Sunday 10 April 2016

DEKLARASI TUN M-KIT SIANG ANJURAN ANAK MUDA GAGAL DAPAT SAMBUTAN ... LEBIH BANYAK KERUSI TANPA PENGHUNI DARI YANG HADIR



Program ‘Deklarasi Mahathir – Lim Kit Siang’ anjuran kumpulan yang mengelar diri mereka sebagai ‘Anak Muda Selamatkan Malaysia’ gagal mendapat sambutan seperti yang diharapkan petang semalam.

Tinjauan yang hadir ketika membuat liputan program yang di adakan di dewan Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru itu mendapati, anggaran kehadiran hanya sekitar 30 ke35 orang.

Program yang diadakan itu turut dihadiri oleh Naib Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Dr. Afif Bahardin; Ahli Parlimen Bukit Mertajam, Steven Sim Chee Keong; Ahli Parlimen Bukit Bendera, Zairil Khir Johari dan Pendebat Terbaik Asia, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman.

Dalam setiap ucapan yang disampaikan, mereka yang hadir turut merayu golongan belia untuk menandatangani deklarasi tersebut sambil menjelaskan sambutan yang diterima setakat ini tidak begitu menggalakkan.

Tun Dr Mahathir Mohammad pada 4 Mac lalu mengetuai majlis menandatangani deklarasi tersebut bagi menyingkirkan Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak sebagai Perdana Menteri.

Majlis tersebut turut dihadiri oleh bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin; bekas menteri besar Kedah, Dato' Seri Mukhriz Tun Mahathir, Dato' Zaid Ibrahim dan lebih kurang 50 orang pimpinan parti pembangkang.



80 comments:

  1. Saya bukannya nak cakap besar.. walupun panas tanpa bumbung dan kerusi selesa, PAS boleh tarik lebih ramai dari 50 org tuh utk apa2 program PAS.. bukti yg terkini ialah di Tasik Tituwangsa program anti DLP.. sdgkan musuh PAS memerlukan kombinasi antara mereka UMNO PKR DAP PAN utk tarik tak samapai pun 50 orang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sori bang saya terpaksa bangkang...abg salah bila.kata kehadiran sessi Pas lbh ramai. Dari segi mata kasar yg kita nampak mmg ramai pd Pas tapi abg kene jgk guna secara mata halus. Abg kene amik kira bilangan2 jin dan ifrit yg dtg ke sessi PH ni. Sessi Pas jin dan ifrit.x berani dkt sbb ada laungan takbir dan ucapan2 berselit ayat2 Quran. So sessi Pas hanya ramai manusia. Tetapi utk ucapan dari org2 yg suka selfie oktofest lgbt tokong...jin dan ifirt beratus2 ribu dtg meraikan....mrlimpah ruah. Jadi harap abg dpt mohon maaf dgn walatokong2 diatas kesilapn abg krn menggunakan mata kasar sahaja utk menghitung kehadiran org jin ramai. Mungkin dgn bantuan Seekers yg mempunyai alat kamera.dan pengesan yg canggih kehadiran mereka (jin dan ifrit) dpt dibuktikan dan dgn itu fitnah kpd PH dpt dihentikan serta merta.

      Yang Berusaha
      Walatokong Level 7

      Delete
    2. Komen anon 10.14 lebih baik sikit dari iklan no.togel diatas......cer cuba2 buat ramalan no.ekor pulak dlm blog omakkau ni bolih ahli2 cuba nasib tikam ekor pulak.

      Delete
  2. Wed at 1.59pm

    Sdr Rafizi baru tiba di Istana Kehakiman Putrajaya.

    Digari seperti penjenayah.

    Sebarkan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila kantoi menipu.....putar belit cerita...sop la...budibicara...what a guy

      Delete
    2. A compulsive liar is defined as someone who lies out of habit. Lying is their normal and reflexive way of responding to questions. Compulsive liars bend the truth about everything, large and small. For a compulsive liar, telling the truth is very awkward and uncomfortable while lying feels right.

      Delete
    3. Inilah Sifoo pujaan PAN Imayam Cable TV. DI penang Dah la ada skandal kejam pulak tu. Orang miskin PPRT tidak diberi. Orang kampung dihalau. PAN pula menyokong DAP yg rasis walaupun Mat Sabu dan Mujahid kelahiran Penang

      Delete
  3. DEBAT TAK MAMPU "SUCIKAN" GUAN ENG!!!

    Pendedahan mengenai isu Taman Manggis dan pembelian rumah banglow mewah yang dibuat sebelum ini tidak mudah untuk menamatkan persoalan mengenai integriti Ketua Menteri Pulau Pinang itu.

    Persoalan skandal yang mengelilinginya masih Tidak Gampang untuk dibuang begitu sahaja. Bahkan ia hanya seperti kekabu yang terkena air, tidak mudah untuk dianginkan semula.

    Walhal, pendedahan yang turut hangat di dalam Palimen itu juga dianggap terbuka dan adil. Namun ianya masih tidak dapat diterima oleh sesetengah pihak, terutama dikalangan pembangkang.

    Apa yang diharapkan dari pendedahan itu akan dapat membuatkan rakyat berfikir mengenai integriti Guan Eng selaku Ketua Menteri. Maka sebab itu Guan Eng beria - ia mahu berdebat secara terbuka.

    Setidak - tidaknya, Guan Eng berharap ianya dapat menghentikan segala tuduhan yang terlempar terhadap DAPigs secara amnya dan penglibatan dirinya dalam skandal itu secara khususnya.

    Guan Eng berharap taktik itu mampu untuk membuatkan dirinya "di-baptis-kan" semula melalui perdebatan yang dibuat secara terbuka serta disiarkan secara lansung dikaca televisyen.

