Thursday 7 January 2016

AZMIN DI CABAR HERET CHEGUBARD KE MAHKAMAH BUKANNYA SEKADAR MELABEL DAN MENJERIT DIMEDIA.



Kenyataan terbuka

7 Januari 2016


CABAR AZMIN BAWA CHEGUBARD KE MAHKAMAH

1. Saya selaku Exco MPP AMK dengan ini mendesak agar pertembungan Azmin dan chegubard ditamatkan segera. Ia menggusarkan ramai anggota parti kerana memberikan imej buruk bukan sahaja kepada pentadbiran kerajaan selangor tetapi kepada parti secara keseluruhanya.

2. Presiden atau Pengerusi Disiplin parti harus bertindak segera memanggil kedua dua watak ini bagi diberi ruang memberikan penjelasan dan hujah masing - masing dan dicari jalan penyelesaian. Jika dakwaan cheGubard dia telah menulis aduan kepada parti benar maka ia satu tidak wajar berlaku. kenapa aduan beliau dibakul sampahkan?

3. Azmin harus lebih tenang bukan melakukan penafian di hadapan media dengan serangan perkataan kasar kepada pengkritik. Cabaran membuat laporan SPRM itu sendiri nampak sangat lucu apabila disedari ia bukan bidang kuasa SPRM. Ia berkaitan janji ketelusan yang kita bawa.

4. Isunya mudah dan ringkas Azmin kata ada tender terbuka dalam pemberian kawasan balak kepada dua syarikat yang dimaksudkan. Chegubard sebut dia ada bukti yang tiada tender terbuka cuma buktinya kertas MMKN yang tertaluk dalam akta rahsia rasmi kerajaan. Pilihan yang ada dalam isu ini parti panggil keduanya dan adakan siasatan dan perbicaraan dalaman atau Azmin bawa chegubard ke mahkamah kerana menfitnah dan biar chegubard dedah dokumen rahsia itu di dalam mahkamah jika benar. Ini perlu ditangani dengan hati - hati kerana kita tidak mahu terlihat sama seperti Umno Bn sama ada dari aspek tidak mendengar rungutan dan kritikan atau dari hal menghukum pengkritik.

5. Dari isu zakat, DEIG, gerbang dan kini balak kelihatan pertembungan cheGubard dan Azmin mampu beri kesan yang besar kepada parti jika tidak ditangani segera.

Saya petik kenyataan chegubard semalam untuj kita renungkan bersama ;

"Isunya ialah dia sebut melalui tender terbuka dan ternyata ia tidak. Ia bukan kes SPRM.

11. Kepada semua saya pertegaskan ini bukan persoalan politik atau perbezaan pendapat dalamn parti tapi ini soal reformasi dalam kaedah tataurus atau pengurusan kerajaan negeri.

12. Persoalan tuntutan reformasi bukan sekadar merubah kerajaan tetapi kaedah pengurusan yang lebih telus, efisien dan bertanggungjawab kepada rakyat yang telah memberikan amanah dan pengharapan kepada KeADILan dalam melaksanakan agenda reformasi secara menyeluruh.

13. Kaedah reformasi dalam pentadbiran dan pengurusan kerajaan negeri di bawah Keadilan/Pakatan Harapan sepertimana yang digagaskan oleh DSAI menegaskan tentang prinsip2 dasar ke arah ketelusan, pertanggungjawaban dan keberkesanan (efficiency) dalam memenuhi tuntutan amanah rakyat yang inginkan perubahan.

Jangan khianat prinsip ini, walaupun Anwar terpaksa merengkok di penjara bagi mempertahankan prinsip-prinsip reformasi."

