Saturday 20 February 2016

PASCA LEMPAR MIKROFON DAN PANGGIL ORANG MELAYU BODOH, BANGANG DAN BAHALOL ..... SUASANA DAN SAMBUTAN CERAMAH PAKATAN HARAPAN TANPA PAS BERSAMA PRESIDEN PAN DI DUNGUN MALAM TADI.

Malam tadi 19hb Februari 2016 jam 9.00 malam berlangsung satu lagi siri jelajah bersama-sama dengan Presiden PAN Sdr Hj Muhamad Sabu @ Mike Sabu peringkat negeri Terengganu.

Kali ini lokasinya ialah di Jalan Balai Besar Dungun Terengganu yang turut disertai Pengerusi MPN PKR Terengganu, Pengerusi DAP Terengganu, Pengerusi PAN Terengganu dan beberapa pemimpin utama PKR peringkat pusat.

Jelas amat sekali betapa sambutan cukup-cukup hambar dan dingin.

Pakatan Harapan tanpa PAS memang langsung tidak mempunyai harapan untuk bertapak apatah lagi nak tawan Terengganu dari UMNO/BN pada PRU ke-14 nanti.

Ada kalangan pemerhati politik memberitahu jika berlaku pertembungan 3 penjuru di Terengganu jika calon-calon PH tidak hilang wang pertaruhan sudah cukup bernasib baik.

85 comments:

  1. MAT Sabu-BODOH SANGAT MELAYU NI RUPANYA!!!

    Haduyai!!! Bodoh betul jadi Melayu ni rupanya. Sampai tahap Melayu ni dilabelkan 'Bangang Bin Bodoh Bin Bahlol' secara terang - terangan oleh Presiden parti Kuali tu baru - baru ini.

    Kenyataan Presiden parti Kuali tu melabelkan orang Melayu sedemikian rupa adalah satu langkah justifikasi terhadap tindakannya membaling mikrofon sewaktu menyampaikan ucapan.

    Bagi pendapat Presiden parti Kuali tu, orang Melayu golongan pertengahan, terutama dikalangan kakitangan Kerajaan yang masih enggan berubah membuatkan dia sangat kecewa.
    “Orang Melayu kenapa tak mahu berubah? Takutkah kalau UMNO jatuh, Cina perintah Malaysia? Kenapa bodoh, bodoh, bodoh?
    “Apabila orang Cina hendak ambil alih Malaysia melalui pilihan raya boleh atau tidak? Tetapi berapa ramai pegawai kerajaan boleh percaya? Bangang bin bodoh bin bahalol,” katanya.
    Dalam erti kata lainnya, orang Melayu ni patut tunduk kepada DAPigs seperti yang telah dilakukannya. Bagi dia, DAPigs ni Bersih, DAPigs ni Maksum. Maka sebab itu rakyat perlu memilih DAPigs.

    Selain itu, Presiden parti Kuali ni juga turut mendakwa kononnya Polis Cawangan Khas yang dok bawak Bekas Pegawai Khas Si Tokong DAPigs tu dan menjaja cerita pasal isu Dana Israel.
    “SB kerjanya itulah, bawa bekas ahli DAP, Razali (Mohamed Razali Abdul Rahman) diiringi oleh polis pergi berbohong pegawai kerajaan,” lapor akhbar itu.
    Soalnya, jika betul apa yang didedahkan oleh Bekas Pegawai Khas Si Lim Guan Eng tu menipu, kenapa puak - puak DAPigs tu sampai hari ini masih tak ambik tindakan dan saman dia?

    Tidakkah itu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs tu ada agenda yang tersembunyi sehingga membuatkan mereka Kecut Buah Kerandut untuk mengambil tindakan sedemikian?

    Hakikatnya, disebabkan puak - puak Pakatan Haprak tu Takut dengan Bayang - Bayang sendiri la yang membuatkan rakyat, terutama dikalangan orang Melayu tak percaya pada diorang. Tambah pulak pemimpin Pakatan ni kuat menabur Fitnah. Tu pasal la rakyat tak percaya!!!on

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup! Lakonan Mat Sabu Mengamuk Campak Mikrofon..






      KL: "Memang hidup, lakonan Mat Sabu itu! Hebat.." Kata seorang penyokong parti Amanah, yang ditemui di Pasar Malam KL sebentar tadi.
      Dia memuji perbuatan Presiden Parti Amanah Negara (PAN), Mohamad Sabu mencampak mikrofon di hadapan khalayak ramai dengan kasar selepas menyampaikan ucapan di Himpunan Bebaskan Anwar malam Selasa seolah-olah membuktikan nilai-nilai agresif pemimpin pembangkang negara ini dalam berpolitik.

      Namun ada juga yang mengeecam tindakan beliau itu, ramai pengguna media sosial yang menyifatkan perbuatan berkenaan membayangkan mentaliti tidak bermoral pemimpin pembangkang sanggup melakukan apa sahaja untuk memegang kuasa.
      Laman Facebook PAN yang menyiarkan rakaman video Mat Sabu mencampak mikrofon bagaimanapun mendakwa presiden parti itu berbuat demikian bagi melahirkan rasa marah dan mengajak rakyat Malaysia bangun melawan Barisan Nasional (BN).
      “Usia sudah 60 tahun tetapi rakyat Malaysia belum lagi berubah. Ayuh adakah kita seorang pejuang atau hanya slogan mahu menyedapkan hati saudara kita (Anwar Ibrahim),” kata Mat Sabu lalu mencampakkan mikrofon kepada gambar Anwar di belakangnnya.
      Seorang pengguna Facebook yang menggunakan akaun Rahimi Ismail dalam komennya berkata: “Kurang waras dah Ahmad Sabu ni… mungkin parti PAN semakin tidak mendapat sambutan, kesian Bang Mat”.
      Ashryl Ahmad pula berkata: “Baling microphone atas pentas sendiri buat haper.. sungguh biadap Mat Sabu… Presiden PAN tunjuk contoh yang buruk… di kawasan kami nanti INSYAALLAH Mat Sabun tak akan di jemput….”
      Seorang lagi pengguna Facebook yang menggunakan akaun Mohd. Hazim berkata:“Selamat dia baling ke arah belakang kalau dia baling ke arah audience…memang biol kena”
      Beberapa lagi pengguna Facebook menyindir akhlak buruk Mat Sabu dan perut beliau yang semakin buncit kerana Mat Sabu sering mendakwa rakyat Malaysia tidak cukup makan di bawah pemerintahan BN.
      Namun, pada pandangan weblog ini lakonannya mengamuk campak mikrofon itu memang hidup, apalagi bila dia seorang pemidato yang hebat. (IH)

      Delete
    2. Yg bodoh melayu yg undi sokong umno !Yg tolak umno tidak ada kena mengena! Teks mcm tu pun tak faham! Yg ko meroyan kenapa? Ko macai umno si pemakan dedak ke?

