Sunday 10 January 2016

PAS SELANGOR SAH SUDAH LUMPUH SEPERTI DIWAR-WARKAN OLEH PAN BARU-BARU INI ..... IJTIMA' PILIHANRAYA PAS NEGERI SELANGOR TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN LANGSUNG ... KENA BOIKOT DENGAN AHLI-AHLI PAS SELANGOR??????


Hari ini 10hb Januari 2016 di Stadium Tertutup MDKS Kuala Selangor, Selangor berlangsung acara Ijtima' Pilihanraya PAS Negeri Selangor.

Sebelum ini beberapa pemimpin PAN membuat kenyataan yang PAS Selangor kini sudah lumpuh apabila secara beramai-ramai pemimpin PAS diperingkat kawasan termasuk pemuda dan wanita meninggalkan PAS dan masuk PAN.

PAS sudah tidak relevan kata Presiden PAN Tuan Hj Mohamad Sabu ... PAS sudah ditolak rakyat sebab berfikiran sempit dan kebelakang.

Pergh!!! ... Ingatkan betul sungguh PAS sudah tidak relevan dan dah lumpuh.

Ini baru program peringkat negeri jer bukan pun nasional .. kalau peringkat nasional sendiri boleh bayangkan akan sambutan diberikan.

79 comments:

  1. TOLONG TANYA MAT SABU....


    SAPE BALUN DUIT TABUNG MEMALI??


    KAH KAH KAH


    JANGAN INGAT ORANG LUPA


    KAH KAH KAH


    MANA DUIT TABUNG MEMALI WOI MAT SABU??


    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. HUH! BOLEH TAHAN "GELOJOH" DIORANG NI!!!

      Hahaha!!! Memang nampak sangat gelojohnya puak - puak parti "Periuk" tu. Nak pulak bila dijolok dengan jawatan. Lebih kurang sama 'gelojoh' je macam Si Mat Sabu tu rupanya perangai diorang ni.

      Kalau sebelum ini, sibuk sangat diorang kemaruk nak merebut jawatan sebagai Ahli Majlis Pihak Berkuasa Tempatan yang ditawarkan oleh Rejim Pakatan Selangor. Sampai sanggup diorang jilat ludah sendiri.

      Tak cukup setakat itu sahaja, malah diorang juga sanggup menghentam PAS demi semata - mata untuk mendapatkan jawatan tersebut biarpun diorang tak layan untuk mendapatkannya.

      Kali ini, puak - puak parti "Periuk" Si Mat Sabu tu tampil pulak dengan kenyataan KONONnya mereka sedia terima jawatan sebagai Exco Negeri Selangor jika Rejim Pakatan Selangor membuat tawaran.
      SHAH ALAM, 8 Januari - Walaupun baru ditubuhkan, Parti Amanah Negara (Amanah) sedia menerima kerusi Exco Kerajaan Negeri Selangor, sekiranya mendapat tawaran semikian.

      “Kalau dia hendak bagi, kita terimalah,” kata Pengerusi Amanah Selangor, Izham Hashim dalam sidang media di pejabat Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad, hari ini.


      Bagaimanapun, Khalid yang juga Pengarah Komunikasi Amanah berpendapat, ianya tidak perlu, kerana parti itu masih baru dan hanya mempunyai dua kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Selangor.
      Hah, Kan betul. Puak - puak parti "Periuk" yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu memang Gila Jawatan tak ingat dunia. Ini la yang orang tua kata, "diberi betis, naik ke peha pulak".

      Orang tak tawar pun diorang dah sibuk nak mintak. Sekarang ni, mungkin la diorang kata diorang tak nak dengan alasan diorang masih baru lagi seperti yang dinyatakan oleh Si Khalid Samad tu.

      Kalau nak diikutkan, memang la Si Khalid Samad tu kata tak perlu sebab dia tak boleh nak jadi Exco. Yang jadi Exco ni hanya dari kalangan Ahli Dewan Undangan Negeri je. Dia Ahli Parlimen.

      Jadi, sebab itu la dia bagi alasan yang bertaraf longkang tu untuk mengaburi mata rakyat. Tapi cuba kalau diberikan tawaran? Mati pun diorang sanggup berperang demi merebut jawatan yang ditawarkan!!

      Delete
    2. Hahaha...byk sungguh ahli pas beramai2 berkumpul sampai omak kau pun hidung berdiri tegak.usahlah melayu melaung dgn kesusahan kemiskinan kenaikkan kos dgn adanya pas yg ramai ahli.pan habuk pun tak ada tak bisa bantu melayu malah berkawan dgn dap yg tidak akan bantu melayu hina melayu!! Hidup pas hidup pas!!! Melayu senang.

      Delete
    3. Ooooooo.... selama ni mat sabu ni penipu la? Gunakan platform pas utk kepentingan diri? Bila ditolak jadi pemimpin dia pun cabutlah dgn akar sekali keluar pas? Dia ni org irankah? Sbb perangai dan sikapnya sama mcm apa yg penganut syiah lakukan? Sesiapa yg bersamanya perlu waspada kerana dia ni cukup bahaya, silap2 ada yg kena mutaah dan lain2 amalan syiah olehnya. Jadi tingalkan lah perjuangan pan yg sia2 dan tak bertujuan tu.

      Delete
    4. Alhamdulillah...
      Jadi jugak pertandingan 3 penjuru.
      Boleh le ahmad yakob kemas kain baju. Mudah2an balak akan terpelihara, duit cikgu yik selamat drp penyapu dan nasib mangsa banjir dlm khemah2 akan terjamin. Mudah2an peluang pekerjaan di kelantan akan meningkat dan kadar kemiskinan dpt dikurangkan.

      Mudah2an nasib rakyat kelantan yg selama ini terbiar akan dapat dibela. Amin Ya Rab.

      Delete
  2. Kepada saudariku Omak Kau, sukalah saya ingin menyampaikan sedikit pesanan supaya saudariku tidak terlampau dalam hidup seharian.

    At Taubah: 25 - Sungguh, Allah telah menolong kamu (mukminin) di banyak medan perang, dan (ingatlah) Perang Hunain, ketika jumlahmu yang besar itu membanggakan kamu, tetapi (jumlah yang banyak itu) sama sekali tidak berguna bagimu, dan bumi yang luas itu terasa sempit bagimu, kemudian kamu berbalik ke belakang dan lari tunggang langgang.

    Tidaklah saudariku bermegah-megah dengan jumlah yang ramai kerana jumlah yang ramai itu tidak berguna apabila tiba saat yang diperlukan, bahkan yang ramai itu lari meninggalkan.

    wallahua'lam

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP Perlu Buktikan Ia Tidak Bersalah



      Apa yang Dr Zuhdi katakan adalah dakwaan serius telah dibuat terhadap DAP (lebih serius daripada apa yang Chong Zhemin katakan) dan DAP tidak pernah menafikan mahupun mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali. Jadi, dakwaan itu tidak terjawab dan menimbulkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel.

      DAP ditawarkan RM1.2 bilion untuk memenangi PRU13, bina kem tentera Israel sebagai ganjaran, dakwa Pengarah Penyelidikan PAS,” lapor The Rakyat Post semalam (BACA DI SINI). Dakwaan itu memulakan rempuhan kritikan terhadap Dr Mohd Zuhdi Marzuki, sedangkan beliau bukanlah orang yang membuat dakwaan itu.

      Inilah masalahnya apabila kebanyakan orang sekadar baca tajuk dan tak baca pun beritanya, berita diputarbelit dan apa yang dilaporkan sebenarnya tak pernah diutarakan.

      Saya cukup faham keadaan yang dialami Dr Zuhdi kerana saya juga mengalami perkara sama dan walaupun selepas tujuh setengah tahun, saya masih dituduh mengatakan sesuatu yang tidak pernah saya kata. Kemudian, apabila saya terangkan yang saya tak kata bahawa Rosmah Mansor berada di tempat Altantuya Shaariibuu dibunuh, dia orang tuduh saya buat u-turn dan tarik balik kata-kata saya, walhal saya tak pernah cakap begitu pun.

      Anda boleh baca kenyataan penuh Dr Zuhdi (di bawah) yang diterbitkan Harakah dua hari lalu.

