Thursday 9 May 2013

HIMPUNAN 100,000 RAKYAT TUNTUT PILIHANRAYA BERSIH, TELUS DAN ADIL ANJURAN PAKATAN RAKYAT DI STADIUM MBPJ, KELANA JAYA MENJADI TAJUK UTAMA AKHBAR TERKEMUKA SINGAPURA!!!


Lebih 100,000 orang kebanyakkannya berpakaian hitam  berhimpun secara aman dan tertib untuk menuntut pilihan raya bebas dan adil anjuran Pakatan Rakyat (PR) di Stadium MBPJ Kelana Jaya malam tadi telah diberikan penghormatan sebagai tajuk utama sebuah akhbar terkemuka Singapura, The Straits Times hari ini.

Kalau nak jadikan tajuk utama di media lidah biawak rasmi UMNO, Utusan jangan nak mimpilah.

Walaupun hujan turun agak lebat pada sebelah sehingga  menyebabkan kesesakan lalulintas akan tetapi kebanyakkan hadirin turun dari Stesen LRT Kelana Jaya dan berjalan ke stadium yang berhampiran dengan berjalan kaki ke Lapangan Terbang Subang.Tiada polis beruniform, tiada Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) dan tiada jentera pancutan air kelihatan semasa pembangkang mengadakan perhimpunan aman di Stadium Kelana Jaya malam tadi.

Perhimpunan itu, yang dihadiri lebih kurang 100,000 orang itu, menyebabkan kesesakan lalulintas teruk sekitar kawasan berkenaan sejak petang semalam sehingga lewat tengah malam.
   
Perhimpunan aman itu dihadiri sebilangan pemimpin Pakatan Rakyat seperti Datuk Seri Anwar Ibrahim dan YB Lim Kit Siang.
   
Bagaimanapun, dipercayai ini kali pertama perhimpunan anjuran Pakatan Rakyat itu tidak menyaksikan kehadiran pasukan polis beruniform, termasuk unit trafik.
   
Polis telah mengklasifikasi perhimpunan berkenaan sebagai haram berikutan kegagalan penganjur memberi notis 10 hari sebelum itu mengikut Akta Perhimpunan Aman 2012.
   
Ketua Polis Selangor Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata polis akan mengambil tindakan terhadap penganjur mengikut Seksyen 9(5) Akta Perhimpunan Aman 2012 kerana menganjurkan perhimpunan tanpa notis.
   
"Kita juga sedang mengkaji ucapan (pemimpin) tadi yang mempunyai kecenderungan menghasut mengikut Seksyen 4(1) Akta Hasutan,"

Salute tabik spring kepada PDRM kerana amat bijak dan profesional dalam tindakan.

Petunjuk jelas betapa Pakatan Rakyat amat dekat dihati rakyat.

48 comments:

  1. apa motif Singapura?ada akal Allah beri fikirlah sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini ler kroje hang,bab melaga lagakan org memang makanan ruji UBN

      Delete
    2. melagakan? apa motif singapura?saya lansung tidak sebutkan motifnya.encik yang ada akal Allah beri telah fikir sendiri.encik dah diberi peluang untuk berfikir.encik boleh saja berfikir yang singapura berniat baik. tapi mungkin baikkan? tapi apabila encik sendiri yang berfikir buruk maka saya tak boleh nak cakap apa lagi.

      Delete
    3. Singapura pun bkak mate tntang matinya demokrasi di malaysia ni,

      Delete
    4. betultu.untuk menjadikan malaysia seperti mereka yang sangat2 subur demokrasi?!

      Delete
    5. salam, berfikir secara waras n bukannya berfikir secara kronisgem . negara luar sokong demokrasi yg telus n adil pada rakyatnya. kalau berfikir dgn hati tertutup n kolot malah berbau perkauman maka apa sj akan ditentang bermati-matian tanpa pernah mendgr dgn hati yg terbuka , dgn itu selama2nya rakyat yg dengki n takut akan terus ditindas oleh pemimpinnya sdr. oleh itu rakyat yg sokongkan demokrasi yg telus n adil adalah rakyat yh bijak n berani malah mrklah perjuang rakyat malaysia yg sejati yg harus kita hormati bukannya dikutuk , kecuali banglayu sj akan menghina n keji rakyat malaysia sebab takut kuasa mrk dirampas. amin.

      Delete
    6. kalau negara yang mengganggap kita musuh pun menyokong apa makna tu? macam tiba2 UMNO masuk campur hal PAS. apa maksud tu?

