Thursday 18 February 2016

EDISI BIAR GAMBAR-GAMBAR MENJADI SAKSI BICARA .... KAUM TIONGHUA DI TERENGGANU TOLAK PAS DAN HADI AWANG????? ... MAJLIS SAMBUTAN TAHUN BARU CINA DAN PERASMIAN PUSAT KHIDMAT PAS KUALA TERENGGANU DI BOIKOT OLEH KAUM TIONGHUA TEMPATAN??????


Nampaknya kempen memburuk-burukkan PAS dan Presidennya telah memberi kesan amat mendalam kalangan warga Tionghua di Terengganu

Majlis sambutan tahun baru Cina dan perasmian Pusat Khidmat PAS Kuala Terengganu di Jalan Banggol, Kuala Terengganu oleh Tuan Guru Dato' Seri Presiden PAS yang juga Ahli Parlimen Marang dan ADUN Rhu Rendang merangkap Naib Ketua Kesatuan Ulama Sedunia YB Dato' Seri Hj Abdul Hadi Awang tidak mendapat sambutan, hambar, dingin dan lemah longlai dan lesu.

Kaum Tionghua di Terengganu sudah tekad dan sebulat hati mau menyokong parti yang dipimpin oleh Mat Sabu. Mereka mungkin kagum, terpesona, terpukau dan tersilau dengan gelagat Mat Sabu lempar mikrofon kot.

PAS di Terengganu sudah lumpuh musnah lunyai habis disebabkan pukulan maut PAN?????

24 comments:

  1. Nnpak gayanya makin lama la aljuboori duduk lam sg buloh nih......kos suma billboard bebas aljuboori sampai 3 juta..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ramainya cina mca gerakan kt ceramah pas.

      tp hati2 pas oiii. depa tu kapir menentang islam dn hudud.

      depa tu pun mkn babi jgn salam dgn depa. klu salam balik seghetu air tanah tau.

      depa dtg nk minta presideng bgtau apa dn mcmana nk komersialkn babi dlm bukit

      depa tkpernah dgr tu

      Delete
    2. Jgn carut carut sini. Nanti sama darjat dgn parti Kuali leper diketuai oleh Mic Selfie D Amoy

      Kolumnis akhbar Sinchew Yit Poh, Ang Tong Kai mengkritik pemerintahan Ketua Menteri Lim Guan Eng

      Kolumnis akhbar berbahasa Cina, Ang Tong Kai yang sebelum ini pro pembangkang telah menukar pendirian mengkritik keras pemerintahan DAP Pulau Pinang pimpinan Lim Guan Eng, lapor Tan Khai Beng.
      Menurutnya, Ang adalah kolumnis Sinchew Yit Poh yang berpangkalan di Bukit Mertajam, Pulau Pinang.
      Kritikan kolumnis Sinchew Yit Poh itu berpandukan ucapan Ketua Menteri Lim Guan Eng pada Ahad lalu yang berkata ” … hanya orang yang buta, pekak dan hati yang mati sahaja tidak nampak pencapaian yang dibuat oleh kerajaan negeri Pulau Pinang..”
      Kenyataan Guan Eng itu diperluas kolumnis itu dengan apa yang telah dilakukan oleh kerajaan DAP Pulau Pinang berkaitan dengan penjualan tanah, penggondolan bukit, projek tambakan laut dan pembunuhan anjing terbiar dan sebagainya.
      “Betul, orang Pulau Pinang memang buta, kerana mereka tidak nampak kerajaan negeri jual tanah, tidak nampak kerajaan negeri tidak ambil tindakan tegas terhadap pemaju yang menggondolkan bukit secara haram, dan juga tidak nampak kerajaan sedia menjalankan projek tambakan laut yang boleh merosakan ekosistem di laut.”
      “Betul, orang Pulau Pinang pekak, kerana orang Pulau Pinang tidak boleh mendengar suara dan rintihan nelayan yang membantah dan merayu kerajaan Pulau Pinang tidak menjalankan projek tambakan laut; tidak dapat mendengar para pencinta anjing menyeru kerajaan negeri berhenti bunuh anjing, dan juga bantahan orang Pulau Pinang dalam isu penggondolan bukit.”
      “Betul, hati orang Pulau Pinang sudah mati, sudah jadi “mayat yang hidup”, kerana kerajaan Pulau Pinang tidak dapat membantu mereka membeli rumah kos sederhana rendah, tambahan lagi beri peluang kepada pemaju tamak buli pembeli rumah, membeli rumah yang berkeluasan 700 kaki persegi dengan harga yang satu kali ganda lebih daripada RM72,500, ” kata kolumnis Sinchew Yit Poh yang diterjemahkan penangkini.com.
      Secara menyindir, kolumnis itu juga berpendapat, memandangkan ramai orang Pulau Pinang telah buta, pekak dan hati sudah mati, maka kerajaan Pulau Pinang harus menyediakan lebih banyak tempat letak kereta untuk masyarakat OKU. (AIDCNews)

