Friday 15 April 2016

DUA AHLI PERNIAGAAN MAUT DITEMBAK KETIKA BERADA DALAM KENDERAAN YANG MEMPUNYAI LOGO DARJAH KEBESARAN.



KOTA KINABALU 15 April - Dua ahli perniagaan berasal dari Sibu, Sarawak maut manakala seorang rakan mereka selamat selepas ditembak ketika berada di dalam kenderaan di Jalan Kolam, Luyang kira-kira pukul 7.30 pagi ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Datuk Sallehuddin Abdul Rahman berkata, ketika kejadian, kenderaan pacuan empat roda dipandu salah seorang mangsa didekati oleh dua lelaki menggunakan motosikal sebelum melepaskan lapan das tembakan.

Katanya, polis masih menyiasat motif pembunuhan serta pemilik kenderaan jenis Toyota Land Cruiser itu yang mempunyai logo darjah kebesaran.

80 comments:

  1. AIDCNews – 14/4/16 – Professor P.Ramasamy digesa meletak jawatan sebagai Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang kerana terlibat dalam Jawatankuasa Hal Ehwal Perlembagaan Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE).
    Desakan itu dibuat oleh laman dbsjeyaraj.com yang menjelaskan LTTE adalah kumpulan militan yang berjuang untuk kemerdekaan bahagian utara dan timur Sri Lanka.

    “LTTE adalah satu-satunya kumpulan militan yang membunuh dua pemimpin dunia: Presiden Sri Lanka Ranasinghe Premadasa pada tahun 1993 dan bekas Perdana Menteri India Rajiv Gandhi pada tahun 1991.

    “LTTE mencipta tali pinggang bunuh diri dan merupakan pelopor pengeksploitasi wanita dalam serangan berani mati. Ia mempunyai rangkaian dengan organisasi keganasan lain terkenal termasuk Al-Qaeda dan telah menghantar senjata, pakar pertempuran dan pakar-pakar bahan letupan kes Selatan Filipina untuk melatih dan ahli Barisan Pembebasan Islam Moro (MILF), yang dikaitkan dengan serangan di Lahad Datu.

    “Hasil daripada taktik keganasan itu, LTTE kini ditetapkan sebagai organisasi pengganas oleh 32 buah negara, termasuk Amerika Syarikat, Kanada, UK, India dan semua 27 negara-negara Kesatuan Eropah,”lapornya.

    Kelab Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim turut mendedahkan beberapa bukti pautan media sosial yang membuktikan Ramasamy adalah penyokong dan aktivis LTTE.

    “Serangan LTTE paling sadis adalah di Masjid Meera Jumma, Kattankudy, ketika jemaah sedang solat Isyak. Membunuh 103 jemaah dan mencederakan 70 yang lain. Serangan dilakukan menggunakan senapang automatik dan bom tangan,”lapornya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sampai sekarang PAN tak berani menyuruh DAP Ramasamy meminta maaf kepada Dr Zakir Naik. Itulah fahaman progressive Inclusive dan Fahaman aliran PAN

      Delete
    2. Takkan kpn/kdn tak tau kot. Jgn borak bro.

      Delete
    3. kpn/kdn gerenti tau sebab dalam negeri (dalam lubang taik pun tau; luar negeri tak tau langsung...mana jh lo..?) ...sebab takut dengan keling-keling tu main bom tali pinggang ... buat dek je le......

