Saturday 9 January 2016

EDISI BIAR GAMBAR-GAMBAR BERBICARA .... SAMBUTAN HI-TEA BERSAMA PRESIDEN PAN SEBAIK SAHAJA KEMBALI DARI MENGERJAKAN UMRAH.

Inilah khabarnya program bersama Presiden PAN Tuan Hj Mohamad Sabu sebaik sahaja pulang dari mengerjakan ibadah umrah.

Omak tidak kuasa nak kupas dan ulas dengan panjang lebar sekadar menjemput para penjenguk blog Omak Kau melihat dengan mata kepala sendiri akan sambutan diberikan oleh rakyat program Hi Tea bersama Mat Sabu.

Apakah PAN sudah bersedia dan dianggap sebagai pengganti PAS dalam gagasan pembangkang yang baharu?????

83 comments:

  1. Kesian bang mat. Ajk minum2 pun org x sudi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mujur tak pakai main ihram Kaler Imayam (kaler woren). Kalau tak tak dapat masuk mekah sebab Saudi ingat Sami. Kah kah kah

      Delete
    2. GILA JAWATAN, LUDAH SENDIRI PUN JILAT!!!

      Heh! Apa yang nak diherankan sangat bila puak - puak parti Periuk pimpinan Si Mat Sabu tu sanggup menarik balik kenyataan yang telah dibuat sebelum ini demi untuk meraih jawatan yang ditawarkan.

      Setakat nak 'Jilat Ludah' sendiri ni, bukannya benda baru bagi mereka. Kalau kita tengok kenyataan yang diorang buat sebelum ni pun, lebih kurang sama je dengan apa yang diorang buat.

      Kot kalau sebelum ini pun, diorang pernah jugak tampil dengan kenyataan memburukkan PAS dan mendakwa parti itu membawa 'Ajaran Sesat' sedangkan diorang sendiri berasal dari parti tu.

      Dan sebab itulah diorang ambik tindakan untuk meninggalkan parti tersebut. Maknanya, selama diorang menjadi ahli PAS, diorang pun sama jugak la jadi pengikut 'Ajaran Sesat' ye tak.

      Tapi hakikatnya, diorang keluar dari PAS sebab nak jadi 'Barua DAPigs'. Baru la diorang bebas nak mengampu dan menjaga bontot parti Kafir Harbi yang Ultra Chauvanist tu secara terbuka.

      Jadi, tak payah la kita nak pelik sangat bila puak - puak PAN ni ambik keputusan untuk tidak meneruskan ugutan memboikot pihak berkuasa tempatan (PBT) seperti yang dilakukan sebelum ini. Orang nak bagi jawatan beb, takkan diorang nak tolak macam tu je!!!
      AIDCNews – 07/1/16 – Walaupun sebelum ini parti Amanah Negara (PAN) Selangor pernah mengugut akan memboikot pihak berkuasa tempatan (PBT) sekiranya tuntutan untuk mengisi 24 hingga 34 kouta PBT tidak dipenuhi, namun parti itu dilihat mula menarik balik ugutan tersebut selepas PAN diumumkan hanya mendapat 8 kerusi sahaja.

      Malah, Pengerusi PAN Selangor, Ir Izham Hashim menyambut baik dan berterima kasih dengan kesediaan Kerajaan Negeri Selangor memberi ruang kepada partinya berperanan dalam PBT negeri.

      Menurut beliau, apa yang penting bukanlah bilangan kerusi PBT yang diperolehi PAN tetapi memastikan Pakatan Harapan terus kukuh di Selangor.

      “Amanah Selangor akan meneruskan rundingan dengan pimpinan Kerajaan Pakatan Harapan bagi memastikan keputusan yang dibuat adalah tepat dan bersesuaian bagi memastikan Pakatan Harapan terus kukuh di Selangor. Sokongan dan komitmen kami terhadap Pakatan Harapan adalah tetap utuh dan kukuh,” ujarnya.


      Nada Ir Izham itu dilihat berbeza dengan ugutannya tiga hari lepas di mana beliau berkata akan memboikot PBT Selangor jika kerajaan negeri tidak menunaikan tuntutan partinya yang meminta sekurang-kurangnya 24 kerusi ahli majlis PBT.

      Delete
    3. Saya sokong Parti Amanah Negara (PAN) dan PAKATAN HARAPAN. Pas dan umno saya tak sokong sebab mereka kebas duit cikgu yik, balak dan derma.

