Friday 11 November 2011

MCA TAK IKTIRAF RAKYAT MALAYSIA DILUAR NEGARA SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA YANG SAH DAN ADA HAK DISEGI PERLEMBAGAAN.. TAK LAYAK MENGUNDI!!


MCA: Rakyat M'sia di luar negara tak harus dibenar mengundi
MCA hari ini menegaskan bahawa parti itu tidak menyokong cadangan untuk membenarkan rakyat Malaysia yang tinggal di luar negara, mengundi dalam pilihan raya umum, atas alasan mereka tidak tahu perkembangan dalam negara.

Ketika membentangkan pandangan parti kepada Jawatankuasa Pilihan Parlimen mengenai pembaharuan pilihan raya (PSC), ahli jawatankuasa pusat MCA, Datuk Ei Kim Hock berkata, cadangan untuk memperluaskan undi kepada rakyat Malaysia yang tinggal di luar negara adalah tidak munasabah kerana mereka menerima maklumat yang "meragukan".

"Pengundi yang menetap di luar negara tidak harus dibenarkan untuk mengundi," katanya sambil menambah parti itu memandang serius perkara itu kerana mereka yang tinggal di luar negara tidak mengikut perkembangan dalam negara dan tidak memahami sepenuhnya keadaan di Malaysia.

"Kami ragu-ragu dengan jenis maklumat yang mereka terima...," katanya sambil menegaskan bahawa masa depan negara perlu ditentukan oleh mereka tinggal di negara ini.

PANDANGAN OMAK:-

CADANGAN DAN PANDANGAN BANGANG LAGI GILER GABAN....ALASANNYA SEBAB MEREKA MENERIMA MAKLUMAT YANG MERAGUKAN ...BINGUNG SIOT....INGATKAN PERKASA YANG BANGANG.. RUPA-RUPANYA MCA LAGI BIOL....MCA AKAN AKUI SEORANG ITU LAYAK MENGUNDI JIKA MENERIMA MAKLUMAT DARI MEDIA ARUS PERDANA KAWALAN DAN KEPUNYAAN UMNO/BN...YANG ITU MEREKA TIDAK DIKETEGORIKAN SEBAGAI MENERIMA MAKLUMAT YANG MERAGUKAN....APA PUNYA BANGANG!!!!....MCA BLOODY FOOL!!!... UMNO IS DEAD.. PR GANTI BN.

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...