Tuesday 18 August 2015

ISMAIL SABRI MINTA MCA SUPAYA TIDAK BERLAGAK MACAM DAP



Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengingatkan MCA supaya tidak bersikap seperti DAP berkenaan cadangan pembinaan pusat jualan telekomunikasi Bumiputera di Bangunan MARA.

Beliau berkata, sebagai rakan komponen dalam Barisan Nasional (BN), MCA seharusnya tidak menyerang rakan lain.

“Sepatutnya MCA faham kedudukannya sebagai komponen BN ..nak serang-serang rakan Barisan Nasional ini bagi DAP je lah tak payah dia nak bersikap seperti DAP pulak.

“Biar DAP serang kita, Kita serang DAP. Saya tak seronoklah MCA serang saya, saya serang dia balik. Ia tak baik,” katanya pada sidang media selepas menghadiri Majlis Perjumpaan dan Taklimat di Ibu Pejabat Jabatan Kemajuan Orang Asli Malaysia (JAKOA) pada Selasa.

Dalam pada itu, Ismail Sabri turut mempertahankan cadangan pembinaan ala Low Yat 2 dan menyifatkan komen yang dibuat oleh Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai sebenarnya menjejaskan hubungan antara kaum.

“Komen dia (Liow) itu yang jejaskan hubungan antara kaum. Bukan cadangan saya. Cadangan dari komen pemimpin MCA. Ini yang boleh menjejaskan hubungan.

“Sebab mereka tak perlu komen tentang ini. Sebab itu saya kata mereka kena buat ulangkaji dulu. Apa tujuan MARA ditubuhkan. Memang MARA ditubuhkan untuk membangunkan usahawan Melayu dan Bumiputera,” katanya.

Ismail Sabri yang juga merupakan Ahli Majlis Tertinggi UMNO turut melihat pemimpin MCA berfikiran sempit mengenai perkara itu.

“Bila sebut sahaja Bumiputera walaupun MARA untuk bantu Melayu mereka anggap sensitif dan perkauman..tak betul. Serupa mereka cakap Sekolah Jenis Kebangsaan (Cina) tak boleh lah kita kata dia perkauman.

“Dia nak tambah guru sekolah Cina, takkan saya nak kata itu perkauman.. tambahlah. Sebab itu perjuangan dia untuk tambah sekolah Cina,” tegasnya.

MCA baru-baru ini membantah cadangan penubuhan ala Low Yat 2 kerana ia akan menjejaskan hubungan antara kaum.

Presidennya, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata kewujudan pasaraya sepatutnya terbuka kepada semua kaum.

Beliau menyifatkan idea dibuat Ismail Sabri untuk membukanya kepada Bumiputera sahaja sebagai pendekatan bermusuhan.

17 comments:

  1. Ya sesuai serang lg.mana mic tak serang sama.curah minyak bakar najib.hey sekelian yg marah marah.marah haji hadi marah mat sabu marah anuar marah dap.teruskan marah marah anda sehinga anda sedar najib telah menjadi perompak.sistem demokrasi negara kita hampir menjadi momokrasi.kita perlu kembali bersatu jgn menjadi batu api sesama kita.kita perlu kembali kpda demokrasi yg sebenar.bknya demokrasi dimana para hakim n peguam bersekonkol dgn pemerintah yg koropsi.kita lihat sekarang undang undang lebih takut kpd pemerintah yg bersalah n bkn lg utk menegakkan keadilan.sistem negara telah menjadi kucar kacir.penindasan kapitalis telah berlaku.yg kaya mendapat derma yg miskin dkenakan cukai.huru hara ekonomi semakin menunjukkan belang.buang lah yg keruh ambil yg jenih.buang rasuah.pray for msia

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAT SABU DITEGUR BERHENTI CIUM BONTOT DAPigs!!!

      Heh! Apa boleh buat. Benda dah memang lama berlaku, baru hari ini diorang nak tegur Si Mat Syabun ni? Alahai! Dah terlambat der. Nasik dah jadi basi dah. Mana boleh ubah dah!!!

      Kalau nak rasa nasi baru, kena la masak lain. Buang je nasi yang dah basi tu ke dalam longkang. Nak disimpan pun tak guna juga. Bagi makan pada ayam pun diorang tak nak sebab dah busuk.

