Monday 13 May 2013

BENAR BUKAN PUTAR!!!!...KEK PULUT KUNING SEMPENA HARI JADI UMNO KE 67 TAHUN MENYAMAI RUPA BENTUK KUBUR!!!!


Kebetulan atau memang dirancang....Heboh di perkatakan bahawa kek pulut kuning semepan sambutan ulang tahun UMNO ke-67 tahun di PWTC baru-baru ini mirip dan menyamai rupa bentuk sebuah kubur!!!!

Apakah niat dan tujuan para Chef yang diberikan amanah dan tanggung jawab untuk mengubah kek pulut kuning tersebut?

Adakah disengajakan atau difikirkan iamnya amat sesuai untuk UMNO kini?

38 comments:

  1. www.google.com/imgres?imgurl=http://kesultanan_pasir.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/Makam_Sultan_Sulaiman_Alamsyah.jpg&imgrefurl=http://kesultanan_pasir.tripod.com/sadurangas/id13-3.html&usg=__sASCLFj2LS65BmPWZ5D7vgvfriE=&h=196&w=288&sz=14&hl=en&start=2&zoom=1&tbnid=_Xr5BBtPIWw_XM:&tbnh=78&tbnw=115&ei=EnWQUc27EIWEiwKSoYHYAg&prev=/search%3Fq%3DMakam%2BSultan%2BSulaiman%2BAlamsyah%26tbm%3Disch&itbs=1&sa=X&ved=0CAoQrQMwAQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkah.. chefni UMNO menang paling banyak kerusi pun nak bagi kubur ke? patut bagi kat PAS.. chef tu marah sebab parti kesayangan dia tak leh memerintah Malaysia.. kahkahkah.

      Delete
    2. Kahkahkah,menang dngan cara menipu pun di kira menang jugak ye?hurm,bgus la,dah la kene tipu,siap bg hadiah lg kat rakyat,gst,tarif letrik naik

      Delete
    3. kahkahkah.. pemimpin PAS pun dah redha.. mu ja dok meroyan lagi.

      Delete
    4. Apa yang hendak dibangakan, "I am proud to be Malaysian" jikalau Malaysia terbagi kepada golongan pelampau Cina dan akan melahirkan pulampau Bumiputra nanti. Kenyataan yang diberi hanya kejahilan.

      Delete
  2. Ironi2 kubur melambangkan ketuanan melayu telah terkubur...jom2 kita kuburkan umno...go go dap...chinese ruless...im proud 2 be malaysian...

    ReplyDelete
  3. Come on lah! Bentuk pulut kuning pun Mu ragu-ragu dan sangsi. Bukankah pulut kuning itu hanya simbolik adat orang Melayu, asal tidak menjadi Khurafat okayla tu. 

    ReplyDelete
  4. Siapa makcik yang baju kelabu tu. Bukan main gigih bersemangat

    ReplyDelete
  5. Ini bukan soal khurafat atau apa, Admin hanya komen kek tu berbentuk kubur. Dan dari satu pandangan, ada juga nampak macam piramid kaum Maya dan Aztec di Mexico yang merupakan tempat peribadatan untuk menyembah matahari.

    Dari gambar pun, kita dah nampak UMNO ni parti yang dah nazak. Takder seorang pun pemimpin yang dalam gambar yang rakyat boleh menaruh harapan kepadanya.

    UMNO sepatutnya muhasabah diri, mana yang kurang hendaklah diperbetulkan. Tapi alangkah malang, masih mendabik dada konon memperjuangkan Islam walhal pemimpin MCA menghina Islam dan hukum hudud, sedikit pun tidak ditegur.

    Yang batil tu tetap tak diterima Tuhan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itula aku cakap Islam bergaduh sesama sendiri..cina bersatu. apa kurangnya DAP menghina hukum Islam.. tapi sebab UMNO dan PAS takmau bersatu inilah jadinya.. tapi bila sebut bersatu korang fobia sangat..

      Delete
    2. Sekeping gambar melahirkan seribu tafsiran dan makna. Lain dari bentuk piramid dibina untuk tanah perkuburan dizaman pruba, bentuk struktur  ini juga melambangkan kekukuhan, kemegahan dan susunan keamanan masyarakat yang terkawal  disatu satu tamadun itu. 