      Sebenarnya, Dr Zuhdi kata bahawa kenyataan Chong Zhemin dari DAP Perak tentang pengharaman kemasukan atlet lelaki/wanita Israel ke Malaysia tak seserius kenyataan Mohamed Razali Abd Rahman, bekas Pegawai Khas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, empat tahun lepas.

      Dr Zuhdi kemudian hanya menyebut apa yang didakwa Mohamed Razali. Dr Zuhdi kemudian menambah bahawa jika tuduhan Mohamed Razali itu benar, maka ia lebih serius daripada kenyataan Chong Zhemin. Kata Dr Zuhdi lagi, walaupun dah empat tahun, DAP tak pernah menafikan dakwaan Mohamed Razali.

      Dr Zuhdi menambah bahawa jika tuduhan itu palsu, DAP sepatutnya ambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali (kerana ia tuduhan yang sangat serius, seperti yang boleh anda baca di bawah). Kegagalan menafikan dakwaan ini membangkitkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel.

      Delete
    2. Itulah yang sebenarnya berlaku. Jadi, betulkah Dr Zuhdi buat tuduhan itu, seperti yang dilaporkan? Nampak sangat bahawa ini satu lagi serangan terhadap PAS dan bertujuan membuatkan orang PAS nampak macam badut bodoh.

      Satu-satunya jalan keluar untuk DAP adalah dakwa Mohamed Razali, malah mereka sepatutnya melakukannya empat tahun lalu. Lagipun, bukankah mereka mendesak perkara sama dilakukan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak (iaitu kalau memang betul PM tak curi RM42 bilion wang 1MDB, maka samanlah orang yang menuduhnya mencuri)?

      Apa yang Dr Zuhdi katakan adalah dakwaan serius telah dibuat terhadap DAP (lebih serius daripada apa yang Chong Zhemin katakan) dan DAP tidak pernah menafikan mahupun mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali. Jadi, dakwaan itu tidak terjawab dan menimbulkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel.

      DAP mengatakan perkara yang sama tentang Najib, iaitu jika Najib tak bersalah, maka samanlah orang yang menuduh itu. Kalau dia tak saman, maka kita mesti anggap dia bersalah. Kalau ‘standard pembuktian’ yang dikenakan terhadap Najib dikenakan juga terhadap DAP, maka itu bermakna DAP juga bersalah.

      Najib diminta membuktikan dia tak bersalah, dan sehingga dan melainkan dia berbuat begitu, itu bermakna dia bersalah. Jadi, DAP juga mesti membuktikan mereka tak bersalah, dan sehingga dan melainkan mereka berbuat begitu, itu juga bermakna mereka bersalah.

      Penulis asal Raja Petra Kamarudin

      Penafian: Artikel ini adalah pendapat peribadi penulis dan ia tidak mewakili pendirian rasmi Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Islam dan Melayu sederhana.

      Delete
    3. DAP adalah parti pro yahudi yg anti Islam. PAN Imayam pula adalah talibarut DAP laknatullah.

      Yahudi adalah Nama satu agama yang diambil dari nama pembawanya yaitu Yahuda, salah seorang keturunan Bani Israil (anak Nabi Ya’kub As bin Ishak bin Ibrahim As, yang semuanya membawa ajaran Islam atau ajaran Tauhid yaitu meng-Esakan Tuhan / Tuhan itu cuma 1). Mereka (orang-orang Yahudi) beriman kepada Nabi Musa dan kitab Taurat tetapi tidak beriman kepada Nabi Isa as dan Nabi Muhammad saw.
      Dalam perjalanan waktu, mereka merubah ajaran Nabi Musa as, menolak ajaran Tauhid yang dibawa Nabi Musa as dan menggantinya dengan kesyirikan (dalam QS At Taubah 9: 30) merubah kitab Taurat dari tempat-tempatnya karena bertentangan dengan hawa nafsu mereka (dalam QS Al Baqarah 2: 75, 79), (dalam QS An Nisa 4: 46), dan mereka campur adukkan antara yang haq dengan yang bathil (dalam QS Al Baqarah 2: 42).

      Isi kitab Taurat yang tidak sesuai dengan hawa nafsu mereka, mereka gantikan dengan tulisan tangan mereka, lalu mereka katakan ini dari Allah padahal bukan dari Allah. Maka Taurat yang menjadi pegangan Yahudi sekarang tidak ada kaitannya dengan Taurat di zaman Nabi Musa AS. Taurat saat ini merupakan hasil pemikiran cendekian yahudi dan rabi (pendeta) yahudi. Kaum Yahudi sangat benci dan dendam kepada Nabi Muhammad dan ummatnya karena itu berbagai kejahatan dilakukan kepada Islam dan ummatnya, seperti teror, tangkap, usir, bunuh dan memeranginya secara dzalim dan brutal (dalam QS Al Baqarah 2: 105, 109, 120 dan 217).

      Delete
    4. DAP adalah parti yg anti Islam yg talibarut mereka adalah parti PAN pimpinan Mat Sabu

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    5. DAP menentang khutbah Dan dengan keji mahu samanajlis ugama



      DAP Mahu Saman JAIP, Khatib Khutbah Aidiladha


      Parti Tindakan Demokratik (DAP) negeri Pahang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya aidil adha yang menyelar sikap orang Islam berpecah belah sehingga sanggup bersama dengan parti DAP yang kelas anti-Islam.

      Teks khutbah Aidiladha itu menyebut:

      “Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara. Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti Umno, PAS, PKR dan ditambah parti baru yang dinamakan Gerakan Harapan Baru (GHB). Malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terangan menentang Islam.

      “Sepatutnya umat Islam bergabung dan bersatu suara walaupun berlainan dasar politik mereka…”



      Menggunakan orang Melayu dan Islam sebagai alat, DAP Pahang memberi masa selama lima hari bermula hari ini untuk JAIP memohon maaf secara terbuka serta menarik balik teks khutbah tersebut atau berdepan dengan tindakan undang-undang.

      “DAP Pahang akan hantar surat pada Jabatan Agama Islam Pahang atau bahagian mufti yang menuntut mereka menarik balik ucapan berbaur fitnah serta memohon maaf secara terbuka melalui media elektronik dalam masa lima hari dari hari ini.

      “Sekiranya tiada tindakan atau balasan dari pihak Jabatan Agama Islam Pahang, kami secara individu iaitu orang beragama Islam dalam DAP akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Jabatan Agama Islam Pahang yang keluarkan khutbah ini.”

      Delete
    6. kami dr selangor ttetap istiqamah..bukan bemegah..awak duk slangor ke?di sepang ade la dua tiga owg msuk PAN.tu pn semua owg tua perangai mcm sumpalah..padan msuk PAN..tk la penat kami cover perangai sumpalah dia tu

      Delete
    7. Ini perhimpunan ulamak jadiang..

      Delete
    8. Yg lari tu yg kecewa dlm konsep berpilihan raya perlu ramai Amilin Program ini adalah mengumpul pertugas PRU 14 jgn berkokok di media Sosial tapi kita tak de pertugas atau jentera PRU itu yg kena tipu UBn....

      Delete
    9. Dekat 30 tahun pas perintah, kelantan hanya mampu jadi negeri kedua termiskin di malaysia dan negeri paling miskin di semenanjung?

      Wowwww...hebat!

      Delete
    10. BN perintah 60 tahun..... yang kaya najib... 2.6B... melayu hidup melarat.......
      Wowwwww... hebat!