      Delete
    4. Dulu masa pada awal sebelum PAS menang pun Abang Mat dah lalui ceramah dua tiga orang yang dengar sehinggalah PAS menjadi besar. Tiada masalah PAN akan bermula dari situ dan terus berjuang untuk rakyat.

      Delete
    5. Org nk islam bkn nk jadi balaci dap...PANdir

      Delete
    6. Gerai mamak lagi ramai kastemer dari warung kopi segera pan. Pan makin disisihkan dari sehari ke sehari spt kayu yg mula mereput dimakan anai2. Hancurlah harapan pan nak keputra jaya kerana nakhodanya bernafsu buaya

      Delete
  2. Omak Kau tak cakap awal2 kalau tak seluruh akar umbi PKR Hulu Bernam akan datang. Bukan Nak dengar gang PAN Kuih TART merepet. Tapi Nak syoru puas2.

    Lahanat punya Imayam curi PBT PKR 8 bijik

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. HUH! BOLEH TAHAN "GELOJOH" DIORANG NI!!!

      Hahaha!!! Memang nampak sangat gelojohnya puak - puak parti "Periuk" tu. Nak pulak bila dijolok dengan jawatan. Lebih kurang sama 'gelojoh' je macam Si Mat Sabu tu rupanya perangai diorang ni.

      Kalau sebelum ini, sibuk sangat diorang kemaruk nak merebut jawatan sebagai Ahli Majlis Pihak Berkuasa Tempatan yang ditawarkan oleh Rejim Pakatan Selangor. Sampai sanggup diorang jilat ludah sendiri.

      Tak cukup setakat itu sahaja, malah diorang juga sanggup menghentam PAS demi semata - mata untuk mendapatkan jawatan tersebut biarpun diorang tak layan untuk mendapatkannya.

      Kali ini, puak - puak parti "Periuk" Si Mat Sabu tu tampil pulak dengan kenyataan KONONnya mereka sedia terima jawatan sebagai Exco Negeri Selangor jika Rejim Pakatan Selangor membuat tawaran.
      SHAH ALAM, 8 Januari - Walaupun baru ditubuhkan, Parti Amanah Negara (Amanah) sedia menerima kerusi Exco Kerajaan Negeri Selangor, sekiranya mendapat tawaran semikian.

      “Kalau dia hendak bagi, kita terimalah,” kata Pengerusi Amanah Selangor, Izham Hashim dalam sidang media di pejabat Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad, hari ini.


      Bagaimanapun, Khalid yang juga Pengarah Komunikasi Amanah berpendapat, ianya tidak perlu, kerana parti itu masih baru dan hanya mempunyai dua kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Selangor.
      Hah, Kan betul. Puak - puak parti "Periuk" yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu memang Gila Jawatan tak ingat dunia. Ini la yang orang tua kata, "diberi betis, naik ke peha pulak".

      Orang tak tawar pun diorang dah sibuk nak mintak. Sekarang ni, mungkin la diorang kata diorang tak nak dengan alasan diorang masih baru lagi seperti yang dinyatakan oleh Si Khalid Samad tu.

      Kalau nak diikutkan, memang la Si Khalid Samad tu kata tak perlu sebab dia tak boleh nak jadi Exco. Yang jadi Exco ni hanya dari kalangan Ahli Dewan Undangan Negeri je. Dia Ahli Parlimen.

      Jadi, sebab itu la dia bagi alasan yang bertaraf longkang tu untuk mengaburi mata rakyat. Tapi cuba kalau diberikan tawaran? Mati pun diorang sanggup berperang demi merebut jawatan yang ditawarkan!!! Kalau tak percaya, cuba la Si Azmin tu bukak mulut!!!

      Delete
    2. Oi anjing bangsat anon 11.39 nak pura-pura nak jadi Jeff?

      Ko lahanat diri ko sendiri anak haram.

      sekian,

      Jeff Ulu Bernam
      Reform Jangan tak Reform

      Delete
    3. Saya sudah keluar pas dan masuk parti Amanah Negara. Jom kita berubah.

      Delete
    4. Jadi PANdir

      Delete
    5. Ini omak kau memang cilaka pandai buat fitnah.saya ada dalam mjlis tu ..gmbar tu hnya meja pemimpin..meja audien penuh dgn orang..sebab tu omak kau x tunjuk meja audian

      Delete
    6. Ini omak kau memang cilaka pandai buat fitnah.saya ada dalam mjlis tu ..gmbar tu hnya meja pemimpin..meja audien penuh dgn orang..sebab tu omak kau x tunjuk meja audian

      Delete
  3. Eloklah Hj Mat Sabu kembali sertai PAS setelah jalani umrah. Kami dari penyokong blog OMAKKAU pasti ucapkan ahlan wa sahlan. kembali lah berjuang sebagai mustodofhin.Bawa bersama bekas YB Salahuhin Ayub dan Mazlan Aliman. Allahu Akbar (Ahli PAS : 0260865)

    ReplyDelete
    Replies
    1. TOLONG TANYA MAT SABU....


