Friday 17 January 2014

KANAK-KANAK TIDUR DI TENGAH-TENGAH ANTARA KUBUR KEDUA IBU BAPANYA YANG MATI DIBUNUH OLEH REJIM BASHAR ASSAD KERANA TERLALU RINDU.



IBU... AYAH.... AKU RINDU.........

Kanak-kanak Syria ini yang kini menjadi anak yatim piatu setelah kedua ibubapanya dibunuh oleh regim Bashar Assad.

Kerana terlalu rindu, dia mengambil keputusan untuk tinggal dan tidur di tengah-tengah antara kuburan ibu dan ayahnya..

Semoga Allah ketemukan mereka sekeluarga di Syurga-Nya...

Amin Ya Rabbal 'Alamin.

16 comments:

  1. Sungguh mengharukan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei orang orang yg mengaku mereka muslim! Apa kamu kira kamu bisa bebas dan aman diwaktu saudara mu diratah? Tidakkah kamu terfikir sengsara dan azab dari dosa serta laknat Allah akibat dosa dari setiap saat si yatim itu tidur diantara kubur kedua ibu bapanya?

      Delete
  2. Wahai ulama-ulama yg FAKEH! Apakah semua orang yg mengaku islam akan di laknat,di cacimaki, di hamun oleh malaikat di langit, ikan-ikan di laut dan seluruh yg melata di bumi selama si yatim baring disisi ibu dan ayahnya yg syahid sedangkan mereka menyedarinya tapi tidak berbuat apa-apa?

    ReplyDelete
  3. Ya ALLAH kau lindungi la anak kecil ini berkat dan rahmati la dia... Semoga kau temukan dia bersama kedua ibu bapanya di Jannah.
    .Amin....

    ReplyDelete
  4. Yg peliknya napa gomen skrg ni x putuskan hubungan ngan syria ngan iran mcm gomen xda hubungan ngan israel walaupun dua2 negara ni terang terangan membunuh saudara islam kita. Even kat berita pun jarang yg kuar sal kekejaman dorng ni.

    ReplyDelete
  5. yaallah yarabbi..ampunkan kami....

    ReplyDelete
  6. Ampunkanlah dosaku kerana terlalu nipis iman.
    Berikanlah aku kekuatan untuk membantu saudaraku di Timur Tengah yang sedang menderita ya Allah.
    Janganlah engkau bengkitkan aku kelak dengan penghinaan kerana meninggalkan saudara islam ku sebegini rupa Ya Allah.

    ReplyDelete
  7. Regim bashar dan pemberotak sama saja.mereka mnjadi alat kpd amerika,israel dan russia.mereka hndak kuasai minyak utk ekonomi mereka.byk negara yg sdh mnjadi mngsa.mereka hndak umat islam brmusuhan dan hancur.yg utama skali misi mereka kuasai politik spya mengikut telunjuk mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian dengan orang Islam, sampai sekarang masih bodoh dan masih tidak sedar diri. Asyik2 salahkan Yahudi dan Amerika. Hura-hara yang terjadi di Syria, Mesir, Iraq, Libya, Algeria dan lain-lain bukan disebabkan Yahudi dan Amerika. Semua disebabkan kezaliman, kebodohan, gila-kuasa, salah-guna kuasa, penindasan dan rasuah yang dilakukan oleh pemimpin mereka.
      Kalau hendah hancurkan Negara Islam...senang ajer...biarkan negara mereka dipimpin oleh pemimpin yang kotor, tamak dan zalim. Lama-lam rakyat marah dan memberontak..buat huru-hara...Negara jahanam dan hancur ditangan rakyat sendiri.

      Delete
    2. Mana sama!!! Basyar adalah Syiah dan Penjenayah. pembunuh umat islam. Semoga Allah membalas kejahatan yang dilakukan oleh syiah sekor ni.

      Delete
    3. Sama....Sadam, Anwar Saddat dan Gadaffi adalah orang Sunnah Wal Jamaah tapi berjuta umat islam dan beribu-ribu ulamak dibunuh...tak kira dia orang Syiah atau Sunni....mampos nanti masuk neraka jahanam...kalau pemimpin tu zalim, mencuri wang rakyat, salah-guna kuasa, rasuah, menipu.....

      Delete
    4. Jika mereka tak kacau bnda ni xkan brlaku.sjarah sdh mnbktikan kuasa besar mesti mnjajah ngara kecil.memanglah masalah itu dtg dr kta.krn kita pilih pminpin yg terang2 tolak dasar islam.kalau sluruh arab brsatu dn ambil dasar islam,mereka akan takut kpd kita.bgtu juga d malaysia angkat pminping yg ikut telunjuk kuasa besar.akan terjadilah bnda mcm ni.kta tak nampak tp hakikat sbenarnya kerajaan kta memang tunduk kpd kuasa besar.sbg cntoh knp umno tdak mahu ambil dasar islam,krn mereka sudah brjanji dgn phak pnjajah kalau mahu merdeka kna tolak dasar islam dan guna dasar sekular.

      Delete
    5. Hahahaha...kau buat lawak bodoh. Bila la pulak Malaysia ini penting. Amerika dan British dah ada Singapore and Philippines sebagai sahabat karib. Malaysia setaraf dengan Bangladesh dan Papua New Guiney. Tak kenal pun tak apa...
      Cuba kira berapa kali President Amerika dan PM British datang ke Malaysia. Boleh dikira dengan jari . British dan Amerika hanya bising bila ada issue kemanusian, kebebasan beragama dan ketidakadilan.

      Delete
  8. kematian memang menyedihkan,tetapi menyembunyikan berita kematian 1000 lebih pemberontak syria 2 miinggu lalu lagi menyedihkan. jerana berperang sesama kawan lebih menyedihkan .. berita disiarkan dalam tv 1000 urang terbunuh di syria ..tetapi tidak dinyataaka kenapa...pemberontak nampaknya takkan berjaya/

    ReplyDelete
  9. hoax ini berita, lihat sumber aslinya :

    http://www.policymic.com/articles/79359/this-photo-is-going-viral-but-you-probably-don-t-know-the-full-story-behind-it

    ReplyDelete
  10. Bashar al assad dr suku kalb yg dijangka calon2 al sufyani akhir zaman yg juge berasal dr suku kalb..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...