Wednesday 29 May 2013

HIMPUNAN BLACK 505 LEBIH 120,000 BERAKHIR DENGAN AMAN TETAPI PERLAWANAN BOLASEPAK SEPARUH AKHIR PIALA FA TAK SAMPAI 30,000 BERKESUDAHAN DENGAN KEKECUHAN SAMPAI TERPAKSA PERLAWANAN DIBATALKAN!!!

Bukan niat dan hasrat Omak Kau nak mempolitikan isu ini tetapi sekadar mengajak rakyat mencuti sedikit minda untuk berfikira dan menilai.

Mengapa perhimpunan yang dian jurkan oleh Pakatan Rakyat sekadar menutut demokrasi yang adil, telus dan bersih melebehi kehadiran 120,000 orang yang diwar-warkan oleh macai-macai UMNO sebagai pembawa huru hara kepada negara berakhir dengan cukup aman sedang kisahnya cukup berbeza tentang penganjuran Perlawanan Separuh Akhir Piala FA di Stadium Darul Makmur Kuantan antara Pahang lwn Johor berkesudahan dengan hura hara, kacau bilau sampaikan terpaksa perlawanan itu dibatalkan terus.

Perhimpunan Black 505 siap dengan pidato yang berapi-rapi dari para pemimpin PR terutamanya DSAI dan Mat Sabu disambut dengan tepukan gemuruh yang boleh menaikan bulu roma dan semangat rakyat namun sedikit kekecuhan pun tidak berlaku.

Perlawanan separuh akhir Piala FA malam tadi tiada sepatah pun ucapan maupun pidato berapi-api disampaikan.

Diberitakan di Stadium Darul Makmur, Kuantan malam tadi ada yang mendapat cedera..Pengajuran mendapat kawalan keselamatan yang cukup ketat dari pihak polis dan FRU.

Apakah yang boleh kita pelajari dengan insiden yang memalukan semalam?

Omak Kau tidak meletakkan kesalahan kepada pihak polis dan FRU kerana peranan kedua pihak ini cukup terhad, tetapi lebih kepada sikap para penonton sendiri serta kegagalan pihak penganjur dalam memastikan keadaan di Stadium Darul Makmur aman tanpa dicemari.

PBNP harus menerima tanggung jawab atas insiden semalam. Wajar dihukum sekeras-kerasnya.

15 comments:

  1. Malaysia macam macam BOLEH

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh tipu! boleh main kayu tiga! boleh rock! boleh ubah ikut suka! boleh samseng! boleh rompak hak org! boleh perkosa! semua boleh!
      hidup malaysia.

      Delete
  2. Bukan niat dan hasrat nak mempolitikan isu ini tetapi sekadar mengajak rakyat mencuti sedikit minda untuk berfikira dan menilai..kalau 120ribu berkumpul ka..200ribu berkumpul ka..sbb tak menerima ketentuan tuhan, sbb hanya melihat penghibur anwar beraksi ka..jumlah tu semua tak sampai pun 1% dari 13 juta pengundi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1037,kau mmg macai umporno. Kalau hati dah buta.mmg tak dpt trima kebenaran.

      Delete
    2. muhyupin pasin ha ha29 May 2013 at 12:37

      Bodo giler org umno ni.. Aku doakan umh ko kena rompak kepala ko kena hentak dgn blkg kapak tapi aku doakan ko x mati sbb aku nak tgk ko buat report polis.. Aku doakan lg masa ko buat report tu polis tu ckp kat ko awak balik la sbb yg berlaku ni adalah qada dan qadar Allah..

      Delete
    3. Selalu yang kita dengar meremang bulu roma ada kaitan rasa seram sebab kedatangan hantu. Kini, tepukan gemuruh dari beribu anak hantu berbaju hitam merasa seram apabila ketua hantu berbaju hitam juga sudah datang.....dia datang!!...dia datang!!!

      Ketua hantu memekeh Gua tabik kepada anak anak hantu Pulau Pinang kerana ribu ribu mali. Ini pentanda, anak anak hantu bangkit melawan kezaliman Umno??? 

