Sunday 17 April 2016

SPRM SERBU BALAI POLIS DAN TAHAN 5 ANGGOTA POLIS CAWANGAN PENCEGAH JENAYAH.



17 APRIL: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Pulau Pinang menahan lima anggota dari Balai Polis Ayer Itam, Pulau Pinang, selepas serbuan di balai berkenaan awal pagi tadi.

Dalam serbuan jam 3.30 pagi itu, sepasukan pegawai SPRM menahan semua anggota terbabit berhubung rasuah selepas menerima maklumat daripada orang awam.

Semua anggota terbabit ditahan ketika berada dalam bilik Cawangan Pencegahan Jenayah (CPJ) selepas SPRM mengepung balai berkenaan.

Pengarah SPRM Pulau Pinang, Datuk M Samarajoo, berkata semua lima anggota berkenaan kini masih ditahan untuk siasatan lanjut berhubung maklumat yang diterima.

“Kita tempatkan mereka di lokap SPRM untuk siasatan lanjut dan akan membebaskan mereka dengan jaminan selepas keterangan mereka direkodkan,” katanya kepada BH.

Beliau bagaimanapun enggan mengulas lanjut butiran siasatan kes yang dilakukan berhubung tangkapan ke atas anggota polis terbabit.

Sementara itu, Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abdul Ghafar Rajab, mengesahkan serbuan itu dan penahanan anggota balai berkenaan oleh SPRM Pulau Pinang dan sedang menunggu laporan dari SPRM.

144 comments:

  1. MUSA HASSAN BERSUARA, TERKENCING RAMASAMY!!!

    Hehehe!!! Nampak gayanya, gerun jugak Si Ramasamy tu bila ada pihak yang mendesak agar Polis mengambil tindakan terhadap kenyataan BIADAP yang telah dilakukannya sebelum ini.

    Kalau hari tu, Si Ramasamy tu dengan lagak SOMBONG dan ANGKUHnya telah menghina Dr. Zakir Naik yang dijemput khusus untuk menyampaikan ceramah di beberapa kawasan di Malaysia.

    Ke-SOMBONG-an dan ke-ANGKUH-an Si Ramasamy tu cukup jelas apabila dia melemparkan pernghinaan dan melabelkan Dr. Zakir Naik sebagai 'Satan' yang perlu dihalau keluar dari Negara ini.

    Ekoran kenyataan BIADAP yang dilakukan oleh Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang itu, dia telah dikecam dan mendapat kritikan oleh pengguna dilaman media sosial. Temasuk ahli - ahli Pakatan sendiri.

    Yang tak bersuara hanya dua orang mahkluk yang selama ini hanya sekadar dijadikan BONEKA Geli - Geli DAPigs iaitu Dyana dan Rara. Dua - dua jadi Bisu belaka bila Dr. Zakir Naik dihina sedemikian rupa.

    Dek kerana ke-BIADAP-an yang ditonjolkan oleh Si Ramasamy itu juga membuatkan Mantan Ketua Polis Negara mendesak agar Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang itu didakwa.

    Kata Tan Sri Musa Hassan, tindakan yang dilakukan oleh Si Ramasamy itu merupakan satu jenayah dan dia boleh disiasat dibawah Akta Hasutan kerana menggugat keselamatan awam.
    KUALA LUMPUR - Polis DiRaja Malaysia (PDRM) digesa mengambil tindakan undang-undang ke atas Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, Dr P Ramasamy kerana penghinaannya terhadap ulama merupakan satu jenayah.

    Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan berkata, panggilan syaitan kepada pendakwah, Dr Zakir Naik itu perlu disiasat di bawah Akta Hasutan.

    "Itu adalah satu kesalahan jenayah kerana menghasut orang untuk menguggat keselamatan. Itu satu jenayah, pihak polis kena siasat. Dia boleh disiasat di bawah Akta Hasutan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Klinik Khidmat Nasihat Guaman Percuma Parlimen Pandan, di Pandan Indah, di sini, hari ini.

    Mengulas lanjut, Musa juga berkata, tindakan tegas wajar diambil kerana ia boleh membahayakan nyawanya sendiri, akibat perbuatannya itu telah menimbulkan kemarahan golongan ekstremis.


    "Mana boleh dia panggil ulama syaitan. Itu menghasut orang supaya membenci ulama tersebut. Kerana dalam agama lain pun ada orang ekstremis. Itu membahayakan nyawa dia," ujarnya.
    Sehingga hari ini, pelbagai pihak telah tampil dan membuat laporan Polis terhadap kenyataan yang dibuat oleh Si Ramasamy tu. Dan sekarang, kita tunggu apa pulak tindakan Polis.

    Maka persoalannya, berani ke pihak yang berkenaan nak ambik tindakan terhadap Si Ramasamy ni walaupun mereka mempunyai kuasa untuk bertindak sedemikian? Kalau setakat tau nak bagi arahan je pada orang lain, baik tak payah!!!

    Semut Hitam at Ahad, April 17, 2016

    ReplyDelete
    Replies
    1. Golongan liberal berasa terancam dengan Zakir Naik

      Tidak dapat dinafikan kenyataan bahawa golongan liberal merasa takut dengan Zakir Naik dan kredibilitinya. Bukan kerana provokasi atau isu sensitiviti, tetapi kebenaran yang mana dipegang oleh Zakir Naik dengan konsisten sepanjang pengalamannya berdakwah.

      Kita juga tidak dapat menafikan kenyataan bahawa kebenaran mungkin adalah sensitif atau provokatif tetapi seorang tokoh seperti Zakir Naik bukanlah seorang yang menutup kebenaran daripada masyarakat, malahan jika beliau dihujani dengan pandangan skeptis dan kebencian.

      Ilmunya dan memahani perbandingan antara agama memberikan beliau peluang untuk menarik orang ramai daripada kepercayaan berbeza dan akhirnya mempengaruhi dan menunjukkan mereka jalan yang benar iaitu bahawa Islam sebagai cara hidup. Jika kita melihat sendiri, Zakir Naik cuba membimbing orang Islam dan bukan Islam kepada Islam dan berada dekat dengan Allah tetapi pada masa yang sama golongan liberal memperjuangkan nafs manusia yang tidak wajar dan intelektualisme yang cacat.

      Seruan mereka untuk mengadakan dialog antara agama yang tidak pernah berlaku hanya kekal hanya sebagai gema yang diucapkan banyak kali dengan kata-kata tetapi tanpa tindakan dan bukti. Mereka juga takut berdepan dengan NGO Muslim dan pendebat terkenal Muslim, sebagai contoh dalam kes debat antara Wanita ISMA, Sisters in Islam dan Sister Zara Faris yang dibatalkan oleh SIS.

      Maka kita tahu bahawa rencana itu ditulis dengan niat melakarkan imej buruk pada Zakir Naik dan membina persepsi yang tidak betul terhadap beliau. Tetapi kenyataannya, orang Islam bersatu dan golongan liberal merasa terancam.

      Danial Ariff bin Shaari
      I-Peguam

      Diterjemah ke dalam bahasa Melayu oleh Nabilah Abd Jalil.

      Delete
    2. UMNO BODOH

      Delete
  2. DAP memaki hamun Dr Zakir Naik sebagai Satan. PAN pula senyap bila ugamawan Islam dimaki oleh DAP. PAN kan talibarut DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. ZAKIR NAIK BELUM DAPAT AMPUNKAN GUAN ENG!!!

