Tuesday 27 October 2015

KOS JAGA HIMPUNAN BERSIH 4.0 WALAUPUN SELAMA DUA HARI HANYA RM2,737,440.00 SEDANGKAN HIMPUNAN BAJU MERAH RM4,500,927.50 SEN.




Polis Diraja Malaysia (PDRM) menanggung hampir sekali ganda kos keseluruhan untuk Himpunan Rakyat Bersatu, atau lebih dikenali 'himpunan baju merah' berbanding himpunan Bersih 4, kata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Timbalan perdana menteri itu berkata, PDRM menggerakkan 191 pegawai dan 2,419 anggota untuk himpunan Bersih 4 pada 29 dan 30 Ogos manakala bagi himpunan baju merah pada 16 September, pasukan keselamatan itu menggerakkan seramai 263 pegawai dan 3,648 anggota mereka.

"Kos keseluruhan untuk himpunan Bersih 4 adalah RM2,737,440 manakala bagi kos keseluruhan himpunan Rakyat Bersatu adalah RM4,500,927.50," kata Zahid dalam jawapan bertulis di Dewan Rakyat, Parlimen, hari ini.

Beliau berkata demikian menjawab pertanyaan ahli Parlimen DAP dari Seremban, Anthony Loke, yang bertanyakan jumlah anggota polis dan kos keseluruhan yang ditanggung PDRM bagi kedua-dua himpunan tersebut.

"Bagi kedua-dua penugasan yang terlibat, PDRM menggunapakai semua elemen dalam PDRM yang terdiri daripada keanggotaan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi, Cawangan Trafik, Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ), Pasukan Gerakan Am (PGA), Pasukan Simpanan Persekutuan (PSP), dan Cawangan K9 JSJ, serta lain-lain elemen.

"Kesemua elemen ini adalah di bawah kawal selia ketua polis Kuala Lumpur," kata Zahid, yang juga ahli Parlimen Bagan Datoh.

44 comments:

  1. Bersih kos dia murah sebab Mat Sabu Selfie dgn Amoy langgar dada

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedepan tak mau komen ka????

      Delete
    2. Separuh penyokong GHB tengok, trusss balik. Esok hari depa keluar tabligh. Ilmu hilang tengok sesi macam tu

      Delete
    3. PAN Imayam Kauli, Heloooooooo

      Aku ada jumpa video youtube khas untuk anda. SIla layan wokey

      https://www.youtube.com/watch?v=jljLNw43vhY

      Delete
    4. Itu baru kos bershit 4...
      Bershit 123 smpi terbalik keta polis ..ada yg pecah kopala...taknak kire ke...hehehe

      Delete
    5. Baju merah belanja double sbb beli nasik lemak tetek

      Delete
    6. Hehehe anon 15:02 otak lucah...kompom geng mat sabu...

      Delete
  2. Waktu Bersih 4, GHB/PAN kena Tanya dgn DAP, where is your number ( Lebih Kurang mana orang hangpa). Berbuih Din Pudu dgn Click Smart nak jawab. Jgn lupa wokey. Hari PAN Jadi muka tebal.

    Bye bye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin 60% prngikut 40% . kah kah kah

      Delete
  3. MAT SABU BUAT CERITA TAHYUL DILABEL KAFIR, MP TEMERLOH SINDIR MAT SABU!!!

    Hari tu kita dah laporkan bagaimana Si Mat Sabu tu meroyan macam tapir kena lastik dan membuat dakwaan kononnya kepimpinan PAS melabelkan ahli - ahli parti Pengkhianat yang dia pimpin sebagai golongan 'Kafir'. Sapa kata? Kat mana? Di mana?

    Namun, tuduhan dan dakwaan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu telah membangkitkan persoalan dikalangan rakyat. Kenapa pulak Si Mat Sabu tu tiba - tiba je nak buat dakwaan tersebut? Si Mat Sabu tu ada bukti ke nak membuat dakwaan serta tuduhan tersebut? Atau dia sendiri yang bermimpi disiang hari memandangkan perkara sedemikian sering dilakukan oleh dirinya selama ini? Kalau dia setakat buat dakwaan dan tuduhan tersebut tanpa sebarang bukti, nampak sangat la yang Si Mat Sabu tu terdesak nak meraih sokongan dengan memburukkan PAS.

