Wednesday 29 January 2014

EDISI BONGKAR SAMPAI TERBURAI!!!! ... ADA MACAI FITNAH KONONNYA SEORANG ANGGOTA POLIS KENA PUKUL TURUNKAN BANNER KALIMAH ALLAH DENGAN GUNA GAMBAR KISAH LAIN!!!!



Inilah akal satu akaun FB atas nama Persatuan Mukabuku Pulau Pinang yang sejak kebelakangan ini cukup rancak dan ligat membuat fitnah adu domba perkauman dan agama di Pulau Pinang.

Buat satu status dengan kata-kata ...Semakin menjadi bangsa cinabeng ni .. Mencabar orang melayu dan anggota polis. Anggota polis ini telah di pukul sekumpulan Samseng cinabeng ketika anggota polis itu Menurunkan bannner penghinaan kalimah allah.

Hakikatnya gambar digunakan ialah mengenai seorang anggota FRU kena serang oleh penyokong Sarawak dalam pertandingan bolasepak bulan April 10hb 2012.

Semakan dapati tiada kejadian anggota polis kena pukul pun sebab nak turunkan banner Kalimah Allah.

Untuk apa tujuan sampai begini sekali ingin mengwujudkan suasana tidak tenteram dan harmoni dalam negara kita ... Apakah macai ini ingat cara ini akan berduyun-duyun orang Melayu melompat masuk menyokong UMNO/BN?

Perlunya dan sewajarnya pihak berwajib ambil tindakan tegas kepada pengendali akaun FB ini kerana cuba menimbulkan rasa tidak tenteram dan selamat dinegara kita.

Ketenteraman dan Keselamatan Awam adalah prioriti utama yang mesti di jaga dan di pelihara. .. gelagat pihak-pihak tertentu yang cuba menganggu gugat ketenteraman dan keselamatan awam mesti diambil tindakan tegas.

Diperturunkan gambar dan kisah sebenar yang dicilok oleh pemfitnah jahat ini ....




Tuesday, April 10, 2012


Kita Tengok Apa Tindakan FAM....

Penyokong Sarawak serang Polis FRU


SEORANG anggota Unit Simpanan Persekutuan (FRU) terpaksa dikejarkan ke hospital akibat parah dibelasah dua orang penyokong fanatik pasukan bola sepak Sarawak di Stadium Negeri, Kuching, malam tadi.

Dalam kejadian berkenaan, dua orang anggota FRU cuba meleraikan pergaduhan antara penyokong Sarawak dan Kelantan namun berakhir dengan keadaan ngeri apabila dua penyokong itu bertindak ganas dengan menumbuk salah seorang anggota FRU bertubi-tubi sehingga pengsan.

Salah seorang penyerang dengan gaya rambut Mohawk bagaimanapun turut sama campur tangan dengan cuba menghalang seorang anggota FRU lain dalam memberi bantuan kepada rakannya yang sudah tidak sedarkan diri itu.

Kekecohan mula berlaku apabila sekumpulan penyokong kedua pasukan bola sepak Sarawak dan Kelantan itu saling mencemuh antara satu sama lain sebelum pergaduhan mula tercetus.

Kira-kira 30 anggota dikejarkan ke kawasan tempat duduk penonton dalam cubaan meleraikan pergaduhan yang mungkin akan berakhir lebih teruk.

Bagaimanapun dua orang penyerang itu berjaya melepaskan diri dan dipercayai berjaya ditangkap kira-kira 15 minit kemudian pihak berkuasa untuk siasatan lanjut.

Sementara itu, kelekaan benteng pada lewat permainan menyebabkan kemenangan yang berada hampir dalam genggaman terlepas apabila Sarawak terpaksa berkongsi mata selepas seri 1-1 menentang Kelantan, malam tadi.
Beraksi di depan 20,000 penyokong, skuad Bujang Senang sudah mendahului seawal minit ke-12 apabila sepakan percuma ketua pasukan, Guy Bwele melencong masuk menerjah pintu gol pelawat yang dikawal Mohd Shahrizan Ismail.

