Monday 27 January 2014

ADUN KAJANG LETAK JAWATAN .. PILIHANRAYA KECIL BAKAL DI ADAKAN.



Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kajang Lee Chin Cheh meletakkan jawatan sebagai wakil rakyat hari ini

Perkara itu diumumkan speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor Hannah Yeoh petang ini dan akan dimaklumkan secara rasmi kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) esok.

Yeoh berkata, beliau menerima surat peletakan jawatan pada hari ini.

“Dengan ini, saya mengisytiharkan kerusi DUN N25 Kajang dikosongkan dan SPR seharusnya menjalankan pilihan raya kecil dalam masa 60 hari," kata Yeoh.

Berhubung sebab peletakan jawatan itu, Yeoh berkata perkara itu harus diajukan kepada Lee sendiri.

Dalam pilihan raya umum lalu, Lee sebagai calon PKR menang dengan majoriti 6,824 undi dalam pertembungan enam penjuru dengan BN, BERJASA dan tiga calon bebas.



Kawasan itu mempunyai 38,965 pengundi dengan 48 peratus Melayu, 41 peratus Cina dan India sebanyak 10 peratus.

Pilihanraya kecil ini cukup bermakna selepas kenaikan harga barang dan perkhidmatan yang menyeksa dan mendera rakyat cukup kencang dibicara secara terbuka.

Jauh dilubuk hati kecil Omak Kau cukup yakin UMNO/BN tidak akan bertanding PRK ini bila ianya diadakan kelak... Alasan diberikan ialah 1)  ianya kosong kerana perletakkan jawatan .. 2) Menang kalah tidak mengubah kedudukkan kerajaan negeri Selangor..  3) Pembaziran wang tenaga dan masa parti ... 4)  Tidak mahu terperangkap dengan permainan politik pembangkang.

Realitinya .. UMNO takut kalah teruk!!!!!. .. Majoriti.. Ins'yAllah siapa jua calon dari PKR/PR jauh lebih besar dari 6,824 nanti.

17 comments:

  1. kuburkan pkr di PRK Kajang

    ReplyDelete
    Replies
    1. keza ko ke tu......kah kah

      Delete
    2. Keza leteww.. Lupa tulis nama

      Delete
    3. Maaf ye kekawan sebab aku lambat respon kerana aku tengah sodok jobo putri umno tadi...ketat bro...kelentit panjang bro. Free je bro.

      Delete
  2. Insyaallah aku akan bertanding atas tiket BN di Kajang..anda tunggu tgk siapa aku sebenarnye. Siapa dlm blog nie klu anak jantan meh la bertanding kat sana. Jgn berani dlm blog omak je..





    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. elok la tu.... ko ada sedara kat spr ker?

      Delete
    2. walaupun ko bukan keza yang sebenar, tapi kalu ko tak bertanding pun, aku dah tau sapa ko. Ko hanyalah seekor anjing ameno. Kerja ko mencari sisa makanan bersama2 keza di tong sampah di bawah jambatan yang dibuang oleh tuan ko.

      Delete
    3. Ohhhh.... En. KERA rupanye....

      Delete
  3. Molek ada PRK,anwar sure msk tanding,menang,trus jd MB
    ok la tu,nk jd PM xdpt,bleh jd MB
    PAS kna bertegas,kerusi MB milik PAS sbb kerusi lebih PAS dr PKR
    klu anwar xkasi kerusi MB,khalid samad kna ajk debat
    TAKBIR!!!

    ReplyDelete
  4. Selamat Datang Ke Negeri Selangor Darul Aljuburi......apakah makna Darul Aljuburi pada anak watan Selangor....demi krooni untuk krooni...bila sesame krooni bergaduh demi krooni dan semata mata demi krooni....maka di telan mati emak diluah mati bapak...rakyat Selangor jadi kambing hitam semata mata demi krooni....melayu anak Selangor ,melayu pas dan umno serta melayu yang tidak menyebelahi mana mana parti harus tolak aljuburi yang semata mata menyelamatkan demi krooni....anak jati Selangor tunjukkan maruah sebagai anak Selangor TOLAK aljuburi demi krooni aljuburi....Selamat Datang ke Selangor Darul Aljuburi....Aljuburi bukan anak Selangor perlukah anak Selangor bertuankan aljuburi....esiapa pun selain dari aljuburi semuanya adalah demi krooni...RAKYAT SELANGOR SANGGUP KAH KAMU DIBOHONGI OLEH ALJUBURI DAN KROONI...???

    ReplyDelete
    Replies
    1. jubur mak kamu ker 2323?

      Delete
    2. sapa juburi altantuya?

      Delete
  5. Selamat Datang ke Selangor Darul LGBT...

    ReplyDelete
  6. Yang sebetulnya PR ke BN ke dedua anjing.. Berjuang jubo atok diorang!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, mmg btl, sian pengundi kajang, kne kuar undi sbab anuar bingai ni. nyusahkan org kajang btl. bagus jgk klu BN menang dkt kajang, biar PKR tau, ingat rakyat bodoh, senang2 tukar adun.

      pada macai2 PKR jgn marah...gua hanya lalang,hikhikhik

      Delete
  7. Omak Kau la bertanding...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...