Friday 15 June 2012

SEDIKIT JAWAPAN APABILA SULTAN JOHOR MURKA ISU NO PLATE WWW 1... BERTITAH DI DEWAN UNDANGAN NEGERI JOHOR SEMASA PERASMIANNYA.

Admin adalah rakyat yang sangat kerdil untuk menasihatkan Raja-Raja, maupun memperingatkan semula sejarah hitam lampau mengenai kebiadapan melampau para pemimpin UMNO mencaci hina institusi Raja-Raja Melayu yang dikenali sebagai Krisis Perlembagaan 1993.

Tetapi demi Allah dan demi Agama, Raja-Raja tak perlulah begitu sensitif dengan sebarang teguran dari rakyat, melainkan teguran itu menderhakai Raja-Raja.

Menderhakai itu membawa maksud menentang Raja-Raja, menentang Raja-Raja berperlembagaan, menghina Raja-Raja dengan perkara yang tidak betul, mempersoalkan kedudukan Raja-Raja seolah-olah Raja-Raja tidak dipertahankan oleh Undang-Undang dan Perlembagaan.

Selepas Pindaan Perlembagaan yang disetujui oleh semua Raja-Raja, kecuali keatas beberapa perkara yang khusus, Raja-Raja di Malaysia hampir menyamai Raja (Takhta) di England, iaitu berbentuk "ceremonial".

Pindaan Perlembagaan itu dipaksakan keatas Raja-Raja oleh Kerajaan UMNO/BN dan semasa proses pindaan itu berlangsung seluruh jentera Kerajaan UMNO/BN ketika itu mengambil sikap yang sangat biadap terhadap Raja-Raja dan admin masih ingat terlibat bersama PAS mempertahankan kedudukan Raja-Raja Melayu, 

Amat sedih dan pilu pada waktu itu bila membaca Utusan Malaysia dan Berita Harian yang begitu "kurang ajar" dan biadap tiada taranya terhadap Raja-Raja.

Tetapi apakan daya, kuasa politik berada di tangan UMNO, dan tiada Raja-Raja yang murka diatas tulisan-tulisan yang menghina Raja-Raja yang dipaparkan.

Kenyataan YB Ir Nizar jika dibandingkan dengan kenyataan-kenyataan pimpinan UMNO pada waktu itu di Utusan Malaysia dan Berita Harian  langsung tidak sama taraf kebiadapan dan kurang ajarnya  kenyataan-kenyataan pimpinan  para UMNO.

Para pemimpin PAS bersama-sama dengan Parti Semangat 46 ketika itu dibawah panji Angkatan Perpaduan Umah ( APU ), mempertahankan Raja-Raja pada waktu itu.

Merekalah dengan cergas dan lantang  menentang UMNO yang mempersendakan kedudukan Raja-Raja.

Inilahlah sejarah yang cuba dipadamkan kepada pengetahuan dan ingatan rakyat jelata.

Semoga Raja-Raja mengingati peristiwa hitam Pindaan Perlembagaan tersebut.

Peristiwa hitam itu cuba ditimbul dan mainkan semula oleh media Kosmo, media kepunyaan dan milik UMNO sendiri dengan mempersendakan secara melampau bidaan bernilai RM520,000 no plate WWW 1.

Mohon bandingkan apa yang di tweet oleh YB Ir Nizar dengan apa yang dipaparkan diakhbar Kosmo.

Paling utamanya YB Ir Nizar sudah pun memohon maaf secara terbuka seandainya apa yang beliau tweetkan itu menguris perasaan DYMM Sultan Johor.

Sehingga kini pihak akhbar Kosmo masih dengan sombong dan angkuh membisu seribu bahasa, memohon maaf jauh sekali.

SEMOGA APA YANG DIPAPARKAN INI MEMBERIKAN SEDIKIT PENCERAHAN MINDA.
SIAPA YANG BIADAP DAN HINA RAJA-RAJA MELAYU?

SIAPA YANG MEMPERLEKEH DAN MENGHINA BIDAAN NOMBOR WWW 1?

RAJA DAN RAKYAT BERPISAH TIADA..AMPUN TUANKU.

32 comments:

  1. mintak izin copy gambar tuan tanah

    ReplyDelete
  2. PAKATAN HARAM BOLEH JAHANAM!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak payah nak berlagak.kalau ko makan duit cukai rakyat walau satu sen pon kami takkan halalkan.sebab cukai dipaksa bayar.ko nak masok neraka?

      Delete
  3. PR = PENDERHAKA RAJA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Raja pebenda? Raja gopal ker

      Delete
    2. hujah dgn akal...jgn merapu ....kalau anak jantan letak nama anda...kalau kata org umno bodoh nanti lu marah...

      Delete
    3. umno raja syaitan

      Delete
  4. Dipersilakan sesiapa mau salin semula...

