Tuesday 16 February 2016

BLOGGER AL-HUSSEYN DIPERINTAH BAYAR GANTI RUGI RM35 RIBU DAN KOS RM5 RIBU KEPADA PESURUHJAYA PAS PERAK KERANA MEMFITNAH.




Mahkamah Tinggi Ipoh pada 15.02.2016 telah membuat keputusan mengarahkan seorang penulis blog, Al-Husseyn untuk membayar gantirugi sebanyak RM35 ribu kepada Pesuruhjaya Pas Perak, Haji Razman Zakaria.

Ia berikutan artikel bertajuk 'Pesuruhjaya PAS Perak cuma mahu balas budi Menatu Tuang Presideng jer' yang ditulis oleh Al-Husseyn atau nama sebenarnya Mohamed Ali bin Hussain pada 14.05.2015 di dalam blognya, Al-Husseyn.

Artikel tersebut turut dibuat pautan oleh Al-Husseyn di laman sosial facebook miliknya pada tarikh yang sama.


Di dalam artikel tersebut, Al-Husseyn telah memfitnah Razman apabila menulis bahawa Razman telah diminta bersara awal dari perkhidmatan Kastam DiRaja Malaysia kerana masalah disiplin.


Selain gantirugi RM35 ribu yang termasuk gantirugi teladan, Al-Husseyn juga diperintahkan membayar kos sebanyak RM5 ribu serta faedah sebanyak 5% ke atas amaun RM35 ribu tersebut mulai 05.10.2015 sehingga penyelesaian sepenuhnya.

Keputusan berkenaan diumumkan oleh Penolong Kanan Pendaftar Mahkamah Tinggi Ipoh, Puan Nurul Hafizah binti Mohammad Pauzi.


Peguam yang mewakili Razman, Mohammed Zamri bin Ibrahim yang juga merupakan Pengerusi Lajnah Undang-undang dan Guaman PAS Perak memaklumkan bahawa sebelum ini, YA Hakim Mahkamah Tinggi Ipoh telah memberikan perintah injunksi untuk menahan defendan (Al-Husseyn) daripada melafazkan, bercakap atau menerbitkan pernyataan fitnah tersebut atau kata-kata yang sama memfitnah Razman baik secara lisan atau di media cetak dan/atau elektronik pada 05.10.2015.


Razman yang turut hadir ke mahkamah, melahirkan rasa kesyukuran terhadap keputusan itu.

Beliau menegaskan bukan wang merupakan perkara utama beliau menyaman Al-Husseyn, namun ia disebabkan fitnah yang melampau di dalam penulisan artikel tersebut. "Tindakan selanjutnya, saya serahkan kepada peguam saya", katanya.

86 comments:

  1. Lar...apa nak heran...blogger PAN Imayam/Balaci DAP bergurukan Pakar Fitnah Red Bean DAP yg telah pun mendapat didikan dan dilatih Israel Zionist!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam semua

      Mat Sabu kena saman, alhusseyn pun kena saman

      Yg lebihnya Mat Sabu lempaq mic dan tahun lepas selfie s Amoy landing d bahi

      Abang alhusseyn tak mau selfie d Amoy jugak ka?

      P/S ; tulang loser tarafnya selfie d Nepal
      Kah kah kah

      Delete
    2. Ai dah mula balik geng porno kahkah..

      Delete
    3. HIDUP LAGI PEMILIK BLOG BABI NI YER

      Delete
  2. Gambar mcm kat hospital tak tahulah sakit apa harap dia cpt sembuh. Apa pun kita juga diajar jgn cari penyakit

    Beberap hari lps sorang menteri buat cabaran yg agak unik kpd belia, Belia2 tak boleh sahut terus cabaran hanya kerana menteri yg cabar. Walau semangat dah menyala nyala..Kena fikir masak masak. Bimbang nanti terjadi spt bidalan korek perigi buta. Penat je dapat.

