Wednesday 24 February 2016

KOLEKSI GAMBAR SEBAGAI SAKSI BERBICARA .... MAJLIS GREEN SILK ANJURAN PAS SELANGOR DI DEWAN HOKKIEN KLANG YANG MENDAPAT SAMBUTAN DILUAR JANGKAAN.



Kalau dilihat dan dibaca serta di canagkan melalui media propaganda pihak yang anti dan benci PAS dan kaki penghina ulama seolah-olah selepas berkuburnya Pakatan Rakyat PAS sudah ditolak secara mutlak dan total oleh kaum bukan Melayu terutamanya masyarakat Tionghua gara-gara pergeseran dengan DAP.

Digambarkan yang kaum Tionghua akan patuh dan sentiasa akur akan seruan DAP kemana hala tuju sokongan bakal diberikan pada PRU ke-14 nanti.

Kononnya siapa yang tidak sependapat dengan DAP maka jangan nak mimpi akan dapat sokongan dan undi kaum Tionghua. Begitu sekali ditanam dan dipasak diminda rakyat oleh para pengampu melangit DAP kini.

Realitinya diakar umbi????????


Sambutan Tahun Baru Cina 2016 yang dianjurkan oleh PAS Negeri Selangor semalam menyaksikan sambutan yang luar biasa diluar jangkaan sama sekali daripada masyarakat kaum Tionghua.

Program yang dihadiri sekitar 1500 orang daripada pelbagai kaum, termasuk kaum Melayu dan India, dirasmikan oleh Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang.

Parti Islam Se-Malaysia (PAS) Selangor mengambil falsafah kelembutan seperti sutera dalam usaha mendekati golongan bukan Islam sebagai sasaran dakwah dan menarik undi bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14.

Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS Selangor Dr. Halimah Ali berkata sebuah jamuan makan malam tadi di Dewan Hokkien Klang diberi nama Selangor Green Silk.

Dato' Pesuruhjaya PAS Selangor yang juga Exco Kanan Negeri Selangor YB Dato' Iskandar Abdul Samad telah membentangkan tawaran PAS Selangor kepada golongan bukan Islam.
Antara aktiviti menarik malam tadi ialah tayangan khas pencapaian PAS Selangor selama menjadi rakan parti pemerintah di negeri Selangor.

Program tersebut bertambah meriah apabila Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional Dewan Ulama’ PAS Negeri Selangor, Ustaz Muhammad Ibrahim mendendangkan lagu Bulan Dihatiku di dalam bahasa Mandarin.

Ucapan Alu-Aluan Dato’ Iskandar Samad mendapat tepukan gemuruh dan sorakan riuh apabila ucapan beliau disulami bahasa Mandarin.


Ucapan Dato’ Seri Tuan Guru Presiden dengan jelas melakarkan kepentingan perpaduan dengan menyokong sebuah kerajaan yang dibentuk dan ditadbir bersama oleh kesemua kaum di Malaysia. Beliau sekali lagi menekankan bahawa semangat perkauman dan politik rasis tidak wujud di dalam Islam.

Malah, beliau menegaskan kewajipan individu untuk memelihara budaya dan bahasa kaum masing-masing.


Jelas sekali, program semalam merupakan satu indikasi dan petunjuk bahawa PAS Selangor masih mendapat sokongan yang padu daripada akar umbi bukan Islam. PAS kini telah menjadi sebuah parti yang pendapat sokongan dan dokongan dari segenap masyarakat tanpa mengira kaum, jantina, umur dan fahaman agama.

Dengan sambutan hangat dan hebat malam tadi semacam menyuntik dan memberi suatu semangat baru kepada PAS Selangor untuk terus mengorak langkah ke dalam komuniti bukan Islam dan memecahkan agenda Islamophobia yang ditanam oleh pihak-pihak berkepentingan.


Pelancaran Program Green Silk malam tadi adalah permulaan bagi projek perintis, yang akan dipimpin oleh Yang Berhormat Dr Halimah Ali, untuk meningkatkan lagi sokongan rakyat bukan Islam kepada PAS.

Melalui projek tersebut, PAS Selangor akan memperkemaskan serta memperkasakan jentera parti sehingga ke akar umbi untuk menerangkan gagasan yang dibawa PAS kepada rakyat bukan Islam.

Dengan hati yang tekad dan keimanan yang utuh, tegap dan padu PAS Selangor akan berusaha merealisasikan impian dan harapan segenap rakyat untuk masa depan negeri Selangor dan negara amnya.

PAS FOR ALL ... ISTIQAMAH HINGGA KEMENANGAN.

112 comments:

  1. Tu la paling ramai boleh kumpul. Tiba PRU, sure lingkup punya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah Kah Kah Apasal kao ingat PAN bolei menang. Gillete Ma Flair laaaa

      Delete
    2. Cina tu bukan kapiaq ker??

      Delete
    3. Cina tu bangsa
      Kafir tu akidah
      Takleh nk beza lagi ke

      Delete
  2. PASMA-Cai DAKWA MAT SABU BUAT KERJA 'BANGANG'!!!

    Heh! Itu pun masih ada hati lagi Si Mat Sabu tu nak pertikai mengenai kepimpinan PAS dan membuat tuduhan yang bukan - bukan? Pun masih lagi Si Mat Sabu tu sibuk nak selak kain orang?

    Jika semalam kita dah nyatakan bahawa Si Mat Sabu tu wajar menjaga kain dia sendiri. Jangan sampai kain dia terlondeh dek kerana sibuk sangat nak masuk campur dalam urusan orang lain.

    Inilah masalahnya bila tubuhkan parti hanya semata - mata kerana nak menjaga kepentingan Politik Peribadi orang lain. Penyudahnya, diorang juga yang hilang kemaluan secara terbuka.

    Dalam keghairahan puak - puak Pengkhianat Amanah Negara yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu nak serang PAS, ada dikalangan mereka sendiri rasa tindakan yang dilakukan itu tidak wajar.

    Semalam, kepimpinan Si Mat Sabu ti telah dikritik secara terbuka oleh Pengerusi PASMA-Cai yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa parti yang dipimpin oleh Bekas Timbalan Presiden PAS tu.
    AIDCNews – 2/12/15 –Ahli Jawatankuasa Parti Amanah Negara (PAN), Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi kini dilihat tidak lagi sependapat dengan presiden parti itu, Mohamad Sabu dari sudut pendekatan politik.

    Phahrolrazi yang juga Pertubuhan Ummah Sejahtera Malaysia (PASMA) hari ini dilaporkan telah mengkritik pendekatan politik Mohamad Sabu yang lebih lebih dikenali Mat Sabu yang lebih menumpukan kritikan terhadap PAS berbanding dengan BN.

    “Sebagai NGO yang pro-pembangkang, kami merasakan sepatutnya fokus harus diberikan kepada BN mengenai isu-isu rasuah dalam parti pemeritah.

    “PAS bukan parti pemerintah, mereka hanya memerintah di Kelantan. Menyerang sesama sendiri memberikan kesan negatif kepada blok pembangkang,” kata ADUN Pengkalan Kundor itu ada sidang akhbar di George Town, lapor Malaysiakini.


    Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Mat Sabu yang menuduh PAS kini sudah diresapi pemikiran ISIS merupakan punca beliau dan kumpulannya menubuhkan parti baharu, PAN.
    Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Phahrolrazi tu membuktikan bahawa parti pimpinan Si Mat Sabu tu memang ketandusan idea untuk mendapatkan sokongan dikalangan rakyat.

    Kot ye pun parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu terdesak sangat nak kumpulkan ahli, jangan la sampai tahap diorang mem-BODOH-kan diri sendiri dengan membuat tuduhan serta memburukkan PAS. Nampak sangat yang diorang ni takde kerja lain yang nak dibuat!!!

    ReplyDelete
  3. Mat Sabu Tuduh Melayu Bodoh

    SUNGAI PETANI – Dalam keadaan terpekik-pekik, Presiden PAN, Mohamad Sabu atau Mat Sabu berkali-kali menyifatkan orang Melayu sebagai bodoh, ba­ngang dan bahalol dalam ceramah di Majlis Rumah Terbuka Pakatan Pembangkang Sempena Tahun Baharu Cina, di sini malam tadi.

    Semuanya gara-gara orang Melayu terutamanya yang berada di kelas pertengahan didakwa menjadi penyebab kepada kemenangan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum lalu.

    “Yang paling saya kecewa ialah kelas pertengahan Melayu. Mereka inilah yang susah berubah. Makan gaji sikit, jadi pegawai kerajaan sikit, pertahan pemerintah rasuah. Ini yang saya marah, saya baling mikrofon malam itu.

    “Tahun 2013, undi Melayu turun sedikit. Meningkatnya soko­ngan kepada kita sebanyak 52 pe­ratus kerana undi orang Tionghua dan orang India. Tahniah kepada kaum Tionghua atas kesedaran politik.

    “Orang Melayu kenapa tak mahu berubah? Takutkah kalau UMNO jatuh, Cina perintah Malaysia? Kenapa bodoh, bodoh, bodoh?” kata­nya sambil disambut sorakan dan tepukan daripada kira-kira 250 hadirin yang kebanyakannya terdiri daripada kaum Cina.

    Hadir sama, Ke­tua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng serta barisan kepemimpinan pakatan pembangkang di negeri ini dan Pulau Pinang.

    Tuduhan kerasnya itu kemudian diteruskan lagi terhadap pegawai kerajaan.

    “Apabila orang Cina hendak ambil alih Malaysia melalui pilihan raya boleh atau tidak? Tetapi berapa ramai pegawai kerajaan boleh percaya? Bangang bin bodoh bin bahalol.

    “Tak boleh! Orang Cina hanya boleh memerintah sama ada bersama BN atau pakatan pembangkang. Tak boleh mereka memerintah sendirian,” katanya.