      Delete
    4. Bwkla bukti apa2 pun namun walatokong xkan berganjak...hati dah xleh terima apa2 pun melainkan apa yg difirmankan oleh tokong

      Delete
    5. Di bawah ini adalah petikan yang menunjukkan pemimpin-pemimpin Hindu menyokong pertubuhan LTTE yang merupakan kumpulan pengganas Tamil di Sri Langka:

      Hindraf Makkal Sakthi Chairman P. Waythamoorthy, throwing caution to the winds and broaching a hitherto taboo subject, has urged stakeholders to emulate the fighting spirit of the Tamil Tigers of Sri Lanka to facilitate the Indian underclass in the country to take their rightful place in the sun. “Indians in Malaysia can also take a leaf from the organizing skills of the Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE) in Sri Lanka. Reference: http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2015/12/01/waytha-emulate-fighting-spirit-of-tamil-tigers/

      P. Ramasamy, deputy chief minister of Malaysia’s northwestern Penang state, who acted as a legal advisor to the LTTE during peace negotiations a decade ago, has accused the Malaysian police of falling into the trap set by the Sri Lankan government to frustrate international efforts to conduct a full investigation into possible rights violations in the country.

      “About 90 percent of Malaysian Tamils are ardent supporters of the Tamil freedom movement in Sri Lanka. Is Khalid [Abu Bakar] going to arrest more than two million of us just because we support their struggle?” he remarked in an interview with The Edge.

      REFERENCE: http://www.ipsnews.net/2014/06/ghost-of-the-ltte-flickers-in-malaysia/

      Delete
  2. Kah kah kah ......... PAN tak nampak apa2 yg buruk dan keji terhadap ramasamy Dap ..... yg depa nampak hanyalah sifat2 terpuji lg suci je spt mohon maaf ....... kalau tak caya tanya khalid samad . Lepas ni puak PAN pakat2 pakai jubah oren dan cukur kepala dan kening utk menunjukkan solidariti terhadap ramasamy Dap !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu.. tapi ada pembetulan.. TGPDR tak de mintak maaf.. hanya kesal shj..

      Delete
  3. Ramasamy patut keluar dari negara ini, kata Mufti Perak


    harussani_1

    SHAH ALAM, Jumaat – Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, Dr P Ramasamy perlu keluar dari negara ini berikutan kenyataan biadabnya yang menggelar pendakwah Islam antarabangsa Dr Zakir Naik sebagai ‘setan’.

    Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, gelaran terhadap Dr Zakir menunjukkan Ramasamy tidak menghormati Perlembagaan negara yang menyatakan Islam sebagai agama rasmi.

    “Bagi saya, tindakan Ramasamy itu sangat biadab. Sebagai seorang ahli politik dan pemimpin, Ramasamy sepatutnya memahami Perlembagaan.

    “Kalau dia tak faham Perlembagaan, maka dia patut dikeluarkan dari negara ini,” katanya memetik Sinar Harian.

    Selasa lalu, Ramasamy menyatakan bahawa beliau kesal apabila menggelar pendakwah itu dengan ‘setan’.

    Pun begitu, Tan Sri Harussani berkata, permohonan maaf Ramasamy tidak mencukupi kerana beliau memohon maaf atas penggunaan perkataan ‘setan’ sahaja.

    “Tindakan Ramasamy itu bukan menghina Zakir saja, tetapi turut menghina Islam secara keseluruhannya. Malah, permohonan maaf itu seolah-olah bukan dari hatinya.

    “Di India sendiri, Zakir tiada halangan mengadakan ceramah. Jadi kenapa ada individu seperti Ramasamy yang mahu larang kedatangan Zakir ke sini?,” katanya.

    Sebelum ini Ramasamy menulis status di Facebook antaranya berbunyi ‘Let us get “Satan” Zakir Naik out of this country!’.

    Ramasamy juga turut menyifatkan Dr Zakir Naik hanya menyebarkan kebencian di kalangan bukan Islam. Ini berikutan Dr Zakir dijadualkan berada dalam negara untuk menyampaikan ceramah di pelbagai tempat termasuk di universiti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ramasamy patut masok dlm tong taik je..to the right place where he belong.