      Benar! Isu yang sengaja dijadikan hangat oleh puak DAPigs mengenai kehadiran Dr. Zakir Naik tidak mungkin dapat membuatkan rakyat lupa dengan isu yang kini sedang menghantui Guan Eng.

      Tindakan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang menjadikan isu kehadiran Dr. Zakir Naik jga turut dilihat sebagai salah satu taktik untuk mengalih perhatian rakyat dari isu Si Guan Eng tu.

      Rakyat sudah pasti dapat melihat, penghinaan yang dibuat oleh Si Ramasamy merupakan salah satu taktik untuk membuatkan rakyat lupa kes yang melibatkan Ketua menteri Pulau Pinang.

      Bagi sesetengah pihak, mereka agak curiga kenapa tiba - tiba Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang tu berkokok pasal isu Dr. Zakir Naik sedangkan dia bukannya 'Alim' sangat dalam agama Hindu.

      Maka sebab itu mereka berpendapat, tindakan Si Ramasamy tu menghina Dr. Zakir Naik dan menggelarkannya 'Satan' hanya satu helah untuk membuatkan rakyat lupa tentang kes Guan Eng.

      Guan Eng yang sebelum ini hangat dengan kontroversi pembelian rumah banglow mewah dan penjualan tanah Taman Manggis menjadi isu utama yang diperkatakan dikalangan rakyat.

      Rata - rata, mereka masih mempertikaikan tindakan Guan Eng yang membeli rumah dibawah harga pasaran yang didakwa turut mempunyai konflik kepentingan bagi dirinya sendiri.

      Ianya berikutan pendedahan demi pendedahan yang dibuat mengaitkan pemilik rumah banglow tersebut dengan syarikat yang membeli tanah Taman Manggis di Pulau Pinang didedahkan secara umum.

      Maka kesimpulannya, tak perlu la Si Ramasamy tu nak susah - susahkan diri dan cuba nak mengalihkan isu dengan membangkitkan soal kehadiran Dr. Zakir Naik ke Malaysia pada ketika ini. Hakikatnya, itu semua hanya sekadar 'Wayang Kuntau' DAPigs belaka!!!

      Semut Hitam at Rabu, April 13, 2016

      Delete
    2. Dap dah izinkan pan laksana hudud nanti...kambing pun dh order

      Delete
    3. Rakaman DAP Rasis Jadi Viral Di Media Sosial

      Sila check Link dibawah


      https://aidcnews.wordpress.com/2016/04/16/rakaman-dap-rasis-jadi-viral-di-media-sosial/

      Delete
    4. UMNO BODOH

      Delete
  3. Mana kes lge ni sprm?

    ReplyDelete
  4. Apa kata PAN? Apa kata Mat Sabu, khalid Samad dll. Adakah Dr Zakir boleh dihina semata2 kerana beliau terbabit dalam dakwah Islamiyah.

    Mat Sabu, khalid Samad, Mujahid, Nizar hanya berani dgn PAS tapi gerun dengan DAP yg anti Islam. Sewaktu Ramasamy panggil Dr Zakir Satan, semua orang Islam bersuara tanpa ada halangan politik. PAS, UMNO, ISMA dll bersuara menentang Ramasamy dari DAP.

    Mungkin lepas tarik balik baru Mujahid dan Mat Sabu dari PAN nak bersuara. Mungkin lutut jadi lembek takut DAP maki.


    Minggu ini DAP melalui Ramasamy memaki hamun Dr Zakir. Satu hari di masa depan mungkin DAP akan memaki hamun Imam Ghazali, Imam Ahmad dan Imam Bukhari.

    Apa PAN akan buat? Mereka hanya membisu kerana PAN adalah talibarut DAP.

    By the way mana itu Mujahid Yusuf Rawa. Adoiiiiiii G-25 punya talk sikit dia sokong ka pasal tolak hukuman khalwat. Apasal sampai Dr Zakir, Mujahid senyap macam berhala zaman Abu Lahab. Keras kematu, bibir tak bergerak.

    Balik la PAN. Kamu tu hanya talibarut DAP, Ramai pemimpin PAN pun sudah tak pakai kopiah. Mungkin kerana mahu dilihat Progressive, Inclusive dan Faham. Aku tak terkejut lepas ni kaum2 PAN ni pakai topi Cowboy dan pakai Boot. Mestilah kalau tak G25 tak hormat pulak kat PAN.

    Mat Sabu isu lain, siap baling mikrofon. Bila sampai ugamawan di maki hamun oleh DAP, Mat Sabu membisu.

    Jesse Labu
    Keadilan N9ers

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dari segi Amanah perjuangan, jenis2 PAN ni kira tak boleh pakai. Aku tak pernah setuju dengan Ezam dan Ibrahim Ali. Tapi dari segi harga diri, mereka lebih bermaruah dari PAN.

      PAN layak menjadi menjadi talibarut atau "BOY" DAP sahaja.

      Bayangkan kalau aku tak setuju dengan Ezam dan Ibrahim Ali tapi mereka lebih bermaruah dari PAN. Lebih bermaruah mereka berdua macam langit dan bumi kalau nak dibandingkan dengan Mat Sabu, Khalid Samad, Mujahid dan tah sapa lagi tu.

      Woiii Mat Sabu majoriti orang Islam kat Malaysia ni dah cop korang tu macam Talibarut okey.

      Waaaaaaaaaa lagi sial, sekarang nama Anwar pun dah hilang dari bibir mereka. Mat Sabu buang tenaga saja lempar mikrofon itu hari. Sekarang Yg mereka sebut hanya Tun, DAP dan G-25 sahaja.

      Mana Mujahid, Khalid Samad, Mat Sabu dll. Ada bersuara ka? Tak da langsong. Suara kuman aku rasa lagi kuat dari suara Pengkhianat ini

      Jesse Labu
      Keadilan N9ers

      Delete
  5. Terbaiklah sprm. Mulakan dgn P.Pinang kemudian kenegeri lain. Harapkan pagar, pagar makan padi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. harapkan pagar, pagar jadi taik.

      Delete
    2. Malu2 kucing (CAT)

      Delete
    3. HARAPKAN NAJIB, NAJIB SAPU DUIT RAKYAT

      Delete
    4. Saya suka jual manggis

      Delete
  6. Klu ingin tahu info ttg togel tokong perkenalkan saya mike...dulu hidup cukup susah tetapi setelah berdamping dgn tokong saya makin senang dan sihat. Caranya mudah dan mustajab bukan bohong. Turuti saja syarat2 mudah anda juga mampu menjadi kaya dan sihat seperti saya. Terima kasih tokong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patut lah perut semakin membuncit..terlebih mkn taik tokong..muka pun hitam kering mcm rupa kepala taik.

      Delete
    2. PERUT BUNCIT MACAM ROSMAH...BYK CACING. BYK SGT MKN DUIT RAKYAT

      Delete
  7. HIDUP me--LAYU HIDUP BN HIDUP PAS HIDUP UMNO HIDUP HADI HIDUP NAJIB HIDUP PAK ARAB HIDUP me--LAYU .......LAYU DAN KUNING YG KEKUNINGAN DAN TERUS LAYU.....DAN LATUUUUUUUUUUUUU...............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni walatokong mana pulak dok kitar fitnah ni...yg aku tau nk tlg umno yg dok galak sign deklarasi madey

      Delete
  8. ngeh koo ham kepala taik..ngeh ngeh ngeh

    ReplyDelete
  9. Yang menarik bukan penonton yang beragama Islam sahaja, malah penganut agama lain juga turut hadir untuk menimba ilmu mengenai topik yang disampaikan oleh Dr Zakir Naik. Bagus kan?