    Beliau turut menuduh, semua itu adalah ‘racun’ yang dima­sukkan biro tatanegara dan polis Cawangan Khas (SB).

    “SB kerjanya itulah, bawa bekas ahli DAP, Razali (Mohamed Razali Abdul Rahman) diiringi oleh polis pergi berbohong pegawai kerajaan,” ujarnya.

    Seterusnya beliau membuat perbandingan mengenai sikap rakyat negara ini yang menolak demonstrasi sebagai cara menjatuhkan pemimpin di sesebuah negara.

    “Di Filipina rakyat berdemonstrasi hingga Marcos jatuh. Di Indonesia, para pelajar berdemonstrasi sehingga mati enam orang tetapi akhirnya menjatuhkan Suharto dan memulakan era demokrasi.

    “Di Thailand rakyat berdemonstrasi menjatuhkan Yingluck Shinawatra sementara di Burma mereka tumbangkan rejim tentera. Rakyat Malaysia bila? Demonstrasi pun tak mahu, pilihan raya pangkah lagi BN. Bodoh, bangang, ba­halol,” katanya – Utusan

    ReplyDelete
  4. kejap lagi bnyak la spammers datang blog ni..blog omakkau ni cume bnyak komen2 spam panjang copy paste...omakkau dh jadi blog cap ayam..kah3 kesian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengaku laaaa kao ni tergedik2 suka kat bog ni, tapi kasih kat PAN Talibarut DAP tu masih menebal macam kurap juboq. Kah kah kah

      Delete
    2. ALAA PAD BINI DAN ANAK POMPUAN KO PUN BILA DTG HAID BELI KAT KEDAI CINA DER

      Delete
    3. Mana pegi pasma ek...dulubkan main disanjungkan...habis madu...sepah pun x nanpak

      Delete
  5. Ada Gerakan Dalaman Cuba Jatuhkan Mat Sabu Sebagai Presiden PAN ?

    AIDCNews – 5/12/15 –Sudah wujud gerakan dalaman untuk menjatuhkan Mohamad Sabu (Mat Sabu) sebagai Presiden Parti Amanah Negara (PAN), kata Aszfia Haris El Haraki.

    Dakwaan itu dibuat merujuk kepada kenyataan Jamzuri Adani yang menafikan Naib Presiden PAN, Ustaz Hasanudin Mohd Yunus (gambar di sebelah) pernah mengeluarkan kenyataan meminta Mat Sabu memberi penjelasan berkaitan dakwaannya dengan Syiah.

    Ustaz Hasanudin adalah bekas Timbalan Presiden Pertubuhan Ikram Malaysia (IKRAM).

    Poster dan kenyataan Ustaz Hasanudin menjadi viral di internet selepas tersebarnya gambar pertemuan Mat Sabu dengan tokoh Syiah di luar negara (di bawah).


    Selepas tersebarnya gambar itu, Mat Sabu membuat satu tuduhan bahawa PAS kini diresapi fahaman ISIS.

    mat sabuMat Sabu berkata di antara punca PAN ditubuhkan kerana bekas partinya PAS sudah diresapi pemikiran Kumpulan Militan Negara Islam Iraq dan Syria (Isis).

    “Saya sebagai presiden Amanah menuntut satu kajian serius dibuat Polis Cawangan Khas (SB) kerana ia bahaya kepada keselamatan negara Malaysia,” kata Mat Sabu dalam wawancara bersama The Malaysian Insider.

    Ir Ahmad Hakimi berpandapat tuduhan Mat Sabu terhadap PAS itu sengaja disensasi untuk melindungi dirinya daripada menjawab isu Syiah.

    “Adakah perbuatan presiden PAN bertemu dengan ‘Ulama’ pro syiah terlalu memberi ‘damage’ kepadanya hingga terpaksa melontar tuduhan baru “PAS diresapi pemikiran ISIS” agar isu dapat di ‘divert’?

    “Ini 2015 la. Bukan 60an. Kumpulan yang dalamnya berkumpul orang yang tak puas hati ini akan hancur dengan sendirinya insyaAllah,”katanya.

    Mohd Solleh Ab Razak pula melihat kenyataan terkini Mat Sabu itu seumpama memberi mesej tersirat iaitu pembahagian di antara PAN (Syiah) dengan PAS (Ahli Sunnah Wal Jamaah).

    “Apakah mungkin selepas ini sebab penubuhan PAN adalah : PAN ditubuhkan kerana PAS dikuasai oleh ahli Sunnah Wal Jamaah dan tidak mengizinkan Syiah tersebar”katanya.

    Norani AbgMarzuki BangiKuching pula mempersoalkan kegagalan untuk membersihkan namanya apabila diisytiharkan penganut Syiah oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN) pada 2013.

    “Pada tahun 2013 KDN dedah Mat Sabu adalah Syiah. KDN senaraikan semua aktiviti Mat Sabu sebagai bukti dia Syiah.

    “Mat Sabu kata nak saman KDN tapi sampai sekarang tak berani saman KDN. Lepas pergi Iran baru ni, lagilah takut nak saman KDN,”katanya.

    Tambahnya, lawatan Mat Sabu ke Syria pada tahun 2012 ketika masih memegang jawatan Timbalan Presiden PAS juga menimbulkan tanda tangan.

    “Mat Sabu ada hubungan dengan pembunuh Sunni Muslim di Syria semasa beliau dalam PAS lagi?

    “Mat Sabu melawat pengganas Syria, regim Basyar Asad, yang menipu Mat Sabu sedang Mat Sabu tak tahu dia kena tipu.

    “Lalu Mat Sabu masa dalam PAS ketika itu sudah ada hubungan dengan regim Basyar Asad yang juga sebenarnya ada hubungan tali barut dengan ISIS.

    “Mat Sabu cuba melarikan diri dari penglibatan dia dengan Asad dan ISIS,”katanya lagi

    ReplyDelete
  6. IRC Sedang Susun Strategi Singkirkan Mat Sabu ?

    AIDCNews – 28/9/15 – Kumpulan IRC (Islamic Representative Council) dalam Parti Pekerja Malaysia (PPM) atau Parti Amanah Negara (PAN) sedang menyusun gerak kerja untuk menyingkirkan Mohamad Sabu daripada terus memegang jawatan presiden parti itu.

    Kenyataan di atas merupakan khabar angin terbaharu yang sedang berlegar di kalangan nitizen pro PAS sejak beberapa hari lalu.

    IRC adalah satu organisasi rahsia yang ditubuhkan oleh pelajar-pelajar Malaysia di United Kingdom pada tahun 1970-an yang kemudiannya membentuk entiti rasmi di Malaysia yang dikenali sebagai JIM (Jemaah Islah Malaysia) pada tahun 1990 dan IKRAM (Pertubuhan IKRAM Malaysia) pada tahun 2009.

    “Satu usaha dari pergerakan IKRAM sedang disusun rapi bagi memastikan Naib Pengerusi PAN sekarang Hasanuddin Yunus mengambil alih teraju PAN selepas dilihat kumpulan Mat Sabu dan Salahuddin Ayub gagal menarik ahli PAS untuk bersama PAN.

    “Hasanuddin merupakan Timbalan Presiden IKRAM, 2 minggu sebelum penubuhan PAN, beliau kelihatan berada di Masjid Rusila menemui Naib Pengerusi Kesatuan Ulama Dunia.

    “Suka dimaklumkan 80% keanggotaan PAN sekarang adalah ahli IKRAM. Semasa pelancaran PAN @ PPM 100% persiapan digerak oleh kumpulan IKRAM.

    “Kita tunggu dan lihat drama seterusnya, “dedah aktivis PAS Terengganu, Roslan Abdullah.



    Komander Abu Suffian menambah faktor Syiah merupakan punca Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu tidak disukai.

    “Ahli IKRAM tidak mahu kepada Mat Sabu sebab Mat Sabu terpengaruh dengan Syiah. Bukan aku kata tapi Aznan Hamat yang kata. hahaha.

    “Berebut jawatan doh ke? Belum apa-apa dah pun berebut. huhuhu,”katanya.

    ReplyDelete
  7. PAN rayu bantu Mat Sabu berdepan muflis

    BANGI, Isnin – Parti serpihan PAS, Parti Amanah Negara (PAN) merayu orang ramai menghulurkan bantuan kepada presiden parti itu, Mohamad Sabu yang kini berkemungkinan diisytiharkan sebagai muflis.

    Memetik laporan portal liberal hari ini, Setiausaha Agung PAN, Mohd Anuar Tahir sebagai berkata bantuan itu amat diperlukan kerana bimbang Mat Sabu gagal membayar ganti rugi sebanyak RM200,000.

    Ganti rugi itu adalah berikutan tuntutan daripada bekas Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar kerana fitnah yang dibuat terhadapnya berhubung isu ‘Projek IC’ di Sabah.

    Kenyataan fitnah itu disiarkan lidah rasmi PAS, Harakah edisi 1 hingga 3 Februari 2013, yang mana Mat Sabu ketika itu merupakan Timbalan Presiden PAS.

    Peguam Wan Ahmad, Noor Hazira Abu Haiyan seperti dilaporkan media berkata, pihaknya memfailkan petisyen pemiutang terhadap Mat Sabu untuk mendapatkan semula ganti rugi itu beserta faedah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Flashback

      GHB BAKAL DAPAT DUIT TURUN DARI LANGIT!!!

      Huh! Hebat tak Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu ni? Punya hebat sampai duit pun boleh turun dari langit. Kira terlebih Qasyaf puak - puak Geng Haprak Baru Si Mat Sabu ni rupanya.

      Tapi persoalannya, jika duit diorang ni tak turun dari langit, dari mana pulak datangnya? Takkan pulak diorang ada duit sebanyak itu sampai mampu untuk diorang buat program besar - besaran?

