Thursday 16 January 2014

PEMECATAN AZMIN ALI SEBAGAI LEMBAGA PENGARAH PKNS TIDAK SAH KATA DSAI ... MB SELANGOR DINASIHATKAN AGAR AZMIN ALI DI KEKALKAN!!!



Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menasihatkan Menteri Besar Selangor,  Tan Sri Khalid Ibrahim supaya mengekalkan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Antarabangsa, Azmin Ali dikekalkan sebagai Lembaga Pengarah PKNS.

Anwar berkata Azmin perlu dikekalkan kerana keputusan yang dibuat untuk menggugurkan ADUN Bukit Antarabangsa itu tidak mengikut peraturan.


SHAH ALAM - Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) mendakwa keputusan untuk menamatkan khidmat Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali sebagai Ahli Lembaga Pengarah PKNS dibuat oleh Mesyuarat Exco Selangor dan bukannya keputusan daripada kepimpinan tertinggi PKNS.

Melalui satu kenyataan hari ini, Setiausaha Kerja PKNS, Norita Mohd Sidek berkata, jawatan Azmin ditamatkan melalui surat bertarikh 8 Januari lalu dan dibuat selaras dengan mesyuarat Exco pada 13 November dan disahkan pada 4 Disember tahun lalu.


"Merujuk kepada isu jawatan Mohamed Azmin Ali sebagai Ahli Perbadanan PKNS yang dilaporkan di media, PKNS ingin mengesahkan bahawa kami telah mengutus surat bertarikh 8 Januari 2014 kepada beliau bagi memaklumkan bahawa tempoh jawatan beliau ditamatkan selaras dengan keputusan Mesyuarat Majlis Kerajaan Negeri (MMKN) Selangor pada 13 November 2013 dan disahkan oleh MMKN pada 4 Disember 2013.


“PKNS juga ingin memaklumkan bahawa kuasa melantik ahli perbadanan adalah di tangan MMKN (Mesyuarat Exco) dan bukan di tangan pengurus besar selaras dengan klausa 4(1) enakmen penubuhan PKNS,” katanya.


Semalam, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menafikan dakwaan yang mengatakan pengguguran Azmin ada kaitan dengan pemilihan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dijadualkan Mei ini.


Abdul Khalid berkata, ini kerana keputusan tersebut pada permulaannya tidak dibuat oleh kerajaan negeri sebaliknya oleh Pengurus Besar PKNS, Othman Omar.


"Keputusan tidak sambung Azmin dibuat oleh Pengurus Besar PKNS. Ia bukan keputusan parti. Exco tidak buat keputusan itu," katanya.


Terdahulu PKR Selangor sebelum itu menuntut penjelasan Khalid berhubung pengguguran Azmin itu atas alasan mereka tidak dimaklumkan awal dan ia bertentangan dengan keputusan kongres PKR tahun lalu yang memutuskan semua lantikan politik, termasuk pengguguran perlu mendapat sokongan parti.

25 comments:

  1. Apahal kes pecat memecat Azmin Ali ni berlarutan tak selesai ? Orang bekerja Azmin dan orang yang dapat upah adalah Azmin. Orang lain dapat apa?

    Nak cari glamour atau populariti atau nak menduga pengaruh pemimpin Pakatan Rakyat ?

    Kalau Najib dicemuh dengan kangkungnya, ahli UMNO Baru buat tak tahu, apakah Azmin kena pecat dari PKNS rakyat Selangor perlu bersedih hati ?

    Orang yang berkelayakan bersepah dalam negeri Selangor... Bila dikata kena pecat maknanya ada sesuatu kesalahan yang telah menyinggong peraturan dan undang-undang syarikat. Jika itu yang berlaku maka tukar saja mana-mana ahli lembaga yang tidak sesuai.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin Ali ni oppurtunis.

      Tak ada leadership value langsung.

      Parasite je.

      Delete
  2. Saya tidak mahu mengatakan yg saya menyokong sesiapa. tetapi sebagai Reformis yg mendokong dna menyokong PKR dari PKN lagi , saya hanya nak ebritahu khalid ibrahim negeri selangor bukan syarikat dan bukan hak mak bapak beliau punya , jgn buat negeri selangor mcm hak sendiri. beliau dapat duduk di situ pun kerana parti, kerana slengor di perintah oleh PR. jika tidak nothing. hanya tokoh koperat yg berjawatan ketua cabang sahaja ,

    Tiada jasa atau apa apa pun dalam parti. i. sejak 1999 aku langsung tak kenal khalid ibrahim, siapa dia, di mana dia , apa kerja dia dalam parti , tetapi disebabkan PKR masih mengamalkan budaya UMNO HARAMJADAH budaya kroni. maka nasib beliau baik. masuk je terus ke atas tanpa perlu melalui saat getir dan kesusahan.