    Jadi, tak heran la kalau ada mana - mana pihak yang marah sangat apabila ada yang menjemput Dr. Zakir Naik ni bagi ceramah. Diorang takut sebab kalau diorang buat sesi ceramah yang sama, dah takde orang nak datang. Terutama sekali puak PAN dan DAPigs!!!

    ReplyDelete
  10. Pas memang bodoh...

    ReplyDelete
  11. GUA MUSANG, 2 Nov: “Aku bersaksi tiada tuhan selain Allah dan aku bersaksi bahawa Nabi Muhammad itu pesuruh Allah,” demikian kalimah syahadah yang telah dilafazkan oleh tiga orang penduduk asal Kampung Sandrop dalam Program Muhibbah Menteri Besar Kelantan bersama Masyarakat Orang Asal semalam.

    Majlis pengislaman mereka yang dihadiri lebih daripada 300 orang penduduk asal menjadi lebih bermakna apabila ucapan lafaz syahadah mereka dipimpin oleh YAB Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Dato’ Bentara Setia Nik Abdul Aziz Nik Mat sendiri.

    # Tuan Presideng apa cerita?

    Ada rekod orang masuk Islam kerana dengar ceramah dia?
    Ada tak?

    ReplyDelete
  12. Terbaek dari DR ZAKIR NAIK... di bukit jalil 4 individu masuk Islam 2 x perlu kemuka apa2 soalan pun... pendakwah dan majlis ilmu yg sebrnarnya... penceramah dari Malaysia setakat ceramah geli geli jer layaknya... ada yg nyanyi2... sindir menyindir... kutuk mrngutuk sesama isle... kafir mengkafir sambil doa ko..ko... penceranah di malaysia sekadar ceramah cari makan... dakwah Dr Zakir Naik dari petang habis pagi 2am ....rakyat mahu ceramah ilmu yg berkualiti. .. tu pasal dulu lagi ako sarankan baca buku lebih baik dari drngar ceramah cari makan... terbaik dari Dr Zakir Naik membuka mata dan minda rakyat malaysia ceramah dan msjlis ilmu mcm ni yg rakyat mahukan.... bukan penceramah cari makan ...

    ReplyDelete
  13. Masih ranaikah umat Islam diPenang?
    Bukankah Islam dah pupus bila LGE berkuasa. Dengar khabarnya..lebih

    4,000 Dengar Ceramah Fariq Naik DiPenang.
    Lebih 4,000 orang tidak melepaskan peluang untuk mengikuti ceramah yang disampaikan oleh Fariq Naik, anak kepada pendakwah terkenal Dr Zakir Naik yang diadakan di Dewan Tunku Syed Putra Universiti Sains Malaysia (USM) di George Town malam tadi.
    Kawalan ketat dikenakan kerana takut ancaman Ali Tinju.
    Cerita bunglo LGE belum selesai...

    ReplyDelete
  14. Gambar Hadi berpelukan dengan Zakir dalam apa yang mereka sifatkan sebagai 'pertemuan bersejarah' di Putrajaya. Peristiwa ini mendapat liputan Utusam Malaysia dan tv3.

    Pertemuan tersebut adalah sebahagian daripada program Jelajah Malaysia Pendakwah berasal dari India itu dari 15 hingga 18 April.

    Perbezaan ketara Zakir dan Hadi ialah Zakir tidak pernah memBARUA umat Islam. Zakir tidak pernah KAFIRkan umat Islam.
    Zakir sudah mengIslamkan beribu umat tapi Hadi sudah menKafirkan beribu penyokong UMNO..

    Fikirkankah..

    ReplyDelete
  15. Ada seorang ulamak yg dikenali. Dulu sangat dikagumi. Ramai umat Islam sudah dikafirkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada seorg timb pres pas amat dikenali. Dulu dikagumi. Ramai umat Islam sudah dikhianatkan...

      Delete
    2. Ada seorang anugerah tuhan yg teramat dikenali..dikenali kerana tabiatnya yg suka menjubo dan mengelentong..sekarang dia dah tak laku.

      Delete
  16. Aikk bkn ke big boss kata zakir setan? Berani puji zakir ni x takut kene potong dedak ke? Oh yea...dap dh bg izin buat hudud ek...hudud cmner tu nnt? Hudud ala dap? Ke nnt sembelih kambing lagi?

    ReplyDelete
  17. Ada seorg khalipau yg dikenali. Dulu amat dikagumi. Ramai umat Islam sudah dihalaukan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada seorg ajk pas bluetooth. Dulu dia terdulu dari presiden bab mengomen. Skrg diam mcm ayam.kenyang dedak

      Delete
  18. Pas gesa cepat-cepat dakwa Lim Guan Eng tapi pas bercawat ekor isu 1MDB.

    Kes Lim Guan Eng SPRM sedang siasat, belum tahu keputusannya ada kes atau tidak.

    1MDB dah disiasat oleh Jabatan Audit. Dah disiasat oleh PAC yang mengesahkan berlaku pelbagai pelanggaran peraturan. PAC pun dah suruh siasat.

    Tapi Pas buat buta mata, pekak telinga dan buat BODOH. Tidak ada pun apa-apa komen dari Pas mendesak didakwa 1MDB?

    Memang sial Pas. Masih hendak bersekongkol dengan Umno melindungi rasuah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah kenyang makan dedak sbb tu berciumulut dgn umno. Dasar munafik!!

      Delete
    2. 1mdb dh jadi bom jangka utk umno benda dh cacat xyah usik dah nk rebah sendiri...tapi pokok manggis dan pinkhorn xde apa2 pun lagi...cam slow jer sprm plak...x pelik ke...xperla...aku faham...tokong mesti dipertahankan

      Delete
    3. Tak pernah lak dgr komen puak2 PH pasal kes pokok manggis n kes DZN? celaka sungguh puak2 yg konon profesional n progresif ni...perangai lebih teruk dr umno

      Delete
    4. Mulut penuh dedak nk bersuara camner...klu keluar pun duk menghina ulamak lagi ada la

      Delete
  19. Hudud ala Hadi ada ke? Siang malam berzikir Isle...Isle.. last2 kencing hudud..

    ReplyDelete
  20. Dulu kata umno kafir sbb dikatakan kunun tak mahu buat hudud. Lepas tu kata pulah kat ahli2nya sendiri yg profesional tak mahu hudud..dilebelkan mereka sebagai sama mcm umno. Tapi bila berpeluk dgn umno..meteka blh pulak kata tak perlu tergesa2 dan blh diletak tepi dahulu hudud...sama mcm umno..sama mcm ahli mereka yg professional yg disingkirkan.
    Itulah akibat terlalu senang nak kafirkan org...
    Skrg ni jilat sendiri ludah mereka. Hudud dah sama pendapat mcm yg lain.
    Mana walunta2...
    Mana lebai2...
    Semua dah mengular ka...malu nak tunjuk muka.
    Last2 sama jugak...he5
    Pas pis pus..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramainya pengikut umno dah jadi kafir. Dikafirkan olh Amanat Hj Hadi. Mengikut ajaran pas semua orang umno ini mesti bertaubat dan mesti jd ahli pas. Baru boleh maduk syurga.

