Sunday, 19 May 2013

NAJIB MUDAH LUPA....DULU DITUDUH SEBAGAI NGO BERSIKAP KETERLALUAN KINI PEMIMPINNYA DI ANGKAT SEBAGAI TIMBALAN MENTERI!!!!


Sengaja copy paste keratan akhbar Utusan Malaysia, media rasmi UMNO yang mengkisahkan cerita betapa Hindraf di tuduh sebagai keterlaluan kerana menggangu majlis Rumah Terbuka Aidil Fitri Kabinet 1Syawal di PWTC beberapa tahun yang lalu.

Menjadi tajuk utama di muka depan Utusan ketika itu.

Kini pemimpin pertubuhan yang sama itu telah di angkat sebagai Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri tanpa perlu bertanding dalam PRU pun.

Apakah Najib Razak sudah lupa akan gelagat dan perangai ahli-ahli Hindraf yang Utusan sendiri labelkan sebagai keterlaluan?

Atas alasan apa Najib Razak melantik pemimpin Hindraf sebagai Timbalan Menteri.. Apa sumbangan besar beliau kepada negara melainkan menghuru harakan negara suatu ketika dulu sampai ada anggota polis yang pecah kepala... apa jasanya kepada UMNO dan Barisan Nasional.

Pemimpin-pemimpin  UMNO/BN yang banyak berjasa dan sentiasa setia padu kepada UMNO/BN langsung tidak diberi muka.

Najib Razak sudah melakar cipta satu precedent yang cukup bahaya kepada UMNO/BN.

Yang banyak bersaja bakti dan setia kepada parti diketepi sedangkan yang kerjanya caci cerca maki hamun UMNO, akhirnya diberikan tempat dalam kerajaan.

Tak kan Utusan pun mudah lupa juga akan artikel di muka depan ini kot?????

59 comments:

  1. MIC dah mati tanpa Samy Veloo.
    Hindraf akan perlahan2 diserap masok MIC. Hindraf akan mati juga tak lama lagi. MIC yg pekak, bisu dan buta akan kekal.
    Sama macam PAS masa dalam UMNO dulu. Lepas satu satu cawangan ditutup dan ahli dipujuk masok UMNO.
    Nasib baik PAS tersedar dan keluar UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam,
      dari dulu n skrg semua parti kecil n separa besar parti adalah parti sampingan utk cukup syarat dalam gabungan bn. umno adalah parti paling besar malah kuasa paling adalah umno maka parti2 kecil n separa besar tu cuma utk kawal rakyat cina dayak iban india dll sj kecuali melayu kuasa besar pegang iaitu umno. umnolah raja dalam bn maka sebab tulah umno bongkak n rakyatnya pun sombong anggap malaysia ni mrk yg punya sebab tu makin lama makin kucakaci n macam nak jadi raja malaysia pula dah! apa2 je boleh mrk laksanakan sebab ( AKU BERKUASA MAKA SUKA AKULAH).
      amin.

      Delete
    2. jijan mali taik ko lah bangsat ko sial ko babi lahanat ko.

      Delete
  2. Biduk berlalu, kiambang bertaut.

    Penduduk Malaysia mesti bersatu terutama sekali bangsa teras iaitu MELAYU DAN BUMIPUTRA. Ayuhlah kita kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Kita dah tahu siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA
    semua. AYOH KITA BERSATU UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu jijan..kami rakyat malaysia begitu bersetuju dengan kamu untuk menolak rejim UBN dan bangkit bersame same pakatan rakyet.. HIDUP RAKYAT

      Delete
    2. jijan si sundal tegar19 May 2013 at 19:34

      la menyundal lagi jantan jahanam ni.demi sesuap makanan sanggup mengadai maruah untuk menyundal pada hogbeend.