      Delete
    11. ye betul tu...

      sgt menginsafkan teguran Allah swt itu.

      telah pun foto itu hanyalah bilangan ahli PAS sedangkan PRU parti memerlukan undi rakyat bukan semata2 ahli.

      sekarang ini PAS sudah bermusuh dgn bukan islam terutama kaum cina. kita yakin undi cina terhadap pas sgt merosot. org cina tidak perlu bising2 dlm apa2 blog mengenai perkara ini. mereka bijak dan dlm senyap akan tunjuk pendirian mereka dlm pru nanti

      sikap sombong takabur pas menyamai firaun yg bsgt berbangga dan merasa kuat. rakyat tidak bodoh sokong kerana sesuatu parti itu kuat atau lemah. rakyat mahu lihat kebolehan mereka dlm urus tadbir negara.

      kalau pas yakin sebilangan umnu menolak najib, ini bermakna dalam kekuatan najib dn umnu yg memiliki segala2 alat itu pun masih ramai yg menolaknya.

      rakyat tolak najib dan umnu bukan kerana mereka lemah alat dan kuasa tetapi kerana mereka lemah mentadbir.

      jka pas nk tunjuk kuat dgn bilangan anggota, maka pas akan dihumban ke tanah kerana bukan itu kehebatan yg rakyat hendak tetapi kehebatan dan kekuatan dlm membina negara

      dan amat wajar pas dihumban ke tanah bersama umnu selepas ini. kerana kedua2nya parti sombong assobiyah melayu yg terbukti mengabaikan isu2 rakyat dan sgt korup

      Delete
    12. Kau nampak cina tak undi Pas. Dap akan dapat undi drp ahli Pas ke? Tunggu PRU 14 nanti, silap haribulan Penang terlepas.

      Delete
  3. dan saudariku Omak Kau..sedikit lagi pesanan hamba kepada mu ya saudariku

    At Taubah: 26 - Kemudian Allah menurunkan ketenangan kepada Rasul-Nya dan kepada orang-orang yang beriman, dan Dia menurunkan bala tentara (para malaikat) yang tidak terlihat olehmu, dan Dia menimpakan azab kepada orang-orang kafir. Itulah balasan bagi orang-orang yang kafir.

    Wahai saudariku Omak Kau - Melalui ayat 25 dan 26 Allah mengingatkan Rasul saw. dan umatnya bahawa kemenangan itu murni di tangan Allah, bukan kerana jumlah atau kuantiti. Contohnya banyak. Di antaranya, Perang Hunain.

    Ketika itu kaum muslimin bangga dengan jumlah yang banyak. Faktanya jumlah yang banyak itu tak berguna, bahkan kaum muslimin saat itu benar-benar panik sehingga bumi yang luas itu terasa sempit dan mereka mundur ke belakang.

    Dalam kondisi panik seperti itu, tiba-tiba Allah turunkan ketenangan-Nya kepada hati Rasulullah saw. dan kaum mukmin yang masih bertahan, serta Allah mengirim bala tentara yang tidak terlihat (malaikat). Sebab itu, jangan tertipu oleh kuantiti, apalagi menyombongkannya.

    Begitulah cara Allah memenangkan Rasul-Nya dan kaum mukmin dan pada waktu yang sama Allah mengazab orang-orang kafir. Itulah balasan buat mereka atas kekufuran mereka sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaupun DAP mrmpunyai ahli yg ramai dan Wang yg banyak. Golongan anti Islam tetap akan kalah. Insyaallah

      Delete
    2. Jimmy Wong Sze Phin mencetuskan kemarahan umat Islam khususnya di Sabah selepas mendakwa pembinaan masjid mengganggu masyarakat sekeliling.

      Kenyataan biadab Jimmy itu dapat didengar dengan jelas menerusi video yang dimuat naik di laman You Tube




      Dalam video tersebut Jimmy Wong turut mendakwa, pembinaan masjid akan menyebabkan kaum lain sukar untuk tidur pada waktu pagi selain menyebabkan kawasan letak kenderaan penuh.

      Kenyataan Jimmy di hadapan beberapa penduduk Islam yang pada mulanya bertanyakan beliau tentang pembinaan masjid itu menyebabkan mereka terkilan sehingga salah seorangnya berkata, salakan anjing juga mengganggu umat Islam.

      Delete
    3. MELAMPAU ! SATU LAGI AHLI POLITIK DAP HINA AJARAN ISLAM ?!! @JakimOfficial
      Apa masaalahnya dengan pemimpin-pemimpin DAP hari ini?




      Bukan sahaja mencetus kemarahan umat Islam negara ini kerana mereka mencetuskan polemik kalimah Allah, mereka juga bersifat kurang ajar menghina parajurit yang mempertahankan kedaulatan negara ini di Lahad Datu, Sabah.

      Video Tahun Baru Cina dijadikan alat untuk politik mual dan dangkal mereka untuk menghina dan yang terbaru ialah kenyataan Tony Pua DAP, MP Petaling Jaya Utara. Anda baca kenyataan Tony Pua DAPdi dalam Facebook beliau Klik Sini :
      Bravely celebrated Valentine's Day with a tour of the Tower of London, a movie banned in Malaysia and an evening at the West End theatres.

      But I now worry if I would suffer from "social problems such as cheating, mental confusion due to alcohol, and baby-dumping" as a result of the Day's "mind colonisation". So says my country's religious authorities...
      Oh no. I feel so unclean and immoral now I might just burn in hell.
      Jika kita perhatikan, kenyataan Tony Pua ini seperti mempermain-mainkan kandungan khutbah hari Jumaat yang didedahkan oleh portal pembangkang SorosKini MalaysiaKini sebelum ini!

      Artikel MiM sebelum ini :
      Hari ini 14hb Februari 2014 jam 7:53 pagi, portal putar belit pembangkang SorosKini MalaysiaKini telah menyiarkan laporan bertajuk 'Kita dengar khutbah, mereka pula raikan Valentine'


      Yang menjadi persoalan besar ialah kenapakah SorosKini MalaysiaKini melaporkan khutbah yang belum lagi disampaikan oleh khatib masjid kerana sembahyang Jumaat adalah jam 1:30 petang nanti?
      Malah, pemilihan tajuk 'Kita dengar khutbah, mereka pula raikan Valentine' sudah pasti akan menimbulkan kekeliruan dan salah anggap di kalangan pembaca portal tersebut terutamanya bukan Islam.
      Di bawah adalah laporan tersebut :
      Khutbah Jumaat Wilayah Persekutuan hari ini menyelar sikap segelintir muda di Islam yang meraikan Hari Kekasih yang disifatkan sebagai permulaan ke arah peningkatan masalah sosial.

      Menurut khutbah kelolaan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) itu, budaya Barat itu mendorong ke arah penipuan, kecelaruan mental disebabkan alkohol, pengguguran kandungan dan kes buang bayi.
      “...kita umat Islam sedang berada di masjid untuk mendengar ucapan khatib dan mengagungkan kebesaran Allah, sedangkan di luar sana berkemungkinan ada segelintir muda mudi Islam yang terlibat dengan majlis sosial seumpana Valentine’s Day, yang dirayakan oleh pasangan kekasih,” menurut mimbar Jumaat.
      Khutbah juga mengaitkan gejala itu dengan penjajahan pemikiran yang menyebabkan umat Islam terjebak dengan “budaya kebebasan melampau” hingga tergelincir dari sempadan ajaran agama.
      “Bayangkanlah, apakah yang bakal terjadi bagi masa depan umat Islam terutamanya kepada generasi muda hari ini jika budaya kesesatan ini terus dijadikan amalan?” soal khutbah lagi.
      “Sudah pastilah musibah yang lebih besar akan berlaku dalam negara ini seperti porak peranda dan kemusnahan akhlak akan berleluasa berlaku dalam masyarakat kerana generasi muda inilah cerminan masa hadapan sesebuah negara dan bangsa.”
      Khutbah juga menegaskan supaya umat Islam, khususnya remaja, tidak meniru budaya kaum musyrik serta meninggalkan perayaan yang tiada dalam syariat Islam.
      Hari Kekasih diraikan di banyak negara di seluruh dunia pada 14 Februari (hari ini) setiap tahun. seterusnya
      Jika kita banding, kita akan lihat kenyataan Tony Pua DAP merujuk kepada laporan di atas. Jika benar, bukankah Tony Pua telah menghina khutbah umat Islam dan juga JAKIM?

      Apakah Tony Pua DAP boleh menghina ajaran agama Islam yang mahukan umatnya berhati-hati dan tidak mengamalkan ajaran yang ditegah dalam agama Islam?

      Apakah Tony Pua DAP boleh terlepas begitu sahaja padahal beliau menghina agama Islam?