      Delete
    2. Nak dkt dgn ulamak alhamdulillah
      Nak dkt.dgn tokong nauzubillah

      Delete
    3. Xperla...dap pun dh bg izin pan buat hudud versi dap...mcm masjid dirar versi moden

      Delete
    4. Xperla...pas dah bertaubat. Hadi dah jilat ludahnya. Dulu kafirkan umno kini sedondon.
      Kira jadikan umno dan kristian sahabat. Dulu suruh bakar Bible kini tolong calon kristian edar Bible...

      Delete
    5. Xperla...mike pun dah maafkan...dulu mahafiraun...skrg i lap u

      Delete
  21. Umno bodoh lg bangsat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama jer dgn dap

      Delete
    2. Bukan setakat bodoh...tapi sombong pulak..tu la UMNO...yang UMNO bijak hanya tarah duit rakyat keh keh keh

      Delete
    3. Kita org start tarah pokok manggis dulu...nnt ada peluang lg besar tarah yg besar lagi

      Delete
  22. Siasat Ramasamy Di Bawah Akta Hasutan -Musa Hassan
    APRIL 16, 2016
    AIDCNEWS
    LEAVE A COMMENT
    musaKUALA LUMPUR – Polis DiRaja Malaysia (PDRM) digesa mengambil tindakan undang-undang ke atas Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, Dr P Ramasamy kerana penghinaannya terhadap ulama merupakan satu jenayah.

    Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan berkata, panggilan syaitan kepada pendakwah, Dr Zakir Naik itu perlu disiasat di bawah Akta Hasutan.

    “Itu adalah satu kesalahan jenayah kerana menghasut orang untuk menguggat keselamatan. Itu satu jenayah, pihak polis kena siasat.

    “Dia boleh disiasat di bawah Akta Hasutan,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Klinik Khidmat Nasihat Guaman Percuma Parlimen Pandan, di Pandan Indah, di sini, hari ini.

    Beliau mengulas desakan Gabungan Badan Bukan Kerajaan (NGO) Dakwah Pulau Pinang pada Rabu lalu yang menggesa kerajaan negeri dan DAP mengambil tindakan terhadap Ramasamy.

    Pengerusinya, Mohd Yusni Ghazali berkata, kedua-dua pihak itu bertanggungjawab mengambil tindakan terhadap Adun Perai itu sebagai pengajaran semua pihak agar tidak mengulangi perbuatan itu.

    Mengulas lanjut, Musa juga berkata, tindakan tegas wajar diambil kerana ia boleh membahayakan nyawanya sendiri, akibat perbuatannya itu telah menimbulkan kemarahan golongan ekstremis.

    “Mana boleh dia panggil ulama syaitan. Itu menghasut orang supaya membenci ulama tersebut. Kerana dalam agama lain pun ada orang ekstremis. Itu membahayakan nyawa dia,” ujarnya.

    Musa berkata lagi, tindakan Ramasamy itu hampir sama dengan tindakan penulis buku dari Iran, Salman Rushdi yang memanggil Nabi Muhammad SAW sebagai syaitan.

    “Sampai orang nak bunuh dia, tapi negara-negara Barat melindungi dia. Dia kata, apa yang diterima Nabi Muhammad SAW adalah wahyu syaitan, bukan daripada ALLAH, walhal dia orang Islam.

    “Apabila seseorang menyentuh perkara yang boleh membangkitkan kemarahan orang lain, ini satu perkara salah di sisi undang-undang,” jelasnya – SH

    ReplyDelete
  23. Elehhhhhhhhhh

    PAN Imayam pilih dan hormat siapa?

    A. Ramasamy DAP
    B. Zakir Naik

    Berpeluh Mat Sabu nak jawab soalan

    ReplyDelete
    Replies
    1. PANdir pilih dan hormat zakar tak naik.

      Delete
    2. Hoii aku campak mike kt muka korg baru tau

      Delete
  24. Mat Sabu senyap bila Ramasamy maki Zakir Naik dgn perkataan Satan, tapi pada masa yg sama menjulang Nasrullah Hibullah syiah lubnan



    Sila Tengok Video ini kat link ini

    Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah

    Oooooo time ilmuwan syiah mat sabu cakap degar2 macam kat link youtube tu. Tapi bila ahli sunnah macam zakir naik kena maki dgn DAP Ramasamy, Mat sabu aenyap

    ReplyDelete
  25. Kerana hudud dan assobiah yg dibawa oleh hj hadi cuba lihat berapa ramai dah jadi mangsa. Ada yg bercerai berai. Ada yg bergaduh sesama jiran..sesama laki bini..sesama kawan. Ada yg mati kerana terlalu taksub...dan yg paling dahsyat ada yg sampai mengkafirkan lah sesama islam. Begitu juga sanggup mengkafirkan parti politik lain sedangkan itu cuma parti. Mereka2 yg taksub membabi buta ni telah menganggap parti mereka mcm agama. Tak masuk dan join parti mereka seolah2 bukan islam.

    Begitulah taksub dan sempitnya pemikiran unta2 pas ni.

    Patutpun org bukam islam lari dpd mereka.
    Patutpun org2 islam lain meluat dgn mereka.

    Kerana apa? Yaaa..kerana unta2 suka mengkafirkan org lain. Kerana unta2 rasa merekalah yg paling suci.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaupun kami tidak meletakkan nama islam tapi yakinla.islam yg kami bawa ini lebih baik dari apa yg dibawakan oleh pas...islam kami rahmatan lil alamin...klu x percaya tanyala dap...islam mana yg mereka redo...islam yg dibawa pas atau islam yg dibawa kami...maka ketahuila semua...islam kami la yg dap setujui...marila bersama kami...wallahi wa billahi wa tallahi...x percaya lagi?

      Delete
    2. Mau info jadi togel dap? Dapatkan maklumat lebih di cawangan pan di seluruh negara yg tumbuh bagai cendawan dan di 80% bekas2 cawangan pas yg sudah dibubarkan...itula bukti penerimaan rakyat kpd kami...nak masuk syurga atau nk masuk putrajaya?