Bagaimanapun, Kelantan yang beraksi longlai separuh masa pertama bangkit menggandakan asakan bagi mencari gol penyamaan tetapi usaha mereka gagal sehinggalah pada minit ke-85 apabila Norfarhan Mohamad melepaskan rembatan padu untuk gol penyamaan.

Tuan rumah sepatutnya meraikan kemenangan pada minit ke-90, tetapi pemain import baru mereka yang pernah beraksi bersama kelab German, VfL Bochum dan Liga Greek, Panathinaikos, Joel Epalle gagal menampan bola ke dalam gawang.

Kedudukan itu bagaimanapun menyaksikan Kelantan kekal di tempat kedua, manakala Bujang Senang kekal di pertengahan liga.

Sumber : BeritaHarian Online

13 comments:

  1. Sekarang nampaklah dan jelaslah siapakah yang sebenar membuat onak di Pulau Pinang? Pencuri dok teriak "pencuri". Yang gantung banner tu lah yang dok buat fitnah. Kalau dah dasar munafikun, memang munafikun. Aku rasa rakyat Malaysia pun sedar akan siapa yang melakukan fitnah dengan melihat tindakan polis. Kalaulah benar cinabeng PR yang buat, dah lama dah dicekup. Ini tak ada berita pun. Sudah tentu ini kerja MelayuBeng atau MelayuEeeee yang membuat kerja ni. Sekali pijak lubang, tak kan nak pijak lubang selama-lamanya kot.

    ReplyDelete
  2. Keza where are you?...my dear....................................

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tengah bejobo ngan puteri umno...bestlah ketat oooi.


      Keza

      Delete
    2. Keza teringin bejobo dgn Rosmah.tak dapat Rosmah ,puteri umno pun jadilah.

      Delete
  3. keza tgh goreng telur

    ReplyDelete
    Replies
    1. telur keza yg kena goreng...

      Delete
    2. Aku tengah bejobo ngan puteri umno...bestlah ketat ooi.


      Keza

      Delete
  4. Telur mata kerbau ke telur dadar??

    ReplyDelete
  5. Cari bangsat yang membuat FITNAH kat Penang. Dia Negara ni takda Undang2 ke...Kena rangkap sok baru dia tau langit tu sama tinggi dgn dia ke tidak...Bengap nak mampus

    ReplyDelete
  6. Apasal tak hantar lori merah kat James Shoal? 50 batu je dari pantai Sarawak!! Tembaklah gas pemedih mata kata tentera laut China!!! Berani kat orang tak bersenjata je. Sekarang tunjukkanlah jantan awak!!

    ReplyDelete
  7. Orang macam nih patut ditangkap dan didakwa atas akta hasutan

    ReplyDelete
  8. Macai ni tak rasa lagi pergaduhan kaum ni, dah jadi nanti, menyesal kemudian tak berguna, bila dah kena adik beradik dan mak bapak dia binasa baru tahu langit tinggi rendah, cakap boleh lah, lu ingat orang umno nak banggun sama ke berjihad, dia orang lah yang dulu lari keluar negara, yang mampus macai. jangan jadi bodoh nak huru harakan negara dan bangkitkan perasan perkauman, tiada sape yang untung, apa macai suka anak kita mati berlimpangan dibunuh kerana tindakan bodoh kamu...saya nak tanye...sila jawap..saya dah rasa peritnye kejadian 13 may...saya tidak mahu lagi perkara saperti itu berlaku lagi dinegara ini...ada saudaramara saya yang mati dalam incident tersebut.. tiada sape yang untung..kita rakyat yang susah...kamu patutnye dikenakan tindakan akta hasutan..jangan main2 dengan perkauman.

    ReplyDelete
  9. Macai ni tak ada buah peliaq. Baling batu sembunyi tangan......dapat kat aku siap kau... bapa aku polis tau... jng perendahkan profnal bapaku....... di tempat lain dia kena.. di tpat lain plak kau sebut... kau mau ke aku saman sama kau.. mun kitak datai situk aku cari kitak....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...