      Nak harapkan duit Haram hasil elaun dan juga gaji wakil rakyat yang ikut serta menyokong Geng Haprak Baru Mat Sabu tu berapa sangat yang diorang ada. Lagi pun takkan diorang nak bagi semua duit elaun diorang tu?

      Dan kalau ikut pendedahan yang dibuat dalam blog Gelagat Anwar, Geng Haprak Baru yang menjadi wakil rakyat dalam PAS tu semuanya dah diarahkan untuk meletakkan jawatan. Kata GA:
      GHB diminta melihat dan mendengar apa perasaan rakyat setelah mereka ambil keputusan untuk mufarakah dari Pas. Dalam solat pun dibolehkan mufarakah.

      Apa sangat dalam politik. Sebab itu apabila timbul isu bai’ah dan sebagainya, pelopor GHB tidak kisah sangat.

      Arahan terbaru yang diterima daripada Mursyidul Am Sebenar GHB (Sungai Buloh) adalah meletakkan jawatan sekiranya perlu. Semuanya bergantung kepada sentimen rakyat. Kalau ok, tak perlu. Tapi pressure kuat, siri pilihanraya kecil adalah jalan terbaik.

      Apabila ditanya soal modal untuk siri pilihanraya kecil; Mursyidul Am Sebenar GHB (Sungai Buloh) yakinkan supaya mereka jangan risau. Kalau setakat 11 kawasan Parlimen; 17 DUN; rasanya modal yang ada sudah cukup.

      Modal ini akan turut dibantu oleh satu arahan khas kepada Azmin dari Sungai Buloh. Bajet tertentu Kerajaan Negeri Selangor akan digunapakai.

      Secara kebetulan, banyak juga pilihanraya kecil akan berlaku di negeri ini. Untuk asingkan sedikit untuk beberapa kawasan di Kelantan, di Kedah, di Perak tidak akan timbul masalah.

      Pilihanraya kecil ini peluang untuk bawa masuk ramai orang kecewa ke dalam sistem politik. Orang seperti Husam, Salahuddin Ayyub – tak boleh berada di tepian padang. Mesti masuk dalam padang. Itu boleh diusahakan.

      Malahan Husam bersedia untuk bertanding di Shah Alam, apabila laporan dalaman mengatakan Khalid Samad akan tersungkur teruk jika bertanding semula di Shah Alam di atas tiket GHB.

      GHB akan mempunyai modal yang cukup, apabila kemampuan kewangan DAP dan PKR membantu parti baru tersebut. Buat masa sekarang, invois bulanan Abang Mat Sabu sahaja sekitar RM20 ribu sebulan. Belum masuk buat open house dan turun ke negeri-negeri. Ini semua rezeki bulan Syawal.
      Nah! Sekarang kita tengok la sama ada Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu sanggup atau tidak untuk menuruti segala titah perintah yang dibuat oleh Si Ketua Penipu tu. Sanggup ke diorang nak lepaskan jawatan? Kalau setakat bercakap je, baik tak payah!!!

      Delete
  8. Spt biasa Update blog."Program pan xdpt sambutan....program pas mendapat sambutan luar biasa"....alahai kamon la omakkau.... Mr os pun xnk masuk pas.kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukti Terbaru PAN Imayam adalah talibarut DAP

      Sanggup sabotage PKR hanya untuk medapat berkat DAP


      Parti PAN bela Lim Guan Eng Kutuk Azmin


      PETALING JAYA: Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali tidak sepatutnya mencampuri urusan pentadbiran kerajaan Pulau Pinang.

      Ahli Jawatankuasa Kerja Parti Amanah Negara (AMANAH), Saari Sungib berkata, perselisihan faham antara Azmin dengan Lim Guan Eng berhubung pengguguran dua wakil PKR Pulau Pinang daripada lembaga pengarah syarikat berkaitan kerajaan negeri (LGC) akan menjejaskan pandangan rakyat terhadap Pakatan Harapan.

      “Saya rasa mungkin pendapat Azmin dari segi parti tapi dia kena dahulukan diri dia sebagai Menteri Besar dan Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri, tetapi dari segi Pakatan Harapan tak cantik la.

      “(Adakah tindakan Azmin itu sepatutnya berlaku?) sebaik-baiknya tidak patut berlaku,” katanya kepada FMT.

      Sehubungan itu, Ahli Dewan Undangan Ndegeri (ADUN) Hulu Kelang mencadangkan supaya perkara sama melibatkan perbezaan pendapat sesama pemimpin pembangkang terutamanya Pakatan Harapan tidak lagi berulang.

      “Jadi saya mencadangkan agar tidak diteruskan lagi (perselisihan faham). Kalau perlu Majlis Presiden Pakatan Harapan bertemu dan menyelesaikan masalah yang berlaku.

      “Sebelum ini dalam kongres Pakatan Harapan telah ditetapkan beberapa peraturan, sebarang pandangan dan perbezaan hendaklah diselesaikan secara tertutup. Saya harap Majlis Pakatan Harapan menyelesaikan masalah yang berlaku untuk mengelak kekeliruan di kalangan rakyat,” katanya.

      Sementara itu, ADUN Sekincan, Ng Sue Lim berkata, perselisihan faham antara Azmin dan Guan Eng merupakan perkara biasa, malah, ia tidak perlu diperbesarkan.

      “Ia perkara biasa, setiap pemimpin kadang-kadang mempunyai perbezaan pandangan malah ia tidaklah membawa kepada perpecahan parti,” katanya. - FMT

      Delete
    2. PKR JADI MANGSA, GUAN ENG BALAS DENDAM!!!

      Hebat betul bila Si Guan Eng ni memerintah ye. Asal orang tak sehaluan dengan dia je, mula la dia ambik tindakan untuk membalas dendam. Nampak sangat Chauvanistnya Si Tokong DAPigs ni.

      Kalau sebelum ni, puak - puak Pakatan Haprak tu dok sibuk kutuk UMNO. Nak pulak puak - puak PKR dalam isu berkaitan kemelut kepimpinan yang melanda Kedah seolah - olah macam diorang 'Suci' sangat.

      Jadi kali ini, bila dikalangan pemimpin diorang sendiri ditendang oleh DAPigs hanya semata - mata kerana didakwa tidak sehaluan dengan kepimpinan Rejim Negeri, apa pulak kata diorang?
      Shah Alam - Dua daripada lima wakil rakyat PKR yang tidak mengundi dalam usul tambakan laut pada sidang Dun Pulau Pinang tahun lalu ditamatkan perkhidmatan sebagai pengarah dalam syarikat berkaitan kerajaan negeri (GLC) negeri itu.

      Memetik laporan sebuah portal, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, pihaknya sudah tidak mempunyai keyakinan dua Adun tersebut dapat berfungsi secara profesional dan berkesan.

      “Apabila anda hilang keyakinan terhadap seseorang yang bersetuju dengan anda dan kemudian memungkiri janji mereka, bagaimana mereka boleh berfungsi dengan berkesan dan secara profesional, terutamanya apabila saya jadi pengerusi.


      “Mereka kemudiannya menikam kami dari belakang apabila mereka berkecuali daripada mengundi menentang usul itu. Sekarang, kita tidak yakin mereka akan dapat berfungsi secara profesional dan berkesan dan jika saya, sebagai seorang pengerusi, tidak mempunyai keyakinan terhadap anda, maka anda perlu tahulah apa yang patut dibuat,” katanya. - seterusnya...
      Adakah PKR hanya akan mendiamkan diri dan membiarkan perkara tersebut berlalu begitu sahaja? ATAU, mereka akan menjaga maruah dua orang wakil rakyat yang telah diaibkan oleh Rejim DAPigs Pulau Pinang tu?

      Jelas, apa yang dilakukan oleh puak - puak DAPigs tu membuktikan bahawa mereka mahu dianggap sebagai "Abang Besar" dalam Pakatan. Semua orang kena "Kow-Tow" pada kehendak mereka.

      Pokok pangkalnya, tindakan puak - puak DAPigs tu membenarkan pandangan yang diberikan oleh beberapa pihak berhubung isu yang sedang berlaku di Selangor pada ketika ini.

      Tak mustahil sekiranya DAPigs mengambil tindakan untuk menyingkirkan PKR supaya mereka dapat pegang jawatan Menteri Besar selepas Pilihan Raya yang akan datang. Sedangkan wakil rakyat pun diorang boleh tendang, inikan pulak MB Cap Ayam PKR tu!!!

      Delete
    3. PKR BENGKAK, DAPigs HALANG KEBEBASAN SUARA!!!

      Hehehe!!! Baru tadi kita persoalan mengenai tindakan DAPigs yang telah menggugurkan dua orang ADUN PKR yang telah menjadi mangsa dendam Si Tokong DAPigs tu di Pulau Pinang.

      Dua orang ADUN yang mewakili PKR itu telah digugurkan dari jawatan mereka sebagai salah seorang pengarah dalam syarikat berkaitan Kerajaan Negeri (GLC) berkuat kuasa serta merta.

      Diantara alasan yang diberikan oleh Si Tokong DAPigs dalam pemecatan itu adalah kerana 'hilang kepercayaan' dikalangan ADUN tersebut yang turut didakwa telah 'Memungkiri Janji'.

      (Baca: PKR Jadi Mangsa, Guan Eng Balas Dendam!!!)

      Jika dilihat dari satu sudut, tindakan yang dilakukan oleh Rejim DAPigs Pulau Pinang itu jelas membuktikan bahawa mereka cuba nak menjadi 'Abang Besar' dalam Pakatan Haprak tu.

      Namun, tindakan tersebut telah dibantah secara terbuka oleh puak - puak PKR melalui keputusan yang dibuat melalui Biro Politik seperti mana yang dimaklumkan oleh Azmin hari ini.

