Tuesday 24 April 2012

BERITA AMAT MEMEDIHKAN BEB!!!!... CARA NAJIB NAK BANTU BUMIPUTERA.....SERAHKAN 10 ANAK SYARIKAT YANG MEMBERI UNTUNG BESAR KEPADA PNB DAN KHAZANAH, AKAN DIBERIKAN KEPADA KRONI-KRONINYA...LAGI DEKAT NAK PRU 13 LAGI CEPAT DIA NAK SAMUN .. KALI INI YANG MENJADI MANGSA IALAH SYARIKAT-SYARIKAT KEPUNYAAN BUMIPUTERA SENDIRI!!!!

10 syarikat PNB dan Khazanah akan dilupuskan
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan sepuluh syarikat, masing-masing lima syarikat di bawah Kumpulan Permodalan Nasional Berhad (PNB), dan selebihnya di bawah Khazanah, akan dilupuskan.  
    
Perdana Menteri yang juga menteri kewangan berkata pelupusan itu bertujuan membolehkan kesemua syarikat itu diserah milik kepada syarikat Bumiputera lain melalui tender terbuka.
    
Beliau berkata keputusan itu dicapai dalam mesyuarat Majlis Tindakan Agenda Bumiputera yang dipengerusikannya, yang berlangsung selama kira-kira dua jam di Putrajaya hari ini.
    
"Keputusan itu membolehkan PNB dan Khazanah melupuskan perniagaan yang bukan teras, selain untuk memberi peluang kepada syarikat Bumiputera yang berpotensi dan mempunyai kemampuan terbukti, untuk mengambil alih syarikat tersebut dan memajukannya lagi," kata Najib dalam sidang media selepas mesyuarat itu.

PANDANGAN OMAK:-

BERSELINDUNG DISEBALIK AGENDA KONONNYA NAK MENAIKKAN EKONOMI BUMIPUTERA TETAPI SEBENARNYA NAK SAMUN CEPAT-CEPAT SYARIKAT YANG MEMBERI BANYAK UNTUNG UNTUK DISERAHKAN KEPADA KRONI, ADIK BERADIK, KAUM KERABAT DAN SUKU SAKATNYA SAJA...


APA SALAH SYARIKAT-SYARIKAT ITU TETAP KEKAL DENGAN PNB DAN KHAZANAH....KEUNTUNGAN DINIKAMATI RAMAI ANAK-ANAK MELAYU/BUMIPUTERA...

KALAU NAJIB RAZAK BERNIAT IKHLAS UNTUK MEMBANTU KENAPA SYARIKAT YANG BERMASALAH TIDAK DILUPUSKAN....

MENGAPA PERLU LAKUKAN DALAM KEADAAN TERGESA-GESA SEBELUM NAK ADAKAN PRU 13...


ADA YANG TAK BETUL CARA DAN NIAT NAJIB RAZAK INI...

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...