    Kalau kita kata tiada mahathir pun negara boleh maju, begitu juga kalau tiada khalid pun selangor boleh maju, jgn jadi bodoh pianggg. walaupun azmin di katakan jahat, tetapi kita kena ingat jasa beliau pada parti. jgn di lupakan itu,. beliau amsih bersama pkr walaupun berhadapan saat geitir. until noeee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang faham bila Setiausaha Kerja PKNS, Hajjah Norita Mohd Sidek memaklumkan, surat mereka kepada Azmin bertarikh 8 Januari 2014 adalah selaras dengan keputusan Mesyuarat Majlis Kerajaan Negeri (MMKN) Selangor pada 13 November 2013 dan disahkan oleh MMKN pada 4 Disember 2013.

      Dan apakah anda faham... Khalid berkata, keputusan dibuat oleh Pengurus Besar PKNS dan diluluskan oleh exco..?

      Kenapa dalam hal ini Khalid Ibrahim perlu dikutuk ? Apakah saudara baru makan kangkong goreng belacan ?

      Delete
    2. Bagi saya, MB Khalid seorang yang terlalu mengutamakan akauntabiliti. beliau menjalankan tugas demi kepentingan rakyat dan negeri Selangor. Beliau tidak akan menerima sesiapa sahaja yang datang meminta projek sedangkan mereka tidak berkelayakan, waima yang datang itu ialah ahli2 politik PKR. Kesannya, PKR selangor menghadapi masalah kewangan walaupun PKR menerajui Selangor. Hal ini menyebabkan MB Khalid dijadikan sasaran tentengan keras oleh rakan PKR seperti azmin kerana beliau selaku MB Selangor tidak membantu PKR dari segi kewangan.

      Bagaimanapun, selaku MB Selangor, saya kira Khalid bertindak wajar. Beliau memang patut mengutamakan rakyat dan negeri Selangor. Beliau bukan MB parti PKR yang harus dituntut untuk membantu PKR semata-mata. Justeru, banyak tindakan beliau yang dilaksanakan untuk rakyat tidak mendapat sokongan Azmin.

      Apa pun untuk berlaku adil, kita kena lihat kemajuan semasa Azmin masih berada di PKNS dengan kemajuan semasa Azmin telah dikeluarkan dari pengurusan PKNS. Dari situ barulah kita boleh membuat kesimpulan.

      Itu pandangan peribadi saya la.....

      Delete
  3. anuwar mintak nyawa menggelupur terpaksa mempertahankan azmin. Apapun kami penyokong pkr tetap mahukan Azmin menerajui PKR satu hari menggantikan pimpinan yg ada yg lebih dicop sbg parti anak beranak..

    PKR lebih demokratik, maka sepatutnya jawatan pak KETUM (KetuaUMUM) dlm PKR dihapuskan. Kita perlukan sorang presiden yg terbuka. Bukan presiden yang asyik bawa kipas.

    PKR GOMBAK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setujuuuuuu.....

      Anwar bukan sayang sangat Azmin tu. Tapi Azmin ni docile. Tak menjadi ancaman kepada Anwar dari dalam.

      Nak dipikirkan, apalah sangat bakat Azmin Ali ni?

      Dengar Azmin ni berucap pun menyampah. Rewind & playback apa Anwar cakap je.



      Delete
    2. Azmin, jika dibandingkan Khalid Ibrahim; jauh panggang dari api. Khalid bukan golongan oportunity berbanding dengan ahli PKR lain yang rata2 bekas ahli umno dan masih bermentalitikan umno. Khalid berpegang teguh pada prinsip pengurusan beretika dan banyak dasar untuk rakyat dilaksanakannya biarpun mendapat tentangan ahli PKR yang asalnya penganut tegar umno. Khalid bertugas untuk rakyat manakala Azmin bertugas untuk lebih mengutamakan parti. Bagi parti PKR, orang seperti Azmin amat diperlukan tetapi BAGI RAKYAT DAN NEGERI SELANGOR, ORANG SEPERTI KHALID IBRAHIM LEBIH DIPERLUKAN.

      Delete
    3. KALAU DALAM UMNO, ORANG MACAM AZMIN NI DAH JADI MENTERI.

      Delete
  4. hmm.. Azmiin tu hobinya suka meng aiskrimkan kotenya. Maka saya pecat dia takut abis semua awek2, janda pkns di suruh aiskrim kan kotenya.

    Lagipun beliau tak cekap. Kalau cekap..mesti gambar tak keluar punya. Dulu ada orang letak cctv dlm saya punya opis. sekarang rasakan.kahkahkah
    Maknanya saya lebih cekap la.Berani nak lawan saya ka.kahkahakah

    -MB-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepada Encik MB.