      Kata Si Azmin, tindakan yang dilakukan oleh wakil rakyat PKR itu sebelum ini hanya sekadar memberikan pandangan dan maklum balas mereka kepada pihak Rejim DAPigs Negeri.
      "Mereka (ADUN) bukan membuat fitnah. Yang kita tolak (ialah) budaya fitnah dan tohmahan. Sebagai ahli DUN, mereka memberikan maklum balas dan pandangan.
      "Perkara ini perlu diraikan dan tak perlu diambil tindakan, tetapi apabila ada cadangan untuk memecat mereka daripada GLC, biro politik dua minggu yang lalu membuat ketetapan menghantar surat kepada kerajaan Pulau Pinang supaya perkara ini dapat dibincangkan secara baik dan dalam harmoni," katanya.
      Kalau kita baca kenyataan yang dibuat oleh Si Azmin tu, dia seolah - olah mendakwa tindakan DAPigs itu telah membelakangi dasar PKR yang memperjuangkan Hak Kebebasan Bersuara.

      Dalam erti kata lainnya, apa yang dibuat oleh DAPigs itu jelas menghalang Kebebasan Bersuara bukan sahaja dikalangan rakyat, bahkan bagi pemimpin Pakatan Haprak tu sendiri. Jangan suka - suka hati je nak bercakap kalau tak "Kow Tow" dulu dengan DAPigs!!!

      Delete
    4. Ada lagi blog babi ni yer..

      Delete
  9. Kekdg macai pas dlm blog ni.. akal pendek... ingat seblm pru 13.. perhimpunan pas di kedah.. 60.000 ahli pas.. seolah2 malaysia ni pas akan tawan... akhir apa jadi.. ayam bertelur riuh sekg.. ayam terlepas tangan bau tahi. Pd macai2 pas.. pergilah layari blog2 utama dlm malaysia ni..jgn jadi katak bawah tempurung.. apa pandangan dia org terhadap parti pas sejak tertubuh AMANAH.. dia org punya pandangan politik.. pandangan jauh..jgnlah syok sendiri je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama pun Silap . Satu Malaya panggil korang PAN dan bukan Amanah. Kah kah kah

      PANdusta

      Delete
    2. Yeahhhhhhhhhhh Kalau PAN buat ceramah nescaya jin yg duduk atas kerusi. Kah kah Kah. Orang Boooooo layan bolei menang ka???????


      Fudge you Jantan Kabaret 11:08

      Delete
    3. Hudud x elok...lgbt elok...murtad elok...sekular elok...jauh pandangan tu

      Delete
  10. Lu kalu tak latang lu boloh.makan fleee ma.mau undi Pas ,soli ha.lu ingat wa boloh macam lu?.siklang lu kena tipu .belanja wa semua makan .,lu pelasan wa sokong lu? soli ha.ini bloger lagi boloh punya pempuan .sikalang Hj Hadi pakai baju wa punya calour.dulu sama Najib pakai pink .lain x sama MIC kapai hitam ,malu ha,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayooooooooooooooooooooo PAN pun ajak makan free maaaaaaaa

      Delete
    2. Bihun sup jer...sape nak mai..dulu pasma...lps tu ghb...skrg ada pan ada g25.... Lepas ni apa plak

      Delete
  11. bakar mercun, membazir (kerja syaitan)dah halal ka???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu Selfie d Amoy Langgar dada. Apa lu punya komen

      Mat Sabu Puji Nasrullah SYiah, Apa lu punya komen

      Mat Sabu, baling mic.

      Mat Sabu kata melayu Bodoh.

      Kah kah kah

      Kalau Mujahid tak halau Mat Sabu, lagi senang kami kritik parti PAN, Kuali Leper

      Delete
    2. Kapir kata tolak hudud...taat
      Kaoir kata terima islam demokratik...taat
      Kapir kata syurikkan nama allah...taat
      Kapir kata terima undang2 sekular taat
      Kaoir kata melayu xde tmpt kt island...taat
      Kapir kata jordan dan mesir pun xnak hudud...taat

      Delete
  12. Bangang punya komen..ko nmpak dia beli mercun ker..geng pan mmg mroyan tak abih2..nak telingkup dahhhh..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gang2 JIM tunggu masa saja nak halau Mat Sabu, Hanipah, Mariah dll. Tunggu masa saja. Waktu tu PAN akan tukar menjadi PON



      Ada Gerakan Dalaman Cuba Jatuhkan Mat Sabu Sebagai Presiden PAN ?

      Sudah wujud gerakan dalaman untuk menjatuhkan Mohamad Sabu (Mat Sabu) sebagai Presiden Parti Amanah Negara (PAN), kata Aszfia Haris El Haraki.

      Dakwaan itu dibuat merujuk kepada kenyataan Jamzuri Adani yang menafikan Naib Presiden PAN, Ustaz Hasanudin Mohd Yunus (gambar di sebelah) pernah mengeluarkan kenyataan meminta Mat Sabu memberi penjelasan berkaitan dakwaannya dengan Syiah.

      Ustaz Hasanudin adalah bekas Timbalan Presiden Pertubuhan Ikram Malaysia (IKRAM).

      Poster dan kenyataan Ustaz Hasanudin menjadi viral di internet selepas tersebarnya gambar pertemuan Mat Sabu dengan tokoh Syiah di luar negara (di bawah).

      mat

      mat1

      Selepas tersebarnya gambar itu, Mat Sabu membuat satu tuduhan bahawa PAS kini diresapi fahaman ISIS.

      Mat Sabu berkata di antara punca PAN ditubuhkan kerana bekas partinya PAS sudah diresapi pemikiran Kumpulan Militan Negara Islam Iraq dan Syria (Isis).

      “Saya sebagai presiden Amanah menuntut satu kajian serius dibuat Polis Cawangan Khas (SB) kerana ia bahaya kepada keselamatan negara Malaysia,” kata Mat Sabu dalam wawancara bersama The Malaysian Insider.

      Ir Ahmad Hakimi berpandapat tuduhan Mat Sabu terhadap PAS itu sengaja disensasi untuk melindungi dirinya daripada menjawab isu Syiah.

      “Adakah perbuatan presiden PAN bertemu dengan ‘Ulama’ pro syiah terlalu memberi ‘damage’ kepadanya hingga terpaksa melontar tuduhan baru “PAS diresapi pemikiran ISIS” agar isu dapat di ‘divert’?

      mat-sabu

      “Ini 2015 la. Bukan 60an. Kumpulan yang dalamnya berkumpul orang yang tak puas hati ini akan hancur dengan sendirinya insyaAllah,”katanya.

      Mohd Solleh Ab Razak pula melihat kenyataan terkini Mat Sabu itu seumpama memberi mesej tersirat iaitu pembahagian di antara PAN (Syiah) dengan PAS (Ahli Sunnah Wal Jamaah).

      “Apakah mungkin selepas ini sebab penubuhan PAN adalah : PAN ditubuhkan kerana PAS dikuasai oleh ahli Sunnah Wal Jamaah dan tidak mengizinkan Syiah tersebar”katanya.

      Norani AbgMarzuki BangiKuching pula mempersoalkan kegagalan untuk membersihkan namanya apabila diisytiharkan penganut Syiah oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN) pada 2013.

      “Pada tahun 2013 KDN dedah Mat Sabu adalah Syiah. KDN senaraikan semua aktiviti Mat Sabu sebagai bukti dia Syiah.

      “Mat Sabu kata nak saman KDN tapi sampai sekarang tak berani saman KDN. Lepas pergi Iran baru ni, lagilah takut nak saman KDN,”katanya.

      Tambahnya, lawatan Mat Sabu ke Syria pada tahun 2012 ketika masih memegang jawatan Timbalan Presiden PAS juga menimbulkan tanda tangan.

      “Mat Sabu ada hubungan dengan pembunuh Sunni Muslim di Syria semasa beliau dalam PAS lagi?

      “Mat Sabu melawat pengganas Syria, regim Basyar Asad, yang menipu Mat Sabu sedang Mat Sabu tak tahu dia kena tipu.

      “Lalu Mat Sabu masa dalam PAS ketika itu sudah ada hubungan dengan regim Basyar Asad yang juga sebenarnya ada hubungan tali barut dengan ISIS.

      “Mat Sabu cuba melarikan diri dari penglibatan dia dengan Asad dan ISIS,”katanya lagi

      Delete
  13. Kita harap gang2 JIM dalam PAN akan gagal menjatuhkan Mat Sabu dalam PAN. Ini kerana Mat Sabu adalah liabilit pada PAN. Lagi lama Mat Sabu dalam PAN lagi bagus. Biar umat melayu meruap-ruap benci akan PAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eleh2 hadi bukan liability pas ke.kahkahkahkah

      Delete
  14. Omakkau yg tudung ijau tu ke....alamak pjg nye gigi... Kalo kokak blh putus ooooo.hahahaha

    ReplyDelete
  15. Pas cuma untuk parti pengikut ulamak barua saja....mereka lebih hamno dati hamno sebenar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN hanya utk pengkhianat penjilat DAP yg anti islam dan pendokong agenda freemason yahudi...

      Delete
  16. Pas for all..istiqamah hingga kemenangan,umno berkekalan..

    ReplyDelete
  17. Semakin Terserlah, DAP Memang Suka Anwar Kekal Dipenjara
    FEBRUARY 22, 2016
    AIDCNEWS
    LEAVE A COMMENT

    AIDCNews – 22/2/16 –Sikap sebenar DAP yang lebih suka Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim kekal dipenjarakan semakin terserlah, ulas bekas aktivis reformasi, Sman.

    Walau bagaimana pun, katanya imej Anwar dari penjara tetap akan tetap dijadi ‘maskot’ untuk meraih undi Melayu-Islam PKR kepada DAP

    “Hati kecil DAP pun memang suka kalau Anwar terus terpenjara, jadi boleh lah mereka terus mendominasi Pakatan Pembangkang.