      Delete
    3. Dedak kopipes

      Delete
  2. Nak harap Mike Sabu al Selfie Amoy dan partinya PAN Cable TV kirim salam la.

    Campak mikrofon konon. Setengah warga Penang dihalau, diroboh, dihina dan dinista persis rakyat Palaestin di Gaza ada Mat Sabu peduli? Ada Mujahid Peduli ? Dosa mereka ini adalah mereka berketurunan melayu berugama Islam Mazhab Sunnah Wal Jamaah. Di mata PAN Imayam yg suci hanya DAP sahaja


    https://aidcnews.wordpress.com/2016/02/12/gerai-siapa-pula-bakal-jadi-mangsa-kerakusan-guan-eng-selepas-ini/

    Gerai Siapa Pula Bakal Jadi Mangsa Kerakusan Guan Eng Selepas Ini

    AIDCNews- 12/2/16 – Gerai siapa pula bakal menjadi mangsa kerakusan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, soal Persatuan Mukabuku Pulau Pinang.

    Ia merujuk kepada insiden perobohon gerai Adam Tomyam dan gerai Afiq Bawal Goreng di hadapan Kuaters Polis Lebuhraya Thean Teik, Air Itam, Pulau Pinang.

    “Makin hari makin menjadi !

    “Gerai siapa pula yang bakal menjadi mangsa selepas ini ?, “soalnya.

    Menurut Penang kini, kedua-dua gerai peniaga kecil Melayu itu dirobohkan pagi semalam.

    “Kami menerima maklumat pemilik kedai Bawal Goreng menangis hiba melihat gerai diruntuhkan dan barangan kedainya dirampas. Kesian melihat depa sukar nak cari rezeki.

    “Kalau penguatkuasa ada hati perut dan ruang diplomasi, barangan di kedai seperti TV LCD, peti ais, kipas angin dan barangan memasak tak payah la angkut naik trak.

    “Cukuplah mungkin sekadar kerusi, meja dan dapur sahaja kalau nak rampas pun,”lapornya.

    Sementara itu, Penang Kini turut melaporkan sebahagian struktur bangunan warisan yang dikenali sebagai Hotel Runnymede, iaitu bangunan kolonial berusia 208 tahun itu turut dirobohkan dipercayai bagi memberi laluan kepada pembinaan hotel bertaraf lima bintang di situ.


    “Ini baru betul-betul UBAH !

    “Runnymede sebelum dan selepas Tahun Baru Cina 2016,” lapornya sambil membandingkan dua keping gambar (di atas) sebelum sebahagian struktur bangunan warisan itu diroboh dan selepas diruntuhkan.

    Hmetro.com turut melaporkan tiada sebarang papan tanda pemberitahuan diletakkan.

