KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 31 July 2012

JOM KITA KENALI LEBIH RAPAT INSPEKTOR POLIS YANG BELASAH DUA PEKERJA HOTEL DENGAN BONTOT PISTOL DISEREMBAN ...





Insp Mohd Azuan Yasin, 32, membuat pengakuan tidak bersalah terhadap kesemua pertuduhan yang dibacakan terhadapnya di hadapan Majistret Mohamad Izwan Mohamed Noh, Haslina Basarudin dan S.Megaswary.
  
Di hadapan Mohamad Izwan dan Haslina, Mohd Azuan dituduh dengan sengaja mendatangkan kecederaan masing-masing terhadap Mohamaed Nadzeem Zainal Larifin, 25, dan Koh Wen Gio, 32, dengan menggunakan objek keras berwarna hitam menyerupai senjata pistol kira-kira pukul 2.50 pagi di lobi Hotel S2 di Seremban pada 17 Julai lepas.
  
Bagi kesalahan ini, dia boleh dihukum mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara tiga tahun, denda dan sebatan, mana-mana dua daripada hukuman tersebut.
  
Mohd Azuan turut dituduh di hadapan kedua-dua majistret itu melakukan kesalahan dengan menakutkan secara jenayah ke atas kedua-dua mangsa dengan cara menggunakan senjata menyerupai pistol berwarna hitam di lokasi, masa dan tarikh yang sama yang mana sabit kesalahan boleh dihukum mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.
  
Satu lagi tuduhan di hadapan Mohamad Izwan, tertuduh didakwa memecah cemin pintu hadapan kereta nombor pendaftaran MBB 1531 milik Tan Chee Luan, 25, yang menyebabkan kerugian RM150 dalam satu kejadian kira-kira pukul 5.45 pagi di sebuah kedai kopitiam di Temiang di Seremban pada tarikh yang sama.
  
Bagi pertuduhan ini, dia didakwa mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan dan boleh dihukum di bawah seksyen sama yang membawa hukuman penjara tidak lebih dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.
  
Di hadapan Majistret S.Megaswary, tertuduh dituduh memecah pintu kereta belakang sebelah kiri, nombor pendaftaran NBV 8822 milik Tan Chee Hold, 32, yang menyebabkan kerugian RM180 dalam kejadian kira-kira pukul 5.45 pagi di kedai kopitiam dekat Temiang di Seremban pada tarikh sama dan didakwa di bawah Seksyen 427 Kanun Keseksaan dan boleh dihukum di bawah seksyen yang sama.

Tertuduh dibenarkan diikat jamin RM4,500 untuk kesemua pertuduhan dengan seorang penjamin bagi setiap pertuduhan dan kesemua kesnya akan disebut semula pada 13 September depan.

21 comments:

  1. ini polis memang sial

    ReplyDelete
  2. P. O. L. I. S = Pemikiran Orang Ligat Ibarat Syaitan. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan Pemikiran Org Ligat Ibarat Syaitan tp P.O.L.I.S bermakna > PUKI OMAK LU IBARAT SHORGA..

      Delete
  3. Baru jadi inspektor dah berlagak. Apa jadi kalau org sebegini jadi KPN?

    ReplyDelete
  4. lagak macam mafia.. sial punya polis,orang macam ni lebih baik berhenti je jadi polis..masuk kongsi gelap lebih layak jadi penyamun,peragut.perogol lebih baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, dah banyak buat jenayah baru leh tembak bagi mampus....... hidup menyusahkan org....

      Delete
  5. Aku mmg dah lama benci polis. Kebanyakan yg aku telah berurusan memang mcm sial. Sorang dua je yg baik. Pergi mampus la polis mcm ni

    ReplyDelete
  6. cmna bole jd polis kalau kelaku mcm ni ......

    ReplyDelete
  7. selamba je still taknak mengaku bersalah padahal dah ada rakaman cctv tu bukti kukuh tak dapat disangkal lagi, huh macam mana la dorang nak spin isu ni, nak bagi orang ye terlepas hukuman ke........dah la tu..xde digari pon..kalau org awam mesti dah digari punya..sedangkan dulu kes budak x g plkn pon digari tangan ke belakang, yg kes imam baling selipar aritu pon digari..tp ni pukul orang awam guna pistol kes jenayah yg jauh lg berat, rilex je takda gari ape pon.

    ReplyDelete
  8. sabaq2 ni bulanposa ni... kita ni baru dengaq satu pihak je x dengan pihak yg lg satu.ni baru sebutan kes belum jatuh hukum lg...

    ReplyDelete
  9. tengok muka pun dah macam kampang

    ReplyDelete
  10. CCTV perlu di panggil jadi saksi perbicaraan.

    ReplyDelete
  11. Anak haram titisan mani anjing ...

    ReplyDelete
  12. Tanpa rakaman CCTV jadi saksi, maka kemungkinan Inspektor polis ni akan kata dia diserang dahulu....

    ReplyDelete
  13. Mabuk agaknya

    ReplyDelete
  14. Apadah jadi dengan keparat ini. Senyap je. Tah tah dah bebas. Tukar ke balai lain je.
    Aku pernah jumpa Inspektor jenis ini. Masok bank nak ambil geran kereta bini dia. Bank tak bagi la. Teros melolong macam anjing. Ugut lagi. Habis aku dan pelanggan lain kecut perot.
    Memang ramai polis jenis dia ni.

    ReplyDelete
  15. ni anjing pengawal baka pitbull

    ReplyDelete
  16. Apa jadi kes dia?
    www.hishamnazir.com

    ReplyDelete