      Delete
    3. sST 19:34....
      Woi Barua....ko tu kalau dah gian nak menyundal sangat pegi lah jumpa Nuaq Berahi Al-Juburi tu. Biaq dia rabak juboq hang tu kao-kao.....kahkahkah

      Delete
    4. salam,
      melayu memang melayu sesama bangsa, tetapi malaysia ada melayu islam, melayu bangla, melayu kafir n melayu kuno.
      maka kamu melayu mana????
      sebab tu melayu berfikir cara berbeza sebab aliran berbeza.
      jadi bagi sy tak kisahlah melayu mana mesti bersatu dgn semua bangsa n kaum sebab kita rakyat malaysia malah anak malaysia maka kalau ada melayu yg suka nak bersatu dgn bangsa melayu sj n resis kaum lain maka kamu bukan rakyat malaysia cuma suku kaum yg harus tinggal dihutan nusantara kerana itulah asalmu.
      amin.

      Delete
    5. Anti st

      Woi..kalo x sbut juboq bleh jadi kayap ker...?macai2....

      Delete
    6. Mamat 20:10....
      Awat tak boleh sebut juboq??? Benda alah tu kan kesukaan Bang Non Al-Juburi hang tu. Bang Non tu kalu tak dapat bendalah tu seminggu, fening tahu tak. Kalu tak pecaya pi tanya laki Nurul tu...kahkahkah...

      Delete
    7. ko pernah rasa n pernah bg la ni. juboq bini ko pun ko bedal gak ke ...kah kah kah. tp aku rasa la ko punya miniature size la. kah kah kah. bini ko pun x rasa. kecik sgt. kah kah kah.

      Delete
    8. alah anon 21:43 ni malu-malu kucing pulak. Kalu dah balun 'partner' ko malam tadi, janganlah nak pusing cerita. Tapi puak LGBT macam ko ni biasalah, depan, belakang, top, bottom sama saja....kahkahah

      Delete
    9. maruah diri di hormati19 May 2013 at 22:28

      jika tiada dilihat jgn menuduh sembarangan.kelak mati dengan penghinaan.sanggup ke memohon maaf andainya nanti ada keinsafan.sedap mulut menutur kata.ke neraka diri dibawa.berhati hati bila memberi komen.ingat hari pengadilan itu benar.

      Delete
    10. salam,
      inilah manusia kafir...komen pun dah macam rasuk syaitan, langsung tak hormat dunia dah.
      org2 macam ni mana takut neraka sebab neraka tiada baginya.
      biar didunia hidup senang gembira sudah mati nanti apa pun tak tahu lagi dah, itulah manusia suka buat macam2 dosa sebab ajaran syaitan lebih bagus dari ikut ajaran islam.
      entahlah.......malaysia dalam perubahan utk generasi baru maka yg lama harus ditukar ganti bagi laluan pada yg mampu satukan rakyat malaysia yg berbilang kaum. tiada lg resis antara kaum utk malaysia maju selangkah lg.
      amin.

      Delete
  3. Bagi Warga Malaysia yang cuti hari minggu hari ini jom kita serang.. lihat sini

    ReplyDelete
  4. Ya btul jijan mali can kita bersatu tolak amno..ayuh..semua mlayu tolak amno..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak udang punye PR

      Delete
    2. Nak kutuk letak la name....ni tak...baling batu sembunyi tangan...alahai...sedeyh tgk ngan melayu umno ni...

      Delete
  5. Tiap individu yang menerajui negara kita ada cara berbeza mereka dari yang pertama hingga lah ke hari ini apa yang kita nampak cabaran yang paling getir di terima adalah najib. Serrangan yang diterima tak sehebat dari mereka sebelum ni syabas najib bravo walau begitu getir kamu berjaya mematahkan PR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geli den tengok komen kamu ni...ade dapat tender kerajaan ke dok ampu2 nieh...dah dikenekan cukai gst pun dok memuji muji lagi...haish...peliknyer

      Delete
    2. Kepala otak kau che en aku ni kerja biasa je kerja ngan tauke cina kau ni aku rasa tak pernah kerja ngan dia orang . Nak prgi solat jumaat pun nak kena bertegang urat dulu nasib baik BN lagi nemerintah kalau PR tak taukah aku masjid dan surau pon takleh buat mcm pas kat kltn azan pun xleh itu ke yang kau kata yang kau ni jiwa islam malu lah cket

      Delete
    3. La...nape dok kerje ngan org cina...kan ke puak umno bn ni btol2 anti cina..siap suruh boikot la kdai cina....g la kerje kedai melayu umno....aik...kat penang tu bwah dap ok jer bleh azan...siap peruntukkann untuk jabatan agama tertinggi skali iaitu 64 juta...