      Delete
    3. Anon 9:00. PAN kuat menghina Melayu Islam tanpa mengenal parti kerana mereka talibarut DAP. DAP pula anti Islam

      Yelahhhhhhhhh tu fitnah taliba- root DAP. Kah kah kah

      Ni aku jawab dengan hujah2 ISMA

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    4. teruklah you mat sabu. as a pemimpin how could you used word ' bodoh, bangang dan bahalol' to orang melayu di hadapan orang ramai. Too bad and very wrong strategy. you can never win our heart.

      Delete
    5. Hahaha...hakikatnya melayu memang berfikiran sempit tiada kemajuan mundur selamanya.walaupun ada melayu bijak melayu pandai melayu berfikiran terbuka tetapi sgt sedikit,jadi tiada nak dihairankan melayu sukar utk maju apalg nak bangun mengikut zaman perubahan.

      Delete
    6. Anon 12:53 memaki Melayu macam Mat Sabu kerana DAP tercinta. Walaupun DAP ITU anti Islam

      Delete
  2. Kesiang sungguh mung mike sabu and the gang, hina ke melayu? banggang ke melayu? bodoh ke melayu sebab dok ikut mung mike and the gang? Melayu kalu nok cerdik, cergas, dan mulia disisi mike and the gang kena tentang hudud, kena sokong perjuangan LGBT, kena setuju dengan G25 dan hok paling mulia lagi kalu melayu baling mikrofon ke muka TGHH dan TGHD, pasti disanjung sebagai hero...kahkahkah.

    ReplyDelete
  3. Gambar Mat Sabu & Amoi Jadi Viral
    AUGUST 31, 2015
    AIDCNEWS
    4 COMMENTS
    AIDCNews – 31/8/15 – Gambar Pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB), Mohamad Sabu dirakamkan bersama amoi semasa perhimpunan BERSIH 4.0 menjadi viral di internet.

    “Kita jangan fokus buah dada (amoi) berlaga perut (Mohamad Sabu)…Cuba tengok kat belakang tu..tenang tunaikan haji…kih.kih..kih,” ulas Norhisyam Mohamad.

    PASMA Malaysia pula menyindir gelagat Mohamad Sabu yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu itu seperti sedang bergambar dengan ‘bidadari dari syurga’

    “Tuan guru (Mat Sabu) sempat berselfie dgn bidadari dari syurga semasa himpunan bersih 4.

    “Inilah Islam sebenar yang kami bawa.

    “Jangan jadi seperti PAS yang jumud, ortodoks tu. Pegang tangan wanita pun tak boleh.

    “Marilah bersama GHB rahmatan lil alamin dan DAP memperjuang Islam sebenar. Takdir,”katanya.

    Turut dimuat naik PASMA Malaysia satu lagi gambar Mat Sabu dipimpin tangan oleh seorang peserta wanita Bersih 4.0.

    “Tengok gelagat dan akhlak si imam Sabu al Karbala….walaupun bermatian menjulang Bersih tapi jiwanya kotor…ini ke yang dipanggil Islam progresif??….berpegang tangan..berapat-rapat….tanpa rasa bersalah dan berdosa…Malah tersengih-sengih suka…”ulas Kassim Masdor.


    ReplyDelete
    Replies
    1. pad bini dan anak perempuan ko pun cina yg buat

      Delete
  4. Sebenarnya ceramah pan ph mendpt sambutan cukup mengalakkan tetapi mjlis ceramah khas khusus utk makhluk halus,haiwan dan makhluk asing sbb itulah majlis npk suram kelam sunyi sepi tak ada manusia yg dtg. Kesimpulannya majlis mlm tadi mmg berjaya merumuskan perancangan menawan trenganu dgn bantuan ketiga2 cabang khas yg tidak melibatkan manusia. Caya lah pan!

    ReplyDelete
  5. hehe.. melayu mmg bodoh.. kena tipu berkali2 still pilih bn.. dlm keadaan mcm ni pun pascai bole pulak nak berkawan dgn umnu.. bijak ke tu..
    omakkau mmg bijak.. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika PAN dan DAP menang habislah penoreh getah, pesawah, nelayan. Nasib mereka akan sama dengan rakyat Marhaen di Penang


      Satu per satu Melayu Islam dihalau dari Pulau Pinang. Weiiiii Mic Sabu Al Selfie Amoy anak Penang Khianat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Air mata penderitaan orang melayu di mata kamu tak da nilai. Woiii Babi PAN Imayam kao dengaq tak!!!!!!!!!!!!!!!! Yang penting DAP Happy. Melayu makan pasir pun dont care.

      https://aidcnews.wordpress.com/2015/12/16/lagi-kampung-melayu-di-pulau-pinang-bakal-lenyap/

      Lagi Kampung Melayu Di Pulau Pinang Bakal Lenyap?

      GEORGE TOWN- Sebuah lagi perkampungan Melayu di Pulau Pinang iaitu Kampung Selut, Sungai Pinang di sini bakal lenyap selepas penduduk di situ dimaklumkan kawasan berkenaan akan dibangunkan semula oleh pemaju.

      Kampung berkenaan yang terletak berhampiran bandaraya George Town di sini wujud sejak 1960-an dan menempatkan kira-kira 5,000 penduduk.