      Delete
    3. Betul pandir...Patut pun ramai org meluat nk dtg ceramah pas. Tapi taktik pan handal...x bg org dtg ceramah supaya musuh sangka kita lemah...fiuuuhhh hilang risau aku pd kau pandir...bijak2

      Delete
    4. tudia ulamak luarbiasa PAN dah mula makihamun mcm anon 20.19...pong pang sana sini, kunun rahmatan lil alamin last2 penjilat punkoq DAP penentang hudud..logik apa yg puak2 ni pakai...waya putuih kot

      Delete
    5. Mangkuk hayun tak baca sejarah ke zaman khalifah Ar Rasyidin pun umat berperang dan berbunuhan sesama sendiri...yang ni salah nabi juga kah....TGHH hanya cerita antara batas iman dan kufur...bukan minta orang bercerai berai,kapirkan orang lain dsb...len kali pergi tadah kitab sebelum komen...amanat para pemimpin umporno yang terang terang hina Islam korang diam pulok..si ramasami hanya maki ulama...pemimpin umporno pula hina hukum hudud yang datang dari Allah...buka laa kitab apa hukum orang yang hina agama Allah...kalau kata jahil berlapis lapis kan kecil hati pulok keh keh keh

      Delete
  26. Umno teramat bodoh dan bangsat!Pemakan Dedak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abis kau nk ckp aku yg sign deklarasi ni lagi amat bodoh dan bangsatla? Jilake

      Delete
  27. Celaka punya lebai,ada ka patut depa fitnah kata tok ni ejen DAP,pemakan dedak DAP dgn PAN...Sesetengah lebai pula fitnah kata tok ni ejen umno...dan yg paling syok puak lebai pungkoq hitam fitnah kata tok ni SB/polis...!!!

    harapkan jubah saja putih,serban saja besaq tapi hati mcm haramjadah setengahnya puak dalam PAS ni...dok berlagak warak dgn topeng lebai ataih kepala saja,tapi hati mengalahkan majusi...!!!
    satu tok nak habaq..setengah pemimpin pas mmg baguih dan ikhlas dlm pjuangan,namun ada segelintir mmg mcm haramjadah perangai dan hati !!!

    TUC

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janji sumpah pun kami selambeje yg korg pegi percaya janji2 kami yg lain sape suruh...kah kah kah

      Delete
    2. Tuc...yg haramjadah pungkuq hitam yg suka fitnah dan spin semua dh kuar pas masuk pan...jgn la risau lagi...skrg kopiah pun dh xde atas kepala...syukur tuc...klu x dulu mcm tuc ckp la...nama jer islam tapi melayu nk murtad dia x kesah...oktofest suka semcm jer...nama allah disyirik pun depa suka...pegi rasmi majlis byk amoi pakai short pun xper tuc...ishhh memalukan islam kan...

      Delete
  28. Memang meluat dgn PAS ni.
    Berkopiah...berjanggut...berserban..berjubah...dlm ceramah..sikit2 Allahuahuakhbar....TAPI dlm jiwa..dan otak busuk pada org dr parti lain. KAMU BUKAN PARTI ISLAM. KAMU PARTI KAFIR.

    Begitulah yg tersirat di jiwa mereka2 yg TAKSUB MEMBUTA TULI.

    TIDAK KENAL PARTI DGN AGAMA.
    TIDAK KENAL ORG YG BIJAK BERPOLITIK DENGAN ORG YG TAHU AGAMA.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis2 bijak jadi pandir...mcm muyidin ckp...mcmana boleh sign kemdian xtau kami nk selamatkan umno

      Delete
    2. Habis2 terlebih islam akhirnya jadi islam pak turut dap...g25 bagus...lgbt lg bagus...sekular nothing liberal best..murtad halal..nama allah for all..selfie yum yum...mujur ada mike

      Delete
  29. HIDUP -HIDUP,HIDUP BN, HIDUP UMNO, HIDUP PAS ,HIDUP HAJI HADI, HIDUP HAJI NAJIB,HIDUP MEL--LAYU, TAKKAN HILANG ME--LAYU DI DUNIA.......ME--LAYU SUDAH MAJU HINGGA KE ANGKASA LEPAS.....HIDUP ME--LAYU......10X

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hudud mesti ditolak tapi amoi jgn sekali

      Delete
    2. Ramainya pengikut umno dah jadi kafir. Dikafirkan olh Amanat Hj Hadi. Mengikut ajaran pas semua orang umno ini mesti bertaubat dan mesti jd ahli pas. Baru boleh masuk syurga.
      Tapi awas.. jangan silap nanti kamu akan dibaruakan.

      Delete
    3. Nak jadi barua ulamak ke atau nk jadi barua tokong?

      Delete
  30. Aku tetap berprinsip utk tumbangkan umno/bn yg bangsat. Setiap parti pembangkang ada spy umno/bn, mereka ini berperanan utk mengeluarkan statement bodoh atau ancaman extremis. Tak percaya? Umno/bn mengeluar dana yang besar utk mendapat khidmat nasihat pakar politik dari israel. Tumbangkan si Bangsat umno/bn .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg sign deklarasi tu spy ke sepai? Adehhh...masa sign tu x baca ke dokumen? Madey...madey...dh 91 tahun pun bijak lagi...pandai kau...terpandir semua

      Delete
  31. Si MAHAREMBAT mesti ditumbangkan..di dakwa. Lagi lama lagi banyak harta negara di kaputnya. Lagi lama lagi banyak yg menyusahkan rakyat. Tak habis dgn GST..IES pulak nak diperkenalkan. Dah lah harta negara di gadai..ni kan pulak nak tambah lagi satu bala pafa rakyat. Semuanya ketana nak bayar hutqng yg di buat.
    Jatuhkan MAHAREMBAT dahulu..lps tu kita fikir pasal PRU. KITA MESTI BERSATU...DLM SATU MATLAMAT. NYAHKAN MAHAREMBAT..DAKWA DIA.

    ReplyDelete
  32. Rbat lagi la...rembat lagi la..
    Biar harta2 negara habis di jual..
    Biar rizab2 melayu habis.
    Biar semua rakyat Malaysia tanggung segala hutang yg dibuat oleh Maharembat
    Biar pada muka rakyat Malaysia yg paling bangang ni kena kencing..kena tipu..kena dibodohkan.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ahli pas. Aku tetap sokong umno. Umno ada banyak wang. Wang 2.6b masih ada dalam bank. Nanti pru14 pasti aku dan ahli pas diberi hadiah wang. Macam anak raja saudi beri hadiah berbilion bilion..
      Contoh dah ada..
      Tuang presiden dah kaya..

      Delete
    2. Aku islam tapi aku nak biarlah islam aku diredo oleh dap...krn dgn redo dap la kita akan berjaya

      Delete
    3. Statement 0657 pro umno. Umno apa? Umno Bangsat. Tak kira duit bangsa mana semua dia rembat!

      Delete
    4. Umno dan dap sama je...pokok manggis pun dirembat

      Delete
  33. Hidup melayu Islam umno. Hidup dgn rasuah dan merompak duit rakyat (Melayu,Cina,India,Iban,Kadazan dan banyak lg). Dari setinggi pangkat hingga ke pegawai rendah kerajaan mampu utk merembat duit rakyat hingga juta2. Ini yg perlu ditumbangkan bukan menyokong! Ingat rakyat Sarawak, anda jgn termakan dedak mereka! No vote to bn !

    ReplyDelete
  34. KALAU BARISAN NASINOAL DAN PAS HILANG KUASA DI MALAYSIA,..NESCAYA DUNIA AKAN TERBELAH DUA LANGIT GUNTUH,BULAN DAN MATAHARI BERLANGGAR LALU MELETUP KEMUNDIAN TERJADINYA HARI KIAMAT.....TAK PERCAYA TANYA KEPADA ORANG2 ME----LAYUU.............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau pan dan dap x di pilih...terpelihara nama allah...selamat anak cucu kita dari gejala murtad...oktofest xkan jadi satu carnival..hudud dap xkan terjadi...g25 xkan berani hina mahkamah syariah...islam liberal tersekat...lgbt di bendung...quran alunan bahasa melayu diharamkan...pertahankanla kesucian islam dari dinodai musuh2 islam dan mereka yg menjadi tali barut mereka

      Delete
  35. Hudud ala dap bakal diadakan tapi tuan2 dan puan2 harus memberi kepercayaan kepada pan...undila pan...wallahi wa billahi watallahi...x percaya lagi?