      Delete
  4. mungkin kah selama ini serangan-serangan 'bunuh diri' di lakukan oleh puak-puak LTTE ni dan mereka memfitnah dan memburuk-burukkan gerakan-gerakan islam, dan apakah selama ini pusat gerakan pengganas militan berada di Pulau Pinang? jangan kata pihak PDRM tak siasat, tapi sudah berapa banyak maklumat yang disorok oleh pihak PDRM daripada Umum ? Kalau tengok dari aspek sejarah Francis Light bermati-matian mahukan Pulau Pinang. tak kanlah kita saja yang nampak potensi itu, tentu saja pihak Pengganas seperti Militan LTTE lebih nampak kelebihan Pulau Pinang, Sekiranya memang benar si Timbalan Ketua Menteri II ini mempunyai Kaitan dengan LTTE bermakna dia bukan rakyat tempatan.. nampak tak bagaimana maklumat ini tidak pernah di dedahkan kepada umum ? Jadi memang benarlah dakwaan sebelum ni Negara Kita Malaysia menjadi Pusat Hentian Pengganas Sedunia ? memang kita sekali-kali tak mahu menerima kenyataan ini

    ReplyDelete
  5. Padanlah puak2 PAN ni dok puja ramasamy Dap ketua pengganas tamil Eeelam sbb depa ni IQ Eeelak !

    ReplyDelete
  6. setuju dengan SS Harussani dan ulasan 14.56, kalau dia adalah warga sri langka camane dia boleh bebas menjadi ahli politik kat Negara kita, apekah dia menjadi calon pilihan raya ke tidak ? sebab kalau menjadi calon tentu pihak SPR, KDN dan segala agensi perlu memastikan kerakyatan dia ? siapa dia punya bapak angkat dan menjadikan dia rakyat malaysia ? Kami nak Kerajaan Malaysia termasuk Najib/Zahid Hamidi begiru juga Dr. Mahathir/Pak Lah yang pernah menjadi Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri sebelum-sebelum ini memberi penjelasan berkaitan hal ni. Dan kami meminta sesiapa yang mempunyai saluran untuk mengenengahkan isu ni., dan kami nak tahu berapa ramai lagi pengganas lain samada dari Thailand/Myamar/Filipina/ yang masih berada kat Malaysia ni

    ReplyDelete
  7. mana abang mat sabu, khalid samad, mujahid begitu juga dengan blogger moundweller atau, greenboc dan yong suka kuning tak kan tak nak bela si Ramasamy ni ? tak kan lah nak biarkan paria ni dihentam sebegini rupa. Tak kan lah dah takde idea nak selamatkan paria ni ? Ustattt Ahmad Awang (Bekas Presiden Persatuan Ulamak Malaysia) dah tak nampak ke lagi Kebenaran di depan mata yang si paria ni pernah menyakiti orang islam sebelum ni ? tak nampak ? kalau ikut petua pak belalang kalau sesiapa tak nampak maknanya DIA ADALAH ANAK LUAR NIKAH (itu kata Pak belalang) saya tak tahu lah kalau memang Ustattt dah nampak tapi terlepas pandang (apa yang Ustatt pandang sehingga terlepas pandang bab ni tak tau lah )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bkn x nampak...tapi itu penjaga PANda...gila ke nk tengking penjaga PANda..kene potong elaun pucuk buluh kan...PANda x mkn dedak tau

      Delete
  8. Kencing je. Kpn / Kdn takkan tak tau. Kalau betul dan lama kena tangkap. Yg keluarkan isu dr budak facebook pun nak percaya.Jgn rendahkan agensi kerajaaan bro. Aku salah seorang!

    ReplyDelete
  9. PAN tak perlu ambil tugas polis.
    Buat apa nak sibok2.
    Buat apa nak kacau kerja polis
    Bukan dpt apa pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaon pas pun berkata itu semua salah dap.

      Delete
    2. Kita dah dapat isu baru. Kisah Ramasamy budak jahat. Semua macai pas jom zikir...zikur dap jahat.

      Isu banglo LGE kita anggap dah selesai sbb Rahman dah kecut telur. Rakyat Penang pun buat tak kisah je..