    Kenyataan salah seorang anggota DAPigs yang mahu Si Guan Eng tu 'Bercuti' bagi membersihkan nama baik parti memang wajar dituruti dan diterima. Namun lain pulak respon yang diberikan.

    Anggota DAPigs tu bukan sahaja menerima kecaman dari kalangan pimpinan DAPigs, malah dia juga turut menerima mesej berbaur ugutan agar dia meletakkan jawatan dan keluar dari parti.

    Walhal anggota DAPigs itu hanya mahu siasatan dijalankan dengan adil dan saksama berpandukan kepada apa yang telah didedahkan sedangkan ada lagi dokumen lain yang katanya masih disembunyikan.

    Mungkin bagi pihak DAPigs dan Rejim parti yang dipimpin oleh Guan Eng akan berasa lega apabila mereka mengeluarkan perintah 'Tutup Mulut' agar isu tersebut tidak menjadi bualan hangat.

    Sebaliknya, mereka hanya akan memberitahu rakyat apa yang mereka mahu sahaja dan menjadikan ayat dari wakil yang dipilih sebagai ayat kitab suci yang menyatakan bahawa Guan Eng tidak terlibat.

    Pun begitu, bagi pemimpin DAPigs lain yang memahami mengenai isu itu dan macam mana pendedahan itu diperbuat, hanya menerimanya dimulut tetapi tidak didalam hati mereka sendiri.

    Mungkin penerima bantuan secara "One-Off" di Kampung - Kampung Cina boleh menerima perintah itu seperti ikan lapam makan tahi di bawah pengkalan, sebab ia hanya dicerita oleh mereka sendiri.

    Tetapi bagi rakyat, Pegawai Kerajaan, Mahasiswa, Pesara dan cerdikpandai hanya tersenyum mendengar perintah itu kerana mereka sudah arif mengenai bentuk eksploitasi yang mereka alami.

    Pegawai kerajaan atau bekas pegawai kerajaan juga arif macam mana mereka menjadi "Kuda Hitam" oleh kuasa politik selama ini. Jadi arahan sebegitu bukan mudah untuk mereka telan begitu sahaja.

    Begitu juga bagi pemimpin yang diberi upah dan "ufti" agar tidak menungkitkan isu itu, boleh tersenyum tetapi dalam hati tetap pedih. Mereka boleh kata, Guan Eng baik, tetapi dalam masa sama, mereka juga akan mengatakan Guan Eng ni jahat!!!



    Semut Hitam at Sabtu, April 09, 2016

    ReplyDelete
  4. Kampung Permatang Tok Subuh yang terletak di Bukit Minyak, Pulau Pinang, sedang menghadapi ancaman pengusiran paksa. 26 keluarga yang menduduki kampung ini telah menerima notis bailif pemilikan kosong yang mengarahkan mereka untuk mengosongkan rumah sebelum 4 Mac 2016. Rumah mereka boleh diroboh secara paksa bila-bila masa pada dan selepas 4 Mac nanti.

    Kampung Permatang Tok Subuh sudah diteroka oleh penduduk sejak 70 tahun yang lalu. Distinct Class Sdn Bhd yang menggelar dirinya tuan tanah dikatakan membeli tanah tersebut daripada pemilik sebelum itu dan mengheret penduduk asal ke mahkamah untuk mengusir mereka. Keputusan kes di Mahkamah Sesyen Butterworth tidak berpihak kepada para penduduk dan sekarang notis pemilikan kosong telah dikeluarkan.

    Para penduduk menuntut supaya hak perumahan mereka dijamin, iaitu perlunya rumah ganti sekiranya mereka terpaksa berpindah. Namun, Distinct Class Sdn Bhd enggan berunding dan cuba mengusir penduduk secara paksa.

    Penduduk Kampung Permatang Tok Subuh bertekad untuk mempertahankan kampung halaman mereka.

    Boleh mengikuti perkembangan tentang perjuangan penduduk Kampung Permatang Tok Subuh di laman FB Pertahankan Kg Permatang Tok Subuh.

    Harap komrad semua, kawan-kawan boleh berikan sokongan, atau idea penyelesaian kepada perjuangan Kampung Permatang Tok Subuh ini.

    Julius Choo Chon Khai
    AJK Pusat / AJK Pulau Pinang
    Parti Sosialis Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai Julius.
      Cuba tanya siapa dan kenapa tuan tanah yg jual tanah tu?
      Cakap boleh sedap mulut. Undang2 mesti ada hitam putih.
      Kalau tanah pajak pun (sabah) negara ni blh ambil dan rampas dari Filipina ini kan pulak hak tanah yg dijual yg ada hitam putih. Mesti ikut undang2 beb!

      Delete
    2. 1. Kerana x ada swimpool
      2. Kerana bad fengshui
      3. Kerana saya hanya akauntan
      4. Kerana sewa sebulan rm5k bayar bank rm11k
      5. Bukan kerana pokok manggis

      Delete
  5. Yeahaaaa ...... ada ngak ada yg penting kita ketawa ! Sekarang pokay sapa tahu besok tokay !Wa tak peduli cakap olang ..... barua ! Yang penting ada amoi laga dada gua !

    ReplyDelete
  6. Sampai bila walakontol pas hidup dalam mimpi?
    Ceramah Pas berjuta orang hadir tapi bila pru dapat 21 ketul kerusi.

    Mana peginya berjuta yang hadir ceramah tapi masa mengundi pangkah umno?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak kutip duit tabung ja...
      Ha3

      Delete
    2. Kami ngaku tersilap bergabung dgn DAP dulu.. tapi kini tidak lagi.. alhamdulillah.. khodam DAP yg kini memainkan peranan..