      Pengerusi Kariah Masjid Jamek Sungai Pinang, Ibrahim Din berkata terdapat 102 buah rumah teres dan 102 rumah jenis sebuah di kawasan berkenaan yang dibina atas milik Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) dipercayai terlibat dalam projek pembangunan semula di situ.

      “Tanah itu adalah milik seorang individu dan kerajaan Pusat yang diterajui perdana menteri kedua Tun Abdul Razak Hussein ketika itu memberikan sejumlah wang untuk membina rumah di kawasan berkenaan bagi membantu orang Melayu yang tidak mempunyai rumah.

      “Pemilik tanah itu bersetuju menjadikan kawasan berkenaan sebagai tanah rizab orang Melayu dan Majlis Perbandaraan Pulau Pinang (MPPP) ketika itu dilantik sebagai pemegang tanah terbabit,” dakwanya.

      Bercakap kepada pemberita di sini hari ini, Ibrahim yang juga tinggal di Kampung Selut berkata penduduk di situ telah beberapa kali berhubung dengan MBPP untuk membeli rumah-rumah berkenaan daripada pihak berkuasa tempatan (PBT) itu, bagaimanapun tidak berjaya ekoran pihak berkenaan enggan menjualnya.

      “Selepas beberapa perbincangan hanya pemilik rumah sebuah-sebuah dapat membeli rumah manakala mereka yang tinggal di rumah teres masih menyewa dan kami membayar RM70 sebulan,” katanya.

      Beliau berkata sejak awal tahun ini, penduduk rumah teres di situ mula bimbang kerana mereka dimaklumkan MBPP menerusi pemaju akan membangunkan semula kawasan berkenaan dengan pembinaan rumah pelbagai jenis termasuk di kawasan penempatan rumah sebuah-sebuah di situ.

      “Pada Jun lepas MBPP telah menghantar surat kaji selidik kepada penduduk bagi cadangan untuk membangunkan semula kawasan berkenaan dan semua penduduk menerusi Kariah Masjid Jamek Sungai Pinang membuat surat membantah cadangan terbabit.

      “Kami memang membantah sekeras-kerasnya kerana kampung itu adalah tempat kami malah kami juga tidak dimaklumkan mengenai nasib penduduk di sini jika pembangunan semula dibangunkan. Kami berharap ada pihak yang dapat tampil membantu penduduk di sini,” katanya.

      Ibrahim berkata penduduk di situ ada menghantar surat untuk berjumpa dengan wakil kerajaan negeri Pulau Pinang untuk berbincang mengenai masalah itu, namun sehingga hari ini tiada sebarang tindakan yang diambil oleh pihak berkenaan.

      Delete
  6. Pas sudah menjadi parti ulamak2 yang gilakan duit.islam sudah mereka jual untuk wang.ulamak2 nya suka tengok porno,baruakan ahli sendiri dan fitnah yang seakan2 di galakan dalam islam, pendek kata ulamak2 hanyalah rasputin di malaysia ini.tiada yang dapat di banggakan dari mereka lagi.dayus dan tolol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita Tak mahu nasib rakyat marhaen sepertimana terjadi di Penang, dihalau, dinista oleh regime DAP

      DAP adalah anti Islam dan PAN adalah talibarut mereka

      https://aidcnews.wordpress.com/2015/11/19/wakil-rakyat-pkr-menangis-di-dun-kerajaan-dap-pulau-pinang-tidak-peduli-rintihan-rakyat/

      Wakil Rakyat PKR Menangis Di DUN, Kerajaan DAP Pulau Pinang Tidak Peduli Rintihan Rakyat

      GEORGE TOWN – Seorang wakil rakyat daripada PKR hari ini tidak dapat membendung kesedihan semasa persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) apabila segala luahan yang dibawa untuk pembangunan rakyat di kawasannya tidak didengari kerajaan DAP Pulau Pinang.

      Dr Norlela Ariffin (PKR-Penanti) berkata beliau sedih kerana luahan dan persoalannya berhubung pembangunan penduduk kawasan Penanti diabaikan.

      “Saya buang masa hampir sejam menunggu jawapan, setiap hari saya tunggu jawapan, tetapi tak jawab, saya buang masa sejam…Seberang Jaya tak jawab, Batu Lanchang tak jawab.

      “Kawasan saya kawasan kampung yang terpinggir, saya bawa suara orang kampung…yang mendengar suara saya Padang Kota saja,” luahnya sambil menangis.

      Adun Seberang Jaya Dr Afif Bahardin daripada PKR adalah exco Pertanian & Industri Asas Tani, Pembangunan Desa dan Kesihatan manakala Adun Batu Lancang Danny Law Heng Kiang ialah exco Pembangunan Pelancongan dan Adun Padang Kota Chow Kon Yeow daripada DAP ialah exco Kerajaan Tempatan, Pengurusan Lalu Lintas dan Tebatan Banjir.

      Dr Norlela berkata apa yang lebih menyedihkan ialah apakah yang perlu diberitahu kepada orang kampung setiap kali beliau pulang bertemu rakyat di kawasannya.

      “Apa yang saya nak cakap dengan orang kampung bila balik, tanya pasal sungai jeti pun tak jawab,” katanya.

      Rintihan Norlela itu turut mendapat simpati daripada wakil rakyat Barisan Nasional, Roslan Saidin (BN-Pinang Tunggal) yang menyatakan ia adalah realiti yang kini dilalui oleh rakyat di bawah pemerintahan kerajaan pimpinan DAP Pulau Pinang.

      Tindakan Dr Norlela itu menyebabkan Pengerusi Hal Ehwal Agama Islam, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna negeri Datuk Abdul Malik Kassim bangun dan dengan nada tegas menyatakan tuduhan Dr Norlela tidak adil kerana Ketua Menteri Lim Guan Eng ada menyebut terdapat peruntukan disalur kepada Permatang Pauh.

      Dewan Undangan Negeri Penanti adalah di bawah Parlimen Permatang Pauh.

      Mendengar jawapan Abdul Malik, Timbalan Ketua Menteri 1 Datuk Mohd Rashid Hasnon meminta Abdul Malik yang juga Adun Batu Maung itu bertenang.