      SAPE BALUN DUIT TABUNG MEMALI??


      KAH KAH KAH


      JANGAN INGAT ORANG LUPA


      KAH KAH KAH


      MANA DUIT TABUNG MEMALI WOI MAT SABU??


      KAH KAH KAH


      Delete
    2. Duit tabung mamali sila tanya tuang presideng. Dia tokey tabung

      Delete
  4. Mat sabon ziarah makam omar dan abu bakar tak..? Cecertanya kat mat sabon...

    ReplyDelete
  5. Siri Pendedahan Kekejaman DAP

    http://www.ismaweb.net/2016/01/dap-perlu-buktikan-ia-tidak-bersalah/


    DAP Perlu Buktikan Ia Tidak Bersalah



    Apa yang Dr Zuhdi katakan adalah dakwaan serius telah dibuat terhadap DAP (lebih serius daripada apa yang Chong Zhemin katakan) dan DAP tidak pernah menafikan mahupun mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali. Jadi, dakwaan itu tidak terjawab dan menimbulkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel.

    DAP ditawarkan RM1.2 bilion untuk memenangi PRU13, bina kem tentera Israel sebagai ganjaran, dakwa Pengarah Penyelidikan PAS,” lapor The Rakyat Post semalam (BACA DI SINI). Dakwaan itu memulakan rempuhan kritikan terhadap Dr Mohd Zuhdi Marzuki, sedangkan beliau bukanlah orang yang membuat dakwaan itu.

    Inilah masalahnya apabila kebanyakan orang sekadar baca tajuk dan tak baca pun beritanya, berita diputarbelit dan apa yang dilaporkan sebenarnya tak pernah diutarakan.

    Saya cukup faham keadaan yang dialami Dr Zuhdi kerana saya juga mengalami perkara sama dan walaupun selepas tujuh setengah tahun, saya masih dituduh mengatakan sesuatu yang tidak pernah saya kata. Kemudian, apabila saya terangkan yang saya tak kata bahawa Rosmah Mansor berada di tempat Altantuya Shaariibuu dibunuh, dia orang tuduh saya buat u-turn dan tarik balik kata-kata saya, walhal saya tak pernah cakap begitu pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SAMBUNGAN

      Anda boleh baca kenyataan penuh Dr Zuhdi (di bawah) yang diterbitkan Harakah dua hari lalu.

      Sebenarnya, Dr Zuhdi kata bahawa kenyataan Chong Zhemin dari DAP Perak tentang pengharaman kemasukan atlet lelaki/wanita Israel ke Malaysia tak seserius kenyataan Mohamed Razali Abd Rahman, bekas Pegawai Khas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, empat tahun lepas.

      Dr Zuhdi kemudian hanya menyebut apa yang didakwa Mohamed Razali. Dr Zuhdi kemudian menambah bahawa jika tuduhan Mohamed Razali itu benar, maka ia lebih serius daripada kenyataan Chong Zhemin. Kata Dr Zuhdi lagi, walaupun dah empat tahun, DAP tak pernah menafikan dakwaan Mohamed Razali.

      Dr Zuhdi menambah bahawa jika tuduhan itu palsu, DAP sepatutnya ambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali (kerana ia tuduhan yang sangat serius, seperti yang boleh anda baca di bawah). Kegagalan menafikan dakwaan ini membangkitkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel.

      Itulah yang sebenarnya berlaku. Jadi, betulkah Dr Zuhdi buat tuduhan itu, seperti yang dilaporkan? Nampak sangat bahawa ini satu lagi serangan terhadap PAS dan bertujuan membuatkan orang PAS nampak macam badut bodoh.

      Satu-satunya jalan keluar untuk DAP adalah dakwa Mohamed Razali, malah mereka sepatutnya melakukannya empat tahun lalu. Lagipun, bukankah mereka mendesak perkara sama dilakukan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak (iaitu kalau memang betul PM tak curi RM42 bilion wang 1MDB, maka samanlah orang yang menuduhnya mencuri)?