      Delete
    3. Klu pas yg ramai org dtg pun x dpt diterjemahkan kpd undi cuba bygkan keadaan awak...patutla dap dan pkr x hingin nk huluq kerusi...akhirnya keje melawan parti yg menegakkan islam....dipersilakan spin

      Delete
    4. Banyak tu jer kehadiran...kesian lak tgk program puak2 ni..alamat cpt pupusla..hahahahaha

      Delete
    5. Yes..yes..PAS kini khadam Kristian. Kemaruk nak menang..agama jd barang mainan.
      Bawak2 tobat pak levai ooi..

      Delete
    6. silap tu anon 22.16..kristian yg jd khadam PAS, tp yg pasti PAN khadam DAP yahudi, penyamun harta rakyat

      Delete
  7. Yg aku nak tergelak tu ada pulak macai2 yg nak buat deklarasi sokong si ajip tu. Sokong perompak..sokong penyamun...sokong MAHAREMBAT

    Dpd hutang RM42B skrg dah jadi RM50B
    Mau sokong lagi ka..???
    Rembat jangan tak rembat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya dalam kontak perjuangan islam yg syumul di Malaysia, jika sebuah parti itu khadam DAP (PAN) secara otomatiknya ianya juga khadam UMNO (PAN).. buktinya kedua2 DAP dan UMNO bersepakat menolak PAS.. maka kini ketiga2 entiti ini adalah sebenar2nya musuh PAS..

      Delete
    2. Kempen2 PH semasa:
      1) Save Malaysia@umno oleh dap pkr pan dan 3m
      2) Save Amwar oleh pkr
      3) Save Lge oleh dap
      4) Save Ourselves oleh pan

      Delete
    3. Kempen2 PAS semasa:
      1) Save Malaysia@umno oleh PAS
      2) Save Kristian oleh PAS
      3) Save Najib oleh Hadi
      4) Save calon Kristian oleh pas
      Sarawak.

      Delete
    4. Saya masih ragu2 sama ada gambar kerusi2 kosong itu diambil semasa atau sebelum majlis bermula? Kenapa tak tunjukkan video penuh semasa majlis sedang berlangsung? Ini dah seperti propganda murahan saja.

      Delete
    5. Lakaran sejarah mengimbas kembali kezaliman seorang pemimpin negara dari Peru yang kesudahannya terpegok ke dalam penjara atas kesalahan menipu, menyeleweng public fund masuk ke akaun peribadi, menculik & pembunuhan kejam pada tahun 1990an. Siapa kata pemimpin negara kebal dari hukuman undang. Sudah ada precedence (contoh) kita boleh buat yg sama. Bekas Presiden Peru, Alberto Fujimori telah diekstradisikan ketika beliau melarikan diri ke Jepun dihadapkan ke mahkamah Peru mengikut International Laws.

      Delete
    6. Kita kena ingat & bertanya...kenapa zaman pentadbiran Najibul Bullshit banyak peristiwa GHAIB terjadi. MH 370, sebesar-besar pesawat bersama crew & penumpang-penumpang GHAIB tak dikesan hingga sekarang. Duit pinjaman riba tajaan Yehudi Goldman Sachs sebesar-besar 42 bilion (dgn bunga riba dah jadi 50 bilion) pun boleh GHAIB. Tub.tub. macam ada magic terrrrtransfer masuk sesat ke akaun peribadi Sheikh Najibul Bullshit, (kononnya derma dari another Pak Sheikh Arab Dogol). Apalah malangnya.... angkara seorang dua MUSIBAT, MUSIBAH menimpa tak henti kepada Negara & Rakyat Jelata.

      Delete
    7. TDM walau dah usia 91 tahun, masih boleh mengembara keliling dunia, atas pembiayaan sendiri lagi. Boleh-boleh nya Rosmah, isteri Najibul Bullshit bercuti-shopping sakan guna jet mewah Kerajaan semasa negara mengalami musibah banjir, tak ke haru namanya itu?

      Mana ada pemimpin dalam dunia yang dah mencecah 90 tahun masih aktif? Tunjukkan siapa dia, jika ada. Hadi Awang dah Nazak, Lee Kuan Yew dah padam, Nik Aziz dah tinggal nama saja, Anwar Ibrahim dah tenat dalam Sungai Buloh Inn, dan......Najib pun ketrampilan sembabnya dah kelihatan macam lampu pelita tak bermaya sekejap hidup sekeja mati. Entahlah kalau ada orang masih buta hati tak nampak Anugerah Allah ke atas The Grand Old Statesman, Tun Mahathir yg masih cerdas dan berwibawa.

      Delete
    8. GSTyg diperkenalkan Najibul Bullshit punca rakyat dibendung, dihimpit & dicengkam untuk membiayai hidup harian. GST alasan peniaga naikkan harga barang, termasuk warong2 & penjual peniaga pasar malam. GST di Malaysia tidak terkawal oleh kerajaan...harga naik melambung tapi mutu barangan & perkhidmatan macam sialan. Tidak seperti di Spura... di sana pegawai pemerintah & menteri2nya bersih tidak mengamalkan rasuah & sogokan duit. Mutu perhidmatan & barangan berkualiti tinggi. Restoran semua bersih. Warong2 & pasar malam tak ada langsung. Penganguran sifar 0%. Mereka tidak ada hasil bumi, hanya bergantung kpd kecekapan, daya saing, mutu perkhidmatan saja tapi ekonomi mereka paling teratas dalam dunia mengalahkan negara2 barat & Jepun. Tak malu ke Najib....??

      Delete
    9. 1. Tun Sharifah Rodziah Syed Alwi Barakbah, isteri kpd PM pertama, Tunku Abd Rahman Putra Al Haj (31/8/1957 - 22/9/1970).