      Realitinya masyarakat umum dah tahu bahawa Si Mat Syabun tu lebih tunduk kepada arahan dari kalangan puak - puak DAPigs dari nak menyebelahi keputusan yang dibuat oleh parti.

      Tambahan pulak Si Mat Syabun tu 'Makan Atas Tangan' DAPigs di Pulau Pinang. Dia dijaga oleh Si Tokong DAPigs tu sepanjang kehidupannya. Dia hidup pun kerana puak - puak DAPigs.

      Jadi, buat apa pulak Dewan Ulama PAS nak tegur Si Mat Syabun tu supaya dia lebih akur dengan keputusan parti dari menuruti orang lain? Tidakkah tindakan itu hanya membuangkan masa?

      Lagi pun, PAS nak simpan Si Mat Syabun ni untuk apa? Dia bukannya nak memperjuangkan dasar Islam yang menjadi asas kepada PAS. Dia bukannya seorang Ulama pun.

      Malah nak kata yang Si Mat Syabun ni mempunyai latar belakang pendidikan agama pun takde. Ceramah yang dia buat pun kebanyakkannya hanya menghentam orang lain sesuka hati.

      Nak dengar ceramah dia ada sebut ayat Al-Qur'an atau memetik Hadis? Jangan mimpi la!!! Semua tu takkan berlaku dalam ceramah Si Mat Syabun ni. Yang jadi zikir dia hanya sumpah seranah dan maki hamun je.

      Maka kesimpulannya, tindakan Dewan Ulama PAS nak tegur Si Mat Syabun tu pada hakikatnya hanya sekadar membuangkan masa dan tak mendatangkan faedah lansung!!! Orang macam Si Mat Syabun tu patut dibuang je ke dalam longkang!!!

      Delete
    2. Tapi eloklah mat sabu mcm tu..dlm segala hal dia kelihatan d depan..bersih 4.0 dan lain2..kita doa doa jugak..tindakan susulan yg lain itu perlu..kalau dok doa je..nasi pun xmai masuk mulut hang..

      Delete
  2. Sepatutnya Ismail sabri kena kata kat mca kalau tak setuju cara Umno anda boleh masuk.Dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAT SABU DESAK AHLI, JANJI DAPigs BERIKAN SORGA DUNIYA !!!

      Mutakhir ini nada ucapan Pengerusi Geng Haprak Baru (GHB), Mat Sabu senada dengan pemimpin seumur hidup DAPig, Kit Siang di mana mereka menyeru akar umbi PAS meninggalkan parti dan menyertai GHB.

      Mat Sabu dan Si Apek Kit Siang tu dilaporkan telah membuat seruan tersebut ketika berceramah diatas satu pentas sewaktu Majlis Pelancaran GHB Melaka, pada 7 Ogos yang lalu.

      Mat Sabu telah menyeru semua penyokong PAS supaya meninggalkan parti untuk bersama GHB sebab kerana didakwa PAS tidak lagi relevan kepada rakyat Malaysia dalam arus Politik semasa.

      Si Apek Kit Siang tu pulak turut menyatakan sokongan padu kepada GHB. Dia juga turut mencampuri urusan PAS apabila menyeru akar umbi parti itu keluar parti dan menyertai parti baru tajaan GHB.

      ADAKAH GOLONGAN GHB AKAN JADI ANGKASAWAN (UNGKA-SAWAN) DENGAN NAIK ROKET CAP PENANG UTARA

      Delete
  3. Tendang jer MCA tu... MIC sekali... baik amik PAS jadi rakan kongsi... sama2 melayu... sama2 bumiputra...

    ReplyDelete
    Replies
    1. BUKAN SETAKAT TUNDUK, MENJILAT PUN DIORANG SANGGUP!!!

      Alahai!!! Takkan la setakat itu je yang mampu dilakukan oleh Geng Haprak Baru yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu. Setakat tunduk dan patuh pada DAPigs, PAS pun dah lama buat dah.

      Sejak wujudnya Pakatan Haramjadah tu sebelum ini, bukan ke PAS seringkali dilihat menjadi Pak Angguk Saja kepada puak - puak DAPigs tu sehingga tahap dasar perjuangan parti sendiri pun sanggup diabaikan.

      Jadi, Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu ni mesti kena buat lebih dari itu. Mungkin sampai tahap Cium Bontot atau pun Jilat Tapak Kaki puak - puak DAPigs tu diorang perlu lakukan.