    Walaubagaimana pun, dakwaan Si Mat Sabu tu telah disindir oleh Si Ahli Parlimen Temerloh ni dalam satu kenyataan yang disiarkan semalam dengan menyifatkan ianya sebagai tuduhan serius. Kenyataan Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menuntut agar Si Mat Sabu tu tampil serta mendedahkan 'Siapa', 'Bila' dan 'Dimana' pemimpin PAS membuat tuduhan sedemikian.

    Dalam masa yang sama, Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menyelar dakwaan yang dibuat oleh Din Pudu yang menyatakan bahawa 60 peratus kepimpinan PAS sudah keluar dari parti. “60% dari 50,000 ahli Amanah adalah bekas pimpinan Pas? 60% bersamaan 30,000. Pas ada 193 kawasan dan ini bermakna Pas kehilangan 30,000 pimpinan. “Ini juga bermaksud secara purata, setiap kawasan kehilangan 155 pimpinan.

    Kalau berdasarkan dakwaan itu, semua kawasan Pas telah ditutup seluruh negara. Suatu kenyataan yang tidak munasabah,” katanya.

    Gila untut betullah Mat Sabu Selfie Amoy ni 60% ahli PAN KUALI Imayam, bekas pimpinan PAS. Maksudnya 40% lagi mesti bini depa. Kah Kah Kah. 60%-40% = 20% adalah bujang terlajak, betoiiiiii kaaaaaaaaaaaaaaaa. Mentang2 Mat Sabu kawan Abuyaaaaa Sifooooo Bukit Penang sampai beliau selfie dgn amoy tempoh hari............ Otak trussssssssss jadi senget. Kah Kah Kah Imayam Kuali2.

    MGR kalau hidup lagi mahu diludah muka budak2 PAN sebab terlebih Dusyum, kalah cerita Tamil Rowdy Ratore. Kah Kajh kah

    ReplyDelete
  4. Himpunan hijau murah sbb semua mkn sotong percuma

    ReplyDelete
    Replies
    1. Helehhhhhhj Ambiga Bersih pun boring dgn PAN. APA lobang


      Pagi ini ruang whatsapp di beberapa groups yang saya hadir telah dipenuhi dengan cerita Ambiga. Parti-Parti Politik dan NGO telah dijemput untuk Persidangan Meja Bulat di Hotel Empire, Subang. Malangnya PSM tidak pula diundang (sila baca di sini) atas sebab yang hanya boleh dijawab oleh mereka yang menjadi perancang Pakatan Baru nak ganti pakatan lama.

      Dikatakan Ambiga mempersoalkan persidangan meja bulat ini kerana wujudnya 'hidden' agenda disebalik persidangan tersebut. Ambiga mempersoalkan kenapa NGO dijemput sedangkan penubuhan PAKATAN HARAPAN telah pun dibuat sebelum itu.
      Saya difahamkan bahawa kenyataan Ambiga ini adalah merujuk kepada pertemuan sebahagian pimpinan PKR, DAP dan serpihan PAS.




      Pakatan Harapan sebenarnya telah dirancang awal. Anda boleh baca artikel Malaysiakini bertajuk "Pakatan leaders informally discuss Pakatan 2.0?" Jadi bagi Ambiga apa guna panggil NGO? Atau NGO sekadar alat sahaja untuk politik murahan ini?



      Ambiga juga mempersoalkan kenapa persidangan ini bersifat tergesa-gesa seolah-olah sengaja untuk menepikan PAS. Kenyataan dikuatkan apabila PAS berkata tidak akan sertai terus AMANAH menunjukkan sikap sebenarnya yang memang tidak mahu PAS.

      Delete
  5. Hahaha.....gila2 bloger atas ni........lagi, mahal betul perbelanjaan pdrm bagaimana mrk kira???? Adakah gaji pdrm di kira dlm perhimpunan itu???? Atau mrk suka dgn nilai yg tinggi juta2 baru bunyinya sedap didengar!!!

    ReplyDelete
  6. Menteri Besar Azmin Ali berkata tidak perlu pembentukan Pakatan Harapan di Selangor seperti yang dilaksanakan di Pulau Pinang sebab senario politik di kedua-dua negeri berbeza.

    Timbalan Presiden PKR itu berkata mesyuarat majlis tertinggi PKR dua minggu lepas telahpun meluluskan resolusi untuk terus bekerjasama dengan semua parti pembangkang termasuk di Sabah dan Sarawak.

    "Tidak perlu pembentukan Pakatan Harapan di Selangor seperti di Pulau Pinang sebab senario politik berbeza.

    "Kita telahpun meluluskan resolusi untuk terus bekerjasama dengan PAS, Parti Sosialis Malaysia dan semua parti pembangkang di Sabah dan Sarawak," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Selangor di Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri di Shah Alam hari ini.

