Tuesday 22 November 2011

BLOGGER UMNO PARPU KARI @ MOHD SALIM ISKANDAR TUDUH S/U PKR YB SAIFUDDIN NASUTION SUDAH KELUAR ISLAM!!!




GEMPAR!!! SAIFUDDIN NASUTION KELUAR DARI ISLAM!!!???

Bila aku baca kenyataan Saifuddin muka bulan tentang penyelewengan yang dilakukan oleh Mohamad Salleh Ismail, Pengerusi Eksekutif NFC, aku betul-betul tak sangka orang macam Saifuddin boleh cakap macam tu. Dia bercakap macam orang tak ada iman dan tak ada agama.

Salleh Ismail, bukannya Wally Nicky yang ke Makkah dengan tajaan kroni. Salleh ke Makkah dalam kesempatannya melakukan urusniaga memasarkan produk daging halal ke negara itu bagi pihak syarikatnya.
Kalau itu pun dianggap salah, aku tak tahulah macam mana si Pudin muka bulan berfikir. Mungkin dia beranggapan, semua orang perlu jadi macam Anwar, walaupun sudah berada di pintu masuk Kota Makkah, disebabkan kena bagi ucapan, maka ibadah ziarah pun ditinggalkan kerana beranggapan, ucapan yang perlu diberikan, jauh lebih penting berbanding ibadah umrah.

Kalau sesiapa pun jadi Salleh Ismail, pastinya diorang pun akan buat perkara yang sama juga. Alang-alang dah sampai ke Arab Saudi untuk urusan perniagaan, apa salahnya kalau masuk ke Makkah dan pergi ke Madinah untuk melakukan umrah.

Orang yang ada akal takkan sakit hati dengan situasi macam tu.

Si Pudin muka bulan kata, Salleh telah menyelewengkan dana rakyat apabila menunaikan umrah. Oleh sebab aku adalah rakyat Malaysia dan dana yang dikatakan si Pudin muka bulan itu adalah dana rakyat, jadi bahagian aku pun ada sekali. Aku halalkan sahaja sebab Salleh selain ke Arab Saudi untuk berumrah, dia cuba memasarkan daging halal keluaran syarikatnya untuk keselamatan pemakanan umat Islam dari seluruh dunia yang datang ke negara itu.

Dengan kata lain, Salleh jauh lebih mulia dan lebih hebat berbanding Al Juburi yang bila bercakap, dia sahaja yang lebih pandai berbanding orang lain tapi dah sampai ke Arab Saudi, nak jengah Makkah dan Madinah pun, Al Juburi tak berani.

Aku rasa, lembu fidlot itu pun tahu dan lebih cerdik dari si Pudin muka bulan walaupun hayat haiwan-haiwan itu berakhir di rumah sembelihan mini di Gemas yang hanya dapat menampung 30 ekor lembu sehari.

Tak hairan kalau lepas ni si Pudin muka bulan akan cuba spin issue dengan menyatakan, kalau dah hanya 30 ekor lembu sehari saja yang boleh disembelih. Jadi sebelum dia cakap, aku dululah yang cakap.

Pemasaran dibuat lebih awal untuk persediaan bagi pengeluaran berskala besar kerana persetujuan hari ini, bukan bermakna esok dah start boleh hantar barangan. Lainlah Anwar Ibrahim yang kerjanya hanya perlu berjanji dan berjanji sampai mampus. Tunai janji itu perkara paling terakhir yang dilakukan.

Sayang sungguh si Pudin tu... Aku tengok dia macam orang Islam, tapi hatinya sakit sebab orang lain tanpa bersusah payah dan dengan menyengajakan diri, melakukan ibadah umrah walaupun di tengah-tengah kesibukan berurusniaga. Padanlah dia jadi pengikut tegar Anwar Ibrahim!

PANDANGAN OMAK;-

BLOGGER MACAM INILAH YANG MENJADI PUJAAN HATI HJ NAJIB DAN SELURUH PEMIMPIN TERTINGGI UMNO...KAKI CARUT, MENIPU DAN MEMFITNAH.. JENIS BLOGGER LANGSUNG TAK TAKUT DOSA JANJI MASYUKKKKKKK....ADA WANG APA SAJA BOLEH BICARA...TIADA WANG BERKATA BENAR DENGAN BERFAKTA AKAN JADI PENGHUNI PENJARA....RAKYAT BENCI UMNO.. UMNO IS DEAD...PR GANTI BN

2 comments:

  1. Tujuan NFC tu untuk mengatasi masalah bekalan daging dalam negara yang tidak cukup dan untuk mengurangkan import daging dari india dan thailand. Sekarang NFC nak jual pulak lembu yang hanya beberapa ratus ekor tu ke Arab Saudi, jadi pelik juga cerita ni... bekalan lembu dalam negeri pun tak cukup tapi nak jual keluar negara pulak dah. Mungkin lembu buatan malaysia adalah dari baka yang terbaik tak boleh dapat di tempat lain didunia ni

    ReplyDelete
  2. Adakah dia mimlamalipyawau? Bentuk muka pun xmcm mim lamalipyawau? Mcm dari benua Dravidian aje.........

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...