    ReplyDelete
  3. o....ni dia krja blogger yg suka buat fitnah tu..kan dah kena tu...hrp dia sedar diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiiiiiii PAN-Kuih-TaRT. PAN bersengkongkol dengan DAP menzalimi rakyat marhaen melayu Islam di Pulau Pinang. Bagaimana PAN bersengkongkol? dengan mendiamkan diri dan merestui Regime DAP

      Delete
    2. Inilah PAN Imayam yg menjadi talibarut DAP, pasal fulus hina dan fitnah PAS, Isma dan badan2 Islam. Tak guna punya PAN Imayam siapa yg tak mahu jadi talibarut DAP dicop sebagai musuh. Mari kita baca dari view ISMA pula



      http://www.ismaweb.net/2016/02/mereka-sudah-nyanyok-tapi-ramai-tidak-lupa/

      Mereka Sudah Nyanyok, Tapi Ramai Tidak Lupa…

      Seperti yang sudah dijangkakan, nama ISMA (seperti biasa) adalah satu jalan singkat untuk sesetengah orang menempa nama dan maqam glamour sesaat dua dengan jalan pintas. Tidak kisah sama ada berita itu benar atau diputarbelit, yang penting sasaran mengena dan damage done.

      Sudah seperti menjadi KPI atau SOP sebahagian dari mereka agaknya – nak cepat popular, nak naikkan rating atau nak score political mileage senang saja: Burukkan ISMA!

      Tak perlu tabayyun-tabayyun lagi dah.

      Saya tak pasti siapa yang lebih terserlah kebodohan atau kemalasannya di antara para editor, jurnalis atau poli-tikus berkenaan.

      Selective dementia atau pure laziness.

      Boleh jadi kedua-duanya jugak.

      IKRAM dan ABIM juga terima dana, sepertimana juga ISMA. Undang-undang membenarkan. Tak ada salahpun. Perlembagaan Malaysia juga mempunyai peruntukan tentang dana untuk memgembangkan agama Islam dalam negara.

      Why single out ISMA?

      Jawapan: takkan nak sasarkan IKRAM atau ABIM pulak? Ya tak ya jugak, takkan nak tembak member sendiri kan!

      Dan sebab ISMA adalah satu-satunya NGO Islam sederhana yang konsisten dan beriltizam dalam membawa agendanya.

      Anwar Tahir dulu pun pernah duduk dalam ABIM juga satu masa dulu.

      Parti politik kuali leper (PAN) pun loaded jugak. Siapa ya “Penderma” dan “Pendana” parti politik ciplakan ini ye?

      Takkan kerajaan (yang dia sifatkan sebagai mengamalkan diskriminasi ras dan keugamaan”) yang bagi duit kat PAN?

      Sudah sudah la encik, simpan sikit simptom buat-buat lupa tu.

      Jangan dok temberang kat alam maya saja.

      Elok perbetulkan dulu rumahtangga you sendiri yang sedang bergolak hebat, berebut kuasa tak habis-habis. Entah berapa banyak kem yang sedang mengatur muslihat untuk saling jatuh menjatuhkan.

      Same goes to jurnalis picisan yang sorang lagi tu. Kertas skrip yang dikutip tepi longkang sahaja diambilnya.

      Nice try both of you.

      Jerat tak mengena dan skrip yang digunakan awak berdua itu pun sudah basi.

      Masyarakat sedang ketawa sahaja menyaksikan gelagat sepasang pak pandir berlagak alim.

      Ahli-ahli ISMA tidak sudi masuk gelanggang permainan individu-individu yang kemaruk perhatian segera.

      Grow up la!

      Muhammad Luttfi Abdul Khalid
      Aktivis ISMA

      Delete
  4. blogger omakkau dan opakkau (ibnuhashim yg suka artikel sex tu) menunggu giliran utk disaman... insyaallah amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Talibarut DAP pun guna insyaallah. Bagus la tu.

      Ingatkan cakap Lord willing

      Delete
    2. blogger omakkau dan opakkau (ibnuhashim yg suka artikel sex tu) menunggu giliran utk disaman... insyaallah amin

      Delete
    3. Bonggok, Blogger Omakkau ada Klas Tersendirilah ...