    Mohamed Azmin diminta mengulas kenyataan Presiden Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) Datuk Phahrolrazi Zawawi yang meminta kerajaan negeri Selangor membentuk Pakatan Harapan dengan segera di negeri itu.

    Phahrolrazi dilapor berkata penubuhan Pakatan Harapan, membabitkan Parti Amanah Negara (Amanah), PKR dan DAP di Selangor, merupakan persediaan menghadapi pilihan raya umum ke-14.

    Menurutnya, penubuhan Pakatan Harapan itu tidak akan menggugat kedudukan kerajaan negeri Selangor kerana majoriti kerusi Dewan Undangan Negeri dikuasai PKR dan DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Demi kuasa segalanya boleh ditukar...hehehe

      Delete
  7. Hahaha...anon 12:36..
    Pg belajar bg habis dulu baru dtg komen...hehehe

    ReplyDelete
  8. Sepatutnya Himpunan Bersih 4 tidak menelan kos sbb namanya dah Bersih, bukan 1 tapi dah 4. Kenapa Bersih 4 masih menelan kos? Kos itu sebenarnya kos utk membersihkan kencing berak mereka yg melepas merata-rata iaitu tisu buat lap pungkuk serta kos utk menggantikan pokok yg mati akibat keracunan urine mereka yg pancut kat pokok bunga. Juga kos membersihkan longkang yg tersumbat oleh najis mereka yg melepas kat dlm longkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kos ponteng diwan tarak mau kira ka bhai...

      Delete
    2. Ponteng dewan sbb pergi Betsih 4 kira halal

      Delete
    3. Sepatutnya tiada kos bg Bersih4, disebabkan mereka kencing berak merata-rata yg menyebabkan upah membersihkannya jd tinggi.

      Mengikut ceritanya, 25 pekerja asing warga Bangladesh pengsan semasa operasi pembersihan dijalankan kerana terhidu air kencing peserta Bersih4.

      Delete
  9. Kos bas,makan,tshirt,duit macai OK xkira sekali ke.upah siber trooper jeff ulu babi lagi.hutang zaman madey keling dari 300b meningkat 700b masa jibby indon dah berapa trilion kena sapu..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kos bayar pd amoi utk selfie lentok kat dada dikatakan yg paling mahal dlm sejarah dunia fotografi.

      Delete
    2. Lentok kat dada braim

      Delete
    3. Tulang loser bukan nak selfie dgn Amoy tapi dgn jaga nepal

      Delete
  10. 13.51...klu ko pandei sgt .cuba ko tunjuk mcm mna dpt angka juta2 tu. Aku tunggu.

    ReplyDelete
  11. Spender putih + spender hijau + spender biru karat jadi spender belang2

    ReplyDelete
  12. Jom gi lepak cafe.....

    ReplyDelete
  13. Kambing yg berjanggut panjang tidak berfaedah kerana kambing jantan tak suka mandi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada kambing yg mandi. Tonggggongg, bengggonggg, tolool, bahlooool.

      Delete
  14. Kalau nak pergi berUG sila pergi.
    Jangan balik2 lagi.

    ReplyDelete
  15. Kecik2 suruh sekolah dia pegi ponteng. Sudah tua kerja pun dia ponteng.

    ReplyDelete
  16. Salah : Anjing menyalak babi dalam bukit.
    Betul : Anjing menyalak bsbi di atas bukit.

    ReplyDelete
  17. Salah satu punca banjir besar di pantai timur ialah penebangan balak tanpa kawalan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banjir besar di Pahang, Johor serta kajang sebab penebangan balak juga ke?

      Delete
  18. salam..
    aku jangka Amanah akan keluar jg...
    kalau tak yg muda tak akan jd best men...
    Daun tua akan gugur jua...
    jgn tinggalkan legasi buruk...

    ReplyDelete
  19. PAN lahir hasil persetubuhan haram PAS dgn DAP.
    PAN anak haram.

    ReplyDelete
  20. AMANAH DIDAKWA KERJANYA JAGA PUNGGONG DAPigs!!!

    Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat berkata, Parti Amanah Negara telah mempromosikan DAP apabila mengangkat Lim Guan Eng sebagai tokoh dalam misi menawan Putrajaya.