      MiM berharap agar pihak berkuasa dapat melakukan sesuatu sebelum ianya menjadi satu perkara yang lumrah. Dan MiM pasti umat Islam negara ini juga tersentak marah serta mahu Tony Pua memperjelaskan maksud beliau itu.

      Delete
    4. Jika kamu berugama Islam ah lul Sunnah wal Jamaah dam berbangsa Melayu, dimata DAP Dan Talibarut mereka yakni PAN.Imayam, kamu semua sehina manusia.

      Bagi PAN Imayam.pimpinan Mat Sabu, yg suci hanyalah DAP lalnatullah

      Delete
    5. 10.52
      ko ni memang babi la
      keturunan babi ko ni

      Delete
    6. Percayalah wahai walaon..

      Jika hadi membuka serban dan jubahnya serta memakai bush jacket, kamu tidak mungkin mampu mengenalinya kerana dia mempunyai bentuk dan sifat seperti najib

      Delete
    7. kita kena ingat KALAU DALAM PAS ADA AGEN UMNU YG MEROSAKKAN PAS SEPERTI ZUHDI DAN MOKHTAR SENIK... MAKA DALAM DAP JUGA ADA AGEN BN ATAU BTN YG MEMBUAT PROVOKASI UTK MENCETUSISU PERKAUMAN DAN MEMENANGKAN BN SELAMANYA

      JGN JADI BODOH SEBB BTN DAN AGEN UMNU JUGA TERDIRI DPD BANGSA SELAIN MELAYU

      ORG MELAYU SGT JUMUD UTK MEMAHAMI PERKARA INI


      AMAT MUSTAHIL DLM KEADAAN DAP DISERANG SEBAGAI ANTI MELAYU DAN ISLAM TIBA2 ADA PEMIMPIN MEREKA MENCURAH MINYAK DALAM API LAGI

      INGAT !

      AGEN2 UMNU BN DAN BTN ADA DALAM HAMPIR SEMUA ORGANISASI DN MEREKA YG AKAN MEMBUAT KERJA UTK MENCETUS SESUATU PERKARA MENGIKUT ARAHAN KETUA MEREKA

      CUBA INGAT ISU RED BEAN ARMY...

      KENAPA SAMPAI HARI INI TIADA TANGKAPAN DIBUAT? SEDANGKAN MEREKA BLH DITUDUH MENCETUS HURU HARA DAN WAJAR DIBENTERAS?

      SEBENARNYA BLOG RED BEAN ARMY PUN TIDAK ADA SIAPA YG PERNAH JUMPA

      ITU SEMUA KERJA AGEN2 BN DAN BTN


      SEKALI LAGI DIINGATKAN.. AGEN2 BN BTN ADALAH DALAM HAMPIR SEMUA ORGANISASI. DAN MEREKA TERDIRI DPD SEMUA BANGSA YG ADA DLM NEGARA INI

      !!!!!!!

      Delete
  4. Nmpknya lps ni pan bungkus la.ntn bleh tengok mat sabu dn pemimpin pan jual goreng pisang je sbab klh truk msa pru 14 .kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak dia jadi taukey kedai foto untuk PAN berselfie Amoy yg Mat Sabu tarbiahkan

      Delete
    2. DAP guna pendekatan anti-Islam, anti-Melayu: Dr Zuhdi

      Oleh Mohd Firdaus Salleh Hudin

      BANGI, Isnin – Pusat Penyelidikan PAS (PPP) melihat parti rasis dan cauvinis DAP mengamalkan pendekatan anti-Islam dan anti-Melayu bagi memaksimumkan kemenangan calon bukan Islam untuk menguasai Malaysia.

      Pengarahnya, Dr Zuhdi Marzuki dalam satu kenyataan hari ini berkata, DAP masih mengamalkan pendekatan yang sama ketika berada dalam pakatan rakyat dengan menyerang kepentingan masyarakat Islam, tidak menghormati institusi Melayu, memperlekehkan kepimpinan Islam, mengobarkan sentimen anti-Melayu dan lain-lain.

      “PPP melihat strategi ini adalah untuk terus melonjakkan sokongan pengundi bukan Islam.

      “Bagi mendapat sejumlah kecil sokongan pengundi Islam yang turut penting untuk menawan Putrajaya, DAP mempergunakan PAN dan segelintir PKR untuk menyempurnakan hasrat mereka.

      “PPP yakin bukan sahaja pengundi Melayu-Islam akan menolak DAP, malah pengundi Cina dan bukan Islam yang lain juga akan menyedari niat kotor DAP ini,” katanya.

      Ketika mengulas desakan parti rasis itu kepada Menteri Besar Selangor, Azmin Ali supaya menyingkirkan Exco PAS, Dr Zuhdi berkata pimpinan DAP makin menyerlahkan kerakusan mereka untuk menawan Putrajaya dengan menunggangi parti-parti lain dalam Pakatan Harapan (PH) dan beberapa individu Melayu yang menyertai DAP.

      “Tindakan DAP mengisytiharkan keputusan mereka untuk bertanding di kerusi-kerusi yang dimenangi PAS di Selangor jelas membelakangkan PAN yang diyakini mempunyai keinginan bertanding di kerusi yang sama.

      “Jelas sekali DAP kini cuba memperbudak-budakkan parti-parti lain dalam PH,” katanya.

      Dr Zuhdi turut menasihatkan DAP menerima realiti akar umbi sejarah, latar belakang budaya dan susur galur nilai yang telah membentuk struktur sosial dan tatacara politik Malaysia untuk menjamin keharmonian masyarakat dan kestabilan politik dalam negara ini.

      “Kerakusan DAP membelakangkan faktor-faktor keharmonian dan kestabilan itu lambat laun akan disedari oleh rakyat termasuk kaum Cina, justeru PPP berkeyakinan rakyat akan menolak DAP dalam pilihan raya umum akan datang,” katanya.

      Delete
    3. Adakah usaha DAP mahu PAN memang di Kelantan satu usaha untuk.menghalau Melayu Kelantan.pula?

      Rakyat Kelantan sudah maklum dasar Zionist DAP di Penang terhadap orang Islam


      Rocket adalah lambang racist yg melampu


      Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


      Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

      Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

      Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

      Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

      Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Delete
    4. Di negeri kelantan pas akan bungkua diganti umno. Di negeri lain Pas akan bungkus diganti Pan.

      Alasan - cina tak suka pas. Melayu umno boikot najib.

      Delete
  5. Pas gugur negara Islam strategi pilihan raya

    KUALA LUMPUR 16 Ogos - Pas tidak lagi akan menjanjikan pelaksanaan hukum hudud dan negara Islam dalam pilihan raya umum akan datang.

    Dalam amanat strategi pilihan raya bertajuk Formula-formula Kemenangan, Pemangku Presiden Pas, Datuk Abdul Hadi Awang dipetik sebagai berkata pengorbanan besar itu perlu dilakukan demi mengelakkan ia menjadi punca perpecahan besar dalam barisan pembangkang.

    Hadi berkata di peringkat kebangsaan, Pas harus menyokong peruntukan mengenai Islam sekadar apa yang telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dan seperti yang diamalkan di peringkat Persekutuan.

    Formula kemenangan bertarikh 18 Januari itu telah diedarkan kepada semua pemimpin tertinggi parti itu sejak beberapa bulan yang lalu.

    Bagaimanapun, Pas akan mengekalkan manifestonya di Kelantan dan Terengganu yang bermatlamat menubuhkan pemerintahan Islam yang benar-benar mampu menjadi kerajaan contoh atau role model kepada negeri-negeri lain.

    Katanya, imej Pas di Kelantan dan Terengganu hendaklah digambarkan seolah-olah Pas tidak memerlukan dokongan rakan pembangkang.

    Pas Pusat sedang berunding dengan Pas Kedah dan Pas Perlis untuk menggunakan pendekatan yang sama.

    Dengan itu, DAP juga terhindar dari diserang oleh seteru politiknya sebagai bersengkongkol dengan Pas untuk menubuhkan kerajaan Islam.

    Beliau mahu supaya pendekatan-pendekatan Pas tidak memudaratkan DAP asalkan dapat mencapai cita-cita masa depan Pas.