    “(Namun begitu) Anwar terus diwarwarkan sebagai PM oleh DAP, hanya sebagai sandiwara untuk memikat Melayu, terutamanya Melayu PKR.

    “Kesanggupan DAP mengambil Prof. Dr Aziz Bari bekas orang kuat PKR dan memberi tempat istimewa kepadanya juga menunjukan DAP memang tidak ikhlas pada PKR.

    “Itulah juga sebabnya DAP sangat suka jika pemimpin lemah seperti Wan Azizah yang jadi MB Selangor,”katanya ketika mengulas artikel bertajuk “Sejak Dari Dahulu, DAP Mahu Jadi Ketua – Penganalisis Politik”

    Kenyataan Sman itu hampir sama dengan kenyataan bekas pembantu peguam bela Anwar, Yuktes Vijay pada tahun lalu.

    Yuktes Vijay mengulangi kenyataannya bahawa DAP sebenarnya mahu Anwar kekal dipenjarakan kerana ia tidak akan memberi saingan pimpinan DAP mendominasi pembangkang.

    ReplyDelete
  18. Bekas Ketua Muslimat PAS, Jamilah Ibrahim Yakin Dengan Perjuangan AMANAH

    Namanya: Hajjah Jamilah bte Ibrahim, yang mesra dipanggil Mak Lah. Dilahirkan pada tahun 1947 di Derga, Alor Setar, Kedah dan merupakan adik ipar Almarhum Ustaz Fadzil Noor. Ayahnya seorang guru pondok iaitu Allahyarham Haji Ibrahim Haji Abdullah dan ibunya Allahyarhamah Hajah Hawa Abdul Rahman. Suaminya Abdul Aziz Hassan bekas pensyarah ITM

    Pada tahun 1984, Ustazah Jamilah diberi kepercayaan menjadi Naib Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat. Ketika itu ketuanya adalah Ustazah Wan Asma' Wan Abdul Kadir.



    Beliau memangku jawatan Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat pada tahun 1992 apabila ketuanya, Wan Asma' tidak sihat untuk meneruskan tugasnya sebagai ketua.

    Pada tahun 1993, beliau menang tanpa bertanding untuk mengisi jawatan Ketua Dewan Muslimat.

    Pada tahun 1997, beliau dipilih menjadi seorang senator (ahli Dewan Negara ) dengan cadangan dari TG Nik Abdul Azizi Nik Mat di DUN kelantan ketika itu.

    Di bawah kepimpinannya sebagai Ketua Dewan Muslimat, banyak perubahan yang telah dilakukan iaitu dari masyarakat tidak mengenali apa itu 'Dewan Muslimat' nama itu menjadi seiring dengan 'wanita Umno' malah pergerakannya lebih aktif lagi.

    Wajah dan nada suara yang lembut tidak menggambarkan bahawa beliau seorang muslimat yang lemah dan mudah dirayu dengan kemewahan. Sebaliknya beliau seorang muslimat yang tegas, berani dan mempunyai wawasan untuk memartabatkan hak dan nilai wanita yang selama ini telah diperalatkan oleh parti BN.

    Pada hari pelancaran Parti AMANAH Negara pada 16 September 2015 lalu di Pusat Konvensyen Hiasan Dalaman, IDCC, Shah Alam Ustazah Jamilah telah menyerahkan borang untuk menyertai AMANAH kepada Presiden AMANAH, Tn Hj Mohammad Sabu.

    Beliau menyatakan dengan kemunculan krisis yang berlaku di dalam PAS pada 2014/15, krisis yang melanda itu telah menyebabkan beliau merasakan beliau tidak nampak kepimpinan PAS yang ada sekarang boleh membawa vision yang lebih jauh untuk menekan kezaliman kepimpinan UMNO.

    Tatkala beliau sedang mencari wadah baru untuk meneruskan perjuangannya, tiba-tiba parti baharu, AMANAH muncul dan setelah melihat begitu ramai aktivis yang telah lama duduk di dalam PAS menyertainya sednagkan mereka inilah yang dahulunya mengangkat martabat PAS sebelum ini, maka Ustazah Jamilah yakin AMANAH, beliau yakin dengan parti AMANAH.

    Beliau menyatakan beliau amat berpuashati dapat melibatkan diri di dalam AMANAH. Beliau kini aktif sebagai ahli jawatan kuasa Angkatan Wanita AMANAH (AWAN).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maruah Kari pun masuk PAN.

      Satu Malaya kata korang ni PAN.Amanah konon . WTF.

      Delete
  19. Pelakon Irfan Roslan Sertai Amanah

    Selepas penyanyi tersohor, Aishah Janji Manismu atau nama penuhnya Wan Aishah Wan Ariffin dan Pengarah Filem Dia Ibuku, Sdra Yassin Salleh menyertai Amanah Batu, kini seorang lagi artis bertindak mengisi borang Amanah dan menyerahkannya kpd Timbalan Ketua Amanah Batu, Dato Tarmizi Mohd Jam.

    Artis yg dimaksudkan itu ialah Sdra Irfan Roslan yg berlakon dlm banyak telemovie tv dan filem.

    Irfan bergiat dlm dunia lakonan antara tahun 2007 sehingga 2012 dan kini aktif dlm kerja2 dakwah, ikuti jemaah tabligh dan sangat berminat dgn keterbukaan Amanah dlm membawa Islam sbg Rahmatan Lil Alamin.

    Irfan menyerahkan borang menyertai Amanah di Wisma Harapan Baru, Amanah Kws Batu pd malam 21 Februari 2016 setelah berfikir panjang mengenainya dan mahu berbakti dengan Amanah Kawasan Batu yg aktif, progresif dan peduli.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu baling mic pun masuk PAN

      Delete
  20. PAN hanya dapat sambutan hangat bila ada majlis bersama dengan DAP kat Rahman Putra Sg. Buloh arituh kalau buat program sendiri tuh faham 2 sendiri lah mmg terlajak hangat...hanya gah masa perasmian logo PAN shj

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kesah itu semua..

      Sejarah telah buktikan dengan kehadiran berpuluh ribu orang ke majlis Pas, paling banyak pun mampu raih 27 kerusi saja...kunun ahli ada 1.6 juta...

      PKR dengan umur setahun jagung, ahli entah berapa kerat pun mampu menang 30 kerusi.

      Tu sebab Pas terpaksa jilat jubor PKR takut kena terajang di Selangor...

      kahkahkah...

      Delete
  21. kahkahkah...

    Masih ingat Himpunan Hijau Kedah.??

    Katanya lebih 60,000 orang hadhir.

    Hasilnya?

    Pas tertonggeng di Kedah...

    kahkahkah...

    ReplyDelete
  22. kahkahkah....

    Ingat apa itu Fastaqim?

    Fastaqim ni serupalah macam himpunan hijau kedah sebelum Pas tertonggeng dulu.

    Fastaqim dibuat di Kelantan...juga didakwa 60,000 hadhir.

    PRU 14 nanti tertonggeng jugaklah Pas Kelantan mengikut Pas Kedah..

    kahkahkah...

    ReplyDelete
  23. HIMPUNAN 30 RIBU PEMUDA PAS : MASA UNTUK BERUBAH

    sasaran: 30,000 pemuda

    Tarikh: 19 Februari 2011 (Sabtu)

    Tempat: Kota Sarang Semut, Kedah Darul Aman

    HASIL: Kerajaan Pas Kedah Tertonggeng.

    kahkahkah....

    ReplyDelete
  24. HIMPUNAN HIJAU

    Sasaran: 100,000 ahli Pas

    Tempat: Stadium Darul Aman, Alor Star,Kedah

    Tarikh: 1 Jun 2012 (Jumaat)

    HASIL: PRU 2013 - Kerajaan Pas Kedah tertonggeng

    kahkahkah.....

    ReplyDelete
  25. HIMPUNAN FASTAQIM

    Sasaran: 60,000 ahli

    Tempat: Stadium Kota Bharu Kelantan

    Tarikh: 17 Okt 2015

    HASIL: kita pakat tunggulah PRU 14 nanti..besar harapan akan ikut tertonggeng macam Kedah juga.

    ReplyDelete
  26. Apa konklusi daripada jumlah puluhan ribu yang datang ke setiap ceramah Pas?

    Yilek...nahi...

    Daripada berkuasa memerentah Kedah...abis tertonggeng kerajaan Pas kerana hanya galak berceramah tetapi bebal memerentah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan?Kan?..datang beribu..undi dpt ciput..ape yg nak pas buktikan?

      Delete
  27. Lagi syok ceramah ust Azhar Idrus dekat Puterajaya semasa kempen bantu Husam bertanding di kerusi parlimen Puterajaya masa pru 13,Husam lwn Tengku Adnan.Ratus ribu orang yang hadir tapi Husam dapat undi ciput kahkahkahkah

    ReplyDelete
  28. Ya Ampun ......... betapa sakitnya hati gue bila lihat prog yg dianjurkan Pas berbanding PAN ....... kenapa prog PAN hanya dihadiri oleh jin dan makhluk ghaib aje ? Mmg perkara ajaib !

    ReplyDelete
  29. Rosmah berjalan membeli cincin,
    Cincin dibeli di luar negeri,
    kalau tuan otak tak pandai,
    Najib boleh memberi degree.

    Membeli undi guna pensiswazahan,
    Duit yuran ada yang gomen bayar,
    Apakan daya otak tak pandai,
    Beramai ramai berjumpa lecturer.

    Beramai ramai jumpa lecturer ,
    konon banyak kerja tidak terhingga,
    walhal dah tua tak sedar diri,
    Assignment bodoh pun nak upah orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tuan otak yg pandai
      Presiden PAN, SPM gred berapa?

