Tuesday 26 June 2012

KERANA BOTAKKAN KEPALA UNTUK KUTIP DERMA BANTU PENGIDAP PENYAKIT BARAH, PERSONALITI TERKENAL TV, RAS ADIBA RADZI DIGANTUNG DARI MUNCUL DILAYAR TV..



Walaupun niatnya suci dan baik kerana mau membantu persatuan MAKNA mengutip derma dengan membotakkan kepalanya, akhirnya beliau menerima padah atas kebaikkannya itu.

Dengan serta merta NTV7 dan Media Prima, media milik dan kawalan UMNO, sudah mengeluarkan arahan supaya personaliti/pengacara TV Ras Adiba Radzi telah digantung dari muncul dilayar TV sehinggalah rambutnya dikira cukup panjang.

NIAT BAIK TIDAK SELALUNYA BERAKHIR DENGAN SANJUNGAN DAN PUJIAN.

8 comments:

  1. Rakyat Pakatan26 June 2012 at 13:19

    Lebih baik pakai tudung le!!!

    ReplyDelete
  2. Kes dalam tahun 2009 seorang artis membotakkan kepala kerana kehendak skrip film. Agamawan dah sound, perbuatan ini menyalahi hukum agama.

    ReplyDelete
  3. Islam suruh tutup aurat, pakai tudung. Bukan botak! ngok!

    ReplyDelete
  4. islam suruh tutup aurat n bukan pakai tudung..kalo pakai tudung tp yg bawa dh mcm org bogel baik xpayah :)

    ReplyDelete
  5. bodoh..klau nk derma, derma jelah..apsal nk botakkan rambut plk..klau x botak x boleh derma ke? bodoh

    ReplyDelete
  6. Bila sudah botak kena pakai tudung lagi tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. pakai tudong ni sebahagian drp apa yang ditunjok oleh Nabi Muhammad s.a.w. melalui firman tohan, maka mana mana orang pompuan yang sempurna akai yang PERCAYA dia kena pakai pakaian yang laboh bagi menutop belahan dada dan perhiasan mereka semata mata kerana taat perentah tohan. Soal kepala botak ka tak timbol, saumpama orang berwuduklah dia tetap kena menyapu kepala yakni tempat yang biasa ditumboh rambot walaupon ketika itu di kepalanya tak ada se urat rambutpon, tetaplah kena sapu kepala bagi menyempurnakan wuduk itu.
      Maaf, adakah tuan tidak menyapu kepala kalau tuan berwuduk selepas tuan bercukor rambot?

      Di tempat kita ramai pompuan melayu terutama pengikut pati politik tertentu tampil memakai tudong secara menampakkan JAMBOL kerana tok peti besar mereka pernah meremehkan soal pemakaian tudong konon buleh membawa kepada kepala menjadi botak kerana tidak mendapat cukup oksijen. Inilah contoh tok peti besar yang berlagak lebih pandai daripada tohan, mutakhir ini dia mengaku mengamalkan rasuah RM200. Orang SPRM nampak macam lembu kenyang je, awat tak mau terkam

      Delete
  7. kepala bengonglah tu namanya...............

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...