    # Pas sanggup buat apa saja asal cita-citanya tercapai. Bila pada suatu masa berbaik dengan DAP beri keuntungan, maka Pas bergabung dengan DAP walau pun terpaksa mengorbankan prinsip perjuangannya.

    ReplyDelete
  6. Peluang rampas Kelantan

    Pas sudah tidak ada isu, dia janji tetapi dia selalu mungkir janji. Sekarang ini, Pas kata dia tak payah cerita apa jenis negara Islam yang hendak dibentuk

    Insya-Allah mudah-mudahan (Barisan Nasional akan menang di Kelantan pada pilihan raya ini)

    Jika kita lihat peluang kali ini (memenangi pilihan raya) adalah yang terbaik jika dibandingkan dengan yang terburuk.

    Pada pilihan raya tahun 1999 Pas tumpang orang, dia guna dan pacu orang itu. Kalau kita tidak berhati-hati dan memilih kerajaan yang terbukti tidak mampu, mustahil (janji-janji) dapat dilaksanakan.

    Kita tetap sayangkan rakyat Kelantan walaupun ada yang tak sayang kepada kerajaan Pusat. Kita akan teruskan agenda pembangunan di Kelantan. ini niat untuk agihkan kepada semua pihak, rakyat negeri ini berhak menikmati sama kekayaan negara

    ReplyDelete
  7. OOOO hebatnay perhimpunan Pas .Omak kau mana gambar budak2 tadika yang memakai jubah berserrban besra sedang memegang Placard tu .takda pun kat sini ,bukankah perbuatan budak2 tadika tua tu bergambar sambil berdiri memgang placard .Apalah Omak kau ni tak pandai ambil gambar lah tu .Ketua budak tadika tu namanya Hadi ,penipu betul lah Oamk kau siam ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi tak dpt menandingi penipuan bang non pada penduduk kg buah pala lagi lah...
      last2 kg tergadai..hehehe

      Delete
  8. Negara Islam bukan objektif Pas - Mustafa Ali

    Parti Islam Semalaysia (Pas) telah menzahirkan pandangan bercanggah mengenai pendiriannya berhubung Islam dan negara Islam.

    Dalam temubual dalam program Hardtalk, British Broadcasting Corporation (BBC), Naib Presiden Pas Datuk Mustafa Ali memberitahu pendengar di seluruh dunia bahawa negara Islam bukannya satu objektif dalam perlembagaan parti itu.

    Tetapi ketika Mustafa menyatakan pandangannya itu kepada pengantara Hardtalk, Tim Sebastian dalam satu temubual, Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang pula pada hari yang sama telah menyatakan pandangan yang berbeza sepenuhnya.

    Hadi, yang sebelum ini berulang kali menyatakan bahawa Pas akan meneruskan perjuangannya untuk menubuhkan sebuah negara Islam dan melaksanakan hukum Hudud di negeri-negeri di bawah pemerintahannya, telah mengumumkan pada hari yang sama dengan temubual itu disiarkan, bahawa Terengganu, dengan beliau selaku Menteri Besar, akan mewartakan Enakmen Undang-Undang Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) sebelum hujung Oktober dan menguatkuasakan undang-undang itu serta-merta.

    Mustafa memberitahu Sebastian: ``Istilah negara Islam tiada tercatat dalam perlembagaan parti kami...kami tidak pernah menyebut mengenai negara Islam dalam perlembagaan kami...kami menyebut bahawa masyarakat perlu mematuhi nilai-nilai baik yang menjadi pegangan Islam.

    ReplyDelete
  9. Selepas melihat Pas kini (tahun 2003) sudah mempunyai kekuatan selepas berjaya membentuk kerajaan di Terengganu dan Kelantan, mereka sudah mula berebut-rebut jawatan.

    Ketika Pas masih pembangkang di Terengganu, mereka sering menjaja kepada rakyat kononnya UMNO berpecah dan pemimpinnya berebut-rebut nak jadi calon.

    Hari ini keadaan sebaliknya berlaku. Konsep syura yang dibanggakan oleh Pas itu sudah hanyut entah ke mana.

    Sebagai manusia kita janganlah takbur. Jangan terlalu celupar mengata orang tanpa mencerminkan diri sendiri terlebih dahulu. Dulu apa yang pemimpin Pas tidak kata terhadap pemimpin UMNO. Sekarang giliran mereka pula.

    Selain itu, mereka juga berpura-pura kepada rakyat. Di depan rakyat menunjukkan mereka berwatakan sederhana, di belakang rakyat ada yang sudah memakai kereta besar walaupun belum habis sepenggal menjadi anggota kerajaan.

    Berdasarkan fakta di atas, saya fikir Pas bukanlah sebuah parti yang kuat. Mereka sebenarnya membina kekuatan di atas kelemahan UMNO sendiri.

    #Di atas tu pandangan terhadap Pas pada tahun 2003 iaitu 15 tahun dulu. Walau pun dah 15 tahun, apa yang berlaku sekarang ini kepada Pas amat bertepatan bahkan lebih teruk lagi. Itulah balasan Allah kepada Pas supaya ahli-ahli Pas berfikir.

    ReplyDelete
  10. Pada 14 September 2003 lalu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang disahkan sebagai Presiden Pas yang baru bagi menggantikan Allahyarham Datuk Fadzil Noor.

    Pemilihan Abdul Hadi telah menimbulkan persoalan mengenai corak kepimpinan Pas selepas ini memandangkan beliau sering digambarkan sebagai seorang yang radikal dalam perjuangan politiknya.

    Ikuti interview beliau dengan wartawan Zulkifli Bakar dan Wan Zulkifli Wan Yaacob pada 21/9/2003 dan bandingkan apa yang dilakukan oleh Haji Hadi sepanjang tahun 2015, selepas 12 tahun dia berkuasa dalam Pas.

    Dalam ucapan dasar sebagai Presiden Pas yang baru di muktamar parti baru-baru ini, Datuk Seri tidak begitu menyentuh soal arah tuju Pas. Ke arah manakah Pas di bawah kepimpinan Datuk Seri?

    Abdul Hadi:
    Sebagai sebuah parti yang berasaskan Islam, saya mempunyai matlamat untuk membawa Pas mewujudkan sebuah negara Islam sebenar.

    Dalam hal ini kita perlu menyedari bahawa untuk menubuhkan sebuah negara Islam, kita mestilah mengambil kira realiti masyarakat majmuk di Malaysia yang terdiri daripada pelbagai kaum dan agama.

    Nabi Muhammad s.a.w. ketika mendirikan negara Islam di Madinah bermula dengan masyarakat majmuk iaitu di kalangan masyarakat Arab yang masuk Islam, orang Yahudi dan Kristian.

    Inilah perkara yang perlu dilaksanakan di Malaysia.

    Adakah dalam isu tertentu kepimpinan Pas di bawah Datuk Seri akan bersatu dengan UMNO seperti zaman Allahyarham Fadzil dahulu?

    Abdul Hadi:
    Ya! kita sentiasa terbuka untuk mencari kebenaran. Oleh itu pintu perbincangan kita tidak pernah tertutup, ia selaras dengan amalan demokrasi yang memberi ruang kepada kita untuk berbincang apabila ada masalah.

    Dalam pemilihan Jawatankuasa Kerja Pas pusat yang lalu (2003), golongan profesional termasuk Datuk Mustafa Ali, orang kanan Datuk Seri di Terengganu tewas. Apakah ini bermakna golongan profesional terus tidak mendapat tempat untuk memimpin Pas?

    Abdul Hadi:
    Apa yang saudara katakan itu hanyalah satu pandangan. Ada pihak mempunyai pandangan lain. Kewujudan pandangan berbeza seperti inilah yang menghidupkan demokrasi dalam Pas, sebab itulah berlakunya pemilihan.

    Seboleh-bolehnya kita tidak mahu ada pemilihan tetapi apabila ada pandangan yang berbeza maka kita menghormatinya. Yang penting kita meneruskan semangat persaudaraan dalam parti.

    Apakah ini bermakna di masa depan peluang golongan profesional untuk memimpin Pas akan terbuka luas?