      Delete
    4. bodoh punya anon.yg runtuh mesjid tu hogbeend.kifarah nya....terengganu darul runtuh.mu ni buta sejarah lagi buta perut.buduh.bengong.baghal.bangang.

      Delete
    5. ko keja ngan mca.tu sebab tegang kepala hotak ko.junaat kunun.tah tah balik membuta.umnu je yang memakmur dan memeriahkan mesjid sampaikan mesjid daerah Taiping tiada sebarang kuliah dibawah umnu.hidup umnu.hidup umnu.tah lepas ni ape plak nak runtuh di negeri umnu.

      Delete
    6. salam,
      kalau nak marah tu janganlah lebih sgt....kesian penyokong tegar umno tu.....islam katakan....ada puasa ke???bro anon.
      bagi sy memang ada cina yg jahat n kedekut begitu juga bangsa lain tak semuanya baik kan. maka jgn satu biji telor pecah satu bakul kamu nak buang bro anon.
      maka lihat juah n pandangan tu kena luas bukan lihat depan mata je.....kalau tak selamanya katak dalam tempurung walaupun kamu fikir diri dah lihat satu dunia tetapi semuanya auta bukan fakta.
      amin.

      Delete
    7. Bukan katak bawah tempurung kenyataan kau tak rasa kebanyakan tauke cina mcm tu lain lah kalau kita sangat berkepentingan pada mereka . Kau orang yang menyokong pr tu jangan nak tipula bnyk nya orang yg berkerja sendiri dan yang berkhidmat disektor yang terlibat dgn penguasaan kaum cina .. Itu hakikat pasal kau orang memang kebanyakan bekas penuntut ipt punya ijazah dan lain rasa megah diri pasal kau angap kau pandai kata kat kau boleh mempengaruhi mereka sekeliling kau sebab tu kau orang boleh berkata dari idea dan fahaman kau bukan macam mereka yang menulis melalui pengalaman orang kebanyakan macam aku .. Tak nampak ke tejemahan pada pru13 undi URBAN untuk BN ...undi BANDAR & CINA utk PR alhamdulliah bn menang aku boleh ketawakan boss aku mana MB baru dari PR dan diapon dah geleng kepala ..haiya wa ingat lain kali la
      Kalu sblum pr dia sibok pasal lynas la .. Kit siang la kontrek kejaan la mb baru dari pas la sikalang dah dengar dia ngan budak budak cina sikalang apa mca bagi kena terima loo .. Dia dah nampak tak.ada kaum dia dalam krjaan dan tersilap langkah suara urban lagi kuat broo

      Delete
    8. salam bro,
      sy faham n mengerti segalanya tak sebaik yg kita sangka tetapi tak juga tak ada baiknya kalau ada parti yg mampu gugatkan kedudukan kerajaan skrg kerana kita sebagai rakyat pun kena fikir masalah negara n masalah kita yg dalam keadaan tak tentu malah ramai rakyat bandar merasakan kehidupan mrk semakin terhimpit dgn kemajuan yg mungkin akan tiba 2020 negara maju. kerana dgn pendapatan purata kemajuan dgn pendapatan rakyat tidak seimbang maka ini boleh menyebabkan rakyat bandar tergolong pada kelompok rakyat miskin pada masa akan dtg. tiada rakyat melayu yg tak berkerja dgn bangsa cina maka kenapa kita nak resiskan mrk! kalau tiada bangsa cina yg berniaga mana arah kemajuan malaysia nak tuju tanpa mrk? oleh itu kita saling memerlukan antara lain, tak kira bangsa atau kaum. secara fakta kita tahu siapa lebih berpengalaman majukan negara malaysia ini tetapi zaman kena berubah n rakyat muda pun inginkan perubahan demi masa depan mrk n anakcucu mrk sebab tu kerajaan kena berubah n berfikir cara yg baik utk semua rakyat malaysia. tetapi syg sekali! pihak kerajaan langsung tak memahami malah mainkan isu resis yg mana boleh menyebabkan kaum2 dimalaysia saling benci membenci inilah terjadi n kerajaan sering berubah2 kejap macam tu kejap macam ni maka ini membuktikan mrk tak mampu memimpin negara ini dgn baik seperti dulu. n separuh rakyat malaysia beralih arah pada kerajaan baru utk ubah cara pemerintahan yg lebih adil n terbuka, malah mampu seimbangkan keadaan ekonomi malaysia dari segi pembangunan n rakyatnya.
      bagaimanapun terpulang pada rakyat majoriti utk pertahankan kerajaan lama atau ubah kerajaan baru maka rakyat harus diberi peluang utk memilih dgn adil tanpa ada penipuan dalam pru n demokrasi yg lebih terbuka.
      amin.

