEMANGGONG HUTANG.....YANG DI SALAHKAN OLEH PUAK2 "PASIK"IALAH PEHAK DAP,PAN,DAN PKR......ADA KE PATUTTTTTTT........

    ReplyDelete
    Replies
    1. aljuburi shja yg bagus, dia menjubur tak salahkan cina pun.

      Delete
  51. DAP secara terbuka menyokong geng Mat sabu semasa pemilihan dalam muktamar baru2 ini.Ada MCA atau MIC yang mencampuri urusan pemilihan Umno.Tak dak kan.Bahkan selepas kalah pemilihan geng ini istihar keluar PAS dan tubuh parti baru dan terus bercium mulut dgn DAP pada masa yang sama istihar pulak lawan PAS.Hari ini nak ajak pas berganding bahu dengan DAP pulak...pelik betul la macai-macai DAP ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mula2 bercium mulut dngn dapigs lepas tu cium lubang bontot dapigs pula, almaklum lah nak dapatkan rahmat dan berkat dari lubang bontot tokong dapigs..kikiki

      Delete
  52. TIGA PENJURU DAN HASILNYA UNDI TERBANYAK
    1.BN
    2.PH (PKR,DAP,AMANAH)
    3. COROT ITU IALAH PAS. MANA NAK LETAK MUKA, SILAP HARIBULAN HILANG DEPOSIT, KENA LA PARTI LEBAI NI. PAS RASIST MCM ZAMAN JAHILIAH IAITU ASSABIYAH

    ReplyDelete
  53. PAN umpama sayap melayu dalam DAP yang ditugaskan untuk screw melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sayap lingkup bungkus yg tak leh terbang kehkehkeh

      Delete
  54. Harap PAN insaf akan beting maro di mana undi nya kurang dari undi rosak..

    ReplyDelete
  55. If you're trying to lose weight then you absolutely have to jump on this brand new custom keto diet.

    To create this keto diet service, licenced nutritionists, fitness couches, and professional chefs have united to develop keto meal plans that are efficient, painless, price-efficient, and delightful.

    From their grand opening in 2019, 100's of individuals have already remodeled their body and health with the benefits a smart keto diet can provide.

    Speaking of benefits: clicking this link, you'll discover 8 scientifically-tested ones offered by the keto diet.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...