    Jurucakap Persatuan Warisan Pulau Pinang (PHT) berkata, pihaknya menerima maklumat kerja perobohan bangunan warisan itu dijalankan pada Isnin lalu iaitu ketika sambutan Tahun Baru Cina.

    “Kami mahu penjelasan daripada kerajaan negeri, mengapa kerja perobohon dijalankan pada hari cuti umum, seolah-olah mereka mahu menutup sesuatu,” katanya.

    Bangunan warisan itu terletak di atas tanah seluas 0.8 hektar berhampiran pesisiran pantai, sekali gus menjadikan ia antara hartanah yang paling bernilai di Pulau Pinang.

    Hotel Runnymede pernah didiami Sir Stamford Raffles pada 1805 ketika Raffles bertugas sebagai Penolong Setiausaha kepada Gabenor Pulau Pinang, Robert Townsend Farquhar.

    Selepas itu, Hotel Runnymede mengalami banyak perubahan termasuk pernah dijadikan sebagai hospital tentera British ketika zaman Perang Dunia Kedua.

    Sementara itu, EXCO Kerajaan Tempatan, Pengurusan Lalu lintas, dan Tebatan Banjir negeri Chow Kon Yeow berkata, pihaknya sudah mengeluarkan Pelan Kebenaran Merancang (PKM) kepada pemaju terbabit.

    ReplyDelete
  3. sedihnya kg melayu diroboh dap. umnu perkasa pekida pasporno tkleh buat apa. tgk aje sebb malaysia dh diperintah dap

    nk harap berahim katak dia dh sakit

    nk harap perkasa pekida depa hnya berani kt petaling street

    nk harap najib dia lg jual aset kpd china

    nk harap hadi dia dok syok pi jepun je

    nk harap tontowitakbayar dia sedang bz dgn pay for view

    so harap blog omak jela dok canang

    kesiaaaaan 3x

    ReplyDelete
  4. Wow...ramainye,kalau gini kita x ragu dah pas pasti ambil alih malaysia...cina pun takut lawan ulama nanti tokong marah katanya...ulama kita hebat jangan katalah,peringkat wakil dunia bukan wakil daerah...ulama wakil dunia faham2lah dia punya aura...lawanlah klu nak tahu pasti bala akan datang...jemaah kita semua ulama hebat...yg mimpi jumpa nabi pun ada, parti lain ada mimpi jumpa nabi, jemaah kita je hebat...hudud kita tegas utk didengari diparlimen...namun hari akhir ia tak dibaca juga..ulama presiden masa kat Jepun...mengapa dia kat sana sebab dia dah dapat kasyaf, jadi kerana seorang ulama yg penting masa terisi dgn ilmu pasti tidak menunggu sia2 di parlimen...lebih baik pergi mengajar di Jepun. Takbir!!!minta petugas kutipan derma bergerak keseluruh kawasan ceramah memungut derma, sesiapa yg mahu infak ke jalan syurga boleh masuk derma dlm tin milo yg disediakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yah maki lah orang melayu islam wahai pencinta PAN Imayam Talibarut DAP. Makin lama orang melayu makin menyampah dengan DAP dan PAN. tak caya pi tengok survey kat Selangor. 70% kata DAP anti Islam Babe. 16% kata tak tau.

      Kah Kah Kah

      Hello PAN, Hello DAP. Tambah elaun la kat mamat ni. Moga2 duit tu lebur tanpa hasil. Sebabnya Bani melayu makin menyampah dengan PAN dan DAP. Mat sabu, LKS pun menagku

      Bagi Bonus banyak2 kat Taliba-Root. kah kah kah

      Delete
    2. Amacam dah dapat Ang Pow. Yoooo DAP, kasi fulus la sama ini macai. Lagi dia komen, lagi melayu marah sama lu.

      Kah Kah Kah

      Mat Sabu kan kata Melayu Bodoh. Jadi sebagai protest kita jangan undi DAP dan PAN

      Delete
    3. Kasi Print Screen hantar e mail kat opis PAN. Mau monyet ni kena maki dgn sugar daddy dia. Dah la PAN tak popla, macai buat otrang melayu benci plak.