      Ketua hantu sambong lagi, 5 May, PRU 13, tiada permahati politik dalam dan luar Negara semua membuat andaian Pakatan Rakyat akan tewas...kita menang??? Tetapi SPR curang...tipu..ibu segala tipu???. Kita ada bukti...video, photo, kenyataan saksi....tidak ada keyakinan kepada rakyat Malaysia....yakin Banglasia...menyokong BN....masuk diirini oleh polis, FRU...kerjasama SPR....SPR misti jelaskan....tipu...kita demand?????? 

      Kata kata dari ketua hantu meremang bulu roma anak anak hantu, penyokong Pas apa kata dan bulu apa yang naik pulak?




      Delete
    4. anon 1246 Bengong29 May 2013 at 19:21

      ape kau merapek ni SETANNNNN!kau nampak itu pintu besar.DENGAN PERINTAH AKU....KAU GET OUT. bodoh.sial.

      Delete
    5. Anon 19:21

      Yang Setannnn! itu ketua Hantu, Brother Anwar Bin Ibrahim lah bodoh. Anon 12:46 memakai kata-kata dari pidato berapi rapi Brother Anwar Bin Ibrahim yang tersayang, di stadium Batu Kawan, Pulau Pinang. Seramai 120,000 banjiri perhimpunan Black 505 itu. Yang mu nak maki maki kepada Anwar apahal?

      Delete
    6. taksub bertempat.29 May 2013 at 22:54

      pemimpin tak bole di cerca ker.bukak minda bro.pemimpin Islam sedia ditegur atas berbagai cara bro.hatta dengan pedang bro.lu tak paham jgn taksub bro.malu bro.buka matahati bro.benar kata benar.salah kata salah bro.jgn ikut melulu bro.last....lu ape hal.taksub tak kene gaye bro.

      Delete
  3. salam,
    ceramah pr ceramah kebenaran!
    ceramah pr ceramah keadilan!
    ceramah pr ceramah kebersihan!
    ceramah pr ceramah rakyat!
    ceramah pr ceramah suara keramat!
    ceramah pr ceramah demokrasi!
    ceramah pr ceramah keberanian!
    ceramah pr ceramah perpaduan!
    ceramah pr ceramah bersatu!
    ceramah pr ceramah anti rasuah!
    ceramah pr ceramah hak rakyat malaysia!
    amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ceramah pr ceramah  Penipuan!
      ceramah pr ceramah  Kejahilan!
      ceramah pr ceramah  Kekotoran!
      ceramah pr ceramah  Anwar!
      ceramah pr ceramah  suara keramat TokKong!
      ceramah pr ceramah  demonstrasi! 
      ceramah pr ceramah  Keangkuhan!
      ceramah pr ceramah  kehancuran!
      ceramah pr ceramah  Perpecahan! 
      ceramah pr ceramah  anti Kebenaran!
      ceramah pr ceramah hak rakyat DAP, menghapuskan keistimewaan hak-hak Melayu.

      Delete
  4. Anon 12:46.baik ko pegi belajar apa yg orang nilai ko ni bengap.bebelit ayat ko menanda hati ko ada masalah.guna otak pun tak guna kalau tak ada akal.macam binatang yg ada otak tapi tak ada akal.jangan jadi manusia yg macam binatang.macam hantu nak kata orang hantu.ibarat orang gila tak ngaku dia gila.tapi dia kata orang gila.

    ReplyDelete
  5. Lawak 120k nak tipu biar patut baik ckp 1juta ramai keba tipu ngan anwar seronok tengok penipu dan yg tertipu berkumpul.itula rupa dajal dajal dah keluar.buatla hari seronok tau.mcm badut ngan sarkas........

    ReplyDelete
  6. Lihat 30 ribu orang dengan 120 ribu orangacam sama banyak je biar betol 120 ribu orang samalah macam kat ulu tiram dulu cakap 30 ribu aku bajet dah jem pekan tiram tapi macam biasa je memang dasar par ni pe...... Segalanya

    ReplyDelete
  7. Layan tengok je la penghibur politik anwar. Tak kemana pun berhimpun ni.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...