      Delete
    3. AKU SETUJU. KITA SPIN ISU ANAK HINDU INI SEHINGGA JADI ISU NASIONAL. INI SAJA CARA UNTUK TUTUP KELEMAHAN PAS.

      Delete
    4. Kalau calon kristian pas menang pasti sukar kita nak tepis tomahan pan. Ahli pan ini ramai kalangan profesional. Anak2 muda dah tolak kita sbb kita berpakat dgn umno.

      Delete
    5. Walatokong ttp pertahan tokong

      Delete
    6. Ramai fofesional ke ramai PANdir?

      Delete
    7. Dlm pas hanya ramai lebai serban hapak. Etah berapa bulan tak cuci. Hati pun hapak jugak. IQ mmg zero..bodo lagi..

      Delete
    8. Pemimpin muda pas yg paling berwibawa Din Ayam. Menantu harapan Hj Hadi.

      Delete
    9. Din Ayam ada di Sarawak. Tgh pujuk pengundi kristian pilih pas.

      Delete
    10. Pemimpin paling berwibawa dalam pan mike sabu...kah kah kah

      Delete
  10. Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian berkata, penyertaan Pas dalam PRN kali ini tidak menjadi pertimbangan parti itu kerana mereka bukan sebahagian daripada pakatan pembangkang bersama DAP dan Parti Amanah Negara (Amanah). Sebelum ini PAS dengan angkuh mengaku masih kuat dan mampu bersendirian. Kini PAS merayu-rayu pada Amanah supaya jangan ganggu kawasan PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR Tidak Mahu Mahathir Tentukan Siapa PM
      APRIL 15, 2016
      AIDCNEWS
      LEAVE A COMMENT
      PETALING JAYA: PKR tidak mahu bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menentukan hala tuju pentadbiran negara, termasuk memutuskan pemimpin yang akan menjadi Perdana Menteri.

      Perkara itu ditegaskan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar yang mahu lebih banyak suara rakyat Malaysia dalam memilih ketua kerajaan.

      “Kita tidak mahu mantan diktator (Dr Mahathir) atau diktator terkini (Datuk Seri Najib Razak) menentukan hala tuju masa depan Malaysia.

      “Maka, sebab itu saya minta lebih ramai rakyat untuk lebih aktif untuk memastikan diri mereka diwakili dalam pelbagai forum, termasuk Deklarasi Selamatkan Malaysia,” katanya pada sidang media hari ini.

      Mengulas lanjut, Nurul Izzah berkata, usaha menggantikan Najib selaku Perdana Menteri akan menjadi sia-sia, sekiranya sistem politik sedia ada dikekalkan.

      Katanya, sistem politik negara yang disifatkan bejat itu adalah warisan pentadbiran Dr Mahathir ketika beliau menjadi Perdana Menteri.

      “Bila sistemnya masih sama, penggantinya takkan mampu mengubah kebejatan yang wujud. Apa bezanya kalau Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menjadi Perdana Menteri?

      “Saya lihat yang kita mahu bukan sahaja tukar Perdana Menteri, tetapi menukar sistem yang kita warisi daripada Dr Mahathir,” katanya.

      Nurul Izzah berkata, beliau kekal dengan matlamatnya untuk mengubah institusi dan mendidik rakyat Malaysia meneruskan usaha itu – FMT

      Delete
    2. nurul izzah ngan taik sama jer..langsung tiada perbezaan.

      Delete
  11. selagi tuang presideng ada dan mengetuai pas selagi tula kita buat bodo ja dgn pas ni. buang masa saja layan lebai2 sangkut tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni la pandir...pas yg lansung xnk amik pot psl pan boleh plak dispin blk...adehhhh

      Delete
  12. Lost uLamak...

    ulamak2 yg hiLang.!!
    ulamak2 yg sebenar x pernaH mengaku dirinya uLamak2, maLaH geLi~geLeman mendengar geLaran tersebut atas diri_nya...
    sedang uLamak yg nak sangat di panggiL uLamak sibuK2 buat banner bergambar tentang berapa uLamak dirinya itu, sungguH2 menabaLkan dirinya $ebagai ulamak2 ...
    Makna nya biLa Lost uLamaK ini berLaku...
    Maka ...tunggu Lah azab tuhan yg Maha pedih....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ulamak yg nak sngt di panggil ulamak tu adalah taik busuk yg bertopengkan manusia.

