Tuesday 1 November 2011

MELAKA DIBAWAH UMNO..NEGERI HARAM JADAH!!!


Audit: Melaka River Cruise pernah guna bot tak daftar
Pihak pengurusan Melaka River Cruise (MRC) didapati telah membayar syarikat pembekal aksesori untuk dua botnya sebanyak dua kali, dedah Laporan Ketua Audit Negara 2010.

Melaka River Cruise"Semakan semula audit ke atas baucar bayaran penyelenggaraan bot MRC pada tahun 2009 mendapati bahawa pembekal aksesori bagi bot Puteri Hang Li Po dan Hang Lekir telah menerima bayaran berganda berjumlah RM12,312 pada tahun 2009," petik laporan itu.

Sehubungan itu, Ketua Audit Negara mencadangkan supaya siasatan dilakukan ke atas Perbadanan Pemabngunan Sungai dan Pantai Melaka (PPSPM) untuk mengenal pasti sama ada terdapat unsur-unsur "kecuaian atau penyelewengan dalam hal pembayaran dua kali".

MRC mula beroperasi pada Februari 2006 dan menjelang Disember 2010, ia telah memiliki 40 buah bot pada kos sebanyak RM3.87 juta.

Melaka River CruiseMenurut laporan audit itu, pengurusan MRC pada keseluruhannya adalah kurang daripada memuaskan kerana terdapat beberapa kelemahan seperti bot-bot yang tidak berdaftar dan tidak berlesen serta bayaran berganda untuk penyelenggaraan bot.

Laporan itu juga menyatakan bahawa PPSPM sedar pertindihan bayaran dan telah menghantar notis kepada pembekal pada 16 April, 2010.

Pembekal telah mengakui kesilapan berkenaan dan mengurangkan jumlah yuran penyelenggaraan pada invois seterusnya. Walau bagaimanapun, juruaudit tidak dapat mengesahkan pengurangan jumlah bayaran itu kerana tiada dokumen sokongan yang disediakan.

Semakan audit juga mendapati bahawa sembilan bot yang dibeli sepanjang Mei 2009 hingga September 2009 masih belum berdaftar dan berlesen.

Melaka River Cruise"Bot-bot telah beroperasi tanpa lesen untuk tempoh 13 hingga 17 bulan," petik laporan itu.

Namun PPSPM kemudian memperbetulkan keadaan dan menjelang 1 November, 2010 semua  sembilan bot telah didaftarkan dan mempunyai lesen yang sah.

Selain itu, semakan audit juga mendapati bahawa PPSPM telah memperbaharui insurans bagi bot yang dinamakan Tun Teja, bagi tempoh 8 Julai, 2009 hingga 29 Julai, 2011 pada premium sebanyak RM3,464 sedangkan bot berkenaan sebenarnya tidak boleh digunakan sejak awal 2009.

PANDANGAN OMAK:-

MELAKA DIBAWAH KETUA MENTERI ALI RUSTAM SUDAH SINONIM DENGAN KERJA-KERJA HARAM...ISTIHAR NEGERI MAJU 2010 PUN SECARA HARAM... BUAT SEKOLAH UNTUK GALAKKAN ANAK-ANAK MUDA KELUARKAN BAKA ANAK HARAM...PUSAT JUDI HARAM LAGI MENGHARAMKAN BERLAMBAK MACAM CENDAWAN TUMBUH....KINI BOT HARAM.. APA AKAN TERJADI JIKA BOT-BOT BERKENAAN TERBALIK DAN ADA PENUMPANG YANG MATI???????...ADAKAH DILINDUNGI INSURAN????? ATAU MEREKA AKAN MATI KATAK......INILAH BENCANANYA BILA KITA SERAHKAN PEMIMPIN YANG MEMPUNYAI JIWA HARAM MEMERINTAH NEGERI....RAKYAT BENCI UMNO/BN... UMNO IS DEAD.. PR GANTI BN.

1 comment:

  1. blog ni sial ar!pndai kutuk je..pdahal pas n pkr tu yg hram jadah babi..buat kcau kt negara mlaysia ni..pergi jhanam ar..klau bgi korang mlaysia ni alamk ai,jdi mcm ngara arab ar,x aman!go to hell anuar ibrahim..hahaha..GAY!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...