      Delete
    2. Kalau tuan otak yg pandai
      Presiden PAS , SPM gred berapa?

      Delete
    3. org UMNO meroyan kahkahkah

      Delete
  30. Patut Najib Ajak tuan guru masa ulang tahun ke 40 khidmat dlm UMNO ... katanya 40% pun tak sampai yg hadir.......sian sian tinggal org2 tua jer yg syg Najib... Pemuda & Puteri entah kemana lak ginyer....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org muda sdg tunggu pres PAN utk berselfie. Ikut giliran, kena beratur panjang. Pas ade?

      Delete
  31. MAJORITI YG TINGGAL DALAM PAS KINI SETAKAT LULUSAN SPM DAN HANYA SEGELINTIR YG MASUK UNIVERSITI TU SEBAB PARTI ISLAM KUNUN TAPI BAB KOMEN MENCARUT NOMBOR SATU.

    SPM KANNN

    ReplyDelete
  32. Apabila melihat gambar diatas yg menampakkan acara yg dianjurkan oleh pas mendapt sambutan membuatkan mat sabu akan bertambah kecewa bertingkat tingkat, semoga perut mat sabu tak semakin membuncit kerana kecewa, dah lah tak laku bakal muflis akibat kena saman pulak tu..Kahkahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry la bro.collection utk matsabu dh hampir 80ribu...setakat dtg himpunan beribu juta tp kalah pru xguna bro.kahkahkahkah. Tp kata hebat tp kene tipu2 dgn hamno je per cter.kahkahkahkah

      Delete
  33. orang cina memang cerdik .dan melayu Pas jadi bodoh.sebab yang cina datang ramai2 hanya unuk makan percuma.yang kena bayar sewan dewan orang Pas,yang bayar katering orang Pas ,yang bayar pengngkutan orang Pas ,cina ramai2 datang untuk kamakn percuma ,Pas perasan cina sokong Pas.maaflah .cina pandai tipu Pas,lain x jangan selalau hina cina.sekarang nak cuba pujuk.bodohlah kalau cina sokongPas.sebodoh2 hj hadi kena juga di tipu cina.JKalau malam tadi hadi pakai baju cina dulu dan gunakan janggut panjang mungkin makin ramai cina datang.

    ReplyDelete
  34. Pas ni jenis spesis ena tipu sepanjang hayat sampai mati larrr...

    Maksud aku ialah bila buat ceramah berpuluh ribu ahli yang datang tunjuk muka.

    Tapi bila plihanraya kalah memanjang.

    Kenapa boleh kalah sedangkan berpuluh ribu hadhir macam gambar yang Omak tepek kat atas tu?

    Sebabnya Pas ditipu ahlinya sendiri.

    Kalu ahli Pas tidak menipu Pas kenapa Kedah boleh tumbangkan sedangkan beratus ribu hadir Himpunan Hijau?

    Nasibla enkau Pas!!!!

    Ingatkan dengan Umno jer Pas kena tipu...ropanya dengan ahli sendiri pun Pas kena tipu juga.

    ish...ish...kesian Pas di perbodohkan oleh ahli sendiri.

    ReplyDelete
  35. PAS saran pembangkang bersatu, wujud kerajaan teknokrat

    SHAH ALAM: PAS menyarankan penubuhan kerajaan teknokrat sebagai jalan untuk menyatukan parti pembangkang setelah Barisan Nasional (BN) gagal menyelesaikan masalah rakyat.

    Dalam satu surat terbuka kepada parti pembangkang, Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man berkata Umno-BN bukan lagi penyelamat negara tetapi punca masalahnya.
    -----------------------------------------------

    PAS yang bersendirian semacam dah gila talak apabila menyaran pembangkang supaya bersatu. Kita ingin nyatakan pembangkang sudah pun bersatu dengan kewujudan Pakatan Harapan. PAS yang tiada di dalamnya.

    Sebelum ini "Dewa Kekayaan" dari Paya Jaras menuduh AMANAH sebagai gila talak. Sekarang jawapan dari Hukum Kebenaran dan Keadilan menjelaskan bahawa PAS yang gila talak.

    Gila talak dengan pakatan pembangkang. Tak pasal-pasal suruh pembangkang bersatu, sedangkan yang menimbulkan perpecahan di kalangan pembangkang tidak lain dari PAS sendiri...

    ReplyDelete
  36. Entah apa kejadahnyer dah kebodohan Pas ni.

    Disuruhnya pembangkang bersatu sedangkan pembangkang yang terdiri daripada Amanah, PKR dan DAP dah pun bersatu padu.

    Giler ke apa Pas neh...

    ReplyDelete
  37. Bila masa Tuan Presiden letak jawatan sebagai Penasihat ?

    Tuan Presiden punya cadang setakat teknorat ... Almarhum TGNA bukan nya dari golongan professional tapi bijak dan berperinsip.

    Kalau profesional tapi dedak pun makan jugak tak guna juga.

    Bunyi je macam cadangan. Setakat nak tunjuk ada otak...

    ReplyDelete
  38. Sudahlah TITM, bagi aku kamulah yg meletakkan PAS pada situasi amat menyedihkan ini sebab?

    Golongan progresif dah Nampak Presiden tak mampu memimpin PAS ketahap yang terbaik, lalu mereka mencalunkan kamu sebagai Presiden.

    Golongan progresif bukannya gila jawatan, kalau mereka gila jawatan Datuk Husam dah bertanding Presiden kerana dia juga ada pencalunan.

    Tetapi kerana mereka masih meletakkan kepercayaan yg tinggi kpd kamu utk memimpin parti, geng progresif ini tidak bertanding presiden.

    Kerana apa TITM tidak sanggup menerima penghargaan yg diberi oleh geng progressif ni?

    Dan skrg lihatlah apa yang terjadi pada PAS.

    Suara2 dari ubn utk mengajak PAS bersama sudah tidak kedengaran lagi, kenapa?

    Sbb PAS dan berkecai dan mereka lebih senang ubn tanpa PAS.

    #Kena tipu lagi!!!!

    ReplyDelete
  39. NAK LAKSANAKAN KERAJAAN TEKNOKRAT MCM MANA?

    MANA LU PUNYA PAKAR EKONOMI?

    MANA LU AHLI SCIENTIS?

    MANA LU PUNYA LAWYER?

    MANA LU PUNYA IR ENGINEER EVEN LU PAKAR DALAM BIDANG PERTAHANAN NEGARA IAITU POLIS DAN TENTERA LU HALAU KELUAR SBB POLIS DAN TENTERA DIKIRA GOLONGAN PROFESIONAL.

    YG U ADA SEKARANG GOLONGAN ULAMA SHJ.

    ReplyDelete
  40. Pas nk buat krjn teknokrat.

    ape menatang teknokrat tu.

    yg ada dlm pas semua golongan lebairat je.xyah krjn teknokrat la,sembang kencing walaon bolehla.

    kalo betul nk teknokrat ke keparat ke berkarat ke buat kat klntn tu dlu org kuat2 walaon ramai kat klntn..

    Golongan professional dibuang tinggal golongan ularmakkk je dlm pas nk teknokrat Pebende..

    ReplyDelete
  41. Tukar nama la dr teknokrat kepada krjn pak lebai la..

    mane pak lebai2 ni tau teknologi apa semua, hal2 haid nifas nikah cerai puasa solat haji aje tau la...

    1mdb lagi sepatah haram pun xtau lg mau sembang2 kencang teknokrat..

    Kene tipu hudud berkali2 lagi mau ckp besar..

    pasal perangai2 pas la org2 islam dpt malu seolah-olah islam tu sempit mundur sgt spt pemahaman pas.

    keluar pas masuk neraka, ape punya otak la ularmakkk pas ni....

    titm dulu aku respek byk hujah2 bagus tp skrg xlebih drp pengampu hadi je titm. org mcm ini jenis menjual agama demi kedudukan dunia

    ReplyDelete
  42. Pas sudah tiada daya untuk menarik perhatian kerana ketandusan strategi dan pemimpin penggerak massa.

    Pas hanya mendapat ahli-ahli baharu dari remaja dan kanak-kanak tahfiz yang belum boleh mengundi.

    Ahli-ahli baharu Pas terdiri daripada anak ahli-ahli Pas yang cukup tegar dan bertaraf walaqun.

    ReplyDelete
  43. Pas menyedari parti ini pada hakikatnya sudah berada di penghujung hayat.

    Ustaz-ustaz Pas sudah tidak mampu mentadbir parti, apatah lagi untuk mentadbir negeri dan negara.

    Pakatan Rakyat sudah hilang hikayat, dan Pakatan Harapan tidak memberikan apa-apa harapan kepada Pas.

    ReplyDelete
  44. PAS nak jadi contoh Leader???

    Ada presiden kaki ponteng.
    Dapat memerintah negeri MB ulamak hanya satu penggal sahaja.(kecuali TGNA)

    Umno rasuah dia pun rasuah.

    Gebang aja lebih,abuk pun tarak.

    Macam-mana nak dapat peimpin yg "BERWIBAWA" Pemilihan parti pun pakai "CAI".

    Kata dasar parti dasar islam,tapi amalan pemimpin2nya sama saja seperti parti yg tak amalkan dasar islam.(diktator).

    Pemimpin2 PAS yang manakah macam Umar al-Khatabb, atau Umar abd Aziz?

    Hadi Awang? Tuan Berahim? Nik Abduh?

    ReplyDelete
  45. Golongan lebailah yg patut perintah negeri atau negara.

    Buat apa nak bising lagi, dulu singkir golongan teknorat pakai senarai chai dah tu kata pulak babi atas bukit, dalam bukit, bawah bukit, anjing dok salak, barua, broker, pengkhianat, pil kuda, komunis, buih pepsi cola bagai.