      Mohd Rashid berkata masalah yang dibangkitkan Dr Norlela perlu dibincang secara mendalam – BERNAMA

      Delete
  7. Demokrasi mmbri kite hak utk mmilih/mnyokong mne2 parti yg kite suke ... tapi, tolonglh, utk diri d dunia & akhirat, jgnlh skali2 mnyokong/bkrjsama/brskongkol dgn mreka2 yg munkar, korup, mnyeleweng, slhgunekuasa & mnzalimi rkyt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelahhhhhhhhh tu fitnah taliba- root DAP. Kah kah kah

      Ni aku jawab dengan hujah2 ISMA

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  8. Yg bodoh melayu yg undi sokong umno !Yg tolak umno tidak ada kena mengena! Teks mcm tu pun tak faham! Yg ko meroyan kenapa? Ko macai umno si pemakan dedak ke?

    ReplyDelete
  9. Geng pemuja pemakan babi anom 09.01 cuba nak mengajar orang melayu islam cara2 memilih parti dan pemimpin yang betul...kelakar sungguh puak2 ni

    ReplyDelete
  10. TAHUKAH ANDA : 9 DARI 10 CINA PRO DAP TAPIIII ANDA LAGI TERUK KERANA ANDA HIPOKRIT PUM PANG PUM PANG KATA CINA ITU CINA INI TAPI BELI HP, LAPTOP, BARANG DAPUR SEMUA KAT KEDAI CINA HEHHH - HATTA PAD BINI DAN PAD ANAK PEREMPUAN HAMPA PUN BILA DATANG HAID BELI KAT KEDAI CINA....... bahkan Mydin pun belambak jual barang dari kilang cina dap nih hehh
    LAGIPUN PAS sehingga sekarang masih gagal melaksanakan Hudud di Kelantan. Padahal tidak ada seorang ADUN DAP pun di Kelantan. Malah DAP pun boleh dikatakan tidak dirasai kewujudannya di Kelantan. Apakah DAP menjadi punca kegagalan melaksanakan Hudud di Kelantan? Pastinya tidak. Jadi apa punca sebenarnya? Kenapa mahu salahkan DAP tetapi tidak mahu menyalahkan Umno?

    KAREN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat sabu baling microfon sbb umno yg suruh, supaya nampak sangat puak2 mmg gila babi.

      Babi gila pun tak mengamuk dpn anak beranak babi.

      Delete
    2. Mcmana Melayu nak berniaga dgn bagus, kalau Melayu jd millionaire mesti dituduh kroni, korupsi dsb. Melayu tak boleh kaya, kalau kaya mesti tuduh rasuah.
      Tak apalah Melayu miskin. Jfn cina miskin, sbb kalau cina miskin, Malaysia akan dituduh mengamalkan polarisasi kaum dsb.

      Delete
  11. Berhenti lah dari hujah-hujah bodoh kau tu.Tiada satu pun undang2 yg melarang kau dan anak bini kau nak beli barang dimana-mana kedai yang kau suka.Pasal hudud ni kenapa kau sakit hati sangat sampai ketika nya jika dikhendaki Allah Taala akan terlaksana juga.Yang dok bisingnya puak2 kau ni. Ada kau dengar mana2 adun kelantan yang menentang pengundian enekman hudud? takde kan.

    ReplyDelete
  12. Kesian mat sabu...org melayu x sokong parti pan...org sokong pas je...kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu..patutlah hadi awang tak jd mb terengganu selama 5 penggal. Rakyat tganu 90% melayu dah lama tolak Pas sblm Amanah wujud.

      KAH KAH KAH!!!

      Delete
  13. Tuang presideng Pas kaki ponteng dah jd punahsihat 25% ketua penyamun Najib.

    Hudud Pas dah jd hududuitt..

    KAH KAH KAH!!!

    ReplyDelete
  14. kesian sungguh kat penjilat DAP...ceramah presiden PAN, PKR dan DAP tak dpt sokongan....hahaha padan muka!!!

    ReplyDelete
  15. Kahkahkahkah. Cantekla omakkau. Mcmni la ulasan yg kita mau...ceramah pan xd sambutan
    Kahkahkahkah.. Berita ahli Akademik masuk pan jgn omakkau ulas tau malu walaon nt. Kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah...kesian, dikatanya ahli akedemik masuk PAN..ahli akedemik bangang mana yg masuk PAN tu? prof kangkung?

      Delete
  16. Apa dah jadi dengan ceramah pas d sarawak tak ada sambutan dari penduduk d setiap kampung, ramai rakyat jelata dari segenap lapisan masyarakat tidak mahu menghadiri atau mendengar pemimpin atau calon pas berkempen dan yang hadir cuma hantu bunian yang mendengar ceramah mereka dan kenapa omakkau tak ambik gmbr dan ini adalah petanda pas parti angkut sampah akan membawa calon2 mereka bersama sampah nya sekali dalam pilihanraya sarawak bulan april ini

    ReplyDelete
  17. PAShit dan PANtaik same jer dua2 bodoh bangang bebal bahlol berpisah tiada,
    dipimpin oleh perut besat dan buncit.
    Kahkahkahkah

    ReplyDelete
  18. Parti melayu penjilat DAP adalah parti paling haprak dalam sejarah politik Malaysia selepas rejimen ke 10 PKM

    ReplyDelete
    Replies
    1. HOI, Pampers bini kau tu cina juga yg buat dan jual!

      Delete
  19. PAS + UMNO = PORNO

    KAH KAH KAH!!!

    ReplyDelete
  20. Negara ini demokrasi, berilah peluang Amanah untuk tampilkan diri. Jangan kita kutuk Amanah, kerana saya dulu juga benci Mat Sabu TAPI sekarang saya sokong Mat Sabu. Hati boleh berubah atas dasar KEBENARAN!

    ReplyDelete
  21. #banduanpolitik = individu yang dimasukkan ke penjara kerana memasukkan zakar ke lubang dubur individu lain.