    ReplyDelete
  5. Kalau berbicara menangkis apa yang dipaparkan diartikel ini sekadar memaki hamun dan melabel tanpa ada hujah bernas dengan berfakta.. tidak ada bezanya anda dengan haiwan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul BB ...mcm haiwan yg tak berotak..kah..kah..kah

      Delete
  6. Raja bukannya maksum takde dosa.... Apa salahnya terima teguran dgn hati terbuka?
    Sayidina Umar r.a. Semasa ucapan aluan selepas dilantik jadi Khalifah telah berpesan supaya rakyat membetulkan dia kalau dia buat silap... Lepas tu ada sahabat yg hunus pedang dan kata "hai Umar... Kalau engkau buat salah, kami akan betulkan engkau dgn pedang ini"... Tapi takde pulak riwayat cerita sahabat tu kena apa2 tindakan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Subhanallah! hebatnya orang yg bernama Umar Alkhatab ini...khalifah islam yg memerintah 3 suku dunia yg sgt tegas dan keras tp masih lunak hatinya bila ditegur keras oleh rakyatnya.

      Delete
  7. raja....susah mau ceritaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.........

    ReplyDelete
  8. Raja umno tu najib lah sekarang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. RAJA NAJIB TU ROSMAH... HAHAHA

      Delete
  9. Mengkhianat raja seumpama mengkhianat negara dan agama. Raja diibaratkan sebagai khalifah. Yang diamanahkan oleh Allah memberi kesejahteraan kepada rakyatnya. Orang-orang politik merupakan antara penyebabkan rakyat semakin tidak menghormati raja.

    Seharusnya kuasa raja diperkuasakan.

    ReplyDelete
  10. sultan langsung x boleh ditegur oleh ahli pr... tapi bila dgn ameno bn, senyap je...

    ReplyDelete
  11. Pakatan Haram bodoh, UMNO tegur Raja dan Sultan ketika mereka ada kesilapan, bukan bodoh2 mcm Nizar tu main cakap macam org sakit otak.

    Ketika Raja buat betul kenapa nk fitnah bukan2? Jangan kata Raja, orang biasa pun tk boleh. Bila Sultan bida no WWW 1 tu kenapa Nizar meroyan macam berok? Duit itu dia Tuanku, dan duit itu kembali kepada rakyat melalui bidaan tadi.

    Kenapa macai2 sial Pakatan Haram ni bodoh bangang? Tegur takpe ini fitnah.. perangai syaitan dlm Pakatan Haram ini hanya Allah sahaja yang boleh Ajar puak2 bebal keras hati ini!!

    Lagi satu puak2 bangang Pakatan Jahanam, kalau tidak ditakdrikan ada Sultan dan Raja, mana mungkin ada Persekutuan Tanah Melayu?

    Raja dan Sultan Melayu ditakdirkan memerintah negeri-negeri kecil ini dan mereka sanggup serahkan negeri-negeri ini untuk disekutukan menjadi Malaysia.

    Banyangkan kalau negeri-negeri ini tidak dimiliki oleh Sultan dan Raja, siapa pula yang akan datang jajah kita? Sekurang2nya Sultan dan Raja Berdaulat jadi pelindung kita semasa sebelum terbentuknya Malaysia.

    Hargai sama jasa orag terdahulu termasuk Raja dan Sultan Melayu.!

    Allah bg akal suruh fikir..bukan suruh bebal dan bodoh mcm puak Pakatan Laknat ini!

    PAS Laknatullah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fahami sejarah mcm mana terbentuk persekutuan tanah melayu....ckp ikut fakta bukan emosi. Kalau ikut emosi ini lah jadi nye. Kenapa tak berbicara bagaimana kuasa raja-raja di hapus kan....kalau rasa nk berlaku adil, sila ambil tindakan yg sama terhadap akhbar kosmo....

      Delete
    2. Siapalah kita nak mengatakan org lain yg mengucapkan 2 kalimah syahadah sebagai laknatullah. Biarlah Allah SWT shj yg menentukannya di Akhirat kelak. Berhati2 lah bila berkata2. Kita hanya hambaNya yg cuma mengharapkan pengakhiran yg baik di dunia yg fana ini. Wallahu A'lam.

      Delete
    3. Apa punya mangkuk. Dulu Melaka ada sultan tetap juga kena jajah.

      Apa yg Nizar kata ada betulnya. Tanyalah mana2 ulama, mufti, ahli agama ttg bab pembaziran.

      Sultan atau raja tetap manusia biasa. Tak ada beza darjat da n pangkat di sisi Allah.

      Delete
  12. To Anjing2 PAS dan Pakatan Haram, semakin hari semakin Allah sempitkan dan bodohkan perang saraf korang.