      Delete
    9. Salam aku respect kau walau kau nak ubah tapi tak macam sesetengah pihak yang memberi komen bagi pihak PR juga aku tak beberapa setuju dgn yang pro BN yg tak mengunakan perkataan lucah dan kesat . Tulisan beginilah yang patut kita ambil pandang tahniah !" apa pun orang macam kau perlu di negara kita cuma cara dan pendekatan pemimpin pembangkag yang mengajak rakyaat mencetuskan huru hara hendaklah kita sama sama kita hindari bawa lah mereka yang sependapat dengan kamu merubah dari dalam gunakanlah akal yang sihat yang akan membawa keamanan sentiasa terpelihara ..pru13 dan 12 adalah keputusan terbaik bagi kita semua tak usah lah nak kita pertikaikan ianya hanya membantu nafsu serakah sesetegah pihak .. Tiada monopoli 2/3 adalah keuntungan bagi semua .kalu kau dukung PR aku akan terus nendukung BN hidup terus BN

      Delete
    10. salam bro,
      bagi sy siapa yg nak disokong itu hak rakyat malaysia.
      tiada manusia yg berfikir dgn cara yg sama n lihat dgn pandangan yg sama maka sesiapa sj boleh memberi pandangan mrk utk mencari kebenaran yg baik buat mrk.
      sy bukanlah menyokong sesiapa sebab sy cuma memerhati parti2 politik yg mampu berikan yg terbaik buat rakyatnya seperti sy n tidak resis kan semua kaum dimalaysia ini.
      maka kerajaan kena tahu apa salah mrk n apa harus diperbetulkan utk kebaikan semua. namun sy lihat kerajaan masih dalam kacau bilau yg tak menentu utk redakan kemarahan rakyat n belum dpt memberikan sesuatu yg boleh mengembirakan buat rakyat malaysia.
      bagi sy kalau sesebuah pemerintah mampu satukan rakyatnya atau penyokongnya n mampu yakinkan keadilannya maka pemerintah itu telah pun berjaya lakukan sesuatu perubahan yg lebih memihak pada rakyatnya maka dgn sdrnya rakyat akan bersatu hati utk terus memberikan sokongan padu pada pemerintah tak kira kerajaan skrg atau kerajaan baru.
      rakyat bersatu negara teguh n maju!
      rakyat berpecah negara goyang n mundur!
      amin.

      Delete
    11. Salam bro sebenarnya kita kena teliti kenapa tak kita betulkan pemerintah dari dalam mengapa harus memberontak kenapa harus berpecah belah aku yakin pemimpin baru yng mendukung jawatan dapat membentuk sebuah kerajaan yang mantap kita lihat nanti apa mukhriz boleh membuat perubahan di kedah ..umno sebenarnya kekurangan tokoh ada baiknya kalau tokoh seperti shahrir samad ramai dalam umno tapi sayangnya mereka mereka yang di lihat seperti beliau lebih condong menyokong pembangkang ..krna ramainya kecewa ..dizaman sblum najib .terus yerang aku katakan aku dulu mengundi pembangkang namun lama kelamaan hala tuju mereka semakin jauh tersasar jadi tiafa altanatif lain selain umno apatah lagi dengan transfomasi dan yang akan menjelang garis puteh acuan dari umno adalah yang terbaik ini adalah kenyataan yang harus kita terima.. PR diterajui oleh seorang yang paling tidak menerima kenyataan kita tolaklah keperibadian beliau anggapla sebagai fitnah kemudian kita ambil pedekatan beliau semasa di abim apa yang di buat sama macam adam adli masuk umno bak bullet train kat jpon dia baerlari habis semua tokoh lama di langkaui sambil memecah blahkan mereka hingga terbit puak puak dalam umno yang sedikit sebanyak menrencatkan perlaksanaan perjuangan umno bersambung......