      Delete
    2. Yg bertopeng dap kira camner tu

      Delete
    3. Hanya tok2 guru DAP yg diiktiraf PAN selain mursyidul am dan timbalan..
      1. TGAA
      2.TGGS
      3. TGLKS
      4. TGLGE
      5. TGPDR

      Sekian..

      Delete
  13. Pelik benar kalau kita yang mangaku waras dan cerdik ni tak nampak kezaliman dan penyelewengan teruk yang sedang dilakukan pemerintah sekarang. Kita jgn terpengaruh dgn pemimpin PAS yg tiada pendirian. Siang malam berzikir Isle..Isle..tapi duduk bersengkongkol dgn pemimpin yg menindas rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksud kau sekongkol dalam deklarasi rakyat bersama 3m?

      Delete
    2. Atau yg kene mintak izin hudud dgn dap dulu?

      Delete
    3. Dari cerdik tapi jadi pandir dap...uwekkk

      Delete
    4. Pas mendekati ahli umno dgn menawarkan islam yg dinukil ulamak2 muktabar
      Dap nk mendekati ahli umno memlalui pan dgn mensetankan islam yg dinukil ulamak2 dap

      Delete
    5. Hanya tok2 guru DAP yg diiktiraf PAN selain mursyidul am dan timbalan..
      1. TGAA
      2. TGGS
      3. TGLKS
      4. TGLGE
      5. TGPDR

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
  14. KEHADIRAN DR ZAKIR NAIK MENGUBAH PERSEPSI DAKWAH DI MALAYSIA... TSUNAMI DR ZAKIR NAIK HARUS MENGUBAH MINDA RAKYAT MALAYSIA.. INI LAH PENCERAMAH YG SEBENAR BUKAN LAGI CERAMAH BODOH 1 STADIUM DOA KO...KO..KAFIR MENGKAFIR... SINDIR MENYINDIR... LAWAK BODOH. ..MENYANYI NYANYI SEMASA BERCERAMAH... INI BARU MAJLIS ILMU SEBENAR .... MALAYSIA PERLU PRNCERAMAH SEPERTI DR ZAKIR NAIK... TAHNIAH MALAYSIA....

    TENGOK UTUBE CERAMAH ZAKIR NAIK LEBIH BAIK DARI DENGAR CERAMAH DI STADIUM DLL...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belajar ugama dari ustaz utube? Patutla pandir sungguh

      Delete
  15. BODOH BETUL HAJI HADI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebodoh2 dia nk dktkan org kpd islam
      Secerdik2 kau...dktkan org kpd tokong

      Delete
    2. Hanya tok2 guru DAP yg diiktiraf PAN selain mursyidul am dan timbalan..
      1. TGAA
      2. TGGS
      3. TGLKS
      4. TGLGE
      5. TGPDR

      Delete
  16. Di Mesir: Masa muda Anuar Sadat menentang dan berperang dgn Yahudi. Beribu anggota tentera terkorban kerana senangat utk berjuang. Tetkorban meninggaljan segalanya harta, anakbini dan kemewahan. Bila dah tua berpeluk dgn Yahudi. Rakyat marah akhirnya mati ditangan rakyatnya sendiri.
    Di Palastin: Yaser Arafat. Sama mcm Anuar Sadat. Berpeluk dgn Yahudi masa tuanya. Alhirnya dikatajan mati di racun Yahudi.
    Di Msia. Hj Hadi. Masa muda bukan main hasut rakyat tentang toghut..hasut rakyat tentang hudud..tentang asdobiah. Banyak yg terpengaruh. Ada yg sholat 2 imam lah. Ada yg kafir mengkafir lah..ada yg mati sbb dikatakan nak mati shaid la...rakyat pecah belah lah kerana hasutannya. Rakyat terinaya..ada yg mati tinggalkan anak bini. Kesihan aku tengok. Dah puas menghasut rakyat..kini..berpeluk pulak dgn yg dikatakan musuhnya dulu..hudud boleh letak tepi dulu..assobiah dia pulak yg tlg canangkan...partinya berpecah..dan sekarang tunggu utk dikuburkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak byr saman pun tagih duit dari tokey...haiya