      Dalam rangkaan ini Umno masih relevan walaupun usha untuk matikan Umno berterusan. Umno walaupun berhadapan dengan tiga dalam satu gelombang politik pembangkang yang luar biasa tetapi Umno yang  menerajui BN masih teguh dan telah diberi mandat dan amanat selama lima tahun lagi.

      Untuk mendapat kemenangan yang lebih besar di PRU 14 nanti, pemimpin dan ahli Umno, Mca, Mic dan parti komponen dalam Barisan National misti muhasabah diri untuk keyakinan rakyat kembali.

      Delete
    3. meh bersatu dgn PAS.tinggalkan perjuangan bangsa,agama dan negara dan ikut perjuangan agama dan negara.bole ke.tinggalkan perbuatan mubalagha dan ikut perjuangan Islam.bole ke.la ni tinggalkan umno meh join PAS.bole ke.

      Delete
    4. Apa guna sokong ketua pembangkang yg suka putar belit. Menjaja fithnah pilihanraya di sana sini tanpa sebarang bukti. Sekarang berkata pula boleh terima bila dah 'verified'?
      Kalau kalah nak sah kan berapa kali?

      Delete
    5. kalaula nak join kena pastikan PAS itu dominan.. tak hanya pak turut.. keadaan di penang dan selangor dah membuktikan pas bukan dominan..tetapi UMNO sudah buktikan yang UMNO itu dominan dalam BN.

      Delete
    6. PAS memang dominan. PAS bukan parti komponen. UMNO adalah satu parti komponen dlm BN. Itu pasal la PRU dulu guna gambar dacing, bukan gambar keris.

      Apa yang kita nak adalah kekayaan Malaysia ini dikecapi juga oleh rakyat, sepanjang masa. Bukan 50 tahun sekali, bukan 4 tahun sekali.

      Delete
    7. kesian.. pakatan rakyat yang rapuh masih diharap oleh rakyat.. di Selangor cukup sebagai bukti.. nanti dapat malaysia ni taktaula pulak camana.. pas seperti biasa beralah la sangat..

      Delete
    8. hehehe...betul juga kan. kalau tidak takkan hafiz/hafizah Al-Quran di Pulau Pinang boleh dapat elaun dari PR. Atau setidak-tidaknya org BN di Selangor dapat juga hirup air free 20 mtr padu, sedekah dari PR.

      Delete
  6. Orang bodoh je nak bersatu dengan UMNO tu. King of penipu. Siapa yg tak ditipu oleh UMNO tolong beritau aku. Sampai rakyat miskin pun depa tipu. Cakap lain buatnya lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi rakyat miskin yang hangpa kata kena tipu tu la masih undi BN.. itu menunjukkan rakyat miskin luar bandar masih mengharapkan BN yang terbukti berjaya membantu mereka. tetapi bila senang mulalah lupa diri macam macai PR kat sini..

      Delete
    2. kah.kah.kah.komen hogbeend yang takbur lagi lupa diri.komen persis insan tiada iman disanubari.semua pertolongan datang dari Allah.macai hogbeend yg mudah didampingi syaitan hingga lupa pada berkuasa nya Allah.ikut lagi cakap madet supaya berkawan dengan setan.dah tu jadi la setan.

      Delete
    3. sedar pun semuanya dari Allah.. yang hangpa duk kata PR boleh buat macam2 tu apa?yang salahkan SPR sebab kalah tu apa?

      Delete
    4. BN memang akan 'simpan' org yang 'dimiskinkan' ni supaya senang digula-gulakan bila tiba masa BN nak guna nanti.

      Delete
    5. anon 1939.. hang tak baca komen M.I.K. ka.. jangan lupa kuasa Allah.. miskin kaya kan takdir Allah..

      Delete
    6. Lupa juga ker, Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu mengubah nasib mereka sendiri.

      Delete
  7. Apasal Najib tak ajak Midah Seman datang? Tak nampak pun muka dia. Takkan merajok. Baru kalah sekali dah merajok. Apa barang??????

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada orang yang kalah berkali2 relaks ja.. contoh mat sabu.. kahkahkah.

      Delete
    2. Ye lah.pergi mana makcik tu dgn bodyguard2 dia?kesian jg dia kalah.

      Delete
  8. Laaa, 67tahun ape kejadahnya? Amno yg ditubuhkn thn 1946 dh lama mampus la, berkubur tanpa nisan.