    #tahananpolitik = pemikiran pengikut bodoh.

    aljuburi ni setiap minggu akan keluar ke mahkamah, ni semua tak pakai duit ke? yang terkini perbicaraan tentang hak banduan untuk mengundi. apa ke bahainya semua ni? kalau boleh mengundi pun mesti dari dalam penjara... tapi spin lagi nak hak mengundi kat luar pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu..patutlah hadi awang tak jd mb terengganu selama 5 penggal. Rakyat tganu 90% melayu dah lama tolak Pas sblm Amanah wujud.KAH KAH KAH!!!

      Delete
  22. Melayu bodoh tongong tolol oleh mat sabu tu sebeno dituju pada PAS....

    ReplyDelete
  23. Menantu presiden PAS sudah bersuara. Kalau nak tau dalang kecelaruan kerusi Kota Damansara orangnya menantu presiden PAS. Zaharuddin Muhammad nama diberi.

    Din Ayam gelaran dari para ahli Rusila. Buat kerja sama macam Khairi buat kerja masa Pak Lah jadi PM dulu. Din Ayam ini cakap PAS nak laksanakan Islam. Tp di kota damansara BN yang menang.

    Puncanya pecah undi. Kalau PAS tak masuk calon PKR akan menang besar. Dia buat alasan PSM itu sosialis. Dia cakap Sosialis itu tidak islam.

    Mungkin dia nak kata BN tu islam kot Islam cara Din ayam boleh khianat kerusi kawan. Haram PKR khianat kerusi PAS. Tp halal PAS khianat kerusi PKR.

    Islam cara Din Ayam adalah haram untuk orang lain. Islam orang lain semua tidak betul. Tp halal jika din ayam yang buat.

    ReplyDelete
  24. Islam cara Din Ayam laksanakan hudud dan Qisas sahaja. Masa PAS perintah Kedah dia tak pernah pun paksa laksana hudud dan Qisas. Berjuta-juta alasan dia bagi nak kata Kedah terkecuali laksanakan hudud dan Qisas.

    Din ayam nak bagitau kita, wajib itu bila dia kata wajib. Kalau dia tak kata wajib, ia tak jadi wajib. Islam kroni cara Islam Din Ayam sang menantu Hadi. Mungkin Din Ayam nampak islam itu hanya hudud dan Qisas. Rasuah, tindas, ISA itu bukan larangan islam.

    Mungkin bila PAS perintah nanti, Din Ayam akan digunakan seribu satu dalil nak halalkan rasuah kot? Nak halalkan tindas kot? Nak halalkan ISA kot? Almaklumlah, Islam hanya sah dari tafsiran Din Ayam.

    Selain Din Ayam adalah Islam tak benar (?) PSM yang lawan ISA itu tidak sah pada pandangan Islam cara Din Ayam. PSM lawan Rasuah itu tidak sah. Dr Jayakumar gunakan duit AP-nya untuk buat jambatan rakyat itu tidak sah.

    Tetapi yang sah adalah Hashim Jasin ambil AP-nya buat beli kereta pocher untuk anak. Hebat Islam cara Din Ayam ni rupa-rupanya.

    ReplyDelete
  25. Din ayam kata UMNO menang itu lebih baik dari PSM menang. Mungkin menantu presiden tu nak kata bahawa rasuah itu lebih baik, ISA itu lebih baik, tipu duit rakyat itu lebih baik. UMNO yang lansakan benda ni.

    PSM konsisten lawan semua ni. Sebenarnya Kota Damansara tu kerusi PKR. Bukan kerusi PAS. Tahun 2004 PKR bertanding di DUN Paya Jaras. Kota Damansara pula PAS bertanding. Haji Arif calon PAS Kota Damansara masa tu.

    Tp tahun 2008 PAS minta tukar kerusi Paya Jaras dengan PKR. PAS nak bertanding di DUN Paya Jaras. Dun Kota Damansara pula PAS bagi kepada PKR.

    Tahu-tahu PKR menang di DUN kota Damansara. PAS kalah di DUN Paya Jaras. Kalau Din ayam nak PAS bertanding di kerusi Kota Damansara.

    Kenapa Din ayam tak bagi kerusi Paya Jaras kepada PKR?

    Oh, Din Ayam amalkan islam kroni. Islam Hadi dan menantu.

    ReplyDelete
  26. Bila tahun 2008 PKR menang di Dun Kota Damansara, Din Ayam dah mula merepek.

    Dia duduk di seksyen 8 Kota Damansara. Dia mula kata orang itu tidak betul, orang ini tidak betul. Orang itu tidak Islam, orang ini tidak Islam. Yang islam hanya datang dari dia sahaja.

    Dia mula buat fitnah macam-macam kat Dr Nasir. Geng dia tukang sebar. Dorang kata Dr Nasir tak sembahyang. Dorang kata Dr Nasir tak puasa. Islam cara Din Ayam ni boleh tuduh orang. Fitnah orang dapat pahala pada Din Ayam.

    Din ayam semakin tamak. Masa isu ADUN Bukit Lanjan. Gambar Elizabert wong tersebar. Menantu presiden PAS tu buat kenyataan minta DUN Bukit Lanjan itu diberikan kepada PAS.

    ReplyDelete
  27. Bila datang tahun 2013. Din ayam sekali lagi pamerkan tamak. PAS kawasan Subang dah buat keputusan dah yang PKR bertanding di kerusi itu. masalah PKR nak bubuh calon PSM atau tidak, itu PKR punya pasal la. Sebab itu kerusi PKR.

    Macam PAS letak hasan ali dulu kat DUN Gombak setia. Kalau PKR masuk juga bertanding, mesti PAS pun marah. PAS nak letak hasan ali ke kat DUN Gombak tu, PAS punya pasal la.

    Bila PAS Kawasan Subang dah tau bahawa Dr Nasir bertanding di DUN Kota Damansara atas tiket PKR. Lawyer Razlan asalnya calon PKR pun dah tarik diri. Dia bagi laluan kepada Dr Nasir Hashim. PAS kawasan subang pun buat keputusan tak akan bertanding.

    ReplyDelete
  28. Tp, malam penamaan calon lain pula jadinya. Watikah calon PAS pun sampai. Hadi yang tandatangan. PAS selangor dan PAS pusat tak tau.

    Timbalan presiden kata itu kerusi PKR.

    Semua Naib presiden pun kata benda sama.

    PAS selangor pun kata benda sama.