      Apa yang Dr Zuhdi katakan adalah dakwaan serius telah dibuat terhadap DAP (lebih serius daripada apa yang Chong Zhemin katakan) dan DAP tidak pernah menafikan mahupun mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali. Jadi, dakwaan itu tidak terjawab dan menimbulkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel.

      DAP mengatakan perkara yang sama tentang Najib, iaitu jika Najib tak bersalah, maka samanlah orang yang menuduh itu. Kalau dia tak saman, maka kita mesti anggap dia bersalah. Kalau ‘standard pembuktian’ yang dikenakan terhadap Najib dikenakan juga terhadap DAP, maka itu bermakna DAP juga bersalah.

      Delete
    2. SAMBUMGAN

      Najib diminta membuktikan dia tak bersalah, dan sehingga dan melainkan dia berbuat begitu, itu bermakna dia bersalah. Jadi, DAP juga mesti membuktikan mereka tak bersalah, dan sehingga dan melainkan mereka berbuat begitu, itu juga bermakna mereka bersalah.

      Penulis asal Raja Petra Kamarudin

      Penafian: Artikel ini adalah pendapat peribadi penulis dan ia tidak mewakili pendirian rasmi Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Islam dan Melayu sederhana.

      Reply

      Delete
    3. Buktikan duit cikgu yik 14 juta sudah dipulangkan.itu 14 juta bukan duit pas negeri. Bapak sapa yg benarkan korang rembat duit cikgu. Bagi duit kat mangsa banjir ko tak nak, rembat duit cikgu ko nak pulak

      Delete
    4. husam yg dedah pun tak berani guna perkataan rembat.. dia cuma menimbulkan persoalan dan juga persepsi.. yg kau ni tak ketahuan punca dok lempar fitnah apa cerita.. tahniah husam, lihatlah husam hasil usaha anda lahirlah penfitnah2 berniat jahat. bukan salah mereka tak pandai menilai, salahnya bijak pandai yg memimpin mereka kearah membuat penilaian...

      Delete
  6. Walaupun tulisan diatas menunjukkan DAP anti Islam, tetapi Parti PAN dengan penih redha menjadi Talibarut DAP yg Anti Islam.

    Hanya untuk sedikit pangkat PBT, Parti PAN pimpinan Mat Sabu sanggup menjadi Talibarut DAP yg sah sah DAP ITU anti Islam

    ReplyDelete
  7. Majlis Persidangan Pimpinan Pakatan Harapan pagi ini selesai membentangkan tujuh fasal perjanjian Pakatan Harapan daripada setiausaha tiga parti iaitu Parti Amanah Negara (Amanah), Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Parti Tindakan Demokratik (DAP).

    Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli membentangkan tiga fasal pertama iaitu keputusan bersama; pembinaan kesatuan politik dan penyelesaian pertikaian.

    "Prinsip bersetuju untuk tidak bersetuju tidak lagi boleh digunakan dalam Pakatan Harapan. Oleh itu sebarang perlanggaran ke atas keputusan bersama yang telah dipersetujui dikira sebagai perlanggaran perjanjian ini," katanya.

    Setiausaha Organisasi Nasional DAP Anthony Loke Siew Foke pula membentangkan fasal empat dan lima iaitu dasar-dasar bersama dan perjalanan pilihan raya.

    Dalam dasar bersama Pakatan Harapan akan terus mempertahankan Perlembagaan Persekutuan yang mana Islam sebagai agama rasmi dan agama lain boleh diamalkan dengan aman sejajar dengan Perkara 3.Selain melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak dan kepentingan sah kaum-kaum lain sejajar dengan Perkara 153.

    "Pakatan Harapan akan meletakkan satu calon sahaja untuk mewakili Pakatan Harapan dalam sesuatu pilihan raya di mana-mana peringkat.

    "Majlis presiden perlu mempertimbangkan faktor parti manakah yang mempunyai kebarangkalian yang paling tinggi untuk menang dalam pilihan raya tersebut," katanya.

    Manakala fasal enam dan tujuh iaitu perjalanan kerajaan dan pembangkang serta keabsahan Pakatan dibentangkan oleh Setiausaha Organisasi Amanah Suhaizan Kaiyat.

    "Fasal tujuh Perjanjian Pakatan Harapan menghuraikan prinsip yang diguna pakai untuk menentukan status Pakatan Harapan sekiranya ada pelanggaran mana-mana perkara yang telah dipersetujui dalam perjanjian Pakatan Harapan, bagi melindungi kerjasama dan agar perkara tidak elok tidak berlaku pada masa akan datang.