Umum sedang perhatikan kita, bersediakan parti menangani isu ini secara progresif atau beranikah azmin seret chegubard ke mahkamah ?

sekian

Halimah Nasoha
EXCO AMK
Halimahnasoha@gmail

29 comments:

  1. Sudah heboh yg PAN Imayam berdendam dengan Azmin kerana tidak puas hati dengan 8 PBT. Ikut cerita orang, PAN Imayam juga ada hati untuk 2 kerusi exco di Selangor. Sudahlah 10 PBT PKR kena serah kepada PAN Imayam, tapi mereka minta 38 kerusi PBT.

    AMANAH tak puas hati lapan kerusi sahaja

    PETALING JAYA: AMANAH Selangor menyuarakan ketidakpuasan hati berhubung sepuluh kerusi yang diterima daripada Kerajaan Selangor untuk mengisi jawatan ahli majlis pihak berkuasa tempatan (PBT).

    Pengerusinya, Izham Hashim berkata disebabkan itu, AMANAH masih menyimpan harapan untuk meneruskan rundingan dengan pimpinan Pakatan Harapan.

    Katanya, rundingan itu bagi membolehkan AMANAH mendapat penambahan kerusi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Resolusi kita ahli Amanah ialah semua kawasan kerusi Pas di seluruh negara akan ditandingi oleh Amanah. Biarlah Pas tahu bagaimana "seronoknya" bertanding 3 calon spt mana yg telah mereka lakukan terhadap PKR dan Psrm dulu. Yg lebih penting ialah menumbangkan Pas dan umno.

      Delete
    2. PANdir nk lawan....PANipu lebih....

      Delete
    3. Jgn takbur dan bermulut besar. Kita tengok nanti...tegolek dog ker tidak pati lebai cap oenutup periok turrr...

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Nampak gayanya, tak habis lagi perbalahan diantara Si Chagubard ni dengan Azmin. Benci betul Si Chagubard tu dengan Si Azmin ni rupanya. Masih tak padam lagi dendam kesumat dia.

    Pengasas Solidariti Anak Muda Malaysia kali ni mendakwa Si Menteri Besar Selangor tu berbohong apabila mengatakan penganugerahan kawasan balak di negeri itu dijalankan secara tender terbuka.

    Dalam sidang media di Pejabat SAMM di sini pagi tadi, beliau mendakwa dua dokumen Majlis Mesyuarat Negeri membuktikan kawasan pembalakan terbabit diberikan kepada dua syarikat tanpa proses tender terbuka.

    Dalam pada masa yg sama ramai pengikut PAN Imayam sedang mengadu domba yg Azmin tak bagus. Ini disebabkan PAN Imayam minta PKR serah 38 kerusi PBT, tapi dapat 10. Aduhhhhhhhhhhhhhh

    Maka dicercanya Azmin sebagai tak kenang budi. Maka terbuktilah PAN Imayam sedang menangguk ikan waktu air keruh macam teh tarik .

    Dah lama cakap, PAN Imayam ni dia amanah dan ikhlas hanya dengan DAP sahaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.
      Dapat 10 pun sudah baik utk parti yg baru berumur tak sampai 3 bulan. Parti yg umur lebih 60 tahun tentu rasa jelous.....

      He3

      Delete
    2. Dah dapat 10 kerusi tapi maki hamun Azmin. INI tak adil

      Delete
    3. Maki2 sayang aje tu. Azmin kenalah sabar sbb Amanah tu bayi yg baru lahir. Tapi elok bg kat bayi drp bg kat geng tok lebai yg lidah bercabang.

      Delete
    4. PANdir lebih...PANyamun mengaku amanah...hidup dgn menjadi PANrembat kerusi orang...PANdusta janji

      Delete
    5. PAN PAN PAN, yang celah kangkang mak ko tempat ko keluar tu nak panggil ape? wahai anon 18:35.

      Delete
    6. Sebagai ahli Amanah, aku menyokong penuh kenyataan mat sabu utk lawan semua kerusi pas seluruh negara. Nak tengok kehebatan si lebai tua yg suka membaruakan org turr... aku rasa parti lebai cap tudung periok tu akan melayang di bumi kelantang.