    ReplyDelete
  36. Anon 16:43 terasa jadi kapir kerana TGHH ke...ko kasi laa fakta kat msia doh ramai mana jadi kapir kerana TGHH...Kalo orang kata bodo berlapis lapis ada pula yang kecil hati kan keh keh keh

    ReplyDelete
  37. Tak belajar lg budak2 pas ni! Asyik kutuk pan. Amarah kerana meninggalkan Pas? Sebelum ini ramai yg dah keluar dr pas. Kutuklah hassan ke atau ibrahim ali ke? Mereka ini bergabung dgn umno lg teruk! Kenapa diam! Jgn macam2 lah kutuk mengutuk. Hebat sangat kah ke Islaman anda itu! Berapa ramai yg kau dah tarik org kapir menganut Islam! Sudahlah tumbangkan umno/bn dahulu , kemudian baru kita perbetulkan kekurangan kita. Atau anda rupanya pemakan dedak siang dan malam!
    ps: Anjing mat maslan sila check account , dedak utk bulan ini telah dikreditkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biarkan pas nt kita tgkla pas buleh dpt kerusi x kat sarawak. Kahkahkahkah

      Delete
    2. Eeeeee...takutnya kami kt pan...abisla pas kt sgor ni...mudah2an pengundi2 jin yg byk hadir ceramah pan x dtg la mengundi

      Delete
  38. Kerana termakan dedak umno..mulut...otak...hati..walaunta2 PAS sama mcm takda iman. Takut pada kekalahan..dimainkan sentimen perkauman dan agama. Bukan main pi sana sini cakap kita berjuang kunun kerana Allah. Tapi hakikatnya..takut dgn bayang2...takut kalah..he5

    Ini lah perangai unta2 PAS.
    Sepatutnya mereka redha..tapi...main sentimen.

    Ha5...unta2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolak hudud rupanya beriman
      Syirik nama allah pun tanda beriman
      Kitar semula fitnah ulamak pun org yg beriman
      Rai oktofest pun beriman
      Melayu halal.murtad lagila beriman
      Alunan quran bahsa melayu kukuhnya iman
      Akur kehendak g25 super iman
      Gelar org setab mmg sah super duper iman
      Nk laksana hudud ikut acuan dap...wow...khususiah khususiah level iman
      Selfie dan campak mike itu tanda hasil dari iman yg sempurna
      Tapi hati2...itu semua beriman pd tokong

      Delete
  39. ADUN PAS Berpakaian Dewa Cina Untuk Menarik Undi

    Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS Paya Jaras merangkap Setiausaha PAS Selangor, YB Mohd Khairuddin Othman sanggup berpakaian ala-ala Dewa kaum Cina di dalam majlis bersemperna perayaan Tahun Baru Cina.
    ---------------------------------------

    gambar-gambar boleh tengok KLIK SINI

    ReplyDelete
    Replies
    1. President PAN Selfie d amoy langgar dada.

      Delete
    2. Aku lebih rela mkn babi dgn tokong aku dari mkn ayam dgn najib tau

      Delete
  40. Yg hebat di mata PAN adalah Ramasamy DAP

    ReplyDelete
  41. Sanggup merendah martabat diri hanya kerana meraih undi.Cukup2lah yg ada pun tak terkawal nak kita pula jadi sebahagian dari mereka.

    ReplyDelete
  42. Tak ada lagikah adun PAS redah pasar daging babi untuk sedekah limau tahun ni. Atau dah tak tahan bau hanyir semacam aje. Apapun jangan lupa untuk beraksi dewa deepavali pula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam pas pakai kopiah...kuar pas ilang kopiah...mmmm...rapat sikit...lagi

      Delete
  43. Errr dari parti mana??? Ooooday pas...hukum halal dan diharuskan fatwa dah keluar dari naib presiden ularmak dunia... kan mudah... jadi lah ahli pas.. hukum nya halal buat semua menda ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Langgar baiah halal
      Tolak hudud halal
      Syirk nama allah halal
      Mencari redo kapir halal
      Nak murtad halal
      Selfie dada halal
      Oktofest halal
      Pecah rahsia mesyuarat ajk pusat halal
      Guna muka org tanpa izin utk promote parti halal
      Lgbt halal
      Islam liberal halal
      Curi kerusi halal
      Kekang kuasa mahkamah syariah halal
      Ciplak logo halal
      Persetankan ulamak halal
      Fitnah ulamak halal
      Semua tu ada bukti halalnya

      Delete
    2. Eloklah tu bila digelar barua setan kerana yg haram pun dihalalkan hehe

      Delete
  44. org pas ni bodo...bangang.. ego tebal..
    di pulau pinang dah lapo depa lawan...
    di selangor depa masyuk depa jilat tangan assmin...
    di swrak jijah ckp pas bodoh tongong depa diam diam bodo....

    paling depa suka bab ceramah 1 stadium depa kumpul ramai2...

    org bijak suka baca buku...

    org bodo suka ceramah
    balik ceramah....zzzzz..zzz....bangun pagi esok otak kosong dan bodoh balik... kikiki...

    bangang bertingkek tingkek... bubar pas islam maju dan makmur....ayoh bubar kan PAS..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cayala bro...komen kau mmg kbat...kemahiran berfikir aras taik...xmampu ditangkis anonymous2 lain...syabas

      Delete
    2. bravo...akibat terlebih baca buku lucah la tu..bangang punya komen..kesian

      Delete
    3. Orang yang pandai ialah orang PAN kerana mereka hanya membaca tanpa mendengar tapi orang yang bijak ialah PAS kerana mereka tak ingin dengar perkara karut marut yang PAN ceramah keh keh keh

      Delete
  45. JGN SALAH PAHAM.SEMUA TU LATIHAN SAJA.PAS AKAN MEMBUKA CAWANGAN BARU DIGUANGZHOU CINA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ungalekik nallade...Mike.sabu reporting for tv imayam...hello...hello....is this mike working? Chaity who off la..@%&#@!!

      Delete
  46. YANG SALAH FAHAM..DIA SENDIRI. TAK KAN ORANG PANDAI AGAMA..DARI PARTI AGAMA NO. WAHID BEGITU JAHIL.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah pasti peristiwa itu masih segar di benak pemikiran mereka yang juga masih sedih apabila Si Ketua Penipu tu hanya diizinkan keluar penjara sebentar sahaja untuk menziarahi jenazah ibunya dan mewalikan pernikahan Nurul Izzah.

      Bagaimanapun kini Mahathir Mohamad yang mendera dan menghimpit hidup anak beranak Si Ketua Penipu tu berubah menjadi seorang yang didewa - dewakan oleh rakan Politik mereka.

      Sejak termeterainya Deklarasi baru - baru ini, hampir semua "Kawan" Si Ketua Penipu tu mula 'mendampingi' Mahathir dengan alasan kononnya untuk “memperkukuh lagi perjuangan pembangkang”.

      Di bawah slogan Selamatkan Malaysia, pemimpin-pemimpin PKR nampaknya langsung tidak cuba memahami kesedihan dan kekecewaan Wan Azizah. Sebaliknya mereka dengan galak berkongsi pentas Politik dengan Mahathir.

