Sunday 12 January 2014

BEBERAPA RAKAMAN GAMBAR ANGGOTA POLIS PERONDA DALAM KEADAAN MABUK DENGAN SENJATA API JENIS MP5 DALAM KERETA YANG TIDAK BERKUNCI, TERSEBAR LIGAT DAN LUAS DI ALAM MAYA



Rakaman-rakaman gambar ini dikatakan tersebar luas bermula di laman sosial WhatsApp dan kini menyalar dialam siber termasuk FB.

Digambarkan dua orang anggota polis dari unit MPV kereta nombor pendaftaran WLQ 4697, dalam keadaan terlalu mabuk sehingga terpaksa memberhentikan kereta MPV ketepi jalan agar tidak berlakunya kemalangan jalanraya.

Dari rakaman gambar-gambar tersebut dilihat mereka sedang nyenyak tidor dan ada yang sedang memegang setin bir jenama Heineken dengan pintu kereta terbuka dan senjata api berkemungkinan jenis MP5 lengkap dengan berpeluru terletak ditapak kaki bahagian duduk belakang.

Tidak dapat dibayangkan jika senjata berkenaan terlepas ketangan penjenayah.

Mohon siasatan lengkap dan telus tanpa memberi sebarang perlindungan untuk mengesahkan apakah rakaman-rakaman ini benar lagi sahih.

Setahu OmakKau jika ini sahih maka jelas suatu perlanggaran disiplin amat tinggi grednya telah terlurai dan dilakukan oleh kedua anggota polis peronda berkenaan.

Jika tidak, pihak yang mula-mula melakukan penyebaran melalui WhatApps ini wajar diambil tindakan saman dan undang-undang yang sedia ada kerana memalukan institusi PDRM.


42 comments:

  1. Tidur semasa menjalankan tugas adalah satu kesalahan serius. Abang polis ini boleh diambil tindakan tatatertib termasuklah dibuang kerja. Apatah lagi membiarkan senjata api milik kerajaan terbiar dalam keadaan tidak selamat serta meminum minuman keras semasa bertugas. Mungkin ini salah satu punca kehilangan senjata api anggota polis yang dilaporkan baru-baru ini.......

    Kita rakyat Malaysia memandang berat kes ini dan meminta tindakan tegas diambil kepada pegawai yang tidak bertanggungjawab tersebut.



















    ReplyDelete
  2. bila kucing tidur - tikus pun menari-nari.
    bila polis tidur - perompak, penyamun, perogol pun suka hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila Menteri KDN tido, Polis semua menari nari kutip rasuah dan ke kedai todi.

      Delete
  3. nak tidur kalu, gi la tidur kat rumah. yang korang tidur kat kereta polis tu, apa hal? korang takut kat bini ker? hadoiiiii

    ReplyDelete
  4. cakap polis tak betul nanti kpn marah.1 malaysia bising..tapi ini lah hakikatnya....ini bukan mengata tapi bercerita

    ReplyDelete
  5. 2 orang anggota polis tu penat bekerja x sempat nak rehat..jadi dia tertidur itu pun korang nak bising..maklum le mana nk kejar pendatang haram, perogol, penyamun, peragut serbu tempat maksiat judi dan pelacuran dan kejar mat rempit bersangka baik le sikit kawan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. anggota polis tu orang Islam ke?

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  6. Haluuuuuuu. .........
    Subhanallah......insaf lh weiiiiiiijij

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu yang paku bederet kat bahu dok kat Bukit Aman sana nu, macamana punya tonggang kita tak tau.

      Delete
  7. Kalu tin beer pun kt tgn penat apa tu .tu stim nama nya kalu nk back up mat polis tu lojik la ceket.buat malu pdrm saja dh la mmg dh terpalit macam2 isu. Buat perabih duitrakyat je. Kelab penyokong polis buka mata sikit jgn tahu nk back up kaum lu je,bila nk improve etika keje.

    ReplyDelete
  8. Digambarkan dua orang anggota polis dari unit MPV kereta nombor pendaftaran WLQ 4697, dalam keadaan terlalu mabuk sehingga terpaksa memberhentikan kereta MPV ketepi jalan

    Omakkau sila buat pembetolan, itu kete waja jenis saloon = three boxes
    waja bukan kete MPV = Mati Pelupoh Van. Laen kali celek mata luas sket aa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodo pun nak komen,baca dah la bro.bukan MPV keta la bangang

      Delete
    2. MPV = Mobile Patrol Vehicle la mangkuk...

      Delete
    3. Laaa iihhhh . . . . .

      Ambe ingat MPV tu Mabok Polis Vehicle.

      Delete
    4. Sian 1929.. pandai mcm telo..pergi hantuk kepala di dinding saja..

      Delete
  9. Unit kereta peronda tu dipangil MPV juga....bkn multi purpose vehicle ...

    ReplyDelete
  10. Nanti bleh spin balik citer ni.. Ni gambor lama..