    Sudah sudahlah PAS oiii!!

    ReplyDelete
  46. Tak payah sibuk-sibuklah pasal Tenokrat ka...teknokaparat ka...

    Selesaikan dulu masalah pentadbiran di Kelantan tu...banyak sangat, urus tadbir tunggang langgang...

    pii periksa berapa Ringgit Malaysia yang tinggal dalam akaun kerajaan negeri Kelantan?

    Boleh tak bayar hutang duit ciku YIK yang korang hutang tu.

    ReplyDelete
  47. Tuan ibrahim cakap mcm tu, dia nak suma pembangkang (pkr,dap,amanah) duk bawah pas....pas yg jadi ketua...suma kena ikut arahan pas(walhal org dok nampak pas dok ikut umno skrg ni)...

    Tapi nak jadi Ketua macam mana klu bodoh manjang. Kerusi pun paling corot.

    ReplyDelete
  48. kalau ada rancangan, elok pas buat dulu sbg contoh samada boleh dilaksanakan atau tidak.

    samalah mcm hudud. pas yg laung2kan sampai terbarai terlondeh keburukan ularmamak dlm pas, tp tak laksana juga. hingga ada yg janji nak letak jwtg terpaksa buat pusingan u baring terlentang dgn alasan tahyul tak masuk akal.

    tambah lg ada org kuat gemuk buncit yg janji nak perang besar tp yg besar hanya ckp aje.

    NATO - no action talk only...

    all in all, ularmamak dlm pas penipu pemfitnah pemalas dang swaktu dgnnya...

    ReplyDelete
  49. Kegagalan kerajaan Terengganu dan Kedah tanpa campurtangan gabungan lain dilihat sebagai kegagalan total pas.
    Adakah tindakan pas dilihat sebagai matang dlm membentuk pakatan pembangkang?

    Maka kerana itulah gabungan kerjasama politik diwujudkan bernama Pakatan Harapan iaitu penyatuan kepada gerakan bersama menentang umno bn.

    ReplyDelete
  50. dah senyap ruu hudud..itupun x blh selesai inikan pula buat cadangan baru..udah2 la perbodohkan rakyat, pi la bodek bijan tu selagi mampu..

    ReplyDelete
  51. dulu ada udang disebalik batu, sekarang ada sifat perkauman disebalik batu teknokrat, idea yang cukup murni, tapi bawah batu itu ada apa,? siku dan lutut?

    ReplyDelete
  52. Idea syok sendiri dan x realistic...

    Mata buta x nampak org cerdik pandai dikalangan pembangkang disebabkan perasaan iri hati..

    Tiada jaminan org cerdik pandai yg dilantik dikalangan bukan ahli politik di cantas oleh puak2 yg sebegini mgunakan kuasa politik juga..

    ReplyDelete
  53. Teknokrat pulakk...
    Yg profesional hangpa pi halau kluaq habih!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanya 2,3 ekor yg bodoh tp mengaku profesional mcm mat sabu...masih ramai lagi yg betui2 profesional dlm PAS la bhai..

      Delete
  54. Lebai sembang jaaa hakikatnya depa nak jadi ketua...tapi kerusi menang ciput...

    last bila dah tak mampu nak tarik pengundi datang sokong mereka dengan mana sambutan semakin hari semakin pudar barulah nak hulur tangan suruh bersatu semula.....

    pie mampuslah pas dengan dunianya...

    ReplyDelete
  55. Biol dah.

    Mana ada ahli politik masuk keluar penjara dah menang pilihan raya dapat ada kuasa nak lantik teknokrat jd menteri.

    Makin senget cadangan Pas ni.

    patutlah akhbar Harakah dari 120,000 cetakan masa PRU 13 dulu skrg dah jd 40,000 je.

    Tak de sapa nak baca dah pemikiran tak berjejak di bumi nyata

    Tak ada dalam dunia yang amalkan konsep ni kecuali kerajaan diktator yang lantik teknokrat sbb ahli politik yg ada tak berkelulusan tinggi

    ReplyDelete
  56. Kerajaan teknokrat?

    Bior betoi pak syeikh. Dah check dgn MSU atau hadi ke? Atau sekurang2nya tanya geng2 mokhtar snake al-maunah, nik amar, nasarudin tantawi atau nik abduh.

    Nampaknya idea pak syeikh ni copy paste idea lim kit siang sebelum ni. Hudud letak kat mana?

    Bab pembangkang tak bersatu ni, pas tunjuk satu jari kat org lain, 3 jari tunjuk diri sendiri dan ibu jari hala ke langit.

    ReplyDelete
  57. Apa yg hadi cakap aku xcaya....kerajaan teknokrat, kerajaan kebajikan, kerajaan pakatan dn mcm2...

    yg aku caya hadi akn tubuh kerajaan perpaduan umno - pas...hahaha

    ReplyDelete
  58. PAS cuba memporakperandakan PHB....jangan percaya ulama chai ni.. PAS dah jadi talibarut umno..

    ReplyDelete
  59. Hadi Awang sekutu Najib. Orangnya lalang No. 1.

    Tidak berjiwa pembangkang langsung kebelakangan ini. Tidak pernah bercakap pasal skandal 2.6 billion & RM42 juta duit SRC dlm akaun Najib. Tidak membenarkan ahlinya sertai Bersih 5.0.

    ReplyDelete
  60. Kerajaan Islam ala munafiq telah bertukar corak menjadi Kerajaan Teknokrat pulak dah

    ReplyDelete
  61. Satu cadangan yang paling bodoh technocrat tidak akan tahu keperitan rakyat.

    ReplyDelete
  62. Saya tetap akan undi PAKATAN HARAPAN.

    Yang lain-lain tu akan MEMBANGSATKAN Negara.

    Sudah 57 tahun kena Kencing tapi masih tak luncun lagi.

    Kena simbah dengan TAIK baru akan sedar.

    ReplyDelete
  63. Ni cadangan dri parti politik PAS tpi pemilihan dlm PAS plak buang ahli2 yg bijak pandai n pilih pemimpin yg cakap xserupa bikin. Acaner tuh ???

    ReplyDelete
  64. dah serik dgn PAS ni. Nak ajak parti lain, parti sendiri pun tak blh kawal. Selagi pimpinan tak berubah, tak ada harapan nak kembali semula mcm biasa.

    ReplyDelete
  65. Tuan man .... macam mana nak bersatu tuan presideng kata lain tuan timbalan kata lain .... hang dalam pas pun bercabang cabang lidah nya nak seru org lain bersatu.
    Tuan man keluar je la pas sebab kenyataan anda dah tak seperti org pas..

    ReplyDelete
  66. Teknokrat ka atau kerajaan keparat.Hadi kata Teknokrat,najib kata Bangsat.. TEKNOKRAT + BANGSAT = TERBANGSAT...elokla mrk buat krjn terbangsat.kahkahkahkah

    ReplyDelete
  67. Yg tingal dlm pas semua geng2 walakontol...apa nk jd dgn pas ni...menyalak kuat2 blhla ajak debat pun kecut...teknokrat konon.. tipu2 geng2 macai2 walakontol buleh laaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, ahli PAS wala bukan dengan manusia bro, tapi wala kami pada dasar yang dibawa oleh PAS.

      Ada akal fikir secara halus bro, jangan melalak tak tentu arah macam mike Sabu.

      Delete
    2. 8:05Kalau dasar pas dah salah mcmne bro...bro kata mat sabu xtentu arah?mana pulak arah pas?nk buat hudud tgu smpi kene tipu lg dgn umno, skrg berbaik bermanja dgn umno?sape yg xtentu arah skrg bro...kalau pan punya silap kutuk kaw2 tp kalau pas pulak pakai dewa cina pun xpa,halal,xda apa tindakan pun bro.dasar apa mcmtu? Dasar bangsat walakontol bulehla.kahkahkahkah

      Delete
  68. Ameno tidak boleh di harap kerana korup,PAN tak boleh di harap kerana khianat,PKR tidak boleh diharap kerana klon Ameno, DAP tidak boleh di harap kerana tidak demokratik...Pas sahaja yang menjadi harapan rakyat msia keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 9:56 pas buleh harapkan dewa cina.kahkahkahkah

      Delete
  69. Woww... banyak macai macam lalat hurung tahi bila ada peluang untuk bantai PAS dan TGHH...macai three four ni ramai yang jadi barua ameno dan pakatan hampass keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi macai2 pakatan xjual pil kuda,xtgk video blue german,xla smpi jd dewa cina.kahkahkahkah

      Delete
  70. ISU BALAK SELANGOR

    PROJEK JAJARAN TALIAN PENGHANTARAN ELEKTRIK 275/132 DARI PMU MAHKOTA CHERAS KE PMU MAHKOTA CHERAS HARTAMAS DAN PROJEK TALIAN PENGHANTARAN ELEKTRIK 275KV (1,000 MVA) PMU BUKIT TAREK KE PMU CHUBADAK (UBAHAN TALIAN)

    Jabatan Perhutanan Negeri Selangor menegaskan bahawa Dato’ Menteri Besar dan Ahli-Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) tidak terlibat dalam proses membuat penilaian ke atas mana mana permohonan yang diterima oleh JPNS untuk tujuan ini.

    JPNS juga ingin mengulangi komitmen Jabatan untuk menjamin proses yang terbuka dan telus dalam mengamalkan sistem pengurusan hutan secara berkekalan selaras dengan dasar Kerajaan Negeri yang berteraskan kebertanggungjawaban, ketelusan dan keterbukaan.

    DR. MOHD PUAT BIN DAHALAN
    Pengarah Perhutanan
    Negeri Selangor.