    Si bodoh yang tuduh kata Raja dan Sultan langsung xboleh ditegur, tp posting ngok kt atas berlambak2 tunjuk Sultan dan Raja boleh ditegur dan diperbaiki oleh parti pemerintah UMNO!

    Anjing jijik Pakatan Haram, jika pemimpin kamu corrupted, kotor, ciri-ciri terkutuk itu juga akan diturunkan pada kamu semua!



    Wahai anjing PAS dan Pakatan Haram, jika apa2 berlaku di bumi Malaysia ini semasa dan selepas PRU 13, aku takkan takut bertempur dengan korang wahai anjing2 Laknatullah!!.

    Bertempur dengan anjing PAS dan Pakatan Haram akan jatuh WAJIB dan JIHAD AKBAR demi mempertahankan negara dan musuh2 Islam!

    Insya Allah akan dikumpulkan kekuatan umat Islam yang bersedia hadapi musuh2 Allah ini yang akan di import sebanyaknya dari bangsa Cina Kafir Singapura yang berlakon sebagai 'pemantau' PRU13 kononnya.

    Semoga dengan iringan doa, Solat Qiam seperti Tahajjud dan Hajat akan jadi senjata pertolongan dari Allah untuk menghapuskan musuh2 Allah Munafiqun PAS Laknatullah dan Kuffar DAP PKR Laknatullah ini!!
    AMEEN AMEEN!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Typical UMNO supporters....memaki hamun ikut suka dia, hanya nmpk kuman di seberang sedangkan bangkai gajah depan mata langsung tak nampak. Muhasabah diri sendiri dulu sebelum beri nasihat pada orang lain......

      Delete
    2. atas dasar apa yg memnyebabkan memerangi PAS tu jihad akbar? jihad sahgir ke jihad akbar tu? kalau betul ia jihad akbar, apa salah PAS?

      jihad akbar (besar) ialah untuk memerangi nafsu /syaitan pada diri sendiri.

      jihad sahgir (kecil) ialah memerangi secara fizikal.

      Delete
    3. Berhati2 bila katakan org Islam yg lain munafik. Kalau mufti sendiri pun x keluar kenyataan tu, org yg bkn latarbelakang Agama jgn memandai keluarkan perkataan tu. Kelak akan jatuh pada muka kita sendiri kalau benda tu x betul. Cuba check hadith yg menyatakan tentang sifat2 munafik. Ada x kesemuanya ada pada org yg dituduh. Kalau ada, nyatakan buktinya. Kelak di Akhirat kia akan dipersoal apa yg ditulis. Wallahu A'lam

      Delete
    4. amboi dia ni kalo bckp nak perang la ape mcm btl je untuk islam. weh angkut ang punye smgt tu angkat pergi palestine laaa... ckp mcm laa pas ni ajaran sesat... diri sndiri ckp fitnah mcm2 x sedo diri ke ang yg sesat. fitnah 1 pon da ckup tunjuk prangai camne.. go take mirror and look thru~ there devil inside u~ pelik2 je org taksub ni. gi ngaji buat umrah/haji la lagi baek... nak perang, ibadat cukup blum ntah.. g solat nuh... perang org islam sndiri lagi bodo.. baik g smayang... basteng~ taksub!

      Delete
  13. pemimpin PR corrupt??? yg aku nampak stakat nie yg pecah amanah, amik rasuah, semuany pmimpin UMNO...

    UMNO nk pertahan agama Islam?? hukuman hudud pun takut nk laksanakan, siap permainkan hukum Allah lg...masyaAllah...

    ReplyDelete
  14. klu PAS itu munafiq krn bkjasama dgn kafir DAP,maka UMNO itu 2x munafiq krn bkjasama dgn MIC n MCA..

    ReplyDelete
  15. beginila manusia bila jilat air liur yang diludahnya..memang akan meroyan 1 kampung...memaki hamun bagi menutup kemaluannya yang terbuka luas supaya orang takut dengan dia dan tak malukan dia lagi. tetapi apabila nyamuk di seberang sungai, riuh sekambung dihebahkan berita tersebut.... banyak sangat contoh yang jelas lagi terbukti...
    1) Tarian K-pop - 2 x 5 sahaja..
    2) Isu Komunis - panggil pemimpin komunis China
    3) Isu LGBT - bila Irshad Manji datang malaysia - tak pula disergah macam Ambiga
    4) Isu Rasuah - Anwar RM3b - padahal waktu itu Anwar dalam UMNOOOOOO....
    bayak lagilahhh..semuanya 2 x 5.. Gajah depan mata memang takkan nampak sebab mata dah ditutup oleh air liur syaitan...

    ReplyDelete
  16. Kah kah kah orang melayu dah tak amik port dah raja2 sultan2 ni, tgk masa doa sembahyang jumaat, ramai dah tak amin angkat tangan utk sultan, kah kah kah

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...