    "Kita belajar daripada kesilapan Pakatan Rakyat dulu, tidak ada kuasa untuk mengambil tindakan ke atas parti yang melanggar perjanjian," katanya.

    Hari ini berlansung Persidangan Pakatan Harapan yang mana pemimpin tiga parti gabungan telah bersama memeterai perjanjian yang memfokuskan tujuh fasal utama yang menjadi pra-syarat kepada pembinaan sebuah kesatuan politik mampan membabitkan Amanah, PKR dan DAP.

    Persidangan julung kali bagi Pakatan Harapan ini diadakan di Dewan Plenari, SACC Mall di Shah Alam hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama pun silap Parti Amanah Negara tanah air tercinta. PAN+TAT kah kah kah

      Delete
    2. Silap nama tak apa..
      Silap pangkah Parti Pas pada PRU 13 menyebabkan hancur PR.

      Daripada pembangkang Pas bertukar jadi penjilat tong taik.

      Delete
    3. Punyalah panjang kamu tulis manalah org mau baca. Omakkau cerita hari2 ada PAN. Boringlah. Cerita lain lah. Hari2 yg sama saja.takda modal mau tuliskah?

      Delete
    4. Elok omak kira bulu ari
      Berapa jumlah skang

      Delete
    5. Anon 13:36 celah kangkang tempat ko kuar nak panggil ape?

      Delete
  8. Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Mohamad Sabu antara pemimpin yang akan menyampaikan ucaptama pada Persidangan Pimpinan Pakatan Harapan hari ini.

    Turut berbuat demikian Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail sebelum gimik pelancaran perjanjian Pakatan Harapan dibuat.

    Perjanjian itu turut dibentang ketiga-tiga parti gabungan yang bakal disampaikan Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli; Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke dan Setiausaha Agung Amanah, Anuar Tahir.

    Perjanjian itu yang bakal dimeterai hari ini memfokuskan tujuh perkara utama yang menjadi pra-syarat kepada pembinaan sebuah kesatuan politik mampan antara ketiga-tiga parti.

    Persidangan itu dijadual bermula jam 8 pagi di Dewan Plenari, SACC Mall di Shah Alam dekat sini dan dijangka berakhir jam 12 tengah hari.

    Mengikut kenyataan media ditandatangani bersama pada 5 Januari lalu oleh tiga pemimpin utama parti gabungan dalam Pakatan Harapan adalah perjanjian itu mengikat ketiga-tiga parti dalam kesatuan politik yang mampan.

    Justeru,kenyataan itu menyebut, perjanjian berkenaan memberi fokus kepada tujuh perkara utama yang menjadi pra-syarat kepada pembinaan sebuah kesatuan politik mampan antara ketiga-tiga parti iaitu:

    1.Prinsip dan kaedah membuat keputusan.

    2. Prinsip dan kaedah membina kesatuan politik antara parti.

    3. Prinsip dan kaedah dalam menyelesaikan pertikaian di antara parti.

    4. Prinsip dan kaedah dalam membangunkan dasar-dasar bersama dan kepatuhan kepada dasar-dasar bersama.

    5. Prinsip dan kaedah menguruskan perjalanan pilihanraya termasuk penentuan kerusi yang ditandingi.

    6. Prinsip dan kaedah menguruskan perjalanan kerajaan Pakatan Harapan dan blok pembangkang.

    7. Prinsip dan kaedah menangani keadaan bila mana perjanjian ini dilanggari.

    Kenyataan itu juga menyebut, rundingan dan perbincangan untuk memuktamad Perjanjian Pakatan Harapan bermula sejak pertengahan Oktober 2015 sejurus selepas pelancaran Pakatan Harapan.

    Ketiga-tiga pimpinan utama itu yakin pemeteraian perjanjian itu suatu kemajuan besar yang melambangkan kematangan politik PKR, DAP dan Amanah yang mengenepikan kepentingan politik masing-masing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn ajak hadi. Kang dia baruakan ko pulak.

      Delete
    2. Hudu dilongkangkan....sbb mursyidul am pan kata x wajib...

      Delete
  9. Keputusan kerajaan negeri memberikan 10 kerusi Ahli Majlis Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) kepada Parti Amanah Negara (Amanah) bukanlah isu besar sebaliknya komitmen yang diberikan oleh ahli majlis untuk menyumbang kepada pembangunan Selangor dan mengukuhkan Pakatan Harapan di negeri itu lebih diutamakan.

    Pengarah Pilihan raya Awan Selangor Mariam Abdul Rashid berkata, apa yang penting komitmen dan khidmat ahli majlis Amanah kepada rakyat.