      Lagi pun, dah berapa banyak duit dan dana kewangan DAPigs salurkan kepada diorang. Maka tak heran la kalau Geng Haprak Baru tu sanggup buat apa saja demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Setakat, tunduk dan patuh je, dah biasa sangat!!!
      SHAH ALAM: Bekas Naib Presiden PAS, Datuk Nakhaie Ahmad tidak menolak kemungkinan Gerakan Harapan Baru (GHB) akan mengikut telunjuk DAP, sekiranya bergabung dalam pakatan pembangkang kelak.

      Nakhaie berkata, GHB tidak akan tampil lebih islamik daripada PAS meskipun ia diterajui beberapa bekas pemimpin parti itu. Justeru, Nakhaie menjangkakan GHB akan berdepan dengan cabaran setiap kali mahu bertegas bersabit sesuatu isu, membabitkan DAP.

      "(Dipengaruhi DAP) Kemungkinan itu ada sebab semuanya akan menjadi liberal. Saya ingat, GHB, DAP akan bersatu dengan pendekatan yang lebih liberal, Islam yang agak liberal. PKR juga liberal.

      "Sebab mereka terdiri daripada kalangan profesional menengah yang mana mesej mereka tidak sampai ke bawah," katanya kepada Antarapos, hari ini.

      GHB kini memerlukan sokongan DAP agar parti politik yang bakal mereka asaskan sedikit waktu nanti dapat diterima rakyat.

      Penasihat DAP, Lim Kit Siang juga sebelum ini mengakui perbincangan diadakan bersama GHB dan PKR bagi membentuk gabungan pembangkang yang baru menerusi Pakatan Rakyat 2.0.

      Bukan itu sahaja, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim juga memberi bayangan bahawa partinya akan menjalinkan kerjasama dengan GHB dengan menggunakan hujah mahu membentuk permuafakatan politik yang lebih kukuh.

      Pimpinan PAS pula tidak henti-henti menempelak tindakan kumpulan progresif PAS yang membentuk pertubuhan ini yang dianggap sebagai serangan kepada parti itu dan pemimpinnya selepas kalah dalam pemilihan baru-baru ini.

      Delete
  4. Sebagai ahli Pas Ulu Bernam aku menyokong Sabri dan bersetuju penuh MCA keluar dari ikatan kita. Aku setuju Pas menggantikan MCA sebagai tanda persaudaraan demi memenangi PRU14. MCA boleh join Dapigs dan geng haram barua

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reformis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni dah sasau ke Jeff?
      Ko pekena pil kuda tuang presdeng ke?

      Delete
    2. Jeff Clone dikenali. Clone nama memang diminati oleh macai Ji Hesh Bi (GHB)

      Delete
    3. "KENAPA DOKTOR AJAK SAYA KE JALAN SESAT!!!"

      Ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS, N.Balasubramaniam mendedahkan beliau dipujuk oleh pemimpin Gerakan Harapan Baru (GHB) supaya meninggalkan pas untuk menyertai pertubuhan itu.

      Balasubramaniam juga tanpa bersembunyi turut memaklumkan, bekas pemimpin PAS yang memujuk dia supaya menyertai GHB ialah bekas Timbalan Pesuruhjaya PAS Pahang, Dr. Hamzah Jaafar.
      “Hari ini Hamzah sudah jadi orang nombor satu dalam GHB. Bahkan dia menelefon saya untuk mengajak saya keluar daripada PAS dan menyertai GHB.
      “Saya jawab, doktor yang perkenalkan PAS kepada saya. Tiba-tiba doktor mahu ajak saya ke jalan yang sesat?” katanya dalam satu kenyataan media baru-baru ini.
      Sehubungan itu, Balasubramaniam menyelar Hamzah yang pernah diberi penghormatan untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum sebanyak tiga kali tetapi masih sanggup mengkhianati PAS.

      Menurutnya, dia sendiri yang tidak pernah bertanding. dan tidak pernah pun ditawarkan oleh PAS untuk bertanding, tetapi masih lagi tetap kekal bersama dengan kepimpinan ulama parti itu.