      Tinggallah Wan Azizah sahaja menegaskan pendiriannya terhadap orang yang telah menyeksa hidup dia serta keluarganya. Sebagai Presiden Wan Azizah seolah - olah tidak boleh berbuat apa-apa terhadap tindakan kurang simpati ahli dan pemimpin PKR.

      Tidak terfikirkah ahli-ahli PKR sendiri bahawa mereka mungkin mengalami nasib bebal “yang dikejar tak dapat tetapi yang dikendong berciciran” hanya kerana mahu menumpang aura Mahathir?

      Tindakan Mahathir itu memaksa Wan Azizah menzahirkan kesalnya terhadap bekas Perdana Menteri itu yang masih terus melakukan serangan ke atas suaminya yang juga Ketua Umum PKR.

      Meskipun ada pimpinan akar umbi PKR menyelar tindakan Mahathir itu, pimpinan PKR yang lain seperti Azmin Ali seolah-olah memekakkan telinga dan membiarkan Wan Azizah meratap sendirian.

      Kesedihan Wan Azizah dan keluarganya ini membayangkan bahawa ahli dan kebanyakan pemimpin PKR lebih bernafsu untuk mencapai kemenangan politik dan kurang kasih serta kasihan terhadap Presiden mereka.

      Mungkin bagi mereka Wan Azizah menduduki kerusi itu demi mengisi waktu Anwar kembali bebas dan kembali memimpin PKR. Namun dalam tempoh terdekat ini mereka tidak nampak kemungkinan Anwar dibebaskan.

      Apakah Wan Azizah akan tinggal keseorangan meratapi dan memerhati sahaja orang yang mendera suami dan keluarganya terus disanjung oleh parti yang ditubuhkan untuk membebaskan Anwar dan Malaysia? Itu korang fikir la sendiri!!

      Delete
  47. Umum tahu bahawa rata-rata penyokong PAS masih impikan Negara Islam dan hudud.

    Bagaimanapun setelah bekerjasama dengan DAP, PAS akhirnya melonggarkan pegangan mereka sehingga sanggup menukar tanggapan kepelrluan hudud.

    Tetapi setelah sedar ia gagal mendominasi Pakatan Rakyat, Pas bertekad keluar PR kerana mahu mengembalikan hudud ditempat sepatutnya.

    Untuk itu Pas berbaik-baik dengan Umno dengan harapan Umno menyokong usul hudud di parlimen.

    Namun sekali lagi Pas kecewa kerana Umno tidak ambil peduli.

    Walau pun dalam hati perasaan kecewa kepada Umno sangat tebal tetapi Pas masih berpura-pura baik dengan Umno.

    Menyedari dengan bersendirian menyebabkan Pas dipandang rendah oleh Umno, Pas pula dah malu untuk menyertai PH, akhirnya Pas bergabung dengan Ikatan, sebuah parti yang mempunyai 79 orang ahli (termasuk presiden) supaya nampak kuat.

    Malangnya Ikatan juga menolak hudud dilaksanakan segera.

    Kecewa lagi Pas.

    Tapi apa boleh buat, terpaksa teruskan juga gabungan dengan Ikatan kerana tidak ada parti lain yang sudi bergabung dengannya.

    Nampak jelas bahawa prinsip Pas bukan sangat kepada hudud tetapi kepada survival partinya sahaja.

    Ia boleh berubah-ubah bertukar warna kulit macam mengkarung, bergantung kepada kepentingan semasa.

    Sejarah telah membuktikan berkali-kali Pas tukar warna kulit. Pertama kali Pas bersatu dalam BN. Tahun 1974 lari keluar. Kemudian bergabung dengan Semangat 46 dalam yang kemudiannya bergabung bersama DAP dalam BA.

    Bertengkar dengan DAP lalu keluar BA. Bila melihat kekuatan yang ada pada Anwar Ibrahim, Pas kembali rujuk dengan DAP dengan menyertai Pakatan Rakyat bersama PKR.

    Apabila Anwar dipenjara, kerenah Pas tidak terkawal lagi asyik bertengkar dengan DAP dan PKR.

    Akhirnya Pas lari lagi.

    Setelah sedar berada bersendirian adalah satu tindakan bodoh, Pas mencari kawan baru dan terjumpalah sebuah parti nyamuk dengan jumlah ahli seramai 79 orang. Lalu bergabunglah keduanya.

    Senario di atas menunjukkan Pas boleh berubah bila-bila masa sahaja jika kepentingan dirinya terhalang.

    Bukan kepentingan hudud.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg melonggarkan hudud skrg dh tercampak masuk parti kuali...dulu berkopiah...skrg dah beramos..syukurla

      Delete
  48. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  49. Anon 1220 terbaik. Baru tahu sejarah pas - tiada hala tuju yg jelas dan tiada pendirian dlm perjuangan. Tumbangkan umno/bn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Halatuju pan mudah jer...dgr dan taat pd tokong

      Delete
  50. Pas tak da pendirian..
    Aku dah meluat
    Nak berpolitik..tapi..blh pulak kata "bukan cita2 utk ambil Puterajaya"
    Nak tegakkan hukum hudud..tapi..boleh pulak kata "bukan cita2 pas utk ambil Putera Jaya"
    Weiii..lebai2. Kalau tak memerintah..mcmana kamu nak gubal undang2. Guna otak la...ingat boleh dgn air liur saja ka. Boleh dgn ceramah saja ka?
    Otak...otak mana??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malangnya masih ada yg bodoh dan percaya pada pembohongan Hadi.

      Delete
    2. Ini adalah masa paling baik tumbangkan umno. Umno dalam keadaan sgt lemah. Umno kini berpecah dua.
      Jangan ikut ulamak pas yg tidak hirau kesusahan rakyat. Apa yg di idamkan hanyalah menyelamatkan pemimpin umno.

      Delete
    3. Nik aziz kata islam bkn eksklusif pas...klu umno benar2 nk tinggikan syiar islam maka pas wajib bubar
      Mmmm nk tanya jgk..deklarasi madey x selamatkan umno ke

      Delete
    4. Kau kena faham betoi2 perkataan tu.
      Itu bukan deklarasi TDM..
      Itu "deklarasi rakyat"

      Semua rakyat tak kira parti mana kena bersatu jatuhkan najib. Kerana kagi lama najib berkuasa lagi mudharat negara. Sekarang ni dr RM42B hutang..Bak Negara kata dah jadi RM50B. IMDB nak bayar bunga pun merangkak. Pinjam sana sini. Terpaksa berhutang nak bayar bunga. Belum pokok lagi. Ambik wang sana...gadai harta rakyat..jual tanah dan harta negara pd rakyat asing.
      BUNGA TARAK KICIK...POKOK LAGI BESAR..

      Last..rakyat yg kena tanggung. Cukai sana sini.Pakar ekonomi kata hutang ini hingga ke anak cucu kita

      Lihat lah sekarang ni nak diperkenalkan pulak IES. GST blm selesai kaedah ini pulak nak buat utk ambil duit rakyat.

      Sbb tu rakyat kena jatuh kan si najib ni.

      PRU kita akan tanding dlm keadaan baik.