    “Awan Selangor mengucapkan ribuan terima kasih kepada menteri besar yang memberi ruang kepada Amanah berperanan bersama dengan Kerajaan Negeri Selangor di bawah PBT.

    “Walaupun bilangan hanya 10 ianya tidak menjadi persoalan. Apa yang penting ahli majlis dapat memberi komitment dan khidmat mereka untuk menyumbang kepada pembangunan di Selangor seterusnya mendapat mandat dan sokongan rakyat kepada Pakatan Harapan,” katanya kepada Malaysia Dateline.

    Mariam yang juga naib pengerusi Awan turut berkata, Amanah Selangor dan Pakatan Harapan turut memilih calon ahli majlis dari kalangan wanita.

    “Awan juga mengucapkan ribuan terima kasih kepada Amanah Selangor dan Pakatan Harapan kerana antara yang terpilih adalah calon ahli majlis wanita.

    “Jumlah yang sedikit tidak menjejaskan ahli Amanah untuk terus bekerja memajukan negeri Selangor ini dalam masa yang sama meneruskan
    perjuangan menentang Umno-BN bersama rakan Pakatan Harapan pada PRU14 nanti,” katanya.

    Semalam Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Samad dipetik berkata,keputusan kerajaan negeri menambah dua lagi kuota tambahan berbanding hanya lapan kepada 10 kerusi sangat dihargai Amanah.

    Pembahagian kerusi ahli majlis PBT adalah dua ahli majlis di Hulu Selangor, Sabak Bernam, Sepang, Kuala Langat manakala di Kuala Selangor dan Subang , masing- masing seorang wakil Amanah ditempatkan.

    Pada awalnya mesyuarat memutuskan lapan kerusi ahli majlis PBT bagi penggal 2016-2017 dibahagikan kepada wakil Amanah.

    Namun PKR dan DAP mengorbankan dua kerusi PBT milik parti mereka kepada Amanah menjadikan bilangan kerusi 10.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu kene sendiri gitula...kene org lain kata gila kuasa...tamak...bnataila PANdir

      Delete
  10. TOLONG TANYA MAT SABU....


    SAPE BALUN DUIT TABUNG MEMALI??


    KAH KAH KAH


    JANGAN INGAT ORANG LUPA


    KAH KAH KAH


    MANA DUIT TABUNG MEMALI WOI MAT SABU??


    KAH KAH KAH


    ReplyDelete
    Replies
    1. dah tanya dah..

      Pas Kelantan yang balun duit guru YIK 16.6 juta ringgit.

      Delete
    2. Mat sabu suruh tanya kat tuang presdeng. Tuang presdeng ada kuasa mutlak simpan tabung. Orant lain tak ada hak

      Delete
  11. Chek kesian sungguh tgk sambutan mat sabu balik umrah ni. Pasai apalah depa tak pakat mai ramai2. Org Pan mana pi? Sampai hati buat kat presiden hangpa lagu ni naa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu mcm ni tak ada hal la masuk calon kat kelantan. Pas misti menang besar.

      Delete
    2. Aku baru keluar pas masuk amanah sebab pas tak dpt buat hudud tahun 2015 lepas.

      Delete
  12. Omakkau omakkau... Guna la teknik baru..teknik dah basi dah omakkau. Kahkahkah

    ReplyDelete
  13. Chek kesian sungguh tgk sambutan mat sabu balik umrah ni. Pasai apalah depa tak pakat mai ramai2. Org Pan mana pi? Sampai hati buat kat presiden hangpa lagu ni naa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cam ni pun Pas takut nak lawan PAN kat kelantan. Jangan takut. Patutnya kita offer PAN tanding pas di kelantan

      Delete
  14. Amanah...kipidap dongibab...idup omakkau

    ReplyDelete
  15. Takut hantu mau banyak bila balik makkah

    ReplyDelete
  16. Takut hantu mau banyak bila balik makkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang...org gi mekah beribadah bang... Jangan komen main tabur. Kang awak gi dapat telo aje...

      Delete
  17. STANDARD BLOGGER TERLEBIH MAKAN TAIK !

    ReplyDelete
  18. Yeahaa ha ha ha ! Ada ngak ada yg penting kita ketawa ..... sekarang pokay sapa tahu besok tokay ! Sekarang barua sapa tahu besok amoi laga dada gua !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu baru minum air kencin tuan presiden ka?