      2. Tun Rahah Tun Noah, isteri kpd PM kedua, Tun Abd Razak Hussein (22/9/1970 - 14/1/1976).

      3. Tun Suhaila Tun Noah, isteri kpd PM ketiga, Tun Hussein Onn (15/1/1976 - 16/7/1981).

      4. Tun Dr. Siti Hasmah Mohamad Ali, isteri kpd PM keempat, Tun Dr. Mahathir Mohamad (16/7/1981 - 31/10/2003).

      5. Tun Endon Mahmood Ambak, isteri kpd PM kelima, Tun Abdullah Ahmad Badawi (31/10/2003 - 3/4/2009).

      6. Tun Jean Abdullah, isteri kpd PM kelima, Tun Abdullah Ahmad Badawi (31/10/2003 - 3/4/2009).

      Saya bersaksi, dgn nama Allah yg Maha Pemurah Lagi Penyayang, 6 (enam) isteri2 perdana menteri2 yg tercatit di atas adalah bersih dari sebarang kontroversi, disayangi, bersikap sederhana tidak ego menonjolkan diri, sentiasa di belakang suami...telah menjadi contoh & teladan baik serta dikagumi rakyat jelata dan juga dunia luar.

      Yg ke 7...Hmmmmmm...entahlah.....!!!!

      Delete
    10. Selama 22 tahun era Tun Mahathir, tak ada GST, malah rakyat diberi bantuan sabsidi minyak berpuluh tahun. Minyak hanya naik 3x, itupun sekeciput aje, naik antara 3 sen - 10 sen. Ketika itu roti canai baru 30 sen, teh tarik pun sama.

      Bila Pak Lah & Najib ambil alih (dlm masa 15 tahun), semuanya berubah naik mencanak tak sudah sudah. Berapa jauh harga minyak, roti canai & teh tarik sekarang jika di bandingkan dgn pemerintahan TDM. GST kepala lutut Najib membebankan rakyat, tak selari dgn mutu buatan & perkhidmatan barang. Rakyat di Deformasikan dan di Capatikan.

      Kita kehilangan seorang pemimpin negara yg belum berganti. Pemimpin yang berkaliber, berkuali seperti Tun Mahathir yg mempunyai ciri-ciri :-
      Berwibawa
      Berwawasan
      Berketrampilan
      Berpandangan Jauh
      Berkonsultative (tidak berahsia dgn menteri2 kabinet)
      Berani & Berjiwa Besar (Tak tunduk dgn barat, Jew & pemberita)
      Tidak membebankan rakyat (beri sabsidi minyak tanpa gst)
      Menyediakan peluang jutaan pekerjaan & perniagaan
      Memodernkan infrastuktur setaraf negara maju
      Mengilhamkan setiap rumah punyai kenderaan sendiri
      Mengilhamkan setiap rumah celik & punyai komputer
      Meletakkan nama & maruah negara di peta dunia
      Menaikkan mutu perkhidmatan kerajaan melalui penswataan
      Mengutamakan kemampuan & pembuatan anak tempatan (tanpa perlu import juru perunding & banker Yahudi).

      Delete
    11. Tun Mahathir adalah satu2nya pemimpin yg konsisten pendiriannya terhadap puak Yehudi Zionust. Siapa yg lantang di perhimpunan bangsa2 bersatu di New York mengutuk kekejaman Israel & USA, malah menuntut President G Bush dihadapkan ke Tribunal Antarabangsa kerana serangan ke atas Iraq? Siapa pemimpin dunia berani memboikot buatan UK dgn slogan 'Buy British Last'? Siapa berani menyelar OIC sebagai 'Oh I See' kerana kemunafikan negara2 teluk/Arab yg pro barat/USA? Siapa pemimpin ASEAN yg tidak mudah tunduk & berani memboikot persidangan APEC anjuran USA? Siapa pulak yg menjilat presiden USA bagai nak rak seenaknya bermain golf sedang negara ketika itu ditimpa bencana banjir. Tun Mahathirkah yg mengundang President USA ke negara ini? Siapa yg berani menghantar istrinya mengetuai misi bantuan kemanusiaan ke Semenanjung Gaza ketika Israel menyembelih warga Palestine kalau bukan Tun Mahathir yg menghantar Tun Hasmah... Najib/Rosmah beranikah....????

      Delete
    12. Pd Disember lepas sewaktu menghadhiri majlis perkahwinan anak saudara, kami saudara-mara berbual isu semasa & menyentuh insan bernama Dr. Mahathir. Kebetulan seorang dari kami yg masih diguna pakai oleh pihak KTM untuk menyelenggarakan khidmat kereta api di Jeddah & Medinah sewaktu musim haji memberitahu nama Mahathir amat dikenali & dihormati oleh penduduk tempatan di sana dan juga tetamu2 Allah dari setiap pelusuk dunia. Di sana bila mereka ketahui kita dari Malaysia, pasti mereka akan sebut nama Mahathir walaupun Dr. Mahathir dah lama berhenti dari jawatan PM. Seolah-olah sinonim sekali Malaysia Itu Mahathir atau sebaliknya. Nama2 gah seperti Anwar, Hadi Awang, Nik Aziz, Abdullah Badawi maupun Najib Abd Razak, langsung tak dikenali oleh mereka. Itulah barakah yg dikurniakan Illahi kpd Negarawan Terulung kita.

