Thursday 12 July 2012

PANAS!!!!... ORANG-ORANG KAMPONG PERTAHANKAN BENDERA PAS DARI DITURUNKAN OLEH PEKERJA MAJLIS DAERAH SELAMA!!!!...TAKBIR!!!!



Admin nak puji orang Kampung Selama,  Perak,....Anda kalian sememangnya hebat dan berani mempertahankan hak dan perjuangkan keadilan

Contohnya mengenai  peristiwa semalam..
 

Warga Selama turun beramai-ramai  mempertahankan  bendera PAS dari diturun oleh kakitangan majlis daerah tempatan dengan kawalan keselamatan dari pihak polis.

Mereka mengungkit serta mempertikaikan bendera UMNO yang digantung merata-merata tanpa diganggu dan usik malahan dijaga rapi lagi.
 

Mereka  berkata, kalau nak turunkan bendera PAS, tidak menjadi masalah tetapi dengan syrat, turunkan sekali bendera UMNO.

Pada mulanya ada berlaku sedikit ketegangan  tetapi akhirnya para petugas Majlis Daerah Selama yang menerima tekanan dan arahan dari pihak tertentu,  akur dengan desakan dan permintaan  orang kampung.

Admin ingin merakamkan setinggi-tinggi tahniah dan tabik spring melantun kepada warga Selam yang berani dan cekal mempertahankan hak dan keadilan.

Semoga gelagat dan semangat juang ini akan dijadikan teladan dan contoh ikutan kepada para pejuang lain.. TAKBIR!!!!


9 comments:

  1. syabas..berani boleh merubah..

    ReplyDelete
  2. ... kerana nak jaga peiok nasilah ceritanya ni... apalah yang di sakitkan tentang bendera ni... kalau nak turunkan juga... rakyat juga mahu turunkan kerajaan BN dalam PRU13 nanti ... jangan taksub sangat dengan arahan ... arahan yang WAJIB dari ALLAH tak NAK pula DI IKUT ...

    ReplyDelete
  3. Boleh share yer.Cadangan:
    1.AJK Keselamatan PAS seluruh Malaysia,hendaklah meronda dan peka ke atas sebarang Banner,Bendera,dan sebarang Rupa bentuk Logo PAS supaya selamat;
    a)tidak dibakar.
    b)tidak dihancurkan dengan menggunting.
    c)tidak dihumban ke dalam semak samun atau hutan.
    d)tidak dicabut di mana dipasang.
    e)tidak ditanggal oleh gangster atau mana-mana pihak.

    Pengamatan:
    1)di Dungun,Terengganu,bendera besar PAS dikoyak dengan digunting.Tiang besi dibengkokkan.Nasib baik bendera tidak di bakar.Betapa tidak prihatinnya.Tiang bendera di pasang dalam kawasan kebun pisang,belakang sebuah kedai makan.Betapa tuan kedai,kurang prihatinnya begitu juga AJK PAS.
    Geram juga jika keadaan serupa berlaku ditempat lain.Usah macam UMNO.Pasang bendera sangat rajin dan hebat kerana diupah.Lepas tu dibiarkan.Buang yang keruh.Tak nak UMNO.UMNo is the worst example.

    ReplyDelete
  4. salam tuan empunya blog
    kalau boleh lepas nie tolong mintak izin owner gambar dn juga pemilik berita ni.... sekurang2nye link kan dgn blog terbabit, xelok mcm nie
    harap maklum

    ReplyDelete
  5. Perkongsian maklumat untuk jahanamkan UMNO BN adalah wajar... Tapi lebih moleh dan santun hormati etika dalam mencilok sumber...bukan kerana nama atau apa2, sekurang-kurang rakan sahabat dlm perjuangan tahu sumber asalnya dari siap. Harap admin blog ini ambil perhatian demi perjuangan perlu ada landasan dan etika yang mulia.

    ReplyDelete
  6. lembu punya susu sapi dapat nama.....
    harap empunya blog beretika @ menghormati susah payah pemunya gambar mendapatkan bahan bergambar dn juga membuat berita

    ReplyDelete
  7. baru lah ada "jantan"...bukan macam orang yang tak "ber telok" tu???

    ReplyDelete
  8. ni gara2 program Mini RTC KG SG Siputeh le ni... puiiiii.. ABU...

    ReplyDelete
  9. bendera pas buruk , tak cantik, memang elok dibuang

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...