    Abdul Hadi:
    Kita mewujudkan satu sistem tarbiyah iaitu menggalakkan ilmu. Kita berusaha untuk memprofesionalkan ulama, supaya ulama dalam Pas mengetahui masalah politik semasa dan ekonomi. Dalam masa yang sama kita memberi kefahaman Islam kepada golongan profesional. Melalui cara itu kita boleh mewujudkan kepimpinan yang mempunyai ketokohan yang lengkap dalam pelbagai aspek.




    ReplyDelete
  11. Kekalahan Mahfuz Omar dan Mohamad Sabu pada muktamar (2003) dikatakan memberi gambaran bahawa ahli Pas menolak kedua-dua pemimpin berkenaan sedangkan di luar mereka diterima. Apakah komen Datuk Seri?

    Abdul Hadi:
    Sebenarnya dalam pemilihan itu undi yang diperoleh oleh mereka adalah besar, tetapi oleh kerana ramai tokoh yang baru menyertai Pas sama ada di kalangan ulama mahupun profesional bertanding maka wujudnya keputusan pengundian tersebut. Namun apa yang pasti perbezaannya hanya satu dua undi.

    Ahli-ahli Pas bukan menolak Mahfuz dan Mohamad Sabu. Mereka masih diterima dan saya akan menyenaraikan mereka dalam pelantikan jawatankuasa nanti.

    Pas juga meletakkan sasaran untuk menawan Kedah dan Pahang. Atas sandaran dan strategi apakah Pas membuat jangkaan itu?

    Abdul Hadi:
    Sebenarnya kita akan tumpu kepada negeri-negeri yang kita sudah ada wakil rakyat seperti Kedah, Perlis, Selangor, Pulau Pinang dan Perak.

    Yang menghalang kita adalah pengundi-pengundi bukan Islam.

    Saya yakin perubahan akan berlaku di mana orang bukan Islam mengundi kita atau dengan cara yang lain, kita mengalahkan UMNO sehingga Pas dengan Parti Keadilan menjadi parti Melayu yang terbesar.

    Pada masa itu saya percaya parti bukan Melayu akan memilih parti mana lebih kuat dan menjadi tonggak orang Melayu untuk menubuhkan kerajaan.

    Cabaran terbesar Pas ialah untuk mendapat sokongan bukan Melayu, apakah strategi Pas dalam soal ini?

    Abdul Hadi:
    Dalam mengatasi masalah itu, kita mengamalkan pendekatan menerima bukan Islam ke Kelantan dan Terengganu. Kita juga ke negeri mereka dengan menghadiri majlis-majlis yang dianjurkan di kalangan bukan Melayu. Saya sudah beberapa kali menghadiri majlis seumpama ini.

    Walaupun Pas mendakwa tidak mempunyai hubungan lagi dengan DAP namun ramai melihat pertelagahan antara Pas dan DAP hanyalah gimik politik dan menganggap kedua-dua parti bekerjasama secara senyap.

    Abdul Hadi:
    Ingin saya tegaskan bahawa Pas tidak ada hubungan secara langsung dengan DAP dari segi pilihan raya tetapi hubungan kerjasama sebagai pembangkang di Parlimen tetap wujud.

    Apabila kami hadir di Parlimen, kami dapat bekerjasama tetapi kerjasama untuk pilihan raya tidak ada sehingga kini.

    Walaupun dari segi bertanding pilihan raya sebagai parti yang sefahaman tidak akan wujud tetapi insya-Allah kita boleh bekerjasama sekurang-kurangnya untuk memastikan senario satu lawan satu dengan BN di semua kawasan.

    Seperkara lagi kita perlu ingat bahawa kerjasama antara Pas dengan DAP boleh wujud selepas pilihan raya apabila Pas dan Keadilan mendapat kerusi melebihi UMNO manakala DAP juga turut mendapat kerusi tetapi tidak boleh tubuh kerajaan sendiri tanpa persefahaman dengan kami.

    Pas dilihat hanya bijak mengkritik sedangkan Pas sendiri tidak pernah membentangkan konsep negara Islam yang ingin ditubuhkan?

    Abdul Hadi:
    Kalau kita bentang pun Perdana Menteri akan menolak memorandum negara Islam itu. Ini merosakkan diri beliau sendiri. Kita tidak mahu bila kita bentang perkara Islam, orang Islam sendiri yang tolak. Oleh kerana itu kita lebih suka berbincang supaya tidak timbul soal menolak hukum Islam.






    ReplyDelete
  12. Jangan lupa jasa2 Mat Sabu sebelum ni utk PAS.

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  14. RAMAI PENYOKONG PAS SUDAH ROSAK AKHLAKNYA. APABILA MENULIS MESTI ADA CARUT MENCARUT "CELAKA, BARUA, HARAM JADAH, VAVI DLL" mengalah umno carutan mereka.

    MEMBANGUN BERSAMA KEPIMPINAN CAI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu dengar ceritanya kafirkan org umno. Sekarang jadi penasihat pulak...pelik

      Delete
  15. Cerita menarik drp pemimpin pas di Manong:

    Ptg semalam balik kg. Duduk kena cendol dan laksa di Lempor. Sempat bual kawan lama skrg ketua Pas.

    Keluar topik pasal hadi sanggup join najib. Dia kata hadi bijak. Umno tgh lemah dan byk ahli boikot. Jadi hadi berbaik2 dgn najib utk ambil hati penyokong umno yg ramai pro muhidin.

    Katanya lagi, dlm pru14, umno pro muhidin akan boikot najib dan bn serta undi pas secara sembunyi2 sbb hadi berlembut dgn umno. Kehilangan ramai pengundi dap, pkr dan pan akan dpt diatasi oleh ahli umno yg belot kpd najib. Maknanya pas masih kuat dan akan menang banyak kerusi.

    Katanya, pertandingan sebenar pas adalah dengan PH dan bukan umnobn. Dia yakin pas akan dapat memerintah malaysia dan umnobn akan tumbang.

    Aku angguk. Malas nak bertekak dengan kawan sekolah lama. By the way, perut aku mcm nak pecah tahan ketawa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haahah memang sakit perut bro pikir otak hadi tu

      maknanya pas memang nk menang PRU la.. walaupun mulut munafik mereka kt bukan nk menang

      pas sudah pragmatik... dgt bernafsu nk perintah malaysia ala khawarij doktrin syiah

      maknanya berbohong khianat rakan2 adalah halal dlm politik micheavalle pas

      so pas kena tunjuk mereka blh bersikap mcm umnu.. lebih assobiyah dpd umnu. sanggup hentam rakan sendiri... demi meraih sokongan ahli umnu yg marah pd najib.

      kiranya pas nk meraih sedikit undi ahli umnu yg kecewa dan sanggup tolak sokongan rakyat yg benci BN dan sanggup korbankan undi bukan islam.

      ini dikatakan untung berniaga ali baba. modal ygdikorbankan sgt besar... untung yg diimpi belum tentu dan sedikit

      ahli umnu akan tetap sokong najib kerana mereka yakin umnu saja blh beri mereka makan. dgn sedikit gula2 mereka akan terus sokong umnu.

      yg peringkat pemimpin, dgn sedikit tekanan dpd najib mereka akan mengalah dan diam. dlm umnu tiada lagi pejuang sehebat anwar yg sanggup berkorban diri demi membela kebenaran

      sebenarnya hadi benci PR sebb parti lain lebih wibawa dan hebat dpd PAS dr segi tadbir urus. maka hadi berharap dgn menonjol depan umnu yg low quality itu, dia akan kelihatan hebat dan bergaya

      hadi lupa dlm umnu ramai yg sedang menagih jawatan dan kuasa. sikap PAS berbaik2 sudah mereka hidu iaitu hadi nk meraih kuasa dan pangkat melalui umnu. mereka takkan izinkan pas berkuasa dlm bn.

      mereka penat2 berjuang dlm BN tiba2 pas yg mengkafirkan mereka selama ini terhegeh2 nkkan jawatan. byk cantik muka pas... ini kata mereka

      kesian hadi otaknya hanya sebesar telur penyu kecut.