      Apapun Dr. Mahathir sebagai insan tidak dapat lari dari kekhilafan tapi bukan kesalahan selama 22 tahun pemerintahannya. Beliau memimpin & bukan dipimpin. Beliau meletak nama Malaysia di PETA dunia. Langkahnya mempercepatkan waktu (1/2 jam) diterima pakai & diiktirafkan pihak Maritim dunia, termasuk kiasu Spore. Beliau sentiasa jadi buruan pemberita Akbar & media tempatan dan dunia luar. Beliau Pemikir hebat dan ucapannya sentiasa jadi headlines atau tajuk berita seluruh jagat. Kehebatan serta keberaniannya cukup menyerlah ketika diwawancara dalam Hardtalk oleh pihak BBC berhubung kezaliman Zionist yahudi terhadap Palestin, matawang antarabangsa, serangan PBB ke atas Iraq, lagak USA menjadi polis antarabangsa dll. Hingga ke saat ini pun walau telah tidak pegang jawatan PM & dah lanjut usia, beliau masih diiktiraf seluruh dunia & sering dijemput memberi ucapan forum di persada antarabangsa.

      Namun masih ada insan2 seagama & sebangsa yg terus menghina serta mengecam Negarawan Terulung ini.

      Delete
    13. Pengusaha2 Jepun semua angkat tabik dgn Tun Dr. Mahathir. Malah Tun Mahathir adalah jurucakap mereka untuk dialog isu2 Perdagangan antara Asia dgn dunia Barat/USA. Saya pernah berkhidmat dgn Sumitomo Corpn dan sering menghadhiri mesyuarat/simposium antarabangsa dan menyaksikan penghormatan Jepun terhadap Tun Dr. Mahathir. Ketika era Tun lah pelaburan pembuatan Jepun melimpah ruah yang memberi ratusan ribu peluang pekerjaan. Tapi kini.....semua sepi, banyak dah gulung tikar lari ke negara lain. 1 mdb ada ke menawar peluang pekerjaan sebanyak itu.....?????

      Delete
    14. Kewujudan Proton pd tahun 1980an cetusan idea Tun Mahathir adalah frontier (perintis) bagi rakyat Malaysia amnya & kaum bumiputera khususnya memiliki kereta sendiri. Sebelum itu, berapa kerat sangatlah orang kebanyakan, khususnya orang pendalaman & kampung yang mampu memiliki kereta. Ramai yg tidak tahu sejarah ini kerana ketika itu hampir seluruh generasi muda belum lahir.

      Delete
    15. Seribu kali kesal saya dulu sokong & kempen untuk Najib & BN. Kenalah berhati-hati, takut pisang berbuah 2X. Kena juga lihat siapa pasangan hidup bakal pemimpin itu. Jgnlah terkena yang lebih kuah dari sudu macam jelmaan Rosmelda Marcos.

      Syarat pertama kalau nak jadi PM adalah – Mesti jujur & beramanah. Jika nak berhutang duit negara kenalah bawa berunding dan bawa berbincang dengan kabinet. Janganlah berahsia. Milik rakyat ni kita tak boleh buat rahsia. Kita kena buat cara terbuka. Kena ada musyawarah. Yang kena bayar kan rakyat, bukan pemimpin.

      Kalau ada pertanyaan daripada orang (mentelah pemberita), jangan cabut lari, apa lagi aniaya mereka yg bertanya. Tak boleh upah orang suruh jawab. Kita kena jawab sendiri!

      Tengok Tun Mahathir, steady & relax saja... sebab itu dia sentiasa jadi buruan & disegani pemberita seluruh dunia. Soalan spontan dan jawapan spontan. Najib di tv3 suku, semua ikut script yang dah disediakan awal lagi.

      Delete
    16. Pada awalnya Najib memang perwatakan baik, lurus bendul, mudah didekati dan ramah mesra. Dia bertukar karektor setelah mengahwini janda 2x bernama Rosmah Mansor.

      Menyentuh isu duit derma & 1 mdb, kenapa Najib mesti berdolak dalik, bercakap bohong & berahsia sehingga orang no. 2 ketika itupun tidak tahu? Bank Negara hanya dimaklumkan pengaliran duit masuk tapi untuk tujuan apa dan cara mentadbirnya tidak dimaklumkan. Setelah berbelit-belit dan berbagai-bagai kenyataan dikeluarkan oleh Najib dan macai-macainya, nak cover pun dah tak ter'cover'. Heran, kalau boleh kutip RM2.6 Billion melalui derma buat apa menyusahkan rakyat dengan GST & memberhentikan sabsidi minyak? Tidakkah itu menzalimi/menindas rakyat semata-mata?

      Lagi satu, kenapa Najib & Rosmah menunjuk-nunjuk sikap boros & kemewahan seperti shopping sakan, belanja kahwin juta2 untuk anak mereka mengalahkan putri raja, menggunakan jet kerajaan untuk urusan peribadi. Lagi satu hal, macam mana pulak dalam akaun Rosmah ada juta2 sedangkan dia suri rumah sepenuhmasa yg mengharapkan gaji bulanan suami sebagai PM sebanyak RM23,000 sahaja. Anak Rosmah pulak mana dia cekau duit ratusan US$juta bikin filem hollywood dan mampu beli apartment2 mewah di Beverly Hills & New York....???? Ini yg melenyapkan keyakinan saya terhadap Najib.

      Delete
    17. Tun m ribat duit kerajaan bayar hutang syrikat kapal Anak dia tak pulak kau bising, Anak beranak tun m kaya tak pulak kau bising, tun m bukan Dari keturunan kaya seperti najib, Umno bagi tun m Dan Anak beranak kaya raya bukanya hasil dari tun m sendiri meniaga, kami tak ceburu dengan kekayaan tun m ITU kenapa macai protun sebuk dengan kekayaan najib ITU sebelum dia jadi menteri keluarga kaya cuba kau siasat tun m asal Dari kaya ke?.
      Kau proton ITU berjaya ke dah 30tahun masih minta bailout lagi tak tahu berdikari ke dia dah syarikat swasta minta kerajaan bailout macam ini syarikat berjaya di bina tun m itu, syarikat kerata Korean dah berhenti minta bailout jual meningkat tun m masa dalam proton tak reti Naik jual kenapa sebuk sangat dengan politik. Ketika merusuh tun m naik posche ini sikip orang cintakan produk tempatan, macai di arah cintankan produk proton sedangkan diri sendiri tak cintakan proton itu. Bila kereta proton di keluarkan ADA me masalah masalah terbaru dah tiga Tahun produk di keluarkan baru nak kesan produk ITU ADA masalah ini ke Cara proton buat kerja tun m ajar dia buat kerja.