      Lihat skrang ni di Serawak..RM6M digunakan utk PRN Serawak.
      MONEY IS THE KING
      itu slogan Najib
      Hancur negara kalau membiarkan pemimpin mcm ni

      Delete
    5. Yea yea betul mmg deklarasi rakyat...betul tak amdey? Betul...hihihi. betul x muyidin...ishhh betulla...mukhriz? U bet...so sori la...kami yg salah faham...igt deklarasi nk selamatkan umno...rupanya betulla kau...pandir kau ni...tertipu kami seklai lagi...

      Delete
  51. Masihkah pas nak jual agama demi servival politik. Bawalah bertaubat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marila org2 melayu islam.sekalian.bersama kami pan...obor rahmatan lil alamin...marila...tinggalkan pas...hello...hello..hey malaun...sape off mike ni..
      S hole

      Delete
  52. Musuh utama pas sekarang adalah Amanah. Hari2 ratip Amanah khadam dap. Pas sangat takut jika ada kawasan yg jatuh ketangan Amanah.

    Pas sanggup berkongsi pentas dengan umno demi meraih sokongan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis xkan nk panggil.khadam tuan besar plak?

      Delete
  53. PAS DAN UMNO ITU ADALAH PATI POLITIK YG PALING BERSIH DI DUNIA KERANA ADA ULA-MAK-MAK YG SENTIASA MEMASIHATINYA...SEMPURNA SEGALANYA UNTUK ORANG -ORANG MEL----LAYUU.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa sign deklarasi maddey tu x baca dulu ke

      Delete
  54. Cita2 besar nak buat hukum hudud tapi taknak tawan Putrajaya. Apa ke bodoh punya statement! Nampak sangat wayang pak lebai jual agama demi menyelamatkan umngok yg dah roboh. Ada pulak yg percaya! Biarkan lebai ni makan dedak umno jgn kita termakan sama! Pas sudah tidak relevan apabila jelas pro umno. Ingat! umno sungguh bersyukur pas (ug) berjaya memecahbelahkan pakatan rakyat. Kecewa ! Dulu Hijau Kini Oren - ex pas Johor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cita2 umno untuk hancurkan PR telah berhasil.
      Cita2 umno untuk hancurkan PAS telah berhasil.
      Cita2 umno untuk halang PH berkempen di Sarawak telah berhasil.
      Cita2 umno untuk edar TONG BIRU ke Sarawak telah berhasil.
      Cita2 umno nak ranapkan DAP belum berjaya.

      Celaka punya Rahman sbb tak berani berdebat dgn LGE.

      Delete
    2. Umno tggu hari nk roboh jgn la risau tapi jgn layan madey dah

      Delete
    3. TELOR TARAK INI RAHMAN
      SERUPA ITU BIRU PUNYA TONG SAJA.
      BUNYI MANYAK KUAT TAPI DALAM KONSONG

      Delete
    4. Hudud bila nk bentang kt parlimen???kristian BN kt sarawak bole memerintah,kristian DAP kt selangor penang tak bole memerintah, kegilaan apakah ini???

      Delete
    5. Kristian bwh islam ke islam bwh kristian? Kbat kau ni

      Delete
  55. Yg hampir2 ada kot krn tghh...tapi majoriti dan join pan

    ReplyDelete
  56. Pas tiada cita2 nak tawan Putrajaya, tp cerita nak kan hukum hudud. Ko ingat nak gubal undang2 tu boleh dgn ceramah je ke? Tanpa dibentang di parlimen atau dgn jelas menawan Putrajaya. Bangang bertengkek penuh dedak. Statement tu utk apa? Utk jaga hati umno dlm masa yg sama tipu ahli pas sendiri. Kecewa hancing!

    ReplyDelete
  57. Walaupun Ditawar PAS Tidak Mahu Kerusi MB Terengganu

    Awal bulan ini, bekas Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said mendedahkan UMNO negeri itu kini berhadapan krisis kepemimpinan yang kritikal.

    Beliau dipetik berkata, Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman hanya menunggu masa untuk ‘diturunkan’ daripada kedudukan ketua Kerajaan Negeri Terengganu.

    Dalam perkembangan lain, Abdul Hadi berkata, beliau tidak menolak kemungkinan parti itu bekerjasama semula dengan DAP pada masa hadapan.

    Katanya, kerjasama berkenaan boleh dijalin semula antara parti Islam terbesar negara dengan parti sekular terbabit, bergantung kepada perubahan semasa.

    “Perkembangan-perkembangan akan datang hal tersebut adalah tidak mustahil kerana perubahan sentiasa berlaku. Contohnya, hari ini DAP tidak menerima hudud, namun di masa depan mungkin menerimanya,” katanya, lapor FMT.

    Boleh biol ahli pas dgn kenyataan pak hadi. Habis sudah ludah di mulut disembur pd Dap, Pan dan Pkr, akhir sekali pak hadi minta puak2 pas adakan acara jilat semula secara jemaah ludah yg telah disemburkan.. statement taknak tawan Putrajaya apa cerita? Boleh sakit jiwa dan mental jadi puak pas kalau lagunya gini! Spin jgn tak spin. Pas sifatnya umpama mengkarung. Tolak pas utk bergabung semula dgn Pakatan! Bahaya! Sokong pas di blok ke3 bersama parti bow tie yg mesra umngok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita hidup berpelembagaan...ikut perlembagaan...jgn ikut perangai umno guna pintu blkg...itu pun x faham2? Kbat kau ni

      Delete
  58. Bro itu namanya pas sekarang dah gila talak! Baiah cerai bini segala sekarang dpt balasan cash!Apatah lagi semua itu dtg dr olah org agama! Jgn jual agamabg tujuan politik !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baiah tak laku tu tak payah ungkit. Buat malu je

      Delete
  59. Jual agama untuk politik...apa yang PAS dah jual bro..PAS memang bermusuh dengan AMANAH sebab pemimpin amanah adalah pengkhianat dan munafiq..jika baiah pun dilanggar apalah sangat janji janji lain keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembetulan bro.. bukan AMANAH tapi PAN...

      Dari tingkahlaku PAN kebelakangan ini, seolah2 menterjemahkan bhw kalau tak sokong DAP boleh jatuh kufur..

      Delete
  60. Waalaikumussalam Warahmatullah

    Semoga dirahmati Allah.

    Perbuatan mengumpat, memfitnah, mereka-reka cerita dilarang dan ditegah oleh Islam. Islam mengajar umatnya sentiasa bersikap baik kepada orang lain, tidak menyakiti hati orang lain, hormat menghormati, berlemah lembut dan sebagainya.

    Hindari Gosip dan Fitnah - Allah berfirman dalam Surah Al-Hujurat ayat 6 "Wahai orang-orang beriman, Jika seseorang yang fasik datang kepada kamu membawa suatu berita, maka telitilah kebenarannya agar kamu tidak mencelakakan suatu kaum kerana kebodohan yang akhirnya kamu menyesal atas perbuatan kamu itu".

    Tegahan Mengumpat - Allah berfirman dalm surah Al-Hujurat ayat 12 " janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya."

    Wallahu A'lam. Terima kasih

    ReplyDelete
  61. Water Hack Burns 2lb of Fat OVERNIGHT

    More than 160000 men and women are using a simple and SECRET "water hack" to burn 1-2lbs each and every night as they sleep.

    It's simple and works every time.

    This is how to do it yourself:

    1) Grab a clear glass and fill it up half glass

    2) Now follow this weight loss HACK

    so you'll be 1-2lbs thinner the very next day!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...