      Delete
    4. Ini blog parti babi semalaya

      Delete
    5. Mana2 org pas yg nak bela lembu kaki pendek boleh hubungi blogger omakkau

      Delete
    6. Takkan nak saman omakkau kerana melaporkkan kesah benar sambutan utk pan di merata negara amat amat hambarbabe..

      Delete
  5. Dalam Pas ini apabila terlalu taksub sangat kepada binatang besar (gajah) sampai lupa unggas kecil (nyamuk) yang merbahayakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat Interview dgn Mat Sabu,

      SIla baca link MALAYSIAKINI kat bawah ni

      Malaysiakini http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."


      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu
      Keadilan N9ERS

      Delete
    2. Mat Sabu bukan salah umum tapi berniat memuji2 Syiah. Syiah sudah difatwakan sesat di Malaysia Mat Sabu memuji HIZBULLAH . Sila Tengok Video ini.

      Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah. Ini dia punya LINK
      https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA

      Bukankah Hezbollah meneyembelih kaum sunmah wal Jamaah di Syria. Mat Sabu, kamu yg extremist kamu kata orang lain plak.

      By the way Majlis Fatwa kan kata Syiah tu sesat!!!!! Syiah sesat, haram untuk umat Islam dari Malaysia

      SHAH ALAM - Majlis Fatwa Kebangsaan menegaskan Syiah adalah ajaran sesat sekali gus haram diamalkan oleh orang Islam dari negara ini. Pengerusinya, Prof. Emeritus Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin berkata, majlis fatwa tetap dengan keputusan sebelum ini yang dikeluarkan sejak tahun 1996, di mana ajaran Syiah adalah ajaran yang menyeleweng daripada Islam dan tidak boleh diamalkan oleh rakyat Malaysia.

      “Syiah ini adalah ajaran sesat sepenuhnya kerana ianya memang menyeleweng daripada akidah. “Bagaimanapun untuk menyatakan ia bukan Islam kita belum tetapkan, kerana kumpulan ini juga mengucap dua kalimah syahadah namun tidak mengikut ajaran sunnah.

      “Sesiapa rakyat Malaysia yang beragama Islam yang sememangnya telah berpegang kepada ajaran Sunnah Wal Jamaah sejak beratus tahun lalu haram mengikut ajaran ini, dan tindakan boleh dikenakan,” katanya kepada Sinar Harian Online. Sebelum ini, Datuk Seri Jamil Khir Baharom dipetik sebagai berkata, penganut ajaran Syiah di negara ini tidak mempunyai halangan mengamalkan mazhab itu.

      Bagaimanapun menurut beliau yang menjadi kesalahan apabila pengikut Syiah cuba untuk menyebarkan ajaran tersebut. "Siapa pun mereka sama ada penganut Buddha, Hindu mereka berhak untuk mengamalkan ajaran agama masing-masing namun yang menjadi salah apabila mereka cuma mengembangkan ajaran tersebut kepada orang Islam," katanya.

      Mengulas lanjut, Abdul Shukor berkata, Majlis Fatwa Kebangsaan mempunyai pendirian yang sama dengan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) iaitu membenarkan pengikut Syiah asal daripada negara Islam yang lain meneruskan mazhab tersebut di negara ini. Namun, beliau berkata, ajaran mazhab tersebut tidak boleh disebarkan dan dikembang secara terang atau sulit kepada penduduk Islam di Malaysia. “Pengikut Syiah dari Iran yang datang ke Malaysia boleh teruskan mazhab mereka, tetapi tidak boleh disebarkan kepada penduduk Islam di sini.

      Delete
  6. PAS menyambut baik dan menyokong usaha kerajaan untuk menangani keganasan menerusi Rang Undang-undang Langkah-Langkah Khas Menentang Keganasan di Luar Negara 2015 yang diluluskan di Dewan Rakyat Selasa lepas, kata Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

    Berhubung penangguhan pembentangan Rang Undang-undang persendirian Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) bagi pelaksanaan hudud di Kelantan ke sesi Dewan Rakyat akan datang dijadual pada Mei, Abdul Hadi berkata, beliau berpuas hati kerana perkara itu telah dipersetujui sebulat suara selepas satu perbincangan diadakan antara kerajaan pusat dan kerajaan negeri Kelantan.