      Delete
  8. KESIAN itulah ungkapan yang sesuai dengan penampilan mereka, seperti Iguana cantik dan warna berubah2, hanya satu yang kekal iaitu KHADAM tetap KHADAM, walaupun dengan umno mahupun dap---////----

    KESIAN,

    KESIAN,

    KESIAN,

    KESIAN,

    Ungkapan yang selayaknya untuk KHADAM.

    ReplyDelete
  9. Khadam ala taliban atau boko-haram.?????.......pa$.......pi$....pu$$$$.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantang khadam usik dap...usik lge jihad besar la...krn apa....mencari keredoan ilahi melalui undi cina...konsep mudahnya....org bkn islam berhak menentukan hak org islam di kelantan...tul.x khadam?

      Delete
    2. Aruah nik aziz kata cina nk jd pm malaysia pun boleh asalkan dia muslim....menunjukkan betapa melayu ni tdk rasis
      Melayu dah berapa ekor masuk dap...ada diundi jadi ajk negeri atau pusat? Yg ada pun pakai backdoor...walk the talk...malaysian malaysia sekdr utk kepentingan mereka

      Delete
  10. Jadi khadam dan juru cakap umno pun jadi lah..mana tau..untung2 kelak umno kesian dpt jadi ceo atau jadi mana2 penasihat ok la tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah 91 tahun pun handal lagi madey khadamkan musuh2 politik dia...siap ampun lagi tanpa perlu mintak ampun...terbaikkkk

      Delete
    2. Dari awal lagi saya dah nyatakan persekongkolan Najib dgn yahudi zionis mendatangkan musibah dahsyat meliputi setiap penjuru, sama ada di darat, laut, udara maupun gunung. Ekonomi negara hancur, hutang bertimbun, pelaburan sektor pembuatan susut mendadak, pengangguran meningkat, kenaikan harga barang keperluan harian tak sudah2, cukai gst yg memeritkan, dsb. Keserakahan pemimpin juga mengakibat kehilangan beratus jiwa, perbendaharaan negara dan menjerumuskan nama & maruah ke tahap paling hina dalam caratan sejarah.

      Ianya bermula bila Bapa segala konspirasi Yahudi antarabangsa (House of Rothschilds) dibenarkan membuka pejabatnya di Kuala Lumpur. Najib yang memberi kebenaran kepada agen Rothschilds iaitu Goldman Sachs Bank (Suicide Banker) untuk membuka pejabatnya di Kuala Lumpur buat pertama kali. Najiblah yg telah mengeluarkan lesen kepada bank Rothschilds ini pada 8 Disember 2009 sebagai isyarat membenarkan pembukaan cawangannya di Malaysia.

      Dah tahu Yehudi Zionist musuh Islam & manusia sejagat, Puan Najib & Mr. Rosmah masih mau menjalin persahabatan kerana 'hard up' Cash is King. Bapak segala kejahatan, keluarga Yehudi bernama Rothchilds kini menguasai Global World of Business & Politics under New World Order. Motto mereka jelas menyatakan....By the Sword or Debt to topple and conquer any government. Najib & Rosmah menggadai negara untuk berhutang & menyakau 42 billion.

      Delete
    3. Disebabkan buta hati kemaruk sangat dgn "Cash is King", Puan Najib & Suaminya tergamak berkhianat, bersahabat & bersubahat dgn yehudi zionist asalkan dapat duit berbilion-bilion. Perangkap Yehudi dah mengena iaitu.."to enslave & conquer a nation, go by the Sword or Debt".
      Bila hajat mereka dah tercapai, Puan Najib & suaminya bukan saja ditinggalkan, malah kini ditelanjang bogel di seluruh pelusuk dunia. Itulah padah & kualat bagi mereka yang bersahabatdgn puak zionis yahudi demi 'Cash is King'...sekarangndah kena bayar cash di dunia (belum lagi di akhirat) oleh Yg Maha Kuasa.

      Delete
    4. Baca & teliti ucapan PM Najib Razak.......

      "Setiap sumbangan yang ingin diberikan kepada mana-mana parti politik samaada di peringkat pusat mahupun negeri, hendaklah disalurkan melalui akaun rasmi parti. Ini bagi mengelakkan ahli-ahli politikmenyalahgunakan nama parti untuk meminta atau menerima apa-apa sumbangan yang kemudiannya diselewengkan untuk kepentingan persendirian. Setiap sumbangan yang dihulurkan perlulah dikemukakan resit penerimaan dan dimasukkan dalam akaun parti. Menerusi rekod penerimaan yang teratur ia boleh diaudit pada tiap-tiap akhir tahun kewangan. Kerajaan percaya inisiatif seumpama ini akan mengelakkan sebarang bentuk perbuatan rasuah dan penyelewengan..”
      (Najib Razak, February 2012)

      Kpd penyokong2 pm Najib, sila tampil beri penjelasan
      Kenapa tiada resit dikeluarkan terhadap sumbangan derma Tok Arab itu... Kenapa double standard...???? Yang ini saya yakin 'A Thorny General' Pak Pandir pun tak boleh jawab.

      Dah terang lagi bersuluh... Najib cakap tak serupa bikin, sering berbolak-balik, pendusta..pembohong..inikah yg dinamakan bangsawan bugis.....?????.