      Delete
  19. Jika anda butuh angka togel SGP/HK hasil ritual MBAH WASTUH hbg di no 0853 7778 4848 di jamin 100% tembus

    ReplyDelete
  20. Sapa copy paste jilat kelentit omak

    ReplyDelete
  21. Aku bangga betul la sebab hadi nak jadi penasihat trengganu. Tentu ramai orang umno terengganu akan dengar nasihat hadi dan undi pas

    ReplyDelete
  22. Jangan susah hati pak mat sabu, di sarawak beribu ribu pengundi dah nak mengundi parti pan n beribu juga pengundi menolak calon pas pilihanraya sarawak bulan mac ini n percayalh bahawa kami pengundi di sarawak akan menyokong calon pan pkr n dap n x mahu mengundi calon pas n biarkan pemimpin pas akan membawa parti nya sebagai parti angkut sampah

    ReplyDelete
  23. muka macam hadi nak jadi penasehat?

    malam skit la....

    dalam parti sendiri pun huru hara...

    hadi sebenarnya sedang diperbodohkan oleh mb trengganu.

    tapi biasalah orang bodoh memang mudah diperdaya.

    hudud guner ceriter hadi?

    ReplyDelete
  24. MAT SABU ULAMAK BESAR BERTARAF DUNIA...ORANG TAK DATANG SEBAB GERUN TENGOK.ORANG TENGOK DARI JAUH JA TAK BERANI DATANG DEKAT2.

    TAKPA NANTI MAT SABON AKAN BUAT LAPORAN LENGKAP PADA SIFU KHALIFAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu gi pakcucing lagi pekdah la uncle.

      Delete
    2. knpa balik dari makkah wajah mat sabu semakin hitam lngsung takde seri?

      Delete
    3. 2348...mak ko dah pergi mekah? Ko? Gi la bawak mak ko tu gi mekah

      Delete
  25. APA YG BOLEH KITA HARAP BILA PAS DAH BERSEKUTU DGN UMNO?

    1. Akan buat hudud? Susah....
    2. Akan perjuangkan rakyat? Susah...
    3. Bantu mangsa banjir? Lagi susah..
    4. Lawan umno? Mustahil...
    5. Tolak kezaliman? Hahaha....
    6. Tolak rasuah? Mintak ampun la...

    YG PAS BOLEH BUAT:
    1. Fitnah mat sabu dan pan.
    2. Salahkan dap.
    3. Pecahkan pkr.
    4. Dapatkan jawatan.
    5. Baruakan orang.
    6. Sapu duit balak.
    7. Cilok duit cikgu yik.
    8. Naik renjer velfire.
    9. Buat banglo berbijik2
    10. Kuar dr kelantan 2018

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pan boleh buat bila bersekutu dgn dap plak ?

      Delete
    2. Yam sengg!!
      China doll

      Delete
    3. Yg mat sabu boleh buat:
      1. Kecewa
      2. Kecewa kecewa
      3. Kecewa kecewa kecewa
      4. Kecewa bertingkat tingkat
      5. Kecewa sampai ke tua
      6. Menangis tnpa lagu
      7. Zzzzz..zzzzzz..zzzzzz

      Delete
    4. Pan dapat satu kerusi PBT tambahan dari DAP dan satu dari PKR.. PAS dapat apa.. haha

      Jumlah semua 10 kerusi bang.. jangan mare..

      Delete
    5. Rupanya pas akan masuk umno. Bila semua dah ok, pas akan dibubarkan. Jeng jeng jeng.....tungguuuuuu

      Delete
  26. YG PAS BOLEH BUAT ..tanyalah Omakkau@pukimak seperti berjebon bertaawun berwalaun berbaiah bertaklik ber-uturn& BERSENDONDON berpink seperti pinang dibelah dua, seperti kentut dengan tahi @ lebih serasi seperti omakkau dgn pukimakkau .. begitulah adanya kalau suka melabelkan puak lain..makanya tidak salah pukimakkau itu diwakafkan demi OMAKKAU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg boleh kau buat hnyalah menjilat taik yg melekat kat lubang jubo hitam mat sabu sampai licin berkilat..nak ambik berkat le katakan..kehkehkeh

      Delete
    2. Hadi dgn mat sabu sapa hensem?
      Aku tengok hadi tu mcm siolll aje

      Delete
  27. Sori omakkau pan tak skuad sorak mcm pas masa buat perhimpunan sokongan pada presiden.tak dtg pun takpe,yg penting dpt kemenangan pertama,ahli pbt selangor dan penang.kehadiran dan kebersamaan itu ada dan diiktiraf.sikit demi sedikit Pas akan tidak relevan di malaysia.Dasar tidak ada,prinsip kluk klek,ahlak tiada,kata2 dusta,hujah dangkal dan wahana kabur.