    Katanya, PAS bersetuju untuk tidak terlalu memaksa usul itu dibentangkan lebih awal sebaliknya bersedia mengikut giliran yang telah ditetapkan kerana percaya agenda negara khususnya melibatkan isu keselamatan dan keganasan perlu diutamakan pada masa ini.

    "Saya juga dimaklumkan bahawa ada menteri yang membuat kenyataan di Parlimen bahawa akan dipanjangkan perkara ini dalam sidang akan datang. Maka, sebab itu, kami tak perlu tergesa-gesa dalam hal ini," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amacam penyokong pas,dah nmpk blm niat presideng korg?

      Delete
    2. Ckp berbelit2 mcm anaconda menyerang mangsa. Amanat dulu pun hilang entah kemana. Sanggup ponteng sidang parlimen (yg digaji oleh rakyat) utk berkempen.

      Delete
    3. "ana umno lah"
      "ana kawan dengan umno"
      "ana mesti sekata dengan umno"

      Delete
    4. Haji hadi awang nie, ketika mangsa banjir di kuala krai tidur didalam khemah, cuba memperbaiki rumah runtuh, teruk menghadapi kenaikan barang akibat gst dia sibuk dengan hudud (Syaidina umar enggan menguatkuasakan hudud ketika musibah),

      Delete
    5. Kepada para penyokong statement Hadi Awang nih... Satu jer gua nak ingatkan... Kalu ader adik beradik, anak beranak, sepupu sepapat lu nanti kena tahan tanpa bicara ... Tolong jangan melalak sana sini bising aaa..

      Delete
    6. Time to say goodbye to TGHH. after a deep study on what he has been saying (the flip flop statements especially), his support to BN depressive acts, his silence on the assault suffered by dr Zul and others, his back stabbing move on other PR candidates, his curses on PAS members whom he thinks not enough wala' to him and many more, I would now say this HA has become a liability to this Islamic party.

      Members of PAS, are we still moving on the right track?

      Delete
    7. Ko ingat kalau Hj Hadi masuk UMNO atau bergabung dengan UMNO apa yang dia boleh buat Belum masuk pun dah barua kan orang

      Delete
  7. Rakyat Trengganu pun reject dia

    ReplyDelete
  8. Tuan presiden beradab berjemaah sgt ke? Langgar keputusan Ajk pas, suka hati tak mau hadir meeting, letak calon last minit utk bertembung sesama sendiri...banyak lagilah kalu nak highlight satu per satu...nak wala sgt pun agak agaklah sikit sedara...

    ReplyDelete
  9. Aku pun dah mula rasa begitu...seolah hj hadi dah beri keuntungan kpd BN...

    ReplyDelete
  10. Hidung tak mancung pipi tersorong-sorong. Nak tutup malu dah kena tipu kenalah kasi bodek itu UMNO punya undang-undang...untung-untung dapat bentang private bill. Boleh pulak tunggu dan tangguh. Cakaplah sekarang pada UMNO terimalah daku dalam dakapan mu.

    ReplyDelete
  11. Alahai Hj Hadi tak kan tak tahu tak ada angin tak ada ribut tiba tiba wartawan tanya pasal penganas bukan pasal GST Atau pasal prk

    ReplyDelete
  12. Bila negara sedang bergolak dengan GST, depa dok kalut dengan Hukum Hudud?

    Sedarkah depa bahawa GST tu zalim sebab rakyat yang sebelum ini tak layak membayar cukai pendapatan pun terkena cukai. Alasan ramai rakyat tak bayar cukai pendapatan, jadi salah rakyat atau salah pegawai JHDN?