    Amno yg ada skrg ni amno barulah, yg ditubuhkn oleh si mahatua tu. Ish ishhh...buta sejarah betul org2 amno ni, pasai tu si mahatua ckp hanya org2 bodoh aje ada dlm amno ni skrg...bodoh tu satu hal, pastu sggp plak trs diperbodohkn..
    Alahai...Melayu...melayuuuu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. menang tetap menang.. kahkahkah.. kejap lagi ayat standard pencacai PR akan salahkan SPR.. pengundi hantu, bangla semua.. kahkahkah

      Delete
    2. sebenarnya tuan ketawakan titik mulanya kekecewaan masa depan tuan apabila rakyat bangla dan myanmar dah mula boleh mencorakkan Malaysia melalui undi mereka.

      Delete
    3. sat kata pengundi melayu dan sabah sarawak bodoh mengundi BN.. kejap kata bangla.. apala hangpa ni? satu ja nasihat aku.. ingatlah Allah.. tak kira hang PAS ka UMNO ka PKR ka.. kalau ingat Allah kita takkan berani nak adakan cerita.. aku bukan ahli UmNo atau mana2 parti politik.. tapi aku mengundi parti yang pada pandangan aku kurang membawa mudarat.. PAS perlu berubah.. jadilah parti yang benar2 Islam.. abaikan UMNO.. berusahalah untuk menjadi benar2 pengganti UMNO yang boleh diharapkan oleh orang Islam yang majoritinya melayu..dalam Pas ada golongan yang profesional.. tunjukkan kehebatan Islam bukan dengan memburukkan UMNO.. aku pasti orang Islam akan sebulat hati mengundi PAS..

      Delete
    4. Ini bukan pandai-pandai buat cerita dongeng. Jika pertandingan yang adil dibuat, referinya (SPR) tidak berat sebelah, it is ok.
      PAS tidak akan abaikan sesiapa pun, waima mrk itu non-muslim. Kerana semua org terjamin bahagian masing2 dgn Islam.
      Yang perlu berubah adalah umno. Professional dalam PAS memang ramai tapi adakah akhbar dan tv boleh siarkan kehebatan mereka ?

      Delete
    5. anti_spenderPutih13 May 2013 at 21:47

      anon 21:08.....
      selagi PAS-piss-pussy masih lagi menjadi keldai tungangan P'Gay'R dan DAPpigs, selagi itulah undi aku ni haram buat PAS-piss-pussy....

      Delete
    6. hahaha...anti_spenderPutih memang straight forward. Betullah apa dia kata, undi dia tu haram buat PAS.

      Delete
    7. anon 21:27.. abaikan perubahan UMNO.. PAS perlu kedepan untuk tunjukkan kehebatan Islam.. kita tidak perlu media atau bantuan siapa sahaja.. Islam itu asing dan kembali asing.. beruntunglah orang yang asing..

      Delete
  9. Biduk berlalu, kiambang bertaut.
    Penduduk Malaysia mesti bersatu terutama sekali bangsa teras iaitu MELAYU DAN BUMIPUTRA. Ayuhlah kita kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Kita dah tahu siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA
    semua. AYOH KITA BERSATU UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

    ReplyDelete
  10. Tak yah nak bermadahlah Jijan selagi Melayu UMNO/BN yg perentah Malaysia ini jangan haraplah Melayu nak maju. Kalau UMNO dah tadbir Malaysia 55th Melayu dok macam ini juga patutnya Melayu dah jauh kehadapan tapi kenapa Melayu jauh kebelakang. Orang cina bergaya dengan Cina Town nya. Org India dgn Little India nya. Org Melayu ada apa? nak banga dgn baju Melayu. Hahhhhh nak banga dgn ungkapan Hang Tuah Melayu tidak hilang didunia. Hang Tuah sendiri tak tau kemana hilangnya sampai kubur pun tak ada yg ada perigi Hang Tuah. Nak marah kat orang cina kamu sendiri Jijan beli Motosikal kat kedai cina,beli peti ice pun kat kedai cina. Aku tau kau nak beli kat kedai Melayu tapi sekor Melayu pun tak ada kedai camni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. abaikan UMNO.. sekarang PAS main peranan.. wujudkan kedai2 orang Islam.. AlArqam pernah berjaya kenapa tidak PAS sendiri yang cuba bangunkan ekonomi orang Islam..

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...