    ==================================================

    ISU BALAK TRENGGANU

    1. meluluskan tanah kawasan BALAK Hutan SIMPAN MUKIM BESOL HULU PAKA DAERAH DUNGUN KEPADA KRONI atau sahabat handai ini dikesan dilakukan oleh Kerajaan Pas semasa Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri di bawah Pas atau lebih dikenali Mesyuarat Exco pada 15 November tahun 2000 hanya setahun selepas berkuasa.

    Ia itu Mesyuarat kali ke 35 Tahun 2000 yang dipengerusikan sendiri oleh Menteri Besar, Dato’ Haji Abdul Hadi Awang yang juga Presiden PAS.

    Alamat syarikat itu North East Plantation milik Pengerusi AKHBAR HARAKAH itu ialah No 5, Jln 65 C, Off Jalan Pahang Barat, Pekeliling Business Centre, 53000 Kuala Lumpur.

    2. SUZANA GADIS 26 TAHUN YANG DAPAT KONTRAK KAWASAN BALAK 6,500 EKAR ZAMAN PAS (2003)

    Suzana gadis manis berasal dari Binjai Kertas, Hulu Terengganu dengan tiba-tiba mempunyai syarikat yang didaftarkan atas namanya Berkat Timber Trading, No Pendaftaran TR 0046100 H ditubuhkan pada 10 Julai 2003 dengan jenis perniagaan Pembalakan dan Menjual Kayu.

    Gadis ini adalah pekerja kilang papan Aneka Timber Wakaf Tapai yang dimiliki Simon Yeo Kim Team.

    Setiausaha Agung Pas yang merupakan Exco Kanan dan Pengerusi Pelaburan Yayasan Terengganu yang bertanggungjawab meluluskan kawasan ini kepada Suzana (Berkat Timber Trading).

    Manakala waktu itu, Haji Hadi, Presiden Pas selaku Menteri Besar Terengganu adalah Pengerusi Yayasan Terengganu.

    3. Syarikat menang saman RM1 bilion

    Selepas tujuh tahun menanti, sebuah syarikat pembalakan, Riyapadu Sdn. Bhd. (Riyapadu), akhirnya memenangi kes saman berjumlah RM1 bilion terhadap kerajaan negeri Terengganu di Mahkamah Tinggi di sini.

    Saman itu dibuat berikutan dakwaan kecuaian dan mungkir janji kerajaan negeri yang dipimpin Pas berkaitan konsesi pembalakan di kawasan Empangan Kedua Hulu Terengganu pada tahun 2003.

    Dalam penghakiman pada 27 Oktober lalu, Mahkamah Tinggi

    memerintahkan pihak defendan mengembalikan wang sebanyak RM25 juta yang telah dijelaskan oleh plaintif pada tahun 2003 kepada kerajaan negeri.

    Ia melibatkan bayaran premium konsesi balak di kawasan seluas 16,592 hektar.

    ISU BALAK KELANTAN

    Skandal Balak Kelantan: SPRM Mula Bertindak

    Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah mengambil tindakan terhadap satu laporan media berhubung dakwaan rasuah yang melibatkan pembalakan di Kelantan bernilai lebih RM5 juta.

    SPRM dalam kenyataan semalam berkata siasatan berhubung perkara itu sedang dikendalikan dan berharap orang ramai tidak membuat sebarang spekulasi sehingga selesai siasatan dijalankan.

    “Dalam kes yang dilaporkan media terbabit, SPRM mengucapkan terima kasih atas maklumat yang dikongsi, namun SPRM memerlukan masa untuk melengkapkan siasatan.

    “Sekiranya mana-mana pihak yang pernah membuat laporan kepada SPRM ingin mengetahui status siasatan boleh menghubungi SPRM sendiri untuk mendapatkan maklumat dengan lebih lanjut,” katanya.


    ReplyDelete
  71. ISU BALAK KEDAH

    Wahai sekelian rakyat Kedah, ketahuilah pembongkaran ini…..

    15 September 2008 - Sebuah syarikat “AY TRADING” pengurusnya Aziz bin Ahmad telah membuat permohonan bersurat kepada YAB Tuan Pengarah Perhutanan Kedah atas tajuk “Permohonan untuk mengeluarkan saki baki kayu balak dalam tanah kerajaan lot 1771 dan lot 1805 Bukit Kaci Pelanduk, Mukim Temin, Daerah Kubang Pasu, Kedah Darul Aman”. Keluasan kawasan yg dipohon lebih kurang 254 ekar.

    18 September 2009 – Bayaran memproses permohonan (RM200.00) dan bayaran pertaruhan permohonan (RM10,000.00) telah dibuat kepada Jabatan Perhutanan Negeri Kedah.

    19 September 2008 – AY Trading telah membuat perjanjian dgn org perseorangan CH Lim. Perjanjian disedikan oleh Tetuan Sharifah, CP Yeap & Co. Ditanda tangani di hadapan MURSHIDAH MUSTAFA (Peguambela & Pweguamcara).

    Antaranya perjanjian itu berbunyi:

    Pihak Pertama (AY Trading) adalah sebuah syarikat mempunyai lessen balak kelas B.
    Pihak Kedua (CH Lim) akan menggunakan lessen balak kelas B Pihak Pertama utk membuat permohonan membalak.
    Pihak Pertama bersetuju member sepenuh kerjasama kepada Pihak Kedua dlm segala urusan berkaitan permohonan tersebut.
    Pihak Kedua telah menyediakan RM10,000.00 bayaran atas nama Pengarah Perhutanan Negeri Kedah sebagai deposit kpd Permohonan Membalak.
    Sebagai balasan pengunaan balasan menggunakan lesen pembalak kelas B Pihak Pertama, Pihak Kedua bersetuju membayar kpd Pihak Pertama sebanyak RM25,000.00.
    Segala kos memproses permohonan, kos urusan pembalakan urusan pentadbiran, perjalanan perniagaan pembalakan dijalankan sepenuhnya oleh Pihak Kedua.
    Pihak Pertama setuju tidak akan membuat sebarang perjanjian, perkiraan atau apa-apa urusan dgn mana-mana pihak ketiga selepas perjanjian ditanda tangani.
    Perjanjian dibuat mengikat waris-waris peribadi, wakil-wakil peribadi, waris-waris dan wasi-wasi kedua-dua pihak.

    24 Septembar 2008 – Pemungut Hasil Hutan Sarinah binti Said, mengirim surat kpd AY Trading makluman resit bayaran (RM200.00) dan resit pertaruhan (RM10,000.00).

    15 Febuari 2009 – Pengarah Perhutanan Negeri Kedah Kasim bin Osman telah meluluskan permohonan yg dibuat oleh “AY Trading” dgn bayaran yg dikenakan :

    Harga premium RM1,454,184.002
    Deposit jaminan lesan RM 10,000.00
    Bayaran menyediakan lesan RM 100.00
    Bayaran menyediakan plan RM 20.00

    Tetapi durian rutuh yg bakal dikecapi oleh CH Lim keputusannya amat mengecewakan. Beliau mendapati bahawa AY Trading iaitu Aziz bin Ahmad telah membuat satu lagi perjanjian atas tanah yg sama kpd syarikat “METRO SUNVIEW SDN BHD”. AY Trading telah melanggar perjanjian.

    Aku korek punya korek…..

    AY Trading diarahkan oleh Metro Sunview (yg tak ada RM yg cukup) mempergunakan RM CH Lim bagi mendapatkan projek pembalakan. Alasannya hasil balak tersebut dapat membayar balik kos yg dikeluarkan oleh CH Lim. Malah lebih lagi apa yg CH Lim keluarkan boleh dibayar balik.
    Metro Sunview mengugut AY trading, dgn kuasa yg ada pada beliau boleh membatalkan permohonan tersebut atas alasan PROJEK ALI BABA.
    Metro Sunview menegaskan bahawa sedikit hasil balak tersebut dapat disumbangkan kpd PAS Kedah persediaan memperkukuhkan parti.
    Siapa DALANG dlm METRO SUNVIEW…..?

    Nama syarikat : Metro Sunview
    No. syarikat : 828477-V
    Alamat berdaftar : No. 66B, Damai Komplex, Kuala Lumpur
    Tarikh penubuhan : 8 September 2008
    Direktor 1 : Che Had bin Dhali
    Direktor 2 : Akashah bin Ismail
    Direktor 3 : Roslizan bin Zakaria
    Direktor 4 : Jamal Akma bin Ibrahim
    Setiausaha : Noorma binti Mohd Zain
    Pemegang syer 1 : Zatizam binti Zahari
    Pemegang syer 2 : Faridah binti Ghazali

    Baca selanjutnya dengan KLIK SINI..part 1 - 4

    ReplyDelete
  72. Pas nk buat teknokrat.. Pasal hudud pun kene tipu berkali2.. Lepas ni kene tipu lg berkali tp masih kata pas dh kuat/pas dah matang....kahkahkahkah. Pas hanya buleh buat kerajaan keparat atau kerajaan taik palat.

    ReplyDelete
  73. PAS ambil balak untuk hasil negeri bukan menghabiskan duit rakyat pun dan hasilpun ciput aje...Ameno dan bn pulok tarah balak untuk poket sendiri..bisness rugi bilion ringgit,hutang negara bilion ringgit...itupun pun macai masih kata najis bn bau wangi keh keh keh

    ReplyDelete
  74. Banyak isu macai pas x jawab ni..ni bkn perngkat spm punya taraf nk jawap nih..klu setakat jawapan memaki balik dengan x de hujah..sape pn boleh kihkihkih

    ReplyDelete
  75. Ada sape2 buat repot polis pasal kes 'balak di kelantan mahupun di kedah'..? Husam ke?? Mahfiz ke??

    Kalau x de x payah nk fitnah.. ini je lah makanan harian PAN utk kekal tak popular..

    INGAT PAN INGAT DAP INGATLAH JUGA PAP..
    SEHATI SEJIWA SEFIKRAH SEFITNAH..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...