Friday 24 January 2014

KISAH DAN GAMBAR YANG BUAT NOH OMAR GUNDAH DAN GELABAH .... ADUN PAS MERU MERAIKAN WARGA EMAS TIONGHUA SEMPENA TAHUN BARU CINA.



Puan Lim Bee Choo 65 tahun dan Puan Chu Suan Cheng 78 tahun adalah sebahagian dari 45 orang Tionghua penerima sumbangan wang dan makanan dari PEKAWANIS Selangor yang g di sampaikan oleh ADUN Meru merangkap Yang DiPertua PAS Kapar,  YB Dr Abd Rani dan isterinya Puan Afidah Anum.

Dari rakaman gambar-gambar diatas amat jelas sekali warga-warga emasTionghua tersebut juga berasa gembira kerana dapat bersantai duduk dan makan tengahari bersama ADUN pilihan hati mereka.

Mereka telah membuat pilihan tepat dan bijak .. berjiwa rakyat, rendah diri dan dedikasi.

7 comments:

  1. Elok le tu tolonglah cina2 yg memang dah kaya di melaisyia ni. Yg anak melayu miskin hingga kutip duit syiling untuk bayar yuran sekolah kau tak nampak. Ka buat2 tak nampak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. berbuat baik pada warga tua tanpa mengira agama terutamanya yang miskin dan hidup di rumah orang2 tua itu adalah amalan yang mulia. Yang tak mulia ialah apabila kita bantu kroni2 dan anak beranak kita sendiri dengan menggunakan wang rakyat. Zaman nabi dulu ada orang tolong anjing yang najis pun dapat balasan syurga, inikan pula kalau manusia.

      Delete
    2. kalau kita adil semasa memimpin dan tak guna duit juta2 beli rumah, buat filem separuh lucah dan kayakan perut saudara-mara, maka masalah melayu miskin bayar yuran guna syiling tidak akan berlaku.

      Delete
    3. dah tau org melayu banyak yg tak mampu, kenapa naikkan harga petrol dan gula? kenapa nak naikkan tarif elektrik dan tol? Suka ke kita lihat anak2 melayu belajar guna pelita minyak tanah sebab bapak tak mampu bayar bil?

      Delete
    4. 00'21....esok ko dah tua anjing pun tak nak tengok muka ko

      Delete
  2. Yang miskin di bantu tanpa mengira bangsa dan parti.

    ReplyDelete
  3. 00'21 ini mesti geng Perkasam dan Perkidok atau pun Naamanu...asyek xsetuju aje orang mimlamalipyawau Islam menolong orang2 miskin...setuju dgn Anon 01:02 dia 00:21 ko xdak pendirian....ABU

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...