      Delete
    7. so utuseks knape pnah sebuk dgn "arab spring di dataran tahrir" ??? pndai bwa brita je utuseks ni,sepatotnya smpaikan jgak pd pmimpin yg bg arahan pd utuseks ni,dmokari pnting.!!haram xda telor.? smpan bg anjing mkn.

      Delete
    8. beginikah akhlak Islam?

      Delete
    9. salam, apa akhlak islam? kalau islam tak dihormat akhlak apa der nya. siapa permainkan isu islam? siapa permainkan isu allah? siapa permainkan isu perkauman? siapa tak belaku adil ?siapa hina siapa? kalau bukan si banglayu. amin.

      Delete
    10. Mudah je, itu menunjukkan amalan demokrasi di singapura subur bukan mcm d msia, tak kluar dlm utusan dan media pgampu yg lain. Ada akal trimalah apa itu kebenaran, jgn nak bebelit2 ckp. Hidup pakatan, hidup rakyat.

      Delete
    11. Singapura punya pembangkang diberi peluang berkempen macam pembangkang malaysia ka? Ada akal trimalah apa itu kebenaran, jgn nak bebelit2 ckp.

      Delete
  2. ala setakat 100,000 takan tumbang nye kerajaan, perabis beras je oooii...tunggu la 5 thn lg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. At least sy bkn jenis manusia yang hanya membisukan mulut walaupun terang2 nampak penipuan di dpan mata

      Delete
    2. encik nampak ka penipuan di depan mata? encik tak takut dipertanggunjawab di akhirat?

      Delete
    3. Nampak,di tempat sy,sg rapat, lebih 500 kertas undi x di cop

      Delete
    4. encik ni agen parti pilihanraya atau petugas spr?

      Delete
    5. salam, kamu tak akan nampak sebab kamu buta hati malah hanya pentingkan diri sdr langsung tak ambil berat akan kesusahan saudara sdr asal diri senang. sebab tu kenapa kamu tak tahu apa perikemanusia pada semua org n bukannya prajudis pada yg benar , secara langsung kamu samalah dgn mrk yg pengkianat bangsa n negara. amin.

      Delete
    6. encik tengok dengan mata sendiri atau hanya dengar2?

      Delete
    7. Di tmpt saya beaufort undi bn mendadak naik slps blackout.esuk paginya 1 beg kertas undi ditemui tersorok dibawah kereta.kerja siapa?jin ifrit agaknya?

      Delete
    8. betultu.. kertas2 undi BN semua disorok supaya tidak dikira. tetapi Allah tetap bersama orang yang benar. Takbir..

      Delete
  3. Ya penipuan sgt jelas... xcukup ke dgn bukti video ?? Bukan vodeo sex bodohh baghal

    ReplyDelete
  4. o ingat encik tengok dengan mata sendiri.video boleh ka guna sebagai bukti? haritu bagitau tidak boleh. keliru jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita bkn nak wat pertuduhan zina wahai sdare,

      Delete
    2. Ngaji agame lebeyh sket bg crah minda na

      Delete
    3. o macamtu.yang kes pembunuhan boleh ka tanpa bukti dan saksi tu.

      Delete
    4. betulke encik dan lebeyh ngaji agama?encik sudah faham benar tentang hudud qisas qazaf takzir dan sbgnya?

      Delete
  5. bukan saja untuk menjatuhkan hukum zina. dalam Islam gambar dan video tidak boleh langsung digunakan sebagai bukti walau dalam apa2 kes. Encik ngaji kat mana tak abis tu.

    ReplyDelete
  6. Jangan peduli siapa yang bercakap, tapi perkara APA yang dicakapkan. Kita sibuk dan menelanjangkan "siapa' yang bercakap dan bukan APA yang dicakapkan. Sebab tu tentera yang buat polis report kena tukar tempat kerja dan 'APA' yang reportkan tidak diambil peduli

    ReplyDelete
    Replies
    1. betultu.. patutnya disiasat walau itu pemimpin kita. jangan dibiarkan saja.walau maklumat itu dari musuh kita.

      Delete
    2. selagi banglayu berkuasa selagilah mrk yg tak bersalah adalah salah n yg bersalah itu tak betsalah kerana kuasa yg berkuasa n bukannya bukti berkuasa . inilah undang2 malaysia yg adil pada yg salah tapi tak adil pada yg benar sebab tu penjenayah semakin berluasa langsung tak takut undang2 malaysia. amin.

      Delete
    3. penjenayah tak takut undang2 sebab undang2 pun diperkotakkatikkan oleh pemimpin yang rakus untuk berkuasa.kalau polis ambil tindakan cakap polis zalim. abis camana?

