Friday 24 January 2014

LAWATAN LIM GUAN ENG BERSAMA TKM1 PULAU PINANG DAN BEBERAPA EXCO KERAJAAN NEGERI KE RUMAH MANGSA KEBAKARAN WARGA MELAYU DI SUNGAI BATU, BAYAN LEPAS.


LAWATAN LGE, T/KM1 PP DAN BEBERAPA EXCO KE RUMAH MANGSA KEBAKARAN WARGA MELAYU DI SUNGAI BATU, BAYAN LEPAS.. BERSAMA EXCO KERAJAAN NEGERI..

Lihat dengan mata kepala sendiri, fikir dan nilai akan rakam gambar-gambar diatas .. tolak ketepi fahaman politik yang dianuti ... inilah rupa bentuk kepimpinan yang kita mau ..  membantu rakyat tanpa kira kaum, agama dan fahaman politik.

Lihat betapa sempoi dan perihatinnya YAB Lim Guan Eng yang di iringi TKM 1 Datuk Mohd Rashid Hasnon, beberapa exco Datuk Abdul Malik, Dany Law Heng Kiang dan Dr Afif Baharuddin kepada keluarga magsa.

Dalam lawat dan ziarah simpati perihatin itu pihak kerajaan DAP/PR melalui YAB Lim Guan Eng telah menghulurkan bantuan berbentuk wang demi meringankan beban yang ditanggung mangsa kebakaran.

Bukan jenis cakap berdegar-degar lain skrip dikelompok yang berlainan dan situasi yang berbeza.

Rakyat boleh berfikir dan menilai negeri Pulau Pinang semasa pemerintahan UMNO/BN dengan DAP/PR.

Isu perkauman sempit dan agama jijik yang dimainkan oleh pihak tertentu tidak akan menggugat sokongan rakyat kepada Pakatan Rakyat di Pulau Pinang ..

Lagi kuat diserang dengan dakyah jijik makin kuat sokongan rakyat berikan.

Untuk memberi bantuan, boleh hubungi mangsa di alamat 291, Mukim 11, Sungai Batu, Teluk Kumbar atau melalui akaun CIMB 0714-0187-9975-23 (Shahini bin Shafie)

Semoga mangsa kebakaran sabar menghadapi dugaan. pada rakan-rakan semua jangan takut untuk bersedekah.

Ingat janji Allah tidak akan papa orang yang rajin bersedekah...



3 comments:

  1. Lu ingat kalau cina penang menang semua kerusi dan depa ada kuasa 100% macam singapore lim GE mau tolong ini macam ka. Tarak punya la. Nanti dia kata lu pegi mampos la mulayu. Masa tu hampa nak pi dok teghyiak kat sapa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. LGE bukan mcm cina MCA la macai...dasar rasis..xpyh nk menyibuk kat sini...umno mmg suka melayu bodoh sbb mudah nak diperbodohkan..

      Delete
  2. Nasib baik LGE tak naik helikopter tengok rumah terbakar dari udara!!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...