      Delete
  16. UNTUK MENAMBAH SERI DAN MENAIKKAN SEMANGAT PARTI PAN, AKU CADANGKAN PAN DIGANTI DENGAN NAMA PANtat SESUAI DENGAN PERANAN MEREKA MENJILAT JUBOR KHALIFAH GUAN ENG

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi satu yg rosak akhlaknya bila menulis, ibu bapa kamu tak mengajar ke atau mereka pun jenis kurang ajar mulut. Tak ada lain P....T pulak. Kata Isle Isle tp,,,,,,,,,,,,,,,,,

      Delete
    2. Yang celah kangkang mak ko tempat ko kuar nak panggil ape.? Sian mak ko sampai koyak2 mak ko nak kuarkan ko. Ko menghina celah kangkang mak ko ye...

      Delete
  17. AMANAT BARU PAS

    Selepas kantoi dengan amanat Haji Hadi yang mengkapirkan Umno, harini muncul pula satu lagi "amanat" Pas. Kali ini berbunyi"

    rakyat di negara ini perlu mengundi PAS bagi "mengampunkan dosa ibu bapa" yang mungkin tersalah memilih pemimpin terdahulu.

    Untuk Allah ampunkan dosa kita yang dulu dan sekarang, dosa tok ayah kita yang dulu mungkin silap pilih pemimpin.


    Amanat baru ini dikeluarkan oleh Tuan Ibrahim Tuan Man, Timbalan Presiden Pas pada 10/01/2016.

    Nampak sangat Pas sudah tenggelam punca. Dulu Hadi keluar amanat mendakwa haram undi Umno tapi tahun 2015 menjalin kerjasama dengan Umno, bermaksud Umno dah tak haram.

    Harini ada pula amanat baru yang mendakwa untuk Allah ampunkan dosa ibu bapa, tok nenek yang undi bukan parti Pas, maka hendaklah di pangkah parti Pas dalam PRU akan datang.

    Mak ooiii...dah teruk dah parti Pas ni...ajaran mana ni? dengan menundi Pas, otomatik dosa terhapus.

    ReplyDelete
  18. WAH RAMAI SUNGGUH AHLI PAS

    NAJIB PUN TAKUT KLU MCM NI

    NAMPAKNYA SABAH SARAWAK MALAH BRUNEI PUN PAS AKAN MENANG

    HIDUPP PAS HIDUP MELAYU

    ReplyDelete
  19. PAN LAGI RAMAI...MAT SABON KATA AHLI BOLEH SMPAI 100K....TAKOT WOOOOO

    LEPAS NI BOLEHLA LANTIK MAT SABON JADI PM MALAYSIA..PM PALING CERDIK DI DUNIA

    ReplyDelete
  20. AMANAH musuh baru PAS

    Dah sasau otak pemimpin Pas.

    Musuh lama Pas, Umno sekarang dah jadi sahabat tersayang. Untuk ganti tempat Umno, Pas jadikan DAP sebagai musuh baru.

    Tak rasa DAP besar sangat, hari ini Pas istiharkan Amanah pula sebagai musuhnya yang terbaru.

    Masaalahnyanya yang berbaik dengan Umno tu hanyalah Hadi seorang saja. Timbalan dan Naib taknak pun berkawan dengan Umno.

    Yang di bawah pula hari-hari minum kopi, berbual, bermesyuarat dengan DAP dan Amanah dalam kabinet, DUN dan PBT Selangor.

    Elok pemimpin Pas ni scan otak kot ada wayar yang putus.

    ReplyDelete
  21. HERAN BTOI AKU DENGAN MELAYU DI ATAS YG TAK SEDAR DIRI NI...DAH TAU CINA DAP TU ANTI ISLAM...BERAPA BANYAK KAMPONG MELAYU DI PENANG BUNGKUS...KUAT ANTI SULTAN, DOK HNA ISLAM DAN MACAM2 LAGI...

    ASYIK DOK BELA CINA DAP TU DAPAT APA..NK JUAL MARUAH BANGSA DAN AGAMA KA..KAO INGAT CINA NAK TOLONG MELAYU KE...BANGANG BETOI LA MAMAT SEKOR NI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi satu yg rosak akhlaknya bila menulis, ibu bapa kamu tak mengajar ke atau mereka pun sama jenis kurang ajar mulut. Tak ada lain P....Tm kata orang Bangang lah, sekorlah . Kata Isle Isle tp,,,,,,,,,,,,,,,,,

      Delete
  22. Tak berapa lama dulu pemimpin PAS kata ia tak berminat untuk dapat kuasa politik, minat untuk jadi penasihat saja. Jadi apa perlunya ia bertanding dalam PRU?

    Nak bertanding lebih kerusi di Selangor pulak tu. Nampak betul cakap lain buat lain. Bukankah Amanah wujud kerana kesilapan besar PAS sendiri?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kata bukan nak kejar jawatan dan nak pegang putrajaya so logik akal lah yg ada akal kenapa nak buang duit penderma masuk pilihanraya jika tidak nak kemenangan? kenapa nak habiskan duit tabung derma org2 yg ikhlas nak tumbangkan UMNO/BN? PELIK SUNGGUH DAH KUSUT DOK FIKIR MANA SATU BETOI

      Delete
  23. Parti Amanah akan tanding semua Kerusi ADUN DAN PARLIMEN di Kelantan. Semua Kerusi PAS akan ditandingi oleh Parti AMANAH dalam PRU ke-14....!!! Pas WAJIB DIGANTI, BIAR PAS SEBAGAI PENASIHAT OMNO SAHAJA....!!!

    ReplyDelete
  24. In Shaa Allah.... AMANAH akan bertanding di semua kerusi DUN dan PARLIMEN yang ditandingi oleh umno tanpa mengambil-kira di mana PAS akan bertanding kerana PRU ke-14 adalah Pertarungan Akhir antara PAKATAN HARAPAN dan BARISAN NASIONAL. Rakyat Malaysia hanya ada 2 pilihan sahaja untuk kekal bersama BARISAN NASIONAL atau mengundi PAKATAN HARAPAN untuk mengambil-alih PUTRAJAYA.

    Inilah realiti politik Malaysia jika rakyat mahu SELAMATKAN MALAYSIA dari pemerintahan korup BARISAN NASIONAL iaitu menjadikan SISTEM 2 PARTI sebagai agenda politik masa depan negara demi survival rakyat Malaysia.

    Undi PAKATAN HARAPAN
    SELAMATKAN MALAYSIA !!!!

    ReplyDelete
  25. Itu yg kami rakyat hrpkan.biar parti pas mnjd punaisihat pd ubn sepenuh masa.pas bkn nak menang pun.bkn aku ckp.ulamak pas yg ckp.hihihi

    ReplyDelete
  26. So musuh PAS sekarang ni > DAP, AMANAH & UMNO (ya ke Umno musuh PAS...1000% aku tak percaya)

    ReplyDelete
  27. bukan berpihak kepada mana2...

    secara lojiknya AMANAH lahir kerana loklaqnya pas dan sgt tidak setuju dgn chips more PAS.. terutama tuan presideng nk sgt bergabung dgn BN sedangkan majoriti akar umbi menolak..

    jd sayugianyalah AMANAH akan berlaean tanding dgn PAS maka terpulanglah kepada pengundi.. ini demokrasikan..

    kalau ditakdirkan tiga penjuru kenapa PAS yg kata berpengaruh perlu takut.. BN, PAS dan AMANAH... serah kpd pemilih nk pilih yg mana.....

    ReplyDelete
  28. “Kalau kita tidak ada dalam kerajaan siapa yang nak pertahankan Islam?” kata Iskandar dalam ucapannya di Ijtima’ Pilihan Raya Selangor di Kuala Selangor hari ini."

    *Ckp tak serupa bikin.dingdongdong!!

    Last2 pasal 'kerusi'..

    Mmpertahankan Islam atau mempertahankan kerusi??yg mana satu,nihh?

    AMANAH bkn musuh Islam .


    Zaman TGNA is the Golden Ages ever!! Nowdays,bullshiitttt!

    ReplyDelete
  29. APA yg PAS pertahankan Sekarang wajah PAS dah sama dengan UMNO

    ReplyDelete
  30. PAS sebagai parti Islam seharusnya tidak ikut perasaan dan bijak atur langkah..kalau kelakuanya serupa Umno maka takde beza duduk dlm dan luar PAS

    Dgn Umno sanggup jadi penasihat tapi dgn Amanah anggap musuh
    Kenapa tak ambil langkah berdamai?