      Apa....korang ingat mangsa banjir yg duduk bawah khemah tu akan pangkah korang ker? Cikgu yik tu nak undi korang ker? Org totok umno nak pilih korang ker?

      Ptuiiii...

      Delete
  3. Salam mana 2.6 bilion?

    Vape ganggu pendapatan pemimpin umno. Umum maklum cukai daripada rokok setiap tahun dalam bilion! Untuk difaraidkan kepada pemimpin - pemimpin umno.

    Apabila datang vape untuk mengurangkan jumlah perokok apakah kesannya kepada cukai income pemimpin umno ini?

    Jika dikira haram, rokok terlebih dahulu difatwakan haram. Tetapi kenapa tiada serangan secara besar besaran ke atas rokok? kerana alasan rokok membahayakan kesihatan boleh digunakan untuk menaikkan cukai rokok sewenang-wenangnya.

    Tepat sekali jawapan tuan-tuan, vape tiada cukai dan paling membimbangkan ia mengurangkan jumlah perokok. Kurang rokok, kurang cukai, kurang cukai kurang income pemimpin umno.

    2.6 bilion masih tak cukup tuan-tuan kerana rezeki yang tidak berkat macam rezeki penjawat awam yang datang lewat balik awal buat bisnes luar, rezeki macam air laut makin banyak diminum makin haus.

    pertahankan vape kurangkan perokok!

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, spm >5A degree dan guru, 4A-3A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am, adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai heee )

    ReplyDelete
  4. Kah kah kah...mampukan org yg rosak akhlak dan akidah merofarmasikan orang lain....? Bodoo..limah.....bodo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat gst ingat nasi goreng mat maslan.

      Delete
  5. Dah keturunan mulut puaka...macamana mulut azwan dan umihafilda macam tula jg mulut ajmin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak suka kat azmin.
      Aku lebih suka undi datuk rani kulup. Azmin tak bagi satu sen pun kat aku.
      Aku tak suka hadi. Hadi suka baruakan org. Nanti mati jadi barua.

      Delete
  6. “Malulah pada ustaz Umno,”

    Tindakan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Ustaz Mokhtar Senik memuat naik foto dua unit kereta mewah miliknya yang dipanggil ‘kuda’ di Facebook beliau mengundang kritikan umum termasuk membandingkan sikap pemimpin kontroversi itu dengan golongan agama di pihak Umno.

    “Geng-geng ustaz Umno pun tak buat camtu. Tak malu dengan kami yang hina ni takpa la. Malu la sikit dengan ustaz Umno. Depa (Umno) tak buat camtu pun. Relax je la. Chill. Tak payah post orang tau la kereta semua kena servis. Motor Kriss pun kita servis. Semua tau tu,” kata Koba Beckquer.

    Foto berkenaan mulanya dimuat naik pada 17 Disember lalu dengan hanya lebih 10 komen setakat tengah hari tadi, bagaimanapun menjadi viral selepas Sulaiman Ibrahim atau Leman Raja Lawak mengongsikannya di Facebook beliau kira-kira jam 5.30 pagi tadi.

    “Ulama duniawi. Dua biji kereta mewah ini mampu perbaiki lebih daripada 10 biji rumah rakyat miskin. Nak berdakwah naik kereta Wira pun ok. Ulama mana boleh riak dengan kebendaan. Nak habaq (beritahu) yang tu,” ujarnya yang memakai nama ‘Leman Raja Lawan’ di laman sosial itu.

    Mendapat 329 ‘likes’ dengan lebih 230 komentar sepanjang tempoh itu, polemik hangat dalam kalangan netizen saling berbaur antara pro dan kontra termasuk sindiran seperti, “Tak sangka tar snake (Mokhtar Senik) pun suka menunjuk,” dari Ahmad Fazley.