    ReplyDelete
  28. Omakau dahlah janda dan buat komen tak berfaedah ini buat apa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omak kau janda lama tak merasa.
      Kemut kuay lama tak pakai tu.
      Sekali kemut boleh tecabut batang uncle2 oiii

      Delete
  29. dulu pun Omakkau komen gambar UMNO buat ceramah tak de orang datang...tapi UMNO BANGSAT menang jugak PRU13......dulu pun Omakkau tunjuk ceramah PAS dan PKR dapat sambutan hangat di seluruh negara ...tapi Pakatan Rakyat kalah jugak kat PRU13......bila lagi Omakkau nak tunjukkan SPR dan PRU13 tu semua pembohongan BN UMNO BANGSAT Pulak...? Gua cabar Omakkau buktikan yang PRU dan UMNO BN tu Penipu dan Pembelit No1 ....Kepada Mat Sabu dan Ahli PAN kalau kau orang orang yang jujur pade rakyat MASUKLAH Parti DAP....malah ramai golongan profesional Melayu dah mula masuk DAP...jangan takut DAP bukan Parti milik Orang Cina..... Cuma BN & UMNO selalu tuduh Dap parti orang Cina so MCA dalam BN tu apa? habih tu PAS & PKR tu parti orang melayu ke parti orang islam ke sangat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP tu kan anti Islam.

      ttp://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  30. Jgn mneyibok omakkau, biarlah tak ramai tapi kami amanah tetap memacu kehadapan. Parti apa2 pun bila mula tubuh tentulah x gah, nama pun baru tubuh. Jgn lupa parti yg kau puja tu pun dulunya lagi teruk kalau bukan kami dan keluarga yg 2,3 kerat ni bergolak bergadai bagi bantuan.
    Ada dulu parti pas org kenal di negeri2 lain selain dr pantai timur dan kedah? Omakkau org nogori lagi lah x kenal pas, malah org yg bukan dr pantai timur dan kedah/perlis sgt prejudis pd pas pd masa dulu. Kami taulah kami hidup dlm zaman gelap pas. Dah kuat sikit, bongkak pulak pas ni.

    parti amanah baru tubuh memanglah kerdil, so what do you expect???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti Amanah Negara tanah air tercinta (Bunyinya PAN-tat

      Delete
    2. Saya ada dlm mjlis tu...meja audian penuh dgn orang..sebab tu omak kau pemfitnah tak tunjuk meja2 audien..cilaka punya omak kau

      Delete
  31. ASS..WR.WB.SAYA IBU YANI TKW MALAYSIA INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA MBAH WASTUH,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN MBAH SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN KEBUN YANG DULUNYA SEMPAT DIGADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN MBAH WASTUH,YANG MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA 4D HONGKONG KEPADA SAYA DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI SAYA SILAHKAN HUBUNGI NO HP: ((( 0853 7778 4848 ))) MBAH WASTUH JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL MBAH WASTUH SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN SENDIRI..
    • ู„ุงู„ู„ู‡�ุฃุดู‡ุฏุฃู„ุงุฅู„ู‡ ุฅู„ุงุงู„ู„ู‡،ูˆุฃุดู‡ุฏุฃู† ู…ุญู…ุฏุฑุณูˆุงู„ู„ู‡

    ReplyDelete
  32. Tak payah lah bertekak sesama bangsa, yg pasti ekonomi Melayu semakin jauh ketinggalan berbanding dgn China,Fikirlah bagaimana utk merapatkan jurang ekonomi Melayu dgn bangsa lain nak harapkan Najib pun rasanya makin jauh harta Malaysia pun lepas satu satu d jual kpd org asing, terbaru bandar Malaysia d jualnya 60 peratus kepentingan kpd China Railway, dimana Hj Hadi yg dikatakan mahu menjadi penasihat kpd UMNO.

    ReplyDelete
  33. Budget 2016 akan d pinda, kehidupan rakyat mkn lebeh terhimpit dgn kos sara hidup semakin tinggi,budget dulu based on Crude price of USD48/barrel skg hanya tinggal USD33/setong,mungkin najib akan dpt kan sumber lain utk tampong kos,harap2 tidak d naikkan atau d kenekan cukai baru kpd rakyat,

    ReplyDelete
  34. Kehidupan rakyat makin susah danterhimpit..tp mp2 pas kat parlimen takdgr suara pun..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...