      Kpd mereka yg mencemuh & menghina Tun Mahathir kerana ketaksuban totok kpd Najib, saya ada pesanan untuk mereka..... Masih segar dalan ingatan saya Tun Dr Mahathir melawat Bosnia ketika negara itu dalam kancah peperangan disembelih oleh pihak Kristian Serbia. Tun bersabung nyawa memberi sokongan moral & bantuan perubatan-senjata kpd pejuang Islam Bosnia. Beliau kembali ke tanah air membawa ribuan kanak2 Bosnia untuk dijadikan anak angkat. Jasa Tun dikenang & dihargai oleh rakyat Bosnia dan diabadikan dalam catatan sejarah meteka. Beranikah Najib berbuat sedemikian demi membela sdra2 seagama....????

      Tedung mati tinggalkan bisa
      Harimau mati tinggalkan belang
      Mahathir berhenti tinggalkan jasa
      Najib pergi menimbun hutang

      Pahlawan sejati bila melangkah
      Tak takut mati walau disergah
      Membujur lalu melintang patah
      Selagi pembohong tak jatuh rebah

      Tidak seperti pahlawan itu
      Mendabik dada saman tak mahu
      Bila ditanya jawab merapu
      Nothing to hide langkah seribueral...

      Delete
    5. Najib lawan Gaza bila2 masa isreal boleh bom najib ITU. Tun m lawan Bosnia ketika Negara ITU aman damai lepas perang tak payah bodoh aku aku tahu cerita sebenar macai protun

      Delete
  11. Sebenarnya yg bawak suwei ni Mat Sabu. Penyakit suwei Mat Sabu dah berjangkit kat DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau nak tau info khadam togel, kenalkan nama saya mike sabu. Dulu hidup saya susah tetapi selepas berkhadam dengan sifoo besar tokong mulia pinkhorn pokok manggis hidup saya telah berubah besar. Kami sangat berterima kasih kepada beliau berkat angka yg diberinya. Alhamdulillah.

      Delete
  12. Peergghh...

    Dengar cerita ramai macai umno dtg ke perhimpunan bantah dlp di tasik titiwangsa.

    Katanya jumlah kehadirannya 15,000 org. Sudah tentu dgn senang mengatasi kehadiran perhimpunan bantah gst...

    Kannn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sori bang saya terpaksa bangkang...abg salah bila.kata kehadiran sessi Pas lbh ramai. Dari segi mata kasar yg kita nampak mmg ramai pd Pas tapi abg kene jgk guna secara mata halus. Abg kene amik kira bilangan2 jin dan ifrit yg dtg ke sessi PH ni. Sessi Pas jin dan ifrit.x berani dkt sbb ada laungan takbir dan ucapan2 berselit ayat2 Quran. So sessi Pas hanya ramai manusia. Tetapi utk ucapan dari org2 yg suka selfie oktofest lgbt tokong...jin dan ifirt beratus2 ribu dtg meraikan....mrlimpah ruah. Jadi harap abg dpt mohon maaf dgn walatokong2 diatas kesilapn abg krn menggunakan mata kasar sahaja utk menghitung kehadiran org jin ramai. Mungkin dgn bantuan Seekers yg mempunyai alat kamera.dan pengesan yg canggih kehadiran mereka (jin dan ifrit) dpt dibuktikan dan dgn itu fitnah kpd PH dpt dihentikan serta merta.

      Yang Berusaha
      Walatokong Level 7

      Delete
    2. Umnu woiii...

      Omakkau lah...

      Delete
  13. PAS KLUK KLEK. TAKDE PENDIRIAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO Grok Grok
      Nafsu Khinzir

      Pendirian PAS adalah perlembagaannya "ISLAM".

      Delete
  14. Mahathir berjuang demi Mukhriz
    Kit Siang berjuang demi Guan Eng
    PKR berjuang demi Anwar

    Hanya PAS yg berjuang demi rakyat biasa dan Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PA$.....PI$......PU$$$$$........BERJUANG DEMI UMNO DAN BARISAN NASINOAL.....TERBILANG.....CERMERLANG.....GEMILANG..........KATANYA....HIDUP me-- LAYU.......................................................

      Delete
  15. Mana pergi Aziz Bari, mana hilangnya Pak Samad? Aku dengar Pak Samad pergi ke perhimpunan DLP, Pak Samad dah mula nampak perjuangan PAS, dulu kutuk PAS kutuk TGHH, sekarang beliau bersama-sama PAS diperhimpunan DLP, Pak Samad ingin kembali kepada perjuangan PAS. Alhamdulillah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan mimpi di siang hari. Tak ada sapa yg nak berkawan dgn pas melainkan umno. Itupun sbb umno ada agenda nak hancurkan pas.

      Delete
  16. Pas tegak Islam?

    Bila pulak Pas ni kerjanya tegak Islam?

    Memikut rekod sejarah, kerja Pas ni sejak dahulu kala lagi mengkafirkan Umnu.

    Tahun 1972 berhenti sekejap mengkafirkan Umnu kerana dapat dedak.

    Lepas tu kerja mengkafirkan Umnu diteruskan oleh Haji Hadi, sehinggalah dapat jawatan penasehat Umnu baru berhenti mengkafirkan Umnu.

    Jadi bila masa Pas menegakkan Islam? Caipas...cer cerita skit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS teramat marah pd DAP sebab nak jadikan Msia negara kristian. Akhirnya Allah tunjukan betapa jahatnya PAS bila memilih calon kristian di Sarawak.
      Dah tak ada umat Islam di Sarawak ke?

      Delete
    2. Hudud bila nk bentang kat parlimen???
      Melayu mudah kena kencing...