      Delete
  6. Mana p komen aku tadi. Tak kuor pun.silap tekan ke?he..he.. Tapi takpe. Si bangang tu dah bengong. Dah tak reti nak pilih (bodho). Yang retinye tengok akaun. Dah cukup ke blm. Skrg ni anak2 ayam yg di bagi makan sumenya dah gemok. Tunggu masa nak sembelih je.jeng..jeng..jeng..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sembelih...jgn x sembelih....sy xpe...orang pakatan...xde hal punye kalo kene sembelih....yg peliknye..pakcik2 UBN tu pun dok kene sembelih skali...kah kah kah...layan

      Delete
    2. lepas kener sembelih..jual dgn charge gst sekali....hihihihi

      Delete
    3. GST hanya akan huruharakan ekonomi peniaga runcit dan sebagainya.
      GST akan buat rakyat merungut n marah.
      GST akan buat brgan semakin mahal.
      GST akan buat rakyat kurang berbelanja.
      GST akan hanya akn utgkan pihak tertentu sj.
      GST akan kayakan vvip yg boleh pergunakan GST utk kayakan mrk yg tahu caranya nanti.
      GST pasti akan hancurkan ekonomi malaysia.
      GST hanya susahkan rakyat miskin.
      GST hanya utk tutup kelemahan menteri kewangan.
      GST hanya cara utk cari wang utk kerajaan maka ini terbukti kerajaan skrg miskin.
      maka apa lg rakyat nak??????

      Delete
  7. To recall Tun Mahathir's unforgettable quotation: " MELAYU MUDAH LUPA"...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu PR je yang mudah lupa

      Delete
  8. Hang otak lembu..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 15.27..hang otak lembu..kahkah

      Delete
  9. Membuktikan mentaliti najib....

    ReplyDelete
  10. Blog Omak Kau tujuan dia macam pemimpin pakatan, tak ada lain cuba membakar dan memecelah belah minda rakyat.
    Bercakap pasal pakatan semua bagus. Komen pasal BN apatah lagi Umno semua buruk.
    Skrg ni sibuk pasai line up cabinet dgn tujuan memperlekeh dan menghasut.First target YB Moorthy n Datuk Mary.
    Seteruk2 Hindraf taklah sekotor politik dsai n Lim kit siang. Hindraf ni dia tak hisap darah dan tau mengenang budi. Memang tepat lantikan Timb. menteri bertujuan naikkan taraf hidup kaum India. Lagi pun kerana ptambahan undi kaum indialah yg mbuatkan pakatan kempunan.
    Dari skrg Hindraf serta MIC dan BN berpisah tiada.
    Ayuh, kita sama sama jayakan masyarakat Malaysian India.

    ReplyDelete
    Replies
    1. eeehhhh dah mmg perangai UMNO/BN buruk.....penyamun tarbus....habis nak cakap..elok menyamun dan berperangai mcm penjenayah.......selama mereka ada kuasa...bolehlah selindung......dah tersungkur nanti....ketali gantung ler.....

      Delete
    2. adik2 abg2 rakan2.... incik anon17:29 adalah salah satu contoh manusia bebal. Bebal tak habis.

      Delete
    3. Betullah tu Bro, Omak Kau penyokong tegar Pakatan Rakyat.

      Satu malam dalam tidor di Golok, penyokong tegar tersedar dari mimpinya, menangis teresak esak.

      Dalam mimpinya itu menceritakan bahawa, Lim Kit Siang ternampak bulan malap terselindung disebalik awan yang hitam. Terjemahan perlu, Kit Siang teringat dengan teman jauhnya Anwar. Anwar ialah rakan belajar sesama di Universiti Kemunting tetapi dalam bidang fakulti yang lain. Di Universiti,  Anwar dikenali sebagai seorang pakar dalam fakulti bidang penterjemahan. Dalam fenomena sebegini, Lim yakin bahawa Anwar seorang  pakar mampu memberi terjemahan dan keterangan  kepada kemuskilanya kenapa bulan yang terang boleh termalap sedemikian. 