    Bila Parlimen dok kelam kabut membahaskan rang undang-undang zalim POTA (tahanan tanpa tempoh), depa pi ceramah kat surau?

    Agenda mana yang lebih besar?

    Memberi ceramah kepada segelintir manusia atau agenda kebangsaan POTA????

    Yang paling sedih ialah dah la tak datang ke parlimen untuk perbahasan, la ni pulak keluar kenyataan menyokong POTA sebab ianya menghalang kezaliman.

    Selama ni siapa yang zalim?

    Yang dok sokong atau yang dok menentang? Entahlah.

    Sebagai "Ulamak" yang diiktiraf "dunia", kenapa boleh menyokong pihak yang suka menzalimi?

    Nampaknya ianya bertentangan dengan Islam yang menganjurkan menegakkan KEBENARAN dan melarang KEZALIMAN/KEMUNGKARAN. Inilah asas Islam.

    Bayangkan kalau asas pun tak dapat pegang dengan betul, mana mungkin dapat mengolah agenda yang lebih besar seperti tahap negeri, negara dan antarabangsa.

    Jadi tak hairanlah, Allah swt hanya memberi PAS berkuasa sepenggal sahaja di Kedah dan Terengganu sebab Allah swt Maha Mengetahui. Wallahualam.

    ReplyDelete
  13. dah jadi barua pula kot?


    Ingat Permatang Pauh
    Ingat Rompin

    ReplyDelete
  14. Aku pada mulanya sukar nak percaya teori kata Hj Hadi adalah agen umno sejak dari awal lagi.. tapi semakin lama teory itu semakin jelas..

    tugas agen umno ialah utk mempertahan umno secara x sedar dan meruntuhkan kekuatan musuh umno..

    Dibawah Hj Hadi kerajaan Pas Trengganu hanya sepenggal.. gitu juga Pas Kedah.. kerajaan PR Selangor nk disabotaj tp x berjaya.. Sekarang semasa politik Umno tgh kritikal tugas agen amat diperlukan untuk menongkat umno supaya tidak tumbang.

    ReplyDelete
  15. Haji Hadi pon x datang masa bahas pindaan akta hasutan kelmarin.. jadi setuju la kalau kerajaan BN tahan aktivis pembankang dan NGO counter kerajaan tanpa bicara selama 3 tahun..?

    ReplyDelete
  16. Sudah jelas dan terang Presiden Pas bersekongkol dengan kezaliman BN,Pas sudah tidak sama saperti zaman arwah Dato Fazhil Noor dan arwah Dato Nik Aziz

    ReplyDelete
  17. Hudud boleh di lewatkan sebab dulukan agenda negara seperti isu keselamatan dan keganasan.

    Tapi isu ekonomi dan bantuan banjir bukan agenda yang penting sangat pun perlu di utamakan pulak dah.

    Alasan sebab dah lama hudud tertangguh tangguh

    ReplyDelete
  18. Hj Hadi tergesa gesa bentang hudud untuk tidak memberi peluang berbincang dan mendengar pandangan PKR dan DAP Hal ini memang di sengajakan

    Tetapi sekarang Hj Hadi ada banyak masa untuk berbincang dengan Umno.

    ReplyDelete
  19. Kah kah kah barua2 Dap dah mula meroyan pabila blogger depa yg suka buat fitnah kena saman !

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2247 barua umno. Baru umno bg dedak terus lahap makan, akhirnya tercekik sesak napas ponteng tengok porno german lg. Bila dah nafas paras hidung minta pula dewa cina bantuan penafasan. Bodoh

      Delete
  20. Ambo tok cayo doh si dia ni. Nok bodek umno pulok doh, bodek MCA pulok.... terok benor ... mana gok prinsip mu,. dulu dok kato umno to tak molek. PAS yang molek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abis cerdik sokong pan...kesian

      Delete
  21. Baru terserlah wajah sebenar hj hadi setelah tiadanya tuan guru nik aziz...dulu masa tgna masih ada dia tak berani..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abia cerdik tolak islam...kesian

