Wednesday 14 October 2015

UBAT DEMAM SIRAP PARACETAMOL UNTUK KANAK-KANAK KELUARAN SYARIKAT ROYCE PHARMA SDN BHD DISAHKAN ADA ALKOHOL.



Ubat demam untuk kanak-kanak, sirap Paracetamol keluaran syarikat Royce Pharma Sdn Bhd disahkan mengandungi alkohol.

Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) menerusi kenyataan media memaklumkan, pihaknya telah mengarahkan syarikat berkenaan menarik balik semua produk itu kerana tidak mematuhi syarat pelabelan.

“Syarikat berkenaan tidak menyatakan kandungan alkohol pada label dan sisip bungkusan dan ini melanggar syarat pendaftaran,” kata KKM.

Menurut KKM, berdasarkan spesifikasi kementerian, produk yang dikeluarkan syarikat itu tidak seharusnya mengandungi alkohol.

Bagaimanapun, kandungan alkohol pada produk berkenaan pada had yang dibenarkan dan tiada isu keselamatan kerana produk itu berdaftar dengan Pihak Berkuasa Kawalan Dadah (PBKD) serta mematuhi keperluan kualiti, keselamatan dan keberkesanan.

4 comments:

  1. Ubat batuk pil kuda cap logo pas angka O mengandungi bahan kima berbahaya jenis perkasa yg boleh memabukkan pengguna dan ahlinya.

    ReplyDelete
  2. Salam sehati serasuah 2.6 ,

    Melayu datang lagi dengan fitnah terbaru mereka ubat batuk terlebih ethanol.
    sebelum ni acid formic, msg, minyak mudah terbakar, panadol beracun, air ada cancer dll.
    semuanya kerana nak jual barang sendiri dengan harga mahal!
    Kumpul orang baca quran baca hadis lepas tu memburukkan produk orang lain sebab nak jual barang sendiri dengan harga mahal.
    Kfc jual mahal tapi pekerja ada epf socso elaun, gaji basic naik secara berkala dan peluang naik pangkat. Kebajikan pekerja diutama, sebab tu berkat.
    Kedai makan mamak dan Nursery Melayu gaji minima pun tolak, epf socso kadang kadang tak ada, gaji kejap banyak kejap sedikit. Macamana nak berkat.

    Otak tak pandai nak ambil degree, assignment upah orang atau tiru, Attendance minta kawan tanda, exam ramai ramai jumpa lecturer minta kasi lulus, dapat degree buat cari rezeki, apa status rezeki tu?

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  3. adakh selepas tppa kita akn dipksa guna ubat2 sebegitu

    tppa mungkin sudah dittangani tp disorok dr rakyat.

    bersedialh utk petaka lbh besar jika tppa dittangani dgn sebb telur najib telah dicekik us dn israel.

    mahdey pun nk turunkn najib... tiba2 ularmak ada yg bela najib.

    ulatmak apa klu tidak mendapat firasat dn tidak blh berfikir dgn ilmunya

    ReplyDelete
  4. ,,.,KISAH NYATA , , , ,
    Aslamu alaikum wr wb..Allahu Akbar, Allahu akbar, Allahu akbar
    Bismillahirrahamaninrahim,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki, namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang, hingga suaatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yng saya punya, akhirnya saya menaggung utang ke pelanggan saya totalnya 470 juta dan di bank totalnya 800 juta , saya stress dan hamper bunuh diri anak saya 2 orng masih sekolah di smp dan sma, istri saya pergi entah kemana dan meninggalkan saya dan anakanaknya ditengah tagihan utang yg menumpuk, demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue, ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan KI JAMBRONG hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama satu minggu saya berpikir dan melihat langsung hasilnya, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KI jambrong di No 0853-1712-1219. Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Demi AllAH dan anak saya, akhirnya 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kini saya kembali sukses terimaksih KI JAMBRONG saya tidak akan melupakan jasa AKI. JIKA TEMAN TEMAN BERMINAT, YAKIN DAN PERCAYA INSYA ALLAH, SAYA SUDAH BUKTIKAN DEMI ALLAH SILAHKAN HUB AKI JAMBRONG DI 0853-1712-1219. (TANPA TUMBAL/AMAN)

    ;;;;;;;;;;

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...