      Delete
    4. Olang cina manyak holmat sama itu pas kelana pas sudah jadi Dewa Cina ma..manyak syok

      Delete
    5. Alhamdulillah pas dapat dana dari derma ahli.. bukan dari dap..ehhh

      Delete
  5. Anon 20:54 balik baling mikrofon la. Sapa Kerajaan Penang yg halau melayu tu. Takkan Perkasa. Kah kah kah, kao ni dok layan video Nasrullah syiah yg dipuji2 oleh Mic Selfie al Amoy kut

    ReplyDelete
  6. Uhuk uhuk uhuk Taliba-Root punya elaun kena potong. Kah kah kah

    ReplyDelete
  7. Kuat perli PAN omakkau...

    ReplyDelete
  8. Huhuhu..ramai betul cina tokong yg dgr ceramah tuang presideng..patutlah Hadi Awang pegang MB terengganu sampai 5 penggal.

    KAH KAH KAH!!!

    ReplyDelete
  9. Mana pergi parti dan ngo yg perjuangkan ketuanan melayu spt umno, pas, perkasa, isma dll. Takkan dok perati dap halau org2 melayu penang? Hidup meLAYU pemakan dedak..

    KAH KAH KAH!!!

    ReplyDelete
  10. kahkahkahkahak.....

    Tak abis-abis Omak tepek gambar ceramah Pas berjuta-juta orang termasuk bangla hadhir.

    Tindakan Omak ni hanyalah cara dia menghiburkan hati yang gundah saja sebab bila PRU mari...lebih-lebih pun Pas mampu dapat 21 kerusi parlimen saja.

    Bagaimana pun syabbas kepada Pas kerana dapat bertahan 4 tahun perentah Trengganu.

    Satu tempuh yang amat lama, kalah Pas Kelantan....!!!!

    ReplyDelete
  11. kita nak dengar ulasan dari MP parti Islam mengenai 1.5 juta banla yang akan dibawa masuk oleh komedi, adakah MP parti Islam ni masih ade hati/perut lagi?

    atau mata dah dibutakan/dikelabukan dengan kuasa DUIT?

    atau dah termakan banyak sangat janji manis sampai tak boleh nak berkata-kata, kamu nampak segala kemungkaran yg berlaku di depan mata tapi mulut kamu semua disumbat dengan habuan dunia"CINTA DUNIA"

    Jadi apa sebenarnya peranan mereka yg digelar sebagai "ULAMAK ITU PEWARIS NABI"?

    ReplyDelete
  12. belum habis negara dihancurkn mat monggol kini mat zaheeed pula mula buat hal... baru dilantik jd tpm tu. belum jd pm lg.

    punaisehat pasug senyap isu bangla ni mngkin mereka ada byk ladang dn ternakan yg perlukn bangla

    jgn terkejut pru14 nnti bangla pakai baju logo bulan..bangla kata saya sini kirija juga lagi mau wala sama itu hijo punya leader hardee nama juga

    ReplyDelete
  13. 08 Nov. 2000 - YAB. Haji Abd. Hadi Awang Menteri Besar Trengganu buat pengumuman jumpa telaga minyak "Kita Cari Gali Sendiri Petroleum" katanya.

    22 Dis. 2000 - YAB. Haji Hadi beritahu DUN "Tiada Telaga Minyak Baru Dijumpai". Maka terjadilah 2X bohong.

    ReplyDelete
  14. Gambar diatas membuatkan mat sabu semakin Kuciwa..Kah kah kah

    ReplyDelete
  15. Olang cina manyak holmat sama itu pas kelana pas sudah jadi Dewa Cina ma..manyak syok

    ReplyDelete
  16. Melayu diperbodohkan oleh Melayu sendiri.....kesian

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform
    Hidup Anwar!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...