      Delete
  22. Beberapa tahun dulu beberapa ahli PAS telah ditangkap setelah pergi ke negara bergolak Sedangkan mereka telah kembali dan menjalani hidup sepeti biasa

    Salah seorang yang di tangkap selepas mengajar agama dan salab seorang ia lah anak TGNA sendiri

    UMNO mengaitkan PAS dengan Penganas

    Hj Hadi memang dah tak sayang PAS Tak pernah UMNO di tangkap atau di tahan Polis samada kerana kenyataan perkauman apalagi ISA Jadi menyokong undang undang zalim POTA adalah zalim kerana tidak dikenakan kepada yang menyokong UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abis cerdik tolak islam...kesian

      Delete
  23. Hadi akan menempa sejarah apabila satu2nya pemimpin pembangkang yg akan menerima anugerah Tun.

    Anugerah diberikan atas jasa2 beliau yg telah menyelamatkan Malaysia dari jatuh ketangan pembangkang dan mengekalkan kerajaan BN yg korup kekal memerintah selama2nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila islam ditolak...fitnah senang jer keluar dari mulut...mcm air yg keluar dr kendi...x berasa takut lg...sbb islam dah xdak kt hati...kesian

      Delete
  24. Hadi hancurkan Pakatan, UMNO bermaharalela menekan rakyat kerana BN sudah tiada saingan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dikenali sbgai penghancur PR tu ok lagi. Aku takut dia dikenali sbgai kaldai ameno je!

      Delete
    2. Bukan sahaja Hj Hadi itu 'Penghancur Pakatan' tetapi 'Pemusnah Harapan' ramai yang ingin melihat Islam memainkan peranan mengubah Malaysia dari diperintah oleh UMNO

      Delete
    3. Klu x dpt buat fitnah x sedap...kesian

      Delete
  25. Puak UG redha dengan kehilangan Terengganu Perak & Kedah. Tak lama lagi akan kehilangan Kelantan maka akan berlebih lebih redhalah puak UG ni. Inilah moto baru perjuangan puak UG wala' dan redha ie biar kalah dalam PRU tapi pantang derhaka pada tuan presiden.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai JIN belaan AMNO sangat berkuasa dalam PAS sekarang.

      Delete
    2. Takut nk laksana hukum islam...kesian

      Delete
    3. Kapir nk guna nama allah suka...
      Org islam nk guna undang2 islam x suka...
      Kapir nk bela org islam murtad x kesah pulak
      Kapir dok halau melayu..seronoknya
      Kapir sekat bantuan sra...x terkesan
      Apa citer ni?

      Delete
  26. Pembangkang di Malaysia semua bodoh. Kalau cerdik dah lama menang. Kalau pembangkang cerdik dah lama BN kalah.

    PEMBANGKANG MALAYSIA BODOH
    PEMBANGKANG MALAYSIA BODOH
    PEMBANGKANG MALAYSIA BODOH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pembangkang cerdik.. org mcm kau yg dungu dok sokong umnu dan pasporno

      Delete
  27. Tali barut DAP lagi bodoh berganda-ganda kerana memusuhi saudara2 sebangsa dan seugama kan kan kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. tunggulah sedara seislam kau mat bangla rogol adik kau... jgn musuhi dia.. dia sedara islam kau.

      malah suruh adik kau layan bangla tu sbb dia sedara islam yg merantau jauh cr rezeki.. bini jauh

      Delete
  28. memalukan bawean ipoh sahaja ali kusyen ni

    ReplyDelete
  29. Kejap lg senyap lah macai umno dan pas kena tibai kaw2 kat sini. Tahniah pd tuan2 yg komen demi kebaikan pas supaya tidak berselera lg memakan dedak subsidi dr umno. Pas + Umno = PORNO

    ReplyDelete
  30. Bila agaknya PAS nak UG dengan umno?, dah lama dah tunggu sampai satu Malaysia rakyat tunggu sehingga yang jadi tengkorak pun ada, pembenci PAS dan barua DAP kata PAS nak UG dengan umno, sampai sekarang aku tunggu, PAS ni penipu ke? Atau pembenci PAS dan barua DAP yang mencipta fitnah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tk semua plan ug berjaya tu sbb pas tk masuk bn.