    Ahli Parlimen Kuala Nerus itu juga turut berkata, sebagai sebuah parti Islam, PAS mempunyai prinsip mereka sendiri dari segi untuk memilih sama ada pemimpin mahupun ketua negara.
    “Pertama saya nampak memang parti serpihan PAS ini menjadi pengikut kepada DAP, kerjanya mempromosi DAP dan memang tidak peliklah apabila saudara Salahuddin pun mempromosi Lim Guan Eng.
    “Kita (PAS) dalam kaedah Islam, ada prinsip kita, kekuasaan dan penguasaan mestilah didominasi oleh orang Islam…sebab ia bercanggah dengan Islam, tidak boleh kita jatuhkan seorang pemimpin Islam walaupun dia tidak mengikut Islam sepenuhnya digantikan dengan menteri yang bukan Islam,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen, Isnin.
    Katanya lagi, masyarakat harus tahu tentang kaedah ini dan PAS sama sekali tidak akan memainkan isu pemimpin bukan Islam diangkat dan dijulang sebagai tokoh besar dalam masyarakat.
    “PAS tidak akan memainkan isu ini, jadi inilah yang membezakan kita dengan parti-parti lain.
    “Saya tidak merasakan orang Islam akan menyokong (DAP), Melayu tidak akan menyokong DAP kerana DAP dilihat tidak menyokong isu-isu Islam, tidak memberikan sesuatu yang positif.
    “Ahli-ahli Parlimen DAP, saya tidak nampak mereka mesra pada Islam,” katanya.
    Khairuddin berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Timbalan Presiden Amanah, Salahuddin Ayub bahawa Guan Eng adalah contoh tokoh politik mewakili masyarakat bukan Islam yang mampu menyelamatkan negara.

    Beliau berkata demikian ketika berucap di Majlis bersama pimpinan Pakatan Harapan di Klang, malam Ahad.

    Ketika majlis itu, Salahuddin juga turut mengakui bahawa tidak ada jaminan untuk mereka bertanding atau menang dalam pilihan raya akan datang tetapi demi menyelamatkan negara, mereka sanggup ‘cari susah’ apabila bertindak meninggalkan PAS yang juga berada dalam keadaan susa

    ReplyDelete
  21. Berita yang xkan keluar diblog blogger kecewa sahak gagap..

    Laporan kepada sprm berkaitan rasuah balak exco kelantan,sprm diberi 30 utk menyiasat jika tidak semua dokument berkaitan akan didedahkan kepada media dan jeff ulu babi parti umno anak haram..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ugut sprm pulak parti anak haram nih.
      Parti kuali lahir hasil hubungan luar tabii antara pkr dgn Dap, sbb tu parti kuali kena jilat jubur DAP.

      Delete
  22. Berita yang x kan keluar diblog blogger kecewa sahak gagap.

    Pembinaan Hospital uitm puncak alam kos sebenar 600j bila diswastakan pada kroni umno kos menjadi 8bilion,jeff ulu babi cyber trooper umno akan bagi alasan itu sebabnya putrajaya rajin bekerja mcm kes kerajaan tanggung biawak hidup rosmah sebanyak 40j utk kos melancong ke luar negara..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fakta 8 billion tolong tunjukkan....jgn goreng mcm rapizi....

      Delete
  23. kita tgk apa reaksi Amanah bila DAP melatah..
    masa tu kalau dalaman Amanah tak cantas , faham2 ......

    ReplyDelete
  24. Maksud hadis, jika sesuatu urusan diberikan kepada bukan ahlinya tunggulah saat kehancurannya- hadis sahih riwayat Bukhari.

    Benarlah kata kata nabi, apabila orang bodo diangkat jadi pemimpin maka berlakulah rasuah dan penipuan. Yang dapat getahnya orang pandai.

    Apabila orang bodo memenuhi ipt maka hancurlah kredibiliti ipt dengan ranking merudum, pedophile dan klip 3gp. Yang dapat getahnya orang pandai .

    Apabila orang bodo disuruh mengajar maka rosaklah anak bangsa penuh dalam serenti dan buang anak sana sini. Yang dapat getahnya orang pandai .

    Kembalilah ke jalan keadilan, meletakkan sesuatu pada tempatnya.

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A < degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh amah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete
  25. RUPANYA PDRM YG BAYAR PESERTA DUA2 PERHIMPUNAN HAHAHA

    BODOH PUNYA ANALISA TKDE ASAS

    BERAPA PULAK NEGARA RUGI BILA UMNO GUNA DUIT NEGARA UTK POLIS VIDEO UPAH SEFOOL BAYAR PEGUAM DN HAKIM UTK FITNAH PD ANWAR SELAMA 15 TAHUN.!?

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...