      Delete
  17. Parti tok ada ternak sekor pakar penyelidik bernama Dr Zuhdi anak kepada marzuki. Dulu, sewaktu krisis MB Sgor, penyelidikan dia pernah jadi viral dan popular apabila dia sebut "Kalau parti tok bergabung dgn amno, dan Azmin tarik dua tiga orang Adun Pkr lompat parti, maka parti tok akan kuasai Sgor, waktu itu kita boleh jentik gereja di Sgor".

    Malangnya, strategi Zuhdi tak mnjadi kerana Anwar lebih licik dengan memecat terus sahak gagap dari pkr, ditambah pula dua Adun parti tok mengada2 pulak sokong Kak Wan. Terbantut perancangan guru tok.

    Di PRN Sarawak, parti tok bertanding 11 Kerusi khabarnya untuk menyelamatkan Sarawak dan untuk berdakwah di Sarawak dengan memperkenalkan Islam serta Hudud di Sarawak, di antara lain caranya parti tok letakkan calon Kristian untuk berdakwah di Sarawak bagi memperkenalkan Islam. Itu di antara nasihat sang penyelidik parti tok,

    Terbaru, guru tok suruh si Zuhdi ni buat kajian dan selidik kekuatan parti tok di Sarawak kerana guru tok bimbang kesemua calon nanti hilang deposit di Sarawak. Apa yg si Zuhdi buat? Dia punya laporan menyatakan Bn akan menang besar di Sarawak. Guru tok bukan suruh analisis parti orang, tapi parti sendiri. Kenapa dia analisis parti Bn?

    Jawapannya, si Zuhdi mahu nyatakan bahawa perancangan guru tok untuk parti tok bertanding di Swak itu amat tepat sekali kerana hadirnya kita akan memenangkan Bn dengan lebih besar. Nampak tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku nmapak.walatokonh tgh ulang2 fitnah ada la

      Delete
    2. Betyl tu.. Anwar lebih cerdik! Sbb tu ke dalam kita..

      Delete
  18. Puak2 lebai pas ni kalau berbeza dgn kehendak kepala otak depa saja,mula lah tuduh org tu pan la,dapigs la,umno la....fitnah dok kat mulut sedia,x padan dgn serban atas kepala tp mulut mcm hawaq...

    org akan jauh dari pas bukan sbb org tolak perjuangan Islam tetapi kerana perangai segelintir hampa tu yg mcm hawaq !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandir x.sedar2 diri...berapa byk petanda org x.suka x jgk sedar2...dah la berpolitik x pandai...kene tipu buta2 dgn atok 91tahun

      Delete
    2. Hanya tok2 guru DAP yg diiktiraf PAN selain mursyidul am dan timbalan..
      1. TGAA
      2. TGGS
      3. TGLKS
      4. TGLGE
      5. TGPDR

      Delete
  19. nak kenai walaun penyokong pas mudah saja,tgk dan baca saja komen depa,kalau kuat maki,mencarut dan fitnah bila x setuju dgn depa,maka confirm depa tu adalah walaun penyokong pas !!!

    mudah saja nak tau samada penyokong pas atau x,tgk saja bahasa depa !!!

    harap penyokong2 parti lain jgnlah ikut akhlak mcm penyokong parti islam tu,depa xpa la maki fitnah org pun sbb depa pejuang Islam...hampa jangan tau !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha pandir berlagak alim...bontot penuh taik x.sedar2

      Delete
  20. Pas mengharapkan undi dari parti komponen Ikatan yg seramai 70 orang utk menang besar PRN Sarawak. Selamat bejaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. 70 tu ramai skit dr ahli pan...tapi lagak mcm 99% ahli pas dh melompat ikut pan dakap dap

      Delete
  21. Mahkamah tinggi hari ini menolak permohonan Perdana Menteri dan isteri untuk membatalkan pembelaan "fair comments" Rafizi.