    “Tu dia. Murah rezeki dia berdakwah. Amin. Semoga Tuhan bagi jet peribadi pula lepas ni. Bolehlah ustaz pi (pergi) berdakwah seluruh pelusuk dunia. Aummm,” perli Benz Rahman.

    Pengguna Facebook, Zach Yahya pula menulis, “Tu yang berbulan-bulan mangsa banjir bawah PAS dok dalam khemah. Tak mampu sediakan rumah sebab tengoklah pemimpin mereka macam mana.”

    Sementara itu, sindir Muhammad Azri, “Fuuyooo. Lepas ni mungkin boleh saing dengan Dato’ Vida” manakala Hafifuddin Hassan meninggalkan ulasan, “Riak yang mengikut syariat.”

    Ramai juga netizen menganggap golongan ustaz dalam PAS pada masa ini hidup mewah hasil apa yang didakwa mereka sebagai ‘menjual agama’.

    Antaranya, Shuib Hanafiah berkata, “Perjuangan adalah jihad, derma adalah jihad akhirnya pedagang agama juga yang senang”, demikian juga ujar Urang Areng, “Tahniah la.. Ustaz-ustaz PAS dah kaya-kaya sekarang. Join PAS pun setelah PAS berada di kemuncak.”

    Selain itu, Joey Zainol dan Ibn Hurairah masing-masing meninggalkan komentar, “zuhud” dan “ulamak mewah!!”

    Bagi Mohd Tajudin Haji Shaffee pula, “Kena tunjuk dalaam FB. Kalau tidak orang tak tau kita ada kereta mewah. Itu yang Islam tuntut.”

    Orang kaya tumpang pahala ulama.

    boleh [klik sini] untuk artikel penuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. inilah jadinya bila popular dan boleh ckp hadis sikit dah nak komen.memiliki kenderaan yg baik dgalakkan nabi.nabi sendiri memiliki unta yg baik.kalau guru agama hangpa nak suruh naik wira iswara buruk.tiga empat kali rosak kot jalan baru sampai tempat kuliah.jer tanya kat pakar hadis wahai leman pan imayam

      Delete
    2. Klu boleh naik jet peribadi kerajaan. Itu lebih afdal.

      Delete
    3. Oiii ajak...
      Ostat naik ranger, welfire, vw, duduk banglo...rakyat kelantan belambak naik moto, naik iswara duduk khemah. Apa cerita?

      Delete
    4. Aku paling boring bila depan kereta aku ada ostat janggut sejemput bawak wira 40 km/j ikut lane tgh. Kita hon dia buat dek. Kita pulak kena potong ikut kiri. Ostat pun main hempon time bawak kereta.

      Nasib baik la ostat...kalu tak, aku dah hulur jari tengah kat dia

      Delete
  7. Haji Hadi Awang ni pantun untuk mu:

    Balik kampung,
    Pakai Sarong,
    Buka Sarong,
    Tembak Burung.

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Reformis Kini dan Selama-lamanya

    ReplyDelete
  8. BUSUKNYA HATI PAS

    Isu pelantikan ahli majlis pihak berkuasa tempatan (PBT) menyaksikan ketidakpuasan hati PAS terhadap Parti Amanah Negara (Amanah) yang semakin meluap apabila mengugut akan keluar dari kerajaan negeri Selangor.

    Pertimbangan PAS berhubung kedudukannya dalam kerajaan negeri pimpinan Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali itu diputuskan dalam Mesyuarat Badan Perhubungan PAS Selangor.

    Kenyataan bersama oleh ketiga-tiga dewan iaitu Ulamak, Pemuda dan Muslimat PAS negeri tersebut juga senada dengan pendirian Pesuruhjaya negeri, Datuk Iskandar Samad bahawa PAS Selangor sama sekali tidak akan melepaskan kerusi ahli majlis yang sebelum ini disandang PAS kepada Amanah.