      tp intipati ug sudah berlaku. sabotaj rakan sendiri. sokong umnu. permain hudud. memusuhi pkr dap amanah. berlembut hati dgn puak munafik tp keras dgn rakan seperjuangan yg tolak cr bodoh mereka

      kebodohan anon 1817 kerana selagi pas tk masuk umnu..tidak dianggap ug.

      pas peraan dpt ug dgn umnu. umnu sikitpun tk hingin pas ug dgn mereka. bn blh berdiri sendiri... pas yg perasan kuat offer diri utk ug.

      mcm perempuan tua murahan tp masih dara terhegeh2 mengurat jantan jahat utk jd pasangan.

      apa lg jntan tu gunala habis madu sepah disepah2kn

      itulah maruah pas sekarang.

      ug adalh impisn pas utk tumpang kuasa dn laba dr umnu.

      umnu tk hingin.. cukup takat bg hj2 misai kontot jawatan2 klu tidak asyik merengek nk main je pas ni.

      klu pas blh tackle rosmah mungkin ada chance buat ug

      if not tunggulah 2.6b tu sampai kiamat. jgn harap dpt

      Delete
    2. entah lah pas ni parti gila khin..ir.

      bila la nk ug... ug tk buat hudud tk buat

      semua tkbuat. tkkan takut dap marah klu ug kot. rupanya pas jd lembu tunggangan dap dan srmua parti politik di malaysia.

      pas adalh parti utk ditunggang. setaraf keldai

      Delete
  31. Anom 01.04 PORNO tu adalah identiti pemimpin2 pujaan awak ya.Semua rakyat Malaysia tahu bahkan dunia pun.Yang ni pun nak spin juga ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 1002

      ye betul dn sah... pas adalah parti porno.. PASPORNO

      jerman jepun jerman jepun

      hudud?

      tk jadi sbb takut kena hukum tgk porno

      Delete
  32. Brla betul berani kupas isu,kene saman pun xpe drp update ceramah pan xda sambutan je pe cter.nk kupas isu 2.6bilion pun omakkau tercirit2.kahkahkahkah

    ReplyDelete
  33. DAP tak berani ceraikan kami, ejek PAS

    Pemuda PAS memperkecilkan DAP yang digambarkan tidak cukup jantan untuk berpisah dengan parti Islam itu.

    “Saya jadi perasan DAP ni perempuan, PAS jantanlah pula. Perempuan tak sah lafaz cerai. Tu dok minta fasakh itu.

    “Come on lah DAP... jadilah jantan juga. Pilih, be gentleman, cool macam PAS atau berterus terang saja, tolak PAS,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pemuda pas adalah pemuda lembu...

      tk habis2 cita sex kawin cerai.

      tu jela kerja serban dn jubah ni.. memalukn islam sungguh

      org sibuk tppa gst ancaman china dn us.. pas pemuda lembu sibuk cita kawin cerai dap

      kan dap kapir... mana blh lebai kawin kapir

      sejak pas buat sial nk pakai kupiah pun segan la

      Delete
  34. kahkahkahkahak....

    Klau berani sangat, atau ikut ABDUH NIK AZIZ, jantan sgt, cubalah ADUN Pas Selangor letak jawatan.

    Klau x berani , baik kerat apa yg patut dikerat dan buang dlm tandas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dlm parlimen mcm maknyah

      kt luar menyalak mcm anjing pondan

      sudahlh nik beduh.. pegi tidur lg baikla... apa pun tk tau... menmlukn islam aje

      Delete
  35. Betul telahan ramai orang. Walaupun muktamar sudah meluluskan usul untuk memutuskan hubungan dengan DAP tanpa bahas, Pas masih dengan madah berhelah untuk bertepuk tampar gembira bersama DAP Selangor.

    Sekarang ni nampak benar Pas ni pondan aka bapok.

