Monday 20 January 2014

GAMBAR KAKITANGAN AYAMAS DI AIBKAN KERANA MENCURI WANG MAJIKANNYA TERSEBAR LUAS DI ALAM MAYA.



Bukan tujuan mau mempertahankan kelakuan mencuri tetapi mengapa perlu diaibkan sebegini rupa? ... Kalau benar dia melakukan kesalahan jenayah heret saja ke muka pengadilan dengan membuat laporan polis .. kalau mau didenda dendalah tapi perlukah diperlakukan sebegini dengan berdiri dikhalayak ramai depan pintu masuk utama dengan plakad tergantung didada tertulis ayat "MENCURI" untuk beberapa jam.

Tujuan apakah majikan ayamas hypermarket Mydin mall lakukan ini semua? .. Untuk pengajaran???

Inilah apabila undang-undang dilakukan sesuka hati ikut dengar gerak kata hati dan nafsu serakah yang tidak berakhlak.

Sipencuri mungkin tiada akhlak budi pekerti malahan tiada bezanya dengan simajikan yang haprak dan bangsat jiwa.

20 comments:

  1. BOIKOT JE AYAM MAS NI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang AYAMAS perlu diboikot.

      Majikan menindas pekerja. Kerja split shift memang amalan majikan seperti ini. Maknanya kerja 4jam sebelah pagi, lepas tu 4jam sebelah malam. Kedai buka dari pukul 10pagi sampai 10 malam. Pekerja terpaksa tercongok 12jam dalam kedai pasal split hour ini.

      Bila pekerja mencuri pulak nampaknya Ayamas guna undang undang rimba. Mengaibkan pekerja dikhalayak ramai.

      Majikan sebegini memang tidak menghormat pekerja bawahan. Dibuat macam haiwan.

      I boikot AYAMAS.

      Delete
  2. Replies
    1. Soooookooooong sejuta peratus. Ayam mas tak tau sape yg sembeleh.

      Delete
  3. Kenapa mencuri gaji sikit sangat ke dan kos hidup tinggi

    ReplyDelete
  4. Tak kan nak pertahankan pencuri pulak kah? Itulah yang menjadi sebab mengapa menteri rasuah dapat bertahan kat Tanah Melayu ni? Jangan aibkan pencuri maupun penyangak.

    ReplyDelete
  5. Sedangkn Allah tdak mmbka aib umat nabi musa...ini kn plak mnusia...iskh2

    ReplyDelete
  6. Mungkin pekerja tu tepakse memilih antara malu atau report polis

    ReplyDelete
  7. mana pergi perkasa??

    ReplyDelete
  8. NAMPAKNYA SIAPA SAJA YANG BERSEKONGKOL DENGAN umno / bn TIDAK TERIKAT DENGAN UNDANG-UNDANG, JIKA ITULAH SYARIKATNYA MAKA SAH INI SYARIKAT PECACAI UMNO YANG LEKATKAN LOGO 1 DI SEMUA PENJURUS PREMIS MEREKA.

    CELAK, BIADAP DAN KURANG AJAR.

    SAYA MOHON PAKAR UNDANG PR BOLEH MEMBANTU "PENCURI" YANG DIMALUKAN INI.... SAMAN MALU. SAMA ADA MENCURI ATAU TIDAK ORANG TETAP ADA MARUAH.....

    ReplyDelete
  9. Mmng celaka ayamas sengaja nak memalukan org je..sialllllll

    ReplyDelete
  10. Pencuri itu ada Role Model atau Idola yang dia ikut. Jika Orang Lain boleh buat jadi kaya dengan duit haram, mungkin Dia juga ingin meniru sama. Macam budak Melayu saja tu.

    ReplyDelete
  11. Good tahniah.9ini adalah yg terbaik padan muka. pakai tudung perangai bohsia.

    ReplyDelete
  12. Boikot ayamas mulai hari ni-ayam sembelih pun tak tentu sapa yg sembelih-boikot ayamas

    ReplyDelete
  13. Tu baru aib di dunia, aib dan azab neraka menunggu untuk pencuri. Haram tetap haram...Nasihat aku...minta maaf dan halalkan apa yang dicuri dari tuan punya kedai, ....jangan tunggu nak hari raya atau nak pergi mekah...baru nak minta maaf

    ReplyDelete
  14. Ada ke undang2 macamni.. hukum mana yg dia pakai..kalau macam tu mamak betina curi duit lembu kena gantung plakad juga le. Ini macam und2 khir toyo hadiah penyapu kpd pegawainya..nak mengaibkan org akhirnya dia kena aib dipenjara .. negara ada undg2 sebab apa mau guna undg2 sendiri. 2 org ni boleh saman malu balik.. aku setuju boikot kedai ni. Ayam taik, bangkai senang2 aibkan orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku hanya ambil pekerja Indonesia, Myamar, Bangladesh, Kemboja dan Vietnam....mereka rajin, tiada ambil MC, punctual dan jujur...

      Delete
  15. Islam tak ajar cara macam ni, hukuman pencuri mengikut apa yg disyariatkan. Atau lapuran dah dibuat tetapi polis buat tak tahu. Bengang punya pasal jadilah macam itu.............

    Negara hancur diperintah umno.....................

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang sebat, potong tangan dan rejam batu di khalayak ramai tu kan syariat islam? Tu tak mengaibkan pesalah dan keluarganya??

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...