      Bahkan, Bala juga turut membidas bekas Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Mujahid Yusof Rawa yang kini Pengerusi GHB Pulau Pinang kerana membawa Islam baharu dikenali sebagai GHB.
      "Mujahid sebelum ini marah kepada konsep Islam Hadhari kerana pada beliau Islam hanya satu sahaja tiada yang lain tetapi hari ini Mujahid cuba membawa Islam baharu kepada masyarakat yang diberi nama Islam Progresif," katanya.
      Selain daripada itu juga, Bala turut mendakwa bahawa dia telah belajar banyak tentang Islam dan hukum - hukumnya daripada para pemimpin - pemimpin ulama selepas menyertai PAS.

      Justeru, katanya, dia berasa cukup kesal kerana ada bekas pemimpin PAS yang lebih rela mempertahankan DAPigs, menghentam kepimpinan Hadi Awang selaku Presiden parti, dan menyokong Setiausaha Agung DAPigs, Lim Guan Eng serta membelakangkan perjuangan PAS!!!

      Delete
  5. Low Yat 2 sesuai untuk ahli amno dan Pas sahaja. Ahli Dapigs, ghb dan PKR boleh cari tempat lain. Minta Abang Non sediakan tempat sendiri.

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reformis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Letak satu tin milo kat sudut tepi tangga
      Boleh kutip derma

      Delete
    2. Jeff Clone dikenali. Clone nama memang diminati oleh macai Ji Hesh Bi (GHB)

      Delete
    3. GHB TUKAR NAMA JADI "PARTI AMANAH"!!!

      Hahaha!!! Inilah berita yang paling lawak kita dengar setakat hari ini. Dengar katanya, Geng Haprak Baru yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu dah tukar nama. Diorang tak nak guna GHB lagi.

      Kalau dulu, diorang nak jadi 'Harapan Baru' kepada rakyat. Tapi kali ini, dari sumber yang dilaporkan, Geng Haprak Baru tu akan menggunakan nama "Parti Amanah Rakyat" atau AMANAH.
      KUALA LUMPUR - Parti Amanah Rakyat atau “Amanah” dijangka menjadi nama rasmi parti Islam baharu yang ditunggu-tunggu, ditubuhkan daripada kumpulan serpihan pemimpin PAS dan ahli badan bukan kerajaan Islam.

      Dijangka dilancarkan pada Hari Kemerdekaan, menurut sumber, parti yang berteraskan Islam itu akan menggunakan warna Gerakan Harapan Baru (GHB) sekarang iaitu oren sebagai warna tema partinya.

      Nama dan logonya akan dihantar ke Pendaftar Pertubuhan (RoS) tidak lama lagi sebelum dilancarkan secara rasmi pada 31 Ogos.


      Keputusan mengenai nama, logo dan warna parti itu dimuktamadkan pada mesyuarat di Shah Alam semalam yang dihadiri pemimpin-pemimpin Gerakan Harapan Baru (GHB), yang merupakan sebahagian daripada ahli Parlimen dan pemimpin politik PAS yang paling menonjol.
      Itu yang buat kita rasa geli bulu ketiak. Sebab Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu ingat, dengan menukar nama kepada 'Amanah' tu boleh buat sifat diorang pun berubah juga.

      Hakikatnya, perangai Haramjadah puak - puak tetap takkan berubah jugak. Setakat guna je nama 'Amanah' tapi diorang 'Tak Amanah' pun dalam menjalankan tugas yang diberikan oleh rakyat.

      Jika betul Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu 'Amanah', sudah pasti diorang takkan menjadi 'Pengkhianat' kepada perjuangan PAS dan tetap beristiqomah dengannya.

      Kalau betul pemimpin - pemimpin Geng Haprak Baru macam Khalid Samad, Mujahid Rawa, Hatta Ramli, Dr. Dzul atau pun Siti Mariah tu 'Amanah', dah lama dah diorang letak jawatan.

      Tapi sehingga ke hari ini, bila didesak supaya diorang melepaskan jawatan sebagai Wakil Rakyat, sama ada ADUN atau pun Ahli Parlimen, sekor pun diantara mereka tak Berani nak buat.

      Jadi, bagaimana mungkin Geng Haprak Baru tu boleh mendabik dada dan menggelarkan diri diorang sebagai "Amanah" jika yang menjadi keutamaan diorang hanya setakat menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je! Bukannya diorang AMANAH nak menjalankan tugas!!!

      Delete
  6. Bagi satu lot kat omak kau
    Satu lot lagi bagi kat TSKI

    ReplyDelete
  7. Mat sabu anjing dap pi le pertahan kepala dap anjing low yat

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...