      Delete
  17. Pengkhianat yg larikan kerusi orang patut malu. Pastu gila talak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PASETAN..gabungan pas dan Ikatan. Terang2 tolak hukum hudud. Dulu siang malam kafirkan umno..kini baik punya jilat umno..

      Delete
    2. aku panggey Pas1679

      Pas ada 1.6 juta ahli + Ikatan yang ada 79 ahli

      Sebutan rengkasnya PASIK

      Delete
    3. Hari-hari ratib pan khadam dap. Tp lupa kisah pas jd khadam keistian. Nak menang prn sarawak punya hal...agama islam dilacurkan.

      Delete
  18. Omakkau dtg awal semata2 nk buat laporan busuk.ish ish ish omakkau2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blog ini mmg khusus dicipta utk mencerca pan dan pkr.

      Delete
  19. Macai2 PAN semua, kalian diminta untuk membantu kami pada PRN Sarawak, kami sekarang kekurangan dana, mendermalah kepada jalan kami kalau tidak kami terpaksalah jadi KHADAM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengaku pun dah jadi khadam kristian.

      Delete
    2. DAH BERAPA BANYAK MUBALIGH KRISTIAN SALUR DANA KPD PARTI PAS?

      Delete
  20. Mintak maaf sekelian macai2 kami PAN, walauoun kalian sudah menderma kepada presiden kami itu hanyalah derma untuk membayar fitnah, yang balance hari tu ada lagi tak banyak pun tapi cukup untuk buat budget fitnah seterusnya.

    Oleh itu kami PAN amat berharap agar kalian semua menderma bagi tabung pilihanraya PRN Sarawak, yang derma untuk fitnah kita buat budget untuk strategi seterusnya, kami cipta fitnah kamu bayar OK.

    ReplyDelete
  21. Umnu woiii...

    Omakkau lah...

    ReplyDelete
  22. KITA PECAH-BELAH PERJUANGAN MEREKA DENGAN APA CARA SEKALI PUN,SUPAYA KITA DAPAT TERUS MEMERINTAH SEHINGGA KIAMAT,INGAT.....JANGAN BAGITAHU SESIAPA INI....RASIA PARTI....

    ReplyDelete
  23. Telah tiba masanya Amanat Hadi atau Amanat Banggol Peradong yang menjadi pegangan kebanyakan pengikut Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang ditukar dengan pendirian baru (qaul jadid) beliau.

    "Saya tertarik dengan penjelasan Dr. Asyraf Wajdi yang memberitahu Presiden Pas berucap dalam parlimen untuk perkasakan perlembagaan negara khususnya perkara 3 yang menyebut Islam sebagai agama persekutuan dan rasanya telah tiba masa untuk beliau tukar amanat lama (qaul qadim) dengan pendirian baru (qaul jadid) ini," kata Mufti Perlis, Dr. Mohd Asri Zainal Abdidn semasa menjadi ahli panel Forum Politik Takfiri di Dewan Perniagaan Cina Kota Bharu, malam tadi.

    Amanat Hadi, yang beliau hafal sejak zaman sekolah itu katanya, adalah jelas menganggap perlembagaan negara sebagai perlembagaan jahiliyah dan oleh kerana itu penyokong politik yang menyebelahi kerajaan sekarang dianggap terbatal Islamnya.

    Menurut beliau budaya mengkafirkan musuh politik telah wujud sejak zaman awal Islam lagi tetapi jelas ia bertentangan dengan al- Quran, Sunnah dan amalan sahabat-sahabat yang muktabar.


    "Begitu banyak contoh-contoh di zaman Nabi s.a.w., zaman khalifah awal yang menunjukkan Islam amat berhati-hati untuk menerima tuduhan kafir kepada mereka yang telah melafazkan syahadah (menganut Islam)," kata beliau.

    Politik Islam kata beliau adalah ditetapkan melalui dasar-dasar umum berasaskan ketetapan dalam al-Quran dan Sunnah tidak serupa sama sekali dengan amalan ibadat seperti solat yang telah ditetapkan secara terperinci dalam ajaran Islam.

    ReplyDelete
  24. Anak muda sekarang bijak menilai, mana permata dan yang mana hanya batu. Lebih baik pergi memancing atau mancandat sotong dari mendengar cerita dongeng Mahathir. Anak muda PAS bijak, kami pergi main snooker...

    ReplyDelete
  25. Oii kalau UMNO dan PAS kalah, cina DAP memerintah. Harus berhati hati.. Jangan jadi bodoh mcm khadam DAP.

    ReplyDelete
  26. KALAU UMNO DAN PA$ KALAH DAN HILANG KUASA, MELAYU AKAN TERUSIR KELUAR MEREMPAT HINA DAN AKAN MATI KELAPARAN KEMUNDIAN MATAHARI ,BINTANG DAN BULAN BELANGGAR DAN MELETUP LALU HARI KIAMAT PUN TERJADI..... TAK PERCAYA TANYA KEPADA ORANG2 FELDA..................

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya DAP menang barulah aman dunia kerana tak de siapa lagi yg berani membantah lantaran semua dah jadi khodam DAP sptmana PAN sekarang ini..

      Delete
  27. nampak gaya hangpa balik awai la che det oooiii
    balik buat taik mata derumah la che det

    teringat kata al ustad padil not
    semoga Allah taala panjangkan omog che det supaya nak bagi dia tengok sendiri ..... ayag tangan dia

    ReplyDelete
  28. Easy "water hack" burns 2 lbs OVERNIGHT

    Over 160,000 women and men are using a simple and SECRET "liquids hack" to burn 2lbs each and every night while they sleep.

    It's easy and works on anybody.

    You can do it yourself by following these easy steps:

    1) Grab a clear glass and fill it with water half the way

    2) Then follow this crazy hack

    you'll be 2lbs skinnier the very next day!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...