    SU Agong PAS pun kata benda sama.


    Tp Hadi sahaja yang diam.

    Rupa-rupanya Hadi dipengaruhi Din Ayam untuk tandatangan watikah. Lebih-lebih lagi Calon PAS Kota Damansara itu kawan baik Din Ayam masa belajar di Mesir dulu. Sama-sama dalam PMRAM.

    ReplyDelete
  29. Masa hari penamaan calon. Dorang tak datang awal. Dorang datang lewat. Bila dah selesai semua calon-calon DUN dalam Parlimen Subang masuk dewan penamaan calon baru dorang masuk.

    Selepas Khairuddin masuk. Selepas Sivarasa Masuk. Selepas Elizabert wong masuk. Tiba-tiba dengar takbir.

    Orang-orang PAS yang berada di bahagian hadapan terkejut. Dorang tengok calon PAS dah masuk dah. Ni calon mana pula.

    Dorang ingat calon ISMA. Rupa-rupanya calon PAS. Riduan Ismail.

    Pandai dorang buat strategi. Kalau dorang datang awal. Nanti sempat Khairuddin selesaikan lebih awal sebab Khairuddin tu setiausaha PAS Selangor. Tp dorang datang lambat supaya Khairuddin tak sempat nak selesaikan benda ni.

    Memang kerja dorang jahat. Din ayam mastermindnya. Tahniah hadi ada menantu macam Din Ayam.

    ReplyDelete
  30. Bila Din Ayam berhujjah. Dia guna hujjah lawak.

    Alasan dia 7 ribu undi PAS itu tak akan undi calon PKR. Kata Din Ayam 7 ribu tak akan keluar mengundi kalau PAS tak bertanding.

    Mungkin Din ayam nak pakai logik. Kalau PKR tak bertanding mungkin 14 ribu undi tak akan undi PAS.

    Hujjah intelek Din Ayam lebih hebat dari hujjah seekor kambing.

    Din Ayam ni sesuai sangat jadi penasihat Hizbut Tahrir atau ISMA.

    Din Ayam ni salah seorang Ahli majlis Syura Ulama. Dia buat keputusan. Dia dilantik sebab dia menantu Hadi. Kalau dia bukan menantu dia tak akan jadi Ahli Majlis Syura Ulama PAS punya.

    Majlis Syura Ulama PAS ni penentu dasar dan keputusan parti. Dia boleh buat desakan supaya PAS keluar dari PR dengan fatwa-fatwa dia.

    Islam Din Ayam, Islam kroni anak menantu Hadi.

    ReplyDelete
  31. Aku suka cara politiking haji hadi, orang lama beb.

    Halus game dia kenakan Wan Azizah.

    Semalam malam aku sempat sembang dengan beberapa hali PAS Permatang Pauh, depa kata Haji Hadi sengaja ke Sabah dan berkata beliau uzur dan kena terima rawatan padahal semua tahu dia akan bertanding sebagai Presiden PAS dan dengan izin Allah dia memang sihat walafiat.

    Dia buat macam ni suaya dia tak perlu ke Permatang Pauh dan sokong PKR sebab dia pun sudah menyampah dengan perangai PKR yang menolak Hudud, jadi dia pun keluarkan statement dengan mengatakan dia tak tahu siapa yang keluarkan arahan untuk PAS boikot PKR di Permatang Pauh!

    Memang terbaik la apa yang Haji Hadi buat ini...

    Itu cerita dulu...Di Permatang Pauh..sebelum keluar PR.

    Sekarang macam mana?

    Nampaknya Haji hadi yang tumpang nyawa dengan PKR di Selangor selepas dihalau DAP Pulau Pinang!!!!

    Cerdik ka bodoh Haji Hadi neh?

    ReplyDelete
  32. Krisis Selangor menampakkan episod kebodohan politik PAS. Akibatnya, PAS hari ini dimalukan dengan semalu-malunya, khususnya presiden Pas dan golongan Ulama. Ini adalah lantaran kebodohan politik dan sikap tergesa-gesa.

    Kebodohan politik Pas dalam menangani isu Selangor adalah seperti berikut

    1. Apabila presiden PAS secara terbuka memberikan sokongan pada Khalid Ibrahim, PAS tidak sepatutnya mengadakan mesyuarat lagi.

    Mengapa bermesyuarat tentang sesuatu keputusan yang sudah di nyatakan oleh presiden parti? Tidak penting sama ada keputusan itu betul atau tidak, apabila suatu keputusan itu dibuat secara terbuka oleh Presiden, maka tidak sepatutnya ada lagi mesyuarat untuk membincangkan keputusan tersebut.

    Kalau keputusan mesyuarat itu bercanggah dengan keputusan presiden, nescaya amat malu presiden parti, dan inilah yang berlaku.

    ReplyDelete
  33. 2. Apabila presiden sudah membuat keputusan, majlis syura tidak sepatutnya bermesyuarat lagi, apatah membuat satu mesyuarat sebelum mesyuarat majlis tertinggi. Ini akan memberikan gambaran terdapat beberapa kumpulan membuat keputusan dalam Pas dan kumpulan ini mempunyai kecenderungan yang berbeza.

    Tetapi akibat kebodohan politik, kesalahan sedemikian dilakukan. Hasilnya, majlis syura ulama juga dimalukan oleh keputusan yang dibuat oleh majlis tertinggi. Ia juga menggambarkan bahawa dalam Pas ada pihak-pihak berbeza yang membuat keputusan untuk parti dan dalam masa yang sama keputusan ini mungkin tidak sah.

    ReplyDelete
  34. nilah kebodohan dalam politik Pas yang ditonjolkan dalam krisis Selangor.

    Sama ada puak Anwarinas bergembira dengan keputusan majlis tertinggi tidak penting.

    Yang penting, kita lihat kebodohan parti Pas sendiri.

    Bagaimana kita mahu mengamanahkan negara dan agama pada puak-puak ini kalau perkara yang begitu asas pun kita lihat Pas kantoi dengan sekantoi-kantoinya.

    Saya pun tidak tahu bahana apa yang sedang dialami oleh Pas, tetapi jelas, Pas pada hari ini adalah berada ditahap yang sehina-hinanya.