    Sudah tak masuk dlm agenda PAS utk berdamai sesama parti Islam

    ReplyDelete
  31. PRESIDEN BULAN GAGAL MANIPULASI UG!! ;
    SEKARANG CUBA PULA VERSI BARU " KERJASAMA" ; PENASIHAT DAN DAKWAH YG SUDAH PUN ADA PENASIHAT ZONIST YAHUDI APCO BERTAHUN-TAHUN DALAM PARLIMEN !! " ALLA HU AKBAR !

    ReplyDelete
  32. Benci Pas bukan benci ISLAM.....
    Benci UMNO bukan benci Melayu......
    Yang dibenci adalah Pimpinan kedua-dua parti ini yang merosakan imej Islam dan Melayu. Faham??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana mereka nak faham bro....sekrg ni UMNO pujaan hati mereka...

      Delete
  33. Ahli boleh boleh sertai acara yang dianjurkan oleh UMNO tetapi tidak boleh sertai acara Amanah dan DAP!!!!!!

    Ini nak sindir YB Husam Musa!!!!!!!!!

    PAS mungkin akan bertahan tetapi akan kalah teruk dalam dalam PR ke 14 nanti khususnya di Selangor!!!!!!!!!

    Elook undi Amanah daripada undi PAS!!!!!!!

    ReplyDelete
  34. ADA KE ORANG NAK UNDI PARTI BALACI DAP.....CERAMAH PUN CIPUT HAHAHAH

    ReplyDelete
  35. Omak ko.....nnpk jer ramai tapi bodoh...ego bebal ssgt tebal...kuat dengar ceramah pemalas baca buku...org bodoh jer suka dengar ceramah....ego bertingkek tingkek...bubar jer PAS. ...

    ReplyDelete
  36. TAK KESIAN KA MAT SABON DOK NGANGA CAKAP SORANG2 DEPAN PADANG KOSONG HUHUHU

    ReplyDelete
  37. parti tudung periuk harapkan ceramah aje yg ramai, bila pru undi ciput aje...buat malu kaum

    ReplyDelete
  38. Jangan cakap besar, zaman dulu ceramah2 PAS org yg hadir lebeh ramai lagi tapi PAS yg paling teruk kalah pilihan raya, perlu kena ingat skg ni dah pecah dua, agak2 makin kuat ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. omakkau YAQIN SGT TU SO TUNGGU LAH PILIHANRAYA NANTI...KITA PAKAT TGK SAPA YG CAKAP BETUL KALAU BETUL OMAKKAU...FULUS MASYUK KALAU SALAH KATA OMAKKAU...BUBAR LER BLOG HAHAHAAA

      Delete
  39. yang datang ni skali dengan ahli yang umur 13 tahun ker.Hebat PAS jer yang buat keahlian sampai umur 13tahun,UMNO yang hampedh pun tak buat macam tu

    ReplyDelete
  40. Omak kau lobih pd provokasi..sangat jauh beza nya dengan malaysia kini..rakyat marhaen san anak sungai durhaka yg lebih mengutamakan fakta..dah sama macam blog milik bn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamu alaikum yang punya room,Saya pendatang baru di room ini ingin mengucapkan terima kasih banyak kepada KI KUNCORO meskipun ini lewat internet saya mau berterima kasih banyak karna berkat bantuan Angka togel 4D 1180 yang AKI berikan ternyata benar-benar tembus dan alhamdulillah AKI saya menang angka sebanyak Rp 290 juta dalam bentuk uang Indonesia saya menang banyak karna saya pasang angka KI KUNCORO dari 5 bandar di sini,saya tidak tau harus berbuat apa untuk membalas kebaikan AKI,awalnya saya kurang yakin dengan angka yang AKI berikan kalau ternyata alhamdulillah saya menang 4D lagi dan kalau boleh saya jujur AKI sudah berapa banyak peramal di internet yang saya hubungi tidak ada satupun yang tembus malahan hutang-hutang saya bertambah banyak tapi dengan bantuan AKI kini kehidupan saya jauh lebih sukses dari pada sebelumnya ini dan alhamdulillah saya ada rencana pulang kampung AKI karna sudah 4 tahun di SINGAPURA jadi pembantu rumah tangga tidak perna pulang ke indonesia tapi karna bantuan AKI saya akan pulang ketemu ke dua orang tua saya itu semua berkat bantuan AKI jadi bagi teman-teman pencinta togel yang tidak pernah merasakan kemenangan 4D silahkan hubungi KI KUNCORO di nomor : 0823 1332 9888 atau bisa anda >>>KLIK DI SINI<<< Karna angka yang di berikan KI KUNCORO saya sudah buktikan dalam 5 putaran ini tidak perna meleset dan saya pastikan anda tidak akan kecewah dan anda jangan mudah tergiur dengan janji-janji saatnya kita perlu bukti cuma KI KUNCORO yang menjamin 100% kemenangan.kalau mau bukti hubungi sekarang....? DARI SAYA IBU LISA TKI DARI SINGAPURA.

      Delete
    2. Assalamu alaikum yang punya room,Saya pendatang baru di room ini ingin mengucapkan terima kasih banyak kepada KI KUNCORO meskipun ini lewat internet saya mau berterima kasih banyak karna berkat bantuan Angka togel 4D 1180 yang AKI berikan ternyata benar-benar tembus dan alhamdulillah AKI saya menang angka sebanyak Rp 290 juta dalam bentuk uang Indonesia saya menang banyak karna saya pasang angka KI KUNCORO dari 5 bandar di sini,saya tidak tau harus berbuat apa untuk membalas kebaikan AKI,awalnya saya kurang yakin dengan angka yang AKI berikan kalau ternyata alhamdulillah saya menang 4D lagi dan kalau boleh saya jujur AKI sudah berapa banyak peramal di internet yang saya hubungi tidak ada satupun yang tembus malahan hutang-hutang saya bertambah banyak tapi dengan bantuan AKI kini kehidupan saya jauh lebih sukses dari pada sebelumnya ini dan alhamdulillah saya ada rencana pulang kampung AKI karna sudah 4 tahun di SINGAPURA jadi pembantu rumah tangga tidak perna pulang ke indonesia tapi karna bantuan AKI saya akan pulang ketemu ke dua orang tua saya itu semua berkat bantuan AKI jadi bagi teman-teman pencinta togel yang tidak pernah merasakan kemenangan 4D silahkan hubungi KI KUNCORO di nomor : 0823 1332 9888 atau bisa anda >>>KLIK DI SINI<<< Karna angka yang di berikan KI KUNCORO saya sudah buktikan dalam 5 putaran ini tidak perna meleset dan saya pastikan anda tidak akan kecewah dan anda jangan mudah tergiur dengan janji-janji saatnya kita perlu bukti cuma KI KUNCORO yang menjamin 100% kemenangan.kalau mau bukti hubungi sekarang....? DARI SAYA IBU LISA TKI DARI SINGAPURA.

      Delete
  41. saya AHMAD SANI posisi sekarang di malaysia
    bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa
    setiap gajian selalu mengirimkan orang tua
    sebenarnya pengen pulang tapi gak punya uang
    sempat saya putus asah dan secara kebetulan
    saya buka FB ada seseorng berkomentar
    tentang AKI NAWE katanya perna di bantu
    melalui jalan togel saya coba2 menghubungi
    karna di malaysia ada pemasangan
    jadi saya memberanikan diri karna sudah bingun
    saya minta angka sama AKI NAWE
    angka yang di berikan 6D TOTO tembus 100%
    terima kasih banyak AKI
    kemarin saya bingun syukur sekarang sudah senang
    rencana bulan depan mau pulang untuk buka usaha
    bagi penggemar togel ingin merasakan kemenangan
    terutama yang punya masalah hutang lama belum lunas
    jangan putus asah HUBUNGI AKI NAWE 085-218-379-259
    tak ada salahnya anda coba
    karna prediksi AKI tidak perna meleset
    saya jamin AKI NAWE tidak akan mengecewakan


    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...