    ReplyDelete
  36. PAS dah lafaz cerai dengan DAP maka dengan sendirinya jatuhlah talak.

    Tapi sifat Jelik Pas ialah masa berada P Pinang kata dah bercerai tapi di Selangor berkepit berkhalwat dengan DAP.

    Mazhab mana yang Pas pakai ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan munafiq ka itu?

      Delete
    2. sapa kt pas munafik... lembu munafik

      Delete
  37. Kalau nak cari gaduh jangan guna nama ulama sebab kalau yang mengaku Islam nak cari gaduh dengan orang bukan Islam apa bezanya Nik Abduh UG dengan orang bukan Islam sebab takde akhlak Islam !!!

    Itu sebab orang-orang yang suka kepada pergaduhan ini bukan daripada ajaran Islam !!!

    ReplyDelete
  38. Kah kah kah..Gila Talaq, Lakonan Tak Menjadi.. Dah lafaz Talaq, Taknak Keluar Rumah..

    Bukan apa.. Masih berharap Tuntut Harta Sepencarian..

    Maklum lah, Rumah, Kereta semua nama bini.. Hidup pun selama ni pakai Duit Bini.. tu Tak berani Keluar Rumah..

    ReplyDelete
  39. Yg patut malu pas, masa muktamar bukan main berapi-api mau memutuskan hubungan dgn dap, bila dap suruh letak jawatan pemimpin pas di PP barulah sedar kebodohan.

    Ada yang gila hingga pi saman DAP lepas kena pecat...kahkahkah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas dh tkde malu

      klu ada malu at least bayarlah caj tgk porno tu

      dhlah miskin bongkak lak tu

      tergamak pakai serban jubah

      Delete
  40. Gua baca jer kebijaksanaan pandir-pandir yang bodoh mengaku bijak, jahil mengaku alim. Gua tunggu 8 tahun ratig UG tapi hampas sampai hari ni tak jadi-jadi. Bila LKS nak berUG dengan MP BN, semua pandir senyap. Bila hakim bersara dan Mat Sabu kata hudud hanya 0.0001 peratus jer, semua pandir bersorak gah. Zaman Saidina Umar r.a. mansuh Hudud pasai apa dan ketika itu hukum apa di laksanakan, adakah hukum sekular. yang kata hanya 0.0001 peratus pulak itu nampak sangat demi musuh Islam semua fakta keluar tapi lu pandir kena ingat yang 0.0001 peratus itulah pelengkap al-Quran. Adakah lu nak buat yang 0.0001 yang menjadi pelengkap. Cakap boleh bro, jangan kerana 0.0001 peratus lu jadi murtad. Jadi cerdik sikit ler bro kalu nak nak jadi pandir.

    ReplyDelete
  41. Nik abdoh ke nik bodoh. Aku ingat ni orang dah biol. Mcm2 terminology dia pakai. Isteri nak bercerai. Dap mcm perempuan. Apa mamat ni? Mangkok ayun.

    Nak join ameno pi ajele. Ameno dah umpan dgn hudud. Makan ajele umpan tu.

    ReplyDelete
  42. Pas pun dah kianati rakyat yg menentang kezaliman ssekarang nak bersama umno

    ReplyDelete
  43. org putih kata bila ko diam org anggap ko bodoh, bila ko buka mulut confirm ko bodoh

    ReplyDelete
  44. Admin omakkau memang tak reti bahasa.dok siar juga komen dr anonymous.dah la tu komen depa ni byk lari tajuk dan byk fitnah.

    ReplyDelete
  45. Dari dulu lagi dah agak dah si Husseyn ni akan kena sebab selalu sangat membuat fitnah jahat terhadap Pas. Mungkin dia sebahagian daripada kumpulan cyber trooper makan gaji dengan Dap sebab tulisannya sangat2 menghina Hj Hadi dan Pas, terutama selepas kumpulan Mat Sabu keluar dari Pas. Nah sekarang dia boleh mibta bantuan dari Lim Guan Eng untuk bayar saman.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...