    ReplyDelete
  35. ingat aku sorang saja kena tipu ngan HH..kita serupa...hahaha

    ReplyDelete
  36. Maaf ye sya ulangi kata2 sya yg Saya dari awal lagi memang tk percaya ngan hadi ni tapi syukur lah awak dah sedar dan tahu siapa hadi dan siapa kianat siapa dlm pas

    ReplyDelete
  37. Mujur sedor loni . Oghe putih royat BETTER LATE THAN NEVER !!! Sep2 PAS totok ambo raso "will never" sedor .

    ReplyDelete
  38. Ya betul. Ambo pun begitu. Ambo penyokong kuat pas sejak 1995 masa APU lagi.

    Baru jelas Dan nyata sikap sebenar hadi awang.

    Ya la 1995 ada fadzil noor. Lepas tu ada tuan tgna.

    Sekarang baru terbuka semuanya sikap sebenar manusia tuh.

    ReplyDelete
  39. Aku sndiri jugak di perbodo olh hadi masa dok di kuala trnganu tahun 1986.

    Kami belarak blkang hadi,mberi sokongan kpada hadi pnipu ini,bderet deret pnjang brapa kilo jauh nya dg motor dn keta.Belarak g ke felda apa doh lupo doh.

    ReplyDelete
  40. Aku mula tahu perangai lebai marang ni sejak 2011....
    Walaupon dari 2008 aku dah syak ada yang tak kena
    Pada 2011 aku selalu ikut blog si hisyam rais/Tukar tiub
    dari sana aku mula nampak perangai marangi neh....
    Aku dah war2kan pada sedara mara....andai TGNA pergi menghadap Ilahi,marangi akan buat perangai.....

    Sokongan aku dan keluarga pada pas atas kapasiti TGNA bukan marangi.....

    kini dah betul terjadi bukan lagi cobaan!

    ReplyDelete
  41. Boh, serupa la nasib kita.. Walaupun ambo ni buke ahli tapi bila pru tolong ngepeng lebih pado ahli..

    Dari kes meeting senyap2 dgn umno dan Almarhum TGNA maroh tu dan stopa ali bergegas turun kota bharu mintak maaf..

    Time tu lagi braso xsedap hati..

    Hok start nampok nyata nya sek2 ni buat perangai bila Almarhum TGNA start sakit tenat.. Bila Almarhum TGNA meninggal yah pakat tunjuk belang belako sek2 bewok ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Set2 bewok ni mmg celaka...diketuai oleh mat sabu n the gang. Waktu nik aziz ada tak berani tunjukkan sikap sebenar, nnt di tengking habis mencicit lari sembunyi...mmg celaka dan laknat kepada puak2 PAN ni..

      Delete
  42. Masalahnya ada orang yang percaya Haji Hadi kerana topeng ulamak yang dipakainya bukan sebab kuatnya hujahnya.

    Golongan ini akan membiarkan pendirian mereka ditentukan oleh Haji Hadi bkn diri sendiri..

    ReplyDelete
  43. Bila orang pijak gambar dia..macai-macai Pas kata budak tu bodoh.

    Kalu dengan pijak gambar pun jadi bodoh, haji hadi pun terlebih-lebih bodoh sebab dah lama dah dia buat kerja pijak memijak ni.ef

    Haji Hadi bukan budak...dah tua tapi cuba klik sini untuk lihat kerja bodoh haji Hadi. Lebih bodoh daripada budak2 yang pijak muka dia tu...

    ReplyDelete
  44. PAS Selangor sedang cuba meraih lebih banyak sokongan masyarakat bukan Islam kepada parti itu di Selangor melalui satu program yang diberi nama 'Green Silk'.

    Program yang bertujuan memberi maklumat serta kefahaman mengenai perjuangan PAS itu dijangka akan dihadiri Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam satu majlis di Klang Selasa depan.
    ---------------------------------

    Tahu pun bukan islam tak akan undi pas lagi,kasihan baru sedar diri !
    Ini semua berpunca daripada pemimipin yang melaknati islam.

    Dulu islam for all, bila tiada Tuan Guru,Haron din ,dan hadi teleh merosakkan kepercayaan rakyat kepda pas,pas jadi parti parasit,singkirkan pengkhianat ini !

    ReplyDelete
  45. Dah kamu kutuk2 Dap ...anjing babi ( dapig ) kemudian nak minta sokongan...

    ReplyDelete
  46. Orang-orang bukan Islam lagi takkan ditipu oleh Pas lagi Hadi Awang & Sharon dah banyak tipu kita kerana bersekongkor dgn Umno. Program mereka ini takkan berjaya.

    ReplyDelete
  47. ingat pengundi non muslim tak ada perasaan selagi nyawa di kandung badan akan kami pastikan pengundi non muslim akan tidak akan menyokong Pas kerana menyokong Pas bererti menyokong umno di Selangor ini

    ReplyDelete
  48. Cuma meraih sokongan kaum Cina dan India ke, bagaimana dengan orang Melayu yang menyokong AMANAH dan DAP? Ambo nak tanya para lebai dalam PAS, macam mana kempen serta persiapan jentera PAS menghadapi pilihanraya Sarawak nanti?

    ReplyDelete
  49. Hahaha.....,
    apabila musim pilihan raya kini barulah adanya kempen meraih sokongan dari none muslim...

    padahal pada hari hari biasa bukan main sibuk menggelar none muslim itu kafir, tidak terpelajar dan sebagainya....

    phuii...dasar muka tembok....

    jangan harap la..... party pas sudah pupus dan
    hanya tinggal kenangan bagi non Muslim...

    bukan sebab agama tetapi atas sebab pemimpin dan anggota pas itu sendiri.

    ReplyDelete
  50. Ummo guna isu kaum utk dpt sokongan...Pas guna hudud..utk dpt sokongan..kalo melayu bodoh..melayu x pilih la 2 parti ni...

    ReplyDelete
  51. KAHKAHKAH..
    PAS utk semua.? Kalau dulu..yee laa..
    Melayu Cina India bagi undi utk lwn UMNgOk Bangsat Nasional..