      Tetapi Kit Siang khuatir bertemu terus dengan Anwar. Kerana ketika dulu Anwar seorang pengkritik tegar kepada Kit Siang. Kelakuan Anwar sungguh menyusahkan, namun Kit Siang memaafkan. Jesteru, Kit Siang terpaksa meminta bantuan dari sahabat karibnya Kapal untuk menjadi orang ketiga. Dengan alasan Kapal pernah menolong dan berhadapan untuk Awnar semasa Anwar dalam kesusahan.

      Anwar terjemahkan bahawa bulan itu Nik Aziz dan awan itu ialah  fasik  yang telah menjadi penghalang kepada Nik Aziz untuk terang mengambang. Untuk menkabulkan fasik itu persahabatan diantara Kit Siang dengan Nik Aziz dipertunjukan dan Anwar sebagai ikatan diantara mereka. Maka tubuhlah Pakatan Rakyat. 

      Walaubagimanapun, pakatan ini tidak secocok dan tidak sehaluan kerana mereka ada agenda masing masing. Pokoknya idealogi perjuangan mereka berbeza. Sepatah kata orang, mereka tidor sebantal tapi mimpi lain lain.

      Sebab itu penyokong tegar Pakatan Rakyat menangis kerana 
      'KEBENARAN' ITU PAHIT!! 'KEADILAN' ITU PERIT!! 'PERJUANGAN' ITU SAKIT!! Sedangkan.....RAKYAT BENCI UMNO!! UMNO IS DEAD!!.... Tidak tercapai dalam PRU 13 baru baru ini.

      Delete
  11. INI KALILAH! INI KALILAH!...INI KALILAH!...UBAH!UBAH!UBAH! Yang aku tak faham apa yang nak diubah? Semua elok je selama ni sebelum wujudnya PKR, aman damai jek daripada negara besar lain.SERONOK KE KALAU DAH JADIK CAM NEGARA SYRIA? Kenapa ini kalilah yang jadi manifesto? Kenapa tak digunakan bukan kali inilah? Dahlah Bahasa Melayu kita dah makin teruk, ayat kempen pun dah tunggang terbalik, dah campur loghat bahasa lain. Yang BN pulak dah tak pakai bendera UMNO lagi...Dulu aku undi BN sebab bendera keris itulah yg mengingatkan aku akan kuasa melayu, aku dah malas nak g mengundi lagi aritu sbab bendera UMNO dah makin kurang...Manfesto pun SAYANGILAH SELANGOR KITA?? Apa yang nak dikejar dengan Selangor tu? Kalau UMNO takeover pun, die punye kerosakan kne amik 60 tahun lagi baru pulih...yang aku nampak dua-dua parti sama banyak jek isu rasuah die...BN tak ada rasuah,hampeh.PKR x ada rasuah lagilah hampeh. Sekarang BN perintah banyak kes pecah amanahlah, rasuahlah, kronilah,. betullah tu kalau hari-hari kene korek, bende kecik pun jadik besar. Tapi nanti kalau Pakatan perintah pun sama gak aku rasa cuma skarang ni belum nampak lagi sebab belum pegang kuasa cam BN. Time tu BN plak yang korek ari-ari. DUA-DUA TEAM SAME JEK BANGANGNYE tapi yang penting aku taknak lar pilih parti yang jadi boneka. PARTI YANG JADIK PUPPET KECIK SKARANG NI TERSENGIHLAH SEBAB NAMPAK DUIT DAN KUASA YANG MAKIN KUAT, tapi tak mungkin satu hari tuhan akan ambil balik semua tu dan time tu barulah nak bertaubat DAN TERPAKSA MENYESAL bile masa depan dah gelap dan tanah sendiri pun dah jadik milik orang lain. PRU14 nanti kalau aku nak ngundi, mungkin aku akan pangkah PKR, biar kite semua rase betapa bagusnya pemerintahan diaorang pulak. Tapi kalau diaorang pun tak dapat turunkan gak arga minyak, harga barang naik jugak, free education tapi nilai x ad, lepastu kasi alasan yang sama gak cam BN, aku undi BN balik bile PRU15 nanti. kalau BN still poyo lagi, aku undi PKR lak,TU KAN MAINAN POLITIK YG KITE SEMUA TAHU MEMANG DIRTY. Tengoklar mana satu yang betul-betul membantu rakyat bukannya yang bagi harapan jek tapi the outcome same jek. KALAU SALAH UNDI KARANG TAK PASAL-PASAL AKU NAK ISI MINYAK MOTOR PUN KENE ISI KAT THAILAND, SO HANGPA PIKIAK LAR SENDIRI NOR....