    Mahkamah seterusnya mengarahkan supaya kes saman oleh Perdana Menteri itu dibicarakan di dalam mahkamah terbuka.

    Hadi wajib hadir untuk beri nasihat kpd Najib. Upah 25% pasti dibayar..

    ReplyDelete
  22.  Mohd Zuhdi yang juga Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat berkata, PAS mempunyai peluang tipis berbanding PRN Sarawak sebelum ini terutama di kawasan berlakunya pertandingan tiga penjuru antara PAS, AMANAH dan BN yang mempunyai pengundi Islam. 

    ReplyDelete
  23. Nak saman Rafizi..tapi..tak mau datang mahkamah. Apa punya pahlawan bugis kah. Telor tarak ka.?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ilmu kebal seorang PM. Tak ada siapa yg berani lawan kecuali budak Rafizi

      Delete
    2. Hebat rafizi.. harap dia berjaya humban najib ke sg buluh sebagaimana dia humban boss dia ke sg buloh..

      Delete
  24. Masih ranaikah umat Islam diPenang?
    Bukankah Islam dah pupus bila LGE berkuasa. Dengar khabarnya..lebih

    4,000 Dengar Ceramah Fariq Naik DiPenang.
    Lebih 4,000 orang tidak melepaskan peluang untuk mengikuti ceramah yang disampaikan oleh Fariq Naik, anak kepada pendakwah terkenal Dr Zakir Naik yang diadakan di Dewan Tunku Syed Putra Universiti Sains Malaysia (USM) di George Town malam tadi.
    Kawalan ketat dikenakan kerana takut ancaman Ali Tinju.
    Cerita bunglo LGE belum selesai...

    ReplyDelete
  25. Kehadiran Dr Zakir Naik di Malaysia menyrbabkan semua penceramah bebas dab x bebas di Malaysia sorok muka ... termalu...kunci diri dlm bilik sbb sekama kini ceramah syok sendiri... menyanyi nyanyi...sindir menyindir...lawak bodoh... kafir mengkafir... doa ko...ko..ko... 1 stadium... rakyat Malaysia bukak mata ceramah cari makan di Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada org ceramah 1 khemah pun penuh dgn kerusi jer.. lps tu dengki dgn ceramah 1 stadium..

      Delete
  26. Tajuk topik di atas lain, komen mereka pula lain... kesian...

    Semua taksub politik. Carut-mencarut sesama saudara Islam lain .....kesian

    Zainal Y'aacob
    Imam
    Kampung Pok'Teh

    ReplyDelete
  27. Pilihanraya Negeri Sarawak 2011:
    PAS 9,719 - 0 kerusi
    PKR 117,100 undi - 3 kerusi
    DAP 134,847 undi - 12 kerusi

    # Seperti yang Omak selalu memekik ceramah PKR tidak dapat sambutan, tetapi ajaibnya bila pilihanraya tiba, PKR mendapat undi beribu kali ganda daripada Pas.

    Apasal Pas yang bila buat ceramah didakwa berjuta penonton hadhir tapi sungguh-sungguh miracle bila pilihanraya hanya dapat undi hamPas saja?

    Kenapa?...why?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah namanya parti hamPas.

      Bertanding di kawasan Melayu, pengundi pangkah BN.
      Bertanding di kawasan Iban pun dah tentu KO.

      Sekarang terpaksalah usung calon Kristian siang malam nak dapatkan undi iban..