      Kote jangan cakap. Takde orang dalam PKR boleh lawan kote orang UMNO.

      Delete
    2. Satu waktu dulu, khidmat azmin dalam PKR amat diperlukan. Namun, kini peranan Azmin lebih banyak mendatangkan masalah dan memberi peluru hidup kepada umno untuk membelasah PKR. Secara peribadi, saya berpendapat eloklah rasanya Azmin belajar untuk mengundur diri secara terhormat sebelum ahli2 PKR menendang beliau keluar dari PKR.

      Delete
    3. Encik MB, daripada encik MB mencerita dan membayangkan kote azmin, kan lebih baik encik MB baca Al-Quran sikit2. Sekurang2nya encik MB dapat jugak belajar cara beradab masa menulis dan bercakap.... Elok encik MB ajak semua ahli2 umno baca Al-Quran banyak2. Jangan lupa tengok makna sekali masa baca tu ye...

      Delete
    4. en mb kapir la,kenape nak suruh baca quran pulok.klu Islam xkan komen lucah2.

      Delete
  5. Elok terajang terus Azmin Ali ni daripada PKR.

    Memang takde ketokohan pemimpin pun. No new idea from him.
    Takat jadi tape rekoder, ulang apa taiko dia Anwar Berahim tu cakap je.

    Orang macam Azmin Ali ni hanya "along for the ride". Dia ada PKR takde untung apa-apa. Dia takde lagiiiiiiiiiiiiii bagus.

    Kupang Tembaga, kata orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan la..jangan la.

      kami wanita pkr nak aiskrimkan kotenya.
      kami dlm pkr bebas taw. yg penting seks. Dulu ada sorang bekas penerangan PKR kedah yang ditangkap kerana melancap. Rugi pkr.buang orang macam tu.

      - Wanita Kental PKR-

      Delete
    2. 19:39....ko aiskerimkan kote bapakkkk ko laa...... tak pon ko aiskerimkan kote si kangkong tur.

      Delete
    3. Sedara 19.39, drp sedara nak mengaiskerimkan kote azmin, kan lebih baik kalau sedara baca Al-Quran. Sekurang-kurangnya dapat jugak belajar menjadi manusia yang berakhlak.

      Delete
  6. Hhhhhmmmm...mesti bersebab kenape pkns pecat azmin....ni baru dalam pkns, mcm mana nanti klau nak perintah & tadbir malaysia????

    ReplyDelete
  7. Kepada semua penyokong AZMinn. Sila turun kita berdemo haram pulak rosakkan bandaraya shah alam. Kita PKR mesti berani matiii! Islam pun kita lawan..apatahlagi dgn MB ni. Kepada ahli pkr penganut kristian..sila turun ramai ramai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 19.44....tak elok ko kata ahli pkr tu sumanya kristian. Kat neraka nanti suami najib tak akan datang naik jet peribadi untuk tolong ko...Anak suami najib pon tak akan ambik ko dari neraka bawak kat rumah yang dia beli 110 juta tu, apatah lagi nak ajak ko keluar neraka ajak tengok filem berunsur lucah bernilai 300 juta lebih. Ingat tu..

      Delete
  8. perkara kecil selesaikn dengan baik.. pihak disebelah tngh memperhati tuk mengadu domba dan mengeruhkn lg keadaan..x payah nk pentingkn jawatan..rakyat dibawah yg berjuang pn x dh jwatn yg penting perpaduan ahli2 dan pemimpin party..

    ReplyDelete
  9. yang sibuk nak pikul jawatan banyak2 ni larat ke nak tunaikan amanah?
    dsai ni graduan sekolah politik dr mahathir.semua benda nak masuk campur

    ReplyDelete
  10. kaduk naik junjung..khalid masih jd mb pon pasai PAS x mau kerusi tuh..sedar diri skit!!

    ReplyDelete
  11. Azmin naik tocang kerana DSAI..... SEJAK 1998 kami tidak penat berjuang dilandasan DSAI menegakan Islam dan Keadilan, namun kini kami menjangkau usia akhir 40an, mendapati DSAI semakin menyamai kerektor Tun M NYANYUK & SELF CNTRED, kenyataan beliau bahawa PEMECETAN azmin TAK SAH adalah seolah-olah memberi greeng light untuk menghentam TS KI THE MB sampai mengusul pemecatan THE MB, chis biadab anak muda ini.

    Parut di badan kami belum hilang azmin, JANGAN SESEKALI CUBA KHIANITI PERJUANGAN KERAN JAWATAN azmin, aku akanturun kejalan menetang mu walau usia menggigit jasad. ITU JANJI KAMI ankatan1998. DSAI agaknya masa dah sampai anda perlu rehat.



    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...