    ReplyDelete
  11. Soalan cepu mas sapa pulk yang ambik gambar?
    Aku rasa polis jugak yang ambik gambar.
    Ini sebahagian dari bahan untuk sesi latihan disiplin polis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak aahhh....

      Yg amek gamba nie adalah dari Bukit Aman.

      Contoh "Standard Operating Procedure" SOP, untuk diikuti anggota Polis lain.

      Delete
  12. 1929 & 2022 kena banyak membaca lagi sebelum belasah orang

    ReplyDelete
  13. Patutlah polis rata rata perangai macam setan.

    Kalau dah makan rasuah. Benda lain kacang je. Darah daging dah kotor dengan benda haram.

    Adakah manusia macam ini yg kita harapkan untuk menjaga keselamatan kita ?

    ReplyDelete
  14. Kah kah kah.. Cinna cakap aaaa.. Ikan busuk kepala dulu. Kalau kepala sudah busuk, sampai ke ekor busuk berulat bau tungkek! Kaaah kah kah kah..

    ReplyDelete
  15. Bayangkan tengah mabok todi ke carlbeg ke tu pegang senjata kemunkinan MP5 yg penuh peluru hidup. Wao.. sekali petik berpuluh terguling terburai perut dan bersembor otak. Hai.. takutnya.

    ReplyDelete
  16. Cilaka punya internet. Kalo takde internet mesti boleh cover line. Wei rakyat Malaya, meh la kita negok tb 3, Autasan Melaya ngan Berita Hairan je. Ni semua fitnah. Tu buak gamba poleh. Tu gamba penyamun! Kalo dak pun tu gamba poleh Nigeria. Kan kan...

    ReplyDelete
  17. aku nk dgr apa polis nk bgtau psl kes ni..

    ReplyDelete
  18. Tuk pengetahuan korang..ni hanya gambar lakonan.khas tuk kakitangan pdrm supaya tidak melakukan perkara demikian ketika menjalankan tugas..bukan semua polis jahat.polis ni pon manusia jgak beb ada prasaan.berckp tu biar la bertapis skit beb.kalo ank bini korang kena samun ke kena rogol ke.dgn polis gak korang mita tlong..1hari ank2 korang jd polis bru korang tahu kot mcm mana dihina dimaki hamun oleh msyarakat..fikir2kanlh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen yang paling bangang yang aku penah baca.

      Delete
    2. Sian.. sudahlah bodoh.. malas berpikir pulak tu..dah hati suka BN.. sokong jer walau bebal camana sekalipun..

      Delete
    3. Woit jgn ingat smua polis sokong BN

      Delete
    4. Kesilapan dah terdedah...nah menafikan pula...

      Delete
  19. Polis Selangor sudah sah kan. Ia kejadian benar, dan kedua-dua anggota terbabit telah ditukarkan serta merta tempat penugasan dan siasatan lanjut berkaitan insiden itu sedang dijalankan. Sumber: www.facebook.com/PolisSelangor

    ReplyDelete
    Replies
    1. depa ni penyokong kuat bn..olehkerana selangor under pr depa malas nk jaga..depa mabuk tido le...he.he.he..

      Delete
  20. suka-suka tidur tepi jalan nooooo...apa nak jadi pun tak tau la..

    ReplyDelete
  21. mp5??? itu bushmaster daaa.. admin.. tapi perghh.. biar betik peonda MPV pergi meronda pakai bushmaster..

    ReplyDelete
  22. Hai kt atas tu jgn lah nk ungkit kalu sedara mara ke anak ke jd polis macam mana masaalah nya itu tugas hangpa bila jd polis gaji nya dari duit marhaen tp kalu dh ikut telunjok umno je kita org menyampah pada suma suku sakat nya oii ingat lah sikit marhaen skrg ni dh celik itu sebab bab polis ni bila yg mmg terkenal dgn byk isu nya kita org dh meluat.ko blh lah berbanga dgn pdrm tu yg mkn gj dgn duit marhaen jgn ungkit pasal polis jaga keamanan la bla bla bla gaji tu dibayar dari duit marhaen bukan dari umno. Cuba pikiaq ceket jgn cetek sgt otak tu.tk tau la pulak dh lampau byk makan rasuah smpai dh biul kepala tu.

    ReplyDelete
  23. sya pun ramai jga kwan polis mmg ini le sifat sebenar mereka..asyik nk mabuk..x tau dkt mane mereka pow minuman tu..

    ReplyDelete
  24. Hoi sial... Tu gambar untuk SOP lah bodoh buat contoh untuk anggota supaya tak buat macam ni. Tau nak terjah je tanpa usul periksa. Lagi satu bangang blog bodoh ni dah sebar fitnah. Ko tau kan ape dosa fitnah wahai admin biul???

    ReplyDelete
  25. Kebanyakan yang komen adalah dari kalangan mereka yang telah disaman, mat/minah rempit, mat pet, budak baru nak naik dan seangkatan dengannya. setuju???

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...