      Delete
  7. Puak2 UMNO/BN jenis spisis kepala batu. Rebus tak empok bakar tak hangus. Lansung tak boleh ditegur dan beri pendapat. Depa dok ingat depalah pemimpin dan rakyat paling cerdek dalam Malaysia dan.didalam dunia. Susah kalau nak beehujah dengan UMNO/BN ini. Kita hujah guna fakta depa hujah ikut sedap mulut sehaja sampai kiamat tak selesai masalah. Jgn layan sangat spisis ini buang masa dan buang edia. Simpan edia dan tumbangkan UMNO/BN dalam PRU 14 nanti kalau SPR telus lah tapi kalau tak telus sampai kiamatlah BN perentah Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betultu.. kita tak payah bertanding nanti kalau spr yang sama. kalah jugak.

      Delete
  8. Biarkan..dah mcm2 nanti dah kena br semua tahu..jaga2,gst dah stat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. selama 50 tahun lebih ni Alhamdulillah aman.. yang tak aman tu spesis yang duk cari pasal mcm puak2 pulan.

      Delete
    2. aman pala hotak hang! silap bulan rumah ko kena rompak n bini ko kena rogol baru kamu tahu apa itu aman tidur tak lena polis celaka sampai skrg penjenah itu tak tertangkap2, itulah ucapan tiap hari. jadi ingat kata2ku . amin.

      Delete
    3. aik haritu cakap nak kurangkan jumlah polis. masalah bertambah apabila masyarakat sibuk berpolitik tiada semangat kejiranan.

      Delete
  9. fokus pd isu sekarang. "SPR PENIPU BSAMA2 SEKUTUNYA,DAN KPALA PENIPU,PMIMPIN UMNGOK BN"
    XMALU KE BUAT KERJA MENIPU NI?? TAKDA AGAMA KE??TAK TAKUT AZAB KE? AMANAH NI BUKAN BNDA MAIN2, TAK TAKUT KE KENA BALASAN DIRECT PD PAK MENTERI BARU2 NI?? JGN PEJAM HATI,JGN BUTA MATA? KNAPE PERLU BACKUP SGT PAK2 MENTERI DAN PARTI RASUAH ZALIM NI, SDANGKAN PAK2 MENTERI NI KAKU DLM PARLIMEN BILA DIBAHAS KAN BNDA YG SAMA SEKARANG NI?? MASIH TAK NAMPAK LG?? BCKUP LA PAK MNTERI YG ZALIM, DIAORANG SENYAP KAKU DLM PARLIMEN, PNCACAI MENGONGGONG BACKUP PAK MENTERI LUAR PARLIMEN..MALU JD PENCACAI PAK MENTERI YG KAKU DLM PARLIMEN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam Guan Eng Kaku dalam sidang DUN tu ke?

      Delete
  10. Ribut berlalu, kiambang bertaut.

    Penduduk Malaysia mesti bersatu terutama sekali bengsa teras iaitu MELAYU DAN BUMIPUTRA. Ayuhlah kita kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Kita dah tahu siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA semua.
    AYOH KITA BERSATU UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

    ReplyDelete
  11. salute pada rakyat yg berdisplin...

    ReplyDelete
  12. Payah le kalu nk debat sape salah sape betul...xyah byk cite pemimpin2 pr byk yg adil tulus bersih cekap dan amanah apa kata kita lantik diorang jek lks perdana menteri senang skit aku nk pg berjudi main game ikan mesin slot kn berniaga pil pun senang untung beb coz leh aku rosakkan org melayu gak esp ekonomi diaorg coz org melayu nie berlagak kalu ader bisness pakai keta besar rase semuanya dia betul...anwar kita pakat jdkan advisor senang beb nnt nk dapatkan servis mesti dia import babydol2 yg mantop2... LBGT pun mesti dah legal kt malaysia mesti meriah malaysia time tu mcm kt thailand messti bestttt takyah spend byk duit ke thai lagikan...pasnie xde ler isu rogol2 rasuah coz semua dh legal beb coz kita bg duit semua 4 bisness purposes thn kita laungkannn Malayia Maju; Malaysia moden...pemuda2 pun xyah ler pening pala kita g party 24 hrs sape nk larang beb semua dh legal ...xder isu berbangkit aman damai tenteram...

    ReplyDelete
  13. Umno dh x moden jom2 ubah2 party2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak abis berkempen lagi? tunggu pru 14 pulok bang.. kahkahkah..

      Delete
  14. Umno Berkuasa !!!!
    Rasuah terus Berleluasa !!!

    ReplyDelete
  15. Umno dh x moden jom2 kita ubah parti membangsatkan kaum melayu...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...