    Tapi bila dah khianat..bila dah berdakap dgn Penyangak..
    Jgnkan kata Cina..Melayu pun dah tak nak.!
    Duduk raih simpati dari Macai & Pewalak jee laa..
    KAHKAHKAH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. So banyak melayu dan non muslim yg sokong PAN la yer? mcm dlm gambar kat atas tu..mmg ramai!!! kesian kat ko ni anon 21.11

      Delete
  52. Selagi ada Hadi selagi itu tiada undi untuk PAS termasuk lebai-lebai yg nampak mcm warak org Islam pun di jebonkan mereka macam mana org yg bukan Islam nak percaya pada lebai-lebai ini

    ReplyDelete
  53. Pas mengatakan org kafir (cina dan india) musuh islam..tak boleh dipercayai...

    Pas cuma nk mempergunakan bukan islam utk undi sahaja...

    mmg bodoh dan khianat klu mana2 org bukan islam yg bekerjasama dan menyokong Pas...

    Pas cuma parti politik..bukan jemaah islam sebenar...!

    ReplyDelete
  54. Lebai terpedaya dgn UMPAN party melayu..lupa zaman rasullallah dulu ada orang bukan islam ..

    orang bukan islam pon makhlok Allah juga...Dan orang2 islam sebagai penganut ugama yg suci dan sebagai calon ahli syurga ...kenalah tunjuk contoh yg baik ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tunjukkan contoh yg baik kepada kapir DAP yg hina ugama dan hukum islam..ko ni biar betul mamat..tertelam bak kut teh ker?

      Delete
  55. eloklah kalau PAS ni menjimatkan sumber kewangan serta masa mereka utk melancarkan program2 yg lain seperti bagaimana hendak mejadi "penasihat yg berwibawa kepada kerajaan yang memerintah" dan lain2.

    Tidak perlulah bergembar-gembur dgn "green Silk" kononnya.

    Perlulah ditegaskan bahawa masyarakat bukan Islam bukannya menentang Kedudukan dan kesucian agama Islam, namun hanya PAS semata2 yg kita telah langsung hilang kepercayaan kerana kepimpinannya yg suka flip flop.

    ReplyDelete
  56. Aik.apahal blog ni ramai hentan pas.Sian omakkau macai ug kene balon sbb mkn dedak byk sgt. Kahkahkahkah

    ReplyDelete
  57. Apo ni omakkau...berminggu group omak kau belasah AMANAH DAN DAP... dgn alasan dan point yg sama.. kalau omakkau buka artikal baru mesti puak2 omakkau mula belasah amanah dan dap..yg komen dibawah bila penyokong amanah,dap dan pkr belasah balik nape tak menjawab..aku dpt rasa penyokong omakkau dan pas ni seorg dua je.. silap2 omakkau juga yg jawab.. sbb byk dlm group omak tak guna nama..omakkau.. boleh tak cari artikal zaman 60an dan 70an.. yg hadir ceramah pas berapa org..awal zaman 80 pun sama.. kalau zaman tu pantai barat dan selatan tanah air.. dlm satu kg dlm 3 rumah yg menyokong kira boleh berbanggalah.. jgn asyik skg nak belasah amanah..asyik2 gambar yg hadir ceramah amanah..omakkau ingat kita bodoh tak ingat azab mcmana dulu pas nak panggil org dengar ceramah pas..lepas anuar kena tendang dr tpm dan tindakan bijak ustaz fazdil nor yg org pandang pas skg ni.. tp atas kebodohan sape org2 termasuk bukan bumi menjauhkan pas.kita tunggulah PRN swak ni..akan lahir anak sulung..kita tgklah nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PSSSTTTT OMAKKAU DAH DAPAT ELAUN DARI UMNO JGN BISING NOOOOO

      Delete
  58. Ada yang mula meroyan dengan tulisan Omakkau..ha..ha..ha..

    ReplyDelete
  59. Tahniah Omakkau. Sekarang sudah jd jurucakap UMNO dan PAS.

    Bila nak buang logo PKR dan DAP?

    ReplyDelete
  60. Semalam d bandar kuching pakatan harapan terdiri dari parti AMANAH DAP DAN PKR mendapat sambutan yang hebat dan tersangat ramai rakyat yang hadir dari segenap lapisan masyarakat walaupun hujan lebat bagi mendengar ceramah ketiga tiga pemimpin2 dari pakatan harapan dan rata2 penduduk yang d temui mengatakan pilihanraya negeri sarawak pada bulan april ini memang sengit dan hebat dan ada juga penduduk lain yang mengatakan bahawa calon parti dari pas akan kecundang dan banyak hilang wang pertaruhan d sebabkan rakyat sarawak dari berbilang bangsa dan agama telah menjauhi parti pas dan semuanya pergi ke pakatan harapan

    ReplyDelete
    Replies
    1. di sarawak hnya org bodoh dan bahlol yg berperut buncit jer yg sokong PANdir..kat sarawak pas memang tak laku lebih2 lagi parti pan serpihan dari pas yg di pimpin oleh mat sabu albahlol al buncit alkuciwak.

      Delete
  61. Kain tudung hijau, hidung muncung, kulit melepak putih, lemmah lembut, suara merdu.....ayuh sayang, ayuh, datanglah kepada balakmu.. I LUV U

    sekian,
    Jeff Ulu Bernam
    Reform

    ReplyDelete
  62. Di semenanjung org yg bahlol n tolol yg sokong pas parti ambo seks

    ReplyDelete
  63. PAS dok kutuk PAN...kutuk DAP akhirnya BN/UMNO menang semua padan muka hahaha HIDUP UMNO HIDUP BN MAMPUS PAKATAN PEMBANGKANG YANG TAK BERFAEDAH....BOLEH LAA PM KENCING RAKYAT LAGI 5 TAHUN....PADAN MUKA SEMUA HAHAHA...SO JGN BIMBANG BERGADUHLAH WAHAI PEMBANGKANG TAK BERFAEDAH SENANG KAMI UMNO/BN NAK MENANG TANPA UNDI BANGLA PUN BLEH MENANG CAMNI HEHEHEHEHE

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...