      Sahlah hamPas parti Pas ni

      Delete
    2. Tu kesilapan PAS bersekongkol dgn DAP sblm ini.. dah tak buat dah..

      Delete
  28. Simkad jana keuntungan.
    Anda guna, anda dibayar.
    Hanya RM10 sahaja.
    Mungkin anda fikir tak logik tetapi inilah kebenarannya..
    TUNGGU APA LAGI. Daftar sekarang.

    Peluang jana pendapatan PASIF dengan telefon bimbit anda !

    Sila layari web kami dan daftar di sini.. SEGERA !

    http://frenzprepaid.com/?id=tawaufrenzter

    Dan capai impian anda untuk kebebasan kewangan.
    Tempah tempat jadi yang terawal.

    Brand partner diperlukan
    Area manager diperlukan.

    Whatsapp: 0178984406

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  29. Perghhhh bibir omakkau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih janda kah kau Hanis?

      Delete
  30. Gambar Hadi berpelukan dengan Zakir dalam apa yang mereka sifatkan sebagai 'pertemuan bersejarah' di Putrajaya. Peristiwa ini mendapat liputan Utusam Malaysia dan tv3.

    Pertemuan tersebut adalah sebahagian daripada program Jelajah Malaysia Pendakwah berasal dari India itu dari 15 hingga 18 April.

    Perbezaan ketara Zakir dan Hadi ialah Zakir tidak pernah memBARUA umat Islam. Zakir tidak pernah KAFIRkan umat Islam.
    Zakir sudah mengIslamkan beribu umat tapi Hadi sudah menKafirkan beribu penyokong UMNO..

    Fikirkankah..

    ReplyDelete
  31. Terbaek dari DR ZAKIR NAIK... di bukit jalil 4 individu masuk Islam 2 x perlu kemuka apa2 soalan pun... pendakwah dan majlis ilmu yg sebrnarnya... penceramah dari Malaysia setakat ceramah geli geli jer layaknya... ada yg nyanyi2... sindir menyindir... kutuk mrngutuk sesama isle... kafir mengkafir sambil doa ko..ko... penceranah di malaysia sekadar ceramah cari makan... dakwah Dr Zakir Naik dari petang habis pagi 2am ....rakyat mahu ceramah ilmu yg berkualiti. .. tu pasal dulu lagi ako sarankan baca buku lebih baik dari drngar ceramah cari makan... terbaik dari Dr Zakir Naik membuka mata dan minda rakyat malaysia ceramah dan msjlis ilmu mcm ni yg rakyat mahukan.... bukan penceramah cari makan ...

    ReplyDelete
  32. GUA MUSANG, 2 Nov: “Aku bersaksi tiada tuhan selain Allah dan aku bersaksi bahawa Nabi Muhammad itu pesuruh Allah,” demikian kalimah syahadah yang telah dilafazkan oleh tiga orang penduduk asal Kampung Sandrop dalam Program Muhibbah Menteri Besar Kelantan bersama Masyarakat Orang Asal semalam.

    Majlis pengislaman mereka yang dihadiri lebih daripada 300 orang penduduk asal menjadi lebih bermakna apabila ucapan lafaz syahadah mereka dipimpin oleh YAB Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Dato’ Bentara Setia Nik Abdul Aziz Nik Mat sendiri.

    # Tuan Presideng apa cerita?

    Ada rekod orang masuk Islam kerana dengar ceramah dia?
    Ada tak?

    ReplyDelete
  33. If you're trying to lose pounds then you have to try this totally brand new tailor-made keto meal plan diet.

    To produce this keto diet service, licenced nutritionists, personal trainers, and top chefs have joined together to produce keto meal plans that are powerful, painless, economically-efficient, and delightful.

    Since their launch in 2019, 100's of clients have already completely transformed their body and health with the benefits a great keto meal plan diet can give.

    Speaking of benefits: in this link, you'll discover eight scientifically-certified ones offered by the keto meal plan diet.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...