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu tokey tupperware19 May 2013 at 19:59

      ho kalu mcm tu ko buat parti baru.ko jadi kepala nya.gerenti kot aman kita dr birokrasi,rasuah dan pelbagai benda negative.ko perintah baik baik.amacam.setuju?aku rekomen ko buat parti tupperware.

      Delete
    2. salam,
      rakyat tak kata pr bagus dari bn atau sebaliknya.
      rakyat mana baik buruknya kalau mrk menang.
      tetapi rakyat skrg nak kan perubahan itu je.....tapi kenapa tak faham2.....kecuali pr sj faham sebab tulah ramai rakyat muda sokong pr sebab pr memahami tetapi bn/umno tak faham2 malah rakyat melayu kuno pun tak faham2 apa erti itu perubahan pada anak muda malaysia skrg.
      kalau malaysia tak menuju perubahan maka selama2nya malaysia akan ketinggalan kalau tak percaya tgk thailand tgk indonesia n negara asia lain semua semakin maju lebih baik dari malaysia kenapa?????inilah melayu kuno tak faham2 sebab kuno maka macammana nak faham.
      amin.

      Delete
  12. Panglima HINDRAF menyalak dapat jawatan. Panglima PERKOSA dapat telor!!!!!Amacam??????

    ReplyDelete
  13. Perkasa satu NGO yang gentleman. Ketua nya
    kalah pun dia terima dgn hati terbuka.
    Tapi bila ketua pembangkang kalah, dia dsai dan Lim saKit Siang malam berpekik melalak minta 'hantu' tolong putar keputusan kata mereka menang Putrajaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gentelman....penjilat berahing pun ada kat cni. kah kah kah.

      Delete
    2. Perkase ngo ke???dah macam salah 1 jab dalam gomen jerk ak tgk

      Delete
  14. Hamidah osman serikandi umno dapat jawatan tak?

    ReplyDelete
  15. Jaga bahasa sesama sendiri....ingat ada Cina bukit menyamar untuk tujuan memecah belahkan akidah bangsa dan hubungan diplomasi sesama kita, dan melaga lagakan fikiran untuk gaguan dalam tali persaudaraan sesama sendiri. Pepatah Melayu: Ludah ke Langit balik ke muka sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akidah bangsa....first time dengor....ce citer ulama' mana punya ijtihad ni

      Delete
    2. Kah kah kah...tajuk baru dalam kitab akidah...islam hodhori...

      Plz support my blog
      Che'en punyer

      Delete
    3. akidah bangsa??? puh!!!! boleh aku buat tajuk album terbaru aku ni...unik giler...

      Delete
  16. Melayu yg tak mau mendalami agama.nak cerita akhidah,bangsa.agama suku,pentadbiran suku.DAP pertikai hudud.PAS buat penerangan menghormati sesama agama.senyap depa.UMNO tolak terus.MCA hina hudud.UMNO siap menakutkan agama lain tentang hudud.Apa crita???!!!

    ReplyDelete
  17. GST - GASAK SAMPAI TELUNGKUP

    ReplyDelete
  18. Pelik aku konon org muda bangkit makin tido ada la...nampak duit rambang mata...setakat terpekik terlolong ubah2 xyah le...apa yg korang nk ubah...kehulu hilir cita pasal minyak naik mahal...tp malam bawak bendera menghabiskan myk...cakap x serupa bikin...canang semua org muda dh bangkit...bunyi ekzos jek lebih...cakap pasal rasuah tp belakang siap amik komisen lg...komisen tu bukan kira rasuah ke beb...pk pk lah delima org muda perjuangan ke arah kebingungan dan kebangangan...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...