Monday 27 January 2014

PAPAGOMO PUCAT LESI HADHIR DI MAHKAMAH KES SAMAN RM100 JUTA OLEH DSAI.



Pagi ini di Mahkamah Tinggi Jalan Duta, Kuala Lumpur, Papagomo atau nama sebenarnya Wan Muhammad Azri bin Wan Deris seorang bekas konstable polis trafik RF 142863 yang kena buang kerja sebab rasuah kes RM400 keatas seorang penagih dadah dan disumbat dalam penjara 14 hari dan denda RM10,000 telah hadir untuk bicara kes kena saman fitnah jahat jijik RM100juta dari DSAI.

Beliau hadir dengan beberapa kerat penyokongnya .. muka pucat lesi .. berbeza dengan DSAI yang tersenyum dan tenang.


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 21hb Mac 2013 telah memfailkan saman fitnah RM100 juta terhadap pemblog Papa Gomo berhubung penyiaran perkataan dan beberapa keping gambar 'intim' yang mengaitkan dirinya dengan seorang lelaki.

Writ saman itu difailkan di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi dengan menamakan pemilik dan pengendali blog tersebut yang dikenali sebagai Wan Muhammad Azri Wan Deris sebagai defendan.

Menurut peguam R. Surendran, tindakan saman itu diambil selepas tamat notis 48 jam yang diberikan kepada Papa Gomo, tidak dibalas.

Menurut Surendran, Anwar mengambil tindakan saman ke atas defendan kerana menyiarkan perkataan dan gambar di laman blognya bahawa terdapat video seks Anwar dengan lelaki gay.

"Defendan dengan lantang dan jahat mendakwa lelaki dalam video tersebut adalah Anwar Ibrahim. Ini adalah penipuan yang amat besar dan serius dan fitnah jahat oleh blogger Umno,"

21 comments:

  1. bodo bangang diyer tue..Xpsal2 kne saman..itulah untung jdi blogger lembu amno/bn..diri sndiri pn kontang-kanting,ader ati nk fitnah org..

    ReplyDelete
  2. Anwar Ganti Khalid Jadi MB Selangor..

    Anwar Ibrahim
    PETALING JAYA: Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dipercayai bersetuju untuk meletak jawatan sebagai Menteri Besar Selangor dalam masa terdekat.

    Abdul Khalid dijangka akan mengumumkan keputusan berkenaan pada Rabu ini, demikian menurut sumber dalaman Parti Keadilan Rakyat (PKR).

    Mereka berkata, Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menggantikan Abdul Khalid sebagai Menteri Besar.

    Satu pilihan raya kecil dijangka terpaksa diadakan bagi membolehkan Anwar menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Selangor sebelum mengambil alih kedudukan tersebut.

    Abdul Khalid yang kini berhadapan dengan tekanan kuat oleh partinya sendiri berhubung keputusannya dalam Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) dan isu serbuan Jabatan Agama Islam (Jais) dikatakan bersetuju dengan perubahan itu selepas mengadakan mesyuarat dengan Anwar pada Ahad.

    ReplyDelete
  3. kah! kah! kelakar betul... 'keep calm & love japan'. he.. he..


    keza

    ReplyDelete
  4. hanisya.. jom kita pegi pameran doraemon jom.. ala.. walaupun pkr tgh boikot jepun, kita pegi diam2 je dah lah.. anwar bukannya tau pun...


    keza

    ReplyDelete
  5. steady lah papagomo... rakyat biasa yg tiada bnyk harta sanggup melawan pemimpin berkuasa dan kaya raya atas dasar kebenaran..



    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg hari tu tak ngaku tu kenape e?

      Delete
    2. bro, lu sedekah kat mamat tu untuk buat belanja kes tu. lu kan dah kaya..lu punya tulisan hentam pr mahu jutaan ringgit nilainya..tapi kalau lu kata lu tulis untuk perjuangan bangsa melayu..lupakan saja..lu punya pemimpin juga perjuang bangsa melayu dan mereka dah kaya sebab dah sapu saham melayu punya..yg jadi macai hingga kini orang orang macam lu saja...yg bodo sperti kata cek det...

      Delete
  6. UMNO bagi upah untuk menfitnah, apa hukum makan hasil dari kegiatan menfitnah,,,,,,,,,,

    ReplyDelete
  7. keza otak lembu.. makan kankung

    ReplyDelete
  8. yes to pas
    yes to umno
    no to dap
    no to anwar ibrahim

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan lalang....tapi spesies kangkung....hihihihih

      Delete
    2. mca ngan mic? Yes jugak ker?

      Delete
  9. Spin keza spin. Konar keza konar. Satu posting 2 hengget! Kah kah kah kah..

    ReplyDelete
  10. sokong papgomo sepenuhnya! sokong kena bayar rm 100 juta atau masuk penjara seumur hidup,.biar rasa azab dunia sebelum azab akhirat

    ReplyDelete
    Replies
    1. haahahaha...kangkung punyer kenyataan......kalu kaki fitnah....azab didunia...dan azab diakhirat...kalu tak minta maaf dari Anwar.......

      Delete
    2. 1557...aku rasa ko tak paham maksud 1547 laa. 1547 sindir papagomo turrrr...baca biar bagi abis.

      Delete
    3. sokong? baguss.. jangan la sokong di cyber je. kalo betul2 sayang kt papagomo, buatla bantuan derma kilat. tapi aku yakin korang takkan wat nyee.keyboard warriorlah katakan

      Delete
  11. Anwar tarik balik saman.. hahahah takut kena dedah ka?

    ReplyDelete
  12. hahaha.raje spin ..pon kena spin jugak..keh keh keh

    ReplyDelete
  13. hahah betapa seronok nya hari ni sebab papagomo di minta serah diri sebab berita palsu kes low yat... hahah padan muka ko setan... papagomo yang gemuk lagi bodoh ni harap merengkok dalam penjara sampai mati pon takper... malaysia tak perlu orang kaki fitnah mcm ni dalam negara... mak ayah dia mesti nyesal dapat anak haram mcm ni... padan muka kau... papagomo... hahaha puas hati aku...yang sokong mamat bodoh ni pun kaki2 penjilat BN... ambik ubat korang....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...