    “Kami juga tetap mempertahankan kerusi ahli majlis PBT PAS yang sebelum ini dan begitu juga lantikan-lantikan politik PAS yang lain dalam kerajaan negeri,” ujar kenyataan yang dikeluarkan semalam.

    Kerusi yang dianugerahkan kepada Amanah ialah dari kuota yang dimiliki oleh DAP dan PKR. Tiada satu kerusi Pas pun yang dirampas untuk diberikan kepada Amanah.

    Kenapalah busuk hati sangat Pas ni.

    Lebai Pas ni kalu dah gila, buruk betul perangai..mengalahkan setan

    ReplyDelete
  9. Aku memang tak suka kat hadi tu. Mulut dia busuk. Baik aku pangkah datuk seri rani kulup. Serius aku cakap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lupo Datuk Seri Rani adalah kulup... Hj Hadi Awag manusia yang beriman dan dag bersunat

      Delete
  10. DOA senjata mukmin..
    marilah kita berdoa agar Allah membuang ulama yang jahat dari sisi kita...
    kalau kita bersangka baik lg bagus...
    ada sebab baik tu insyaAllah...
    Allah lebih mengetahui...

    #bersyukurbukansyiah
    #CIMB_08050002702205

    ReplyDelete
  11. ASS..WR.WB.SAYA IBU YANI TKW MALAYSIA INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA MBAH WASTUH,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN MBAH SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN KEBUN YANG DULUNYA SEMPAT DIGADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN MBAH WASTUH,YANG MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA 4D HONGKONG KEPADA SAYA DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI SAYA SILAHKAN HUBUNGI NO HP: ((( 0853 7778 4848 ))) MBAH WASTUH JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL MBAH WASTUH SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN SENDIRI..
    • ู„ุงู„ู„ู‡�ุฃุดู‡ุฏุฃู„ุงุฅู„ู‡ ุฅู„ุงุงู„ู„ู‡،ูˆุฃุดู‡ุฏุฃู† ู…ุญู…ุฏุฑุณูˆุงู„ู„ู‡

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamu alaikum yang punya room,Saya pendatang baru di room ini ingin mengucapkan terima kasih banyak kepada KI KUNCORO meskipun ini lewat internet saya mau berterima kasih banyak karna berkat bantuan Angka togel 4D 1180 yang AKI berikan ternyata benar-benar tembus dan alhamdulillah AKI saya menang angka sebanyak Rp 290 juta dalam bentuk uang Indonesia saya menang banyak karna saya pasang angka KI KUNCORO dari 5 bandar di sini,saya tidak tau harus berbuat apa untuk membalas kebaikan AKI,awalnya saya kurang yakin dengan angka yang AKI berikan kalau ternyata alhamdulillah saya menang 4D lagi dan kalau boleh saya jujur AKI sudah berapa banyak peramal di internet yang saya hubungi tidak ada satupun yang tembus malahan hutang-hutang saya bertambah banyak tapi dengan bantuan AKI kini kehidupan saya jauh lebih sukses dari pada sebelumnya ini dan alhamdulillah saya ada rencana pulang kampung AKI karna sudah 4 tahun di SINGAPURA jadi pembantu rumah tangga tidak perna pulang ke indonesia tapi karna bantuan AKI saya akan pulang ketemu ke dua orang tua saya itu semua berkat bantuan AKI jadi bagi teman-teman pencinta togel yang tidak pernah merasakan kemenangan 4D silahkan hubungi KI KUNCORO di nomor : 0823 1332 9888 atau bisa anda >>>KLIK DI SINI<<< Karna angka yang di berikan KI KUNCORO saya sudah buktikan dalam 5 putaran ini tidak perna meleset dan saya pastikan anda tidak akan kecewah dan anda jangan mudah tergiur dengan janji-janji saatnya kita perlu bukti cuma KI KUNCORO yang menjamin 100% kemenangan.kalau mau bukti hubungi sekarang....? DARI SAYA IBU LISA TKI DARI SINGAPURA.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...